خرید انواع کانتر بانکی
کانتر بانکی مدست تیپ 901
بهترین کانتر بانکی

یکی از اصلی‌ترین اجزای طراحی مبلمان اداری بانک‌ها ، مکان‌های اداری و حسابداری ، بازار‌های ارز و صرافی‌ها ، کانتر بانکی می‌باشد .  بنابراین باید در انتخاب آن دقت و سلیقه به خرج داد که بهترین کانتر بانکی را برای فضای مورد نظر خود انتخاب نمایید . کانتر بانکی به دلیل اینکه همیشه در دید افراد و رجوع‌کنندگان است و نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های ظاهری مکان‌های بانکی و حسابداری است باید بهترین کانتر بانکی باشد و هنگام خرید در انتخاب آن باید اهمیت بسزایی داد تا مشکلی به وجود نیاید .

گاهی در برخی از بانک‌ها ، صرافی‌ها و دفاتر حسابداری برخی از انواع کانترهای بانکی وجود دارد که به دلیل اینکه برخی از استاندارد‌ها در ساخت آن رعایت نشده است باعث ناراحتی کارکنان یا کارمندان و مشتریان می‌شود . بنابراین کانتر بانکی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر مشتریان ، کارمندان و کارکنان نیز در هنگام کار کردن احساس راحتی داشته باشند که این امر در روند‌کاری افراد تأثیر‌گذار است . پس باید با دقت تمام و با توجه به ویژگی‌ها بهترین کانتر را انتخاب نمود .

شرکت آبادیس با استفاده از این مقاله می‌خواهد شما عزیزان را با ویژگی‌های بهترین کانتر بانکی آشنا کند . حال با طرح چند سؤال به ویژگی‌های بهترین کانتر بانکی می‌پردازیم :

  • کانتر بانکی چیست ؟
  • اندازه ارتفاع بهترین کانتر بانکی چقدر است ؟
  • بهترین کانتر بانکی دارای چه نوع متریالی است و دارای چه ویژگی‌های ظاهری است ؟
  • بهترین کانتر بانکی برای مشتریان و رجوع‌کنندگان دارای چه ویژگی است ؟

کانتر بانکی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل طراحی مبلمان اداری بانک‌ها است که گاهی در مراکز حسابداری و بازار‌های ارز و صرافی نیز استفاده می‌شود . وجود کانتر بانکی برای ارتباط کارمندان با مشتری‌ها یا رجوع‌کنندگان در قسمت‌های مختلف بانک‌ها نیاز است . کانتر‌های بانکی علاوه بر کاربرد‌هایی که دارند دارای ظاهری زیبا و شکیل هستند این امر باعث شده است که محیط بانک‌ها منظم‌تر دیده شود . کانتر‌های بانکی معمولاً به صورت مستطیلی وجود دارند اما نوع هلالی آنها نیز وجود دارد که البته کمتر در بانک‌ها استفاده می‌شود .

کانتر‌های بانکی میز کار کارمندان می‌باشند که به همین دلیل دارای کمد برای‌قرارگیری وسایل و اسناد مورد نیاز است و همچنین دارای کشو برای جای‌گیری لوازم التحریر و لوازم کاربردی کارمندان می‌باشد . کانتر بانکی به صورتی ساخته شده است که امکان جای‌گیری کامپیوتر و لوازم جانبی آن وجود دارد و قسمت جاکیسی برای این کانتر طراحی و ساخته شده است و نیز می‌توان به راحتی پول‌شمار ، پرینتر و … بر روی آن جای داد .

کانتر بانکی شیدر تیپ 904

کانتر‌های بانکی معمولاً در ارتفاع 75 تا 120 هستند . کانتر بانکی با ارتفاع 75 به فیس تو فیس مشهور است . اندازه‌ی این ارتفاع به طوری است که کارمند دقیق روبه‌روی مشتری قرار می‌گیرد . بنابراین مشتریان و کارمندان به راحتی می‌توانند ارتباط دوستانه‌ای باهم برقرار کنند و مشتری با خیالی راحت بر روی صندلی می‌نشیند و کارهایش را انجام می‌دهد .

اما در ارتفاع 120 ارباب‌رجوع باید به صورت ایستاده با کارمند بانک ارتباط برقرار کند که کمی این کار مشکل است و در مدت زمان طولانی هم برای کارمند و هم برای مشتری کسل‌کننده است و هر دو طرف زود خسته و کسل می‌شوند . پس در هنگام خرید کانتر بانکی باید به اندازه‌ی ارتفاع آن اهمیت ویژه‌ای داد تا با بروز مشکل مواجه نشوید و بهترین کانتر بانکی را انتخاب کرده باشید .

همانطور که در دنیای دکوراسیون مشاهده می‌کنیم کانترهای بانکی در انواع جنس و متریال طراحی و ساخته شده‌اند که معمولاً بهترین آنها از نوع و جنس چوب است چرا که مقاوم و مستحکم هستند . البته امروزه کانتر بانکی از جنس و متریال MDF ساخته می‌شود زیرا نسبت به چوب خالص وزنی سبک دارد که راحت‌تر می‌توان آن را حمل کرد و جابه‌جا نمود و نیز بسیار مقاوم در برابر فشار و رطوبت است و استحکام دارد . همچنین نسبت به سایر متریال‌ها مقرون به صرفه می‌باشد .

امروزه در دنیای دکوراسیون از انواع متنوع و رنگ‌های مختلف آن ساخته شده است و وجود دارد . بنابراین دارای انواع رنگ‌های شکیل و متنوع است که افراد می‌توانند طبق سلیقه‌ی خود و دکوراسیون فضای مورد نظرشان رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایند . همچنین برای اینکه طول عمر کانتر بانکی طولانی‌تر باشد اغلب از کانترهایی با روکش‌های لمینت و MDF استفاده می‌شود .

در برخی از موارد سطح کانتر بانکی به صورت شیشه‌ای می‌باشد که فضایی روشن و دلباز ایجاد می‌کند . پس انتخاب شکل و متریال کانتر بانکی با توجه به فضای بانک و وسایلی که قرار است بر روی آن جای بگیرد و قرار داده‌ شود تعیین می‌شود .

کانتر بانکی شیدر تیپ 904L

بهترین کانتر بانکی برای مشتریان کانتری است که دارای ارتفاع مناسبی باشد تا در هنگام گفتگو با کارمندان و هنگام حضور در بانک‌ها احساس خوشایندی داشته باشند و کلافه و کسل نشوند . اغلب ، مراکز اداری و بانک‌ها مکان‌هایی خسته‌کننده هستند که اگر افراد در انتخاب کانتر بانکی مناسب و کانتری که ارتفاع مناسب و متناسب داشته باشد باعث می‌شود که حداقل مشتریان بتوانند راحت و آسوده به کار خود و رسیدگی به آنها بپردازند .

همچنین این امر باعث می‌شود که صبر و تحمل رجوع‌کنندگان بیشتر ‌شود و کارمندان با دقت بیشتر به خود بپردازند و روند‌کاری بهتر و سریع‌تری داشته باشند . بنابراین مسئله‌ی ارتفاع در انتخاب بهترین کانتر بانکی بسیار با‌ اهمیت و مهم است و این موضوع باعث می‌شود مشتریان احساس رضایت بیشتری داشته باشند . از نظر کارمندان بهترین کانتر بانکی بر اساس اصل ارگونومیک طراحی و ساخته شده است . یعنی در هنگام کار ، کارمندان احساس راحتی داشته باشند و به ستون فقرات و گردن کارمندان فشار وارد نشود .

همچنین اگر کانتر بانکی طبق اصل ارگونومیک طراحی شده باشد رجوع‌کنندگان نیز احساس راحتی و رضایت می‌کنند . هانطور که گفته شد این امر علاوه بر راحتی ، بر روندکاری کارمندان تأثیزگذار است . ارتفاع نیز از ویژگی‌های بسیار مهم بهترین کانتر بانکی است . ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که مشتریانی با قامت کوتاه به راحتی بتوانند کارمند را مشاهده کنند تا ارتباط برقرار کنند ؛ زیرا در غیر این صورت کارمند مجبور است برای انجام کار سرپا بایستد و این موضوع باعث کند شدن روند‌کارها می‌شود .

از طرف دیگر ارتفاع کانتر بانکی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر ارتباط‌گیری راحت میان مشتری و کارمندان ، مشتری بتواند به راحتی از کانتر بانکی برای پر کردن فرم‌های بانکی و سایر کار‌ها استفاده نماید . همانطور که گفته شد بهترین نوع کانتر بانکی ، کانترهای بانکی فیس تو فیس هستند یعنی تقریباً در ارتفاع 75 ، به دلیل اینکه کارمندان و مشتریان احساس راحتی داشته باشند و کارمندان بانک کارهای خود را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند . البته در انتخاب کانتر بانکی باید به محفوظ بودن متصدی بانکی و امنیت آن بسیار دقت شود .

این کانترها باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شده باشند که فضای لازم برای قرارگیری مانیتور ، دزدگیر ، پرینتر ، کابل‌های برق ، پول‌شمار و … نیز در آنها وجود داشته باشد و کارمندان فضای کافی برای کار کردن داشته باشند . برخی از کانترهای بانکی به گونه‌ای طراحی شده است که سمت بالای کانتر پوشانده شده است که این نوع از کانترهای بانکی در روندکاری کارکنان و کارمندان تأثیرگذار است و باعث می‌شود سرعت کار آنها بالاتر برود چرا که کارکنان بر سهولت می‌توانند به کار مشتریان خود رسیدگی کنند و از هرج و مرج و سرک کشیدن مشتریان و رجوع‌کنندگان جلوگیری می‌نماید .

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد بهترین کانتر بانکی ، کانتری است که براساس اصل ارگونومیک طراحی و ساخته شده است . یعنی زمان استفاده از کانتر هنگام کار کردن هم مشتری و هم کارمند احساس راحتی و رضایت داشته باشند و نیز به قسمت ستون فقرات و گردن آسیب و فشاری وارد نشود . همچنین ارتفاع کانتر ، جنس و متریال آن باید بر اساس اصول طراحی ، ساخته شده باشد تا در هنگام استفاده از آن مشکلی به وجود نیاید . بنابراین بهترین کانتر بانکی بر اساس اصول طراحی ، ساخته شده است .

ارتفاعی متناسب دارد ، بر اساس اصل ارگونومیک ساخته شده است و هنگام استفاده از آن هیچ فشار و آسیبی به شخص وارد نمی‌شود ، جنس و متریال مستحکم و مقاومی دارد . همانگونه که گفته شد کانترهای بانکی یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در طراحی مبلمان اداری بانک‌ها هستند که علاوه بر افزایش راندمان کاری کارکنان ، باعث زیباتر شدن محیط و همچنین ایجاد حس راحتی در مشتریان می‌شوند .

کانترهای بانکی باعث ایجاد یک حس تعامل دوستانه میان مشتری و کارکنان می‌شوند و همین امر در افزایش اعتماد مشتریان می‌تواند بسیار تأثیر‌گذار باشد . از سوی دیگر کانترهای بانکی فضای کافی برای کار کردن کارکنان و کارمندان را به وجود می‌آورند و آنها می‌توانند وسایل مورد نیاز و ضروری خود را در هنگام کار کردن روی آن قرار دهند و مشتریان نیز فرم‌های بانکی را به راحتی و در آسودگی بر روی آن پر کنند .

کانتر بانکی اینترست تیپ 906

شرکت آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را نسبت به ویژگی‌های بهترین کانتر بانکی آگاه کرد و آشنا ساخت . بنابراین شما خریداران در هنگام خرید به این نکات و ویژگی‌ها اهمیت دهید و بسیار توجه کنید تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید