میز مدیریت آبلیک تیپ 116L
قیمت انواع مبلمان اداری

مسئله قیمت مبلمان اداری از دیرباز جز تعیین‌کننده‌ترین عوامل در انتخاب کالای مورد نیاز مردم بوده است . البته کیفیت هماهنگ با قیمت را نیز نباید نادیده گرفت مبلمان اداری نیز مستثنی این مسئله نیست در این مقاله به بحث و بررسی در مورد علل مهم و تاثیرگذار در قیمت مبلمان اداری اولویت‌بندی آن‌ها بپردازیم .

چراکه دانستن علل تاثیرگذار در قیمت انواع مبلمان اداری می‌تواند راهنمای شما در خرید مطلوب و ایده‌آل آن باشد و امید است که پس از مطالعه این مقاله توانمندی تشخیص کیفیت هماهنگ با قیمت در انتخاب مبلمان اداری مورد نظر شما افزایش یابد عوامل ذیل براساس اولویت تاثیر در قیمت انواع مبلمان اداری تعیین و نگارش شده است .

تیراژ سفارش و تولید

جنس و مواد اولیه

خدمات پس از فروش

برند مبلمان اداری

عرضه و تقاضا

نحوه تولید

ضمانت

کیفیت

محل تولید

یراق آلات

پتروشیمی پتروناد آسیا
طراحی ست دکوراسیون اداری

برند مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت اداری مبلمان اداری می‌باشد در این مقاله به دلیل تاثیر برند در قیمت کالا می‌پردازیم . مسیری که یک شرکت تولیدکننده با نام تجاری خود طی می‌کند تا به عنوان فردی مطمئن و مطلوب در دید عمومی جامعه تبدیل شود خود روند و تخصصی است که در این مقاله فقط مواردی که تاثیرگذار در قیمت می‌باشد ذکر می‌گردد .

در هر رسته از محصولات تولیدی برندهای زیادی وجود دارند که یک سری از آن‌ها پیشتاز می‌باشند و مابقی برنده‌ها یا دنبال‌کننده آن‌ها هستند و یا فاصله زیادی با برندهای پیشتاز دارند ولی مسئله مهم است در همین در همه این برندها این نکته می‌باشد که یک محصول در اثر عواملی از قبیل بهینه بودن کیفیت طراحی توانمندی و خدمات مناسب طی سالیان متمادی توانسته اعتماد عمومی جامعه را کسب نماید .

و امروز به جایگاهی رسیده که فارق از لمس محصول توسط مشتری و فقط با نام تجاری خود که از آن به برند یاد می‌کنیم می‌تواند فرآیند فروش را انجام دهد چرا که انتظار مشتری از یک برند پیشتاز و معتبر مطابق با سابقه آن برند می‌باشد .

از این رو می‌توان گفت سال سابقه درخشان و پیوسته یک برند همچون ضریبی در قیمت کالا محسوب می‌گردد ضریبی که میزان محبوبیت برند از مشتری بزرگی آن را تعیین می‌نماید ، در قیمت مبلمان اداری نیز چنین است یعنی برندهای معروف و محبوب مبلمان اداری ممکن است محصولی مشابه با تولیدکننده‌های دیگر را با قیمت بالاتری به بازار عرضه نمایند ولی استقبال بیشتری از آن خواهند شد چرا که خریدار انتظار پیوستگی در کیفیت کالا را از آن برند به خصوص دارد .

بدیهی است که مواد اولیه استفاده شده در تولید هر محصولی نقش بسزایی در تعیین قیمت آن دارد چراکه برای تعیین قیمت محصولات مختلف از جمله مبلمان اداری مجموعه‌ای از عوامل مانند : مواد مصرفی ، هزینه کارگری ، هزینه‌های جاری و … نقش تعیین‌کننده‌ای دارند . از این رو هر چه مواد اولیه استفاده شده در مبلمان اداری مرغوب‌تر باشند ، قیمت نهایی بالاتری خواهیم داشت . برای مثال ، در جدول زیر به مواردی از روند صعودی قیمت مواد اولیه براساس تولید مبلمان اداری اشاره می‌نماییم .

مواد اولیه

ضعیف
  • چوب: نئوپان
  • شیشه: ساده
  • یراق آلات: ایرانی
  • اسفنج: 12 کیلویی
  • فلز: آهنی

مواد اولیه

متوسط
  • چوب: روکش PVC  ملامینه
  • شیشه: CLEAR
  • یراق آلات: چینی درجه دو
  • اسفنج: 35 کیلویی
  • فلز: گالوانیزه

مواد اولیه

خوب
  • چوب: ام دی اف روکش HPL
  • شیشه: سکوریت CLEAR
  • یراق آلات: چینی درجه یک
  • اسفنج: 35 کیلویی ویژه
  • فلز: آلومینیومی

مواد اولیه

عالی
  • چوب: HD روکش HPL
  • شیشه: سکوریت دو جداره
  • یراق آلات: ترک یا اروپا
  • اسفنج: فوم سرد
  • فلز: استیل
دیوارکوب ترمولوز تیپ 3211 شرکت آبادیس

کیفیت پرچمدار عوامل تاثیرگذار در قیمت مبلمان اداری می‌باشد که تایید آن توسط مشتری بهترین توجیه قیمت در فروش کالا است و با توجه به ماندگاری این عامل در ذهن مشتریان برندهای مختلف نگاهی خاص به این گزینه دارند و حتی می‌توان گفت کیفیت مطلوب آغازکننده صعود به قله برندینگ محصول می‌باشد چرا که محصولی با مواد اولیه عالی ولی با کیفیت پایین در بازار فروش محبوب نخواهد داشت و بالعکس . از این رو کیفیت مبلمان اداری می‌تواند گزینه کلیدی در تخصیص سهم اعظم بازار به شرکت تولیدکننده باشد و این خود عاملی به افزایش قیمت کالا توام با رضایت مشتری است .

به جرات می‌توان گفت که طراحی در صنعت مبلمان اداری تعیین‌کننده‌ترین نقش را در جذابیت و محبوبیت اولیه محصول دارد چرا که اولین ارتباط مشتری با مبلمان اداری بصری بوده که اگر طراحی محصول بتواند جلب رضایت مشتری را کسب نماید صعود به مرحله بعدی فروش که قیمت ، کیفیت و مواد اولیه می‌باشد صورت می‌گیرد لذا می‌توان نتیجه گرفت طراحی محصول دریچه ورود به سهم بازار است . طراحی در مبلمان اداری با هدف‌گیری‌های متفاوتی صورت می‌پذیرد ذیلاً به کلیاتی از آن اشاره می‌نماییم :

کارایی و انعطاف پذیری

خلاقیت و خاص بودن

ارگونومی

زیبایی

ذات انسان به طور طبیعی میل به برتری و کمال دارد که این برتری نسبت به متعلقات او نیز بسط پیدا می‌کند بدین سبب است که داشتن محصولی خاص ، خلاقانه و یونیک ارزش محسوب شده ، حتی اگر آن محصول در زمینه‌های دیگری کاستی‌هایی نیز داشته باشد لذا این مهم به عنوان هدف‌گذاری بسیاری از طراحان مبلمان اداری واقع می‌گردد و به طراح جسارت ساختارشکنی و عبور از حد و مرز تعیین شده را می‌دهد .

با نگاهی به طراحی‌های شرکت‌های موفق در زمینه مبلمان اداری می‌توان تاثیر طراحی خلاقانه را در رشد و محبوبیت محصولات شاهد بود ، لذا این مزیت در طراحی مبلمان اداری که باعث افزایش تقاضا می‌گردد به سیستم قیمت‌گذاری محصول این اجازه را می‌دهد که ضریب بالاتری برای قیمت‌ کالا لحاظ کند بدون اینکه میزان تقاضای کالا کاهش داشته باشد .

میز مدیریت پاسارگاد

ارگونومی از دو واژه یونانی ( ergon ) به معنی کار و ( nomoi ) به معنی قوانین طبیعی تشکیل شده است و در حقیقت بیان‌کننده رابطه صحیح و بهینه بین کار و فیزیک انسان است ارگونومی در طراحی مبلمان اداری نقش پر رنگ‌تری را دارد چرا که محصولات بسیاری در ارتباط مستمر و مستقیم با افراد هستند مانند صندلی میز و … یکی از دغدغه‌های طراحان مبلمان اداری همین مسئله ارگونومی می‌باشد .

با توجه به اینکه افراد ساعت زیادی در ارتباط با محصولات مبلمان اداری هستند ارگونومیک بودن طراحی می‌تواند ضامن سلامتی و افزایش بهره‌وری کارکنان باشد و فرد بتواند مدت زمان بیشتری را با راندمان بهینه در محیطی با محصولات ارگونومیک سپری نماید .

لذا طراحان برای ارگونومیک شدن محصولاتشان سعی می‌کنند از استانداردهای موجود در رسته خود استفاده نمایند تا حداقل راحتی را بر روح محصولاتشان بدمند محصول می‌تواند مجوز صعود به بالاتر قیمت توام با رضایت مشتری را کسب نماید بنابراین نوع یکی از علل مهم تاثیرگذار بر قیمت مبلمان اداری می‌باشد .

زیبایی امری است نسبی ولی مجذوبیت مطلق دارد اولین دیدگاه را نسبت به محصول در ذهن مخاطب حک می‌نماید بدیهی است که نگاه اول می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی مخاطب نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد چرا که لذت بصری بردن از طراحی محصول حس آرامش و امنیت را تقویت کرده و به طور ناخودآگاه مزیت اعتماد مخاطب را افزایش می‌دهد و شانس بیشتری برای قرار گرفتن در سبد انتخابی مخاطب به وجود می‌آید .

به جرأت می‌توان گفت طراحی زیبا در مبلمان اداری ، خود می‌تواند به طور مستقل رقابتی فاصله‌دار برای جلب رضایت مشتری نسبت به سایر موارد داشته باشد . از این رو سیستم قیمت‌گذار محصول جرات افزایش قیمت مبلمان اداری با طراحی زیبا و مجذوب را بدون کاهش تقاضا خواهد داشت . طراحی زیبا می‌تواند چشمگیرترین هدف طراحان مبلمان اداری در جهت فروش و محبوبیت بیشتر در بازار باشد .

یکی از عمیق‌ترین نگاه‌ها به مسئله طراحی مبلمان اداری می‌تواند کارایی و انعطاف‌پذیری محصول باشد کارایی شامل پوشش کامل نیازهای وابسته به محصول می‌باشد و انعطاف‌پذیری همانگونه که از آن برداشت می‌شود شامل وسعت استفاده و یا استفاده در شرایط مختلف از محصول است . این ویژگی در یک سری از مبلمان مانند تخت‌های تاشو ، صندلی‌های تخت شو ، پارتیشن‌های متحرک و میزهای مدولار و غیره به پر رنگ‌ترین شکل خود نمود پیدا کرده است .

از آنجا که استفاده چند منظوره یا منعطف از یک محصول را در برنامه ارمغان آورد مخاطب حاضر به پرداخت وجهی فراتر از محصولات مشابه با انعطاف‌پذیری کمتر می‌باشد . طراحی محصولی منعطف و کارا نیاز به تمرکز و وسعت تفکر یک طراح را دارد که بتواند محصول خود را سازگار با شرایط مختلف و حتی تبدیل‌شونده به محصولی دیگر طراحی نماید و چه معدودند طراحانی که هدف‌گذاری آنان در طراحی مبلمان اداری به این سمت و سو باشند .

چرا که معمولاً انعطاف و کارایی محصول محدودیتی برای طراح به وجود می‌آورد که به ناچار باید گزینه‌های دیگر مانند زیبایی و ارگونومی فدای آن نموده و فقط به رعایت حداقل‌ها اکتفا نماید . بدون شک در تعیین قیمت مبلمان اداری ، صاحبان این صنعت از مسئله انعطاف در طراحی به عنوان گزینه کلیدی استفاده می‌نمایند که بسیار موثر و به جا می‌باشد .

میز مدیریت پالاس

در حقیقت مبلمان اداری تشکیل شده از مواد اولیه می‌باشد که توسط یراق‌آلات به یکدیگر متصل شده و حجم کلی محصول را به وجود می‌آورد و ماندگاری و کارایی محصول را افزایش می‌دهد حال باید بدانیم یراق استفاده شده در مبلمان اداری چگونه می‌تواند روی قیمت محصول تاثیر بگذارد . تکنولوژی ساخت یراق مبلمان اداری در حال پیشرفت روز افزون بوده و هر چه تکنولوژی و مکانیزم ساخت یک یراق به روزتر باشد توانمندی محصول را برای ارائه کارایی بیشتر تضمین می‌کند ، طراحی یراق مورد استفاده در مبلمان اداری با هدف زیبایی بیشتر و تسهیل استفاده از محصول صورت می‌گیرد .

با توجه به اینکه یراق آلات مبلمان اداری در معرض استهلاک بیشتری نسبت به مواد اولیه هستند . بنابراین می‌توان گفت که تداوم استفاده از مبلمان اداری توسط یراق آلات به کار برده شده تعیین می‌گردد و هر چه یراق مرغوب‌تری در ساخت آن استفاده شده باشد زمان بیشتری می‌تواند مورد مصرف قرار گیرد و به همین دلیل توجیهی برای افزایش قیمت مبلمان اداری می‌باشد علاوه بر آن زیبایی و سادگی یراق‌آلات نیز می‌تواند به زیبایی نهایی محصول کمک کرده که در مبحث طراحی به طور مفصل به آن پرداخته شده است .

با توجه به گوناگونی یراق آلات مورد استفاده در مبلمان اداری شرکت‌های مختلف با توجه به بازار هدفی که تعیین می‌کنند و مرغوبیت یراق خود را مشخص کرده و تاثیر مستقیم را بر روی قیمت اعمال می‌نمایند .

پر واضح است که تیراژ تولید و سفارش محصول می‌تواند رابطه مستقیم با قیمت آن داشته باشد بدین صورت که هر چه تیراژ تولید محصول زیاد باشد به دلیل کاهش هزینه‌های سربار تولید قیمت تمام شده و در نهایت قیمت نهایی مبلمان اداری کاهش یافته و قدرت رقابت بیشتری برای محصول به وجود می‌آورد . برای توضیح بیشتر در ذیل به مواردی که به موجب تیراژ تولید باعث کاهش قیمت یک محصول می‌گردد ، اشاره می‌نماییم . ( هزینه طراحی برای یک محصول به تعداد N عدد کمتر از هزینه طراحی چند محصول می‌باشد . )

طراحی

بسته بندی

انبار داری

ویرایش تولید

خرید مواد اولیه

خطای نیروی انسانی

میز مدیریت ویزارد

اولین تصویری که از یک محصول دارای ضمانت در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد اعتماد و حسن سابقه شرکت تولیدکننده می‌باشد ضمانت در مبلمان اداری به دو بخش مواد اولیه و یراق آلات تقسیم می‌گردد که با توجه به نوع مصرف مبلمان اداری مواد اولیه آسیب و استهلاک کمتری خواهند داشت .

ولی در عوض یراق آلات آن دائماً در معرض استهلاک هستند لذا داشتن ضمانت یراق آلات در مبلمان اداری برگ برنده‌ای است که با توجه به احتمال و آرامشی که از خرید محصول نصیب مشتری می‌نماید موجب افزایش قیمت مبلمان اداری نیز می‌شود .

همه ما شاید این تجربه را داشته باشیم که محصولی را خریداری کرده و پس از مدتی به دلیل خرابی نیاز به تعویض قطعات از آن داشته باشیم ولی به دلیل عدم پوشش مناسب و یا خدمات پس از فروش ضعیف شرکت تولیدکننده در تهیه قطعه تعویض مشکل داشته باشیم بنابراین اگر انتظار استفاده طولانی مدت از مبلمان اداری مدنظر باشد حتماً می‌بایست محصولی را انتخاب نماییم . که خدمات پس از فروش مناسب‌تری ارائه دهند و بدیهی است که این ویژگی برای شرکت‌ها هزینه‌بر بوده و متعاقبا قیمت محصول را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند . 

لازم به ذکر است بعضی از تولیدکنندگان مبلمان اداری یراق آلات مختص به خود دارند و تهیه آن‌ها در بازار عمومی قابل دسترسی نیست و این مسئله ترفندی است که طراحان برای وابستگی مشتری به خود از آن استفاده می‌کنند .

بنابراین هر چه یراق آلات استفاده شده در مبلمان اداری عام‌تر باشد تهیه و سرویس آن‌ها راحت‌تر و قابل دسترس‌تر می‌تواند باشد چراکه در صورت عدم دسترسی به یراق‌آلات مورد نیاز در بازار عمومی ممکن است تهیه آن‌ها با قیمت بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها صورت گیرد .

دکوراسیون تالار گفتگو

تولید در صنایع مبلمان اداری به سه دسته سنتی ، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می‌شود که به اختصار توضیحاتی در مورد آن‌ها و ارتباط هر یک با قیمت مبلمان اداری بیان می‌نماییم .

تولید سنتی

تولید نیمه صنعتی

تولید صنعتی

میز مدیریت چستر تیپ 114L

تولیدی است مبتنی بر تجربیات با سبک استاد و شاگردی به تمامی مراحل تولید با دخالت مستقیم نیروی انسانی انجام می‌پذیرد تیراژ تولید رابطه مستقیم با تعداد نیروی انسانی شاغل در مجموعه دارد و با توجه به اینکه هزینه نیروی انسانی از عمده‌ترین هزینه قیمت نهایی مبلمان اداری می‌باشد می‌تواند در افزایش قیمت مبلمان اداری موثر باشد

البته شایان ذکر است که به دلیل دخالت مستقیم نیروی انسانی در تولید سنتی اشتباهات و تفاوت‌های جزئی محصولات نیز بیشتر شده که باعث کاهش کیفیت محصول نهایی می‌گردد بنابراین تولید مبلمان اداری به روش سنتی تولیدی است که گران و با کیفیت پایین است .

در این سیستم تولید ماشین آلات به کمک نیروی انسانی مشتاقانه و نسبت بین ماشین و انسان تقریباً برابر می‌باشد مبلمان اداری تولید شده در این روش سرعت بالاتری و قیمت پایان‌تری می‌تواند داشته باشد چرا که ماشین سرعت و کیفیت تولید را افزایش داده و در نهایت باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش قیمت نهایی مبلمان اداری می‌گردد .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

سیستمی کاملاً صنعتی و ماشین محور بوده که حداقل نیروی انسانی را دارد و تا حد ممکن از دخالت دست در تولید جلوگیری می‌شود این روش هزینه سرمایه‌گذاری اولیه بالایی در بر خواهد داشت ولی به دلیل تیراژ بالای تولید و همچنین کیفیت مناسب و هزینه کارگری پایین که دارد باعث کاهش قیمت مبلمان اداری می‌گردد تنها دغدغه این‌ گونه شرکت‌ها فروش متناسب با تولید می‌باشد چرا که ظرفیت تولید حداکثری نیاز به بازار فروش بزرگی نیاز دارد که سبک آن مهارت‌های خود را می‌طلبد .

کمد دکوراتیو کوتاه آرمز

شاید چنین به نظر برسد که محل تولید مبلمان اداری تاثیری در قیمت آن ندارد در واقع چنین تفکری درست و منطقی است ولی به دلیل جو روانی حاکم بر جوامعی مثل ایران اعتماد مخاطب نسبت به بعضی از کشورها و یا شهرهایی که سابقه بهتری در تولید محصول مبلمان اداری داشته‌اند ، بیشتر است به طور ناخودآگاه حاضرند مبلغ بیشتری بابت آن بپردازند . می‌توان گفت محل تولید و روان یا غیرمستقیم و به دور از ویژگی‌های مثبت مبلمان اداری بر روی قیمت آن تاثیر گذاشته و در انتخاب مشتری موثر است .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید