انواع فایل کشو در کرج
فایل کشو کیوب فریم تیپ 1507
فایل کشو در کرج

فایل کشو در کرج یا فایل اداری ، یکی از انواع کمد اداری است و نیز یکی از پرکاربردترین لوازم در محیط‌های کاری ، ادارات و شرکت‌ها محسوب می‌شود . این محصول اداری اگر طبق اصول ، طراحی و ساخته شود ؛ زیبایی بسیاری به فضا و محیط اداری شما می‌دهد . فایل کشو در سراسر کشور طراحی و ساخته می‌شود که ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را فایل کشو در کرج آشنا سازیم .

کرج نیز یکی از شهرهای بزرگ و پیشرفته کشور است که تولید کنندگان و شرکت‌های بزرگ و زیادی در خصوص طراحی و ساخت مبلمان اداری در این شهر فعال هستند . و فایل کشو در کرج نیز ساخته می‌شود . بنابراین انواع زیادی از فایل کشو در کرج و دیگر محصولات اداری در این شهر طراحی می‌شود و عرضه می‌گردد . اکنون با طرح چند سؤال به ادامه‌ی مطلب فایل کشو در کرج می‌پردازیم .

  • فایل کشو چیست ؟
  • انواع فایل کشو در کرج چیست ؟
  • فایل کشو چه اهمیت و کاربردی دارد ؟
  • مزایای استفاده از فایل کشو چیست ؟
  • چرا به فایل کشو نیاز داریم ؟
فایل کشو شیدر تیپ 1504

فایل کشو ، ابزار کاربردی است که می‌توان گفت نقش دراور را نیز ایفا می‌کند . این محصول اداری دارای چند کشو است که شما به راحتی می‌توانید وسایل ضروری و کاربردی خود را در آن جای دهید . معمولاً تعداد کشوهای آن از دو عدد تا هر مقدار تعداد کشو دلخواه و متناسب است و ساخته می‌شود . فایل کشو را اغلب در طراحی مبلمان اداری استفاده می‌کنند و در ادارات و فضاهای اداری و کاری کاربرد دارد ؛ اما می‌توان در آشپزخانه منازل برای قرارگیری قاشق‌ها ، چنگال‌ها ، دستمال‌های آشپزخانه و … استفاده کرد .

فایلینگ اداری ، یکی از ابزارها و بخش‌های مهم مبلمان اداری است که به طور کلی برای ذخیره‌سازی ، نگهداری و سازماندهی انواع فایل‌های اداری مانند پرونده‌ها ، مدارک ، اسناد ، زونکن‌ و … کاربرد دارند و استفاده می‌شوند . استفاده از فایل کشو در محیط‌های اداری و سازمان‌های بزرگ یا کوچک ، امری مهم و ضروری است و در شهرهای بزرگ ایران طراحی و ساخته می‌شود و فایل کشو در کرج نیز تولید می‌شود . در ادامه‌ی مقاله با آشنایی انواع فایل کشو در کرج و کاربردهای انواع فایل کشو در کرج متوجه خواهید شد .

فایل کشو در کرج در انواع متنوعی طراحی و ساخته می‌شود . فایل کشو در کرج به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شود .

از فایل‌های کشویی و یا اداری پهن برای نگهداری اسناد بزرگ‌تر که به صورت افقی روی سطوح نگهداری استفاده می‌شوند . این فایل کشو در کرج دارای کشوهایی کوتاه و جادار بوده که می‌تواند برای نگهداری بوم نقاشی ، نقشه‌ها و نیز اسناد عریض مورد استفاده قرار گيرد . با استفاده از این نوع فایل کشو در کرج نگران آسیب خوردن اسناد در اثر تا کردن یا لوله کردن نخواهید بود و دیگر اسناد و مدارک شما دچار تغییر شکل نخواهند شد . این مدل از فایل کشو از انواع فایل کشو در کرج است .

این نوع فایل کشو در کرج همانطور که از اسمش مشخص است به راحتی در فضای مورد نظرتان حرکت می‌کند و قابل جابه‌جایی است . این فایل کشو در کرج چرخ یا گوی کوچکی دارند که ‌می‌توان آنها را راحت روی فرش و سطوح حرکت داد . شما با اين نوع فايل کشو در کرج می‌توانيد كليه اسناد و مدارک خود را به هر محلی در فضای كاری خود منتقل كنيد . اين نوع فايل کشو در کرج در مقايسه با فايل اداری ثابت مزايای زیادی دارد كه شما در حين كار و استفاده از آن به آن مزايا پی خواهيد برد .

درب کشوهای فایل‌های کشو عمودی به سمت عرض باز می‌شوند و معمولاً عمق بیشتری نسبت به سایر انواع فایل کشو در کرج دارند . این نوع فایل کشو در کرج معمولاً ارتفاع بیشتری نیز نسبت به مدل‌های جانبی دارد و فضای بيشتری را در اداره و محیط ‌کاری شما اشغال می‌كنند و كاربران به راحتی می‌توانند به پرونده‌ ، اسناد و مدارک‌های موجود در كشوهای آن دسترسی داشته باشند .

درب كشوهای فایل‌های کشو اداری جانبی از سمت طول باز می‌شوند . معمولاً کشوهای پهن‌تری دارند ولی عمق این فایل کشو در کرج نسبت به مدل های دیگر کمتر است . مناسب فضاهایی است که در اين نوع فضاها ، كشوهای بلند به راحتی بيرون كشيده نمی‌شوند . كاركنان و کارمندان می‌توانند به صورت نشسته به اسناد و مدارک موجود در آن  دسترسی داشته باشند .

فایل دو کشو مدست تیپ 1501 - 2D

فایل‌ کشو در کرج از نطر جنس و متریال و ویژگی‌های ظاهری نیز متفاوت هستند حال به انواع آنها از نطر جنس و متریال و ویژگی‌های ظاهری می‌پردازیم .

مدل‌های فایل‌های کشویی فلزی همانطور که مشخص است از فلز و متریال‌هایی مشابه فلزها ساخته شده‌اند که بیشتر برای محیط‌های کاری و اداری مناسب هستند و متناسب با فضاهای اداری طراحی و ساخته شده‌اند . این دسته از فایل کشو در کرج مقاومت بالایی در برابر ضربه ، فشار و حرارت دارد و بسیار مستحکم است به همین دلیل دیر خراب می‌شود ؛ در نتیجه ماندگار است و دوام زیادی دارد . از همه مهم‌تر اینکه به راحتی قفل می‌شود و امنیت بالایی برای حراست و نگهداری از مدارک و اسناد‌های مهم شما دارد .

فایل‌های کشویی که از جنس چوب هستند از شکل‌ها و شمایل بسیار مشابهی با دراور برخوردار هستند و بسیار شبیه به هم می‌باشند . به کمد‌های لباس و کمدهای اداری هم شباهت زیادی دارند . این فایل‌ها می توانند گزینه خاص و متفاوتی برای مرتب کردن وسایل کوچک و بی اهمیت هستند .

از طرف دیگر این مدل فایل کشو در کرج ظاهر شیک و ایده آل دارد و می‌تواند به تنهایی در افزایش زیبایی اتاق کار و اداره‌ی شما نیز مؤثر باشد . امروزه به دلیل استقبال زیاد افراد از محصولات با جنس و متریال چوب انواع زیادی با انواع چوب متفاوت ساخته شده‌اند . در ادامه به انواع مهم آنها و توضیحات آن می‌پردازیم .

گردو : به طور کلی ، چوب گردو به‌دلیل دوام ، استحکام و مقامت بالایی که دارد و زیبایی کلاسیک و سلطنتی‌ای که به فایل کشو خواهد بخشید معمولاً انتخاب اصلی مشتری‌ها برای سفارش محصولات چوبی ، اعم از ساخت وسایل تزئینی چوبی ، ساخت فایل کشو چوبی ، ساخت کمد دیواری چوبی ، ساخت ویترین و دراور چوبی ، ساخت جاکفشی و … است . محصولات چوبی با این چوب به دلیل مزایای زیادی که دارند قیمت نسبتاً بالایی دارند .

راش : چوب راش نیز در طراحی و ساخت انواع محصولات اداری چوبی نیز بسیار پرکاربرد است که هم ظاهری زیبا و هم قیمت مناسبی دارد و همچنین مقاومت خوبی نیز در مقابله با فشارها و جابه‌جایی‌ها دارد .

نئوپان : احتمالاً ارزان‌ترین چوب در ساخت انواع محصولات چوبی ، چوب نئوپان می‌باشد که در واقع ترکیبی از چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است . چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و مستحکم است و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار دکوراسیون مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت فایل کشو ، کمد دیواری ، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می ‌شود .

MDF : بهترین نوع چوب و متریال ، هم از نظر کیفیت و مقاومت و جنس مرغوب و هم از نظر قیمت ، MDF است . MDF با روکش‌های مختلف تهیه و عرضه می‌شود . به همین دلیل پس از ساخت شباهت ظاهری بسیاری با چوب خالص خواهد داشت . اکثر فروشنده‌ها به همین دلیل به محصولات از این جنس مانند فایل کشو MDF ، فایل کشو چوبی نیز می‌گویند . محصولات اداری با این جنس و متریال کیفیت بسیار بالا و عمر بلندی دارند . این نوع چوب مصنوعی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد .

چوب‌های ذکر شده در قسمت فوق ، تعداد محدودی از چوب‌های مختلف در ساخت فایل کشو چوبی هستند و در بازار دکوراسیون تعداد بی‌شماری از چوب‌های متنوع و شکیلی موجود است .

فایل‌های کشویی که از پلاستیک ساخته شده‌اند اغلب ، مناسب محیط های آشپزخانه می‌باشند . این محصولات به راحتی شسته می‌شوند و با توجه به مدل‌های مختلف و اندازه‌های متفاوتی که دارند ، استفاده از آنها در اکثر آشپزخانه‌ها ضروری می‌باشد . در نتیجه هر آشپزخانه‌ای بهتر است از این فایل‌ها در طراحی و دکوراسیون داخلی خود استفاده کند تا فضا منظم‌تر دیده شود و هر وسیله‌ای جای مشخصی داشته باشد .

این مدل فایل کشو در کرج مناسب برای پرونده‌ها و مدارکی است که باید همیشه در دسترس باشند و نیز تعداد محدود و کمی دارند . بنابراین شما عزیزان با قرار دادن این مدل فایل کشو ، میز اداری و کار خود را مرتب کرده و سازماندهی می‌کند .

از لحاظ قابلیت قفل فایلینگ‌های اداری به 2 نوع تقسیم می‌شوند : بدون قفل و قفل دار . فایلینگ‌های بدون قفل که از لحاظ امنیت سطح پایینی دارند ، اغلب به عنوان ست میز اداری برای هر کاربر تهیه می‌شوند و مناسب نگهداری پرونده‌های مهم نیستند . انواع فایل‌های کشو قفل‌دار هم که خود به دو نوع یعنی قفل مرکزی و قفل جداگانه تقسیم می‌شوند .

در فایلینگ اداری با قفل مرکزی تمام کشوها به طور خودکار و هم‌زمان قفل می‌شوند و نوع قفل جداگانه نیز می‌توانید هر کشو را به طور جداگانه قفل کنید . هر کدام از این دو نوع ، ویژگی‌های خاص خود را دارند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیازتان یکی از آنها را انتخاب نمایید .

فایل کشو اینترست تیپ 1506

همانطور که گفته شد فایل کشو یکی از اساسی‌ترین مبلمان اداری است که در یک فضای کاری ، اداری و سازمانی باید وجود داشته باشد . تقریباً تمام کارمندان برای ایمن نگه داشتن ، در دسترس نگه داشتن و نظم‌دهی به فایل‌های فیزیکی از این ابزار مفید استفاده می‌کنند .

متأسفانه برخی از کارمندان یا مدیران مجموعه‌های مختلف ، از اهمیت وجود این کشوهای مفید غافل می‌شوند و بعد از مدتی دچار آشفتگی و به‌ هم ریختگی در اسناد کاری مهم خود خواهند شد . این در حالی است که سازماندهی اسناد به کمک فایل کشویی و کمد شلف می‌تواند بهره‌وری نیروی کار را افزایش دهد . علاوه بر این، دیگر مزایای این محصول اداری عبارتند از :

صرفه‌جویی در وقت و زمان : کارمندانی که از فایل‌های کشویی استفاده نمی‌کنند ؛ اغلب وقت خود را برای جستجوی در اسناد مورد نیاز صرف می‌کنند . با استفاده از این محصول اداری ، زمان صرف شده برای جستجوی اسناد و مدارک مختلف کاهش پیدا می‌کند و این کار می‌تواند به روشی کارآمدتر و سازنده‌تر انجام شود .

حفاظت و نگهداری از اسناد : فایل‌های کشویی به عنوان پناهگاهی امن برای پرونده‌های مهم ، شخصی و محرمانه طراحی و ساخته شده‌اند . در ضمن اگر نوع فلزی این محصول را خریداری کنید ؛ می‌توانید از اسناد خود در برابر بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و آسیب‌های محیطی نیز محافظت کنید .

همانطور تا الان گفته شد ، هدف از استفاده از فایلینگ اداری در محیط‌های کاری و اداری ، ایجاد نظم و جلوگیری از هرج و مرج در ادارات و سازمان‌های مختلف است . فایل‌های کشو اداری با دسته‌بندی اطلاعات و نگهداری از آنها از به‌ هم‌ریختگی و بی نظمی در محیط اداری و کاری جلوگیری می‌کند و این موضوع باعث کمک به پرسنل جهت پیدا کردن پرونده‌ها می‌شود و سرعت عمل آنها را بالاتری می‌برد و بر روند کاری کارمندان تأثیرگذار است .

این امکان باعث تمرکز بیشتر و ایجاد احساس آرامش برای کارکنان و حتی مراجعین می‌شود . مزایای استفاده از آنها عبارتند از :

  1. ایجاد نظم و سازماندهی محیط کار
  2. دسترسی سریع و آسان به پرونده‌ها و پوشه‌ها و …
  3. افزایش سرعت و بهره‌وری کارکنان و بهبودی روند کاری کارمندان
  4. کمک به حفظ زیبایی دکوراسیون داخلی محیط کار و ایجاد جلوه‌ی بیشتر در مبلمان اداری
  5. ایجاد احساس رضایت در مشتریان و مراجعین
  6. کاهش هزینه و عدم استفاده از زونکن‌های پرحجم و گران‌قیمت
فایل دو کشو آرمز تیپ 1502 - 2D

فایل کشو اداری یکی از تجهیزات اداری و از اجزای طراحی مبلمان اداری است وسیله‌ای است برای سازماندهی ، نگهداری و بایگانی مدارک ، اسناد و فایل‌های مهم که در انواع سازمان‌ها و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد . هر کسب و کاری برای کارآمد بیشتر و بهتر و سرعت در روند کاری ، بیش از هر چیز نیاز به قانون‌مندی و نظم دارد . یکی از اصولی که مدیران موفق در سازمان‌ها و کسب و کارهایشان سرلوحه خود قرار می‌دهند ، نظم است .

سازماندهی امور و داشتن نظم در محیط‌های کاری از اتلاف وقت و هزینه به طرز چشمگیری جلوگیری می‌کند . یکی از نکات کلیدی برای سازماندهی و ایجاد نظم در محیط کار استفاده از یک سیستم بایگانی کارآمد است که فایل کشو اداری برای انجام همین امر طراحی و ساخته شده است .

مهم‌ترین عامل بر قیمت فایل کشو و نکته قابل توجه در خرید آن اندازه و سایز و ابعاد محصول است . ابتدا اندازه‌ی اسنادی که قرار است در فایل انتخابی قرار بگیرد را باید در نظر گرفت تا در هنگام قرارگیری آنها در فایل کشو دچار آسیب نشوند .

اگر فقط به یک سیستم بایگانی کلی نیاز دارید می‌توانید از انواع کمدهای اداری استفاده کنید . این موارد به اندازه و شکل دفتر شما و نوع نیاز شما از سیستم بایگانی بستگی دارد . هنگام بررسی اندازه‌ها توجه داشته باشد که فایلی که تهیه می‌کنید را باید در هر کجا که قرار دهید تا مانع باز و بسته شدن درب‌ها ، حرکت صندلی میزها و … نشود .

همانطور که تا الان در مقاله اشاره کردیم ، به طور کلی انواع فایل کشوهای اداری شامل پهن ، متحرک ، عمودی ، جانبی ، بدون قفل و با قفل می‌شود . که این امر بر قیمت فایل‌های کشویی بسیار مؤثر است . همچنین انتخاب نوع فایل فقط بستگی به نیاز شما ، اندازه و محیط دفتر و سلیقه شما دارد . هیچ معیار بهتری یا بدتری در این زمینه وجود ندارد .

اگر مدارک و اسنادی که قرار است بایگانی کنید از ارزش بالایی برخردار هستند بهتر است از انواع قفل‌دار و ترجیحا فلزی و نسوز استفاده کنید . اگر اسناد بیشتر محرمانه هستند و نیاز است تا در دسترس هر شخصی نباشند فایل‌های کشویی MDF قفل‌دار می‌توانند انتخاب خوبی باشند . در غیر این دو مورد ، اگر فقط برای سازماندهی انواع مدارک و اسناد و اوراق است فایل‌های کشویی متحرک و ثابت و بدون قفل بهترین هستند . همچنین نوع ایمن سازی فایل‌های کشویی بر تعیین قیمت آنها تأثیر بسزایی دارد .

اگر فایل شما قرار است از اجزای دکوراسیون و چیدمان فضای شما باشد و در فضای اصلی دفتر استفاده می‌شود پس مهم است که هم رنگ و متناسب با سایر مبلمان اداری شما باشد . اما اگر قرار نیست این فایل و سیستم بایگانی در فضای اصلی دفتر کار استفاده شود ، می‌توانید از انواع فلزی یا حتی پلاستیکی نیز استفاده کنید .

فایل کشو اینترست تیپ 1506

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس یکی از تولید‌کنندگان و از شرکت‌های معتبر طراحی و ساخت فایل‌های کشویی است که بر اساس اصول استاندارد طراحی ، محصولات اداری خود را تولید و عرضه می‌کند و با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مبلمان اداری در کرج یعنی فایل کشو در کرج آشنا ساخت تا شما خریدی آگاهانه کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید