ام دی اف 25 میل
ام دی اف های برتر (MDF)

با توجه به کاربرد زیاد چوب در ساخت مصنوعات چوبی مختلف همچون مبلمان، تخت خواب، میز، کابینت و …، امروزه فراورده‌های بسیاری از چوب ساخته شده است که جایگزین آن شوند. از جمله این فرآورده‌ها می‌توان به ام دی اف، تخته فیبر و پی وی سی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خوگرپلاس، از معروف‌ترین و رایج‌ترین فرآورده‌های چوبی، ام دی اف‌ها هستند.

این محصولات با استفاده از چسب و الیاف‌های چوب طی مراحل مختلف تولید می‌شوند. ام دی اف‌ها براساس چگونگی مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، نوع روکش، قابلیت شستشو و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

در ادامه جهت آشنایی شما با ام دی اف‌های برتر، کاربرد انواع ام دی اف و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

تولید ورق های ام دی اف در اخبار آبادیس

ام دی اف ابتدا به صورت خام تولید می‌شود اما در مرحله بعد به منظور افزایش مقاومت و طول عمر، انواع روکش‌ها همچون ملامینه و هایگلاس بر روی آن ها چسبانده می‌شود. ام دی اف‌های دارای روکش ملامینه نسبت به ام دی اف هایگلاس، بسیار رایج‌تر هستند.

به طور کلی ام دی اف های روکش‌دار در برابر رطوب و حرارت تا حد زیادی مقاوم هستند و دچار برآمدگی یا پوسته پوسته شدن، نمی‌شوند. همچنین کثیفی‌های موجود بر ورق‌های این نوع ام دی اف ها را می‌توان تنها با کمک یک دستمال نم‌دار، از بین برد. بنابراین جهت خرید برترین ام دی اف ها، بهتر است که ام دی اف های روکش‌دار را خریداری کنید.

ام دی اف 16 میل

ام دی اف ها را می‌توان در رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه کرد. از جمله رنگ‌های پرطرفدار ام دی اف می‌توان به قهوه‌ای، نسکافه‌ای، سفید و … اشاره کرد. اما از جمله برترین ام دی اف ها، ام دی اف های مشابه چوب هستند.

این نوع از ام دی اف ها رنگ و طرحی بسیار شبیه به چوب دارند. به طوری که اگر علاقه‌مند به دکوراسیون یا وسایل تمام چوبی هستید و قیمت چوب برای شما زیاد است؛ می‌توانید از این نوع ام دی اف استفاده کنید. زیرا ضمن شباهت ظاهری به چوب، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در مقایسه با چوب مثل مقاومت خوب در برابر آب و دوام زیاد در برابر حرارت دارد.

محصولات مشابه
ام دی اف 25 میل

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با ام دی اف های برتر، ابعاد آن‌ها است. به طور کلی صفحات ام دی اف قابلیت تولید در طول، عرض و ارتفاع متفاوت را دارند. به شکلی که جهت ساخت هر وسیله از نوعی ورق ام دی اف با ابعادی خاص استفاده می‌شود.

به همین جهت برترین ام دی اف، صفحه‌ای است که ابعاد آن دقیقا متناسب با نوع کاربرد و محصولات تولیدی شما باشد. خوب است بدانید که از ام دی اف های ضخیم جهت تولید صفحات کابینت استفاده می‌شود. در عین حال از ام دی اف های طویل نیز جهت تولید انواع میز اداری، ناهار خوری، میز کنفرانس و … استفاده می‌کنند.

ام دی اف 25 میل

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ ام دی اف ها دارای روکش‌های مختلفی هستند. این روکش‌ها نیز طرح‌های متفاوتی همچون طرح مات، برجسته، کریستال و براق دارند. ام دی اف ها از نظر طرح خود ضمن تفاوت در شکل ظاهری، از نظر قیمت نیز با یکدیگر فرق دارند.

  • ام دی اف های طرح مات نسبت به دیگر ام دی اف ها قیمت بیشتری دارند و طرح روکش آن‌ها به گونه‌ای است که دانه‌های ریزی را زیر دست خود احساس می‌کنید. اما در رابطه با ام دی اف‌های برجسته باید بدانید که طرح‌های مختلفی به صورت فرورفتگی و برآمدگی روی آن‌ها وجود دارد.
  • ام دی اف‌های براق نیز یکی از برترین ام دی اف‌ها هستند که سطح آن‌ها کاملا صیقلی و صاف است. به طوری که هیچ گونه برآمدگی یا فرورفتگی در آن‌ها وجود ندارد. البته دقت کنید که ام دی اف‌های براق هایگلاس نسبت به نوع ساده آن‌ها بسیار زیباتر و مقاوم‌تر هستند.
  • در رابطه با ام دی اف کریستال نیز باید بدانید که طرح این ام دی اف ها مشابه صفحات موبایل است و قابلیت ترمیم آسیب‌دیدگی را دارند.
ام دی اف 16 میل

همان‌طور که برترین ام دی اف‌ها از نظر طرح، رنگ، روکش، متراژ و ویژگی‌های دیگر متفاوت هستند؛ قیمت این ام دی اف‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد. به طوری که با افزایش مقاومت و طول عمر ام دی اف در برابر آسیب‌ها، حرارت و رطوبت، قیمت آن‌ها نیز بیشتر است.

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید