انواع میز کنفرانس MDF
قبل
بعدی
میز کنفرانس MDF

امروزه ، میز کنفرانس اداری یکی از لازمه‌های مبلمان اداری است ، اداره‌ها است و عضو کلیدی شرکت‌ها و فضاهای اداری محسوب می‌شود . میز کنفرانس از اصلی‌ترین وسایل طراحی مبلمان اداری اتاق کنفرانس اداره‌ها است و اگر می‌خواهید جلسه و کنفرانس بدون مشکل و بی‌دردسر داشته باشید و جلسات در فضاهایی که سازماندهی شده‌اند ، برگزار شوند ؛ میز کنفرانس MDF به شما توصیه می‌شود .

همچنین با استفاده از میز کنفرانس اداری بهره‌وری نیز افزایش می‌یابد و جلسات و گفت‌وگوهایتان بازتاب بسیار عالی خواهند داشت . اتاق کنفرانس ، محل و مکانی برای تبادل نظر و گفتگوی اشخاص و کارمندان است .

اتاق کنفرانس از بخش‌های مهم و اصلی هر اداره‌ای می‌باشد ؛ بنابراین بسیار حائز اهمیت است . میز کنفرانس همانطور که از اسمش پیدا است ، برای برگزاری جلسات بین کارمندان و به منظور گفتگو و تبادل نظر و اطلاعات و همچنین برگزاری جلسه و مذاکره با سایر اداره‌ها و شرکت‌ها استفاده می‌شود و برای اتاق کنفرانس طراحی و ساخته شده است .

در طراحی اتاق کنفرانس اداره‌ها باید از بهترین وسایل طراحی مبلمان اداری مانند میز کنفرانس MDF استفاده کرد . یک میز کنفرانس اداری باید مناسب برای فضاهای اداری و متناسب با دکوراسیون شرکت‌ها باشد و حس متفاوت و بهتری به جلسات شرکت‌ها و اداره‌ها بدهد و نیز میز کنفرانس بر جلساتی که برگزار می‌شود تأثیرگذار است ؛ از این رو بر روند کاری کارمندان مؤثر است .

در ادامه‌ی مقاله می‌خواهیم به یکی از انواع میز کنفرانس از نظر جنس و متریال ( میز کنفرانس MDF ) ، انواع آن ، کاربرد آنها ، سایز و ابعاد میز کنفرانس ، ارتفاع و نکات مهم در خرید میز کنفرانس اداری بپردازیم .

استانداردهای میز کنفرانس و گردهمایی

همانطور که در قسمت فوق گفته شد ، میز کنفرانس اداری از مهم‌ترین مبلمان اداری اتاق کنفرانس اداره‌ها است که سبک و نوع ساخت و طراحی آن ، رنگ و طرح ، جنس و متریال و سایز و ابعاد آن بر روحیه و روند کاری افراد و کارمندان تأثیرگذار است و باید طوری طراحی و ساخته شود که افراد در هنگام گفتگو و تبادل نظر و اطلاعات احساس راحتی و آسودگی کنند .

اغلب ، میزهای کنفرانس اداری از جنس و متریال MDF ساخته می‌شوند ؛ چرا که دارای تنوع بالا از طرح ، رنگ و روکش است و همچنین وزن نسبتاً سبکی دارد و مقرون به صرفه است . یکی دیگر از مزایای متریال MDF این است که شکل‌پذیر آن آسان است . بنابراین در هر مدل و سایز و ابعاد به راحتی ساخته می‌شوند و افراد می‌توانند سفارش دهند . سطح صافی که میز کنفرانس MDF دارد باعث می‌شود افراد هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند و نیز هنگام استفاده با مشکل مواجه نشوند .

میزهای کنفرانس MDF با ترکیب دیگر متریال طراحی و ساخته شده‌اند . برخی از آنها دارای سطح شیشه‌ای و شفافی هستند که استفاده از این مدل میز کنفرانس MDF سبکی مدرن و خاص در اتاق کنفرانس اداره‌ها ایجاد می‌کند و فضا را متنوع و زیبا می‌کند . برخی دیگر از میزهای کنفرانس MDF دارای پایه‌های فلزی هستند . میز کنفرانس MDF دارای انواع بسیار متنوعی است که هر کدام کاربردهایی دارند و در ادامه به این مطالب می‌پردازیم .

میز کنفرانس MDF در چند شکل و مدل طراحی و ساخته شده‌ است .

  1. مربع
  2. بیضی
  3. مستطیل
  4. دایره

هر کدام از این مدل‌های ذکر شده با توجه به ابعاد و شکل اتاق کنفرانس انتخاب می‌شوند و می‌توان در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس استفاده شود . پس مدل و شکل میز کنفرانس MDF به ابعاد و شکل اتاق کنفرانس و یا مکانی که قرار است در آنجا قرار بگیرد ، بستگی دارد .

اگر اتاق کنفرانس اداره‌ی شما مستطیلی و بزرگ است ، استفاده از میز کنفرانس MDF مستطیل یا بیضی بهتر است و مناسب می‌باشد . اگر اتاق کنفرانس اداره‌ی مورد نظرتان مربعی و کوچک است یا به صورت دایره‌وار است ، استفاده از میز کنفرانس MDF دایره‌ای ، نیم‌دایره و یا مربع گزینه‌ی بسیار مناسبی است و بهترین انتخاب می‌باشد .

باتوجه به فرآیند ساخت میزهای کنفرانس MDF دایره‌ای یا نیم‌دایره ، این نوع میزها کمتر تولید می‌شوند و متقاضی و مشتریان کمتری دارند . امروزه سبک جدیدی از میزهای کنفرانس MDF طراحی و ساخته شده است که بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است . این مدل میز کنفرانس MDF دارای فضای خالی در قسمت میانه‌ی میز است که ظاهری متفاوت ایجاد می‌کند .

دو دسته میز کنفرانس MDF وجود دارد که برخی از آنها به شکل حرف انگلیسی L طراحی و تولید می‌شوند و برخی دیگر ، به شکل حرف انگلیسی U ساخته می‌شوند و به دلیل اینکه فضای مشخصی برای سخنران در آن وجود دارد ؛ مورد استقبال افراد و مشتریان زیادی قرار گرفته است .

میزهای کنفرانس MDF در سبک کلاسیک وقار و شکوه و سبک اشرافی‌گری را به اتاق جلسات و کنفرانس شما می‌بخشند . معماری‌ و سبک‌های کلاسیک در اوج سادگی با بهره‌گیری از قرینه‌سازی و استفاده از اِلمان‌های آشنا و با شکوه ، جلوه‌ی خاصی را به یک بنا و فضا هدیه می‌دهند . به این نکته توجه کنید که حتماً باید سبک انتخاب میز کنفرانس شما منطبق با معماری و طراحی داخلی فضای اداری شما باشد .

در سبک مدرن ، میزهای کنفرانس MDF کاملاً حالت لوکس دارند و همان گونه که از نام این سبک مشخص است ، بر پایه شاخصه‌های روز طراحی و تولید می‌گردد . در سبک مدرن اغلب از رنگ‌های سرد و خنثی مانند خاکستری ، سفید یا طوسی استفاده می‌شود . استفاده از گیاهان در این سبک مرسوم بوده و به خاطر تفاوت رنگ گیاهان با طراحی فضا ، جلوه ویژه‌ای به فضای اتاق یا بنای طراحی شده با این سبک می‌بخشد .

یکی از ویژگی‌های مهم این سبک از طراحی ، قابلیت تلفیق با سایر سبک‌ها است . این سبک خود نیز به شاخه‌های گوناگونی دسته‌بندی می‌‌شود . همچنین استفاده از متریال شیشه در ساخت میز کنفرانس MDF فضایی مدرن ایجاد می‌کند ؛ چرا که شفافیت شیشه نور را بازتاب می‌کند از این رو فضایی دلباز و پر نور ایجاد می‌شود که این نیز یکی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدرن است .

در طراحی اتاق‌های کنفرانس فضایی برای پذیرایی تعبیه می‌شود ؛ که در آغاز ، پایان و یا حین جلسات بتوان از طریق آن ، بدون تداخل با فضای اداری یا ایجاد مزاحمت ، پذیرای میهمانان جلسات شد ؛ که این فضا نیز می‌تواند در طراحی میز کنفرانس لحاظ شود . در بعضی موارد نیز با طراحی مبلمان اداری در بخشی جداگانه ، میز و امکانات پذیرایی قرار داده می‌شود ، تا برای دقایقی کوتاه افراد و کارمندان را از مذاکرات و تبادل نظر و فضای خسته کننده دور کند و سبب رفع خستگی آنها شود .

همانطور که می‌دانید فلاور‌باکس‌ها یکی دیگر از اکسسوری‌های فضاهای اداری هستند ، که با ایجاد فضای سبز و تنوع ، زیبایی فضای اداری را دوچندان می‌کنند . این باکس‌ها در طرح‌ها و ابعاد مختلف ، مطابق با سبک به کار رفته در طراحی دکوراسیون داخلی و سلایق مختلف قابل سفارش می‌باشند .

قابل ذکر است که از انواع گیاهان در طراحی آن می‌توانید استفاده کنید . این باکس‌های زیبای گل و گیاه در اتاق کنفرانس ، بسیار شیک و جذاب هستند و این فضا را از یکنواختی و خشکی در می‌آورند .پس با قراردادن یک یا چند فلاورباکس زمینی و نصب آنها بر میز کنفرانس MDF می‌توان فضای دلنشین و خاصی ایجاد کرد .

انتخاب نورپردازی مناسب در اتاق جلسات و کنفرانس ، جلوه خاصی به میز کنفرانس می‌بخشد . نورپردازی یکی از عناصر بسیار مهم در فضای اداری می‌باشد که هم در فضاسازی سبک مورد نظر ایفای نقش می‌کند و هم برای ایجاد نور کافی که کارمندان را در طول روز دچار خستگی نکند ، مهم است . بنابراین همانطور که در قسمت بالا ذکر شد استفاده از میز کنفرانس MDF با سطح شیشه‌ای گزینه‌ی مناسبی به جهت نورپردازی فضای جلسات است .

سالن کنفرانس ، طراحی سالن کنفرانس ، طراحی و اجرای سالن کنفرانس ، دکور سالن کنفرانس ، قیمت طراحی سالن کنفرانس ، قیمت دکور سالن کنفرانس ، مبلمان اداری ، بازسازی مبلمان اداری ، تجهیز مبلمان اداری ، بازسازی و تجهیز مبلمان اداری ، قیمت بازسازی و تجهیز مبلمان اداری ، قیمت بازسازی مبلمان اداری ، قیمت تجهیز مبلمان اداری

تا الان با انواع میز کنفرانس MDF آشنا شدیم . به کاربرد هر کدام از آنها اشاره شد و به طور کلی میز کنفرانس برای برگزاری جلسات استفاده می‌شود و در خصوص طراحی مبلمان اداری اتاق‌های کنفرانس ادارات طراحی و ساخته شده‌اند .

اندازه ای که برای میز کنفرانسMDF  انتخاب می‌شود ، براساس طول و عرض اتاق کنفرانس می‌باشد و رابطه‌ی مستقیم با مساحت اتاق کنفرانس دارد و یا بر اساس تعداد حاضرین در جلسه و نحوه برگزاری کنفرانس مشخص می‌شود . به‌ طوری که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از 70 – 80 نفر است ، بهترین انتخاب برای میز کنفرانس MDF ، شکل دایره یا بیضی می‌باشد که تمامی افراد بر یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند به طور رو در رو با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کنند.

میز کنفرانس تک مدست تیپ 601M

ارتفاع میز کنفرانس باید متناسب با قامت یک فرد معمولی باشد . در صورتی که هنگام طراحی و ساخت ، پایه‌ها بیش از حد بلند طراحی شود ، مهمانان زمان نشستن و پذیرایی با مشکل مواجه می‌شوند . کوتاه بودن میز کنفرانس هم به معنای خم شدن مهمانان است که چندان خوشایند نیست . بنابراین باید ارتفاع آن استاندارد باشد . همچنین میز کنفرانس MDF باید بر اساس اصل ارگونومیک طراحی و ساخته شده باشد تا افراد هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند .

برای انتخاب میز کنفرانس باید نورپردازی بر آن مناسب ‌باشد که به این نکته توجه داشته باشید . زیبایی یک میز کنفرانس اداری مناسب به نورپردازی آن می‌باشد که امری بسیار مهم برای طراحی دکوراسیون اداری است . که نورپردازی مناسب بر میز کنفرانس MDF به ارتفاع آن بستگی دارد و نیز اتاق‌های کنفرانس باید از نور کافی برخوردار باشند ، بهترین نور برای یک اتاق کنفرانس ، نور طبیعی غیر مستقیم ، و یا نور مصنوعی است . 

هنگام خرید میز کنفرانس باید در نظر داشته باشید که اتاق کنفرانس شما به طور کلی چگونه استفاده می‌شود ، چه کسانی و چند نفر به طور منظم از آن استفاده خواهند کرد . برای مثال ، اگر قصد دارید از آن برای جلسات استفاده کنید ، یک میز کنفرانس MDF مناسب می‌باشد . از سوی دیگر ، اگر می‌خواهید برای اهداف آموزشی به گروه‌های بحث و گفتگوی کوچک‌تر تقسیم شوید ، یک میز کنفرانس مدولار ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشد .

میز کنفرانس تک مدست تیپ 601M

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس قصد داشت شما عزیزان را نسبت به انواع میز کنفرانس MDF ، ارتفاع و سایز و ابعاد مناسب آن و همچنین نکته‌ای که باید در هنگام خرید به آن بسیار توجه نمود آشنا کند تا در هنگام خرید میز کنفرانس MDF با هیچ مشکلی مواجه نشوید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید