انواع فلاورباکس اداری
فلاور باکس کیوب فریم تیپ 2007
فلاورباکس اداری

فلاورباکس‌ اداری یکی از گزینه‌های مناسب و عالی برای دعوت طبیعت به محیط کار و فضای اداری است که باعث ایجاد فضایی آرامش‌بخش و زیبا می‌شود . وجود گل و گیاه حال و هوای سنگین اداره‌ها را عوض می‌کند و حال و هوای تازه و سرشار از شادابی و طراوت ایجاد می‌کند که این امر باعث می‌شود که کارمندان هنگام کار احساس عالی و شادی داشته باشند و بر روند کاری کارمندان تأثیرگذار است .

همچنین بر احساسات مراجعه‌کنندگان و ارباب‌رجوعان نیز بسیار تأثیرگذار است و فضای اداری را برای آنها بسیار جذاب و زیبا می‌کند . این جعبه‌ی زیبا شرایطی را برای شما فراهم می‌کند که حتی در کوچک‌ترین دفتر کار به خوبی از مزایا طبیعت و سرسبزی گل و گیاهان برای افزایش کارایی کارمندان استفاده کنید .

همانطور که از اسمش مشخص است ، فلاورباکس یک کلمه‌ی انگلیسی است که به معنی جعبه‌ی گل می‌باشد که امروزه ، در انواع مختلف آن در دنیای دکوراسیون طراحی و ساخته می‌شود و اغلب ؛ گیاهان مخصوص و مینیمال داخل آنها برای رشد قرار می‌گیرند . حال می‌خواهیم در این مقاله درباره‌ی فلاورباکس اداری ، انواع آن ، کاربرد آن و کاربری آنها بپردازیم .

فلاور باکس رکتیکال

روح و جسم انسان با هم ارتباط مستقیم دارند . درون آدم نشان‌دهنده‌ی برون آن است ؛ یعنی اگر ما بتوانیم روح خود را درمان کنیم و روان خود را در شرایط عالی قرار دهیم ، بی‌شک جسم سالم‌تری خواهیم داشت . برعکس این موضوع نیز وجود دارد ؛ یعنی اگر انسان از نظر جسمی سلامتی داشته باشد مغز آن نیز قدرت زیادی در ایده‌پردازی ، خلاقیت و انجام کارها خواهد داشت .

این موضوع باعث شده است که امروزه بسیار به روانشناسی محیط کار و اداره‌ها توجه شود و ورود طبیعت و گیاهان به اتاق کار و اداره‌ها توصیه می‌شود . زیرا وجود گل و گیاه تأثیر بسزایی بر روحیه‌ی کارمندان می‌گذارد و باعث می‌شود آنها در محیط کار خود و در هنگام کار کردن احساس خوشایندی داشته باشند و روند کاری درست و سریعی داشته باشند .

فلاورباکس اداری به دلیل استقبالی که از آن می‌شود در انواع جنس و متریال مانند فلز ، پلاستیک ، چوب و … طراحی و ساخته می‌شود و هر کدام از آنها دارای طرح و رنگ متنوع و شکیلی می‌باشند . این جعبه‌ی گل وسیله‌ای است که نقش گلدان یا باغچه‌های بسیار کوچک را در همه‌ی فضاهای خارجی و داخلی ایفا می‌کند .

با استفاده از این محصول اداری می‌توانید اتاق کار کارمند خود و دفتر مدیریت را زیبا و شاداب کنید . همچنین با استفاده از آن می‌توانید فضای خالی راهروهای اداره‌ی خود را پر کنید و به طراحی مبلمان اداری خود طراوت بخشید و طراحی و دکوراسیون حرفه‌ای داشته باشید . همانطور که گفته شد این محصول اداری دارای انواع متنوعی از جنس و متریال ، رنگ و طرح ، سایز و ابعاد است و شما می‌توانید بر اساس شرایط محیط ، سلیقه و سبک طراحی داخلی خود آنها را انتخاب نمایید .

به طور کلی انواع متنوع و شکیلی از فلاورباکس‌ اداری در دنیای دکوراسیون وجود دارد که بر اساس مصالحی که در ساخت آنها استفاده شده است ، دسته‌بندی می‌شود که می‌توان به فلاورباکس اداری  چوبی ، بتنی ، پلاستیکی ، شیشه‌ای و … اشاره کرد . شما می‌توانید طبق شرایط خود و شرایط محیط اداری خود فلاورباکس اداری خود را انتخاب نمایید .

معمولاً چوب‌ها به صورت روکش در ساخت فلاورباکس‌ها استفاده می‌شوند . چرا که چوب در برابر نور ، آب و رطوبت مقاوم نیست و با توجه به میزان جذب بالای رطوبت ، ماندگاری کمی دارند . برای همین از روکش آنها برای ساخت فلاورباکس‌ها استفاده می‌شود . فلاورباکس‌های چوبی بسیار زیبا و کلاسیک هستند و ایده‌آل می‌باشند . نصب آنها عمدتاً به صورت آویزان یا دیواری است . استفاده از چوب در ترکیب با مصالح دیگر در ساخت فلاورباکس‌ها بسیار رایج است . این مدل فلاورباکس نیز در انواع طرح و رنگ ساخته شده است.

از گذشته تا به امروز سفال به عنوان گلدان مورد استفاده قرار گرفته است . فلاورباکس‌های سفالی نیز بسیار زیبا و جذب‌کننده هستند و طرح و رنگ متنوع و مختلفی دارند و در طراحی فضا و اداره‌هایی که دارای سبک سنتی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد . این نوع از فلاورباکس‌ها در برابر آب ، رطوبت و نور خورشید مقاوم هستند اما به دلیل شکنندگی که دارند در برابر ضربه مقاوم نیستند و استحکام پایینی دارند . اغلب در فضاهای داخلی اداره‌ها و دفاتر کاری استفاده می‌شوند .

این نوع از فلاورباکس اداری بسیار متنوع است و به دلیل وزن پایین و سبک و قیمت مناسب و ارزان ، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و به شدت رواج پیدا کرده است . از نظر زیبایی نسبت به سایر متریال‌ها در درجه‌ی پایینی است اما به دلیل ارزان و سبک بودن در فضاهای بیرونی و خارجی اداره‌ها و دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد .

فلاورباکس بتنی همانطور که مشخص است از بتن ساخته شده است و در بعضی‌ها جدا از بتن از میلگرد‌ها نیز در ساخت مواد آن استفاده می‌شود . در آنها از قالب‌های سنتی نیز استفاده می‌شود . این نوع فلاورباکس اداری هم به صورت صنعتی و هم به صورت نیمه صنعتی طراحی و ساخته می‌شود و در ساخت آنها نیاز به دقت بالایی دارد و قوانین لازم باید رعایت شود .

از مهم‌ترین مزایای این نوع فلاورباکس این است که بسیار مقاوم و مستحکم در برابر ضربه ، آب ، رطوبت و نور خورشید است و در فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما اغلب در فضاهای خارجی مکان‌های اداری استفاده می‌شود . شما می‌توانید در هر طرحی این فلاورباکس اداری را سفارش دهید و این فلاورباکس امکان سفارش‌سازی دارد . فلاورباکس‌های بتنی به دلیل وزن بالا و سنگینی که دارند ، گران‌تر هستند و نصب آنها به صورت زمینی ، دیواری و آویزان امکان‌پذیر است .

فلاورباکس‌های اداری فلزی را با استفاده از رنگ در برابر رطوبت و عوامل محیطی عایق می‌کنند . این فلاورباکس‌ها اغلب به صورت دیواری و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند که با رطوبت در تماس نباشند .

یکی دیگر از مدل‌های سنتی فلاورباکس‌های اداری ، فلاورباکس سنگی می‌باشد . این مدل فلاورباکس همانطور که از اسمش پیدا است از سنگ ساخته می‌شود و به دلیل اینکه سنگ ماده‌ی سنگینی است ، سبب می‌شود گلدان و باکس به صورت ثابت و فیکس شده در جای خود قرار بگیرد .

این نوع فلاورباکس مانند فلاورباکس بتنی به صورت ثابت استفاده می‌شود . زیرا وزن زیادی دارد و اغلب در فضاهای خارجی اداره‌ها مانند روف‌گاردن‌ها استفاده می‌شود و جنبه عمومی ندارد و در ساخت فلاورباکس سنگی از انواع سنگ‌ها مانند سنگ مرمر و تراورتن می‌توان استفاده کرد .

این نوع فلاورباکس اداری نسبت به سایر فلاورباکس‌ها جذابیت و زیبایی بیشتری دارد و معمولاً در فضاهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد . به دلیل شکنندگی که دارد در فضاهای داخلی اداره‌ها نصب می‌شوند و جای می‌گیرند و در ترکیب با سایر مصالح‌ها مانند فلز و چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند .

در تولید و ساخت این فلاورباکس اداری از رنگ و رزین استفاده می‌شود و دارای انواع طرح‌ می‌باشد . در هر صورت فلاورباکس‌های فایبرگلاس دارای وزن کمتر و سبک‌تری نسبت به بتن‌ها هستند و مقاومت کمتری دارند و در برابر شرایط محیط خاص امکان شکستن و ترک‌خوردن آن بسیار است .

در ساخت این مدل فلاورباکس از ترکیب دو یا چند نوع مصالح استفاده می‌شود . ترکیب چوب ، فلز ، سنگ و بتن با یکدیگر در ساخت این فلاورباکس دیده می‌شود .

فلاور باکس مدست تیپ 2001

در حال حاضر اغلب کارمندان با یک گلدان کوچک روی میز تلاش می‌کنند تا محیط کار را زیبا و آرام و متنوع کنند . چون گل و گیاهان می‌توانند سطح اکسیژن محیط را تا حد زیادی بهبود داده و از نظر فنگ شویی نیز انرژی‌های منفی را کاهش می‌دهند . به دلیل محدودیت‌هایی که در فضاهای کاری و اداری وجود دارد ، برای ورود طبیعت به اتاق و سالن‌ها می‌توان از فلاورباکس اداری استفاده کرد . فلاورباکس‌ها کاربرد بسیاری دارند . اکنون ، می‌خواهیم به چند کاربرد آنها در محیط‌های کاری و اداره‌ها بپردازیم .

یکی از دغدقه‌های بزرگ در محیط‌های کاری ، بخش‌بندی گروه‌های کاری مختلف می‌باشد . به دلیل نبود اتاق در بسیاری از مواقع و در اداره‌های با مساحت کوچک تنها راهکار استفاده از پارتیشن اداری می‌باشد . اما با کمی خلاقیت و ایده‌پردازی می‌توان فلاورباکس‌ها را به یکی از زیباترین پارتیشن‌های اداری تبدیل کرد .

برای این کار کافیست فلاو‌رباکس‌های پایه‌دار و بزرگ را انتخاب کنید که شبیه به باغچه هستند . سپس از آنها مانند دیوار‌بین بخش‌های مورد نظر می‌توان استفاده کرد و گل و گیاه‌های متنوعی را در آنها پرورش داد . به همین آسانی و سادگی می‌توان فضای خشک و بی روح کار و اداره‌ها را به محیطی زیبا و آرامش‌بخش با بخش‌بندی‌های مناسب تبدیل کرد و نظم را در آنها ایجاد نمود و محیط را سازماندهی کرد .

از دیگر موارد کاربرد فلاورباکس‌ها می‌توان به استفاده از آنها در راهرو‌های فضاهای اداری و دفاتر کاری اشاره کرد . متاسفانه در اغلب مواقع راهر‌وهای باریک و بی‌روح ادارات و محیط‌های کاری در دکوراسیون نادیده گرفته می‌شوند و خالی می‌مانند .

این در حالیست که با استفاده از چند فلاورباکس می‌توان فضا را زیباتر کرد تا ارباب‌رجوع‌ها و کارمندان در حین عبور از این محیط احساس خوشایندی داشته باشند . فضاهای خشک و بی روح تأثیر خوبی بر روحیه کارمندان و ارباب رجوع‌ها نخواهد داشت و قطعاً شرایط کار را برایشان سخت‌تر می‌کند . در نتیجه می‌توان با انتخاب چند فلاورباکس رنگی راهروهای اداری را بی نظیر و متنوع جلوه داد .

در بسیاری از مواقع کم بودن متراژ در اتاق‌ها باعث می‌شود تا فضای کافی برای قرار گرفتن گلدان‌ها روی زمین در اختیار نداشته باشید . در این شرایط می‌توان از دیوارها نیز استفاده بهینه‌ای کرد و شما با طراحی دیوار سبز جلوه‌ی منحصر به فردی را در محیط اداره‌ی خود ایجاد کنید . با توجه به اینکه فلاورباکس‌های اداری از نظر شکل و رنگ و طرح و مدل دارای تنوع بالایی هستند ، در نتیجه حق انتخاب زیادی برای استفاده از آنها برای ساخت دیوار سبز خواهید داشت .

بر اساس مدل و طرح مورد نظر برای دیوار سبز می‌توانید فلاورباکس‌های کوچک و بزرگ و رنگی را انتخاب و گل‌های مختلف رنگی را در آنها پرورش دهید . حتی می‌توان با یک فلاورباکس بزرگ باغچه کوچک و زیبایی را روی دیوار اتاق اداری و سالن‌های اداره‌ها ایجاد کرد .

برخلاف تصور اغلب افراد ، فلاورباکس‌ها همیشه بزرگ طراحی نمی‌شوند و می‌توانید مدل‌های بسیار کوچک مانند یک گلدان رومیزی را نیز انتخاب کنید . در این صورت ، با یک فلاورباکس کوچک می‌توان میز اداری را زیباتر جلوه داد . قرار دادن یک فلاورباکس کوچک در وسط میز جلو مبلی یا یک گوشه ‌ای از میز کاری فضا را بسیار جذاب و زیباتر می‌کند .

از دیگر موارد کاربرد فلاورباکس اداری می‌توان به استفاده از آنها در گوشه اتاق‌های کاری و سالن‌ها اشاره کرد . برای این امر بهتر است از فلاورباکس‌های چند طبقه استفاده کنید تا تعداد گل بیشتری در آنها قرار گیرد و بسیار فضا زیباتر ، متنوع و شکیل می‌شود . البته اگر اتاق کارتان کوچک است و نمی‌خواهید فضا گلخانه‌ای شود ، باکس ‌های گل یک طبقه هم می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند .

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع فلاورباکس ، فلاورباکس زمینی می‌باشد . این فلاورباکس‌ها بر روی زمین یا روی نیمکت‌ها و میزهای مختلف و یا حتی روی طاقچه‌های فضای خارجی و باز اداره‌ها و دیگر مکان‌ها قرار می‌گیرند . به طورکلی وجود این نوع فلاورباکس در محیط علاوه بر کاربردی بودنشان ، کمک زیادی به زیبایی فضای باز می‌کند .

یکی دیگر از انواع فلاورباکس‌ها نوع دیواری آنها است . درواقع این نوع از فلاورباکس به کمک طراحی فضای باز و خارجی مکان‌ها آمده است و کمک زیادی به زیبایی محیط کرده است . معمولاً باکس‌های گل دیواری در ابعاد مختلف بر روی بدنه دیوار بیرونی نصب می‌شوند و اغلب یا بر روی شبکه‌های چوبی متصل به دیوار و یا زیر پنجره نصب می‌گردند .

بسیاری از ما در نمای بیرونی خانه ، آپارتمان ، برج‌ها و بر روی نرده‌های تراس ، نصب و قرارگیری گلدان‌هایی را دیده‌ایم . این گلدان‌ها ، همان فلاورباکس‌های آویزی هستند که بر روی نرده‌ها و لبه‌های دیوارها قرار می‌گیرند و به صورت آویزان دیده می‌شوند . درواقع این نوع از فلاورباکس زیبایی و چشم نوازی خاص خود را دارند و تنوعی در فضاها و دکوراسیون مکان‌های مختلف ایجاد می‌کند و همچنین برای استفاده در بالکن و پانسیون‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر مناسب می‌باشند .

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان و خریداران را با این محصول اداری زیبا و انواع آن و کاربری‌های آن آشنا کرد تا به آن شناخت کافی داشته باشید و خریدی بدون مشکل کرده باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید