کمد درب کشویی بلند مدست تیپ 1201-120
کمد درب کشویی در کرج

در حال حاظر کمدهای مورد نیاز برای نگهداری و ذخیره‌سازی وسایل در آشپزخانه‌ها و اتاق‌ها به عنوان وسیله‌ای دکوراتیو به حساب می‌آیند و دارای طرح‌های مدرنی هستند . امروزه بیشتر درب‌های کمدهای دیواری به صورت کشویی ترجیح داده می‌شوند و این نوع درب‌ها ، هم فضای کمتری اشغال می‌کنند و هم از لحاظ دکوری زیبا هستند .

با استفاده از یک کمد درب کشویی در کرج ‌، برای باز کردن درب‌ها به فضایی اضافی احتیاج نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید لوازم‌تان را داخل کمد قرار دهید . این مدل کمدها یکی از جدیدترین و به روزترین طرح‌هایی است که در خانه‌ها مشاهده می‌کنید و با تمامی سبک‌های دکوراسیون نیز سازگار است .

کمد درب کشویی کوتاه مدست تیپ 120-1301

کمد‌های دیواری ریلی ، ظاهری شیک و مدرن به خانه شما خواهند داد . این کمد‌ها ، اغلب برای دکوراسیون‌هایی مدرن و مینیمال به کار می‌روند ؛ اما با رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی که دارند ، دست شما را برای انتخاب باز گذاشته و برای هر چیدمانی مناسب است .

درب کمد‌های دیواری ریلی، برای نصب آینه هم بسیار مناسب بوده و می‌توانند فضا را بزرگ‌تر نشان دهند . شما می‌توانید این مدل کمد‌ها را به صورت تمام آینه ، سنترال ، نواری و درب ریلی آینه‌ای سفارش دهید .

کمد درب کشویی بلند آرمز

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب کمد دیواری کشویی این است که فضای کمتری برای آن احتیاج است و این مزیت برای خانه‌های کوچک آپارتمانی بسیار حیاتی است . به علت این که درب‌های آن به سمت بیرون باز نمی‌شوند ، برای مکان‌های باریک مانند : راهروها هم بسیار کاربرد دارند .

درب‌های لولایی در هنگام باز شدن صدایی ایجاد می‌کنند که ممکن است آزار دهنده باشد ولی درب‌های کشویی این طور نیستند . این درب‌ها به آرامی بر روی ریل‌ها باز و بسته می‌شوند و هیچ‌گونه صدایی تولید نمی‌کنند . البته این مساله به کیفیت ریل به کار گذاشته هم ارتباط دارد و اگر از ریل‌های بی‌کیفیت استفاده شود ، به احتمال زیاد هنگام باز شدن صدایی تولید خواهد کرد ولی باز هم از درب‌های لولایی صدای کمتری تولید دارد .

کمد درب کشویی در کرج را می‌توان در هر نوع سبک دکوراسیونی مانند : کلاسیک و مدرن استفاده کرد . در واقع این کمدها به سبک دکوراسیون خاصی وابسته نیستند . برای ساخت درب این کمدها می‌توان از هر نوع جنسی مانند : چوب ، ام دی اف ، شیشه و آینه استفاده کرد .

یکی از مشکلات کمد کشویی این است که باید به طور مداوم ریل‌های آن را تمیز کنیم ، چون به مرور گرد و غبار داخل آن جمع شده و کارکرد آن را مختل خواهد کرد . در صورت کثیف شدن ریل‌ها ، درب‌ها هنگام باز و بسته شدن صدا خواهند داد و به احتمال زیاد گیر خواهد کرد .

یکی دیگر از مشکلات درب‌های ریلی باز نشدن کامل آن‌ها است و نمی‌توان از فضای کلی داخل کمد به طور همزمان استفاده کرد . در صورت باز کردن کامل درب ، فقط نصف کمد قابل مشاهده است و نصف دیگر در پشت درب باقی می‌ماند .

به علت این که درب‌های کمد در مسیر افقی باز و بسته می‌شوند ، فقط در مکان‌هایی که به صورت مستطیل هستند نصب می‌شوند و در محل‌های شیب دار ، امکان نصب آن وجود ندارد .

یراق آلات مورد استفاده در کمد درب کشویی قیمت بالایی دارند و این مساله باعث می‌شود ، که قیمت نهایی این کمدها کمی گران‌تر از کمدهای لولایی باشد . البته کیفیت لوازم استفاده شده در ساخت کمد نیز تاثیر زیادی بر قیمت می‌گذارند ولی نباید به خاطر هزینه‌ی کمتر از یراق‌آلات بی‌کیفیت استفاده شود .

کمد درب کشویی کوتاه آرمز

به طور معمول چهارچوب داخلی کمدهای دیواری مثل کمد درب کشویی در کرج با استفاده از چوب ، ام دی اف یا فلز ساخته می‌شوند ، ولی مهم‌ترین بخش این کمدها نمای خارجی آن است که از موادی مانند : چوب ، ام دی اف ، شیشه و … تولید می‌شود .

این نوع از کمد دیواری‌ها جز پر فروش ترین کمد درب کشویی در کرج محسوب می‌شوند و از تنوع بالایی برخوردار هستند ، استفاده از آن‌ها موجب می‌شود که فضای لوکس و شیکی داشته باشید .

کمد دیواری‌های ریلی با درب شیشه‌ای برای افرادی مناسب است که به نظم وسایل داخل کمد بسیار اهمیت می‌دهند و همیشه کمد مرتبی دارند . آن‌ها می‌توانند از درهای شیشه‌ای برای کمد دیواری استفاده نمایند و از این طریق فضای اتاق را روشن‌تر نشان دهند . همچنین می‌توان برای شیشه در این کمدهای دیواری از شیشه‌های مات استفاده نمود .

انواع کمد درب کشویی ام‌دی‌اف امروزه در بازار یافت می‌شوند و از کیفیت بسیارخوبی برخوردار هستند . با توجه به تنوع بالای این کمد‌ها بهتر است در انتخاب یراق‌آلات این کمد‌ها بیشتر دقت نمایید و مدلی را انتخاب کنید که با وجود زیبایی از کیفیت و فضای کافی نیز برخوردار باشد . همان طور که بیان شد کمدهای MDF به صورت کشویی و ریلی تولید می‌شوند و معمولا مات هستند.

کمد درب کشویی دیواری آرمز

قبل از نصب ریل و درب‌ها یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود اندازه‌گیری دقیق چهارچوب کمد و درب‌ها است که ریل مناسب با آن خریداری شود تا درب به صورت کامل باز و بسته شود در غیر اینصورت ممکن است نتوانید درب را به راحتی روی ریل باز و بسته نمایید و نتوانید به قسمت‌های مختلف کمد دسترسی داشته باشید . کمدهای درب ریلی ممکن است با توجه به متراژ آن‌ها چهار درب ، سه درب یا دو درب داشته باشند که بر اساس تعداد درب‌ها متراژ ریل‌ها متفاوت خواهد شد چرا که باید درب‌ها روی یک ریل و کنار هم حرکت کنند .

ریل‌ها با توجه به ضخامت درب انتخاب می‌شوند . برخی درب‌ها دوبل کار شده و برخی ساده هستند که ضخامت بین 4 تا 6 سانتی‌متر برای آن‌ها مناسب است . قبل از نحوه نصب درب ریلی کمد دیواری سعی نمایید با توجه بسیار ریل مناسب و متراژ مناسب را انتخاب و خریداری نمایید تا بعد از نصب مشکلی پیش نیاید . ریل‌ها با استفاده از پیچ به کلاف و قسمت زیرین کمد پیچ می‌شود .

بعد از نصب ریل‌ها در جای مناسب نوبت نصب قرقره‌ها و سایر یراق‌آلات است . برای قرار دادن درب ریلی روی ریل باید قرقره‌ها و یراق‌ها را به درب وصل کرد . قرقره‌ها برای تحمل وزن درب هستند پس نیاز است قبل از نصب درب ریلی کمد دیواری قرقره‌ای مناسب وزن آن تهیه نمایید .

توجه نمایید برای نصب درب ریلی کمد دیواری که سه درب دارد از پمپ آرام‌بند استفاده می‌شود که درب به آرامی بسته شود و دیگر در هنگام باز و بسته شدن ایجاد صدا نمی‌کند . برای نصب کمد تک درب تنها نیاز است از ریل بالا استفاده کنید و برای بخش پایینی چهارچوب از یراق‌های راهنما و ساده‌تر استفاده می‌شود . یراق راهنما به باز و بسته شدن درب کمد می‌کند .

برای حرکت دادن و بالا و پایین بردن درب‌های کمد از غلطک استفاده می‌شود که می‌توانید به کمک آن فاصله بین درب و زمین را تنظیم نمایید تا درب به راحتی باز و بسته شود و به زمین نخورد .

برای بالا ماندن درب کمد دیواری باید ارتفاع غلطک را به درستی تنظیم نمایید . روش نصب غلطک درب ریلی کمد دیواری متفاوت است . برخی مدل ریل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک پیچ برای تنظیم ارتفاع دارند که با تنظیم آن غلطک روی ریل به دستی جا می‌افتد . برخی دیگر دارای یک سوئیچ کوچک برای رگلاژ کردن غلطک هستن که آن را روی پروفیل و پایه اصلی قفل می‌کند .

کمد‌های درب ریلی برای باز و بسته شدن حتما نیاز به دستگیره دارند چون فضایی دیگری برای جای دست و باز کردن آن‌ها وجود ندارد . در برخی مدل‌ها دستگیره‌ها داخل درب تعبیه می‌شوند و یا مدل‌های مختلف دستیگره روی دو طرف درب نصب می‌شود . در هنگام نصب درب ریلی کمد دیواری اگر از اتصالات و یراق‌آلات با کیفیت استفاده نشود بعد از گذشت مدتی به کمد آسیب وارد کرده و باید مجدد ریل‌ها تعویض شود .

کمد درب کشویی کوتاه شیدر تیپ 1304-120

در این مقاله سعی کرده‌ایم اطلاعات جامعی درباره‌ی کمد درب کشویی در کرج و استفاده از آن ، بررسی انواع آن بر اساس جنس و اینکه اگر قصد خرید و یا سفارش کمد درب کشویی در کرج را دارید ولی نمی‌دانید که چه نوع مدل کمد از لحاظ نوع درب برای محیط شما مناسب می‌باشد که انتخاب کنید ، در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بهترین انتخاب را هنگام خرید ، داشته باشید .