میز مدیریت شیشه‌ ای
میز مدیریت شیشه‌ ای

امروزه با پیشرفت مبلمان و دکوراسیون برای انجام تمام کارها میزی طراحی و ساخته شده است که افراد با توجه به وظایف و نوع کاربری می‌توانند آن را انتخاب نمایند . یکی از این میزها که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بسیار ضروری در مبلمان اداره و شرکت‌ها است ،

میز مدیریت می‌باشد . میز مدیریت باید طوری طراحی و ساخته شود که وسایل کار مدیر به راحتی روی آن جای گیرد به همین دلیل ابعاد بزرگی دارد و در انواع متریال ساخته شده است . در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از آنها یعنی میز مدیریت شیشه‌ ای و ویژگی‌های این میز آشنا کنیم .

میز مدیریت شیشه‌ ای

میز مدیریت شیشه‌ ای از مبلمان مهم و ضروری اتاق مدیریت است . برخی از افراد خصوصا افراد مدرنیته بسیار از این میز مدیریت استقبال نموده‌‌اند چرا که بسیار زیبا و ظریف است و نسبت به پلاستیک مقاومت بالایی دارد . برخی تصور می‌کنند که این میز به دلیل اینکه از جنس شیشه است طول عمر بالایی ندارد و با دوام نیست .

میز مدیریت شیشه‌ ای بر خلاف تصور عموم بسیار محکم ، با دوام است و طراحی شیکی دارد . این میز در زمان تولیدش بسیار انعطاف ‌پذیر است و می‌توان آن را به هر شکلی در آورد . چرا که شیشه از یک ماده‌ی ژل مانند ساخته شده و بسیار تطبیق‌پذیر است و می‌توان برای ترکیب با فلزات ، چوب ، سرامیک از این ماده استفاده کرد . این میز در انواع مختلف ساخته شده است در ادامه این مقاله شما را با برخی از آنها آشنا خواهیم کرد .

میز مدیریت شیشه‌ ای

میز مدیریت شیشه‌ ای مانند سایر متریال‌ها دارای انواع متنوعی از نظر نوع شیشه است و در ساخت آن انواع خاصی از شیشه‌ها استفاده می‌شود .

صفحه‌ی پشتی این میز مدیریت شیشه‌ ای ، شیشه‌ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد . شفاف و روشن است و می‌تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند . رومیز شیشه شفاف ، شیشه‌ای بی رنگ با لبه های رنگی یا بدون رنگ است .

این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می‌توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید . شیشه بی‌رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می‌افتد ، منعکس می کند . این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است چرا که دسترسی به آن وجود دارد و تقریبا در همه جا یافت می‌شود و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .

صفحه میز مدیریت شیشه‌ ای مات چگالی بالایی دارد ، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است . شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است . از نظر پتانسیل دما ، رویه میز مدیریت شیشه‌ ای مات 6 برابر قوی‌تر و محکم‌تر از شیشه شفاف است .

این نوع شیشه را با افزودن رنگ‌های مختلف به مواد شیشه طراحی می‌کنند و ساخته می‌شود . رنگ این شیشه می‌تواند سیاه باشد ؛  یا خاکستری ، سبز یا حتی سبز و مشکی . این نوع شیشه ویژگی‌های زیادی دارد که بسیار شبیه به رومیزی شیشه شفاف است ، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند . نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می‌کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود .

میز مدیریت شیشه‌ ای لمینت کاملاً با سایر شیشه‌های فوق متفاوت است . این شیشه از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می‌شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می‌کند . یکی از مزایای شیشه لمینت ، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است . شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می‌تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند .

بر خلاف میز مدیریت شیشه‌ ای شفاف و شیشه‌های رنگی ، رومیزی شیشه سکوریت یک ماده شیشه‌ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است و به همین دلیل این میز مدیریت شیشه‌ ای بسیار پرطرفدار است . این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می‌شود .

شیشه سکوریت را نمی‌توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید ، شکست ، سوراخ کرد یا برش داد . شیشه سکوریت بسیار قوی است ، 2 تا 5 برابر قوی تر از شیشه‌های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میز مدیریت شیشه‌ ای است .

میز مدیریت شیشه‌ ای

این میز در انواع متنوعی طراحی ساخته شده است و در انواع اشکال و فرم‌های مختلف ساخته می‌شود اعم از گرد ، مربع ، منحنی ، بیضی ، مستطیل و … که هر کدام دارای طراحی خاص و سبک منحصر به فرد چون کلاسیک ، مدرن است . در طراحی برخی از آنها از دیگر متریال مانند فلزات اعم از آهن ، استیل ، فولاد استفاده می‌شود همچنین در طراحی آن متریال انواع MDF مانند هایگلاس ، طرح چوب ، وکیوم و نیز چوب‌های طبیعی مثل چوب افرا ، گردو ، چنار ، آبنوس به کار برده می‌شود .

میز مدیریت شیشه‌ ای

دلایل زیادی وجود دارند که انتخاب میز مدیریت شیشه‌ ای را برای فضاهای اداری معقول نماید و برخی از این دلایل به شرح زیر است :

این تصور در بین افراد بسیار است که شیشه مقاوم نیست ولی می‌توان گفت این تصور غلط است و بر خلاف این عقیده ، شیشه بسیار با دوام و مستحکم است و در برابر ضربه و خراش مقاومت بالایی دارد . خصوصا اگر در ساخت میز مدیریت شیشه‌ ای از شیشه‌های مقاوم‌تری مانند سکوریت استفاده شود دیگر این میز اداری آسیبی نخواهد دید .

شیشه به دلیل اینکه دارای شفافیت بالایی است بسیار در ساخت دیگر مبلمان اداری کاربرد دارد و نیز به دلیلی رنگ خنثی‌ای که دارد می‌توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب نمود .

شیشه یکی از جذاب‌ترین و ظریف‌ترین متریال‌ها است و این ظرافت را می‌تواند به فضا خصوصا فضاهای اداری منتقل کند .

نگهداری و تمیز کردن شیشه بسیار آسان است . در واقع تنها چیزی که نیاز دارید یک محلول پاک‌کننده شیشه و یک پارچه برای مراقبت از آن است و دیگر نیاز به محلول های خاص گران‌تر و پیچیده‌تر که برای تمیز نمودن انواع چوب استفاده می گردد نیست . ترس از انتخاب میز شیشه‌ای برای دفتر کار بر اساس اعتقادی است که سازندگان مبلمان قبلاً بر آن غلبه کرده‌اند .

در واقع ، طرح‌های کنونی مبلمان شیشه‌ای برای ادارات با تکنیک‌های متفاوتی ساخته شده‌اند که می‌توانند حداکثر مقاومت را ارائه دهند و با کاری که برای آن طراحی شده‌اند سازگار شوند . این در مورد روکش هایی مانند آنچه در مبلمان خانگی ارائه می شود نیست ، و در بسیاری از موارد آنها شکل‌های گرد یا با گوشه های منحنی را اتخاذ می‌کنند که افراد به گوشه‌های تیز آنها برخورد نکنند .

در مورد میز مدیریت شیشه‌ ای از این نظر جای نگرانی نیست ؛ به همین دلیل است که اگر فکر می‌کنید که یکی از این میزهای شیشه‌ای هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارایی می‌تواند برای شرکت شما مناسب باشد .

میز مدیریت شیشه‌ ای

بعد از بررسی مزایای این میز و ویژگی‌های انواع میز مدیریت شیشه‌ ای نوبت به معایب و خطرات این میز می‌رسد . همانطور که گفته شد شیشه دارای ظرافت بسیاری است و عنصری شکننده می‌باشد که استفاده از آن در مبلمان ترس اضطراب ایجاد می‌کند و برخی از آنها ممکن است شکسته شوند . اما نگران نباشید چرا که شیشه سکوریت که یکی از پر طرفدارترین شیشه‌ها است بسیار مقاوم می‌باشد و به همین دلیلی طول عمر بالایی دارد و به راحتی دچار آسیب نمی‌شود .

میز مدیریت شیشه‌ ای
  1. توجه به نوع شیشه که دارای مقاومت بالایی باشد و طول عمر بسیار دارا باشد .
  2. توجه به محیط و مکان که اندازه میز مناسب فضا باشد که فرم شکل و طراحی آن مناسب فضای مورد نظر باشد .
  3. در نظر گرفتن کاربرد میز و وسایل مورد نیاز کاری که بر روی آن به درستی جای بگیرد .
  4. بررسی شرایط که باعث آسیب به میز نشود و میز کمتر دچار آسیب‌های محیط شود .
  5. توجه به بودجه و سلیقه و نیز توجه به نوع دکوراسیون فضا که میز مدیریت شیشه‌ ای مناسب فضا باشد .
میز مدیریت شیشه‌ ای

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله قصد داشت شما عزیزان را با یکی از زیباترین میزهای مدیریت ، یعنی میز مدیریت شیشه‌ ای و نیز شما را با جنس و متریال این میز آشنا کند که دارای چه مزایا و ویژگی‌هایی است .

همچنین با ذکر نکات مهم در خرید این میز شما را نسبت به انتخاب درست آن آگاه کرد تا در هنگام خرید میز مدیریت شیشه‌ ای دچار مشکل نشوید و بهترین را برای خود ، کار خود و فضای کاری و اداری مورد نظرتان انتخاب نمایید و با استفاده از این میز فضایی خاص و شیک ایجاد کنید و جذابیت محیط اداری و کاری خود را چند برابر کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید