میز منشی منحنی
میز منشی منحنی

میزهای منشی از جمله مهم‌ترین مبلمان اداری هستند که این میز به دلیل اهمیت و استقبال افراد در انواع متنوعی ساخته شده است . میز منشی در انواع متنوع و شکیلی از نظر طراحی و مدل ساخته شده است ، اعم از میز منشی گرد ، میز منشی مستطیل ، میز منشی مربع و میز منشی منحنی . در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از انواع آن یعنی میز منشی منحنی ، جنس و متریال میز منشی منحنی و ویژگی‌هایش آشنا کنیم .

میز منشی منحنی

همانطور که گفته شد ، میز منشی یکی از اصلی‌ترین وسایل طراحی مبلمان اداری است و بسیار پرکاربرد می‌باشد و نیز این میز اداری همیشه در دید افراد و مراجعه‌کنندگان است . این میز در انواع متنوعی است که یکی از آنها میز منشی منحنی است . میزهای منشی منحنی همانطور از اسمشان مشخص است حالت منحنی و دایره ‌وار دارند و در ادامه شما را با انواع متنوعی این میز منشی از نظر جنس و متریال طراحی و ساختار آشنا خواهیم کرد .

میز منشی منحنی

میز منشی منحنی مانند تمامی میزهای اداری در انواع متنوعی از نظر جنس و متریال ساخته شده است که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارد .

میز منشی منحنی اغلب از متریال MDF ساخته می‌شود چرا که دارای مقاومت طول عمر و تنوع بسیار بالایی است . MDF مخفف کلمه‌ی لاتین تخته فیبر با چگالی متوسط است و برای ساخت کابینت از جنس MDF ، از تکه‌های چوب ، موم و رزین استفاده می‌کنند . پس از ترکیب این سه مواد به وسیله فشار و حرارت آنها را به MDF تبدیل می‌کنند و MDF خام یا بدون روکش تولید می‌شود که روکش‌هایی با طرح و رنگ مختلف را روی دو طرف MDF می‌چسبانند .

MDF در ساخت بسیاری از وسایل دکوراسیون مانند کمد ، کابینت ، پارتیشن ، میز و … استفاده می‌شود و همچنین انواع روکش MDF در ساخت میز منشی منحنی کاربرد دارد .  MDF از نظر نوع ساختار به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند :

  • کلاس A ( انواع MDF نازک )
  • کلاس B ( انواع MDF ضخیم )
  • کلاس C ( MDF با فرمالدهید کم )
  • کلاس D ( MDF مقاوم در برابر رطوبت )
  • کلاس E ( MDF مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها )
  • کلاس F ( مقاوم در برابر آتش )
  • کلاس G ( مقاوم و با چگالی بالا / HDF )
  • کلاس H ( MDF عایق حرارتی ، صوتی و … )
  • کلاس I ( انواع MDF با روکش تزئینی )
  • کلاس J
  • کلاس K
  • کلاس L ( انواع MDF هایگلاس )

 MDF از نظر روکش نیز متفاوت است که برخی از آنها در ساخت میز منشی منحنی کاربرد دارد و به شرح زیر هستند .

  • MDF با روکش ملامینه : اغلب ورق‌ها و روکش‌های MDF موجود در بازار از همین روکش ملامینه هستند . معمولا با ضخامت 16 میلی متر تولید می‌شود . MDF با روکش ملامینه از رزین است و دارای مقاومت متوسطی می‌باشد و کاربر بسیار در زمینه مبلمان سازی ، میزها ، سرویس خواب ، کابینت‌سازی ، میز ناهارخوری و … دارد .
  • MDF با روکش هایگلاس : این روکش MDF بسیار پر طرفدار است . این روکش از MDF خام با روکش پلکسی گلس ساخته شده است . پلکسی گلس ماده‌ای است که همانند شیشه براق و درخشنده است اما از جنس پلاستیک است و نسبت به شیشه وزن سبکی دارد . ورق هایگلاس یک رو است و پشت آن معمولا ورق لترون استفاده می‌شود و این موضوع سبب می‌شود که وزن و قیمت آن کاهش یابد .
  • MDF با روکش پلکسی گلس : این روکش شبیه به هایگلاس است اما مقاومت آن بسیار بیشتر از هایگلاس می‌باشد . این روکش بر روی MDF خام کشیده می‌شود بسیار مقاوم در برابر فشار ، ضربه ، خط و خش ، رطوبت است . به همین دلیل قیمت آن بسیار گرانتر از قیمت هایگلاس است .
  • MDF با روکش PVC : PVC متریالی پلاستیکی و مقاوم در برابر رطوبت و آب است . به دلیل آنکه در پروسه ساخت کابینت و مصنوعات ساخته شده از ممبران ، MDF خام به صورت یکپارچه با روکش PVC ، وکیوم پوشانده می‌شود و در واقع ، هیچگونه درز یا شکافی بر روی کار وجود ندارد ، کابینت ممبران ، یا کمد و یا هر وسیله‌ی دیگری که از ممبران ساخته شده باشد ، ضد آب و ضد رطوبت به حساب می‌آید .
  • MDF با روکش چوب طبیعی : یکی از زیباترین انواع روکش‌ها که بر روی MDF خام کشیده می‌شود ، چوب طبیعی است که باعث می‌شود سازه‌های چوبی ، با قیمت بسیار اقتصادی‌تر تولید شوند . برای تولید وسایل و لوازم روکش چوب ، MDF خام را با روکش طبیعی چوب ، کاور می‌کنند . دیگر نیازی نیست برای ساخت یک محیط کلاسیک و سلطنتی هزینه بسیار بابت خرید مبلمان با چوب طبیعی نمایید و با استفاده از این محصول MDF می‌توانید با قیمت بسیار مناسبی این محصولات را برای محیط مورد نظرتان تهیه نمایید .

این میز در انواع متنوعی از فلزات ساخته شده است مانند استیل ، برنج ، فولاد و … و بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد . با استفاده از این میز می‌توانید فضایی خاص و مدرن ایجاد کنید و این میز با دیگر متریال نیز ترکیب می‌شود . میز منشی منحنی فلزی در برابر فشار ، ضربه و رطوبت و حرارت مقاومت بسیار بالایی نسبت به سایر متریال‌ها دارد .

میز منشی منحنی شیشه‌ای بر خلاف تصور افراد که از جنس شیشه است مقاوم می‌باشد و در عین حال ظرافت و شفافیت منحصر به فردی دارد . این میز نیز در انواع شیشه‌ها ساخته شده است که به شرح زیر هستند .

  • شیشه لمینت : میز منشی منحنی شیشه‌ای لمینت کاملاً با سایر شیشه‌های فوق متفاوت است . این شیشه از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می‌شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می‌کند . یکی از مزایای شیشه لمینت ، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است . شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می‌تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند .
  • شیشه شفاف : صفحه‌ی پشتی این میز منشی منحنی شیشه‌ای ، شیشه‌ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد . شفاف و روشن است و می‌تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند . رومیز شیشه شفاف ، شیشه‌ای بی رنگ با لبه های رنگی یا بدون رنگ است .

این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می‌توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید . شیشه بی‌رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می‌افتد ، منعکس می کند . این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است چرا که دسترسی به آن وجود دارد و تقریبا در همه جا یافت می‌شود و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .

  • شیشه رنگی : این نوع شیشه را با افزودن رنگ‌های مختلف به مواد شیشه طراحی می‌کنند و ساخته می‌شود . رنگ این شیشه می‌تواند سیاه باشد ؛ یا خاکستری ، سبز یا حتی سبز و مشکی . این نوع شیشه ویژگی‌های زیادی دارد که بسیار شبیه به رومیزی شیشه شفاف است ، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند . نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می‌کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود .
  • شیشه مات : صفحه میز منشی منحنی شیشه‌ای مات چگالی بالایی دارد ، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است . شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است . از نظر پتانسیل دما ، رویه میز منشی منحنی شیشه‌ای مات 6 برابر قوی‌تر و محکم‌تر از شیشه شفاف است . میز منشی منحنی شیشه‌ای مات اغلب برای میزهای اداری و جلسات کنفرانس استفاده می‌شود.
  • شیشه سکوریت : بر خلاف میز منشی منحنی شیشه‌ای شفاف و شیشه‌های رنگی ، رومیزی شیشه سکوریت یک ماده شیشه‌ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است و به همین دلیل این میز اداری شیشه‌ای بسیار پرطرفدار است . این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می‌شود . شیشه سکوریت را نمی‌توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید ، شکست ، سوراخ کرد یا برش داد . شیشه سکوریت بسیار قوی است ، 2 تا 5 برابر قوی تر از شیشه‌های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میز منشی منحنی شیشه‌ای است .

این میز منشی منحنی در انواع چوب‌های طبیعی مانند چوب افرا ، گردو ، آبنوس و … ساخته شده است . این میز به دلیل متریال طبیعی که دارد ، قیمت بالایی نیز دارد . مقاومت و طول عمر آن بالای می‌شود و در برابر ضربه ، فشار ، خراش ، رطوبت مقاوم است .

نمایش سه بعدی محصول
3D Designer : Abadise
میز منشی منحنی

میز منشی منحنی بر حسب سبک دارای انواع خاصی است و به سه دسته تقسیم می‌شود .

میز منشی منحنی فانتزی به علت خلاقیتی که در طراحی و تولیدش به کار می‌رود می‌تواند نظر خیلی از مشتریان را جلب کند و طراحی آن به گونه‌ای است که جلب توجه می‌کند . استفاده از دکوراسیون اداری و مبلمان اداری با خلاقیت ، ذهن خلاق کارمندان را باز می‌کند و در کارها و امور خود با خلاقیت ایده‌پردازی می‌کنند .

میزهای منشی منحنی فانتزی به 2 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند ؛ اول طرح و مدل فانتزی را دارند و دوم اینکه از رنگ و تصاویر فانتزی در ساخت آنها استفاده می‌شود یعنی در مهد کودک‌ها و مدارس و آموزشگاه‌ها تابلوی جلوی میز منشی را می توان با تصاویر خاص و مشخص و کارتونی سه بعدی پوشش داد ، این تصاویر مانند کاغذ دیواری روی کل تابلو پوشانده می‌شوند .

میز منشی منحنی کلاسیک یکی از خاص‌ترین سبک‌های منشی منحنی است . طراحی خاص و متنوع  این میز اداری زیبایی بسیار زیادی را برای محیط کاری و اداره‌ی شما به وجود می‌آورد . میز منشی کلاسیک اغلب از MDF طراحی و ساخته شده است و دارای ریزه‌کاری‌های زیادی می‌باشد و نیز در طراحی برخی از آنها کنده‌کاری و منبت‌کاری صورت گرفته است که نقش و نمای خوبی را به نمایش می‌گذارد .

مبلمان اداری کلاسیک ، وقار خاصی را به فضای اداری شما می‌دهد که تأثیرات بسیار مثبتی بر نحوه‌ی کار افراد و دیدگاه مشتریان و مراجعین دارد . کارایی بالای میزهای کلاسیک در کنار زیبایی آنها این میزان محبوبیت را در میان همه جلب کرده است . برای استفاده از محصولات دارای سبک کلاسیک برای دکوراسیون اداره‌ی خود باید فضای کافی آن را هم داشته باشید چرا که معمولاً میزهای اداری کلاسیک از حالت معمول ابعاد بزرگتری را دارند و دلیل این موضوع هم برای نشان دادن بهتر وقار این محصولات است .

با استفاده از روکش ‌های براقی و متریال شیشه که امروزه بسیار مورد استقبال افراد در دکوراسیون قرار گرفته است مانند روکش‌های MDF هایگلاس ، اکریلیک ، لمینت ، شیشه شفاف ؛ می‌توان فضایی مدرن و شیک ایجاد کرد چرا که شفافیت آنها نور را در فضا می‌تاباند و فضایی پر نور و دلباز ایجاد می‌کند . همچنین با استفاده از سایر متریال‌ها مانند سنگ ، فلز و … در ساخت میز منشی منحنی می‌توان سبکی مدرن به وجود آورد . با استفاده از میز منشی منحنی مدرن می‌توانید فضایی دلباز و چشم‌گیری در اداره‌ی خود ایجاد نمایید . 

میز منشی منحنی

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با کمک مقاله شما را با یکی از زیبا‌ترین میزهای منشی یعنی میز منشی منحنی ، جنس و متریال این و طراحی آن و نیز ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آنها آشنا کرد تا بهترین برای خود و فضای مورد نظرتان تهیه کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید