میز پایه کوتاه
میز پایه کوتاه

در دکوراسیون انواع متنوعی از هر مبلمانی وجود دارد . یکی از اصلی‌ترین مبلمان دکوراسیون میزها هستند . میزها به دلیل اهمیتی که دارند دارای تنوع بسیاری هستند و برای انجام تمام کارها میزی طراحی و ساخته شده‌است . یکی از انواع میزها میز پایه کوتاه است که شامل دو میز مهم و اصلی می‌شود . در این مقاله می‌خواهیم شما را با دو نمونه از مهم‌ترین میز پایه کوتاه آشنا کنیم همچنین می‌خواهیم شما را با انواع هر یک از میزهای پایه کوتاه ، ویژگی‌هایشان آشنا نماییم .

میز پایه کوتاه

میز پایه کوتاه دارای انواع متنوعی است که همانطور که در قسمت بالا اشاره در این مقاله می‌خواهیم شما را با دو نمونه از آنها یعنی میز جلو مبلی ، میز تحریر یا مطالعه آشنا کنیم .

میز جلو مبلی ، همانطور که از اسمش مشخص است ؛ یک میز کناری و همراه ، در کنار مبلمان است . مبلمانی که فرد می‌تواند روی آن بنشیند که یک میز جلو مبلی می‌تواند تأثیر بسیاری در راحتی افراد ، زیبایی مبلمان و جذابیت دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر را داشته باشد . میز جلو مبلی ، یک میز نسبتاً کوچک و کم ارتفاعی است و از دسته میز پایه کوتاه است که به طور معمول انتهای مبل و جلوی مبل قرار می‌گیرد .

این محصول می‌تواند جایی برای گذاشتن چراغ در کنار مبلمان و به عنوان محلی برای گذاشتن وسایل پذیرایی و مجلات از آن استفاده شود . میز جلو مبلی یکی از تجهیزات مهم است که در طراحی دکوراسیون فضاها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد .

هنگام خرید و تجهیز مبلمان ، خرید و تهیه‌ی میز جلو مبلی اغلب فراموش می‌شود . اهمیت میز جلو مبلی شاید از دیگر میزها کمتر باشد اما باید به این نکته دقت کرد که این میزها معمولاً برای قرار گرفتن در مکان‌هایی است که مراجعه‌کنندگان قصد نشستن دارند و بی‌کیفیت بودن و عدم زیبایی آن می‌تواند روی افراد تأثیرگذار باشد .

این میز همانطور که از اسمش مشخص است برای انجام اموری مانند نوشتن ، مطالعه و … ساخته شده است و نام دیگر آن میز مطالعه است . افراد برای درس خواندن ، حل مسائل ، بررسی ایده‌ها و در کل برای فکر کردن از این میز استفاده می‌کنند . میز تحریر بسیار کاربردی است و به غیر جایگاهی برای قرارگیری وسایلی مانند کتاب ، دفتر ، مجلات و … جایگاهی برای نصب و قرارگیری مانیتور ، لپ‌تاپ‌ ، چراغ مطالعه و … دارد . این میز مانند میز جلو مبلی اغلب دارای ارتفاع کوتاهی است و از میز پایه کوتاه می‌باشد .

میز پایه کوتاه

میزجلو مبلی که از میز پایه کوتاه است همانطور که گفته شد ، دارای انواع متنوعی از جنس و متریال ، طرح و رنگ ، فرم و شکل و … است که در این قسمت می‌خواهیم شما را با انواع میز جلو مبلی اداری در کرج از نظر جنس و متریال آشنا کنیم . امروزه با توجه به جنس و متریال‌های متقاوت در ساخت میزهای جلو مبلی تنوع بسیار بالایی دارند .

  1. میز جلو مبلی استیل
  2. میز جلو مبلی شیشه‌ای
  3. میز جلو مبلی چوبی
  4. میز جلو مبلی MDF
  5. میز جلو مبلی سنگی

این نوع میز جلو مبلی که از میز پایه کوتاه می‌باشد از جنس استیل طراحی و ساخته شده است و در انواع طلایی و نقره‌ای در بازار دکوراسیون عرضه می‌شود . سبک میزهای جلو مبلی مدرن است و اغلب برای فضاها و مکان‌های مدرن توصیه می‌شود . میز جلو مبلی استیل به دلیل زیبایی که در طراحی دکوراسیون فضا ایجاد می‌کند و به خاطر مقاومت و استحکامی که دارد ؛ طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و مورد استقبال افراد زیادی در طراحی دکوراسیون قرار گرفته است .

این نوع میز جلو مبلی که نوعی میز پایه کوتاه است برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است چرا که نور را منعکس کرده است ، فضا و مکان را بزرگ‌تر و نورانی‌تر جلوه می‌دهد . میز جلو مبلی شیشه‌ای گزینه‌ی شیک و جذابی برای دکوراسیون داخلی است و جنس آنها با MDF باکیفیت است ، پایه‌های آن نیز از جنس چوب راش گرجستان می‌باشد . البته میز جلو مبلی شیشه‌ای وجود دارند که تمام شیشه هستند و پایه‌های آنها از فلز ساخته شده است .

این نوع میز جلو مبلی برای دکوراسیون و چیدمان فضاهای مدرن و دفاتر اداری بزرگ توصیه می‌‌شود . میز جلو مبلی چوبی به فضاهای شما اصالت و گرما می‌بخشد و فضایی سنتی ، اصیل و سلطنتی ایجاد می‌کند . میز جلو مبلی چوبی در ابعاد و سایزهای مختلف ساخته شده است . برخی از آنها دارای منبت‌کاریها و طرح‌هایی در حاشه‌هایشان هستند .

همانطور که می‌دانید MDF انواع مختلفی دارد ؛ ساده ، هایگلاس ، وکیوم ، ملامینه و … که به خاطر سبکی آن نسبت به چوب ، قیمت مقرون به صرفه ، تنوع بالا طرفداران زیادی دارد ؛ به خصوص در دنیای مدرن و مینیمال . میز جلو مبلی MDF اغلب در مدل‌های فانتزی و خاصی طراحی و تولید شده است و فضای شما را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کند .

پرطرفدارترین سبک میز جلو مبلی ، سنگی می‌باشد . انواع مختلفی از میز جلو مبلی سنگی طراحی و تولید شده است که برخی از آنها با سنگ‌های طبیعی و برخی دیگر با رویه و روکش سنگی ساخته شده است . این نوع میز جلو مبلی که از میز پایه کوتاه است به دلیل وجود طرح‌های زیبا و متوع ، رنگ‌های مختلف و سطح براق و ساب خورده‌ای که دارند باعث جلوه بخشیدن بیشتر به دکوراسیون داخلی فضا و مکان مورد نظر و مبلمان استفاده شده در دکوراسیون ، می‌شود .

انواع مختلف سنگ‌ها در ساخت این نوع میز جلو مبلی استفاده می‌شود مانند سنگ مرمر ، سنگ کوارتز و سنگ گرانیت ؛ این سنگ‌ها به دلیل با ارزش بودن نسبت به سایر سنگ‌های استفاده شده در ساخت میز جلو مبلی سنگی موجب زیبایی بیشتر آن می‌شود . همچنین در طراحی میزهای جلو مبلی در ساخت پایه‌های آنها از انواع جنس و متریال مانند فلز ، سنگ ، چوب و … استفاده می‌شود .

میز پایه کوتاه

به طور کلی میزهای جلو مبلی که از میز پایه کوتاه می‌باشند به شکل مستطیل ، مربع ، بیضی و دایره طراحی و ساخته می‌شوند که هر کدام از آنها دارای سایز و ابعاد مختلفی هستند . انتخاب شکل و فرم میز جلو مبلی بستگی به سبک و مدل مبلمان و سبک دکوراسیون فضای شما دارد و شما عزیزان با توجه به این نکات و مساحت اتاق ، سلیقه و نیازهای خود می‌توانید بهترین آن را برای فضای خود انتخاب و تهیه نمایید .

همچنین میزهای جلو مبلی از نظر نوع ساختار و طراحی متفاوت هستند . به عنوان مثال برخی از میزهای جلو مبلی دارای کتابخانه‌های کوچکی در قسمت‌های کنار میز هستند و افراد می‌توانند برشور ، کتاب و مجله‌های مرتبط با کار خود را در آن جای دهند .

میز پایه کوتاه

میز تحریر که از میز پایه کوتاه است ، دارای انواع متفاوتی از جنس و متریال است ؛ و با متریال‌ها مختلفی طراحی و ساخته می‌شود و هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های مشخصی هستند .

میز تحریر فلزی دارای مقاومت بالا و دوارم بسیاری است . این میز اغلب از فلز استیل به رنگ‌ها نقره‌ای و طلایی ساخته می‌شود ؛ چرا که فلز استیل در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است . اما می‌توان از دیگر فلزات برای ساخت میز تحریر استفاده نمود ولی باید با رنگ آن را در برابر خوردگی و پوسیدگی عایق کنند . میز تحریر فلزی اگر با دیگر متریال مانند چوب و شیشه ترکیب و تلفیق شود زیبایی بیشترو جلوه‌‌ی خاصی خواهد داشت .

متریال چوب به دوسته تقسیم می‌شود : چوب طبیعی ، چوب MDF . چوب‌های طبیعی بسیار مقاوم با دوام هستند برای ساخت میز تحریر چوبی از انواع چوب‌های مقاوم استفاده می‌شود . با منبت‌کاری و حکاکی نقش‌های تاریخی و سنتی میز تحریر چوبی که از میز پایه کوتاه است ، جذابیت بیشتری خواهد داشت وسبکی کلاسیک به خود می‌گیرد . برخی از چوب‌های قابل استفاده در ساخت میز تحریر چوبی به شرح زیر هستند .

گردو : به طور کلی ، چوب گردو به‌دلیل دوام ، استحکام و مقامت بالایی که دارد و زیبایی کلاسیک و سلطنتی‌ای که به میز تحریر خواهد بخشید معمولاً انتخاب اصلی مشتری‌ها برای سفارش محصولات چوبی ، اعم از ساخت وسایل تزئینی چوبی ، ساخت میز چوبی ، ساخت کابینت چوبی ، ساخت پارتیشن چوبی ، ساخت کمد و …  است . محصولات چوبی با این چوب به دلیل مزایای زیادی که دارند قیمت نسبتاً بالایی دارند .

راش : چوب راش نیز در طراحی و ساخت انواع محصولات اداری چوبی نیز بسیار پرکاربرد است که هم ظاهری زیبا و هم قیمت مناسبی دارد و همچنین مقاومت خوبی نیز در مقابله با فشارها و جابه‌جایی‌ها دارد .

نئوپان : احتمالاً ارزان‌ترین چوب در ساخت انواع محصولات چوبی ، چوب نئوپان می‌باشد که درواقع ترکیبی از چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است . چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و مستحکم است و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار دکوراسیون مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت میز، کمد دیواری ، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می ‌شود .

MDF چوبی غیر طبیعی است که از باقیماندهی خرده چوب‌ها به دست می‌آید . این چوب تخته فیبر با چگالی متوسط است و دارای وزن سبکی می‌باشد . میز تحریر MDF ، قیمت مناسبی دارد و مقرون به صرفه است . این میز دارای مقاومت بالا و طول عمر بسیاری است و درانواع روکش‌ها عم از روکش چوب طبیعی ، روکش UV ، روکش هایگلاس و … است .

این میز تحریر بسیار مدرن و خاص است چرا که تماما از جنس شیشه است و شیشه باعث ایجاد فضایی دلباز می‌شود و نور را منعکس می‌نماید . این میز به دلیل استفاده از از جنس شیشه دارای ظرافت جذابی و زیبایی است اما همین موضوع باعث شده است که مقاومتی نداشته باشد و هنگام استفاده از این میز باید احتیاط کرد . برخی از میزهای تحریر شیشه‌ای که از میز پایه کوتاه هستند با دیگر متریال‌ها مانند چوب و فلز تلفیق می‌شوند و بسیار زیبا هستند .

میز پایه کوتاه

میز تحریر که از میز پایه کوتاه است در انواع متفاوتی از نظر نوع طراحی ساخته شده است و هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیار هستند و برای هر سن و سال ، فضا و دکوراسیون ، سلیقه و بودجه موجود است .

این میز دارای سبکی کلاسیک و قدیمی است و از اولین میزهای تحریر محسوب می‌باشد دارای منبت‌کاری‌هایی است و از جنس چوب می‌باشد . این میز همانطور که مشخص است دارای قسمتی رول مانند که در آن قسمت قفسه‌هایی برای قرارگیری کتاب است . این میز بسیار کاربردی است و دارای کشو نیز می‌باشد .

میز تحریر استاندارد یکی از انواع میز پایه کوتاه است . میز تحریر استاندارد زیبا و ظریف و در عین حال بزرگ است و سطح صافی دارد . میزهای تحریر استاندارد اندازه ، شکل ، سبک و رنگ‌های مختلفی دارند و اغلب از متریال چوب و MDF درست می‌شوند .

میزهای تحریر استاندارد ، کاربری‌های دیگری مانند میز غذاخوری ، میز آشپزخانه و میز نشیمن دارند و در هر قسمتی از خانه قرار می‌گیرند . میز استاندارد را در قسمتی از خانه بگذارید که نور کافی داشته باشد . بهترین مکان برای گذاشتن میز تحریر ، کنار پنجره خواهد بود . اگر می‌خواهید روی میز تحریر کامپیوتر بگذارید ، قبل از خرید مطمئن شوید که آن میز صفحه‌ای جداگانه به‌صورت ریلی برای صفحه‌کلید داشته باشد .

این میز از ترکیب میز و کتابخانه ساخته شده است و برای فکر و مطالعه بسیار مناسب است و وسایل مطالعه و پژوهش در دسترس است . این میز برای کسانی که نمی‌خواهند فضای اضافی برای قرارگیری کتابخانه اشغال شود بسیار مناسب است و با تهیه این میز دیگر برای خرید کتابخانه پول اضافی خرج نمی‌شود و از خرج اضافی جلوگیری می‌کند .

این سبک میز مانند حروف‌های انگلیسی L و U هستند که بسیار کاربردی می‌باشند و تجهیزات زیادی را بر روی خود جای می‌دهند این میز بسیار پر طرفدار است و مدرن می‌باشد و برای افرادی که می‌خواهند وسایل ضروری و کاریشان دسترسی راحت و بهتری داشته باشند مناسب است .

این میز که از میز پایه کوتاه است به صورت دیواری نصب می‌شود به همین دلیل از متریال مقاوم ساخته می‌شود و به دلیل تاشو بودن باید انعطاف‌پذیر باشند . اغلب از متریال چوب طبیعی و MDF است و فلز نیز در ساخت آن استفاده می‌شود . این میز برای فضاهای کوچک و آپارتمانی بسیار مناسب است و افرادی که می‌خواهند فضای کارشان خیلی شلوغ نباشد و دوست دارند فضای اضافی اشغال نشود این میز تحریر توصیه می‌شود . اما این میز دارای کشو و قفسه نمی‌باشد .

این میز دارای سبکی اداری است و به آن میز منشی نیز می‌گویند و از میز پایه کوتاه است . از جنس و متریال چوب ساخته می‌شود و می‌توان بر روی آن مانیتور ، لپ‌تاپ ، گلدان و … قرار بگیرد . این میز دارای انواع مختلفی از رنگ‌ها می‌باشد و برای هر سن و سالی موجود است .

میز پایه کوتاه

میزهای تحریر که از میز پایه کوتاه هستند به طور کلی بر اساس سه سبک یعنی سبک کلاسیک ، سبک روستایی و سبک مدرن طراحی و ساخته می‌شود .

این میز که از میز پایه کوتاه می‌باشد اغلب از جنس چوب طبیعی می‌باشد چرا که چوب دارای وقار خاص و زیبایی است و به دلیل منبت‌کاری‌هایی که شده است سبک کلاسیک ، سنتی و سلطنتی به خود می‌گیرد . طرح میزهای کلاسیک بر گرفته از الگوهای کلاسیک و تاریخی است . و این میز مناسب فضاهایی با همین سبک دکوراسیون مبلمان است .

میز تحریر مدرن که از انواع میز پایه کوتاه است کاملا بر خلاف میز کلاسیک است و دارای سادگی زیبایی است این میز دارای ظرافت است و اغلب در خطوط صاف طراحی و ساخته می‌شود . متریال استفاده شده در ساخت این میز متریال اعم از MDF ، شیشه و فلز است .

این میز تحریر بر گرفته از سبک سنتی است این میز مانند میز کلاسیک با چوب طبیعی و چوب‌های اصل و اصیل مانند چوب درخت کاج ساخته می‌شود که بر روی آن حکاکی شده و لبه‌های آن دارای طرح‌های شابلونی است که تفاوت این میز با میز تحریر کلاسیک سادگی آن نسبت به میز کلاسیک است .

میز پایه کوتاه

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما را با برخی از انواع میز پایه کوتاه ، انواع هر یک از میز پایه کوتاه ، ویژگی‌هایشان آشنا کرد تا شما عزیزان نسبت به این میز یعنی میز پایه کوتاه آشنا باشید و بهترین را انتخاب نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید