میز پایه فلزی
میز پایه فلزی

میز پایه فلزی ، در صنعت دکوراسیون یکی از مهم‌ترین اجزای مبلمان‌ها است که در انواع متنوع و شکیلی ساخته می‌شود . میزها از نظر نوع متریال ، نوع طراحی ، سایز و ابعاد ؛ حتی از نظر نوع پایه با یگدیگر متفاوت می‌باشند . یکی از انواع میزها که بسیار کاربردی می‌باشد و در انواع متنوعی طراحی شده ، میز پایه فلزی است .

این نوع میز همانطور که از اسمش مشخص است ؛ جنس پایه‌های آن از فلز می‌باشد و در ساخت پایه‌های آن ، از انواع فلزات استفاده شده است . میز پایه فلزی دارای بدنه‌های مختلفی از نظر متریال می‌باشد . در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را ابتدا با جنس فلز و انواع فلزات آشنا کنیم ؛ سپس شما را نسبت به شناسایی این نوع میز ( میز پایه فلزی ) آگاه نماییم .

میز پایه فلزی

در این قسمت شما را با فلزات و ویژگی‌هایشان آشنا می‌کنیم . ابتدا سوال پیش می‌آید که فلز چیست ؟ برای پاسخ به این سوال که فلز چیست ؛ باید گفت که فلزات مواد معدنی هستند . به صورت طبیعی در زیر سطح زمین تشکیل می‌شوند ، اکثر فلزات درخشان یا براق هستند .

در واقع فلزات ترکیبات طبیعی در پوسته‌ی زمین هستند که به صورت کانی‌های فلزی یافت می‌شوند و به یکدیگر و نیز عناصر دیگر مرتبط هستند . فلزات به شکل طبیعی در سنگ‌هایی که توسط آب‌های سطحی و زیرزمینی تشکیل شده‌اند ‌و همچنین در اثر گرد و غبارهای موجود در جو به وجود آمده‌اند .

میز پایه فلزی

توسعه تمدن بشر تا حدی زیادی به کشف فلزات متکی بوده است . انسان ما قبل تاریخ از فلزات برای ساختن ابزارها و سلاح استفاده می‌کرد و بعد از پیشرفت علم در زمینه متالوژی ، فلزات نقش اساسی در توسعه کشاورزی ، حمل و نقل ، هنر ، صنایع ، پزشکی داشته‌اند . اکنون 86 نوع فلز شناخته شده است . اما تا قبل از قرن 19 تنها 24 نوع فلز شناخته شده بود و از همین تعداد 12 نوع فلز در قرن 18 کشف شده است .

میز پایه فلزی

ابتدا برای بررسی میز پایه فلزی به بررسی فلز و تاریخچه آن پرداختیم . حال شما را با کاربرد آن ، آشنا خواهیم کرد . فلزات اغلب بسیار قوی ، با دوام و مقاوم در برابر فرسایش ، خوردگی ، پوسیدگی هستند . فلزات طول عمر بالایی دارند . به همین دلیل از همان ابتدا تاریخ بشر و دوران باستان از فلزات استفاده‌های بسیاری می‌شد . حتی امروزه نیز با وجود توسعه تکنولوژی و پیشرفت‌های بشر کاربردهای فلزات بیشتر گسترش پیدا کرده است . فلزات در رشد اقتصادی نیز نقش اساسی ایفا می‌کنند . در ادامه شما را با برخی از فلزات آشنا خواهیم کرد .

  1. محصولات تزئینی
  2. صنعت خودروسازی ، اتومبیل
  3. صنعت ساخت و ساز ساختمان ، برج‌سازی
  4. الکترونیک
  5. پزشکی
  6. صنعت دکوراسیون و مبلمان

یکی از کاربردهای مهم این متریال در صنعت دکوراسیون و مبلمان است و در ساخت میزهایی همچون میز پایه فلزی از آن استفاده می‌شود . در ادامه شما را با انواع فلزات آشنا خواهیم کرد .

میز پایه فلزی

فلزات نیز مانند دیگر متریال دارای تنوع بسیاری هستند . انواع فلزات به شرح زیر هستند :

فولاد

فولاد آلیاژی

استیل

آلومینیوم

برنج

میز پایه فلزی

در قسمت فوق شما عزیزان را با این متریال کاربردی ، یعنی فلز ، تاریخچه آن ، کاربردهایش و انواع آن آشنا کردیم . در قسمت کاربرد فلزات اشاره نمودیم که فلزات در صنعت مبلمان و دکوراسیون نیز کاربردی هستند . یکی از محصولات ساخته شده از فلز در صنعت مبلمان ، میز پایه فلزی است . این میز از فلزاتی چون فولاد و استیل ساخته می‌شود و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم می‌باشد . این میز دارای انواع بدنه از نظر جنس ، متریال ، طراحی است که هر یک از آنها دارای ویژگی‌های خاص و سبک‌های منحصر به فردی هستند .

میز پایه فلزی

بدنه این میز مقاوم است و با توجه به نوع کاربری ، نیاز ، سلیقه و سبک دکوراسیون انتخاب می‌شود . بدنه میز پایه فلزی در انواع متریال اعم از فلز ، شیشه ، MDF ، چوب ساخته شده است . در ادامه شما را با ویژگی‌های هر یک از این متریال‌ها آشنا خواهیم کرد .

این نوع میز دارای پایه‌های فلزی و مقاوم است . نوع متریال پایه‌های آن معمولا استیل و فولاد هستند و دارای رنگ‌های متنوعی می‌باشند . بدنه این میز از جنس و متریال شیشه ساخته می‌شود . شیشه نوعی ماده‌ی ژله‌ای است که بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشد و در شکل‌های متفاوت ساخته می‌شود . در عین ظرافت و شفافیتی که دارد ، بسیار مقاوم است . اغلب در ساخت میز پایه فلزی با بدنه شیشه از شیشه سکوریت استفاده می‌شود ؛ چراکه این نوع شیشه نسبت به سایر شیشه‌ها مقاوم است و در برابر ضربه ، فشار مستحکم می‌باشد .

این نوع میز پایه فلزی دارای بدنه چوبی از چوب‌های طبیعی مقاوم مانند چوب گردو ، افرا و … است . این نوع میز پایه فلزی دارای سبک کلاسیک و منحصر به فرد می‌باشد . استفاده از متریال طبیعی در این نوع میز پایه فلزی باعث شده است که این میز نسبت به سایر میزها قیمت بالاتری داشته باشد .

پایه و بدنه این میز یکی است و به دلیل استفاده از فلز در ساخت آن بسیار مقاوم می‌باشد . این میز در برابر خوردگی ، پوسیدگی ، آب ، رطوبت ، حرارت بسیار مقاوم است . اغلب در ساخت آن از فلزاتی چون استیل استفاده می‌شود و یا با استفاده از رنگ‌ها ، آن را عایق می‌نمایند .

MDF مخفف یک کلمه لاتین است و یک نوع چوب مصنوعی با چگالی متوسط می‌باشد . این نوع متریال دارای مزایای بسیاری است . یکی از مهم‌ترین مزایای MDF مقاومت در برابر عوامل فرسایش‌زا است و در عین مقاومتی که دارد ، وزن آن بسیار سبک می‌باشد . این نوع متریال بسیار متنوع است و در انواع روکش‌ها ، طرح ، رنگ ساخته می‌شود . با تمام این ویژگی‌ها قیمت مناسبی نیز دارد و به همین دلیل محبوب و پر طرفدار است .

میز پایه فلزی

میز پایه فلزی از نظر طراحی نیز متفاوت است و به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود :

این نوع میز پایه فلزی ، ثابت است و نمی‌توان اندازه آن را تغییر داد . این نوع میز پایه فلزی دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر میز پایه فلزی است و در فضاهای بزرگ از آن استفاده می‌شود .

این نوع میز برخلاف میز پایه فلزی ثابت است . پایه‌های آن طوری طراحی و ساخته شده که می‌توان اندازه و ارتفاع آن را تغییر داد . این نوع میز پایه فلزی در سایز و ابعاد کوچک و به عنوان میز مطالعه یا میز لب‌تاب از آن استفاده می‌‍شود .

میز پایه فلزی

میز پایه فلزی دارای بدنه‌های متفاوت می‌باشد . فرم و شکل بدنه آن نیز مانند متریالش متنوع است . فرم و شکل بدنه میز پایه فلزی سبک آن را تعیین می‌کند و باید مناسب فضا و نوع کاربری باشد . فرم و شکل آن به صورت زیر است .

میز گرد

میز منحنی

میز مستطیل

میز مربع

میز بیضی

میز پایه فلزی

میز پایه فلزی دارای مزایای است که باعث شده ، این میز به یکی از میزهای پرطرفدار تبدیل شود . میز پایه فلزی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد ، امروزه بسیار مورد توجه طراحان و خریداران قرار گرفته است . این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند و مزایای قابل توجه آن می‌باشند .

قیمت مناسب

سهولت در جابه‌جایی و حمل

مقاوم در برابر حفظ وزن بالا

قابلیت تغییر اندازه ارتفاع آن

تنوع در طراحی و متریال بدنه

مقاومت بسیار در برابر خوردگی و پوسیدگی

اشغال نمودن فضای کمتر به دلیل پایه‌های فلزی

استحکام بالا

در خرید و انتخاب میز پایه فلزی نکاتی هستند که با توجه به آنها می‌توان بهترین را انتخاب نمود . این نکات به شرح زیر هستند .

توجه کردن به فضای قرارگیری میز پایه فلزی

توجه به سبک دکوراسیون

انتخاب بدنه مناسب

انتخاب درست ارتفاع و سایز و ابعاد میز

توجه به نوع کاربری و نیازمان

در نظر گرفتن سلایق و بودجه فردی

میز پایه فلزی

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس در این مقاله با بررسی فلز ، تاریخچه آن ، انواع فلزات و کاربردهایشان شما را نسبت به این نوع متریال و یکی از محصولات کاربردی آن یعنی میز پایه فلزی آشنا کرد . همچنین با بررسی تنوع میز پایه فلزی و ذکر نکات مهم در خرید آن شما را آگاه نمود تا بهترین را برای فضای مورد نظرتان انتخاب کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید