میز پایه استیل
میز پایه استیل

میزها در انواع متنوع و شکیلی طراحی و ساخته شده‌اند . میز نقش و مهم بسزایی در مبلمان و دکوراسیون دارد به همین دلیل برای انجام انواع امور و انواع سبک دکوراسیون ساخته شده است . میزها در انواع جنس و متریال ساخته شده‌اند . هر یک از آنها دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایبی است . در این مقاله قصد داریم شما را با میزها و انواع میز اداری ، و همچینین شما را با یکی از انواع میزها از نظر متریال پایه یعنی میز پایه استیل و ویژگی‌هایش آشنا کنیم . در ادامه سوال پیش می‌آید که :

  1. میز اداری چیست ؟
  2. انواع میز اداری کدام‌اند ؟
  3. میز اداری دارای چند متریال پایه است ؟
  4. بدنه میز پایه استیل چیست ؟
  5. مزایا و معایب میز پایه استیل چیست ؟
  6. آیا میز پایه استیل وزن سنگینی دارد ؟
میز پایه استیل

میز اداری شامل تمامی میزهای اداره‌ها است که افراد در مبلمان اداری به آن نیاز دارند و برای انجام کارهایشان ضروری است . میزهای اداری اغلب دارای جا کیسی ، فایل کشو ، محلی برای قرارگیری مانیتور و … هستند . میز اداری در انواع متنوعی ساخته شده است که در ادامه مقاله شما را با این تنوع آشنا خواهیم کرد .

میز پایه استیل

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد برای انجام کارها نیاز به میز ادارای است به همین دلیل برای هر فرد و هر کاری در مبلمان اداری میزی وجود دارد که به شرح زیر هستند :

مدل و سبک ساخت میز اداری کارشناسی برای فضاهای گوشه بسیار ایده آل و مناسب است البته این موضوع به این معنی نیست که تنها در کنج و در گوشه‌ی فضا می‌توان استفاده نمود اما این کاربری را نیز دارد . این مدل میز اداری دارای قیمت مناسبی است و ابعاد آن برای کارشناسان بسیار مناسب طراحی و ساخته شده است . میز اداری کارشناسی دارای یک طبقه کشویی برای قرار دادن کیبورد و ماوس است که از اشغال شدن فضای اصلی این مدل میز اداری جلوگیری می‌کند .

طراحی آن به سبک ماژولار است و امکان باز و بسته کردن آن آسان و سریع می‌باشد . نقاط نصب در مدل میز اداری کارشناسی مشخص شده است و در هنگام نصب و قرارگیری آن در فضای مورد نظرتان معولاً یک راهنما برای نصب آن است و در قسمت درست و دقیق قرار می‌گیرد . بر روی سطح اصلی میز اداری کارشناسی یک شکاف برای عبور سیم‌ها و کابل‌ها وجود دارد . این میز اداری دارای یک کمد است که اغلب فضای داخلی آن به دو قسمت تقسیم شده است . فایل سه کشو میز اداری ، با تقسیمات نامتقارن برای کاربری‌های متفاوت طراحی شده است .

مدل میز اداری کارمندی کاملاً مدولار است . این مدل میز اداری اغلب در سه اندازه 90 ، 120 ، 140 سانتی‌متر است که تمامی این ابعاد مناسب میز اداری کارمندی در هر فضایی با مساحت متفاوت می‌باشد . میز اداری کارمندی به صورت قطعات مجزا به مشتریان عرضه می‌گردد زیرا طریقه باز و بسته کردن آن بسیار ساده است و برای فضاهای اداری که جابجایی در آنها زیاد پیش می‌آید مناسب و متناسب است .

مدل میز اداری معمولاً دارای ۴ قطعه مجزا است که بر اساس نقشه فنی و اصول طراحی آن به یکدیگر متصل می‌شوند . بر روی سطح اصلی میز و در دو سمت آن ، دو قسمت برای عبور کابل و سیم‌ها وجود دارد که امکان مدیریت آنها را برای جلوگیری از شلوغی سطح میز فراهم می‌کند . روند مونتاژ بسیار ساده است و می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی میز اداری کارمندی را مونتاژ کنید .

همانطور که مشخص است ، مدیر همیشه در رأس قرار دارد بنابراین روندکاری آن بر روی کارمندان و سایر افراد تأثیرگذار است . برای داشتن روندکاری خوب باید مبلمان اداری مناسب و خوبی داشته باشیم که یکی از اصلی‌ترین این مبلمان ، میز اداری است . پس انتخاب میز اداری مدیریت از اهمیت بسیاری برخوردار است .

این میز اداری باید ویژگی‌های متمایزتری نسبت به دیگر گونه‌های میز اداری داشته باشد و اندازه بزرگتری داشته باشد چون مدیران شرکت‌ها معمولاً کارهای اپراتوری انجام نمی‌دهند و باید اشیای بیشتری بر روی آن قرار گیرد . همچنین به دلیل اینکه مدت طولانی‌تری از بقیه کارمندان پشت میز خود می‌نشیند پس باید بسیار راحت‌تر از میزهای دیگر افراد شرکت باشد . رنگ میز مدیریت نیز می‌تواند هر رنگی باشد اما معمولاً رنگ‌های تیره را برای آن انتخاب می‌نمایند .

این نوع میز اداری در اتاق جلسات و کنفرانس قرار می‌گیرد . میز اداری کنفرانس به صورتی طراحی و ساخته شده است که افراد در مقابل یکدیگر و در حالت چهره به چهره هستند . به طور کلی این نوع میز اداری به صورت تک یا مکمل ساخته می‌شود . برخی از آنها دارای قسمتی برای پذیرایی هستند و در هنگام گفتگو تبادل نظر و اطلاعات افراد می‌توانند از خود پذیرایی کنند .

برخی از آنها دارای جایگاهی مشخص برای مدیر و یا سخنران است به همین دلیل مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است . سایز و ابعاد آن به فضای کنفرانس بستگی دارد و در هر سایز و ابعادی طراحی و ساخته می‌شوند . رنگ میز اداری کنفرانس مانند میز مدیریت معمولاً از رنگ‌های تیره انتخاب می‌شود اما در هر رنگی ساخته شده است و افراد می‌توانند آن را طبق فضای اداری خود و متناسب با آن انتخاب نمایند .

این نوع میز اداری برای ورودی شرکت‌ها استفاده می شود و به همین دلیل باید دارای ویژگی‌های خاص و ظاهر مناسبی باشند مانند رنگ‌بندی خاص ، نورپردازی مناسب و فضای کافی برای پرسنل آن بخش . میز اداری کانتر ، خود به سه دسته‌ی کلی تقسم ‌بندی می‌شود .

کانتر VIP : این نوع میز اداری اغلب برای ورودی شرکت‌های بزرگ در نظر گرفته می‌شوند و برای قرارگیری در قسمت‌های ورودی طراحی و ساخته شده‌اند .

کانتر پذیرش و منشی : اغلب برای ورودی شرکت‌های کوچک استفاده می‌شود و فضاهای کوچک نیز برای انتظار مراجعان به این نوع میز اداری و این مدل کانتر نیاز دارد .

کانتر بانکی : این نوع کانتر کمی از دیگر کانترها خاص‌تر است و باید قابلیت‌ و ویژگی‌هایی از جمله ایمنی ، محفوظ بودن اطلاعات بانکی ، فضای کافی برای گذاشتن وسایلی مانند پرینتر ، پول‌شمار، مانیتور ، امکان عبور کابل برق و … را داشته باشد . از دیگر انواع کانترها می‌توان به کانترهای مخصوص مطب ، بیمارستان و صرافی‌ها اشاره کرد .

میز پایه استیل

میز اداری در انواع جنس و متریال طراحی و ساخته شده است که تنوع آن بتواند نیاز هر فضا با هر سبک دکوراسیون و نیز سلیقه افراد پاسخگو باشد .

MDF از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال‌ها است . MDF همان تخته فیبر با تراکم و چگالی متوسط می‌باشد . در برخی از مناطق دنیا برخی از شرکت‌ها مزارع چوب MDF را راه‌اندازی می‌کنند و دارای مزارع MDF هستند . به این صورت گونه‌های خاصی از درختان را پرورش می‌دهند که در ابتدا پوسته پوسته شده سپس قطعه قطعه می‌شوند و به صورت خمیر مانند درمی‌آیند و تولید می‌شوند که از طریق فرآیند تولید کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرند .

با این حال ، الیاف چوب را که از مواد زائدی که در هنگام تولید چوب جامد برجای می‌ماند جمع‌آوری شده و برای ساخت و تولید MDF مورد استفاده قرار می‌گیرد . پس از جمع‌آوری خمیر و یا الیاف چوب آنها در یک خط قرار گرفته و رزین مومی به همراه گاز تحریک کننده به این مخلوط اضافه می‌گردد . پس از این عملیات و بعد از خشک شدن الیاف‌ها ، آنها وارد یک پرس گرمی می‌شوند که مواد شیمیایی پیوند دهنده را فعال ساخته و فیبرها را به طور مساوی و به صورت دقیق در تخته‌های مختلف تقسیم می‌کند .

این متریال ساخته شده برای انواع محصولات دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد ؛ مانند کابینت ، میز ، مبل ، صندلی ، فایل کشو و … . MDF در انواع روکش‌های زیبا و متنوع مانند روکش‌های پولیشی ، روکش‌های ملامینه ، روکش‌های کاغذی ، روکش‌های چوبی ، روکش‌های HPL و PVC ساخته شده است به دلیل این تنوع دارای طرفداران زیادی است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .

هر کدام از انواع آنها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد و شما عزیزان می‌توانید طبق نیاز و سلیقه‌ی خود آن را انتخاب نمایید . به طورکلی MDF ها به دو دسته تقسیم می‌شوند : MDF نازک ، MDF ضخیم .

MDF نازک : این نوع MDF به فیبر مشهور است و به این نام شناخته شده است و برای ساخت کف کشوها ، پشت کابینت‌ها ، پشت کمدها و … استفاده می‌شود و اغلب به صورت تکمیل‌کننده کاربرد دارد .

MDF ضخیم : این نوع MDF به دلیل ضخامت و استحکامی که دارد برای ساخت وسایل اصلی مانند کمد ، میز ، نیمکت ، کابینت ، تخت و نیز برای ساخت میزهای اداری MDF از این نوع MDF استفاده می‌شود .

همانطور که گفته شد محبوب‌ترین میز اداری ، میز اداری MDF است که دارای تمامی نکات ذکر شده در قسمت فوق است . میز اداری MDF در انواع متنوع سایز و ابعاد ساخته شده است که برای تمامی فضاها با انواع مساحت‌ها موجود است و دست مشتری برای انتخاب باز است . میز اداری MDF دارای انواع روکش‌های ذکر شده می‌باشد و برای هر نوع سلیقه و هر سبک دکوراسیون موجود است . همچنین این روکش‌ها دارای انواع رنگ‌های شکیل هستند که می‌توانید مناسب و متناسب با دفتر کاری و اداره‌ی خود انتخاب نمایید .

مدتی است که این میز وارد بازار دکوراسیون و مبلمان اداری شده است . برخی از افراد خصوصا افراد مدرنیته بسیار از این میز اداری استقبال نموده ‌اند چرا که بسیار زیبا و ظریف است و نسبت به پلاستیک مقاوم بالایی دارند . برخی تصور می‌کنند که این میز به دلیلی اینکه از جنس شیشه است طول عمر بالایی ندارد و با دوام نیست . میز اداری شیشه‌ای بر خلاف تصور عموم بسیار مستحکم ، با دوام است و طراحی شیکی دارد .

این میز در زمان تولیدش بسیار انعطاف ‌پذیر است و می‌توان آن را به هر شکلی در آورد . چرا که شیشه از یک ماده‌ی ژل مانند ساخته شده و بسیار تطبیق‌پذیر است و می‌توان برای ترکیب با فلزات ، جوب ، سرامیک از این ماده استفاده کرد . این میز در انواع شیشه‌ها ساخته شده است .

شیشه شفاف : صفحه‌ی پشتی این میز اداری شیشه‌ای ، شیشه‌ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد . شفاف و روشن است و می‌تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند . رومیز شیشه شفاف ، شیشه‌ای بی رنگ با لبه های رنگی یا بدون رنگ است .

این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می‌توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید . شیشه بی‌رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می‌افتد ، منعکس می کند . این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است چرا که دسترسی به آن وجود دارد و تقریبا در همه جا یافت می‌شود و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .

شیشه رنگی : این نوع شیشه را با افزودن رنگ‌های مختلف به مواد شیشه طراحی می‌کنند و ساخته می‌شود . رنگ این شیشه می‌تواند سیاه باشد ؛  یا خاکستری، سبز یا حتی سبز و مشکی . این نوع شیشه ویژگی‌های زیادی دارد که بسیار شبیه به رومیزی شیشه شفاف است ، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند . نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می‌کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود .

شیشه مات : صفحه میز اداری شیشه‌ای مات چگالی بالایی دارد ، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است . شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است . از نظر پتانسیل دما ، رویه میز اداری شیشه‌ای مات 6 برابر قوی‌تر و محکم‌تر از شیشه شفاف است . میز اداری شیشه‌ای مات اغلب برای میزهای اداری و جلسات کنفرانس استفاده می‌شود.

شیشه سکوریت : بر خلاف میز اداری شیشه‌ایی شفاف و شیشه‌های رنگی ، رومیزی شیشه سکوریت یک ماده شیشه‌ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است و به همین دلیل این میز اداری شیشه‌ای بسیار پرطرفدار است . این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می‌شود .

شیشه سکوریت را نمی‌توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید ، شکست ، سوراخ کرد یا برش داد . شیشه سکوریت بسیار قوی است ، 2 تا 5 برابر قوی تر از شیشه‌های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میز اداری شیشه‌ای است .

شیشه لمینیت : میز اداری شیشه‌ای لمینت کاملاً با سایر شیشه‌های فوق متفاوت است . این شیشه از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می‌شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می‌کند .

یکی از مزایای شیشه لمینت ، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است . شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می‌تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند . تمامی شیشه‌های ذکر شده در ساخت انواع میز اداری شیشه‌ای استفاده می‌شود که ویژگی‌های هر کدام از این شیشه‌ها بر روی میز اداری شیشه‌ای تاثیر می‌گذارد .

میزهای اداری چوبی از انواع چوب طبیعی ساخته شده‌اند که دارای مقاومت بالا و طول عمر بسیاری است . این میزها اغلب در رنگ‌های طبیعی یعنی در رنگ‌های چوب و تیره هستند و نیز قیمت بسیار بالایی نسبت به دیگر متریال دارند . برخی از آنها به شرح زیر هستند :

گردو : به طور کلی ، چوب گردو به‌دلیل دوام ، استحکام و مقامت بالایی که دارد و زیبایی کلاسیک و سلطنتی‌ای که به میز اداری خواهد بخشید معمولاً انتخاب اصلی مشتری‌ها برای سفارش محصولات چوبی ، اعم از ساخت وسایل تزئینی چوبی ، ساخت فایل اداری چوبی ، ساخت کمد دیواری چوبی ، ساخت ویترین و دراورچوبی ، ساخت جاکفشی و …  است . محصولات چوبی با این چوب به دلیل مزایای زیادی که دارند قیمت نسبتاً بالایی دارند .

راش : چوب راش نیز در طراحی و ساخت انواع محصولات اداری چوبی نیز بسیار پرکاربرد است که هم ظاهری زیبا و هم قیمت مناسبی دارد و همچنین مقاومت خوبی نیز در مقابله با فشارها و جابه‌جایی‌ها دارد .

نئوپان : احتمالاً ارزان‌ترین چوب در ساخت انواع محصولات چوبی ، چوب نئوپان می‌باشد که درواقع ترکیبی از چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است . چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و مستحکم است و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار دکوراسیون مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت میز اداری ، کمد دیواری ، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می ‌شود .

از دیگر چوب‌های استفاده شده در ساخت میز اداری می‌توان به چوب آبنوس ، چنار ، افرا و … اشاره نمود که دارای مقاومت بسیاری هستند .

میز اداری فلزی از جمله میزهای مقاوم و مستحکم است که اغلب به صورت تلفیقی از متریال‌ها ساخته می‌شود . این میز از فلزات عایق و ضد زنگ مانند فلز استیل ، برنج ، فولاد و … ساخته می‌شود .

میز پایه استیل

همانطور که در قسمت فوق اشاره شد میزهای اداری در انواع متوعی ساخته شده‌اند که یکی از این انواع میز پایه استیل است میز پایه استیل در بدنه‌ها مختلف می‌باشد و بدنه‌های میز پایه استیل مواردی هستند که در قسمت بالا آنها بررسی کردیم . که هر یک از آنها دارای شکل‌های گوناگونی هستند اعم از میز گزد ، مربع ، لوزی ، مستطیل و … .

میز پایه استیل

مناسب برای تمامی فضاها و دکوراسیون‌ها

انعطاف‌پذیری

قیمت مناسب نسبت به متریال چوب

منعکس نمودن نور فضا و ایجاد فضایی شیک و مدرن

مقاومت بالا و عایق بودن پایه‌ها

میز پایه استیل

میز پایه استیل تنوع رنگی کمتری دارد و دارای دو رنگ طلایی و نقره‌ای است .

میز پایه استیل مناسب فضاهای کلاسیک و افراد کلاسیک ‌پسند نیست .

برخی از آنها عایق نیستند و در فضاهای شرجی دوام نمی‌آورند .

شاید فکر کنید چون در میز پایه استیل ، فلز کار شده است ، وزن بالایی دارد و سنگین است اما باید بگوییم که وزن میز پایه استیل از پایه‌های چوبی کم تر است و نمی توان گفت که میز پایه استیل دارای وزن بالایی است .

میز پایه استیل

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با یکی از انواع میزها یعنی میز پایه استیل ، ویژگی‌های میز پایه استیل ، مزایا و معایب میز پایه استیل آشنا کرد تا شما عزیزان را آگاهانه بهترین را برای خود و فضای مورد نظرتان انتخاب نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید