پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای

پارتیشن جداکننده و تفکیک‌کننده‌ای است که جزء ساختار و معماری اصلی فضا و محیط‌ها نیست و از اجزای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود . این محصول به دو صورت متحرک و ثابت است که هر کدام از آنها با توجه به ساختار و نیازهای مختلف و کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دارد . پارتیشن‌ها برای جدا کردن فضا و تقسیم کردن یک مکان به چند قسمت و بهره‌مندی بیشتر از محیط است .

امروزه پارتیشن‌ها جایگزین مناسب دیوارها هستند و اولین انتخاب افراد به عنوان دیوارکشی فضاها محسوب می‌شوند ؛ چرا که ساخت و نصب راحت و آسان‌تر ، هزینه‌ی کمتر و مزایای بیشتری دارند و برای هر محلی از جمله منازل ، ادارات ، مدارس ، سالن‌های اجتماع و … قابل استفاده هستند .

پارتیشن‌های اداری به دو صورت تک‌جداره و دوجداره طراحی و ساخته می‌شوند . پارتیشن‌ها از جنس و متریال متفاوتی مانند MDF ، چوب ، آلومینیوم ، شیشه و … ساخته می‌شوند . در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از انواع آن یعنی پارتیشن شیشه‌ای ، انواع آن از نظر نوع شیشه ، ساخت ، طراحی ، درب و … آشنا کنیم و نیز شما را نسبت به ویژگی‌هایش آشنا نماییم .

پارتیشن شیشه ای

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد پارتیشن‌های اداری وسیله‌ای هستند که در دکوراسیون به عنوان دیوار و جداکننده از آنها استفاده می‌شود . این پارتیشن‌ها دارای انواع متنوعی هستند که یکی از آنها پارتیشن شیشه‌ای است . این نوع پارتیشن باعث می‌شود که فضا وسیع‌تر و مطبوع باشد و نیز دید افراد را گسترده می‌نماید . با استفاده از این نوع پارتیشن فضایی دلباز ایجاد خواهید کرد و پارتیشن شیشه‌ای عایق صدا می‌بلشد .

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای مانند سایر محصولات شیشه‌ای در انواع شیشه‌ها ساخته شده است که در ادامه شما را با برخی از آنها آشنا خواهیم کرد .

صفحه‌ی پشتی این پارتیشن شیشه‌ای ، شیشه‌ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد . شفاف و روشن است و می‌تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند . رویه شفاف ، شیشه‌ای بی رنگ با لبه های رنگی یا بدون رنگ است . این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می‌توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید .

شیشه بی‌رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می‌افتد ، منعکس می کند . این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است چرا که دسترسی به آن وجود دارد و تقریبا در همه جا یافت می‌شود و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .

این نوع شیشه را با افزودن رنگ‌های مختلف به مواد شیشه طراحی می‌کنند و ساخته می‌شود . رنگ این شیشه می‌تواند سیاه باشد ؛  یا خاکستری ، سبز یا حتی سبز و مشکی . این نوع شیشه ویژگی‌های زیادی دارد که بسیار شبیه به رویه شیشه شفاف است ، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند . نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می‌کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود .

پارتیشن شیشه‌ای اداری شیشه‌ مات چگالی بالایی دارد ، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است . شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است . از نظر پتانسیل دما ، رویه شیشه‌ مات 6 برابر قوی‌تر و محکم‌تر از شیشه شفاف است .

برخلاف پارتیشن شیشه‌ای شفاف و شیشه‌های رنگی ، رویه شیشه سکوریت یک ماده شیشه‌ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است و به همین دلیل این پارتیشن شیشه‌ای بسیار پرطرفدار است . این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می‌شود . شیشه سکوریت را نمی‌توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید ، شکست ، سوراخ کرد یا برش داد . شیشه سکوریت بسیار قوی است ، 2 تا 5 برابر قوی تر از شیشه‌های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پارتیشن شیشه‌ای است .

پارتیشن شیشه‌ای لمینت کاملاً با سایر شیشه‌های فوق متفاوت است . این شیشه از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می‌شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می‌کند . یکی از مزایای شیشه لمینت ، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است . شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می‌تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند .

این نوع پارتیشن شیشه‌ای با استفاده از شیشه‌های خاص و طرح‌دار ساخته شده است که طرح‌های آن توسط خود افراد و شرکت انتخاب می‌شود . با استفاده از این نوع پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید فضایی خاص ، شیک ، مدرن و دکوراتیو ایجاد نمایید .

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای مانند سایر پارتیشن‌ها از نظر ساختار به دو دسته تقسیم می‌شود : پارتیشن شیشه‌ای تک جداره ، پارتیشن شیشه‌ای دوجداره .

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره باعث شده است تا افراد بتوانند محیط سازمان یافته‌ای داشته باشند و کارمندان به بهترین نحو ممکن کار کنند . یکی از مهم‌ترین مزایای این پارتیشن‌ها این است که باعث شده فضای محرمانه و شخصی کارمند یا مدیران حفظ شود و دیگر نگران برخی اتفاقات در شغل و کار خود نباشند . این یک امر عادی است که هر فردی به فضای خصوصی برای کار و استراحت احتیاج و نیاز دارد ؛ پس با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای می‌توان محیط آرام و دلنشین را برای خود و کارمندان مهیا کرد .

این نوع پارتیشن می‌تواند بدون اتصال به سقف و حالت ایستایی طراحی شود . در واقع این پارتیشن‌ها بدون جداسازی از سقف حالت اتاق مانند ایجاد کرده که کم هزینه نیز خواهند بود . ناگفته نماند که در ساختار پارتیشن تک‌جداره علاوه بر حفظ زیبایی و هارمونی ، پارتیشن نقش استحکام بخشی به محیط را دارد و احساس خوب و مثبتی را به فضاهای اداری و محیط‌های کاری می‌بخشد . پارتیشن‌ها قابلیت باز شدن ، جداسازی ، تکان دادن و … را دارند .

این مدل پارتیشن شیشه‌ای ، نسبت به پارتیشن تک‌ جداره عایق مناسب‌تری در برابر سرو صدا است . چنانچه زیبایی ظاهری محیط برای شما خیلی مهم است پارتیشن‌های اداری دوجداره بهترین گزینه می‌باشند . این پارتیشن‌ها ستون ندارند اما به راحتی بر روی زمین قرار می‌گیرند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند . این نوع پارتیشن نیز مانند پارتیشن تک‌جداره می‌توانند در ابعاد کوتاه ، نیمه بلند ، بلند و یا تا سقف باشند .

پارتيشن شیشه‌ای دوجداره برای جلوگيری از مزاحمت‌های شنيداری و ديداری استفاده می‌شود . به منظور ایستایی ، زیبایی و عایق صوتی و آکوستیک بودن این نوع پارتیشن ، عمدتاً در پارتیشن دوجداره استفاده از شيشه‌های دوجداره‌ی مات به جای پنل UVC توصيه می‌شود . از دیگر مزایای پارتیشن شیشه‌ای دوجداره این است که دارای مسیر عبور کابل‌های برق تلفن شبکه و سایر موارد تاسیساتی پارتیشن است این پارتیشن شیشه‌ای اداری ، عاری از هرگونه اتصال بدنه و رسانایی برق و عدم ایجاد پارازیت و noise است .

قابلیت استفاده از شیشه ساده و سندپلاست و طلق پلی کربنات با شفافیت 92 درصد ضد ضربه و ایمن از مزایای این محصول اداری است . پارتیشن شیشه‌ای دوجداره منحصر به فرد نسبت به موارد مشابه در ایستایی بدون هرگونه ساپورت و اتصال به زمین پارتیشن است .

این مدل پارتیشن اداری نسبت به پارتیشن شیشه‌ای تک جداره به دلیل مقاومت ، استحکام و قابلیت‌های بیشتر قیمت بالاتری دارد . همانطور که گفته شد ، پارتیشن شیشه‌ای دارای انواع متنوعی از شیشه مانند شیشه سکوریت ، شیشه مات ، شیشه رنگی و … است که و هر یک از آنها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند .

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای از نظر درب به دسته‌های متفاوت تقسیم‌بندی می‌شوند که به شرح زیر است .

نام دیگر این نوع پارتیشن ، پارتیشن ریلی نیز است . این نوع پارتیشن به صورت ریلی و متحرک می‌باشد و زمانی که شما به آن نیاز داشته باشید می‌توانید فقط با حرکت دادن آن را جابه جا نمایید .

این نوع پارتیشن شیشه‌ای دارای قاب و فریم از جنس آلومینیوم و MDF است که با استفاده از آن می‌توانید فضایی شیک و مدرن ایجاد نمایید و بسیار مناسب فضاهای اداری و تجاری است . در ساخت این نوع پارتیشن می‌توان از شیشه‌ای تک جداره و دوجداره استفاده کرد و در برخی موارد برای زیبایی بیشتر از شیشه‌های طرحدار استفاده می‌شود .

این نوع پارتیشن یکی از محبوب‌ترین پارتیشن‌ها است . بر خلاف پارتیشن فریم دار این نوع پارتیشن بدون فریم است و به صورت تمام شیشه می‌باشد که بسیار زیبا و شیک است و نور را به طور تمام و کلی از خود عبور می‌دهد .

پارتیشن شیشه‌ای درب لولایی یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن محسوب می‌شود . این مدل پارتیشن با دارا بودن لولا می‌تواند فضا را برای تغییر آماده کند . باز و بسته شدن درب می‌تواند به کمک لولا انجام شود و پارتیشن به خوبی فضا را پویاسازی کند . پارتیشن شیشه‌ای لولایی در فضاهای اداری و کارگاهی استفاده می‌شود . باز و بسته شدن درب به شما این امکان را می‌دهد تا بدون دردسر فضا را تقسیم‌بندی کنید .

پارتیشن شیشه ای

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با یکی از انواع پارتیشن‌ها یعنی پارتیشن شیشه‌ای که بسیار کاربردی و شیک است آشنا کرد و نیز شما را نسبت به انواع آن و ویژگی‌هایشان آگاه نمود .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید