میزهای اداری پایه آلومینیومی
میزهای اداری پایه آلومینیومی

میزهای اداری از جمله مبلمان الزامی و مهم در دکوراسیون اداری هستند . در مبلمان اداری انواع میزهای اداری از نظر کاربری وجود دارد چرا که برای هر شخصی میزی طراحی و ساخته شده است . تا افراد بتوانند در راحتی به بهترین فعالیت خود را انجام دهند .

میزهای اداری دارای انواع متنوعی بر حسب جنس و متریال می‌باشد که هر کدام دارای ویژگی‌هایی هستند . بدنه و پایه‌های میزهای اداری متریال متفاوتی دارد . در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از انواع میزهای اداری یعنی میزهای اداری پایه آلومینیومی ، انواع میزهای اداری پایه آلومینیومی ، بدنه میزهای اداری پایه آلومینیومی آشنا کنیم .

میزهای اداری پایه آلومینیومی

میزهای اداری پایه آلومینیومی دارای بدنه‌های متنوعی می‌باشند که به شرح زیر هستند :

میزهای اداری پایه آلومینیومی با بدنه چوبی از انواع میزهای اداری پایه آلومینیومی هستند که بدنه آنها مانند پایه‌هایش بسیار مقاوم می‌باشند و طول عمر بالایی دارد . بدنه این میز از متریال چوب طبیعی می‌باشد چوب طبیعی وزن سنگینی دارد امام مقاومت و قیمت بالایی نسبت به سایر متریال‌ها دارد . در ادامه شما را با برخی از چوب‌های طبیعی استفاده شده در ساخت آنها آشنا می‌کنیم .

  • گردو : به طور کلی ، چوب گردو به‌ دلیل دوام ، استحکام و مقامت بالایی که دارد و زیبایی کلاسیک و سلطنتی‌ای که به میزهای اداری پایه آلومینیومی خواهد بخشید معمولاً انتخاب اصلی مشتری‌ها برای سفارش محصولات چوبی ، اعم از ساخت وسایل تزئینی چوبی ، ساخت پارتیشن چوبی ، ساخت کمد دیواری چوبی ، ساخت ویترین و دراورچوبی ، ساخت جاکفشی و …  است . محصولات چوبی با این چوب به دلیل مزایای زیادی که دارند قیمت نسبتاً بالایی دارند .
  • راش : چوب راش نیز در طراحی و ساخت انواع محصولات اداری چوبی نیز بسیار پرکاربرد است که هم ظاهری زیبا و هم قیمت مناسبی دارد و همچنین مقاومت خوبی نیز در مقابله با فشارها و جابه‌جایی‌ها دارد .
  • نئوپان : احتمالاً ارزان‌ترین چوب در ساخت انواع محصولات چوبی ، چوب نئوپان می‌باشد که در واقع ترکیبی از چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است . چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و مستحکم است و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار دکوراسیون مقرون به‌ صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت میز اداری ، کمد دیواری ، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می ‌شود .

MDF یکی از بهترین و پر طرفدارترین متریال‌ها است . کلمه‌ی MDF مخفف واژه Medium Density Fiberboard است که جزء فرآورده‌‌های چوبی محسوب می‌شود . MDF نوعی تخته فیبر با چگالی متوسط است که به روش خشک تهیه می‌گردد . امروزه در بیشتر موارد در ساخت کابینت به جای تخته سه‌لایی یا تخته‌های نئوپان ، از چوب MDF استفاده می‌شود .

MDF ، خود به تنهایی زیبایی خاصی ندارد و برای زیباسازی آن از روکش‌های خاص از جنس خود MDF اما ظریف‌تر استفاده می‌شود . از معروف‌ترین روکش‌های MDF می توان به PVC ، HPL ، VINILIUM  و فرمیکا اشاره کرد . فرمیکا با توجه به نوع ضخامتش ، متفاوت می‌باشد . هرچه از روکش‌های مقاوم‌تر و ضخیم‌تر در پوشش MDF استفاده شود ، جنس نهایی مرغوب‌تر خواهد بود . امروز از این محصول میزهای اداری و میزهای اداری پایه آلومینیومی نیز استفاده می‌شود .

همانطور که از نام این محصول مشخص است بدنه‌ی آن از جنس MDF و از روکش‌های MDF ساخته می‌شود . این متریال را می‌توان با دیگر متریال مانند شیشه ترکیب نمود تا فضایی مدرن با روشنایی بیشتر در اداره ایجاد نماییم . میز اداری MDF از محبوب‌ترین میزهای اداری است که ساخت آنها بسیار آسان می‌باشد و این میز اداری پایه آلومینیومی دارای وزن سبک و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای است اما اگر در ساخت آن از دیگر متریال از جمله از انواع شیشه‌ها استفاده شود قیمت آن افزایش می‌یابد .

میزهای اداری پایه آلومینیومی با بدنه MDF بسیار پرکاربرد هستند و شما با استفاده از هنر منبت‌کاری ، معرق‌کاری و … می‌توانید سبکی جدید و منحصر به فردی را در محیط‌ اداری خود ایجاد نمایید . از آنجا که این محصول MDF بسیار پر طرفدار است از انواع متنوعی اعم از روکش‌ها ، رنگ و طرح ها و … طراحی و ساخته شده اند و برای هر نوع سبک و سلیقه‌ای موجود است .

میزهای اداری پایه آلومینیومی با بدنه شیشه‌ای دارای جنس و متریال شیشه است و بر خلاف تصور افراد دارای مقاومت بالایی است چرا که در ساخت آن اغلب از شیشه سکوریت که بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد استفاده می‌شود . این میز مناسب فضاهای مدرن است و به دلیل شفافیت متریالی که دارد فضایی دلباز و شیک ایجاد می‌نماید .

این میز مانند پایه‌ها از متریال فلز ساخته شده است و در انواع فلزات یعنی فلز استیل ، آهن ، فولاد ، برنج ساخته می‌شود . متریال فلز بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد اغلب مانند استیل عایق حرارت و رطوبت و زنگ‌زدگی هستند .

نمایش سه بعدی محصول
3D Designer : Abadise
میزهای اداری پایه آلومینیومی

همانطور که در قسمت فوق اشاره شد میزهای اداری پایه آلومینیومی از نظر کاربری دارای انواع متنوعی هستند چرا که در اداره‌های برای هر فرد و کارمندی میز وجود دارد و طراحی و ساخته شده است .

میزهای مدیریت پایه آلومینیومی از انواع میزهای اداری پایه آلومینیومی هستند که از نظر بدنه در جنس و متریال متنوعی ساخته شده‌اند .

میز مدیریت شیشه‌ای : این میز مدیریت همانطور که مشخص است بدنه این میز از جنس شیشه ساخته شده است . شیشه متریالی شیک و ظریف است و اغلب افراد تصور می‌کنند که این جنس دوام ندارد و در برابر ضربه مقاومتی ندارد اما کاملا برخلاف این تصور است . میز مدیریت شیشه‌ای دارای طول عمر و مقاومت بالایی است و در برابر ضربه و خراش مقاومت بالایی دارد .

این میز از ماده ژل مانندی تشکیل شده است که بسیار مقاوم از و انعطاف پذیر می‌باشد و به هر شکلی در می‌آید . این میز دارای سبکی مدرن است چرا که بسیار ساده و سبک است و نیز به دلیل شفافیتی که دارد نور را از خود عبور می‌دهد . میز مدیریت شیشه‌ای از انواع شیشه‌ها یعنی شیشه رنگی ، شیشه شفاف ، شیشه لمینت و … ساخته شده است .

میز مدیریت MDF : MDF یکی از پر طرفدارترین متریال‌ها محسوب می‌شود . چرا که دارای مزایای و ویژگی‌های بسیاری است . MDF مقاومت بالایی در برابر حرارت ، ضربه و فشار دارد و به همین دلیل طول عمر بالایی دارد . محصولات این متریال از جمله میز مدیریت MDF که از انواع میز مدیریت است دارای چنین ویژگی‌هایی می‌باشد . با همه‌ی این مزایا دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای است . MDF دارای انواع متنوعی از نظر ساختار ، روکش ، طرح و رنگ است .

انواع MDF از نظر ساختار :

  • کلاس A ( انواع MDF نازک )
  • کلاس B ( انواع MDF ضخیم )
  • کلاس C ( MDF با فرمالدهید کم )
  • کلاس D ( MDF مقاوم در برابر رطوبت )
  • کلاس E ( MDF مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها )
  • کلاس F ( مقاوم در برابر آتش )
  • کلاس G ( مقاوم و با چگالی بالا / HDF )
  • کلاس H ( MDF عایق حرارتی ، صوتی و … )
  • کلاس I ( انواع MDF با روکش تزئینی )
  • کلاس J
  • کلاس K
  • کلاس L ( انواع MDF هایگلاس )

روکش هایگلاس ، وکیوم ، ساده ، PVC و … اغلب در ساخت میزهای اداری و میز مدیریت استفاده می‌شود و هر کدام دارام رنگ‌های زیبا و شکیلی هستند .

میز مدیریت چوبی : این میز مدیریت از جنس طبیعی یعنی چوب‌های طبیعی مانند چوب گردو ، افرا ، آبنوس ، راش ، چنار و … ساخته شده است و به همین دلیل دارای مقاومت بالا و قیمت بالایی نسبت به سایر متریال‌ها است . میز مدیریت چوبی بیشتر دارای رنگ‌های طبیعی و رنگ چوب هستند و برخی از آنها دارای منبت‌کاری‌هایی می‌باشند .

میز مدیریت فلزی : این نوع میز مدیریت از جنس فلزات ساخته می‌شود و همانطور که می‌دانید فلز دارای مقاومت بسیاری خصوصا اگر عایق شده باشد . برای ساخت میز مدیریت از فلزاتی مانند استیل ، برنج ، فولاد ، برنز و … استفاده می‌شود .

این میز نیز از انواع میزهای اداری پایه آلومینیومی است که برای معاون و معاونت طراحی و ساخته شده است . مانند میز مدیریت در انواع بدنه‌ها یعنی چوب ، MDF ، فلز و شیشه ساخته شده است که هر کدام دارای طرح و رنگ شکیل و شیکی است . پایه‌های مقاوم و عایق آن باعث شد است که طرفداران بسیاری داشته باشد چرا که روی این میز وسایل کاری زیادی قرار می‌گیرد مانند مدارک ، اسناد ، مانیتور و … .

این میز که از میزهای اداری پایه آلومینیومی است در اتاق مشاور و جلسات قرار می‌گیرد و برای تبادل نظر و اطلاعات و مشورت طراحی و ساخته شده است . این میز در انواع متنوعی از نظر طراحی و شکل می‌باشد . میز کنفرانس مانند سایر میزهای اداری پایه آلومینیومی ، اغلب بدنه‌ی آن از جنس و متریال MDF ساخته شده است .

چرا که MDF متریالی با وزن سبک و مقاومت بالا است و دارای قیمت مناسبی می‌باشد . سطح صاف این متریال باعث شده که هنگام استفاده از این میز احساس راحتی داشت . همچنین میز کنفرانس MDF باید بر اساس اصل ارگونومیک طراحی ساخته شده باشد و این میز از ترکیب MDF با دیگر متریال مانند فلز و شیشه ساخته می‌شود .

میزهای اداری پایه آلومینیومی

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با یکی از انواع میزهای اداری یعنی میزهای اداری پایه آلومینیومی که بسیار مقاوم و مستحکم هستند آشنا کرد و نیز شما را نسبت به انواع آن از نظر کاربری و بدنه این میز اداری آگاه نمود .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید