کمدهای بلند کیوب فریم تیپ 45-1207
کمد اداری MDF

فضای اداری به دلیل شلوغی‌ها و رفت‌وآمدهای زیادی که دارد ؛ نظم و سازماندهی وسایل موجود در آن از مهم‌ترین مسائل فضاهای اداری و اداره‌ها است . یکی از وسایل مهم در سازماندهی و نظم اداره‌ها کمد اداری است . کمدهای اداری برای ذخیره و جمع‌آوری وسایل کاربردی و ضروری اداره‌ها است .

همچنین کمدهای اداری از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسال طراحی مبلمان اداری می‌باشند . فضای کاری و اداری نیازمند ، چندین کمد به منظور شروع و عقد قراردادها و جمع‌آوری اسناد و پرونده‌های مشتریان است . به دلیل استقبال افراد از این محصول اداری ، خوشبختانه انواع مختلف و متنوعی از آنها طراحی و ساخته شده‌اند و برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای موجود است .

ما در این مقاله می‌خواهیم شما عزیزان را با یکی از انواع کمد اداری از نظر جنس و متریال آشنا کنیم که آن کمد اداری MDF است و قصد داریم شما را نسبت به این نوع کمد اداری ، انواع کمد اداری MDF ، کاربرد آن و مزایای استفاده از آن و به‌کارگیری از آن در محیط‌های اداری و کاری آگاه و آشنا کنیم .

کمدهای دیواری شیدر تیپ 1404-45

کمد ، یک اتاقک مانند و فضای کوچکی است که در خانه‌ها برای آویزان کردن لباس‌ها و نگهداری از آنها استفاده می‌شود . همچنین برای نگهداری از وسایل و لوازم کاربردی در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد . کمدها در فضاهای اداری و کاری و شرکت‌ها نیز کاربرد دارند و به جهت نگهداری مدارک و اسنادها ، مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً به نام کمدهای بایگانی شناخته شده‌اند .

در ساخت انواع این کمدهای اداری اغلب از جنس و متریال MDF استفاده می‌شود و بخش عمده‌ای از کمدهای اداری از جنس MDF می‌باشند . چرا که MDF متریالی بسیار زیبا و متنوع است و به دلیل پرفروش بودن ، دارای انواع متنوع و شکیلی از رنگ‌ها و طرح‌ها هستند و در عین حال قیمت مناسبی دارند و مقرون به صرفه هستند .

به همین دلایل پرطرفدارترین کمدهای اداری از جنس MDF هستند . یکی دیگر از مزایای جنس MDF این است که شکل‌پذیری آسانی دارد و کمدهای اداری MDF به همین دلیل ، قابلیت سفارش‌سازی دارند . شما می‌توانید کمد اداری MDF را دقیقاً با شکل دلخواه و متناسب با نیازهایتان سفارش دهید . کمد اداری MDF دارای روکش‌های متنوعی است ، که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایایی می‌باشند و هر کدام سبک خاص و جدیدی در محیط‌کاری و اداری ایجاد می‌کنند .

کمد اداری MDF از نظر کاربرد و ظاهر به چند دسته تقسیم می‌شوند ؛ که در ادامه‌ی مقاله به این موارد می‌پردازیم .

این مدل کمد اداری MDF از نظر سایز و ابعاد کوچک است و ظاهری کوچک دارد . در انتهای این کمد اداری غلتک‌هایی نصب شده‌ است که  امکان جابه‌جایی آن را آسان‌تر نموده است . بنابراین می‌توانید با استفاده از این کمد اداری MDF ؛ فایل‎‌ها ، اسناد و مدارک موجود در اداره‌ی خود را به سادگی در دفترکاری یا اداره جابه‌جا کنید . معمولاً این مدل کمد اداری از جنس MDF سبک طراحی و ساخته می‌شود .

کمد اداری MDF کشویی ، باعث ایجاد نظم بیشتر می‌شود چرا که به صورت کشویی است و هر کدام از کشوها را می‌توان به یک موضوع خاص و مشخص ، اختصاص داد و طبقه‌بندی کرد . بنابراین این نوع کمد اداری را برای نظم‌دهی بهتر و سازماندهی مشخص تمام پرونده‌ه‌ها ، اسناد و مدارک‌ها استفاده می‌کنند و با استفاده از این مدل کمد اداری دسترسی آسان‌تری به پرونده‌ها خواهید داشت . 

اگر دارای فضای اداری و محیط‌کاری کوچکی هستید ، کمد اداری MDF پایه ، گزینه‌ی مناسبی است . این نوع کمد اداری اغلب برای قرارگیری آن در زیر میز ساخته شده است و می‌توان در آنجا نصب نمود .

این نوع کمد اداری MDF همانطور که مشخص است و از اسمش پیدا است ، به صورت قفسه‌ای ساخته شده است و درب ندارد . این کمدها وسیله‌ی مناسبی هستند تا شما وسایل کاربردی و ضروری خود را از روی میزها جمع‌آوری کنید و شلوغی میزها را از بین ببرید و به آنها نظم دهید و این مدل کمد گزینه‌ی مناسب و خوبی برای قرارگیری پرونده‌های محرمانه نیستند . همچنین کمد اداری MDF قفسه‌ای به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که می‌توان دکوری و لوازم تزئینی را بر روی آنها جای داد .

کمدهای اداری MDF زونکن‌خور با قفسه‌های بزرگ و گسترده‌ای ساخته شده‌اند و می‌توان پرونده‌ها و اسنادهای زیادی را که به صورت محرمانه هستند در آنها جای داد . این مدل کمدهای اداری MDF دارای قفل هستند و برای نگهداری اسناد محرمانه بسیار مناسب می‌باشند . این نوع کمد اداری نیز فضای کمی را در اداره‌ها اشغال می‌کند .

عرض کمد باعث می‌شود ، فضای زیادی از محیط‌کاری شما اشغال شود ؛ پس یکی از گزینه‌های مناسب برای داشتن فضای کاری بزرگتر و مساحت بیشتر استفاده از کمد اداری MDF افقی است و استفاده از آن یک روش عالی و مناسب برای نگهداری پرونده‌های بیشتر در کنار یکدیگر است .

همانطور که مشخص است ، این مدل کمد اداری MDF به صورت عمودی است و فضای گسترده‌ای دارد که فضای زیادی را در بر می‌گیرد و اگر فضای بزرگی دارید گزینه‌ی مناسبی است . این کمد اداری نیز پرونده و اسناد زیادی را در خود جای می‌دهد و نگهداری می‌کند .

امکان اینکه اداره و محیط‌کاری دچار آتش‌سوزی شود ، وجود دارد . بنابراین باید برای حفط پرونده‌ها و اسناد محرمانه از وسایل و کمدهای مناسب و ضد حریق استفاده نمود ؛ تا احتمال سوختن این اسناد به صفر برسد . کمدهای MDF پرونده‌های ضد حریق ، از جنس ضخیم‌تر و مقاوم‌تری ساخته می‌شوند تا در صورت بروز آتش‌سوزی از اسناد موجود در این کمدها نگهداری کنند . برای مشاغل اداری که اسناد مهم و محرمانه‌ای دارند ؛ وجود این مدل کمد اداری MDF ضروری است .

کمد درب کشویی بلند شیدر تیپ 1204-120
  1. یکی از کاربردهای این محصول اداری این است که یک کمد اداری توانایی این را دارد که مقادیر زیاد پرونده ها ، اسناد و مدارک‌ها را بدون استفاده از فضای زیاد در اداره‌ها نگهداری کند .
  2. داشتن کمد بایگانی اداری همچنین باعث می‌شود کارمندان دسته‌بندی و ذخیره پرونده‌ها ، پوشه ها ، زونکن‌ها و فایل باکس‌ها را انجام دهند . این امر سبب می‌شود ، بازیابی اطلاعات برای کارکنان آسان‌تر شود و بهره‌وری را افزایش می‌دهد .
  3. داشتن کلیه پرونده‌ها و پوشه‌های لازم در یک مکان ذخیره شده می‌تواند باعث از بین رفتن اطلاعات شرکت یا آسیب دیدن محتوای پرونده‌ها شود . شرکت ها همچنین می‌توانند با دریافت فایل‌های ضد حریق ، امنیت پرونده‌ها ، پوشه‌ها و مدارک‌های  ذخیره شده در کمد بایگانی اداری را افزایش دهند .
  4. کمدهای اداری همچنین می‌توانند با انواع مختلفی از قفل‌ها همراه شوند تا امنیت اطلاعات محرمانه ذخیره شده در داخل آن‌ها افزایش یابد .
  5. دو نوع کمد بایگانی اداری وجود دارد . کمد اداری افقی و کمد اداری عمودی ؛ اگرچه ساختار این‌ها متفاوت است ، اما مزایا و خدمات یکسانی را ارائه می‌دهند . بنابراین انتخاب بین این دو به اندازه و چیدمان فضای اداری مورد نظرتان بستگی دارد .

استفاده از این کمدهای اداری مزایای خیلی زیادی دارند که برخی از مهم‌ترین ای مزایا عبارتند از :

استفاده از کمدهای اداری فضای خشک و بی‌روح اداره‌ها را تازه و متنوع می‌کند و به فضای اداری روح می‌بخشد . به همین دلیل سبب زیبایی و جذابیت فضای کاری و اداری می‌شود . استفاده از کمدهای اداری MDF به دلیل وجود انواع متنوعی از رنگ‌ها و طرح‌ها جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند .

همانطور که تا الان گفته شد ، کمدهای اداری برای ایجاد نظم و سازماندهی وسایل کاربردی در اداره‌ها ساخته شده‌اند . شما با استفاده از آنها می‌توانید فضای خود را منظم کنید و همه‌ی وسایل ضروری و کاربردی خود را تقریباً در یک محوطه‌ی مشخص جمع‌آوری کنید و جای دهید . با استفاده از کمد اداری به راحتی به همه‌ی لوازم کاربردی خود دسترسی خواهید داشت . همچنین اگر کمد اداری از جنس و متریال MDF باشد ، طول عمر بیشتری خواهد داشت و در طولانی مدت می‌توان از این محصول کاربردی و ضروری استفاده کرد .

کمد اداری بهترین گزینه برای استفاده بهینه از فضاهای پرت است . این کمدها می‌توانند تبدیل به مکان‌هایی برای نگهداری لوح‌ها و تندیس‌ها یا اینکه فضایی برای چیدن دکوری‌ها و تزئینی‌ها نیز شوند و شما با استفاده از کمدهای اداری هم به فضای خود نظم بخشیده‌اید هم از فضاهای پرت محیط‌کاری خود استفاده درست و بهینه‌ای کرده‌اید .

کمد درب کشویی کوتاه اینترست تیپ 1306-120

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما خریداران را نسبت به کمدهای اداری MDF ، انواع آن ، کاربرد و مزایای استفاده از آن در اداره‌ها و محیط‌های کاری آشنا کرد ؛ تا شما بتوانید به درستی گزینه‌ی مناسب خود و فضای خود را انتخاب کنید و خریدی درست و بی‌نقض و آگاهانه کرده باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید