قیمت کانتر بانکی
کانتر بانکی مدست
نحوه طراحی پیشخوان بانک

در تولید محصولات مبلمان اداری ، طراحی نقش قابل توجهی را دارد . زیرا ، این مبحث دارای سلسله مراتبی است که بسیار مهم و اساسی می‌باشد . بنابراین در ساخت پیشخوان بانکی باید به نوع طراحی پیشخوان توجه کرد تا میز پیشخوان بانک دارای استاندارد تولید شود .

با طرح چند پرسش قصد داریم ، شما را نسبت به چگونگی طراحی میز پیشخوان بانک آگاه سازیم . پس به سوالات زیر توجه کنید :

  • در طراحی پیشخوان بانک به چه عواملی توجه می‌شود ؟
  • آیا کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات تاثیری در طراحی پیشخوان بانک دارد ؟
  • بودجه چه نقشی را برای طراحی میزهای پیشخوان ایفاء می‌کند ؟
کانتر بانکی آرمز تیپ 902

همانطور که گفته شد ، طراحی پیشخوان بانک و چگونگی آن از یک سلسله مراتبی پیروی می‌کند که به هنگام انتخاب و خرید مورد توجه مجموعه‌های بانکی قرار می‌گیرد . این سلسله مراتب را می‌توان به شرح زیر بیان نمود که هر یک از آن‌ها‌ ، تاثیر بسزایی در طراحی این میز دارد .

کانتر بانکی رکتیکال

بدوی‌ترین موضوع برای طراحی میز پیشخوان بانک ، طراحی  بر اساس اصل ارگونومی می‌باشد که در جهت استاندارد سازی به کار گرفته می‌شود . به طور کل ، علم ارگونومی همواره سبب شده است تا طراحی محصولات به سمت معیار با کیفیت بودن سوق پیدار کند . زیرا ، این اصل ضمن در نظر گرفتن ابعاد و اندازه مناسب ؛ به نحوه صحیح نشستن و برخواستن و طرز استفاده افراد ( اعم از کاربر و ارباب رجوع ) از هر محصولی ( مانند : میز پیشخوان بانک ) توجه می‌کند تا افراد را از هر گونه آسیب احتمالی دور بمانند .

جهت بررسی بهتر اصل ارگونومی باید بیان کنیم که این اصل از دو طریق تعیین می‌شود . این دو موضوع را می‌توان به شکل عمومی و خصوصی تعریف نمود که به عنوان معیار بین‌المللی در طراحی ( میزها ) مورد استفاده قرار می‌گیرند .

عرف منبع اصلی در اصل ارگونومی بر اساس مقیاس خصوصی است . در عرف همان عادت‌ها و رفتارها و باورهایی می‌باشد که صرف نظر از درستی یا نادرستی آن‌ها ، توسط افراد جامعه پذیرفته است . به عنوان مثال : هدف از طراحی پیشخوان بانک ایستاده در ارتفاع 120 سانتی‌متر ، سرعت بخشیدن به ارائه خدمات برای ارباب رجوع بیشتر می‌باشد که امروزه عرف آن را پدیدار کرده است .

اما در اصل ارگونومی بر اساس معیار عمومی ، Neufert تعیین می‌کند که ابعاد و اندازه محصول چگونه باشد ؛ ابعاد و اندازه این میزها باید مطابق با نشستن صحیح و برخواستن درست افراد طراحی شود . بنابراین ، ارتفاع استاندارد برای پیشخوان و کانترهای نشسته از 75 سانتی‌متر شروع می‌شود که در طراحی پیشخوان بانک ، این ارتفاع به وسیله Neufert تایید شده است .

به طور کل ، ارتفاع استاندارد برای میزهای پیشخوان بانک بین 75 تا 120 سانتی‌متر می‌باشد و این اندازه‌ها در ارتفاع باعث می‌شود تا کم‌ترین آسیب به ستون فقرات کاربر و ارباب رجوع وارد گردد . پس به هنگام طراحی پیشخوان بانک باید به این موضوع توجه کرد تا یک میز با کیفیت تولید شود .

کانتر بانکی شیدر تیپ 904L

در این قسمت از طراحی ، ابتدا باید بدانیم که کدام یک از پیشخوان‌ها ( ایستاده یا نشسته ) مورد نیاز است . زیرا ، هر یک از این پیشخوان‌ها کاربرد به خصوصی دارند که موثر در بهره روی و عملکرد کاربر و به ویژه میزان مراجعه ارباب رجوع است . در این راستا ، به نوع کاربرد پیشخوان‌های نشسته و ایستاده خواهیم پرداخت .

با در نظر گرفتن حجم رفت و آمد اربارب رجوعان به بانک و سازمان‌های بانکی برای دریافت خدمات ارئه شده که روزمره به طور یک یا چند مرتبه انجام می‌شوند . چنین مجموعه‌هایی در تلاش هستند تا سرعت ارائه خدمات را افزایش دهند که باعث می‌شود ، تمام ارباب رجوعان از خدمات ارائه شده بهرمند شوند .

باید بیان نمود که این میزها سطح مناسبی برای قرار گیری رایانه ، مانیتو ، امکان عبور کابل‌های برق و شبکه را دارا ‌باشند تا مانع آشفتگی و به هم ریختگی در مجموعه می‌شود و همین طور ، راندمان کاری را افرایش می‌دهد . زیرا ، هم کاربر و هم ارباب رجوع از فضای به وجود آمده برای پاسخ به نیازهای خود استفاده می‌کنند .

خدمات و امور مختلفی در بانک و سازمان‌های ارئه می‌شود ؛ اما خدمات و امور وجود دارد که برای ارائه آن‌ها  نیاز به گذر زمان نیست و به طور آنی اتفاق می‌افتد . بنابراین باید از ابزارآلاتی استفاده شود که در جهت سرعت بخشیدن به ارائه و دریافت خدمات باشد . در این راستا ، طراحی پیشخوان بانک به شکل ایستاده ، کمک بسزایی را دارد که مانع هرج و مرج و شلوغی در مجموعه می‌شود .

از سوی دیگر ، خدمات و اموری هم وجود دارد که در مدت زمان طولانی‌تری ارائه یا دریافت می‌شود و ارباب رجوع را برای ایجاد ارتباط مطلوب با کاربر مجبور به نشستن می‌کند . به این جهت ، طراحی پیشخوان بانک باید به شکل نشسته انجام شود تا کاربر و ارباب رجوع به ارتباط مناسب با یک دیگر بپردازند .

کانتر بانکی شیدر تیپ 904L

این بخش را می‌توان به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عامل در طراحی پیشخوان بانک معرفی نمود که شامل جزئی‌ترین عناصر طراحی و تولید است و در طراحی میز پیشخوان باید این عناصر را در نظر گرفت . به طور کل ، عناصر طراحی و تولید را در چهار دسته مجزا تقسیم می‌شود و این چهار دسته شامل انتخاب ( سبک و طرح ، نوع مواد اولیه و متریال ، ابعاد و اندازه ، اتصالات و یراق‌آلات ) می‌باشد .

امروزه ، طراحی هر محصولی از سبک‌های مختلفی همچون : کلاسیک ، مدرن ، ساختارگرایی ، آرت‌دکو و … پیروی می‌کنند که در طراحی پیشخوان بانک عموما از دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده می‌نماید . زیرا ، این دو سبک در جامعه شناخته‌تر و پرطرفدارتر از دیگر سبک‌ها می‌باشند .

سبک کلاسیک در طراحی پیشخوان بانک به عنوان منحصربه فرد ترین سبک می‌باشد . به دلیل استفاده از متریال چوب دارای ویژگی‌هایی ( مانند : شیک و زیبا ، پرزرق و برق بودن ، رنگ‌بندی متفاوت و … ) می‌باشد و طول عمر آن بسیار بالا است که موضوع باعث شده تا قیمت آن گران تلقی گردد .

اما پر طرفدارترین سبک در طراحی پیشخوان بانک ، سبک مدرن است که عمده کاربران آن را برای میز پیشخوان خود انتخاب می‌کنند . به خاطر استفاده از متریال ام . دی . اف در این سبک است که از تنوع طرحی و رنگی بروز شده پیروی می‌کند . سبک مدرن دارای طراحی ساده است که در عین حال زیبایی خاصی را به محصول می‌دهد و قیمت مناسب‌تری را دارد .

جنس مواد اولیه و متریال بیشترین اثر را در میزان بوجه دارد و برای طراحی میز پیشخوان بانک بسیار حائز اهمیت می‌باشد . اما متریال مختلفی وجود دارد که در طراحی پیشخوان بانک مورد استفاده قرار می‌گیرند و این مواد اولیه شامل : چوب ، MDF ، استیل ، شیشه و … می‌شود . همچنین در طراحی میزها ممکن است از این متریال به شکل ترکیبی استفاده شود .

حال قصد داریم ، مختصرا به دو متریال چوب و MDF اشاره خواهیم کرد و خصوصیات آن‌ها را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم . چراکه در بیشتر طراحی‌ها از متریال‌های MDF و چوب استفاده می‌شود که دارای ظاهری شیک و زیبا هستند .

متریال چوب از خصوصیاتی همچون : داشتن مقاومت برابر ضربه و فشار ، داشتن رنگ‌نبدی شیک ، طول عمر بسیار بالا و … پیروی می‌کند که باعث می‌شود ، هر محصول و میزی را منحصربه فرد نماید . در حقیقت از این متریال برای خاص جلوه دادن میزها به کار می‌روند که دارای قیمت بسیار بالایی می‌باشد .

متریال MDF دارای ویژگی‌های خاص است که می‌تواند هر محصول و میزی را بی‌نظیر کند . این ویژگی‌ها را می‌توان در موضوعاتی ( مانند : سبکی در وزن ، تنوع در طرح و رنگ ، مقاوم در برابر ضربه و … ) خلاصه نمود و اصولا دارای قیمت مناسب است که در طراحی پیشخوان با از MDF استفاده می‌کنند . چراکه همواره این نوع متریال از محبوبیت خاصی بهرمند است .

در این بخش می‌توان به پیشخوان‌های استاده و نشسته اشاره کرد که در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی می‌شود و با توجه به ابعاد و اندازه قیمت برای طراحی پیشخوان بانک قابل تغییر خواهد بود . در واقع ، میزان متریال مصرفی در دو اندازه استاندارد ( 75 و 120 ) سانتی‌متر به ترتیب کم و بیشتر می‌باشد که به همان نسبت قیمت کاهش یا افزایش می‌یابد .

به طور کل ، هر کدام از این پیشخوان‌ها به گونه‌ای طراحی شود که سطح مناسب برای استقرار فرم‌های خام به سمت مشتری ، پرینتر ، پول شمار ، وسایل نوشت افزار و … را داشته باشد . چنین امری در طراحی پیشخوان بانک برای سازماندهی محیط اداری موثر خواهد بود . چراکه نباید کاربر در سر درگمی مشغول به انجام فعالیت خود باشد .

حساس‌ترین بخش در بوجه برای طراحی پیشخوان بانک اتصالات و یراق‌آلات هستند و می‌توان گفت که به عنوان اسکلت و نظم دهنده و اتصال قطعات مختلف یک میز است . بنابراین در طراحی این میزها باید از کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات اطمینان حاصل کرد تا یک میز پیشخوان بانک طراحی و تولید شود .

عدم توجه به این امر ، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به بار آورد . زیرا ، موضوع کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات ممکن است ضمانت محصول و خدمات پس از فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد . اگر در طراحی پیشخوان بانک به این موضوع بی‌توجه باشیم ، ضمانت محصول و خدمات پس از فروش آن زیر سوال خواهد رفت .

علاوه بر آن ، این موضوع در دید کاربران جلوه بسیار نامطلوبی را دارد و نادیده گرفتن کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات می‌تواند هزینه را برای کاربر چندین برابر بنماید . اما در طراحی پیشخوان بانک استاندارد به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌شود تا یک میز پیشخوان با کیفیت تولید شود .

کانتر بانکی ویو تیپ 905

طراحی پیشخوان بانک تنها برای بانک‌ها و سازمان‌های بانکی نیست ، بلکه از این میزها در مراکزی همچون : صرافی‌ها ، مراکز پیشخوان دولت ، پلیس +10 و … استفاده می‌شود . اما مهندسین و طراحان خبره با توجه به محیط و فضای هر مجموعه‌ای مشغول به طراحی پیشخوان‌های بانک می‌شود .

این بخش از طراحی بسیار حائز اهمیت است . چراکه امروزه طراحی پیشخوان بانک برای محیط‌های اداری کوچک هم می‌باشد و دلیل این امر ، بهینه سازی از فضا و محیط‌های اداری و تجمیع کاربری‌ها است که در طراحی و تولید هر محصولی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

این دو عنصر در طراحی تنها به دست مهندسین و طراحان خلاق انجام می‌شود که محیط اداری را بسیار کاربردی و زیبا می‌کند .

کانتر بانکی اینترست تیپ 906

شرکت مبلمان اداری آبادیس همواره در تلاش بوده تا برای طراحی پیشخوان بانک با کیفیت از بهترین متریال و مرغوب‌ترین یراق‌آلات استفاده کند که در آن مناسب‌ترین سبک‌ها و زیباترین رنگ‌ها هم دیده می‌شود . شرکت آبادیس برای تمامی طراحی‌های خود از اصل ارگونومی بهره می‌برد تا یک محصول با کیفیت را تولید نماید .

این مجموعه برای محصولات خود از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین اتصالات و یراق‌آلات استفاده می‌کند که ضمانت و خدمات پس از فروش مساعدی را دارند . در زمینه برای ارائه مشاوره مناسب بسیار گوشا می‌باشد تا به هنگام انتخاب و خرید میز پیشخوان بانک اطمینان حاصل فرمایید . بنابراین شما می‌توانید میزهای پیشخوان بانک را از فروشگاه شرکت مبلمان اداری آبادیس خریداری کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید