قیمت میز منشی MDF
عوامل موثر در فروش مبلمان اداری
معرفی و آشنایی با میز منشی MDF

ابتدا به ساکن برای معرفی میز منشی MDF ، باید ام.دی.اف‌ها را مورد شناسایی قرار دهیم . همانگونه که می‌دانید ، MDF مخفف کلمه Medium Density Fiberboard می‌باشد . معنای این عبارت تخته چوب متراکم یا با چگالی متوسط می‌باشد که به تخته خرده چوب ( نئوپان ) شباهت دارد . اما بسیار مقاوم و قوی‌تر هستند که در صعنت تولید مبلمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد .

با در نظر گرفتن اینکه روزانه اشخاص و افراد زیادی به مجموعه‌ها ( اعم از سازمانی و اداری و شرکتی ) رفت و آمد می‌کنند و در برخی از موقع این آمد و شدها به طور چند مرتبه در طول روز اتفاق می‌افتد . منشی‌ها با داشتن ابزاری مهم ( مانند : میز منشی MDF ) به مراجعه کنندگان و ارباب رجوعان کمک می‌کنند تا در هنگام ورود به مجموعه دچار آشفتگی نشوند .

در حقیقت ، میزهای منشی MDF یکی از اجزا و محصولات مهم و ضروری در مبلمان اداری به حساب می‌آید و می‌توان گفت که بیشترین کارایی را در میان دیگر محصولات مبلمان اداری دارند . زیرا ، این محصول از مبلمان اداری هم دارای کاربر متفاوت و هم دارای زیبایی منحصربه فرد می‌باشد .

  • آیا میان میز منشی MDF و کانتر یا پیشخوان‌ها تفاوت وجود دارد ؟
  • کاربرد و اهمیت میز منشی MDF در مجموعه‌ها چگونه می‌باشد ؟
  • میز منشی ام.دی.اف را از کجا بخریم ؟

جهت بررسی این موضوع باید به ادامه مقاله بپردازیم .

ارتفاع استاندارد میز منشی

این محصول اداری دارای ویژگی و خصوصیات کلی نیز می‌باشد که در هنگام انتخاب و خرید می‌توان به آن‌ها توجه نمود . از طرفی دیگر ، عملکرد یک مجموعه به نحوه فعالیت کارمندان بستگی دارد . منشی‌ها نقش مهمی را در زمینه ارتباط با مشتریان و ارباب رجوعان دارند .

بنابراین باید به گزینش وسایل و ابزارآلاتی پرداخت که دارای خصوصیات خوبی باشند . میز منشی ام.دی.اف با داشتن ویژگی‌های مطلوب به منشی کمک می‌کند تا در هنگام انجام کار با آن پر انرژی و خوش رو باشد . جهت اشاره به مهم‌ترین این ویژگی و خصوصیات می‌توان موارد و عناوین زیر را معرفی نمود .

میزهای ام.دی.اف به عنوان میز کار برای منشی‌ها به حساب می‌آید . بنابراین موضوعی که همواره در محیط مجموعه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد ؛ طراحی میز منشی MDF به شکل ساده و شیک است . دلیل چنین امری ، تاثیر آن بر روی محیط و دکوراسیون مجموعه‌ها می‌باشد . این محصول با اینکه طراحی ساده دارد ؛ اما ظرافت و دقت خاصی را در طراحی هر قسمت آن دیده می‌شود که در سطرهای بعد قابل بررسی است .

با توجه به ام.دی.اف بودن جنس و متریال این محصول از مبلمان اداری ( میز منشی MDF ) ، در طراحی آن از سبک‌های بروز و مدرن استفاده می‌شود . زیرا بهره‌گیری از سبک‌های بروز و مدرن مکمل خوبی برای جنس و متریال MDF است . این موضوع باعث می‌شود تا محیط مجموعه جذاب‌تر شود و منشی در شرایط مناسبی به انجام فعالیت خود مشغول گردد .

پس از آن ، خاص و زیبا بودن میز منشی MDF سبب می‌شود که میزان مراجعه ارباب رجوعان افزایش یابد . علت خاص و زیبا بودن میز منشی ام.دی.اف طراحی و ساختار اصولی آن می‌باشد . به عنوان مثال می‌توان به داشتن فضای مناسب جهت استقرار و نگهداری وسایل ( لوازم شخصی ، ابزار مورد نیاز ، لوازم تزئینی و … ) اشاره کرد که همواره مورد توجه مجموعه‌ها قرار می‌گیرد .

کانتر منشی شیدر تیپ 804

مجموعه‌های اداری شامل ناحیه و بخش‌های مختلف است و هر یک از این قسمت‌ها در مجموعه دارای اهمیت بسزایی می‌باشد . یکی از مهم‌ترین آن ، بخش لابی یا اتاق انتظار است که توسط منشی مدیریت می‌شود . در این ناحیه‌ها نیز از محصولات مبلمان اداری ( میز منشی MDF ) استفاده می‌شود . منشی‌ها با بهره‌گیری از ابزارآلات ویژه مانند میز منشی MDF محیط و شرایط مساعدی را برای خوشامدگویی فراهم می‌کنند .

در واقع ، این محصول به عنوان میزی برای استقبال از مراجعه‌کنندگان می‌باشد و در جهت اهداف مجموعه‌ها یا انتقال پیام‌های مهم آن می‌تواند کمک‌کننده باشد . علاوه بر آن ، هدف و کاربرد اصلی در میز منشی ام.دی.اف برای ایجاد ارتباط و تعامل بهتر میان منشی و مراجعه‌کننده است که حریم خصوصی و فضای کار آن‌ها را توامان فراهم می‌کند . این محصول از مبلمان اداری به شکل کامل ایمن‌سازی می‌شود که برای حفظ و نگهداری اطلاعات کمک‌کننده خواهد بود .

به طور معمول ، کاربرد میز منشی MDF در هر مجموعه‌ای برای یک کاربر و یک ارباب رجوع می‌باشد که نقش بسیار مهم و کاربردی را در مجموعه‌های اداری ایفا می‌کند . زیرا ، استفاده از این میزها ، کاربر و ارباب رجوع یا مجموعه را از هر گونه آشفتگی و بی‌نظمی و سردرگمی دور می‌کند .

اما در جهان امروزی با توجه به میزان و تعدد مراجعه ارباب رجوعان به مجموعه‌های اداری ( ممکن است که روزانه به طور چند مرتبه اتفاق بیافتد ) و در جهت سرعت بخشیدن به میزان آن ، گاها از میز منشی MDF برای دو یا چند کاربر استفاده نمود . این امری باعث می‌شود تا تعداد مراجعه افزایش یابد و مانع هرج و مرج و شلوغی در مجموعه می‌شود .

کانتر منشی ویو تیپ 805L

در مبلمان اداری محصولات دیگری همچون کانترها و یا پیشخوان‌‌ها وجود دارند که از نظر طراحی و همچنین کاربرد شباهت نزدیکی را به میز منشی ام.دی.اف دارا هستند . به این سبب در برخی از مواقع ، میزهای منشی MDF را مطابق کانتر و پیشخوان‌ها شناسایی و معرفی می‌کنند . اما باید بیان کنیم که با وجود شباهت‌هایی که در هر یک از این محصولات دیده می‌شود ، وجه تمایزاتی را با یکدیگر دارند و می‌توان آن‌ها را از هم جدا نماییم .

حال قصد داریم که در این بخش به شناسایی تمایزات آن‌ها بپردازیم تا به هنگام انتخاب و خرید میز منشی ام.دی.اف از آن استفاده شود . موضوعی که می‌تواند برای اطمنان از خرید ، بسیار کمک کننده باشد . جهت اشاره به تفاوت‌های میز منشی با کانتر و پیشخوان باید به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرد . تفاوت در ارتفاع این محصولات ، اولین موضوع و تمایزی است که می‌توان مورد بررسی قرار داد .

بنابراین ارتفاع استاندارد در میز منشی MDF به مقدار ( 70 _ 100 سانتی‌متر ) می‌باشد ولی در کانترها به شکل ( 90 _ 150 سانتی‌متر ) تعیین می‌شود . می‌توان بیان نمود که کانتر و پیشخوان‌ها مختص ارباب رجوع است و بیشترین کاربرد در جهت انجام کارهای نوشتاری ارباب رجوع را دارد . پس داشتن سطح مناسب از موضوعاتی می‌باشد که در کانتر و پیشخوان‌ها دارای اهمیت به خصوصی است . زیرا ، باعث سهولت در انجام فعالیت ارباب رجوع و تسریع آن می‌شود .

در حالی که بیشترین کاربرد در میز منشی MDF برای شخص منشی است و باید سطح و بخش‌های مناسبی را داشته باشد تا منشی‌ها از آن بهترین بهره را به هنگام انجام کار ببرند . این موضوع سبب می‌شود که شرایط کاری منشی مطلوب گردد و آن محیط از هر گونه آشفتگی و بی‌نظمی دور بماند .

از سویی دیگر ، میزهای منشی ام.دی.اف مقابل چندین صندلی ( مراجعه کننده ) قرار می‌گیرد و همواره این میز را با یک صندلی انتخاب می‌کنند تا منشی در پشت میز ، بر روی آن بنشیند . این امر می‌تواند برای افراد در جهت ایجاد حریم خصوصی و راحتی انجام فعالیت ، بسیار کمک کننده باشد .

اما با توجه به ابعاد و اندازه استانداردی که برای کانتر و پیشخوان تعیین می‌شود ، شکل و ظاهر بزرگ‌تری را نسب به میز منشی دارند . در برخی از مواقع کانتر و پیشخوان به شکل ایستاده انتخاب می‌شود و مراجعه کننده جهت رسیدگی به امور خود در حالت ایستاده قرار می‌گیرد . گاها ممکن است که این محصول خالف میز منشی MDF ، بدون صندلی انتخاب شود .

این روزها در مبلمان اداری ، میز منشی ام.دی.اف به یک محصول مهم و قابل اهمیت تبدیل شده است و هر مجموعه‌ای را نسبت به داشتن آن ملزم می‌کند . زیرا این محصول علاوه بر کارایی ، دارای جلوه خاصی است که می‌تواند محیط‌های اداری را تحت تاثیر قرار دهد و مکمل خوبی برای میزهای مدیریت و معاونت باشد . به طور کل می‌توان اهمیت این میزها را در عناوین زیر خلاصه کرد .

مجموعه‌های اداری در تلاش روز افزون هستند تا با بهره‌گیری از بهترین و زیباترین محصولات و مبلمان اداری ، دکوراسیون محیط اداره خود را به سمت مدرنیته سوق دهند . چراکه در طراحی مدرن ضمن پاسخگویی به تمامی نیازها ، به فاکتورهای اساسی و مهمی توجه می‌شود .

به عنوان مثال : در میز منشی MDF از بهترین متریال استفاده می‌شود که دارای تنوع طرحی و رنگی بروز شده است و به دلیل داشتن طراحی ساده و شیک ، همچنین دارا بودن وزنی سبک از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است . این موضوعات در دنیای مدرن می‌تواند به عنوان معیاری برای انتخاب و گزینش مبلمان اداری عمل کند .

همانگونه که در سطرهای گذشته گفته شد ، برخورد مراجعه کننده یا ارباب رجوع با شخص منشی ، اولین دیدار و ملاقاتی است که آنان با منشی ( به عبارت دیگر نماینده مجموعه اداری ) دارند . این ملاقات و برخورد نقش تعیین کننده و بسزایی را نسبت به جذب و ادامه همکاری مشتری و مرجعه کننده و ارباب رجوع خواهد داشت .

در این راستا ، میز منشی MDF می‌تواند به منشی و مجموعه کمک کند تا منشی با استفاده از آن به ملاقات و دیدار مراجعه کننده و ارباب رجوع مشغول شود . به طور کلی ، یک میز منشی زیبا را می‌توان به عنوان نمادی از مجموعه اداری ( سازمان و کسب و کار ) دانست .

این میز به شخص منشی کمک‌های زیادی را می‌کند و در جهت ایجاد ارتباط مطلوب میان خود و مراجعه کنندگان نقش مهمی را ایفا می‌کند . میز منشی MDF همواره در یک موقعیت مکانی مناسب قرار می‌گیرد و در محیط پیرامون منشی باعث ایجاد نظم و آراستگی می‌شود .

چنین موضوعی می‌تواند منشی را از محیط کار آشفته و بدون نظم دور کند و آن را در شرایط ایده‌آل قرار دهد . با در نظر گرفتن اینکه منشی‌ها به عنوان مسئول پذیرش مراجعه کنندگان یا ارباب رجوعان به حساب می‌آیند و باید برای ایجاد و تشکیل ارتباط مطلوب در شرایط ایده‌آل مشغول به انجام فعالیت باشند .

پس از ایجاد ارتباط مطلوب میان منشی و ارباب رجوع ، تاثیر میز منشی ام.دی.اف بر روی میزان مراجعه ارباب رجوعان قابل مشاهده خواهد بود . چراکه هر چه میزان و کیفیت ارتباط بین منشی و ارباب رجوع بهتر شود ؛ میزان مراجعه ارباب رجوعان نیز افزایش می‌یابد .

از طرفی ، انتقال احساسات نقش حیاتی را در ایجاد و برقراری ارتباط دارند که باید در محیط پیرامون شخص منشی آن را مشاهده کرد . میز منشی MDF با داشتن طراحی متفاوت و ترکیب رنگی بسیار زیبا ، یکی از ابزارآلاتی به حساب می‌آید که در جهت القاء احساسات کمک کننده باشد .

در ساخت میز منشی از متریال و مواد اولیه مختلف استفاده می‌شود اما میز منشی از جنس و متریال MDF به دلیل داشتن ویژگی و خصوصیات منحصربه فرد به عنوان خاص‌ترین و زیباترین و محبوب‌ترین میزها شناسایی می‌شود .

این ویژگی و خصوصیات را می‌توان در خصوصیاتی همچون : سبکی در وزن ، استفاده از طرح و رنگ بروز شده ، طول عمر بالا و … خلاصه کرد .

جهت اشاره مختصر به این ویژگی‌ها می‌توان موضوع وزن سبک آن را مورد بررسی قرار داد . این خصوصیت در میز منشی MDF باعث می‌شود تا هنگام جابجایی از مکانی به مکان دیگر دچار مشکل نشوند . اگر در بخش یا قطعه‌ای از آن آسیبی ایجاد شود ؛ می‌توان به راحتی و در سریع‌ترین زمان ، قطعه صدمه دیده را تعمیر یا تعویض نمود .

میز منشی ام.دی.اف عنوان مقرون به صرفه‌ترین را به خود اختصاص داده است و در صورت و احتمال هرگونه خرابی ، مجموعه‌ها هزینه کم‌تری را جهت تعمیر یا تعویض آن متقبل می‌شوند . ویژگی ( داشتن قیمت مناسب ) یکی از مهم‌ترین خصوصیات در میز منشی MDF است که همیشه به عنوان یک معیار برای انتخاب و خرید عمل می‌کند .

کانتر منشی رکتیکال

جهت معین سازی قیمت برای میز منشی ام.دی.اف عوامل و عناصر مختلفی وجود دارد که هر یک می‌تواند ، قیمت میز منشی را تحت تاثیر قرار دهد . این عناصر را می‌توان در عناوین زیر بیان نمود و هر یک از این عوامل در هنگام انتخاب و خرید میز منشی دارای استاندارد ، مورد توجه مجموعه‌ها قرار گیرند .

باید بیان شود که در جهان امروزی به ندرت برای طراحی دکوراسیون مجموعه‌های اداری از سبک کلاسیک استفاده می‌شود . در حقیقت ، طراحی به سبک مدرن جای سبک کلاسیک را گرفته است . زیرا ، این سبک دارای تنوع طرحی و رنگی بروز شده می‌باشد و نیز از المان‌های نو و بروز استفاده می‌شود که دارای قیمتی مناسب هستند .

بنابراین در طراحی میز منشی ام.دی.اف نیز از ایده‌های نو و کاربردی استفاده می‌نمایند تا دکوراسیون و چیدمان مجموعه‌ها به شکل مدرن شود . در واقع ، مجموعه‌ها در تلاش و کوشش بسیار هستند تا طراحی و چیدمان مبلمان اداری خود بر اساس شاخصه‌های خود مجموعه و مطابق با شیوه‌های مدرن باشد .

از سویی ، طراحی میز منشی MDF به گونه‌ای است که از اصول طراحی پیروی کند و برای استاندارد سازی آن از اصل ارگونومی در طراحی این نوع میزها استفاده می‌شود . چراکه اصل ارگونومی نحوی صحیح نشستن و یا ایستادن افراد ( اعم از کاربر و ارباب رجوع ) را در تولید مبلمان اداری مورد بررسی قرار می‌دهد تا افراد از هرگونه نا آرامی و آسیب دور بمانند .

همانطور که می‌دانید ، در تولید میز منشی از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود که می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره نماییم . این متریال شامل : چوب ، MDF ، استیل ، شیشه و … می‌شود و البته ممکن است که از این متریال به شکل ترکیبی نیز طراحی میزها استفاده شود . اما متریال چوب و MDF هستند که بخش عمده‌ای از تولیدات را برعهده گرفته‌اند .

به طور خاص میز منشی MDF دارای ویژگی‌های خاص است که می‌تواند قیمت میز منشی را تحت تاثیر قرار دهد . این ویژگی‌ها را می‌توان در موضوعاتی ( مانند : سطحی صاف و متراکم ، تنوع در طرح و رنگ ، مقاوم در برابر فشار و … ) عنوان نمود و اصولا دارای قیمت مناسب است که همواره به عنوان محبوب‌ترین میز منشی به حساب می‌آید .

مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش برای تعیین قیمت میز منشی MDF ، مواد مصرفی یا همان اتصالات و یراق‌آلات می‌‌باشد که باید از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین آن در طراحی و تولید این میزها استفاده شود . اتصالات و یراق‌آلات به عنوان اسکلت و نظم و اتصال دهنده قطعات مختلف میزها می‌باشند .

بنابراین کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات در طراحی و تولید میز ام.دی.اف بسیار حائز اهمیت است . چراکه در جهت استاندارد سازی میزها باید از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین اتصالات و یراق‌آلات استفاده نمود و نباید موضوع کیفیت و مرغوب را در اتصالات و یراق‌آلات کم یا بی‌اهمیت شمرد .

اگر به این موضوع توجه نشود ، ممکن است که تولیدات میز منشی MDF را از حالت استاندارد خارج نماید . این موضوع در دید مجموعه‌ها ، جلوه بسیار نا خوش‌آیندی را دارد . زیرا در صورت بی کیفیت بودن و نا مرغوب بودن اتصالات و یراق‌آلات هزینه برای هر گونه تعویض یا تعمییر چندین برابر می‌شود . البته گفتی است که این موضوع برای تولیدکننده ، امری حیاتی به حساب می‌آید .

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در دکوراسیون و مبلمان اداری مجموعه‌ها حائز اهمیت می‌باشد ، داشتن میز منشی با شکل و ظاهر شیک و زیبا است . به این جهت ، استفاده و بهرگیری از میز منشی ام.دی.اف می‌تواند فضا و محیط مجموعه را دنج و کاربردی کند و آرامش را برای انجام کار و فعالیت به ارمغان آورد .

رنگ‌بندی میز منشی MDF باید به گونه‌ای معین شود که در متناسب با تم رنگی دکوراسیون داخلی مجموعه باشد و باید همانگی و هارمونی‌های مطلوبی را در محیط اداری ایجاد کند . چنین امری می‌توان محیط اداری مجموعه را زیبا و نیک‌منظر نماید و شادبی و نشاط را در مجموعه ایجاد کند .

در واقع ، شکل و ظاهر میزهای منشی را بر اساس دیگر محصولات ( میز مدیریت یا معاونت ) طراحی و تولید می‌شود . پس از عامل ( رنگ‌بندی و زیبایی ) ، ابعاد و اندازه نقش موثری را در تعیین قیمت میز منشی ام.دی.اف دارد . به چگونه‌ای که هر چه این میز بزرگ‌تر باشد ؛ به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش می‌یابد و در اشکال ( مربع و مستطیل و بیضی ) تولید و طراحی می‌شود .

در هنگام یا بعد از خرید میز منشی MDF به دو عامل مهم ، دارا بودن خدمات پس از فروش و ضمانت ( گارانتی ) توجه می‌شود . چراکه داشتن خدمات پس از فروش و ضمانت ، همیشه به عنوان ملاک و معیارهای خرید به هنگام انتخاب میزهای منشی ام.دی.اف به حساب می‌آید .

در حقیقت ، کیفیت در محصولات ( میز منشی ) رابطه مستقیمی با ضمانت و خدمات پس از فروش را دارد . پس ، میزهای منشی با کیفیت باید ضمانت خوب و خدمات پس از فروش مطلوبی را داشته باشند تا کاربران به هنگام خرید میز منشی ام.دی.اف از خرید خود اطمینان خاطر را دارا باشند . عدم توجه به این امر ، می‌تواند کیفیت میز منشی ام.دی.اف تحت شعاع قرار دهد .

کانتر منشی اینترست تیپ 806L

با توجه به اینکه مجموعه و شرکت‌های فعال متعددی در زمینه طراحی و تولید مبلمان اداری مشغول به فعالیت هستند ؛ فروشگاه‌های زیادی را جهت عرضه میز منشی می‌توان یافت . اما تنها تعدادی از این فروشگاه‌ها پیشرو و پیشتاز می‌باشند . یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال ، شرکت مبلمان اداری آبادیس است که در این راه ثابت قدم می‌باشد .

مجموعه مبلمان اداری آبادیس همواره در کوشش بسیار بوده است تا با بهره‌گیری از بهترین متریال و مرغوب‌ترین یراق‌آلات به طراحی و تولید محصولات مبلمان اداری ( میز منشی MDF ) بپردازد که در طراحی آن‌ها از مناسب‌ترین سبک‌ها و زیباترین رنگ‌ها نیز استفاده می‌کند .

با توجه به حجم رفت و آمدهایی که روزمره در مراکز پر تردد ( مثل : کلینیک‌ها ، مجموعه و شرکت‌های اداری‌ اعم از دولتی یا خصوصی ، مطب‌ها و … ) اتفاق می‌افتد و برای جلوگیری از شلوغی و هرج و مرج ، باید از میز منشی ام.دی.اف استفاده بنمایند . چراکه تنها این مراکز و مجموعه‌ها هستند که امروزه ، عموم مردم را برای دریافت و بهرمندی از خدمات خود پذیرش می‌کنند .

به طور کلی می‌توان گفت که در کنار میز منشی MDF ممکن است ، از دیگر محصولات مبلمان اداری نیز استفاده شود که مکمل خوبی برای این میزها به حساب می‌آیند . یکی از مهم‌ترین این محصولات ، دسته اقلام تکمیلی می‌باشد که شامل محصولات متعدد و کاربردی مانند : میز تلویزیون اداری ، میز جلو مبلی اداری ، کمد پرینتر ، فلاور باکس ، کیس استند ، زیرپایی و جا لباسی  است .

همینطور می‌توان از کردنزا و بایگانی‌ها و فایل‌های ( یک و دو و چند کشو ) در کنار این میز استفاده کرد . زیرا هر یک از این محصولات در مبلمان اداری بسیار کاربردی هستند و در جهت کمک به شخص منشی ، نقش بسزایی را ایفا می‌کنند تا به هنگام کار دچار خلع در انجام فعالیت نشوند .

برخی از این محصولات برای حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دارای اهمیت کاربرد دارند که به صورت بهینه سازی از فضا در کنار میز منشی MDF قرار می‌گیرند . بهره‌گیری از این محصولات باعث می‌شود که محیط پیرامون منشی و میز آن ، منظم و آراسته گردد و زیبایی خیره کننده‌ای را به محیط ببخشد .

کانتر منشی کیوب فریم 4

شرکت مبلمان اداری آبادیس برای محصولات خود ( میز منشی ام.دی.اف ) ضمانت و خدمات پس از فروش مطلوبی را قرار داده است و همچنین در این زمینه برای ارائه مشاوره مناسب بسیار پر تلاش می‌باشد تا به هنگام انتخاب و خرید میز منشی MDF از آن استفاده نماید . بنابراین شما می‌توانید ، میز منشی MDF را از فروشگاه شرکت مبلمان اداری آبادیس خریداری کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید