ام دی اف 25 میل
ام دی اف های برتر (MDF)

با توجه به کاربرد زیاد چوب در ساخت مصنوعات چوبی مختلف همچون مبلمان ، تخت خواب ، میز ، کابینت و … ، امروزه فراورده‌های بسیاری از چوب ساخته شده است که جایگزین آن شوند . از جمله این فرآورده‌ها می‌توان به ام دی اف ، تخته فیبر و پی وی سی اشاره کرد . به گزارش ایسنا ، بنابر اعلام خوگرپلاس ، از معروف‌ترین و رایج‌ترین فرآورده‌های چوبی ، ام دی اف‌ها هستند .

این محصولات با استفاده از چسب و الیاف‌های چوب طی مراحل مختلف تولید می‌شوند . ام دی اف‌ها براساس چگونگی مقاومت در برابر رطوبت و حرارت ، نوع روکش ، قابلیت شستشو و بسیاری از ویژگی‌های دیگر ، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند . در ادامه جهت آشنایی شما با ام دی اف‌های برتر ، کاربرد انواع ام دی اف و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم .

تولید ورق های ام دی اف در اخبار آبادیس

ام دی اف ابتدا به صورت خام تولید می‌شود اما در مرحله بعد به منظور افزایش مقاومت و طول عمر ، انواع روکش‌ها همچون ملامینه و هایگلاس بر روی آن‌ها چسبانده می‌شود . ام دی اف‌های دارای روکش ملامینه نسبت به ام دی اف هایگلاس ، بسیار رایج‌تر هستند .

به طور کلی ام دی اف های روکش‌دار در برابر رطوب و حرارت تا حد زیادی مقاوم هستند و دچار برآمدگی یا پوسته پوسته شدن ، نمی‌شوند . همچنین کثیفی‌های موجود بر ورق‌های این نوع ام دی اف ها را می‌توان تنها با کمک یک دستمال نم‌دار ، از بین برد . بنابراین جهت خرید برترین ام دی اف ها ، بهتر است که ام دی اف های روکش‌دار را خریداری کنید .

ام دی اف 16 میل

ام دی اف ها را می‌توان در رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه کرد . از جمله رنگ‌های پرطرفدار ام دی اف می‌توان به قهوه‌ای ، نسکافه‌ای ، سفید و … اشاره کرد . اما از جمله برترین ام دی اف ها ، ام دی اف های مشابه چوب هستند .

این نوع از ام دی اف ها رنگ و طرحی بسیار شبیه به چوب دارند . به طوری که اگر علاقه‌مند به دکوراسیون یا وسایل تمام چوبی هستید و قیمت چوب برای شما زیاد است ؛ می‌توانید از این نوع ام دی اف استفاده کنید . زیرا ضمن شباهت ظاهری به چوب ، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در مقایسه با چوب مثل مقاومت خوب در برابر آب و دوام زیاد در برابر حرارت دارد .

محصولات مشابه
ام دی اف 25 میل

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با ام دی اف های برتر ، ابعاد آن‌ها است . به طور کلی صفحات ام دی اف قابلیت تولید در طول ، عرض و ارتفاع متفاوت را دارند . به شکلی که جهت ساخت هر وسیله از نوعی ورق ام دی اف با ابعادی خاص استفاده می‌شود.

به همین جهت برترین ام دی اف ، صفحه‌ای است که ابعاد آن دقیقا متناسب با نوع کاربرد و محصولات تولیدی شما باشد . خوب است بدانید که از ام دی اف های ضخیم جهت تولید صفحات کابینت استفاده می‌شود . در عین حال از ام دی اف های طویل نیز جهت تولید انواع میز اداری ، ناهار خوری ، میز کنفرانس و … استفاده می‌کنند .

ام دی اف 25 میل

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد ؛ ام دی اف ها دارای روکش‌های مختلفی هستند . این روکش‌ها نیز طرح‌های متفاوتی همچون طرح مات ، برجسته ، کریستال و براق دارند . ام دی اف ها از نظر طرح خود ضمن تفاوت در شکل ظاهری ، از نظر قیمت نیز با یکدیگر فرق دارند .

  • ام دی اف های طرح مات نسبت به دیگر ام دی اف ها قیمت بیشتری دارند و طرح روکش آن‌ها به گونه‌ای است که دانه‌های ریزی را زیر دست خود احساس می‌کنید . اما در رابطه با ام دی اف‌های برجسته باید بدانید که طرح‌های مختلفی به صورت فرورفتگی و برآمدگی روی آن‌ها وجود دارد .
  • ام دی اف‌های براق نیز یکی از برترین ام دی اف‌ها هستند که سطح آن‌ها کاملا صیقلی و صاف است . به طوری که هیچ گونه برآمدگی یا فرورفتگی در آن‌ها وجود ندارد . البته دقت کنید که ام دی اف‌های براق هایگلاس نسبت به نوع ساده آن‌ها بسیار زیباتر و مقاوم‌تر هستند .
  • در رابطه با ام دی اف کریستال نیز باید بدانید که طرح این ام دی اف ها مشابه صفحات موبایل است و قابلیت ترمیم آسیب‌دیدگی را دارند .
ام دی اف 16 میل

همان‌طور که برترین ام دی اف‌ها از نظر طرح ، رنگ ، روکش ، متراژ و ویژگی‌های دیگر متفاوت هستند ؛ قیمت این ام دی اف‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد . به طوری که با افزایش مقاومت و طول عمر ام دی اف در برابر آسیب‌ها ، حرارت و رطوبت ، قیمت آن‌ها نیز بیشتر است .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید