میز منشی چهار گوش
میز منشی چهار گوش

در اداره‌ها انواع متنوعی از مبلمان‌ها وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی است و برای انجام کاری طراحی شده است . یکی از این میزها که بسیار مهم است و وجود آن در دکوراسیون اداری لازم است این میز میز منشی است . میز منشی در قسمت لابی و ورودی یک شرکت جای دارد و برای انجام امور منشی‌ها ساخته شده است .

میز منشی دارای انواع متنوعی است که در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از انواع این میز یعنی میز منشی چهار گوش آشنا کنیم . در ادامه مقله شما را با انواع این میز یعنی میز چهر گوش ، ویژگی‌های میز پهر گوش آشنا خواهیم کرد .

میز منشی چهار گوش

همانطور که گفته شد ، میز منشی یکی از اصلی‌ترین وسایل طراحی مبلمان اداری است و بسیار پرکاربرد می‌باشد و نیز این میز اداری همیشه در دید افراد و مراجعه‌کنندگان است . این میز در انواع متنوعی است که یکی از آنها میز منشی چهار گوش است . میزهای منشی چهار گوش عبارتند از میز منشی مربع ، میز منشی مستطیل است و در ادامه شما را با انواع متنوعی این میزهای منشی از نظر جنس و متریال طراحی و ساختار آشنا خواهیم کرد .

میز منشی چهار گوش

میز منشی چهار گوش همانطور که در قسمت بالا اشاره شده است به دو دسته کلی تقسیم می‌شود : میز منشی مربع و مستطیل . میز منشی چهار گوش در انواع جنس و متریال ساخته شده است که به شرح زیر هستند .

این میز منشی چهر گوش که همان میز مستطیل و مربع است از متریال MDF ساخته می‌شود . MDF از پر مزایاترین و پر طرفدارترین متریال‌ها است . میز منشی یکی از اصلی‌ترین وسایل طراحی مبلمان اداری است و بسیار پرکاربرد می‌باشد و نیز این میز اداری همیشه در دید افراد و مراجعه‌کنندگان است .

بنابراین باید از متریالی ساخته شود که بسیار زیبا و متنوع و در عین حال مقرون به صرفه باشد . متریال MDF دارای این ویژگی است و گزینه‌ی مناسبی برای متریال میز منشی است چرا که دارای انواع روکش‌ها و رنگ‌های متنوع و شکیل است و نیز بسیار مقاوم در برابر فشار ، ضربه ، رطوبت و … است و استحکام بالایی دارد همچنین مقرون به صرفه می‌باشد و قیمت مناسبی نسبت به سایر متریال‌ها دارد .

بعضی از میزهای منشی چهار گوش MDF دارای طرح‌های خاص و نقش‌هایی می‌باشند و بر روی آنها کنده‌کاری ، مینا کاری و منبت‌کاری انجام شده است که بسیار کلاسیک و خاص می‌باشند و نیز سبک سنتی ، سلطنتی و یا کلاسیک در فضای اداری ایجاد می‌کنند اما به دلیل کار دستی که بر روی آنها انجام شده است قیمت بالاتری دارند . بعضی از میزهای منشی نیز بسیار ساده هستند .

زمانی که کلمه‌ی ساده کنار اسمی می‌آید ؛ تصور می‌کنید که محصول بسیار زیبایی نباشد اما این تفکر اشتباه است ، میز منشی می‌تواند ساده و در عین حال زیبا و شیک باشد و اگر از جنس MDF ساخته شده باشد دارای چنین ویژگی‌ است . میزهای منشی MDF در انواع روکش MDF مانند MDF ساده ، هایگلاس ، وکیوم و … طراحی و ساخته شده‌اند که بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون اداره‌ی موردنظرتان دارد .

این میزچهار گوش از جنس چوب طبیعی ساخته می‌شود و مقاومت بسیار بالای در برابر فضار ، ضربه و رطوبت دارد این میز از چوب‌های طبیعی مقاوم اعم از گردو ، چنار ، افرا و … ساخته می‌‍شود . این میز منشی چهارگوش ‌به دلیل متریال طبیعی که دارد ، دارای قیمت بالایی است .

این میز از متریال شیشه است . شیشه برخلاف تصور افراد که ظریف شکننده است دارای مقاومت بالایی می‌باشد و ماده آن انعطاف‌پذیر است . مقاومت آن به دلیل آن است که در ساخت میز منشی چهار گوش از شیشه‌های مقاوم ساخته می‌شود . در ادامه شما را با برخی از این شیشه‌های مقاوم آشنا می‌کنید .

شیشه لمینیت : میز منشی چهار گوش شیشه‌ای لمینت کاملاً با سایر شیشه‌های فوق متفاوت است . این شیشه از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می‌شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می‌کند . یکی از مزایای شیشه لمینت ، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است . شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می‌تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند .

شیشه شفاف : صفحه‌ی پشتی این میز منشی چهار گوش شیشه‌ای ، شیشه‌ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد . شفاف و روشن است و می‌تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند . رومیز شیشه شفاف ، شیشه‌ای بی رنگ با لبه های رنگی یا بدون رنگ است .

این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می‌توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید . شیشه بی‌رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می‌افتد ، منعکس می کند . این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است چرا که دسترسی به آن وجود دارد و تقریبا در همه جا یافت می‌شود و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .

شیشه رنگی : این نوع شیشه را با افزودن رنگ‌های مختلف به مواد شیشه طراحی می‌کنند و ساخته می‌شود . رنگ این شیشه می‌تواند سیاه باشد ؛ یا خاکستری ، سبز یا حتی سبز و مشکی . این نوع شیشه ویژگی‌های زیادی دارد که بسیار شبیه به رومیزی شیشه شفاف است ، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند . نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می‌کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود .

شیشه مات : صفحه میز منشی چهار گوش شیشه‌ای مات چگالی بالایی دارد ، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است . شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است . از نظر پتانسیل دما ، رویه میز منشی چهار گوش شیشه‌ای مات 6 برابر قوی‌تر و محکم‌تر از شیشه شفاف است . میز منشی چهار گوش شیشه‌ای مات اغلب برای میزهای اداری و جلسات کنفرانس استفاده می‌شود.

شیشه سکوریت : بر خلاف میز منشی چهار گوش شیشه‌ای شفاف و شیشه‌های رنگی ، رومیزی شیشه سکوریت یک ماده شیشه‌ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است و به همین دلیل این میز اداری شیشه‌ای بسیار پرطرفدار است . این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می‌شود .

شیشه سکوریت را نمی‌توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید ، شکست ، سوراخ کرد یا برش داد . شیشه سکوریت بسیار قوی است ، 2 تا 5 برابر قوی تر از شیشه‌های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میز منشی چهار گوش شیشه‌ای است .

این نوع میز به دلیل اینکه از انواع فلرات اعم از استیل ، فولاد ، برنج ، آهن و … ساخته شده است ؛ مقاومت بالایی دارد و در برابر ضربه فشار رطوبت مقاوم است . برخی از آنها با دیگر متریال مانند شیشه ، چوب ، MDF ترکیب می‌شود و طراحی خااص و منحصر به فردی دارد .

نمایش سه بعدی محصول
3D Designer : Abadise
میز منشی چهار گوش

میز منشی چهار گوش که همان میز منشی مستطیل و میز منشی مربع است در انواع متنوع و برای تمام دکوراسیون طراحی شده است .

میز منشی چهار گوش کوچک ، مناسب شرکت‌ها و اداره‌هایی است که هم مراجعین خیلی زیادی ندارند و هم تعداد منشی‌های هر بخش کم است . این سبک میز منشی معمولا در مطب‌های پزشکان نیز دیده می‌شود . میز منشی کوچک می‌تواند دارای سبک مدرن باشد که هم کارایی زیاد را دارد و هم زیبایی خاص تری را به نمایش می‌گذارد . میز منشی کوچک نیز برای لابی ساختمان‌های کوچک و کم واحد مناسب‌ هستند .

میز منشی چهار گوش کوچک همانطور که از اسمش مشخص است با ابعاد و سایز کمتر نسبت به سایرین میزها ، بهترین انتخاب برای محیط‌هایی که فضای کمی را در اختیار دارند است و همچنین مناسب برای افرادی است که نمی‌خواهند میز منشی فضای زیادی از اداره را در بر گیرد . کوچک بودن ابعاد میز به این معنا نیست که کارایی ندارد  فقط میز با همان کارایی که به طور کلی دارد در ابعاد کوچک ساخته شده است .

این نوع میز منشی چهار گوش در انواع روکش‌ها ، طرح و رنگ طراحی و ساخته شده است که شما با توجه به نیاز ، سلیقه و فضای اداری خود می‌توانید آن را انتخاب نمایید . همچنین اصول طراحی میز منشی بسیار حائز اهمیت است که بر اساس اصل ارگونومیک ساخته شود تا افراد هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند .

میز منشی چهار گوش فانتزی به علت خلاقیتی که در طراحی و تولیدش به کار می‌رود می‌تواند نظر خیلی از مشتریان را جلب کند و طراحی آن به گونه‌ای است که جلب توجه می‌کند . استفاده از دکوراسیون اداری و مبلمان اداری با خلاقیت ، ذهن خلاق کارمندان را باز می‌کند و در کارها و امور خود با خلاقیت ایده‌پردازی می‌کنند .

میزهای منشی چهار گوش فانتزی به 2 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند ؛ اول طرح و مدل فانتزی را دارند و دوم اینکه از رنگ و تصاویر فانتزی در ساخت آنها استفاده می‌شود یعنی در مهد کودک‌ها و مدارس و آموزشگاه‌ها تابلوی جلوی میز منشی را می توان با تصاویر خاص و مشخص و کارتونی سه بعدی پوشش داد ، این تصاویر مانند کاغذ دیواری روی کل تابلو پوشانده می‌شوند .

میز  منشی چهار گوش کلاسیک یکی از خاص‌ترین سبک‌های منشی چهار گوش است . طراحی خاص و متنوع  این میز اداری زیبایی بسیار زیادی را برای محیط کاری و اداره‌ی شما به وجود می‌آورد . میز منشی کلاسیک اغلب از MDF طراحی و ساخته شده است و دارای ریزه‌کاری‌های زیادی می‌باشد و نیز در طراحی برخی از آنها کنده‌کاری و منبت‌کاری صورت گرفته است که نقش و نمای خوبی را به نمایش می‌گذارد . 

مبلمان اداری کلاسیک ، وقار خاصی را به فضای اداری شما می‌دهد که تأثیرات بسیار مثبتی بر نحوه‌ی کار افراد و دیدگاه مشتریان و مراجعین دارد . کارایی بالای میزهای کلاسیک در کنار زیبایی آنها این میزان محبوبیت را در میان همه جلب کرده است . برای استفاده از محصولات دارای سبک کلاسیک برای دکوراسیون اداره‌ی خود باید فضای کافی آن را هم داشته باشید چرا که معمولاً میزهای اداری کلاسیک از حالت معمول ابعاد بزرگتری را دارند و دلیل این موضوع هم برای نشان دادن بهتر وقار این محصولات است .

با استفاده از روکش ‌های براقی و متریال شیشه که امروزه بسیار مورد استقبال افراد در دکوراسیون قرار گرفته است مانند روکش‌های MDF هایگلاس ، اکریلیک ، لمینت ، شیشه شفاف ؛ می‌توان فضایی مدرن و شیک ایجاد کرد چرا که شفافیت آنها نور را در فضا می‌تاباند و فضایی پر نور و دلباز ایجاد می‌کند . همچنین با استفاده از سایر متریال‌ها مانند سنگ ، فلز و … در ساخت میز منشی منشی چهار گوش می‌توان سبکی مدرن به وجود آورد . با استفاده از میز منشی چهار گوش مدرن می‌توانید فضایی دلباز و چشم‌گیری در اداره‌ی خود ایجاد نمایید . 

میز منشی چهار گوش

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با یکی از انواع میزهای منشی یعنی میز منشی چهار گوش و انواع آن از نظر طراحی و متریال و نیز ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا کرد تا بهترین را برای خود و فضای مورد نظرتان انتخاب کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید