انواع میز مدیریت MDF
میز مدیریت مدست تیپ 101L
میز مدیریت MDF

میز مدیریت ، یکی از انواع میزهای اداری است که در هر اداره‌ای و همه‌ی شرکت‌ها وجود دارد و پیدا می‌شود . همانطور که از نام این محصول اداری مشخص است ؛ میز مدیریت ، مخصوص مدیریت شرکت‌ها و اداره‌ها است . اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسایل طراحی مبلمان اداری اتاق‌های مدیریت است . به همین دلیل دارای خصوصیات بسیار زیاد و ویژگی‌های خاص است و از کیفیت بالا‌تری نیز برخوردار است .

میزهای مدیریت ، در انواع متنوعی از طرح‌ها و رنگ‌ها طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانید متناسب با دکوراسیون اداری خود و طبق سلیقه‌تان آن را انتخاب نمایید . در انتخاب میز مدیریت باید بسیار دقیق بود ؛ چرا که میز اداری مدیر است و بر روحیه و روندکاری مدیر تأثیرگذار است . مبلمان اداری اتاق مدیریت باید مناسب فضا و با کیفیت باشد و علاقه و اشتیاق به کار را در مدیر ایجاد ‌کند .

زمانی که یک مدیر به کارش علاقه و اشتیاق دارد ؛ به شکل زنجیروار به هر فرد و کارمندی که برای او کار می‌کند ، منتقل می‌شود و تأثیر می‌گذارد . حضور یک مدیر کاردان آگاه و خبره بسیار با اهمیت است . هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند بدون حضور و وجود یک مدیر کاردان به سمت موفقیت حرکت کند . بنابراین همانطور که مدیریت عامل حیاتی و مهم یک اداره و سازمان است ؛ میز مدیریت نیز مهم‌ترین عامل در طراحی مبلمان اداری است .

به طور کلی میز مدیریت از جنس و متریال MDF ساخته می‌شود . ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را نسبت به میز مدیریت MDF ، انواع میز مدیریت MDF ، مزایای استفاده از این نوع میز مدیریت در طراحی مبلمان اداری ، آشنا کنیم و به این مطالب بپردازیم .

میز مدیریت رمپارت تیپ 137L

MDF ، مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط است . MDF با تایمر بازیافتی و مواد الیافی ساخته می‌شود که با چسب بر پایه رزین مخلوط شده و بسیار محکم با هم فشرده می‌شوند . در برخی از نقاط جهان ، شرکت‌ها مزارع MDF می‌کارند و گونه‌های خاص و متنوع از درختان را پرورش می‌دهند که آنها را پوسته می‌کنند و بعد از آن قطعه قطعه می‌کنند و به خمیر تبدیل می‌کنند که پس از آن در فرآیند تولید کامپوزیت قرار می‌گیرند .

امروزه ، از این مواد محصولات بسیاری طراحی و ساخته می‌شوند . یکی از این محصولات ، میز مدیریت است که مهم‌ترین مبلمان اداری محسوب می‌شود . میزهای مدیریت MDF در انواع روکش‌ها ، طرح و رنگ‌های متنوع و شکیل طراحی و ساخته شده‌اند که در بازار دکوراسیون برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای موجود است .

میز مدیریت MDF دارای ویژگی‌های بسیاری است . یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع میز مدیریت این است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی شود . میز مدیریت قیمت کمتر و مناسب‌تری نسبت به میزهای مدیریت با چوب طبیعی دارند . قرار دادن MDF در مکان‌هایی که قابل مشاهده نیستند ، یک ترفند بزرگ برای کاهش هزینه‌ها است و هنوز هم مشتریان می‌توانند از ظاهر و احساس چوب لذت ببرند .

میزهای مدیریت MDF ، سطح هموار و صافی دارند که باعث می‌شود انواع روکش‌ها بر روی آن نصب شوند و جلوه‌ی خاصی ایجاد کنند . همچنین میز مدیریت MDF وزن سبکی دارد و این موضوع باعث می‌شود به آسانی آن را حمل کرد . میزهای مدیریت MDF دارای انواع مختلف با قیمت‌های متفاوت هستند . بنابراین شما می‌توانید میز مدیریت را مطابق با اتاق و بودجه‌ی خود انتخاب کنید .

همانطور که گفته شد ، به دلیل استقبال زیاد افراد از محصولات اداری MDF ، میزهای مدیریت MDF نیز دارای انواع متنوع و زیبایی هستند . برای انتخاب میز مدیریت مناسب و متناسب با فضای اداری ، ابتدا باید با انواع آنها آشنا شوید تا بهترین نوع و مدل میز مدیریت را انتخاب کنید . در ادامه‌ی مقاله می‌خواهیم به انواع میز مدیریت MDF بپردازیم .

یکی از انواع میز مدیریت ، میز مدیریت کلاسیک است . این مدل میز مدیریت همانطور که از اسمش پیدا است سبکی کلاسیک و قدیمی دارد . به میز مدیریت کلاسیک میز شاهنشاهی و یا سلطنتی هم گفته می‌شود و بیشتر برای دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده می‌شود . این مدل میز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و منبت‌کاری‌ها و طرح‌های بسیاری در آن استفاده شده است .

میز مدیریت لمسه‌دار در بین تمام مدل‌ها هم اکنون پرطرفدارترین میز مدیریت است . در این مدل میز مدیریت از لمسه استفاده می‌شود . به طور کلی میز مدیریت لمسه‌دار به میزی گفته می‌شود که در قسمتی از آن پارچه طرح‌داری قرار گرفته است که به آن ظاهری زیبا و خاص و متفاوتی می‌بخشد . میز لمسه‌دار بیشتر برای دکوراسیون‌هایی مناسب است که دارای مبلمان چرمی هستند . پارچه استفاده شده در این نوع میز مدیریت دارای طرحی لوزی شکل است و می‌تواند از جنس‌های مختلفی مثل مخمل ، چرم ، پارچه و … باشد .

میز مدیریت وکیوم یکی از مقاوم‌ترین میزهای مدیریت است . در روند ساخت این میز با استفاده از ابزارآلات کارخانه‌ای هوای بین روکش میز و بدنه اصلی میز به طور کامل تخلیه می‌شود . همین خلاء به وجود آمده بین روکش و میز باعث می‌شود که میز در برابر ضربه و خط و خش بیشتر مقاومت داشته باشد و از طول عمر بیشتری برخوردار باشد . این مدل میز با توجه به دکوراسیون اداره در بسیاری از شرکت‌ها قابل استفاده است و در انواع رنگ‌های شکیل طراحی و ساخته شده‌اند .

میز مدیریت مدرن بسیار متفاوت از سایر میزهای مدیریت است و از تلفیق و ترکیب دیگر متریال طراحی و ساخته می‌شوند . به عنوان مثال این نوع از میزهای مدیریت دارای پایه‌هایی فلزی هستند که ظاهری بسیار متفاوت از سایر میزهای مدیریت به آن می‌بخشد .

میز مدیریت هایگلاس نوعی خاص از میز مدیریت MDF است و بزرگ‌ترین تفاوت آن نسبت به سایر میزهای مدیریت ، صفحه آن است که ظاهری جلاء داده شده و براق دارد . میز مدیریت هایگلاس یکی از پرطرفدارترین و زیباترین میزهای مدیریتی است که می‌توانید برای اداره‌ی خود تهیه کنید .

میز مدیریت آرک نود تیپ 132L

استفاده از میز مدیریت MDF در طراحی مبلمان اداری اداره‌ها مزایای بسیاری دارد :

  1. میز مدیریت قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .
  2. میز مدیریت در برابر آب مقاوم است .
  3. میز مدیریت طرح‌های متنوع و گوناگونی دارد .
  4. میز مدیریت در برابر ضربه و فشار مقاوم است . 
  5. ساخت و برش میز مدیریت MDF آسان است .
  6. ساخت میز مدیریت MDF از مواد بازیافت شده است .
  7. میز مدیریت در برابر آفات مقاوم است .

از مهم‌ترین مزایا استفاده از میز مدیریت ، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ی آن است . میز مدیریت MDF نما و جلوه‌ی چوب طبیعی را دارد . آنها قیمت بسیار مناسبی نسبت به چوب طبیعی دارند . به همین دلیل طرفداران زیادی برای خود جلب کرده‌اند و بسیاری از افراد میز مدیریت را برای شرکت و اداره‌های خود تهیه کرده‌اند . آنها مانند چوب طبیعی زیبا ، بادوام و ارزان هستند . 

MDF به آب حساس است و یکی از معایبی که اغلب ذکر شده است ؛ این است که محصولات MDF به آب حساس هستند . MDF در فرم ناتمام خود می‌تواند آب را جذب کند و متورم شود . اما اکثر مصرف‌کنندگان میز مدیریتی را خریداری می‌کنند که در برابر آب مقاوم هستند و یا MDF را خریداری می‌کنند که قبلاً با لمینت یا پوشش‌های دیگر جذب آب ، ساخته شده‌اند .

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از میز مدیریت MDF که قابل ذکر است ؛ صاف و هموار بودن سطح MDF استفاده شده در ساخت آن است . سطح صاف آن امکان استفاده از روکش‌های مختلف برای زیبایی بیش از پیش میز ، فراهم می‌کند . به همین دلیل میز مدیریت MDF را می‌توان در طرح و رنگ‌ها و روکش‌های متنوع و متفاوتی طراحی کرد و دست افراد برای انتخاب آن به شدت باز است .

MDF به دلیل اینکه در فرآیند ساخت خود ، تحت ‌فشار قرار می‌گیرد و به وسیله‌ی چسب به یکدیگر می‌چسبند ؛ مقاومت بسیار بالایی دارد . از این رو محصولات MDF همچون میز مدیریت MDF ، تحمل وزن و فشار بسیار بالایی دارند و به سختی می‌شکنند و آسیب می‌بینند . بنابراین در صورت استفاده‌ی درست از میز مدیریت MDF مشکلی برای آن پیش نمی‌آید و عمر طولانی خواهد داشت .

MDF نسبت به چوب طبیعی شکل‌پذیرتر است و می‌توان به راحتی به آن فرم و شکل داد . در ساخت انواع میز اداری مانند میز مدیریت MDF ، برش و مونتاژ قطعات بسیار آسان است و به راحتی طراحی می‌شوند . آنها به راحتی قابل سوراخ کردن و پیچ شدن هستند و می‌توانند در طرح‌های گوناگون طراحی و ساخته شوند .

MDF از جمع‌آوری زباله‌های چوب و فیبرها ساخته شده‌اند ؛ به همین دلیل میزهای ساخته شده از خرده چوب‌ها مانند میز مدیریت MDF ، می‌توانند در فرآیند بازیافت بسیار سودمند باشند .

در طول فرآیند تولید میزهای مدیریت MDF نیز می‌تواند با مواد شیمیایی برای جلوگیری از آفات ساخته شوند . این شامل موریانه‌هایی است که می‌تواند به سرعت به چوب آسیب برساند و باعث شوند چوب به مرور زمان خراب شود . اگر شما در شرایط آب‌وهوایی معتدل‌تر زندگی می‌کنید که در آن آفات رشد می‌کنند ، MDF ​​ممکن است امنیت بیشتری نسبت به اثرات آفات تهاجمی ایجاد کند .

اولین نکته در خرید میزهای مدیریت MDF توجه به ابعاد آن است . توجه به ابعاد اتاق مدیریت و ابعاد میزی که می‌خواهیم خریداری کنیم مهم‌ترین نکته در خرید آن است . اگر میز نسبت به اتاق بزرگ باشد اصلاً جلوه خوبی ندارد و اگر کوچک باشد ، نیز وقار میز مدیریت را ندارد . بنابراین این دو عامل رابطه‌ی مستقیمی دارند و باید بسیار توجه نمود . نکته‌ی دیگر توجه به دکوراسیون اداره است . به هنگام خرید باید ببینیم که اداره ما چه سبک دکوراسیونی دارد و متناسب با آن میز مدیریت MDF مناسب فضای اداری خود را تهیه نماییم .

اگر فضای اداره ، دکوراسیون مدرن دارد و یا تصمیم به ایجاد دکوراسیون مدرن هستید تهیه یک میز مدیریت MDF که با سایر متریال‌ها مانند فلز یا شیشه ترکیب شده باشد تصمیم خوبی است . همچنین مهم‌ترین نکته ، توجه به کیفیت محصول است . اگر میزی که تهیه می‌کنید کیفیت لازم را نداشته باشد باید پس از مدتی هزینه سنگینی را برای تعمیر و یا تعویض میز پرداخت کنید .

میز مدیریت فلکسیبل تیپ 139L

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با کمک این مقاله شما عزیزان را نسبت به میز مدیریت MDF ، انواع این نوع میز و مزایای استفاده از آن آشنا کرد و نیز شما را نسبت نکات مهم و قابل توجه در خرید این محصول اداری آگاه کرد تا در هنگام خرید بهترین انتخاب را کرده باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید