نیم ست مبل اداری
نیم ست مبل اداری

مبلمان اداری یکی از لوازم ضروری است که برای دکوراسیون ادارات بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد . مبلمان اداری شامل صندلی‌های اداری ، میز اداری ، کتابخانه ، پارتیشن ، مبلمان و هر وسایلی که در اداره ضرورری و کاربردی است . یکی از این وسایل‌های نیم ست مبل اداری می‌باشد که این نیم ست شامل 1 مبل دو نفره 2 مبل تک‌نفره است . استفاده از این مبلمان اصولا در اتاق‌های مدیریت است و در برخی موارد در قسمت انتظار و لابی استفاده می‌شود .

نیم ست مبل اداری بسیار کاربردی است و به دلیل استقبال زیاد افراد از این نیم ست اداری ، این مبلمان دارای انواع متنوع و شکیلی است که در ادامه مقاله قصد داریم شما عزیزان را ابتدا با نیم ست مبل اداری و بعد از آن با انواع این نیم ست اداری و نیز ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا کنیم .

نیم ست مبل اداری

همانطور که در قسمت فوق به آن اشاره شد ، نیم ست اداری از محصولات دکوراسیون و مبلمان اداری است که دارای 1 مبل دو نفره 2 مبل تک‌نفره می‌باشد . این مبلمان بسیار جمع و جور و خلاصه است و فضای زیادی را محدود نمی‌کند به همین دلیل در دکوراسیون اتاق مدیریت بسیاری کاربردی است . این مبلمان برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای ساخته شده است .

نیم ست مبل اداری

نیم ست اداری مانند سایر وسایل دکوراسیون اداری در انواع متنوعی ساخته شده است و افراد باید با توجه به نیاز ، سبک دکوراسیون و سلایق خود آن را انتخاب نمایند . انواع نیم ست اداری به شرح زیر است :

اگر دکوراسیون شما دارای این سبک است و به سبک کلاسیک علاقه دارید ؛ نیم ست اداری کلاسیک به شما توصیه می‌شود . این نیم ست دارای زیبایی و وقار بسزایی است و به دلیلی سبک سلطنتی که دارد خودنمایی زیاد می‌کند .

بدنه‌ی این مبل اداری از جنس چوب طبیعی مانند چوب گردو ، چنار ، افرا و … ساخته می‌شود و بر روی دسته‌های آن منبت‌کاری‌هایی با ظرافت بسیار انجام شده است و تاج این مبلمان دارای تراش‌های ظریف و زیبایی است . رویه‌های این مبلمان اغلب از جنس‌ها و پارچه‌هایی است وقار و زیبایی این سبک را داشته باشد .

این نوع نیم ست اداری اغلب برای فضاهای راحت و خودمانی مانند دفاتر گرافیک و روزنامه مناسب است و افراد هنگام استفاده طولانی مدت احساس راحت و خوشایندی خواهند داشت . این نیم ست اداری مناسب فضاهای هنری است و در انواع متنوعی جنس و متریال بدنه مانند چوب ، MDF ساخته می‌‎شود .

دیگر سبکی که در نیم ست اداری باید به آن اشاره کرد ، نیم ست اداری مدرن است . همانطور که می‌دانید زیبایی در سادگی است و به همین دلیل این نوع مبلمان می‌تواند انتظارات افراد ساده و مدرنیته را به خوبی برطرف کند . نیم ست اداری مدرن دارای طراحی به ساده‌ترین شکل ممکن می‌باشد که با استفاده از متریال خاصی که در آنها استفاده می‌شود ، می‌تواند زیبایی زیادی داشته باشد.

نیم ست اداری مدرن دارای ساختار و رنگ مدرنیته است و به همین دلیل در بیشتر فضاهای کاری و رسمی‌ قابل استفاده خواهند بود و برای فضاهایی با سبک دکوراسیون مدرن بسیار توصیه می‌شود . در ساخت این محصولات نیز معمولا از انواع فلزها و فرآورده‌های چوبی استفاده می‌شود و به همین دلیل خیلی کم دچار آسیب دیدگی می‌شوند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند .

نیم ست اداری مدرن ، دارای ظاهری مینیمال است و به دلیل استفاده از اشکال هندسی و همچنین متریال‌هایی مانند فلز ، سنگ و شیشه و همچنین رنگ‌های شاد و روشن ، جذابیت زیادی پیدا کرده است . این مدل نیم ست اداری معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل کلاسیک دارد و علت آن بیشتر به خاطر همین متریالی است که در ساخت آن استفاده می‌شود .

قیمت مناسب این مبلمان اداری به این معنی نیست که کیفیت پایینی دارد بلکه به دلیلی متریال مقرون به صرفه آن مانند فلزان و چوب‌های MDF است . این محصولات طول عمر بالایی دارند و به همین دلیل با تهیه آنها می‌توانید تا سالها از آن استفاده نمایید بدون اینکه دچار مشکلی شوند . همچنین انعطاف‌پذیری بالای نیم ست اداری مدرن باعث شده تا مشکلی در هماهنگی آن با سایر محصولات در دکوراسیون شما نداشته باشد .

این نوع نیم مبل اداری یکی از انواع این مبلمان است که بسیار مناسب فضاهای ساده و افراد ساده‌پسند است . از جنس فلز است به همین دلیلی دارای مقاومت و طول عمر بالایی است و به دلیل عایق بودن این متریال دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود . دارای دو رنگ اصلی نقره‌ای و طلایی است که افراد مناسب رویه پارچه و فضا و سلیقه‌ی خود آن را انتخاب می‌نمایند .

نیم ست مبل اداری

برای داشتن یک نیم ست اداری مناسب ابتدا باید نسبت به تمامی آن آشنا بود و نسبت به نکات قابل توجه در خرید و انتخاب آن آگاه باشید .

امروزه به دلیلی پیشرفت صنعت دکوراسیون و وجود انواع متنوعی از وسایل و مبلمان‌ها باید نسبت به تمام انواع آن و ویژگی‌هایشان آشنا بود تا بهترین را برای فضای خود انتخاب کنید که جلوه و جذابیت خود را نشان دهد . برای داشتن نیم ست اداری باشد به فضای خود آگاه باشید که دارای چه ابعاد و سبک دکوراسیونی است و نیز باید به نیاز خود توجه کنیم که این نیم ست را برای رفع چه نیازی می‌خواهیم خریداری کنیم .

به دلیلی اینکه این نیم ست اغلب در اتاق مدیریت جای می‌گیرد ، بسیار مهم است چرا که نوع مبلمان روی روندکاری مدیر مجموعه تاثیرگذار است و همین موضوع نیز روی روندکاری سایر افراد و کارمندان تاثیر می‌گذارد و به دلیلی وجود ارباب رجوعان زیادی در طول روز باید برای ارباب رجوعان زیبایی جذابیت داشته باشد و هنگام استفاده از آن احساس راحتی و رضایت داشته باشند .

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب نیم ست اداری طراحی آن بر اساس اصل ارگونومیک است . اکثر مبلمان اداری بر اساس ارگونومیک ساخته می‌شوند که یک از خصوصیات مهم در مبلمان اداری همین ارگونومیک بدون آنها است . مبلمان ارگونومیک افراد را انعطاف‌پذیر می‌کند . مزیت مبلمان ارگونومیک قابلیت تنظیم آن بر اساس شرایط بدنی هر فرد می‌باشد که قابل چرخش در 360 درجه است .

کارمندهای اداری برای اینکه در مدتی طولانی به طور ثابت می‌نشینند می‌تواند باعث آسیب به ستون مهره‌ها ، کتف و سرشانه‌ها شود . اما وقتی از مبلمان ارگونومیک استفاده شود ، می‌توان وضعیت نشستن خود را تغییر دهند و با نشستن صحیح از عوارض پیش آمده جلوگیری کنند .

رنگ نیم ست اداری نیز از جمله مواردی است که درستی انتخاب آن در ایجاد دکوراسیون اداری شیک نقش مهمی ایفا می‌کند . معمولا در این خصوص از رنگ‌های خنثی بیشتر استفاده می‌شود . به دلیل اینکه این رنگ‌ها برای هر دکوراسیون و ترکیب رنگی متناسب هستند . همینطور نیم‌ست‌های رنگی نیز زیبایی خاصی به فضا و چیدمان محیط کاری می‌بخشند .

از جمله ویژگی‌های شاخص نیم ست مبل اداری این است که از کلاف و بدنه‌هایی مستحکم و بادوام برخوردار است . مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در ساخت انواع مبلمان و نیم ست ، آنها را از فرسودگی حفظ و در برابر عوامل محیطی مقاوم و بادوام می سازد.  چرا که باید این مبلمان قابل استفاده در مدت زمان طولانی و استفاده مداوم باشد و ظاهر و بافت خود را حفظ نماید . روکش آن نیز بسیار حائز اهمیت بوده و باید از پارچه‌های مرغوب و بادوامی در آنها استفاده شده باشد .

این پارچه‌ها باید در عین زیبا و شکیل بودن ، مقاوم بوده و دارای قابلیت شستشو باشند . چون بسیار راحت تمیز می‌شود و در نتیجه برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده و نگهداری خواهند بود . به عنوان مثال ، روکش‌های چرمی و یا پارچه مخمل از جمله روکش‌هایی هستند که علاوه بر زیبایی و دوام ، دارای قابلیت شستشو نیز هستند .

پس در هنگام خرید باید از جنس و کیفیت پارچه و مواد به کار رفته در ساخت مبلمان اطمینان حاصل کرد . به این صورت که باید سطح روکش‌ها هموار و یکپارچه بوده و فاقد هرگونه برآمدگی ، پارگی و یا زدگی و … باشد .

نیم ست مبل اداری

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با کمک این مقاله شما عزیزان را با یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون اداری خصوصا برای اتاق مدیریت یعنی نیم ست مبل اداری ، انواع آن ، ویژگی‌هایش و نکات مهم در انتخاب این مبلمان اداری آشنا کرد تا بهترین و مناسب‌ترین را برای خود و فضای مورد نظرتان انتخاب کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید