طراحی دکور سن
طراحی دکور سن

با پیشرفت دنیای دکوراسیون برای هر فضایی ، دکور و طراحی و ساخته شد که با استفاده از آن می‌توان فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد کرد . یکی از این دکورها ، طراحی دکور سن است . این محلی است که در آنجا انواع مراسمات مانند سخنرانی و همایش ، جشن و عزا برگزار می‌شود . در طراحی دکور سن ابتدا باید نسبت به اجرا روی سن آشنا بود و بعد به طراحی دکور سن پرداخت . در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با طراحی دکور سن ، اجزای طراحی دکور سن و ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا کرد .

طراحی دکور سن

دکور سن همانطور که در قسمت فوق اشاره شد برای اجرای مراسمات از جمله ، جشن‌ها ، سخنرانی‌ها ، همایش‌ها ، عزا و … ساخته شده است . این دکور باید با توجه به نوع استفاده از فضا طراحی شود و دارای انواع متنوعی از اجزا و عناصر است که در ادامه مقاله شما را با عناصر مهم و لوازم طراحی دکور سن آشنا خواهیم کرد .

طراحی دکور سن

طراحی دکور سن مانند سایر فضاها دارای اجزایی می‌باشد که وجود آنها ضروری است ، این عناصر به شرح زیر هستند .

میز سخنرانی یکی از محصولات پرکاربرد در سالن‌های اجتماعات ، کنفرانس و بسیاری از موارد دیگر است و از اجزای لازم طراحی دکور سن سخنرانی‌ها است . این محصول با توجه به طراحی که دارد می‌تواند تمامی نیازهای فرد سخنران را برطرف نماید . در قسمت پشتی و فضای خالی موجود در پایه برخی از تریبون‌ها ، از طبقه نیز استفاده شده است . همچنین محلی جهت عبور کابل و سیم میکروفون و یا دیگر ملزومات مورد نیاز در اغلب میزهای سخنرانی وجود دارد .

اغلب ، میز سخنرانی را از جنس MDF طراحی می‌کنند و ساختار تمام MDF این محصول علاوه بر زیبایی باعث دوام بیشتر آن نیز می‌شود . در طراحی میزهای سخنرانی سعی شده است تا سهولت در جابه‌جایی نقش اصلی را داشته باشد . از این رو تریبون یا میز سخنرانی چرخدار ، جابجایی آن را بسیار ساده و راحت می‌کند که در ادامه‌ی مقاله بیشتر به انواع میز سخنرانی خواهیم پرداخت . همچنین با به کارگیری طرح‌های ساده و کاربردی در این محصول سعی شده است تا این میز، علاوه بر زیبایی ، کارایی خود را نیز حفظ نماید .

انواع میز سخنرانی در طراحی دکور سن اغلب از جنس چوب و یا MDF طراحی و ساخته می‌شود به همین  دلیل دارای مقاومت بسیار بالا در برابر فشار ، ضربه ، رطوبت و … است و استحکام بالایی دارد . چوب MDF خود به تنهایی زیبایی چندانی ندارد اما روکش‌هایی برای این چوب مصنوعی ساخته شده است که از تنوع بالایی از نظر طرح و رنگ برخوردار است . برخی از آنها به شرح زیر هستند .

  •  میز سخنرانی MDF با روکش هایگلاس : برای این پوشش میز سخنرانی MDF از ماده‌ای به نام پلکسی گلس استفاده می‌شود . معمولاً در این نوع MDF فقط یک طرف آن دارای پوشش هایگلاس است . هایگلاس مانند روکش اکریلیک دارای سطح شفاف و براق است . در ساخت آکواریوم‌های بزرگ ، پنجره‌های زیردریایی و … از پلکسی گلاس استفاده می‌شود . بنابراین میزان مقاومت و استحکام این مدل روکش MDF بسیار بالا است . 

میز سخنرانی که از اجزای طراحی دکور سن است ، با روکش MDF هایگلاس یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین تریبون‌ها است چرا که دارای مقاومت و جذابیت بسیار بالایی است و فضای سالن همایش را به یک فضای مدرن و خاص ایجاد می‌کند . شفافیت هایگلاس باعث جلب توجه بیشتر می‌شود و با استفاده از میز سخنرانی هایگلاس شما می‌توانید توجه همه‌ی حاضرین را به خود جذب کنید .

  • میز سخنرانی MDF با روکش لمینت : روکش لمینت ، اغلب از لایه‌های نازک کاغذی و پلاستیکی‌های رزین ساخته شده است و روی MDF یه لایه‌ی ضد آب به کاربرده شده است . این نوع روکش در تحت فشار بالا و در کارخانه‌ها ساخته می‌شود . روکش‌ها توسط نوار PVC و یا آلومینیوم روی MDF نصب می‌شوند . میزان مقاومت این نوع روکش بسیار بالا است و کاربرد فراوانی دارد . میزان تنوع رنگ آن نیز نسبتاً بالا است به همین دلیل کابینت‌سازان بسیار از این روکش استفاده می‌کنند .

لمینت در انواع براق و مات ساخته شده است اما سطح براق آن به هایگلاس و اکریلیک نمی‌رسد و مقاومت اکریلیک بالاتر است . بنابراین میز سخنرانی با این روکش MDF که از اجزای طراحی دکور سن می‌باشد ، مقاوم است و مقاومت بالایی در برابر آب دارد و ضد آب است . همچنین میز سخنرانی با روکش لمینت دارای انواع متنوعی از رنگ‌های زیبا و شکیل است و شما عزیزان می‌توانید هر رنگی با توجه به سلیقه ، فضای همایش و نیازهای خود انتخاب نمایید .

  • میز سخنرانی MDF با روکش اکریلیک : روکش اکریلیک یکی از انواع روکش‌های MDF است که ظاهری براق و شفاف دارد . روکش اکریلیک دارای ترموپلاستی است و بسیار انعطاف‌پذیر است و شکل‌گیری بالایی دارد . جنس این روکش از اکریلیک تری‌هیدرید آلومینیوم ، رزین‌های اکریلیک و رنگ‌های مختلف است . این روکش کمی نسبت به روکش‌های هایگلاس براق‌تر است و به همین دلیل ظاهر مدرن و متفاوتی به فضای اداری شما می‌دهد .

یکی از مزایای مهم این روکش این است که در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارد . تمیز کردن و برق انداختن این روکش با کشیدن یک دستمال امکان‌پذیر است و آسان می‌باشد . با وجود اینکه روکش اکریلیک و روکش هایگلاس از نظر کیفیت ساخت و مقاومت یکسان هستند و تقریباً شبیه به هم هستند و فقط از نظر شفافیت روکش هایگلاس کمتر است روکش اکریلیک قیمت بالاتری دارد و این امر توجیه‌کننده نیست .

به همین دلیل روکش هایگلاس بسیار پرفروش و پر طرفدار است . میز سخنرانی با روکش اکریلیک فضای طراحی دکور سن شما را به یک فضای مدرن تبدیل می‌کند و این روکش مانند روکش لمینت دارای انواع متنوعی از رنگ‌ها می‌باشد و دست شما در انتخاب رنگ باز است .

  • میز سخنرانی MDF با روکش PVC یا ممبران : در ساخت محصولات اداری مانند انواع میز سخنرانی که از اجزای طراحی دکور سن است ، معمولاً از MDF با روکش PVC استفاده می‌شود . PVC به دلیل اینکه دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت ، حرارت و خراشیدگی دارد استفاده بسیاری در صنعت کابینت‌سازی و محصولات اداری دارد و می‌توان گفت روکش وکیوم ممبران پر استفاده‌ترین و پر طرفدارترین نوع روکش‌های MDF است و فضای زیبا و کلاسیکی در مکان‌های اداری و منازل ایجاد می‌کند .

میز سخنرانی با روکش ممبران پرکاربردترین نوع میز سخنرانی است و اغلب میزهای سخنرانی از همین جنس طراحی و تولید می‌شوند . بنابراین دارای طرفداران زیادی است و در انواع متنوعی از طرح و رنگ طراحی و تولید می‌شود و برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای موجود است .

  • میز سخنرانی MDF با روکش چوب طبیعی : میز سخنرانی با روکش چوب طبیعی قیمت بالایی دارد و در مدت زمان طولانی ساخته می‌شود . روکش چوب طبیعی برای پوشاندن چوب MDF که مصنوعی است ساخته شده است و شما عزیزان می‌توانید با استفاده از این روکش فضای طبیعی و کلاسیک در طراحی دکور سن ایجاد نمایید . این روکش معمولاً از جنس چوب درخت بلوط ، راش و … است .

ظاهر سالن همایش و طراحی دکور سن شما با استفاده از این میز سخنرانی حال و هوای طبیعی و سنتی به خود می‌گیرد . مراقبت از این نوع میز سخنرانی MDF بسیار سخت است و در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی ندارد به همین دلیل باید از آن به خوبی مراقبت کرد . البته روکش‌های چوبی که طرح چوب است اما از PVC ساخته شده است وجود دارد و در میان روکش‌های ممبران وجود دارد .

در برخی از مراسمات و اجرای برنامه‌ها وجود نیم‌ست مبل در طراحی دکور سن الزامی است . نیم ست مبل از محصولات دکوراسیون و مبلمان طراحی دکور سن است که دارای 1 مبل دو نفره 2 مبل تک‌نفره می‌باشد . این مبلمان بسیار جمع و جور و خلاصه است و فضای زیادی را محدود نمی‌کند . این مبلمان برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای ساخته شده است . انواع متنوعی از نیم‌ست مبل وجود دارد .

  1. نیم ست کلاسیک
  2. نیم ست راحتی
  3. نیم ست مدرن
  4. نیم ست استیل

یکی دیگر از اجزای لازم طراحی دکور سن ، فلاورباکس‌ها هستند که برای زیباسازی دکور سن ساخته شده است و در طراحی دکور سن بسیار کاربردی است . همانطور که از اسمش مشخص است ، فلاورباکس یک کلمه‌ی انگلیسی است که به معنی جعبه‌ی گل می‌باشد که امروزه ، در انواع مختلف آن در دنیای دکوراسیون طراحی و ساخته می‌شود و اغلب ؛ گیاهان مخصوص و مینیمال داخل آنها برای رشد قرار می‌گیرند .

به طور کلی انواع متنوع و شکیلی از فلاورباکس در دنیای دکوراسیون وجود دارد که بر اساس مصالحی که در ساخت آنها استفاده شده است ، دسته‌بندی می‌شود که می‌توان به فلاورباکس اداری چوبی ، بتنی ، پلاستیکی ، شیشه‌ای و … اشاره کرد . شما می‌توانید طبق شرایط خود و شرایط محیط خود فلاورباکس خود را انتخاب نمایید .

طراحی دکور سن

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما را با یکی از طراحی‌های دکوراسیون یعنی طراحی دکور سن آشنا کرد و نیز شما را نسبت به برخی از اجزای لازم در طراحی دکور سن آشنا نمود تا بهترین را برای دکور سن خود انتخاب نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید