انواع کانتر بانکی MDF
کانتر بانکی رکتیکال
کانتر بانکی MDF

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل در طراحی مبلمان اداری بانک‌ها ، دفاتر تجاری ، مراکز حسابداری ، بازارهای ارز و … ، کانترهای بانکی هستند . کانتر و یا به اصطلاح پیشخوان‌های بانکی یکی از اجزای مهم و عوامل برقرارکننده ارتباط بین مشتریان و کارمندان است . امروزه به دلیل استقبال زیاد افراد از این محصول اداری ، از انواع متنوع آن از نظر جنس و رنگ ساخته شده است .

همچنین ساخت آنها نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و جدیدترین آنها طوری ساخته شده است که کارمند و ارباب‌رجوع به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند و هر دو در هنگام صحبت و گفتگو و کار کردن در پشت کانتر احساس راحتی و آسودگی کنند . ‌ما در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی کانتر بانکی MDF به شما اطلاعاتی بدهیم . کانتر بانکی MDF یکی از پر فروش‌ترین و پر طرفدارترین نوع کانتر بانکی است .

چرا که به فضای اداری شما جذابیت و زیبایی می‌بخشد و دارای انواع متنوعی از روکش‌ها ، طرح‌ها و رنگ‌ها می‌باشد و برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای موجود است . کانتر بانکی MDF و یا پیشخوان ، اولین نقطه و وسیله‌ای در بانک‌ها است که افراد به محض ورود به بانک‌ها و یا ورود به بازارهای ارز و … با آن مواجه می‌شوند . به همین دلیل باید زیبایی و ظاهر آن بسیار جذب‌کننده و چشمگیر باشد . رنگ و طرح آن باید مناسب فضای اداری و بانک باشد .

کانتر بانکی MDF ، کانتری با حریم خصوصی کارمندان می‌باشد که علاوه بر فضایی برای انجام کارهای اداری و بانکی می‌توان به راحتی با مشتریان و مراجعه‌کنندگان ارتباط برقرار کرد . در این مقاله می‌خواهیم شما عزیزان را با کانتر بانکی ، ویژگی کانتر بانکی MDF و موضوعات مرتبط با آن و نکات خرید کانتر بانکی MDF آشنا کنیم . اکنون با طرح چند سؤال به این مطالب می‌پردازیم :

  • کانتر بانکی چیست ؟
  • ویژگی‌های کانتر بانکی MDF چه می‌باشد ؟
  • اصول طراحی کانتر بانکی چیست ؟
کانتر بانکی شیدر تیپ 904L

کانتر یا پیشخوان را به تجهیزات و یا دکوراسیون اداری می‌گویند که برای جداسازی و تفکیک بخش پرسنلی ، کارکنان و مراجعه‌کنندگان در مراکز اداری مانند بانک‌ها ، دفاتر و شرکت‌های خدمات دولتی ، بخش پذیرش ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف و تمامی دفاتر و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

همانطور که گفته شد این وسیله یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عامل برقراری ارتباط بین مشتریان با کارمندان است و همچنین ارائه‌دهنده خدمات رضایت‌بخش به مراجعین بوده که بر روندکاری کارمندان و حال روحی و جسمی آنها بسیار تأثیرگذار است و نیز برای حال روحی و نحوه‌ی نشستن و وضعیت جسمی مشتریان و برقراری ارتباط آنها با کارمندان مؤثر می‌باشد . تمام شعبات بانکی ، از زمان تأسیس خود دارای کانتر بانکی بوده‌اند .

با گذشت زمان تغییرات سیستم‌های بانکی باعث تغییر و پیشرفت در طراحی مبلمان اداری بانک‌ها شده است . در کانترهای بانکی تغییراتی به وجود آمده است . بعضی از بانک‌ها نیز سعی در طراحی اقتصادی کانترهای خود داشته اند . یکی از نکات بسیار مهم درباره‌ی کانتر بانکی این است که در طول روز ، مراجعه‌کنندگان و مشتریان زیادی برای انجام عملیات به آنها وابسته هستند و باید این را در نظر داشته باشیم که افراد در سن و سال و قد و قامت مختلف هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند و با خیال آسوده به کار خود بپردازند .

اصولاً ارتفاع کانترهای بانکی باید در اندازه‌ای باشد که مشتری و متصدی بانک بتوانند یکدیگر را به راحتی مشاهده کنند و مشتری بتواند به راحتی فرم‌های بانکی را پر کند و کارهای خود را انجام دهد . همچنین کارمند نیز هنگام کار کردن و صحبت کردن با مشتریان راحت باشد و برای خدمت‌رسانی به آنها نیاز نباشد که سرپا بایستد .

به این ترتیب محیط‌هایی مانند بانک‌ها ، مراکز خدمات دولتی ، پذیرش درمانگاه‌ها و دیگر نهادها و … باید به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشد و پیشخوان‌ها و صندلی‌های مناسب و متناسبی برای مشتریان و کارمندان خود در نظر بگیرد .

به طور کلی کانتر بانکی و میزهای پذیرش و اطلاعات و … به دو دسته کلی یعنی ایستاده و نشسته تقسیم‌بندی می‌شوند که انتخاب آنها بستگی به مدت زمان کار مشتریان و یا شرایط محیط اداری مورد نظر و … دارد و کارفرما کانتر بانکی موردنظر خود را باید طبق این موضوعات سفارش دهد . معمولاً در بانک‌ها و محیط‌هایی که خدمات اداری ارائه می‌دهند ،

کانتر بانکی نشسته را برای مکان خود انتخاب می‌کنند به این دلیل که مشتری می‌تواند تمام مدتی که منتظر انجام خدمات درخواستی خود است مقابل کارمند و یا کارشناس بنشیند و کارمند با تمرکز بیشتری به کار خود بپردازد در مراکزی مانند قسمت اطلاعات مراکز تفریحی و خرید و بیمارستانی که کار مراجعین اغلب در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود ، کانترهای ایستاده در این محیط‌ها بیشتر استفاده می‌شود .

در خرید کانتر بانکی MDF چه در مدل ایستاده و چه در مدل نشسته ویژگی‌هایی وجود دارد که باید به آنها توجه نمود و در هنگام خرید آن را مدنظر گرفت .

در انتخاب کانتر بانکی MDF و میز پذیرش که مشتریان قرار است در حالت ایستاده کار خود را پیگیری کنند ، ابتدا باید به ارتفاع آن توجه زیادی داشته باشیم . ارتفاع کانتر بانکی و میز پذیرش باید در حدی باشد که مشتری چه با قد بلند و چه با قد کوتاه در هنگام استفاده از آن بتواند راحت در حالت ایستاده ، جریان‌کاری خود را دنبال و پیگیری کند برای برقراری ارتباط مناسب بین کارمند و ارباب‌رجوع نیز این ارتفاع بسیار مهم است چرا که اگر میز کانتر بانکی زیاد بلند یا زیاد کوتاه باشد امکان این برقراری ارتباط به بهترین شکل ممکن نیست . 

ارتفاع بیشتر از یک متر و بیست سانت برای کانترهای بانکی و میز پذیرش باعث ایجاد نقطه‌ی کور می‌شود و مشتری در دید کارمند نیست . بنابراین تعامل کارمند و مشتریان با مشکل مواجه می‌شود . مشتریان ممکن است در روند انجام کار خود لازم باشد فرمی را پر کنند و یا مواردی را امضا کنند و برای روندکاری خود با دادن اطلاعاتی به کارمند کمک کنند . بنابراین ارتفاع مناسب باز هم در این قسمت بسیار با اهمیت است .

برای کانتر بانکی MDF مدل نشسته نیز ارتفاع اهمیت دارد و براساس نوع فعالیت‌ها باید ارتفاع استاندارد در نظر گرفته شود . در این مدل از کانتر بانکی ارتفاع 75 بهترین اندازه است و استاندارد می‌باشد . در ارتفاع 75 کارمند و مشتری در حالت فیس تو فیس قرار می‌گیرند و به راحتی باهم ارتباط برقرار می‌کنند و همدیگر بدون هیچ سختی مشاهده می‌کنند .

مورد بعدی که باید از ارتفاع در مورد کانتر بانکی MDF در نظر بگیریم ، قرارگیری مانیتور و سیستم و لوازم‌های جانب آن روی میز است . ابعاد و ارتفاع معمولاً باید جوری در نظر گرفته شود که بتوان به راحتی بر روی آن یک مانیتور قرار داد . به طوری که کارمند به راحتی به آن دسترسی کامل داشته باشد و حریم شخصی خود را حفظ کند . استفاده از سیستم‌های کامپیوتری یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فرایند راه‌اندازی سیستم‌های بانکداری کشوری و جهانی به شمار می‌آید .

به همین جهت توجه به اندازه‌ سطوح پیشخوان و نحوه قرارگیری سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه‌ای از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب نوع کانتر برخوردار است و تأثیر بسیار زیادی در تسهیل چیدمان و جاگیری این تجهیزات خواهد داشت . معمولاً شرکت‌های معتبر طراحی و تولید کننده مبلمان اداری کانترها و یا پیشخوان‌های بانکی را با توجه به این نکته توانسته‌اند تمامی ویژگی‌های مؤثر در طراحی و اعمال این ویژگی بسیار مهم را مد نظر قرار داده‌اند تا بهترین شکل از پیشخوان بانکی را در اختیار کاربران قرار دهند .

جدا از قرارگیری کامیپیوتر بر روی کانتر بانکی ، جای‌گیری لوازم جانبی آن مانند کیس ، موس و … و همچنین قرار گیری لوازم کاربردی و ضروری بانکی مانند پول‌شمار ، پرینتر و … بسیار با اهمیت است و باید به این نکته نیز توجه نمود .

کانترهای بانکی MDF به دلیل اینکه بسیار زیبا و دارای تنوع هستند و نیز با دوام و مقاوم می‌باشند بسیار پر طرفدار است . این کانترها نسبت به ویژگی‌های مثبت و خوبی که دارند مقرون به صرفه نیز می‌باشند به همین جهت پر فروش‌ترین کانترهای بانکی هستند . کانتر‌ بانکی MDF دارای انواع طرح و رنگ ، روکش و سایز ابعاد است و بسیار از نظر ظاهری زیبا و چشمیگیر می‌باشد .

زیبایی و آراستگی ظاهری کانترهای بانکی یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در خصوص انتخاب و خرید آنها است و تأثیر بسیاری در جلب توجه و رضایت‌مندی مشتریان خواهد داشت . زیبایی ظاهری کانترهای بانکی بستگی به عوامل مختلفی مانند رنگ ، طرح ، درج لوگو و طراحی کانتر داشته و توسط طراحان دکوراسیون داخلی اجرا خواهد شد.

کانتر بانکی مدست

کانترهای بانکی MDF مانند سایر محصولات و مبلمان اداری باید بر اساس اصل ارگونومیک طراحی و ساخته شوند تا در هنگام کار کردن پشت آن و هنگام استفاده از آن مشتریان و کارمندان دچار آسب‌های جسمی نشوند . اگر کانتر بانکی بر اساس اصل ارگونومیک طراحی شده باشند بر ستون فقرات و گردن فشار وارد نمی‌شود و افراد با راحتی تمام به کار خود می‌پردازند .

کانتر بانکی اینترست تیپ 906

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله قصد داشت شما خریداران را با یکی از مبلمان اداری به نام کانتر بانکی و با یکی از انواع آن یعنی کانتر بانکی MDF آشنا کند و شما را نسبت به اصول طراحی و ویژگی‌های آنها آگاه کند تا خریدی بدون مشکل داشته باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید