انواع فلاورباکس اداری
قیمت فلاورباکس اداری

امروزه ، فلاورباکس‌ها یکی از مهم‌ترین اجزا در ساخت فضای سبز همه‌ی مکان‌ها هستند . خصوصاً در فضای سبز داخلی و روف‌گاردن استفاده زیادی دارد . فلاورباکس‌‌ها یکی از وسایل مهم در طراحی مبلمان اداری نیز محسوب می‌شوند و در فضاهای اداری و ادارجات بسیار پرکاربرد و محبوب می‌باشند . با ایجاد یک فضای سبز مناسب در اداره‌ها و استفاده از فلاورباکس‌ها در دکوراسیون آنها ، فضای جدید و تازه‌ای در اداره‌ها ایجاد خواهد شد و این امر بسیار بر روحیه‌ی کارمندان و مراجعه‌کنندگان تأثیرگذار است .

چرا که فضای خشک اداره‌ها را به فضای شاد و با طراوتی تبدیل می‌کند و به فضای اداری روح می‌بخشد . اگر کارمندان از نظر روحی تأمین شوند . روندکاری بهتری خواهند داشت و از کار خود لذت خواهند برد . بنابراین ارباب‌رجوعان نیز احساس رضایت و آرامش خواهند داشت . فلاورباکس‌ها در انواع متنوعی طراحی و ساخته شده اند و نوع کاربری متفاوتی دارند . پس دارای قیمت‌های مختلفی هم هستند و قیمت فلاورباکس اداری متفاوت می‌باشد . اکنون ، قصد داریم شما را با عوامل مؤثر بر قیمت فلاورباکس‌ اداری آشنا کنیم .

فلاور باکس رکتیکال

همانطور که گفته شد ، فلاورباکس‌های اداری در انواع جنس و متریال طراحی و ساخته می‌شوند و هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ خاصی هستند که بر قیمت فلاورباکس تأثیرگذار می‌باشند و این موضوع از عوامل مهم در تعیین قیمت فلاورباکس اداری است .

در تعیین قیمت فلاورباکس اداری در انتخاب جنس باید بسیار توجه نمود و در انتخاب جنس فلاورباکس علاوره بر بافت و رنگ ، بیشتر بر اساس خصوصیات فنی انتخاب می‌شود . این نکات فنی شامل وزن ، مقاومت فیزیکی و طول عمر فلاورباکس است و این نکات فنی بسیار بر قیمت فلاورباکس اداری تأثیرگذار است .

وزن فلاورباکس بر اساس نوع کاربرد آن می‌تواند سبک و یا سنگین باشد . مثلاً باکس‌هایی که در روف‌گاردن جای می‌گیرند سبک‌تر از باکس‌هایی است که بر سطح زمین قرار می‌گیرند . در این مورد قیمت فلاورباکس اداری متغیر است . وزن فلاورباکس به اندازه گیاهی که قرار است در آن کاشته شود بستگی دارد . درختان گلدانی در باکس‌های نسبتاً سنگین‌تری کاشته می‌شوند و رشد می‌کنند .

وزن باکس در گیاهان بزرگ باید سنگین باشد چرا که پایه‌ی گیاه است و ایستادگی گیاه را تأمین می‌کند . همچنین مصالحی که در ساخت متریال فلاورباکس اداری استفاده شده است بر وزن فلاورباکس تأثیرگذار است . مثلاً فلاورباکس پلاستیکی جز سبک‌ترین و فلاورباکس بتنی و سنگی جز سنگین‌ترین نوع فلاورباکس‌ها هستند .

مقاومت فیزیکی فلاورباکس اداری به معنی این است که فلاورباکس در برابر فشار جانبی خاک چقدر مقاوم است . هرقدر باکس بزرگ‌تر باشد ، فشار جانبی بیشتری به وسیله‌ی خاک به دیواره‌ها وارد می‌شود و باید از متریال محکم‌تری برای ساخت آن استفاده کرد . بنابراین سایز باکس نیز بر قیمت فلاورباکس اداری تأثیرگذار است .

در گلدان‌ها یا فلاورباکس‌های مناسب برای کشت درختان بسیار بزرگ باید از جنس کامپوزیت و میلگرد به عنوان مقاوم‌کننده به کار برود .مثلاً در ساخت فلاورباکس‌های بتنی ثابت که اصولاً در فضاهای خارجی نصب می‌شوند و قرار می‌گیرند از میلگرد برای مقاومت و استحکام بیشتر آن استفاده می‌شود .

طول عمر فلاورباکس علاوه بر متریالی که استفاده می‌شود ، مقاومت آن در برابر عوامل محیطی آسیب‌رسان مانند تغییرات دمایی ، نور آفتاب و خوردگی در اثر رطوبت بستگی دارد . با توجه به محل‌قرارگیری باکس باید از متریال مناسب استفاده شود . مثلاً در مناطق پر باران و مرطوب اگر از فلاورباکس چوبی استفاده شود ، خیلی زود پوسیده خواهد شد و نوع فلزی آن باید از نوع گالوانیز باشد .

اما در مناطق خشک عمر فلاورباکس چوبی بیشتر است و گزینه‌ی مناسبی می‌باشد و فلاورباکس‌های حساس مانند فلاورباکس شیشه‌ای که ظریف و شکننده هستند در طراحی داخلی کاربرد بیشتری دارند . بنابراین نوع متریال استفاده شده در ساخت فلاورباکس اداری بسیار مهم است و در تعیین قیمت فلاورباکس اداری مؤثر می‌باشد .

یکی از مهم‌ترین نکات در تعیین قیمت فلاورباکس اداری اندازه و سایز فلاورباکس است و در انتخاب فلاورباکس باید به اندازه و سایز گیاه و سیستم ریشه‌بندی آن توجه نمود . به همین دلیل باید فضای کافی برای قرارگیری ریشه‌های فعلی و رشد آتی آن فراهم کند . پس اندازه‌ی فلاورباکس که یکی از عوامل مهم در قیمت فلاورباکس اداری است ؛ بستگی به گیاهی که در آن قرار است رشد کند ، دارد و همچنین به جای فضای قرارگیری آن بستگی دارد .

نکات مهم در انتخاب فلاورباکس از نظر طراحی شامل رنگ ، بافت ، شکل و طرح و جنس هستند . معمولاً انتخاب اولیه بیشتر باکس‌ها بر اساس رنگ و شکل انجام می‌شود . رنگ فلاورباکس‌های اداری بهتر است تک رنگ ، یا مجموعه‌ای پالت‌ رنگ‌های همگام باشند . به این نکته توجه کنید که باکس شما برای نگهداری گیاهان طراحی و ساخته شده است .

رنگ‌های مات و ملایم برای فلاورباکس می‌تواند مناسب‌تر باشد .زیرا زیبایی گلدان و یا فلاورباکس مانع توجه به گیاه دورن آن نمی‌شود یا اینکه حداقل هر دو باید در یک سطح چشمگیر باشند . به همین دلیل است که بیشتر باکس‌ها و ظرف‌های کشت بسیار چشمگیر به صورت خالی به عنوان یک المان در طراحی استفاده می‌شوند .

از بافت و یک جنس جذاب و هوشمندانه استفاده کنید . تنوع متریال در بازار امروز ، بافت و جنس را تا حدودی جدا و تفکیک کرده است . مثلاً بسیاری از باکس‌های سفالی می‌توانند شبیه به نمای فلزی رنگ‌آمیزی شوند یا بسیاری از باکس‌های کامپوزیت نمای شبیه به سنگ دارند . توجه کنید که چه نمایی و چه متریالی برای فضا و کار شما مناسب است .

مثلاً اگر می‌خواهید فضای مدرنیته در اداره‌ی خود ایجاد کنید و داشته باشد حتماً نباید از جنس فلزی باشد می‌توانید متریال سفالی ولی رنگ‌آمیزی و نمای فلزی باشد . بنابراین خود را به یک متریال محدود نکنید و هر دو عامل را در نظر بگیرید که در قیمت فلاورباکس اداری تاثیرگذار است .

عامل بعدی مؤثر در قیمت فلاورباکس اداری ، شکل و مدل فلاورباکس است . همانطور که تا الان گفته شد فلاورباکس‌ها در تنوع بالایی می‌باشند . فلاورباکس‌ها در انواع مدل مانند کلاسیک ، مدرن ، سنتی و … هستند و دارای تنوع در شکل می‌باشند . شکل باکس می‌تواند حس فضایی مناسب ایجاد کند . باکس بلند و عمودی فضا را بلندتر و باکس‌های پهن و افقی آن را وسیع‌تر نشان می‌دهد .

بسیاری از فلاورباکس‌های موجود در بازار که مخصوص کشت گل و گیاه هستند ، سوراخی برای خروج آب ندارد . مشخصاً این مدل از فلاورباکس‌ها استاندارد نمی‌باشند زیرا مانند یک گلدان برای برای گل‌های بدون ریشه و شاخه بریده برای نگهدار آب طراحی شده اند .

برای داشتن یک فلاورباکس زیبا باید گیاه سلامت و زیبا داشته باشیم . گیاهی که رشد نکند و سلامتی خود را از دست بدهد ، دیگر زیبا نیست و برای همین گیاه نباید غرق در آب باشد چرا که برای سلامتی‌اش مضر است و باید قسمتی از باکس و یا گلدان سوراخ باشد تا آب اضافه از آن خارج شود در خرید فلاورباکس‌ها توجه داشته باشید که باکس‌ها باید دارای سوراخ زهکش باشند یا امکان آن را داشته باشد که برای آن سوراخ ایجاد کرد .

فلاورباکس‌های بلند با طول بیش از دو متر ، علاوه بر زهکش نیاز به شیب‌بندی نیز دارند . به این صورت که کف باکس با شیب ملایم به سمت سوراخ زهکش ساخته می‌شود تا آب اضافی در کف باکس باقی نماند و به سمت زهکش حرکت کند . این باکس عموماً به صورت ثابت در محل مورد نظر ساخته می‌شود و به صورت پیش ساخته موجود نیست ولی باید به این نکته در اجرای درست آنها توجه کرد و اهمیت زیادی داد .

انتخاب گیاه و محل کشت آن ، به هردو روش صورت می‌گیرد و امکان‌پذیر است . در بسیاری از موارد ابتدا باکس و محل کشت گیاه خریداری می‌شود ؛ این باکس‌ها بر اساس تم طراحی انتخاب می‌شوند و در نتیجه انتخاب گیاه محدود به اندازه و ابعاد باکس خواهد بود  . باید توجه نمود که فلاورباکس برای جای‌گیری گیاهان طراحی شده است و بستر گل و گیاهان می‌باشد و برای ساخت فضای سبز مورد استفاده قرارمی‌گیرد و گیاهان در طراحی آن اهمیت بیشتری دارند .

به همین دلیل بهتر است که ابتدا گیاهان مورد نظر انتخاب شوند ، تا دست طراح در ترکیب‌بندی گونه‌های درختی ، بوته‌ای و علفی باز باشد . سپس بر اساس نوع گیاه اندازه و سایز ، رنگ و بافت و سبک و مدل فلاورباکس انتخاب و تهیه می‌شود . به همین دلیل است که مدل گیاهان بر قیمت فلاورباکس اداری تأثیرگذار است . 

فلاورباکس‌ها از نظر نوع کاربری از سه دسته‌ی کلی تشکیل می‌شوند : فلاورباکس زمینی ، فلاورباکس دیواری ، فلاورباکس آویز . نوع کاربری نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت فلاورباکس اداری می‌باشد ؛ چرا که نوع کاربری آن نشان‌دهنده‌ی وزن ، سایز ، متریال است .

فلاور باکس زمینی

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع فلاورباکس ، فلاور باکس زمینی می‌باشد . این فلاور باکس‌ها بر روی زمین یا روی نیمکت‌ها و میزهای مختلف و یا حتی روی طاقچه‌های فضای خارجی و باز اداره‌ها و دیگر مکان‌ها قرار می‌گیرند . به طورکلی وجود این نوع فلاورباکس در محیط علاوه بر کاربردی بودنشان ، کمک زیادی به زیبایی فضای باز می‌کند .

فلاور باکس دیواری

یکی دیگر از انواع فلاور باکس‌ها نوع دیواری آنها است . درواقع این نوع از فلاورباکس به کمک طراحی فضای باز و خارجی مکان‌ها آمده است و کمک زیادی به زیبایی محیط کرده است . معمولاً باکس‌های گل دیواری در ابعاد مختلف بر روی بدنه دیوار بیرونی نصب می‌شوند و اغلب یا بر روی شبکه‌های چوبی متصل به دیوار و یا زیر پنجره نصب می‌گردند .

فلاورباکس آویز

بسیاری از ما در نمای بیرونی خانه ، آپارتمان ، برج‌ها و بر روی نرده‌های تراس ، نصب و قرارگیری گلدان‌هایی را دیده‌ایم . این گلدان‌ها ، همان فلاورباکس‌های آویزی هستند که بر روی نرده‌ها و لبه‌های دیوارها قرار می‌گیرند و به صورت آویزان دیده می‌شوند . درواقع این نوع از فلاورباکس‌ها زیبایی و چشم نوازی خاص خود را دارند و تنوعی در فضاها و دکوراسیون مکان‌های مختلف ایجاد می‌کنند و همچنین برای استفاده در بالکن و پانسیون‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر مناسب می‌باشند .

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس به کمک این مقاله شما عزیزان را با عوامل مؤثر بر قیمت فلاورباکس اداری آشنا کرد تا نسبت به نرخ قیمت فلاورباکس‌ اداری آشنایی کامل داشته باشید و بر اساس بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید