کمد های بلند مدست تیپ 1201-45
انواع کتابخانه اداری در شرکت آبادیس

با بزرگتر شدن جوامع بشری و بالا رفتن سطح علم و هوشیاری افراد جامعه ، نیاز به خواندن کتاب و مطالعه در سطوح مختلف نیز ، بالاتر رفته است . افراد هر جامعه سعی بر تهیه انواع مختلف کتاب و نگهداری و مطالعه آن‌ها برای بالا نگه داشتن اطلاعات خود دارند ، به موجب همین امر ، امروزه انواع کتابخانه‌های اداری و … طراحی می‌شود .

کمدهای بلند اینترست تیپ 1206-45

مطمعنا در گذشته اهمیت دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری شرکت‌ها به اندازه امروز نبود . یکی از اجزای مبلمان اداری که با طراحی خلاقانه خود می‌تواند زیبایی سایر اجزای مبلمان اداری را تکمیل کند ، انواع کتابخانه اداری می‌‌باشد . انواع کتابخانه اداری از آن دسته از مبلمان اداری می‌‌باشد که فوق‌‌العاده پر کاربرد است و دارای زیبایی چشم‌نوازی می‌باشد .

در واقع انواع کتابخانه اداری می‌تواند به محیط کاری شما نظم ببخشد ، چراکه با داشتن قفسه‌ها و فضاهای زیاد می‌تواند تمامی پوشه‌ها ، مدارک ، اسناد و کتاب‌ها را نیز در خود جای دهد . در این مقاله سعی در انتشار مطالبی مفید درباره انواع کتابخانه اداری ، مشخصات و ابعاد استاندارد آن‌ها خواهیم پرداخت ، از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی می‌کنید ، سپاس گزاریم  .

طراحی انواع کتابخانه اداری یکی از اصول و نکات مهم در دکوراسیون داخلی در ادارجات می‌باشد . کتابخانه اداری علاوه بر نقشی که در زیبایی قسمت داخلی اداره ایفا می‌نماید ، موجب ایجاد هماهنگی و نظم بخشیدن به اداره می‌شود . کتابخانه اداری در ابعاد و طرح‌های مختلف ساخته و طراحی می‌شود که با توجه به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید یکی از انواع کتابخانه اداری را انتخاب و در طراحی دکوراسیون داخلی اداری خود به کار بگیرید .

کمدهای دیواری شیدر تیپ 1404-90T

برای اینکه کمی تصمیم شما را راحت‌‌تر کنیم ، ابتدا یک دسته‌بندی کلی از انواع کتابخانه‌‌های اداری را با هم بررسی می‌کنیم . واقعیت این است که تمام انواع کتابخانه‌های اداری موجود در بازار در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند :

  • کتابخانه‌های باز
  • و کتابخانه‌های در‌ دار .

کتابخانه باز به کتابخانه‌ای گفته می‌‌شود که در ( چوبی یا شیشه‌ای ) ندارد . این نوع از انواع کتابخانه اداری نسبت به کتابخانه در دار اداری رایج‌تر است و در سبک‌ها و قیمت‌های مختلفی یافت می‌شود . بیشتر انواع کتابخانه‌های اداری آماده و پیش‌ ساخته از نوع کتابخانه‌های باز هستند .

اگر بودجه شما محدود است ، کتابخانه باز از نظر قیمتی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری است . کتابخانه باز وزن کمی دارد و دسترسی به کتاب‌ها و لوازم موجود در آن آسان‌تر است . این نوع کتابخانه‌های اداری معمولا از چوب فشرده ساخته می‌شوند و دارای روکش ورقه‌ای هستند .

این نوع ، از انواع کتابخانه‌های اداری می‌باشد که کتابخانه‌های در‌ دار به طور معمول تمام ویژگی‌های کتابخانه باز را ، همراه با چند مزیت بیشتر دارند . مزیت اول امنیت است که کتابخانه‌های اداری در‌ دار معمولا مجهز به قفل و کلیدند و به همین دلیل می‌توانید اسناد و مدارک و مواردی که کمی جنبه امنیتی دارند را داخل آن‌ها بگذارید .

البته خود کتاب‌ها هم گاهی به مراقبت بیشتری نیاز دارند و هیچ کس دلش نمی‌خواهد کتاب‌های نفیس و گران ‌قیمت خود را از دست بدهد . این موضوع به ‌ویژه در مورد کتابخانه اداری که با کتاب‌های مرجع پر شده ، اهمیت بیشتری می‌یابد و مزیت دوم زیبایی است .

میز مدیریت آبادیس

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد ، کتابخانه اداری یکی از بهترین اجزاء در طراحی دکوراسیون داخلی در محیط‌های کاری و اداری ، محسوب می‌شود . چنانچه از انواع کتابخانه اداری در فضای کاری اداری مورد استفاده قرار گیرند به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر است :

این نوع کتابخانه از چوب یا MDF به صورت منظم ساخته می‌شود ، فضاهای مساوی ، قفسه‌های منطبق بر هم و دارای چهارچوب بسته ، شیشه‌ای و جنبه‌ی تزئینی داشتن از ویژگی‌های کتابخانه‌ی استاندارد برای انواع کتابخانه اداری است .

این کتابخانه با طبقات پلکانی برای تکیه دادن به دیوار طراحی شده است ، هر چه به طرف بالا می‌رود اندازه‌ی قفسه‌ها کمتر می‌شود .

این نوع کتابخانه‌های اداری جهت قرار گرفتن در گوشه‌ی اتاق طراحی و تولید شده‌اند . این مدل برای افرادی که به داشتن کتابخانه علاقمند هستند اما فضای کافی برای قرار دادن آن را ندارند بسیار مناسب می‌باشد . در این نوع ، از انواع کتابخانه اداری می‌توانید یک کنج از دیوار اتاق خود را انتخاب نمایید و کتابخانه خود را در آن قرار دهید و یا طبقات را روی آن دیوار نصب کنید .

 این نوع از انواع کتابخانه اداری ، امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است . قفسه‌ها در این نوع کتابخانه ، بین دو اهرمی که به شکل نردبان طراحی شده‌اند ، نگهداری می‌گردند .

تقسیم به دو جهت افقی و عمودی و ساختن شکلی مکعب مانند ، کتابخانه‌ی مکعبی را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌سازد .

کمد درب کشویی کوتاه شیدر تیپ 1304-120

این دسته از انواع کتابخانه اداری برای مدیران و معاونین ارشد ادارات و سازمان‌ها ، مورد استفاده قرار می‌گیرد . کمد کتابخانه دکوراتیو از چینش و قرارگیری چندین کمد کتابخانه در کنار یکدیگر ، شکل می‌گیرد . کمدهای دکوراتیو بیشتر جنبه ظاهری دارند و به شکل ظاهری کمد اهمیت داده می‌شود . نکته‌ای در طراحی این نوع کمدها اهمیت دارد ، هارمونی کمد با میز مدیریت و دیگر ملزومات اداری ، اتاق می‌باشد که از نظر سبک و رنگ باید مکمل یکدیگر باشند .

انواع کتابخانه‌ها و کاربردی که هر یک دارند ، دارای نکات بسیاری می‌باشند که اگر این نکات را مورد توجه قرار دهید می‌توانید کتابخانه‌ای زیبا و معقول به وجود آورید .

  • نکته اول این است که کتابخانه‌ها هر کدام یک طراحی متفاوت را می‌طلبند و افراد باید با توجه به انواع کتابخانه اداری یکی از طراحی‌ها را به بهترین نحو ممکن صورت دهند .
  • نکته دوم این می‌باشد که انواع این کتابخانه اداری را باید در جایی طراحی کرد که به محیط خانه یک نمای زیبا بدهد .
کمد بلند آرمز تیپ 1202-45

طراحی و ساخت انواع کتابخانه اداری یا خرید آن ، با توجه به مواردی که گفته شد خیلی کار سختی نیست . فقط نیاز به کمی دقت و سلیقه دارد . مواردی مانند انتخاب جنس خوب ، طراحی مناسب و البته چیدمان کتاب‌ها ، می‌تواند کتابخانه را تبدیل به زیباترین بخش دکوراسیون خانه و دفتر کند . با رعایت این نکات ،‌ کتابخانه‌ای کاربردی و در عین حال زیبا خواهید داشت .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید