چیدمان دفتر اداری
چیدمان اتاق کار اداری در شرکت آبادیس

اتاق کار از مکان‌هایی است که هر شخصی به طور معمول روزانه پیش از 8 ساعت در آنجا مشغول انجام فعالیت شغلی هستند و برای انجام این عمل همواره ابزارآلات و وسایل مختلفی وجود دارد تا کاربران با بهره‌گیری از آن‌ها به انجام امور شغلی صورت پذیرد . از این جهت نحوه‌ی قرار گرفتن ابزارآلات و وسایل در اتاق کار برای کاربران یا اشخاص مهم می‌باشد ،

به طور کل باید گفت چیدمان اتاق کار اداری برای هر مجموعه و مرکزی ( سازمان ، اداره و شرکت ) به خصوص برای کاربران حائز اهمیت بسزایی است و دلیل توجه به این موضوع ، تاثیر آن بر روی عوامل مختلفی مانند : بهبود روند کاری اشخاص یک مجموعه ، افزایش روحیه‌ی اشخاص مجموعه ، فزونی در میزان مراجعه و ارباب رجوعان و … می‌باشد .

چیدمان دفتر اداری

بنابراین در چیدمان اتاق کار اداری ، ابزارآلات و وسایلی وجود دارد و تاثیر هر یک از آن‌ها ممکن است به طور مستقیم باشد که باید در چیدمان اتاق کار اداری به بهترین و مناسب‌ترین شکل صورت پذیرد . این ابزارآلات و وسایل را به شرح زیر است و می‌توان به معرفی آن‌ها بپردازیم :

  • میز و مبلمان اداری
  • پارتیشن اداری
  • کمد دکوراتیو و کردنزا اداری
  • فایل کشو اداری
  • فلاورباکس
  • دیوارکوب دکوراتیو اداری

در هر مجموعه‌ای میز و مبلمان اداری از ابتدایی‌ترین ابزارآلات و وسایلی می‌باشد که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد ، نقش و اثر اصلی بر چیدمان اتاق کار اداری را دارد چیدمان اتاق کار اداری باید به گونه‌ای صورت بگیرد که کاربر به هنگام ورود به آن و در اولین برخورد متوجه جایگاه و سلسله مراتب یک مجموعه شود . به این سبب در هر مجموعه‌ای یک سلسه مراتبی وجود دارد که براساس آن به انتخاب میز و مبلمان اداری می‌پردازند و تاثیر مستقیمی بر چیدمان اتاق کار اداری دارد .

این سلسله مراتب در انتخاب میز و مبلمان اداری به این شکل خواهد بود : میز مدیریت ، میز معاون ، میز کارمندی ، میز کارگروهی و … سپس با در نظر گرفتن آن به برگزیدن یک سبک از طراحی ( کلاسیک ، مدرن ، طراحی پایدار ) می‌پردازند و در این راستا انتخاب نوع جنس و مواد اولیه ( چوب ، MDF ، ممبران و … ) صورت می‌گیرد که موثر در چیدمان اتاق کار اداری خواهد بود .

طراحی فضای پذیرش

باید گفت که کاربرد این نوع میز و مبلمان اداری معین می‌باشد و برای هر یک از این اشخاص و کاربران در امتداد عملکرد آن‌ها به انتخاب یک سبک و متریال انجام می‌گیرد که در چیدمان اتاق کار اداری کمک‌کننده است .

با در نظر گرفتن کاربرد پارتیشن یا جداکننده‌ی اداری که برای جداسازی فضا در هر مجموعه‌ای می‌باشد و علت به وجود آمدن آن ، منحصرا جهت جداسازی نبوده . ویژگی‌هایی همچون اجرای آسان ، یک عایق صوتی و حرارتی خوب ، تعمیر و تعویض دوباره ، جداسازی و اجرای دوباره‌ی آن و … را دارد که نظم بخشیدن به فضا از طریق تاثیر پارتیشن و جدا سازی اداری بر چیدمان اتاق کار اداری خواهد بود .

بعد از آن نقش انتخاب یک سبک طراحی ( کلاسیک ، مدرن ، طراحی پایدار و … ) و همچنین نوع جنس و مواد اولیه ( چوب ، MDF ، ممبران و … ) حائز اهمیت به خصوصی در چیدمان اتاق کار اداری است . با دقت به کاربردهای کمد دکوراتیو و کردنزا که جهت نگهداری ابزارآلات و وسایلی همچون : کاغذ ، پانچ ، وسایل مربوط به دفتر و … به کار گرفته می‌شود و گروه‌های مختلفی بر عقیده‌های متفاوت هستند . 

گروهی بر باور این می‌باشند که کمد دکوراتیو و کردنزا همان میز کناری یا بوفه و میز کارگزاری خواهند بود و اشخاصی دیگر آن را به عنوان کابینت یا مشابه کنسول شناسایی می‌کنند که هر یک از این دیدگاه‌ها برای کمد و کردنزا اثرگذار بر چیدمان اتاق اداری است پس از آن انتخاب یکی از سبک‌های طراحی ( کلاسیک ، مدرن ، طراحی پایدار و … ) و برگزیدن نوع جنس و مواد اولیه ( چوب ، MDF ، ممبران و … ) دارای اهمیت است زیرا موثر بر چیدمان اتاق کار اداری می‌باشد .

طراحی فضای پذیرش

فایل کشویی برای نگهداری پرونده‌ها و اسناد هر مجموعه‌ای پدیدار شده‌اند و طبقه‌بندی مناسب شکل منظمی را به پرونده‌ها و اسناد داده است تا به هنگام استفاده از آن‌ها در کمترین زمان صورت می‌گیرد ، به این جهت برای چیدمان اتاق کار اداری دارای اهمیت می‌باشد . ضمنا باید عنوان نمود که در نظر گرفتن نوع جنس و مواد اولیه : چوب ، MDF ، ممبران و … علاوه بر آن ؛ تعیین یکی از سبک‌های کلاسیک ، مدرن ، طراحی پایدار و … همواره برای چیدمان اتاق کار اداری مهم خواهد بود .

امروزه فلاور باکس‌ها که با نام‌هایی مثل جعبه‌ی گل یا گلدان هم به کار می‌روند ، دارای کاربردهای فراوانی می‌باشند و این فلاور باکس‌ها در نوع جنس و مواد اولیه‌ی پلاستیک ، فلز ، چوب ترمو و … با هر ترکیبی از این متریال برای کاربردهای گوناگون ساخته می‌گردد . همچنین گفتنی است که در انواع مختلف همانند : فلاورباکس دیواری ، زمینی ، پله‌ای ، معلق ساخته می‌شود و برای چیدمان اتاق اداری مهم تلقی می‌گردد .

پدیدار شدن دیوارکوب دکوراتیو در صنعت معماری نوین برای هر مجموعه‌ای جهت زیباسازی مطلوب است که در چیدمان اتاق کار اداری می‌تواند مورد توجه عموم کاربران قرار گیرد . زیرا توانایی اثرگذاری بر روی عملکرد و بهبود آن در اشخاص و کاربران خواهد بود که مد نظر چیدمان اتاق کار اداری خواهد بود اما دیوارکوب دکوراتیو‌ها در انواع جنس و مواد اولیه همچون چوب ، MDF ، PVC و … می‌باشد .

از این جهت نباید تاثیر آن را در چیدمان اتاق اداری نادیده گرفت ، چراکه ممکن است حتی بر روی میزان مراجعه‌ی ارباب رجوعان هم موثر باشد . علاوه بر این عناوین ، باید بیان کرد که رنگبندی ، نحوه‌ی نور پردازی ، ابعاد و اندازه فضای هم توانایی اثرگذاری در همه این موارد داشته باشد که مورد توجه کاربران جهت چیدمان اتاق کار اداری استاندارد خواهند بود .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

شرکت آبادیس همواره در راستای چیدمان اتاق کار اداری استاندارد و مطلوب کوشا بوده است که با بهترین میز و مبلمان اداری ، پارتیشن ، کمد دکوراتیو و کردنزا اداری و همچنین با مناسب‌ترین فایل کشوی اداری ، فلاورباکس ، دیوارکوب دکوراتیو به اجرای مطلوب‌ترین چیدمان اتاق اداری پرداخته است و از این که مورد توجه و نگاه خاص اشخاص و کاربران قرار گرفته است ، خرسند می‌باشد .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید