نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت
نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت

از مهم‌ترین و اصلی‌‌ترین میزهای مبلمان اداری ، میز مدیریت است . چرا که مدیر در راس مجموعه قرار دارد و دفتر کار آن مهم است و نیز وسایل کار آن مانند میز مدیریت بر روی روند کاری آن تاثیر می‌گذارد و نیز بر روی دیگر کارمندان تاثیرگذار است . میز مدیریت دارای انواع متنوعی از نظر جنس و متریال ، سایز و ابعاد ، طراحی و شکل ، رنگ و … است . که هر کدام از این تنوع بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد . در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت و فاکتورهای اصلی و موارد تاثیرگذار آن آشنا خواهیم کرد .

نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت

یکی از فاکتورهای نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت جنس و متریال آن است که بسیار تاثیرگذار و بر نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت است .

MDF ، مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط است . MDF با تایمر بازیافتی و مواد الیافی ساخته می‌شود که با چسب بر پایه رزین مخلوط شده و بسیار محکم با هم فشرده می‌شوند . در برخی از نقاط جهان ، شرکت‌ها مزارع MDF می‌کارند و گونه‌های خاص و متنوع از درختان را پرورش می‌دهند که آنها را پوسته می‌کنند و بعد از آن قطعه قطعه می‌کنند و به خمیر تبدیل می‌کنند که پس از آن در فرآیند تولید کامپوزیت قرار می‌گیرند .

امروزه ، از این مواد محصولات بسیاری طراحی و ساخته می‌شوند . یکی از این محصولات ، میز مدیریت MDF است که مهم‌ترین مبلمان اداری محسوب می‌شود . میزهای مدیریت MDF در انواع روکش‌ها ، طرح و رنگ‌های متنوع و شکیل طراحی و ساخته شده‌اند که در بازار دکوراسیون برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای موجود است . میز مدیریت MDF دارای ویژگی‌های بسیاری است و این ویژگی‌ها بر نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیرگذار است .

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع میز مدیریت این است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی شود . میز مدیریت MDF قیمت کمتر و مناسب‌تری نسبت به میزهای مدیریت با چوب طبیعی دارند . قرار دادن MDF در مکان‌هایی که قابل مشاهده نیستند ، یک ترفند بزرگ برای کاهش هزینه‌ها است و هنوز هم مشتریان می‌توانند از ظاهر و احساس چوب لذت ببرند . میزهای مدیریت MDF ، سطح هموار و صافی دارند که باعث می‌شود انواع روکش‌ها بر روی آن نصب شوند و جلوه‌ی خاصی ایجاد کنند .

همچنین میز مدیریت MDF وزن سبکی دارد و این موضوع باعث می‌شود به آسانی آن را حمل کرد و بر روی نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد . میزهای مدیریت MDF دارای انواع مختلف با قیمت‌های متفاوت هستند . بنابراین شما می‌توانید میز مدیریت را مطابق با اتاق و بودجه‌ی خود انتخاب کنید .

میز مدیریت شیشه‌ای از مبلمان مهم و ضروری اتاق مدیریت است . برخی از افراد خصوصا افراد مدرنیته بسیار از این میز مدیریت استقبال نموده‌‌اند چرا که بسیار زیبا و ظریف است و نسبت به پلاستیک مقاومت بالایی دارد . برخی تصور می‌کنند که این میز به دلیل اینکه از جنس شیشه است طول عمر بالایی ندارد و با دوام نیست . میز مدیریت شیشه‌ای بر خلاف تصور عموم بسیار مستحکم ، با دوام است و طراحی شیکی دارد .

این میز در زمان تولیدش بسیار انعطاف ‌پذیر است و می‌توان آن را به هر شکلی در آورد . چرا که شیشه از یک ماده‌ی ژل مانند ساخته شده و بسیار تطبیق‌پذیر است و می‌توان برای ترکیب با فلزات ، چوب ، سرامیک از این ماده استفاده کرد . این میز در انواع شیشه‌ها ساخته شده است در ادامه مقاله شما را با برخی آنها آشنا خواهیم کرد . میز مدیریت شیشه‌ای مانند سایر متریال‌ها دارای انواع متنوعی از نظر نوع شیشه است و در ساخت آن انواع خاصی از شیشه‌ها استفاده می‌شود که بر نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد .

شیشه شفاف : صفحه‌ی پشتی این میز مدیریت شیشه‌ای ، شیشه‌ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد . شفاف و روشن است و می‌تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند که این موضوع بر نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد . رومیز شیشه شفاف ، شیشه‌ای بی رنگ با لبه‌های رنگی یا بدون رنگ است .

این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می‌توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید . شیشه بی‌رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می‌افتد ، منعکس می کند . این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است چرا که دسترسی به آن وجود دارد و تقریبا در همه جا یافت می‌شود و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .

شیشه مات : صفحه میز مدیریت شیشه‌ای مات چگالی بالایی دارد ، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است . شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است . از نظر پتانسیل دما ، رویه میز مدیریت شیشه‌ای مات 6 برابر قوی‌تر و محکم‌تر از شیشه شفاف است .

شیشه رنگی : این نوع شیشه را با افزودن رنگ‌های مختلف به مواد شیشه طراحی می‌کنند و ساخته می‌شود . رنگ این شیشه می‌تواند سیاه باشد ؛  یا خاکستری ، سبز یا حتی سبز و مشکی . این نوع شیشه ویژگی‌های زیادی دارد که بسیار شبیه به رومیزی شیشه شفاف است ، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند . نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می‌کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود .

شیشه لمینیت : میز مدیریت شیشه‌ای لمینت کاملاً با سایر شیشه‌های فوق متفاوت است . این شیشه از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می‌شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می‌کند و این ویژگی‌ها بر روی نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد . یکی از مزایای شیشه لمینت ، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است . شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می‌تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند .

شیشه سکوریت : بر خلاف میز مدیریت شیشه‌ای شفاف و شیشه‌های رنگی ، رومیزی شیشه سکوریت یک ماده شیشه‌ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است و به همین دلیل این میز مدیریت شیشه‌ای بسیار پرطرفدار است و این نکته بر روی نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد .

این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می‌شود . شیشه سکوریت را نمی‌توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید ، شکست ، سوراخ کرد یا برش داد . شیشه سکوریت بسیار قوی است ، 2 تا 5 برابر قوی تر از شیشه‌های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میز مدیریت شیشه‌ای است .

میز مدیریت چوبی از انواع چوب‌های طبیعی مانند چوب گردو ، افرا و .. ساخته شده است و این ویژگی میز مدیریت چوبی بسیار بر نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد . برخی از این میزها به شرح زیر هستند .

گردو : به طور کلی ، چوب گردو به‌ دلیل دوام ، استحکام و مقامت بالایی که دارد و زیبایی کلاسیک و سلطنتی‌ای که به میز مدیریت خواهد بخشید و بر روی نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد و معمولاً انتخاب اصلی مشتری‌ها برای سفارش محصولات چوبی ، اعم از ساخت وسایل تزئینی چوبی ، ساخت میز مدیریت چوبی ، ساخت کمد دیواری چوبی ، ساخت ویترین و دراورچوبی ، ساخت جاکفشی و …  است . محصولات چوبی با این چوب به دلیل مزایای زیادی که دارند قیمت نسبتاً بالایی دارند .

راش : چوب راش نیز در طراحی و ساخت انواع محصولات اداری چوبی نیز بسیار پرکاربرد است که هم ظاهری زیبا و هم قیمت مناسبی دارد و همچنین مقاومت خوبی نیز در مقابله با فشارها و جابه‌جایی‌ها دارد .

نئوپان : احتمالاً ارزان‌ترین چوب در ساخت انواع محصولات چوبی ، چوب نئوپان می‌باشد که درواقع ترکیبی از چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است . چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و مستحکم است و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار دکوراسیون مقرون به‌ صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت میز مدیریت ، کمد دیواری ، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می ‌شود .

نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت

نوع طراحی میز مدیریت بر روی نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد . در ادامه شما را با اصلی‌ترین تنوع میز مدیریت از نظر طراحی آن آشنا خواهیم کرد .

این نوع میز مدیریت دارای طرح و سبک مدرن است و برای محیط‌های مدرن و افراد مدرنیته توصیه می‌شود این میز اغلب از متریال شیشه که شفافیت بالایی دارد ، سنگ که مستحکم و براق است و متریالی مانند MDF هایگلاس و فلز استیل ساخته می‌شود و هر یک از این ویژگی‌ها بر نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر می‌گذارد .

میز مدیریت کلاسیک دارای سبک کلاسیک ، سنتی و سلطنتی است . این میز در جنس و متریال چوب طبیعی اسخته می‌شود چرا که این متریال وقار خاصی دارد و بسیار مستحکم است برخی از آنها دارای منبت‌کاری و کنده‌کاری‌هایی هستند که هر کدام از این ویژگی‌ها بر روی نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیرگذار است .

نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت و فاکتورهای تاثیرگذار بر نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت و ویژگی‌هایی که بر روی نحوه قیمت‌ گذاری میز مدیریت تاثیر گذار است آشنا کرد تا نسبت به این موضوع یعنی نحوه قیمت گذاری میز مدیریت آشنا باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید