طراحی دکور دفتر کار
طراحی دکور دفتر کار

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت دکوراسیون برای تمام فضاها دکور و طراحی دکوری وجود دارد . یکی از این طراحی‌های دکور که بسیار مهم و حائز اهمیت است ، طراحی دکور دفتر کار می‌باشد . در طراحی دکور دفتر کار ابتدا باید نسبت به دفتر کار و وظایف افراد توجه نمود و با توجه به این موضوع مبلمان آن را بررسی کرد و نسبت به انواع مبلمان آشنا آشنا شد و نیز نسبت به انواع سبک طراحی دکور دفتر کار آگاه بود . در ادامه شما را با انواع دفتر کار آشنا خواهیم کرد .

طراحی دکور دفتر کار

همانطور که در قسمت فوق اشاره شد برای انتخاب بهترین طراحی دکور دفتر کار و انتخاب مبلمان مناسب آن ، ابتدا باید نسبت به نوع دفتر کار آشنا بود .

دفتر کار مدیریت در راس شرکت و مجموعه قرار دارد و اتاق کار مدیر یا مدیران می‌باشد . مبلمان این نوع دفتر کار باید تکمیل باشد چرا که بر روی روندکاری مدیر موثر است و روندکار مدیر بر روندکاری سایر کارمندان تاثیرگذار است .

این دفتر کار برای معاون و معاونان شرکت و اداره است و باید تمامی تجهیزات کار آنها در آن وجود داشته باشد . این دفتر کار پس از دفتر مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است .

این دفتر کار برای کارشناسان مجموعه و سایر کارمندان است . این دفتر کار دارای مبلمان مهم و مختصری است .

در این دفتر کار تجهیزات مشاور و مشاوران شرکت قرار دارد و در برخی موارد دفتر کار مشاور با اتاق کنفرانس یکی است .

طراحی دکور دفتر کار

تمام دفترهای کار ذکر شده دارای مبلمانی هستند که استفاده از آنها در طراحی دکور دفتر کار مهم می‌باشد . در ادامه شما را با این مبلمان آشنا خواهیم کرد .

میز اداری دارای انواع متنوعی از نظر کاربری ، سایز و ابعاد ، جنس و متریال و … است که هر کدام دارای ویژگی‌هایی هستند و این ویژگی‌ها در طراحی دکور دفتر کار اهمیت ویژه‌ای دارد .

میز مدیریت : میز مدیریت همانطور که از اسمش مشخص است ، برای مدیران طراحی و ساخته می‌شود و از مبلمان طراحی دکور دفتر کار است و ارتفاع آن بسیار مهم است چرا که ارتفاع و ارگونومیک بودن این میز بر عملکرد و روندکاری مدیر تاثیرگذار است و روندکاری آن بر روی سایر افراد و کارمندان تاثیر می‌گذارد . این میز اغلب در سایز و ابعاد بزرگ طراحی و ساخته می‌شود چرا که تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز کاری مدیر باید در دسترسش باشد و بزرگی آن نیز باعث ایجاد سبکی کلاسیک در فضا می‌شود .

این میز در انواع متنوعی اعم از مدرن ، کلاسیک ، لاکچری و … طراحی شده است و هر کدام دارای ویژگی‌ها و جنس و متریال متنوعی هستند . میز مدیریت شیشه‌ای از انواع میز مدیریت است و در طراحی دکور دفتر کار کاربرد دارد . شیشه متریالی شیک و ظریف است و اغلب افراد تصور می‌کنند که این جنس دوام ندارد و در برابر ضربه مقاومتی ندارد اما کاملا برخلاف این تصور است .

میز مدیریت شیشه‌ای ، دارای طول عمر و مقاومت بالایی است و در برابر ضربه و خراش مقاومت بالایی دارد . این میز از ماده ژل مانندی تشکیل شده است که بسیار مقاوم از و انعطاف پذیر می‌باشد و به هر شکلی در می‌آید . برخی از میزهای مدیریت شیشه‌ای که از مبلمان طراحی دکور دفتر کار است با دیگر متریال مانند چوب فلزات تلفیق می‌شوند به عنوان مثال برخی از آنها دارای کشوهایی از جنس MDF و چوب هستند و برخی دیگر دارای پایه‌های استیل هستند .

میز مدیریت MDF یکی دیگر از انواع میز مدیریت از نظر جنس و متریال است و بسیار در طراحی دکور دفتر کار ، استفاده می‌شود . MDF یکی از پر طرفدارترین متریال‌ها محسوب می‌شود . چرا که دارای مزایای و ویژگی‌های بسیاری است . MDF مقاومت بالایی در برابر حرارت ، ضربه و فشار دارد و به همین دلیلی طول عمر بالایی دارد . محصولات این متریال از جمله میز مدیریت MDF که از انواع میز مدیریت است دارای چنین ویژگی‌هایی می‌باشد . با همه‌ی این مزایا دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای است . MDF دارای انواع متنوعی از نظر ساختار ، روکش ، طرح و رنگ است .

میز مدیریت چوبی نیز بسیار در طراحی دکور دفتر کار ، کاربردی است . این میز مدیریت از جنس طبیعی یعنی چوب‌های طبیعی مانند چوب گردو ، افرا ، آبنوس ، راش ، چنار و … ساخته شده است و به همین دلیل دارای مقاومت بالا و قیمت بالایی نسبت به سایر متریال‌ها است . این میز کار مدیر بیشتر دارای رنگ‌های طبیعی و رنگ چوب هستند و برخی از آنها دارای منبت‌کاری‌هایی می‌باشند .

میزی مدیریت فلزی از جنس فلزات ساخته می‌شود و همانطور که می‌دانید فلز دارای مقاومت بسیاری خصوصا اگر عایق شده باشد . برای ساخت میز مدیرت از فلزاتی مانند استیل ، برنج ، فولاد ، برنز و … استفاده می‌شود .

میز معاونت : این میز برای معاون یک مجموعه طراحی و ساخته شده است و مانند میز مدیریت دارای انواع بسیاری است از مبلمان طراحی دکور دفتر کار است  . متریال میز معاونت مانند میز مدیریت می‌باشد و به شرح زیر است :

  1. میز معاونت چوبی
  2. میز معاونت MDF
  3. میز معاونت شیشه‌ای
  4. میز معاونت فلزی

این میز که از اجزای طراحی دکور دفتر کار است همانطور که در قسمت فوق اشاره شد از انواع متریال ساخته شده است که هر یک از این متریال دارای سبک دکوراسیون هستند . به عنوان مثال میز معاونت چوبی از چوب طبیعی است و اغلب در رنگ‌های طبیعی و چوب می‌باشند و دارای منبت‌کاری و تراش‌هایی ظریف زیبا هستند که سبک سلطنتی و کلاسیک را به میز می‌بخشند . این میز دارای سبک مدرن ، مینیمال است .

میز کارشناسی و کارمندی : میز کارشناسی که از عناصر طراحی دکور دفتر کار است ، همانطور که از اسمش مشخص است برای کارشناسان و کارکنان یک مجموعه طراحی و ساخته شده است و دارای ابعاد بزرگی است چرا که هدف از طراحی این میز اداری جای‌گیری وسایل مهم و ضروری کار افراد و قرارگیری اسناد و مدارک است .  این میز نسبت به سایر میزها بزرگ‌تر است و قابلیت بیشتری دارد چرا که دارای فایل کشو و جا کیسی می‌باشد و با استفاده از این میز دیگر نیازی به فایل کشو جداگانه ، میز کامپیوتر و … نیست .

میز کارمندی نیز از مبلمان طراحی دکور دفتر کار است و این میز برای کارمندان طراحی و ساخته شده است . این میز بر خلاف میز کارشناسی دارای ابعاد کوچک است و یک میز ساده می‌باشد چرا که این میز برای تمامی کارمندان در نظر گرفته شده است و ابعاد آن باید طوری باشد که در اتاق کارمندان جای گیرد . این میز اداری که از اجزای طراحی دکور دفتر کار است از جنس MDF طراحی و ساخته شده است چرا که متریال MDF دارای مقاومت و طول عمر بالایی است و قیمت مناسبی دارد و نیز وزن سبکی دارد و دارای انواع متنوعی از روکش‌ها است .

میز کنفرانس : این میز که از اجزای طراحی دکور دفتر کار است در اتاق مشاور نیز قرار می‌گیرد و برای تبادل نظر و اطلاعات و مشورت طراحی و ساخته شده است . این میز در انواع متنوعی از نظر طراحی و شکل می‌باشد .

میز کنفرانس مانند سایر میزها در طراحی دکور دفتر کار ، اغلب از جنس و متریال MDF ساخته شده است . چرا که MDF متریالی با وزن سبک و مقاومت بالا است و دارای قیمت مناسبی می‌باشد . سطح صاف این متریال باعث شده که هنگام استفاده از این میز احساس راحتی داشت . همچنین میز کنفرانس MDF باید بر اساس اصل ارگونومیک طراحی ساخته شده باشد و این میز از ترکیب MDF با دیگر متریال مانند فلز و شیشه ساخته می‌شود . این به دلیل اینکه از جنس MDF ساخته شده است ؛ انعطاف‌پذیر می‌باشد و با شکل و فرم مختلفی طراحی شده است . اشکال آن به شرح زیر است :

  1. میز کنفرانس مربع
  2. میز کنفرانس بیضی
  3. میز کنفرانس مستطیل
  4. میز کنفرانس دایره

میز جلو مبلی : میز جلو مبلی اداری ، همانطور که از اسمش مشخص است ؛ یک میز کناری و همراه ، در کنار مبلمان اداری است . مبلمانی که فرد می‌تواند روی آن بنشیند که یک میز جلو مبلی می‌تواند تأثیر بسیاری در راحتی افراد ، زیبایی طراحی دکور دفتر کار و جذابیت دکوراسیون داخلی فضای اداری داشته باشد .

میز جلو مبلی ، یک میز نسبتاً کوچک و کم ارتفاعی است که به طور معمول انتهای مبل و جلوی مبل قرار می‌گیرد . این محصول اداری می‌تواند جایی برای گذاشتن چراغ در کنار مبلمان  و به عنوان محلی برای گذاشتن وسایل پذیرایی و مجلات از آن استفاده شود . امروزه با توجه به جنس و متریال‌های متفاوت در ساخت میزهای جلو مبلی ؛ تنوع بسیار بالایی دارند و به شرح زیر هستند :

  1. میز جلو مبلی اداری استیل
  2. میز جلو مبلی اداری شیشه‌ای
  3. میز جلو مبلی اداری چوبی
  4. میز جلو مبلی اداری MDF
  5. میز جلو مبلی اداری سنگی

میز سخنرانی : میز سخنرانی ، یکی از مهم‌ترین ، ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات و لوازم مورد استفاده و نیاز در همایش‌ها و سخنرانی‌ها است که به علت ضروری بودن ، دارای طرفداران بسیاری است . از این رو امروزه ، انواع متنوعی از آنها طراحی و تولید شده است و می‌شود . میز سخنرانی به میز تریبون نیز مشهور است . تریبون یک لفظ و کلمه‌ی فرانسوی است که به معنی سکو و منبر می‌باشد .

واژه‌ی تریبون برداشت شده از واژه‌ی لاتین تریبونونس است که در روم قدیم به صاحب منصب قضایی می‌گفتند که وظیفه‌ی او دفاع از حق و حقوق و منافع ملت است . این محصول در مکان‌های سخنرانی و یا سالن همایش ادارات ، مدارس ، دانشگاه‌ها ، جلسات سخنرانی سیاسی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای اینگونه فضاها و مکان‌ها طراحی و ساخته شده‌ است . به دلیل اینکه این میز همیشه در دید و جلوی چشم افراد و حاضرین است باید بسیار جذاب ، مرغوب و باکیفیت باشد و فضای خوشایندی را ایجاد نماید .

نیم ست مبل اداری : نیم ست مبل اداری از محصولات مبلمان طراحی دکور دفتر کار است که دارای 1 مبل دو نفره 2 مبل تک‌نفره می‌باشد . این مبلمان بسیار جمع و جور و خلاصه است و فضای زیادی را محدود نمی‌کند به همین دلیل در طراحی دکور دفتر کار مدیریت بسیاری کاربردی است .

این مبلمان برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای ساخته شده است . نیم ست مبل که اجزای طراحی دکور دفتر کار است مانند سایر وسایل دکوراسیون اداری در انواع متنوعی ساخته شده است و افراد باید با توجه به نیاز ، سبک دکوراسیون و سلایق خود آن را انتخاب نمایند . انواع نیم ست مبل اداری به شرح زیر است :

  1. نیم ست مبل کلاسیک
  2. نیم ست مبل راحتی
  3. نیم ست مبل مدرن
  4. نیم ست مبل استیل
  • کمد اداری فایل : این مدل کمد اداری که از عناصر طراحی دکور دفتر کار است از نظر سایز و ابعاد کوچک است و ظاهری کوچک دارد . در انتهای این کمد اداری غلتک‌هایی نصب شده‌ است که  امکان جابه‌جایی آن را آسان‌تر نموده است . بنابراین می‌توانید با استفاده از این کمد اداری فایل‎‌ها ، اسناد و مدارک موجود در اداره‌ی خود را به سادگی در دفتر کاری یا اداره جابه‌جا کنید . معمولاً این مدل کمد اداری از جنس MDF طراحی و ساخته می‌شود .
  • کمد اداری کشویی : کمد اداری کشویی ، باعث ایجاد نظم بیشتر می‌شود چرا که به صورت کشویی است و هر کدام از کشوها را می‌توان به یک موضوع خاص و مشخص ، اختصاص داد و طبقه‌بندی کرد . بنابراین این نوع کمد اداری که از اجزای طراحی دکور دفتر کار است را برای نظم‌دهی بهتر و سازماندهی مشخص تمام پرونده‌ها ، اسناد و مدارک‌ها استفاده می‌کنند و با استفاده از این مدل کمد اداری دسترسی آسان‌تری به پرونده‌ها خواهید داشت . 
  • کمد اداری قفسه‌ای : این نوع کمد اداری همانطور که مشخص است و از اسمش پیدا است ، به صورت قفسه‌ای ساخته شده است و درب ندارد . این کمدها وسیله‌ی مناسبی هستند تا شما وسایل کاربردی و ضروری خود را از روی میزها جمع‌آوری کنید و شلوغی میزها را از بین ببرید و به آنها نظم دهید و این مدل کمد گزینه‌ی مناسب و خوبی برای قرارگیری پرونده‌های محرمانه نیستند . همچنین کمد اداری قفسه‌ای به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که می‌توان دکوری و لوازم تزئینی را بر روی آنها جای داد .
  • کمد اداری زونکن‌خور : کمدهای اداری زونکن‌خور با قفسه‌های بزرگ و گسترده‌ای ساخته شده‌اند و می‌توان پرونده‌ها و اسنادهای زیادی را که به صورت محرمانه هستند در آنها جای داد . این مدل کمدهای اداری دارای قفل هستند و برای نگهداری اسناد محرمانه بسیار مناسب می‌باشند . این نوع کمد اداری نیز فضای کمی را در اداره‌ها اشغال می‌کند .
  • کمد اداری فایل‌های ضد حریق : امکان اینکه اداره و محیط‌کاری دچار آتش‌سوزی شود ، وجود دارد . بنابراین باید برای حفظ پرونده‌ها و اسناد محرمانه از وسایل و کمدهای مناسب و ضد حریق استفاده نمود ؛ تا احتمال سوختن این اسناد به صفر برسد . کمدهای پرونده‌های ضد حریق ، از جنس ضخیم‌تر و مقاوم‌تری ساخته می‌شوند تا در صورت بروز آتش‌سوزی از اسناد موجود در این کمدها نگهداری کنند . برای مشاغل اداری که اسناد مهم و محرمانه‌ای دارند ؛ وجود این مدل کمد اداری ضروری است .
  • کمد اداری دکوراتیو : کلمه ی دکوراتیو به منظور طراحی و ساخت اشیایی است که علاوه بر دکوری و زیبایی ، کاربردی نیز هستند . دکوراتیو ریشه در طراحی داخلی دارد البته که بعضی از آن را می توان در آثار هایی مثل تابلوهای نقاشی ، عکس ، مجسمه و … دید . این سبک از کمد اداری جزء اشیا و اجسام دکوری می‌باشد . اشیا دکوراتیو عبارتند از آیینه‌های دیواری و قدی ، قاب عکس ، ساعت ، صندلی و انواع میز ، انواع ظروف و گلدان‌های چینی ، سفالی و دکورهای دیواری و… .

کمد دکوراتیو که از اجزای طراحی دکور دفتر کار است برای ورودی‌ها و راهروهای هر فضا و مکانی و فضای پذیرایی منازل بسیار پر کاربرد است . به خاطر سبک خاص و منحصر به فردی که دارد زیبایی و فضای دلنشینی می‌سازد . تمام درب ‌ای آن به صورت مگنتی و بدون دستگیره ساخته شده است که همین امر سبکی مدرن ایجاد کرده است و دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر را مدرن و مینیمال می‌کند .

  • کمد اداری کردنزا : کمد کردنزا از انواع کمد اداری است که دارای سطحی صاف و ترکیبی از کابینت و کشو است که برای قرار دادن وسایل مختلف مانند اسناد ، مدارک ، لوازم کاربردی و ضروری ، لوازم تزئینی و … مورد استفاده قرار می‌‍‌‌گیرد . این کمدها در طرح و شکل ، سایز و ابعاد ، جنس و متریال ، رنگ طراحی و ساخته می‌شوند و عرضه می‌گردند .
  • کمد اداری ورودی : یکی از انواع کمدها ، کمدهای ورودی هستند که همانطور که از اسمش مشخص است محل قرارگیری آن در ورودی‌های ادارات و منازل می‌باشد . این کمدها برای دکوراسیون ورودی محیط‌ها و برای استفاده از جای جای مکان مورد نظرمان طراحی و ساخته شده است .

این کمد در ادارات به عنوان جایگاهی برای قرار دادن لوازمی مانند وسایل شخصی کارمندان و پرسنل ، مدارک ، اسناد ، پرونده‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد . به دلیل استقبال زیاد افراد از این مدل کمد یعنی کمد ورودی امروزه شاهد انواع متنوع و شکیلی از آن از نظر جنس و متریال ، نوع طراحی ، سایز و ابعاد و … در بازار دکوراسیون هستیم .

  • کتابخانه : کتابخانه که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبلمان طراحی دکور دفتر کار است دارای انواع متنوعی از جنس و متریال چوبی ، فلزی ، شیشه‌ای هستند . کتابخانه‌ها در انواع مدل‌ها طراحی شده‌اند . کتابخانه زمینی ، کتابخانه دیواری ، کتابخانه درب شیشه‌ای ، کتابخانه دکوراتیو ، کتابخانه تمام طبقه بدون درب ، کتابخانه قابدار ، کتابخانه قفسه‌ای از انواع کتابخانه هستند که باید بر اساس نوع دکوراسیون و دکور اداری ، سلیقه و بودجه خود آن را انتخاب نمایید .
  • کمد پرینتر : کمد پرینتر یکی از اجزا و ابزار طراحی دکور دفتر کار است و یکی از کمدهای ضروری در ادارات است که برای فضاها و شرکت‌های اداری مناسب است و طراحی می‌شود و یک نیاز دقیق برای طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود .

در بسیاری از فضاها و مکان‌های اداری از یک پرینتر مرکزی و اصلی استفاده می‌شود و مورد استفاده تمامی افراد یک بخش به طور مداوم می‌باشد . از این رو باید به این محصول اداری بسیار توجه نمود . این کمد از نظر طراحی بسیار متنوع است و دارای انواع مختلفی می‌باشد مانند کمد پرینتر دکوراتیو ، کمد پرینتر کشویی ، کمد پرینتر چرخ‌دار و … .

برای ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر طراحی دکور دفتر کار از محصولاتی استفاده می‌شود . در ادامه شما را با برخی از آنها آشنا خواهیم کرد .

فلاورباکس اداری : فلاورباکس اداری که از اجزای طراحی دکور دفتر است به دلیل استقبالی که از آن می‌شود در انواع جنس و متریال مانند فلز ، پلاستیک ، چوب و … طراحی و ساخته می‌شود و هر کدام از آنها دارای طرح و رنگ متنوع و شکیلی می‌باشند . این جعبه‌ی گل وسیله‌ای است که نقش گلدان یا باغچه‌های بسیار کوچک را در همه‌ی فضاهای خارجی و داخلی ایفا می‌کند . با استفاده از این محصول اداری می‌توانید دفتر کار کارمند خود و دفتر مدیریت را زیبا و شاداب کنید .

همچنین با استفاده از آن می‌توانید فضای خالی راهروهای اداره‌ی خود را پر کنید و به طراحی مبلمان اداری خود طراوت بخشید و طراحی و دکوراسیون حرفه‌ای داشته باشید . این محصول اداری دارای انواع متنوعی از جنس و متریال ، رنگ و طرح ، سایز و ابعاد است و شما می‌توانید بر اساس شرایط محیط ، سلیقه و سبک طراحی داخلی خود آنها را انتخاب نمایید .

به طور کلی انواع متنوع و شکیلی از فلاورباکس‌ اداری در دنیای دکوراسیون وجود دارد که بر اساس مصالحی که در ساخت آنها استفاده شده است ، دسته‌بندی می‌شود که می‌توان به فلاورباکس اداری  چوبی ، بتنی ، پلاستیکی ، شیشه‌ای و … اشاره کرد . شما می‌توانید طبق شرایط خود و شرایط محیط اداری خود فلاورباکس اداری خود را انتخاب نمایید .

پارتیشن اداری : پارتیشن‌ها از دیگر لوازمی هستند که اغلب برای زیباسازی طراحی دکور دفتر کار استفاده می‌شوند . پارتیشن جداکننده و تفکیک‌کننده‌ای است که جزء ساختار و معماری اصلی فضا و محیط‌ها نیست و از اجزای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود . این محصول به دو صورت متحرک و ثابت است که هر کدام از آنها با توجه به ساختار و نیازهای مختلف و کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دارد . پارتیشن‌ها برای جدا کردن فضا و تقسیم کردن یک مکان به چند قسمت و بهره‌مندی بیشتر از محیط است .

امروزه پارتیشن‌ها جایگزین مناسب دیوارها هستند و اولین انتخاب افراد به عنوان دیوارکشی فضاها محسوب می‌شوند ؛ چرا که ساخت و نصب راحت و آسان‌تر ، هزینه‌ی کمتر و مزایای بیشتری دارند و برای هر محلی از جمله منازل ، ادارات ، مدارس ، سالن‌های اجتماع و … قابل استفاده هستند . پارتیشن‌های اداری به دو صورت تک‌جداره و دوجداره طراحی و ساخته می‌شوند . پارتیشن‌ها از جنس و متریال متفاوتی مانند MDF ، چوب ، آلومنیوم ، شیشه و … ساخته می‌شوند .

دیوارکوب اداری : دیوارکوب‌ها نیز مانند فلاورباکس‌ها و پارتیشن‌ها از لوازم زیباسازی دکور اداری هستند . دیوارکوب ، سریع‌ترین راه‌حل برای پوشش دادن و زینت و زیبایی بخشیدن به تمامی دیوار‌ها محسوب می‌شود . این محصول را می‌توان در همه‌ی فضاها مورد استفاده قرار داد ؛ اما استفاده از آن در برخی از فضاها و اماکن‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری است .

دیوارکوب‌ها معمولاً به صورت عمودی نصب می‌شوند ؛ هر چند برخی از افراد برای ایجاد ظاهری متفاوت و برای ایجاد تنوع آنها را به صورت افقی نصب می‌کنند . استفاده از دیوارکوب در فضاهای مسکونی و منازل جلوه‌ی چندان جالبی به محیط نمی‌دهد و جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کند ؛ مگر اینکه آن را روی ستون‌ها و یا فضای بین کابینت‌های آشپزخانه نصب کنند اما به طور کلی فضا را در منازل بی‌روح می‌کند .

در حالی که استفاده از دیوارکوب برای فضاهای و دکور اداری و شرکت‌های تجاری مناسب‌تر است و در صورتی که طبق اصول طراحی دکوراسیون اجرا شود ، فضای اداری را بسیار شیک و رسمی می‌کند . طوری که هیچ متریال دکوراتیو دیگر و نیز کاغذ دیواری‌های گران نمی‌توانند چنین جذابیت و رسمیتی به فضای اداری ببخشند . دیوارکوب ، همانطور که گفته شد علاوه بر دیوار بر روی سقف‌ها نیز نصب می‌شوند و از نظر نصب و اجرا نیز سریع و به آسانی نصب می‌شوند و دارای قیمت مناسبی هستند .

دیوارکوب دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع هستند و عملکردهای متنوعی دارند که در بخش‌های مختلف مانند محل سکونت ، محل کار و اداره‌ها و دیگر اماکن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند .  دیوارکوب‌ها در انواع جنس و متریال طراحی و ساخته شده‌اند که یکی از پرطرفدارترین آنها ، دیوارکوب MDF است .

هنر و معماری سازنده اصلی مبلمان

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما را با یکی از انواع طراحی‌های دکوراسیون یعنی طراحی دکور دفتر کار که بسیار مهم و نیز مبلمان این طراحی آشنا نمود تا با توجه به ویژگی‌هایش بهترین طراحی دکور دفتر کار را داشته باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید