بهترین فلاورباکس در دکوراسیون اداری
فلاور باکس مدست تیپ 2001
فلاورباکس در دکوراسیون اداری

فلاورباکس جعبه‌هایی با سایزهای مختلف و جنس‌های متفاوت می‌باشد که به عنوان نگهدارنده فضای سبز درون خاک در فضایی به غیر از زمین ساخته شده است . فلاورباکس‌ها از متریال‌های مختلف تولید شده‌اند که بسته به نوع دکوراسیون و طراحی فضای سبز شما استفاده‌های متفاوتی دارند . فلاورباکس یا همان گلدان که امروزه با توجه به جنس و متریال دارای کاربردهای متعددی در فضاهای مختلف از جمله منازل مسکونی ، فضاهای اداری ، مجتمع‌های تجاری ، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها ، فرودگاه‌ها و … و حتی محوطه می‌باشند .

در گذشته عمدتاً از فلاورباکس پلاستیکی و یا بتنی و سنگی استفاده می‌شد اما امروزه کاربرد فلاورباکس چوبی ، فلاورباکس چوب پلاست و فلاورباکس ترمووود در فضاهای داخلی و خارجی گسترش فراوانی یافته است . به دلیل تنوع در ابعاد و جنس فلاورباکس‌ها ، امکان استفاده از فلاورباکس‌ها در نقاط مختلف ساختمان فراهم می‌باشد . امکان جابجایی فلاورباکس‌ها در هر نقطه دلخواه و ایجاد تغییر در چیدمان و دکوراسیون محیط در مقایسه با باغچه‌های سنتی ، مزیت دیگر این گلدان‌ها به حساب می‌آید .

همانطور که گفته‌شده فلاورباکس محیطی را برای کاشت و رشد گیاهان فراهم می‌نماید و مناسب مکان‌هایی مانند بام سبز و تراس سبز است که امکان استفاده از بستر کاشت طبیعی و باغچه فراهم نیست و یا برای نگهداری گل و گیاهی که خارج از اقلیم خود بوده و باید از آنها در داخل منزل و ساختمان نگهداری نمود استفاده می شود .

طراحی و ساخت مبلمان اداری

فلاورباکس زمینی

فلاورباکس دیواری

فلاورباکس آویزی یا هوایی

از فلاورباکس زمینی در پارک‌ها و فضاهای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد . این نوع از گلدان‌های مدرن برای گیاهانی که نیازی به آبیاری زیادی ندارند ، بهترین گزینه هستند و طی گسترده‌ای از گیاهان مانند گل بنفشه تا درختچه را در خود جای می‌دهند .

فلاورباکس دیواری یا جعبه‌های کوچک برای تزیین فضاها و زیباسازی محوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد . استفاده از فلاورباکس‌ها یک راه ساده برای ایجاد جذابیت و افزایش تقاضای تجدید نظر درباره بنای شما است .

فلاورباکس‌ها معمولا خارج از خانه و در مکان قابل دسترس قرار می‌گیرند ، از فلاورباکس همچنین می‌توان در آلاچیق‌ها و در طراحی روف گاردن از فلاورباکس دیواری و فلاورباکس‌های زمینی نیز استفاده کرد ، بنابراین ساکنان خانه می‌توانند به راحتی از گیاهان مراقبت کنند . از فلاورباکس‌ها در محوطه سازی و باغ و باغچه ، در لبه‌تراس‌ها نیز کاربرد فراوانی دارد در برخی موارد موجب می‌شود که طراحی فلاورباکس موجب ساخت ، ساختمان سبز شود .

فلاورباکس آویز یا هوایی بیشتر در تراس و بالکن‌ها دیده می‌شود این نوع از باکس‌ها توجه را به سمت خود جلب می‌کند و می‌تواند زیبایی خیره کننده ای برای شما بسازد فضای بسیار کمی اشغال می‌کند و به دلیل آویز بودن می‌تواند در هر قسمتی مورد استفاده قرار بگیرد این باکس‌ها برای استفاده در بالکن ، پاسیو و آلاچیق بسیار مناسب است و به صورت آویز و معلق دیده می‌شود .

به طور کلی فلاورباکس‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که می‌توان به فلاورباکس‌های چوبی ، پلاستیکی ، چوب پلاستیکی ، سفالی ، بتنی اشاره کرد . درواقع انواع مختلف فلاورباکس تحت شرایط خاصی باید مورد استفاده قرار گیرند .

فلاورباکس چوبی ویژگی خاصی دارد که به راحتی با فضای سبز هماهنگ می‌شود ؛ همین امر باعث ایجاد هارمونی خاص در محیط و در نهایت حس آرامش در افراد خواهد شد . گلدان در دکوراسیون داخلی این روزها نقش پر رنگی را ایفا می‌کند و از عناصر مهم فضاسازی محیط داخلی و بیرونی به شمار می‌آید . بنابراین می‌توانید فضایی دوست داشتنی با استفاده از گلدان چوبی و گل‌های سبز دورن آن در محیط به وجود آورید .

مکان‌های مناسب جهت فلاورباکس ، پاسیو ، تراس ، بالکن ، دور باغچه ، کنار پلکان‌ها ، کنار نیمکت و هر فضایی که مزاحمتی برای ساکنین نداشته باشد امکان‌پذیر است . حتی در مکان‌هایی که فاقد نور بوده و یا کم نور است با نورپردازی مناسب امکان رشد گیاهان را ایجاد می‌نمائیم . ساخت فلاورباکس چوبی می‌تواند فضایی زیبا و دلنشین به ارمغان آورد . به علاوه ، باکس‌های چوبی می‌توانند یک طرح منسجم برای نمای بیرونی خانه شما ایجاد کنند .

چوب نیز ماده مناسبی برای استفاده در باغبانی باکس‌ها است ، زیرا گیاه را با مواد شیمیایی که ممکن است الگوهای رشد را در برخی گونه‌ها تحریک کند ، آلوده نمی‌کند . در واقع ، این تنها یک دلیل برای رنگ نگرفتن یک باکس چوبی است و در عوض آنها را “ بومی ” نگه می‌دارد . اگر رنگ یا پوشش چوب را انتخاب می‌کنید ، توصیه می‌کنیم یک روکش به عنوان یک مانع محافظ به گلدان خود اضافه کنید . روکش‌های پلاستیکی نیز عمر باکس را افزایش می‌دهند . در نهایت ، باکس‌های چوبی ریشه‌های گیاه را خنک ‌تر از سایر مواد نگه می‌‌دارند .

وزن پایین ارزان قیمت بودن و طرح و رنگ‌های مختلف همگی باعث شده‌اند که استفاده از این فلاورباکس‌ها به شدت رواج پیدا کرده است . جنبه زیبا شناختی این فلاورباکس‌ها چندان تعریفی ندارد اما به دلیل ارزان و سبک بودن در تراس‌ها و بالکن‌ها مورد استفاده‌ی بیشتری دارد .

فلاورباکس چوب پلاستیک یا جعبه‌های گل ساده‌ترین راه برای زیبا کردن فضاهایی مانند تراس‌ها ، بام‌ها ، لابی ساختمان و حتی داخل منزل می‌باشد . در ساخت این نوع فلاورباکس به طور عمده از ترکیب چوب و پلاستیک استفاده می‌شود .

سفال از قدیم ماده‌ی اصلی ساخت گلدان‌ها بوده است به سبب تراوش پذیری زیاد آن در هنگام تولید این باکس‌ها از لعاب برای پوشش سفال استفاده می‌کنند . سفال‌ها همیشه به عنوان گلدان کاربرد داشته‌اند . فلاورباکس‌های سفالی نیز به دلیل جنبه زیبا شناختی متمایزی و همچنین طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی که دارند در طراحی فضاهای سبز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد . علی رغم مزایایی که دارند ، این نوع از فلاورباکس‌ها در مقابل ضربه از استحکام پایینی برخوردار هستند و به همین دلیل بیشتر در فضاهای داخلی به کار برده می‌شوند .

فلاور باکس بتنی راهکاری است که دیوار های حائل شیبدار را پایدار نگه دارد و جلوی ریزش و فرسایش را می‌گیرد و از طرفی دیگر کمک می‌کند تا چشم انداز طبیعی زیبایی ایجاد شود که امکان سفارش‌سازی در طرح‌های بسیار متنوع از مهم‌ترین مزیت این نوع فلاورباکس‌ها می‌باشد ، ولی یکی از نقطه ضعف‌هایی که می‌تواند داشته باشد وزن بسیار بالای این فلاورباکس‌ها می‌باشد .

فلاور باکس اینترست تیپ 2006

فلاورباکس‌های زمینی

فلاورباکس‌های آویزی

فلاورباکس‌های دیواری

فلاورباکس پله ای

برخلاف سال‌های نه چندان دور ، در حال حاضر اغلب کارمندان با یک گلدان کوچک روی میز تلاش می‌کنند تا محیط کار را زیبا و آرام کنند . چون گل و گیاهان می‌توانند سطح اکسیژن محیط را تا حد زیادی بهبود داده و از نظر فنگ شویی نیز انرژی‌های منفی را کاهش می‌دهند .

به دلیل محدودیت‌هایی که در فضاهای کاری و اداری وجود دارد ، برای ورود طبیعت به اتاق و سالن‌ها می‌توان از فلاورباکس اداری استفاده کرد . از این فلاورباکس‌ها در بخش‌های مختلفی از محیط‌های کاری می‌توان استفاده کرد که باعث افزایش بازدهی و عملکرد در کارمندان می‌شود .

فلاور باکس اینترست تیپ 2006

یکی از روش‌های ایجاد فضای سبز داخلی در شرکت‌ها و اماکن اداری ، استفاده از فلاورباکس است . این گلدان‌های زینتی را می‌توانید به‌صورت سفارشی و در رنگ و شکل دلخواه تهیه کنید . در پروژه‌ای که شاهد آن هستید طراحی و اجرای فلاورباکس به‌صورت کاملاً هماهنگی با فضای اداری انجام شده . رنگ‌ها ، چارچوب و شکل فلاورباکس‌ها و نحوه‌ی قرار گیری آنها کاملاً متناسب با موقعیت است .

ایجاد انگیزه در کارکنان

افزایش بهره‌وری و راندمان کاری

کاهش فشار کاری

ایجاد عایق صوتی

تصفیه هوا و رفع آلودگی محیط

ایجاد تعادل دمایی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی

فلاورباکس خشک شده

فلاورباکس بر روی شومینه

فلاورباکس بر روی دیوار

فلاورباکس بر روی میز اداری

این روزها زندگی شهری و آپارتمان نشینی تا حد زیادی ارتباط ما را با دنیای زیبای گل‌ها و گیاهان مختلف قطع کرده است . اما باید بدانیم که زندگی شلوغ شهری و آپارتمان نشینی نباید مانع ارتباط ما با گیاهان باشند . این روزها راه‌هایی وجود دارند که با به کار گرفتن آنها می‌توانید گل‌ها و گیاهان را به منزل خود بیاورید . فلاورباکس‌ها یا به عبارتی جعبه‌های گل محفظه‌هایی هستند که مثل گلدان‌ها عمل می‌کنند .

این باکس‌ها کاملا توخالی هستند . ایجاد فضای سبز و کمک به حفظ محیط زیست کمک به زیباسازی فضای شهری پرورش گل و گیاه و افزایش اکسیژن محیط ایجاد حس آرامش و طراوت در فضای اطراف زیباسازی فضاهای پرت مناسب برای نصب در ادارات و دفاتر دولتی می‌باشد .

مقاومت و دوام بالای فلاورباکس

سرعت بالا در پیاده‌سازی فلاورباکس

سهولت جابه‌جایی فلاورباکس

توزیع یکپارچه آب و مواد مغذی در فلاورباکس

تنوع شگفت‌انگیز طرح و رنگ در فلاورباکس

نمای ساختمان‌ها یکی از موضوعاتی هستند که در طراحی و ساختمان‌سازی به آن توجه ویژه‌ای شده و از آن جا که در زیبایی ساختمان ، تاثیر به سزایی دارد باید به آن اهمیت داد . یکی از موارد کاربردی که برای درون و بیرون نمای ساختمان‌ها به کار برده می‌شود ، فلاورباکس‌ها می‌باشند .

اجرای فلاورباکس‌ بهترین ایده برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند در حیاط یا تراس خانه خود ، فضای سبز ایجاد کنند . امروزه به دلیل متراژ پایین ساختمان‌ها و کاهش فضای باز در حیاط خانه‌ها ، بسیاری از افراد به روش‌های جدیدی روی آورده‌اند . یکی از این روش‌ها جهت استفاده بهینه از فضای بلااستفاده حیاط یا تراس خانه‌ها ، اجرای فلاورباکس است .

فلاور باکس اینترست تیپ 2006

دارای زیرگلدانی همجنس و همرنگ گلدان

کاملاً عایق

شیک و استثنایی

سبک و قابلیت حمل آسان

قابلیت کاشت تمامی گیاهان طبیعی

کاملاً مقاوم در برابر نفوذ آب و پوسیدگی

مقاوم در برابر پوسیدگی بر اثر آفتاب و برف و باران

محل کار و یا اتاق مدیران و … ، یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های هر شرکت و یا اداره محسوب می‌شود که طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیاری دارد . این فضا به نوعی اتاق تصمیم‌گیری یک شرکت است و در آن تصمیمات مهمی درباره کار و یا معرفی محصولات و خدمات به افراد دیگر بیرون مجموعه صورت می‌گیرد .

بی تردید داشتن فلاورباکس‌های اداری نه تنها یک فضای متفاوت و زیبا برای کارمندان سطح بالا در آن شرکت ایجاد می‌کند ، بلکه از بابت جلوه آن شرکت در نگاه دیگر افراد مراجعه‌کننده نیز تاثیر بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد و با داشتن طراحی خاص برای این فضا می‌توان به بالا بردن سطح اعتماد آنان به محصولات و خدمات شرکت کمک شایانی کرد .

طراحی و ساخت انواع فلاورباکس در دکوراسیون اداری یا خرید آن ، با توجه به مواردی که گفته شد خیلی کار سختی نیست . فقط نیاز به کمی دقت و سلیقه دارد . مواردی مانند انتخاب جنس خوب ، طراحی مناسب و جایگاه قرار گیری فلاورباکس ، می‌تواند به زیباترین بخش دکوراسیون اداره و یا شرکتتان کمک کند . با رعایت این نکات ،‌ فلاورباکس زیبا خواهید داشت .

همچنین برای اینکه بتوانید از یک طراحی محیط کار جذاب و منحصر به فرد برخوردار شوید ، بهتر است از مشاوره‌های تخصصی و کاربردی در این زمینه ، غافل نشوید . شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس یکی از مراکز معتبر برای ارائه‌ی مشاوره‌های دقیق و هوشمندانه به شمار می‌رود که با بهره برداری از این مشاوره‌ها می‌توانید بهترین و ماندگارترین خریدها را برای خود رقم بزنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید