میز مدیریت لاکچری
میز مدیریت لاکچری

با توجه به پیشرفت صنعت مبلمان و دکوراسیون ؛ امروزه ، شاهد انواع متنوعی از مبلمان که عبارتند از ؛ میز ، کمد ، پارتیشن ، مبل ، کتابخانه و … هستیم . در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مهم‌ترین میزها در یک فضای کاری و اداری آشنا کنیم . این میز ، میز مدیریت است . میز مدیریت نقش مهم و بسزایی دارد چرا که میز کار مدیر یک مجموعه و شرکت است و مدیر در رأس کار قرار دارد و اگر هنگام فعالیت کاری خود راحت و آسوده باشد کارها به خوبی پیش می‌رود و این روند ، بر روندکاری سایر افراد و کارمندان تأثیر گذار است .

میز مدیریت در انواع متنوعی از نظر ساختار ، طراحی ، رنگ ، جنس و متریال ساخته شده است . در ادامه‌ی مقاله می‌خواهیم شما را با میز مدیریت و یکی از انواع پر طرفدار آن یعنی میز مدیریت لاکچری ، دیگر ویژگی‌هایش مانند جنس و متریال ، مزایا و معایب هر یک از آنها ، نکات مهم و قابل توجه در انتخاب میز مدیریت لاکچری آشنا کنیم .

میز مدیریت لاکچری

این میز همانطور که از اسمش مشخص است ، برای مدیران طراحی و ساخته می‌شود و ارتفاع آن بسیار مهم است چرا که ارتفاع و ارگونومیک بودن این میز بر عملکرد و روندکاری مدیر تاثیرگذار است و روندکاری آن بر روی سایر افراد و کارمندان تاثیر می‌گذارد .

این میز اغلب در سایز و ابعاد بزرگ طراحی و ساخته می‌شود چرا که تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز کاری مدیر باید دردسترسش باشد و بزرگی آن نیز باعث ایجاد سبکی کلاسیک در فضا می‌شود . این میز در انواع متنوعی اعم از مدرن ، کلاسیک ، لاکچری و … طراحی شده است و هر کدام دارای ویژگی‌ها و جنس و متریال متنوعی هستند . در ادامه شما را یکی از میزهای مدیریت یعنی میز مدیریت لاکچری آشنا خواهیم کرد .

میز مدیریت لاکچری

 میز مدیرت لاکچری مانند تمامی میزهای مدیریت دارای انواع متنوعی از نظر جنس و متریال است . این متریال عبارتند از ؛ میز مدیریت لاکچری شیشه‌ای ، میز مدیریت لاکچری چوبی ، میز مدیریت لاکچری MDF ، میز مدیریت لاکچری فلزی .

میز مدیریت لاکچری شیشه‌ای دارای سبکی خاص و مدرن می‌باشد و مناسب اینگونه محیط‌ها است . این میز مقاومت چندانی ندارد اما زیبایی بسیاری دارد و با توجه به اینکه جنس میز مدیریت لاکچری شیشه‌ای شفاف است ، نور را از خود عبور می‌دهد و نور فضا را منعکس می‌نماید و فضایی دلباز ایجاد می‌کند . این میز به دلیل ظرافتی که دارد و مقاوم نمی‌باشد اغلب پایه‌هایش از جنس و متریال فلز است و از فلز استیل در ساخت پایه‌های آن استفاده می‌شود .

این نوع میز مدیریت لاکچری از جنس چوب طبیعی ساخته شده است برای فضاهای کلاسیک بسیار مناسب می‌باشد . این میز دارای سایز و ابعادی بزرگ است چرا که دارای منبت‌کاری و کنده‌کاری‌هایی است تا جذابیت بیشتری داشته باشد . این میز مدیریت دارای قیمت بالایی است چرا که از جنس طبیعی می‌باشد و مقاومت و طول عمر بالایی دارد و نیز برخی از آنها همانطور که گفته شد دارای منبت‌کاری‌هایی هستند . چوب‌های استفاده شده در ساخت این میز به شرح زیر است .

گردو : به طور کلی ، چوب گردو به‌دلیل دوام ، استحکام و مقامت بالایی که دارد و زیبایی کلاسیک و سلطنتی‌ای که به میز مدیریت لاکچری خواهد بخشید معمولاً انتخاب اصلی مشتری‌ها برای سفارش محصولات چوبی ، اعم از ساخت وسایل تزئینی چوبی ، ساخت فایل اداری چوبی ، ساخت کمد دیواری چوبی ، ساخت ویترین و دراورچوبی ، ساخت جاکفشی و …  است . محصولات چوبی با این چوب به دلیل مزایای زیادی که دارند قیمت نسبتاً بالایی دارند .

راش : چوب راش نیز در طراحی و ساخت انواع محصولات اداری چوبی نیز بسیار پرکاربرد است که هم ظاهری زیبا و هم قیمت مناسبی دارد و همچنین مقاومت خوبی نیز در مقابله با فشارها و جابه‌جایی‌ها دارد .

نئوپان : احتمالاً ارزان‌ترین چوب در ساخت انواع محصولات چوبی ، چوب نئوپان می‌باشد که درواقع ترکیبی از چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است . چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و مستحکم است و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار دکوراسیون مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت میز مدیریت ، کمد دیواری ، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می ‌شود .

از دیگر چوب‌های استفاده شده در ساخت میز مدیریت لاکچری چوبی می‌توان به چوب آبنوس ، چنار ، افرا و … اشاره نمود که دارای مقاومت بسیاری هستند .

MDF از پرطرفدارترین و محبوب‌‍ترین متریال‌ها است ؛ چرا که این متریال دارای مزایای بسیاری می‌باشند و از مهم‌ترین مزایای آن ، قیمت مناسب ، مقاومت بالا و نیز انواع متنوع آن از نظر روکش ، ساختار و رنگ است . کلمه‌ی MDF مخفف واژه Medium Density Fiberboard است که جزء فرآورده‌‌های چوبی محسوب می‌شود . MDF نوعی تخته فیبر با چگالی متوسط است که به روش خشک تهیه می‌گردد . امروزه در بیشتر موارد در ساخت کابینت به جای تخته سه‌لایی یا تخته‌های نئوپان ، از چوب MDF استفاده می‌شود .

انواع MDF از نظر ساختار : MDF از نظر نوع ساختار به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند .

  • کلاس A ( انواع MDF نازک )
  • کلاس B ( انواع MDF ضخیم )
  • کلاس C ( MDF با فرمالدهید کم )
  • کلاس D ( MDF مقاوم در برابر رطوبت )
  • کلاس E ( MDF مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها )
  • کلاس F ( مقاوم در برابر آتش )
  • کلاس G ( مقاوم و با چگالی بالا / HDF )
  • کلاس H ( MDF عایق حرارتی ، صوتی و … )
  • کلاس I ( انواع MDF  با روکش تزئینی )
  • کلاس J 
  • کلاس K
  • کلاس L ( انواع MDF هایگلاس )

انواع MDF بر حسب روکش :

MDF خام : همانطور که از اسمش مشخص است این MDF مانند چوب طبیعی بدون روکش‌های تزیینی است و به صورت خام می‌باشد . این نوع MDF در ساختمان سازی ، مبلمان ، ساخت اسباب بازی ، ساخت آرک ، پارتیشن‌بندی و دیگر وسایل استفاده می‌شود و کاربرد دارد .

MDF تخته فیبر چگالی بالا ( HDF ) : همانطور که تا الان گفته شد MDF یعنی تخته فیبر با چگالی متوسط اما این نوع MDF تخته فیبری است با چگالی بالا که به آن HDF می‌گویند . این نوع MDF نسبت به چوب سبک تر است و بسیار سبک است و نیز در بسیاری از صنایع و ساخت مبلمان‌ها کاربرد دارد .

MDF تخته فیبر با چگالی پایین ( LDF ) : این نوع MDF برعکس HDF دارای چگالی کم و پایین است و به عنوان عایق صوتی وحرارتی از آن استفاده می‌شود .

MDF با روکش ملامینه : اغلب ورق‌ها و روکش‌های MDF موجود در بازار از همین روکش ملامینه هستند . معمولا با ضخامت 16 میلی متر تولید می‌شود . MDF با روکش ملامینه از رزین است و دارای مقاومت متوسطی می‌باشد و کاربر بسیار در زمینه مبلمان سازی ، سرویس خواب ، کابینت‌سازی ، میز ناهارخوری و … دارد .

MDF با روکش لترون : این نوع MDF دارای قیمت ارزان و مناسبی است . این روکش معمولا بر روی ورق‌های نئوپان کشیذه می‌شود و به دلیل زیبایی و جذابیتی که ندارد معمولا بر روی ورق‌های MDF که در کار دیده نمی‌شوند مانند داخل کمدها و کابینت‌ها و یا پشت هایگلاس استفاده می‌شود .

MDF با روکش هایگلاس : این روکش MDF بسیار پر طرفدار است . این روکش از MDF خام با روکش پلکسی گلس ساخته شده است . پلکسی گلس ماده‌ای است که همانند شیشه براق و درخشنده است اما از جنس پلاستیک است و نسبت به شیشه وزن سبکی دارد . ورق هایگلاس یک رو است و پشت آن معمولا ورق لترون استفاده می‌شود و این موضوع سبب می‌شود که وزن و قیمت آن کاهش یابد .

MDF با روکش پلکسی گلس : این روکش شبیه به هایگلاس است اما مقاومت آن بسیار بیشتر از هایگلاس می‌باشد . این روکش بر روی MDF خام کشیده می‌شود بسیار مقاوم در برابر فشار ، ضربه ، خط و خش ، رطوبت است . به همین دلیل قیمت آن بسیار گرانتر از قیمت هایگلاس است .

MDF با روکش HPL : ورق HPL نمونه‌ی دیگری از فراورده‌های ساخته شده از MDF خام است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت ، حرارت ، تابش خورشید ، باد و باران و بسیاری موارد دیگر دارد . HPL ، متریالی ضد باکتریال است و به همین دلیل از آن در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز استفاده می‌شود . مقاومت ورق HPL باعث می‌شود که از آن بتوان در قسمت‌های خارجی ساختمان و نمای بیرونی بنا نیز استفاده کرد .

MDF با روکش PVC : PVC متریالی پلاستیکی و مقاوم در برابر رطوبت و آب است . به دلیل آنکه در پروسه ساخت کابینت و مصنوعات ساخته شده از ممبران ، MDF خام به صورت یکپارچه با روکش PVC ، وکیوم پوشانده می‌شود و در واقع ، هیچگونه درز یا شکافی بر روی کار وجود ندارد ، کابینت ممبران ، یا کمد و یا هر وسیله‌ی دیگری که از ممبران ساخته شده باشد ، ضد آب و ضد رطوبت به حساب می‌آید .

MDF با روکش چوب طبیعی : یکی از زیباترین انواع روکش‌ها که بر روی MDF خام کشیده می‌شود ، چوب طبیعی است که باعث می‌شود سازه‌های چوبی ، با قیمت بسیار اقتصادی‌تر تولید شوند . برای تولید وسایل و لوازم روکش چوب ، MDF خام را با روکش طبیعی چوب ، کاور می‌کنند . دیگر نیازی نیست برای ساخت یک محیط کلاسیم و سلطنتی هزینه بسیار بابت خرید مبلمان با چوب طبیعی نمایید و با استفاده از این محصول MDF می‌توانید با قیمت بسیار مناسبی این محصولات را برای محیط مورد نظرتان تهیه نمایید .

MDF منحنی یا هلال : MDF انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد ، به همین دلیل در پروسه ساخت آن می‌توان ، آن را به شکل هلال یا منحنی تولید کرد . از MDF هلال در فضاهایی که با کمبود فضا مواجه هستیم ، مانند آشپزخانه‌های مینیمال ، می‌توان استفاده کرد .

MDF با رنگ پولیشی : رنگ پولیشی که بر روی MDF زده می‌شود ، باعث مقاومت بیشتر این متریال می‌شود ، اما این رنگ ، تحت شرایط خاصی بر روی MDF پاشیده می‌شود . کارگاهی که عملیات رنگ پولیشی در آن انجام می‌شود ، باید عاری از گرد و خاک و هر گونه آلودگی باشد . محصول تولیدی ، پس از هر بار رنگ‌شدن ، سمباده زده می‌شود و مجددا رنگ می‌شود تا محصول نهایی ، تمیز ، براق و یکدست باشد . این ویژگی ، باعث می‌شود که MDF با رنگ پولیشی ، قیمت نسبتا بالایی داشته باشد .

تقریبا تمامی روکش‌های ذکر شده در قسمت فوق در طراحی و ساخت میز مدیریت لاکچری MDF به کاربرده می‌شود . هر یک از این روکش‌ها دارای طرح و رنگ متنوع و شکیلی می‌باشند .

این میز از فلزهای عایق شده که در برابر رطوبت مقاوم هستند طراحی شده است یا با رنگ‌آمیزی آن را عایق می‌نمایند . میز مدیریت لاکچری فلزی دارای طول عمر بالا و مقاومت بسیاری است و دارای انواع متنوعی از نظر طراحی ، رنگ و شکل می‌باشند . این میز اغلب از فلزات استیل ، فولاد ، برنج ، برنز ، آلومینیوم و … ساخته می‌شود .

میز مدیریت لاکچری
  1. توجه به رنگ میز مدیریت لاکچری که اغلب از رنگ‌های تیره می‌باشد .
  2. توجه به جنس و متریال میز که باید مناسب فضا باشد و نیاز افراد را برطرف نماید .
  3. سایز و ابعاد به دلیل اینکه میز مدیریت است و مدیر باید دسترسی کامل به وسیله‌های خود داشته باشد دارای ابعاد بزرگی است ولی باید با توجه به محیط خود آن را انتخاب نمود .
  4. در نظر گرفتن سلیقه و بودجه
  5. توجه کردن به فضای خود خصوصا اتاق مدیریت که دارای چه سبکی است و ابعاد آن چقدر است .
میز مدیریت لاکچری

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با یکی از میزهای مدیریت پرطرفدار و انواع این میز یعنی میز مدیریت لاکچری و ویژگی‌های هر کدام آشنا کرد .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید