میز کار مشاور
میز کار مشاور

با پیشرفت صنعت دکوراسیون ؛ همانطور که می‌بینید برای انجام هر کاری مبلمان طراحی و ساخته شده است . در دکوراسیون اداری نیز برای هر سمت شغلی و وظایف افراد میز و مبلمان طراحی شده است که با استفاده از این مبلمان می‌توانند به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهند و هنگام کار احساس راحتی و رضایت داشته باشند . یکی از این کارها که در ادارات خصوصا اداره‌های تجاری بسیار مهم و حائز اهمیت است مشاوره می‌باشد و مشاور نیز مانند سایر کارمندان دارای تجهیزاتی برای انجام امور خود می‌باشد .

بنابراین باید دارای میز و مبلمان اداری تکمیل باشد تا بتواند در آسودگی به کار خود بپردازد . اتاق مشاوره دارای میز اصلی برای مشاور است که به آن میز کارشناسی می‌گویند و این میز از میز کار مشاور محسوب می‌شود . میز دیگر ، میز کنفرانس است و از میز کار مشاور می‌باشد . در ادامه‌ی مقاله قصد داریم شما عزیزان را با این میز و انواع آن و ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا کنیم .

میز کار مشاور

همانطور که در قسمت فوق اشاره شد ؛ یکی از انواع میز کار مشاور که بسیار مهم است ، میز کارشناسی می‌باشد . این میز همانطور که از اسمش مشخص است برای کارشناسان و کارکنان یک مجموعه طراحی و ساخته شده است و دارای ابعاد بزرگی است چرا که هدف از طراحی این میز اداری جای‌گیری وسایل مهم و ضروری کار افراد و قرارگیری اسناد و مدارک است .

این میز نسبت به سایر میزها بزرگ‌تر است و قابلیت بیشتری دارد چرا که دارای فایل کشو و جا کیسی می‌باشد و با استفاده از این میز دیگر نیازی به فایل کشو جداگانه ، میز کامپیوتر و … نیست . در ادامه مقاله شما را نسبت به جنس و متریال این میز و ویژگی‌هایش آشنا خواهیم کرد .

میز کار مشاور

این میز که یکی از انواع میز کار مشاور می‌باشد ، اغلب از جنس و متریال MDF طراحی و ساخته شده است چرا که به دلیلی ابعاد بزرگ باید دارای وزن سبکی نسبت به ابعاد خود داشته باشد و چوب طبیعی وزن بالایی دارد ولی MDF دارای وزن سبک و مقاومت بالایی است و در عین حال دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای است . این متریال دارای مزایای بسیاری است و یکی از شاخص‌ترین آنها تنوع بسیار و شکیل آن است که در ادامه شما را با انواع این متریال از نظر ساختار و روکش آشنا می‌کنیم .

MDF از نظر نوع ساختار به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند :

  • کلاس A ( انواع MDF نازک )
  • کلاس B ( انواع MDF ضخیم )
  • کلاس C ( MDF با فرمالدهید کم )
  • کلاس D ( MDF مقاوم در برابر رطوبت )
  • کلاس E ( MDF مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها )
  • کلاس F ( مقاوم در برابر آتش )
  • کلاس G ( مقاوم و با چگالی بالا / HDF )
  • کلاس H ( MDF عایق حرارتی ، صوتی و … )
  • کلاس I ( انواع MDF با روکش تزئینی )
  • کلاس J
  • کلاس K
  • کلاس L ( انواع MDF هایگلاس )
میز کار مشاور
  • MDF خام : همانطور که از اسمش مشخص است این MDF مانند چوب طبیعی بدون روکش‌های تزیینی است و به صورت خام می‌باشد . این نوع MDF در ساختمان سازی ، مبلمان ، ساخت اسباب بازی ، ساخت آرک ، پارتیشن‌بندی و دیگر وسایل استفاده می‌شود و کاربرد دارد .
  • MDF تخته فیبر چگالی بالا ( HDF ) : MDF یعنی تخته فیبر با چگالی متوسط اما این نوع MDF تخته فیبری است با چگالی بالا که به آن HDF می‌گویند . نسبت به چوب سبک تر است و بسیار سبک است و نیز در بسیاری از صنایع و ساخت مبلمان‌ها کاربرد دارد .
  • MDF تخته فیبر با چگالی پایین ( LDF ) : این نوع MDF برعکس HDF دارای چگالی کم و پایین است و به عنوان عایق صوتی وحرارتی از آن استفاده می‌شود .
  • MDF با روکش ملامینه : اغلب ورق‌ها و روکش‌های MDF موجود در بازار از همین روکش ملامینه هستند . معمولا با ضخامت 16 میلی متر تولید می‌شود . MDF با روکش ملامینه از رزین است و دارای مقاومت متوسطی می‌باشد و کاربرد بسیار در زمینه مبلمان سازی ، سرویس خواب ، کابینت‌سازی ، میز ناهارخوری و … دارد .
  • MDF با روکش لترون : این نوع MDF دارای قیمت ارزان و مناسبی است . این روکش معمولا بر روی ورق‌های نئوپان کشیده می‌شود و به دلیل زیبایی و جذابیتی که ندارد معمولا بر روی ورق‌های MDF که در کار دیده نمی‌شوند مانند داخل کمدها و کابینت‌ها و یا پشت هایگلاس استفاده می‌شود .
  • MDF با روکش هایگلاس : این روکش MDF بسیار پر طرفدار است . این روکش از MDF خام با روکش پلکسی گلس ساخته شده است . پلکسی گلس ماده‌ای است که همانند شیشه براق و درخشنده است اما از جنس پلاستیک است و نسبت به شیشه وزن سبکی دارد . ورق هایگلاس یک رو است و پشت آن معمولا ورق لترون استفاده می‌شود و این موضوع سبب می‌شود که وزن و قیمت آن کاهش یابد .
  • MDF با روکش پلکسی گلس : این روکش شبیه به هایگلاس است اما مقاومت آن بسیار بیشتر از هایگلاس می‌باشد . این روکش بر روی MDF خام کشیده می‌شود بسیار مقاوم در برابر فشار ، ضربه ، خط و خش ، رطوبت است . به همین دلیل قیمت آن بسیار گرانتر از قیمت هایگلاس است .
  • MDF با روکش HPL : ورق HPL نمونه‌ی دیگری از فراورده‌های ساخته شده از MDF خام است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت ، حرارت ، تابش خورشید ، باد و باران و بسیاری موارد دیگر دارد . HPL ، متریالی ضد باکتریال است و به همین دلیل از آن در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز استفاده می‌شود . مقاومت ورق HPL باعث می‌شود که از آن بتوان در قسمت‌های خارجی ساختمان و نمای بیرونی بنا نیز استفاده کرد .
  • MDF با روکش PVC : PVC متریالی پلاستیکی و مقاوم در برابر رطوبت و آب است . به دلیل آنکه در پروسه ساخت کابینت و مصنوعات ساخته شده از ممبران ، MDF خام به صورت یکپارچه با روکش PVC ، وکیوم پوشانده می‌شود و در واقع ، هیچگونه درز یا شکافی بر روی کار وجود ندارد ، کابینت ممبران ، یا کمد و یا هر وسیله‌ی دیگری که از ممبران ساخته شده باشد ، ضد آب و ضد رطوبت به حساب می‌آید .
  • MDF با روکش چوب طبیعی : یکی از زیباترین انواع روکش‌ها که بر روی MDF خام کشیده می‌شود ، چوب طبیعی است که باعث می‌شود سازه‌های چوبی ، با قیمت بسیار اقتصادی‌تر تولید شوند . برای تولید وسایل و لوازم روکش چوب ، MDF خام را با روکش طبیعی چوب ، کاور می‌کنند . دیگر نیازی نیست برای ساخت یک محیط کلاسیم و سلطنتی هزینه بسیایر بابت خرید مبلمان با چوب طبیعی نمایید و با استفاده از این محصول MDF می‌توانید با قیمت بسیار مناسبی این محصولات را برای محیط مورد نظرتان تهیه نمایید .
  • MDF منحنی یا هلال : MDF انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد ، به همین دلیل در پروسه ساخت آن می‌توان ، آن را به شکل هلال یا منحنی تولید کرد . از MDF هلال در فضاهایی که با کمبود فضا مواجه هستیم ، مانند آشپزخانه‌های مینیمال ، می‌توان استفاده کرد .
  • MDF با رنگ پولیشی : رنگ پولیشی که بر روی MDF زده می‌شود ، باعث مقاومت بیشتر این متریال می‌شود ، اما این رنگ ، تحت شرایط خاصی بر روی MDF پاشیده می‌شود . کارگاهی که عملیات رنگ پولیشی در آن انجام می‌شود ، باید عاری از گرد و خاک و هر گونه آلودگی باشد . محصول تولیدی ، پس از هر بار رنگ‌شدن ، سمباده زده می‌شود و مجددا رنگ می‌شود تا محصول نهایی ، تمیز ، براق و یکدست باشد . این ویژگی ، باعث می‌شود که MDF با رنگ پولیشی ، قیمت نسبتا بالایی داشته باشد .

همچنین برخی از MDF ها با روکش‌های ضد قارچ ، ضد رطوبت و ضد حرارت ساخته می‌شوند . برخی از آنها با قطر کم و برخی دیگر با قطر زیاد هستند . همچنین MDF هایی با فرمالدهید کم هستند که در ساخت مبلمان‌ها از آن استفاده می‌شود . برخی از این روکش‌ها در ساخت میز کارشناسی که از میز کار مشاور است ، استفاده می‌شود اعم از هایگلاس ، پلکسی گلس ، PVC .

میز کار مشاور

این نوع میز یکی دیگر از میز کار مشاور است و در اتاق مشاور نیز قرار می‌گیرد و برای تبادل نظر و اطلاعات و مشورت طراحی و ساخته شده است . این میز در انواع متنوعی از نظر طراحی و شکل می‌باشد و در ادامه با بررسی متریال این میز کار مشاور و انواع آن از نظر طراحی به ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت .

میز کار مشاور

میز کنفرانس مانند میز کارشناسی اغلب از جنس و متریال MDF ساخته شده است . چرا که MDF متریالی با وزن سبک و مقاومت بالا است و دارای قیمت مناسبی می‌باشد . سطح صاف این متریال باعث شده که هنگام استفاده از این میز احساس راحتی داشت . همچنین میز کنفرانس MDF مانند میز کارشناسی که یک میز کار مشاور بنابراین باید براساس اصل ارگونومیک طراحی ساخته شده باشد و این میز از ترکیب MDF با دیگر متریال مانند فلز و شیشه ساخته می‌شود .

میز کار مشاور

این میز کار مشاور به دلیل اینکه از جنس MDF ساخته شده است ؛ انعطاف‌پذیر می‌باشد و با شکل و فرم مختلفی طراحی شده است . اشکال آن به شرح زیر است :

میز کنفرانس مربع

میز کنفرانس بیضی

میز کنفرانس مستطیل

میز کنفرانس دایره

میز کار مشاور

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با کمک این مقاله شما عزیزان را با انواع میز کار مشاوره ، جنس و متریال هر کدام و ویژگی‌هایشان آشنا کرد تا در هنگام انتخاب آگاه باشید و بهترین را برای خود و فضای مورد نظرتان انتخاب کنید  .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید