چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم
چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟

محیط کار و جو آن از اهمیت بسزایی برخوردار است . چرا که یکی از عواملی که باعث بهبود روندکاری کارمندان و پرسنل می‌شود ، محیط کار است . بنابراین سوال پیش می‌آید که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ . برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت که باید محیطمان را آنالیز نماییم .

به کمک این مقاله قصد داریم شما را با این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ و عوامل تاثیرگذار بر این موضوع آشنا کنیم تا جوی پر از آرامش برای کارمندان و مشتریان خود ایجاد نماییم و شاهد پیشرفت چشمیگیری در کار خود خواهید شد . پس برای آگاهی از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم

یکی از روش‌های ایجاد آرامش در محیط کارتان و یکی از پاسخ‌های این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ مبلمان است . مبلمان دارای انواع متنوعی است چرا که تقریبا هر حرفه و شغلی دارای مبلمانی مشخص است . در ادامه‌ی پاسخ به سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ به برخی از این مبلمان‌ها اشاره خواهیم نمود و شما را آشنا خواهیم کرد .

مبلمان اداری که یکی از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است ؛ دارای مجموعه عناصر لازم و تجهیزات مورد نیاز یک فضای اداری است . انواع میزهای اداری مانند میز مدیریت ، میز معاونت ، میز کارگروهی ، میز کنفرانس ، میز گردهمایی ، میز کارمندی ، میز کارشناسی و … و نیز دارای انواع کمدهای اداری از جمله کمد دکوراتیو ، کمد بایگانی ، کمد دیواری و … ؛ همچنین دارای انواع متنوعی از کانترها ، فلاورباکس‌ها ، صندلی‌ها و … هستند .

برای ایجاد آرامش باید این مبلمان را طبق دکوراسیون خود و عناصر آن را طوری انتخاب نمود که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و بسیار با کیفیت باشند .

مبلمان هتلی که این مبلمان نیز از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است ؛ بر اساس ابعاد هتل ، خدمات ارائه دهنده‌ی آن ، سبک هتل ، ستاره‌ی هتل ، درجه‌ی هتل و … انتخاب می‌شود . به تک تک وسایل موجود در یک محیط مبلمان آن محیط می‌گویند . بنابراین هتل‌ها شامل مبلمان بسیاری خواهند شد . به عنوان مثال یک هتل بزرگ دارای بخش‌های مختلف و بزرگی است .

مهم‌ترین بخش یک هتل که همیشه در دید افراد است لابی آن است . لابی یک هتل دارای انواع خاصی از مبل‌های کاناپه است که باید بر اساس سبک هتل انتخاب شوند . هتل‌ها دارای بخش‌های مختلفی اعم از لاندری ، اتاق‌ها ، اتاق مدیریت ، اتاق سرپرستان ، رستوران ، انبار و … است که هر کدام باید دارای عناصری مشخص و جامع باشند تا پرسنل در هنگام حضور خود در محیط کار احساس آرامش داشته باشند  و نیز هر کدام از آنها باید مناسب فضا و دکوراسیون و دارای کیفیت مطلوبی باشند .

مبلمان مینیمال روشی است برای حذف عناصر و مواد اضافی و زائد در مبلمان یک محیط . مبلمان مینیمال پاسخی برای سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است . این مبلمان یک نوع سبک دکوراسیون نیز است و می‌توان برای ایجاد آرامش در محیط کار از آن استفاده نمود . وسایل بی استفاده و بی اهمیت در محیط‌هایی مانند منازل ، ادارات ، شرکت‌ها ، کارخانجات ، مراکز عمومی و … را می‌توان با استفاده از سبک مینیمال حذف نمود .

ابتدا باید بدانیم کلمه‌ی مینیمال به چه معناست . مینیمال ( minimal ) یک واژه انگلیسی به معنی حداقل است و طراحی مینیمالیستی سبکی جدید در دکوراسیون است ، که در آن خلوت بودن ، کم بودن یا به عبارت دیگر حداقل بودن همه چیز حرف اول را می‌زند . مینیمالیسم ، زیبایی شکل و فرم را برجسته کرده و هرگونه جزئیات اضافی را از فضا حذف می‌کند . این یک شکل از طراحی است که هدف آن برقراری ارتباط با ذات هر چیز است تا به کاربر اجازه دهد خلوص و ظرافت را تجربه کند .

در طراحی مینیمالیستی ، عناصر مختلف سعی در انتقال پیام سادگی دارند و ساده بودن حرف اول را می‌زند ؛ ولی این به معنای حذف کامل تزئینات نیست ؛ بلکه تمام قطعات ، وسایل و جزئیات به اندازه‌ای استفاده می‌شوند که کسی نمی‌تواند برای بهبود طرح ، چیزی را از آن حذف کند . مبلمان مینیمال نیز به همین صورت هستند . به مبلمان‌هایی که کاربرد آنها تکمیل است و دیگر نیازی به تجهیزات جانبی در کنار آنها نیست مبلمان مینیمال می‌گویند . این مبلمان در همه‌ی محیط‌ها و مکان‌ها کاربرد دارند .

مکان‌های عمومی معمولا دارای مبلمانی مشخص هستند که از عناصر و اجزای بسیاری به وجود آمده‌اند . یکی از این مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد که هم به صورت خصوصی هم به صورت عمومی هستند کتابخانه‌ها می‌باشند . کتابخانه‌ها دارای اجزای بسیار مهمی هستند چرا که با تشکیل مبلمان کتابخانه‌ محیط مورد نظر تکشیل و تکمیل می‌شود .

در اصطلاح عامیانه به محلی که برای نشست و برخاست هواپیماها طراحی و ساخته شده است ، فرودگاه می‌گویند . فرودگاه‌ها مانند دیگر فضاها دارای مبلمانی مشخص هستند که برای ساخت و تشکیل یک فرودگاه باید از آنها استفاده نمود و در انتخاب آنها بسیار دقیق بود که مبلمان فرودگاهی نیز از دیگر مبلمان است و یکی از جواب‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است . چرا که فرودگاهی مناسب و قابل استفاده است که دارای مبلمان فرودگاهی با کیفیت ، استاندارد و مناسب و مطلوب است .

فرودگاهی مکان‌هایی هستند که افراد گوناگون از سراسر کشور و جهان به آن مراجعه می‌کنند و در آنجا رفت و آمد دارند بنابراین باید مبلمان فرودگاهی طوری باشد که مورد پسند تمامی افراد باشد و نیز به دلیل محیط بزرگ فرودگاه ، کارمندان بسیاری در این مکان مشغول به کار هستند و مبلمان فرودگاهی که از انواع مبلمان و از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است ، باید طوری باشد که تأثیر خوبی بر روی روندکاری کارمندان و روحیه‌ی آنان داشته باشد و نیز طوری باشد که افراد در هنگام فعالیت خود در آنجا احساس خوشایند و آرامش داشته باشند .

وقتی از مبلمان رستورانی صحبت می‌کنیم و به یکی از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ می‌پردازیم ؛ نمی‌توانیم به نوع خاصی از اجزای آن اشاره کنیم . مبلمان رستورانی بیشتر یک اصطلاح است برای مبلمانی که مناسب استفاده در فضای رستوران هستند ، مبلمان رستورانی که معمولا جابه‌جایی آسان ، شستشوی راحت ، پشتی استاندارد و طراحی ساده از ویژگی‌های آنها است و مبلمان رستورانی از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم است .

مبلمان رستورانی دارای صندلی‌های متنوع است که بر اساس جنس کلاف به صندلی‌های چوبی ، فلزی ، پلاستیکی ( پلیمر با کیفیت بالا ) و بر اساس جنس نشیمن به صندلی‌های چوبی ، فلزی ، پلاستیکی ، پارچه‌ای و چرمی تقسیم‌بندی می‌شوند . همچنین بر اساس فرم به سه دسته پارسونز ( صندلی‌هایی با پشتی بلند ) ، صندلی‌های بدون دسته و صندلی‌های دسته‌دار تقسیم می‌کنند .

در گذشته‌های دور استفاده از صندلی فقط در رستوران‌های مجلل ، لوکس و خاص رایج بود و عموم رستوران‌ها و کافه‌ها که طبقه متوسط مشتریان بودند ، چهارپایه‌ها و صندلی‌های کانتری بدون پشتی را به کار می‌گرفتند . البته هنوز هم چهارپایه‌ها و صندلی‌های بدون پشتی در سبک‌های خاصی از دکوراسیون رستوران‌ها و کافه‌ها مثل سبک‌های صنعتی و یا معاصر مورد استفاده قرار می‌گیرند . میزهای آلومینیومی و چوبی با انواع پایه‌های بشقابی و چهارپر و مبل‌ها و کاناپه‌های رستورانی نیز از دیگر عناصر رایج در مبلمان رستورانی هستند .

از دیگر پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ مبلمان صنعتی است . مبلمان صنعتی به معنای تعریف جایگاهی مناسب برای عملیات فنی تکنسین و کارگران در محیط‌های صنعتی است . با این تعریف انواع کمدهای محافظ ابزار ، میزهای صنعتی ، انواع جعبه ابزارهای کارگاهی ، قفسه‌های مخصوص انبار و گاری‌های حمل بار ، نوعی مبلمان صنعتی تلقی می‌شوند که در همه‌ی صنایع اعم از کارخانه ، کارگاه و یا مغازه قابل استفاده است . مبلمان صنعتی جایگاه ویژه‌ای برای ابزارآلات در نظر گرفته و از آنها محافظت کند .

محیطی که به مبلمان صنعتی مجهز باشد منظم است و پراکندگی فیزیکی و بصری آزار‌دهنده در آن مشاهده نمی‌شود . در چنین فضای ایمنی از سطح بالایی برخوردار است و بی‌نظمی تجهیزات از حوادث احتمالی و خسارات مالی و جانی جلوگیری می‌کند . در چنین محیطی استانداردهای زیبایی رعایت می‌شود و به بهداشت روانی کارکنان احترام گذاشته می‌شود . مجموعه این شرایط به افزایش بهره‌وری در هر مجموعه‌ای منجر می‌شود .

مبلمان صنعتی نیز مانند سایر مبلمان‌ها دارای انواع متفاوت و اجزای تشکیل دهنده‌ی متنوعی دارد . با استفاده از این مبلمان می‌توان در محیط‌های کاری صنعتی آرامشی خاص ایجاد کرد و به پاسخ این سوال رسیدیم که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟

شرکت‌های مختلفی با توجه به دکوراسیون محل کار خود نیاز دارند تا انواع مبلمان دفتری را بررسی کرده و بهترین و مناسب‌ترین آنها را برای محل کار خود تهیه کنند ، هویت یک شرکت با طراحی و دکوراسیون و مبلمان دفتری آن شناخته می‌شود ، اگر یک شرکت از دکوراسیون ضعیف برخوردار باشد محیط آن می‌تواند برای عموم و کارمندان و پرسنل خسته‌کننده باشد اما اگر از دکوراسیون داخلی و مبلمان دفتری جذاب و شیک برخوردار باشد می‌تواند محیط کاری مناسبی فراهم کند و باعث افزایش بهره‌وری کارمندان شود .

دفترها از فضاهای پر رفت و آمد و شلوغ هستند که برای افراد باید آرامش ایجاد کرد و با استفاده از مبلمان دفتری می‌توان این آرامش را تامین نمود و مبلمان دفتری از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است . برای شناخت مبلمان دفتری و انتخاب بهترین آن برای دفتر و یا شرکت خود ابتدا باید فضاها و بخش‌های مهم و اصلی شرکت را بررسی نمود و مبلمان دفتری اصلی آن را نام برده و انواع مبلمان دفتر آن بخش‌ها را شناسایی کرد .

محیط کار جایی است که افراد شاغل نیمی از ساعت روزانه‌ی خود را در آن می‌گذرانند و به عبارت بهتر می‌توان گفت که در آن زندگی می‌کنند . گاهی نیز به واسطه‌ی شغلی که در آن مشغول هستند لازم است تا پذیرای افرادی به عنوان مهمان در محیط کاری خود باشند . بنابر همین موضوع چیدمان و نوع دکوراسیون به کار گرفته شده در این محیط و مبلمان شرکتی هم از لحاظ ایجاد راحتی و آسایش و هم از لحاظ بار بصری و روانی بسیار حائز اهمیت است .

آشنایی با انواع مبلمان شرکتی ، چیستی آن و تفاوتی در آن نسبت به مبلمان منزل و … وجود دارد می‌تواند در تهیه این وسایل کمک بزرگی به شما داشته و دید شما را نسبت به این امر بازتر کند . شما افراد با شناسایی بخش‌های مختلف یک شرکت و نیز مبلمان شرکتی همه‌ی بخش‌ها و انواع آنها می‌توانید با دقت بیشتری مبلمان شرکتی خود را انتخاب و تهیه نمایید و این مبلمان نیز مانند تمامی مبلمان‌ها از جواب‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است .

یکی از انواع مبلمان‌ها ، مبلمان استخری است که این نیز از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است . همانطور که تا الان گفته شد ، مبلمان و انتخاب نوع آنها می‌تواند بر روی جذب مشتریان بسیار تأثیر بگذارد . ما با انتخاب و طراحی مبلمان فضای خود ، سبک فضای خود را مشخص می‌نماییم .

در واقع برای داشتن یک محیط کاری فوق‌العاده مبلمان می‌توانند بسیار به ما کمک کنند . علاوه بر تأثیر مبلمان بر روی مشتریان و مراجعه‌کنندگان ، طراحی مبلمان می‌تواند بر روحیه‌ی پرسنل و روندکاری آنها تأثیرگذار باشد . بنابراین انتخاب مبلمان برای مکان خود امری مهم و ضروری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت .

مبلمان سلطنتی از انواع مبلمان است که همانطور که از اسمش مشخص است سبک آن کلاسیک و سلطنتی است این مبلمان از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرمش ایجاد کنیم ؟ است . این نوع مبلمان دارای اجزای متفاوتی است و تقریبا اکثر محصولات دکوراسیون دارای سبک کلاسیک می‌باشند و در انواع آن می‌توان این مدل را یافت . مبلمان سلطنتی دارای تجملاتی است و این نوع مبلمان برای فضاهایی که می‌خواهند وقار خاصی داشته باشند مناسب است .

این نوع مبلمان در ادارات و شرکت‌هایی که افراد خاص و مهم رفت و آمد دارند کاربر دارد و می‌توان مبلمان سلطنتی را در این نوع مکان‌ها به کار برد . این مبلمان می‌تواند برای محیط کار افرادی که علاقه این سبک دارد آرامش ایجاد کند بنابراین مبلمان سلطنتی نیز از دیگر پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است . اکنون سوال پیش می‌آید که مبلمان هر محیط کار و شغلی چگونه می‌تواند آرامش ایجاد نماید و چرا مبلمان‌ها پاسخ سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ است .

چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم

همانطور که در قسمت فوق با انواع مبلمان‌ها و برخی از مبلمان محیط کارهای مختلف آشنا شدید باید گفت که این مبلمان از مهم‌ترین عوامل ایجاد آرامش در محیط کار هستند بنابراین شما را با برخی از آنها آشنا نمودیم . هر شغلی و هر کاری دارای محیط کار مشخص خود است ، و هر کدام از این مبلمان‌ها دارای عناصر لازم و مهمی است که اگر آنها مناسب محیط کار و مبلمان باشند و نیز تکمیل و جامع باشند به آرامش در محیط کار خواهیم رسید و به پاسخ این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم رسیده‌ایم .

این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ بسیار مهم است چرا که آرامش در محیط کار بر روندکاری افراد ، روحیه و حتی جسم آنها تاثیر گذار است و توصیه می‌شود که برای رسیدن به این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ باید مبلمان با کیفیت و مرغوب ، مناسب و متناسب با محیط کار و مبلمانی که بر اساس استاندارد و اصل ارگونومیک طراحی و ساخته شده است انتخاب و تهیه نماییم .

همچنین با کمک و با استفاده از وسایلی برای زیباسازی محیط کارها مانند فلاورباکس‌ها می‌توان آرامش بیشتری ایجاد کرد . پس می‌توان گفت یکی دیگر از پاسخ‌های سوال چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ استفاده از فلاورباکس‌ها است .

چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس که یکی از تولیدکنندگان مبلمان محیط کار است ، قصد داشت با کمک این مقاله و با طرح این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم و نیز با مطرح برخی از مبلمان‌ها به پاسخ این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ آشنا کند تا شما نیز با پاسخ این سوال که چطور در محیط کار آرامش ایجاد کنیم ؟ نسبت به این موضوع آگاه باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید