طراحی داخلی شرکت
طراحی داخلی شرکت

برای تمام فضاها طراحی داخلی در نظر گرفته شده است که با توجه به این طراحی داخلی و با توجه به اجزای آن دکوراسیون فضا تشکیل می‌شود . یکی از این طراحی‌های داخلی که بسیار مهم است ، طراحی داخلی شرکت می‌باشد . در طراحی داخلی شرکت مبلمان و اجزا دارای اهمیت بسزایی هستند چرا که شرکت محلی بسیار پر رفت و آمد است و مبلمان آن هم روی روندکاری و احساسات کارمندان و هم روی ارباب‌رجوعان تاثیرگذار است . در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با اجزای مهم طراحی داخلی شرکت آشنا کنیم .

طراحی داخلی شرکت

طراحی داخلی شرکت مانند دیگر فضاها دارای اجزایی است که باعث زیباسازی آن می‌شود . برخی از آنها به شرح زیر هستند .

روح و جسم انسان با هم ارتباط مستقیم دارند . درون آدم نشان‌دهنده‌ی برون آن است ؛ یعنی اگر ما بتوانیم روح خود را درمان کنیم و روان خود را در شرایط عالی قرار دهیم ، بی‌شک جسم سالم‌تری خواهیم داشت . برعکس این موضوع نیز وجود دارد ؛ یعنی اگر انسان از نظر جسمی سلامتی داشته باشد مغز آن نیز قدرت زیادی در ایده‌پردازی ، خلاقیت و انجام‌کارها خواهد داشت .

این موضوع باعث شده است که امروزه بسیار به روانشناسی محیط‌کار و اداره‌ها توجه شود و ورود طبیعت و گیاهان به اتاق‌کار و اداره‌ها توصیه می‌شود . زیرا وجود گل و گیاه تأثیر بسزایی در روحیه‌ی کارمندان می‌گذارد و باعث می‌شود آنها در محیط کار خود و در هنگام کارکردن احساس خوشایندی داشته باشند و روندکاری درست و سریعی داشته باشند .

فلاورباکس اداری که از اجزای طراحی داخلی شرکت است به دلیل استقبالی که از آن می‌شود در انواع جنس و متریال مانند فلز ، پلاستیک ، چوب و … طراحی و ساخته می‌شود و هر کدام از آنها دارای طرح و رنگ متنوع و شکیلی می‌باشند . این جعبه‌ی گل وسیله‌ای است که نقش گلدان یا باغچه‌های بسیار کوچک را در همه‌ی فضاهای خارجی و داخلی ایفا می‌کند .

با استفاده از این محصول اداری می‌توانید طراحی داخلی شرکت خود را زیبا و شاداب کنید . همچنین با استفاده از آن می‌توانید فضای خالی راهروهای اداره‌ی خود را پر کنید و به طراحی داخلی شرکت خود طراوت بخشید و طراحی و دکوراسیون حرفه‌ای داشته باشید . این محصول اداری دارای انواع متنوعی از جنس و متریال ، رنگ و طرح ، سایز و ابعاد است و شما می‌توانید بر اساس شرایط محیط ، سلیقه و سبک طراحی داخلی خود آنها را انتخاب نمایید .

به طور کلی انواع متنوع و شکیلی از فلاورباکس‌ اداری در دنیای دکوراسیون وجود دارد که بر اساس مصالحی که در ساخت آنها استفاده شده است ، دسته‌بندی می‌شود که می‌توان به فلاورباکس اداری  چوبی ، بتنی ، پلاستیکی ، شیشه‌ای و … اشاره کرد . شما می‌توانید طبق شرایط خود و شرایط طراحی داخلی شرکت خود فلاورباکس اداری خود را انتخاب نمایید .

پارتیشن‌ها از دیگر لوازمی هستند که اغلب برای زیباسازی طراحی داخلی شرکت استفاده می‌شوند . پارتیشن جداکننده و تفکیک‌کننده‌ای است که جزء ساختار و معماری اصلی فضا و محیط‌ها نیست و از اجزای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود . این محصول به دو صورت متحرک و ثابت است که هر کدام از آنها با توجه به ساختار و نیازهای مختلف و کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دارد . پارتیشن‌ها که از اجزای طراحی داخلی شرکت برای جدا کردن فضا و تقسیم کردن یک مکان به چند قسمت و بهره‌مندی بیشتر از محیط است .

امروزه پارتیشن‌ها جایگزین مناسب دیوارها هستند و اولین انتخاب افراد به عنوان دیوارکشی فضاها محسوب می‌شوند ؛ چرا که ساخت و نصب راحت و آسان‌تر ، هزینه‌ی کمتر و مزایای بیشتری دارند و برای هر محلی از جمله منازل ، ادارات ، مدارس ، سالن‌های اجتماع و … قابل استفاده هستند . پارتیشن‌های اداری به دو صورت تک‌جداره و دوجداره طراحی و ساخته می‌شوند . پارتیشن‌ها از جنس و متریال متفاوتی مانند MDF ، چوب ، آلومنیوم ، شیشه و … ساخته می‌شوند .

دیوارکوب‌ها نیز مانند فلاورباکس‌ها و پارتیشن‌ها از لوازم زیباسازی طراحی داخلی شرکت هستند . دیوارکوب ، سریع‌ترین راه‌حل برای پوشش دادن و زینت و زیبایی بخشیدن به تمامی دیوار‌ها محسوب می‌شود . این محصول را می‌توان در همه‌ی فضاها مورد استفاده قرار داد ؛ اما استفاده از آن در برخی از فضاها و اماکن‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری است . دیوارکوب‌ها معمولاً به صورت عمودی نصب می‌شوند ؛ هر چند برخی از افراد برای ایجاد ظاهری متفاوت و برای ایجاد تنوع آنها را به صورت افقی نصب می‌کنند .

استفاده از دیوارکوب در فضاهای مسکونی و منازل جلوه‌ی چندان جالبی به محیط نمی‌دهد و جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کند ؛ مگر اینکه آن را روی ستون‌ها و یا فضای بین کابینت‌های آشپزخانه نصب کنند اما به طور کلی فضا را در منازل بی‌روح می‌کند . در حالی که استفاده از دیوارکوب برای طراحی داخلی شرکت‌های تجاری مناسب‌تر است و در صورتی که طبق اصول طراحی دکوراسیون اجرا شود ، فضای اداری را بسیار شیک و رسمی می‌کند .

طوری که هیچ متریال دکوراتیو دیگر و نیز کاغذ دیواری‌های گران نمی‌توانند چنین جذابیت و رسمیتی به فضای اداری ببخشند . دیوارکوب ، همانطور که گفته شد علاوه بر دیوار بر روی سقف‌ها نیز نصب می‌شوند و از نظر نصب و اجرا نیز سریع و به آسانی نصب می‌شوند و دارای قیمت مناسبی هستند .

دیوارکوب دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع هستند و عملکردهای متنوعی دارند که در بخش‌های مختلف مانند محل سکونت ، محل کار و اداره‌ها و دیگر اماکن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند .  دیوارکوب‌ها در انواع جنس و متریال طراحی و ساخته شده‌اند که یکی از پرطرفدارترین آنها ، دیوارکوب MDF است .

طراحی داخلی شرکت

طراحی داخلی شرکت دارای مبلمان و اجزایی است که از اهمیت بسزایی برخوردار هستند . هر یک از این مبلمان‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند .

یکی از مهم‌ترین میزها در طراحی داخلی شرکت ، میز مدیریت است چرا که این میز همانطور که اسمش مشخص است برای مدیر و مدیریت طراحی و ساخته شده است و مدیر در راس مجموعه و شرکت قرار دارد و اگر این میز تاثیر مثبت بر روی روندکاری مدیر داشته باشد کارمندان نیز روندکاری خوبی خواهند داشت .

میز مدیریت باید طوری طراحی و ساخته شده باشد که تمامی تجهیزات ضروری و کاری مدیر بر روی آن یا در کمد فایل کشو آن جای بگیرد . بنابراین دارای ابعاد بزرگی است . این میز مانند سایر میزها دارای انواع متنوع و شکیلی است و در انواع جنس ، طراحی ، سبک و … ساخته شده است .

این میز برای معاون یک مجموعه طراحی و ساخته شده است و مانند میز مدیریت دارای انواع بسیاری است . متریال میز معاونت که از عناصر طراحی داخلی شرکت است مانند میز مدیریت می‌باشد و به شرح زیر است است :

  1. میز معاونت چوبی
  2. میز معاونت MDF
  3. میز معاونت شیشه‌ای
  4. میز معاونت فلزی

این میز که از اجزای طراحی داخلی شرکت است و همانطور که در قسمت فوق اشاره شد از انواع متریال ساخته شده است که هر یک از این متریال دارای سبک دکوراسیون هستند . به عنوان مثال میز معاونت چوبی از چوب طبیعی است و اغلب در رنگ‌های طبیعی و چوب می‌باشند و دارای منبت‌کاری و تراش‌هایی ظریف زیبا هستند که سبک سلطنتی و کلاسیک را به میز می‌بخشند . این میز دارای سبک مدرن ، مینیمال است .

این میز که از اجزای طراحی داخلی شرکت است در اتاق مشاور نیز قرار می‌گیرد و برای تبادل نظر و اطلاعات و مشورت طراحی و ساخته شده است . این میز در انواع متنوعی از نظر طراحی و شکل می‌باشد . میز کنفرانس مانند سایر میزها در طراحی داخلی شرکت ، اغلب از جنس و متریال MDF ساخته شده است . چرا که MDF متریالی با وزن سبک و مقاومت بالا است و دارای قیمت مناسبی می‌باشد .

سطح صاف این متریال باعث شده که هنگام استفاده از این میز احساس راحتی داشت . همچنین میز کنفرانس MDF باید بر اساس اصل ارگونومیک طراحی ساخته شده باشد و این میز از ترکیب MDF با دیگر متریال مانند فلز و شیشه ساخته می‌شود . این به دلیل اینکه از جنس MDF ساخته شده است ؛ انعطاف‌پذیر می‌باشد و با شکل و فرم مختلفی طراحی شده است . اشکال آن به شرح زیر است :

  1. میز کنفرانس مربع
  2. میز کنفرانس بیضی
  3. میز کنفرانس مستطیل
  4. میز کنفرانس دایره

میز کارشناسی که از عناصر طراحی داخلی شرکت است ، همانطور که از اسمش مشخص است برای کارشناسان و کارکنان یک مجموعه طراحی و ساخته شده است و دارای ابعاد بزرگی است چرا که هدف از طراحی این میز اداری جای‌گیری وسایل مهم و ضروری کار افراد و قرارگیری اسناد و مدارک است .  این میز نسبت به سایر میزها بزرگ‌تر است و قابلیت بیشتری دارد چرا که دارای فایل کشو و جا کیسی می‌باشد و با استفاده از این میز دیگر نیازی به فایل کشو جداگانه ، میز کامپیوتر و … نیست .

میز کارمندی نیز از عناصر طراحی داخلی شرکت است و این میز برای کارمندان طراحی و ساخته شده است . این میز بر خلاف میز کارشناسی دارای ابعاد کوچک است و یک میز ساده می‌باشد چرا که این میز برای تمامی کارمندان در نظر گرفته شده است و ابعاد آن باید طوری باشد که در اتاق کارمندان جای گیرد .

این میز اداری که از اجزای طراحی داخلی شرکت است از جنس MDF طراحی و ساخته شده است چرا که متریال MDF دارای مقاومت و طول عمر بالایی است و قیمت مناسبی دارد و نیز وزن سبکی دارد و دارای انواع متنوعی از روکش‌ها است .

یکی دیگر از مهم‌ترین لوازم طراحی داخلی شرکت ، صندلی‌ها هستند . شکل اصلی صندلی اداری یک صندلی چرخ‌دار است . در شرکت برای هر فردی صندلی طراحی و ساخته شده است .

صندلی مدیریت : این صندلی برای مدیریت و مدیر مجموعه طراحی و ساخته شده است و باید طوری طراحی و ساخته شده باشد که مدیر احساس راحتی داشته باشد . این صندلی در انواع متنوعی ساخته شده است . یکی از انواع آن صندلی پشت توری است این صندلی مناسب فضاهای مدرن است و یکی از مزایای آن خنک بودن آن است . نوع دیگر این صندلی که از اجزای دکور اداری است صندلی کلاسیک می‌باشد . پارچه این نوع صندلی اغلب از جنس چرم است و مناسب فضاهای کلاسیک می‌باشد .

صندلی کارشناسی : صندلی کارشناسی یک مدل دیگر از انواع صندلی اداری و از اجزای طراحی داخلی شرکت است که در مقایسه با صندلی مدیریت از ویژگی‌های کمتری برخوردار است اما نسبت به آن از قیمت بسیار کمتری برخوردار است . از صندلی کارشناسی همانطور که از اسمش پیدا است برای کارشناسان یک شرکت استفاده می‌شود .

صندلی کارمندی : صندلی کارمندی ، صندلی‌ای است که برای کارمندان یک شرکت طراحی و ساخته شده است . در روند ساخت صندلی‌های کارمندی نیز از اصولی پیروی می‌شود که کارمندان هنگام نشستن های طولانی مدت بر روی این صندلی دیرتر احساس خستگی کنند اما نه به اندازه صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی.

صندلی کنفرانس : وجود صندلی کنفرانس در هر شرکتی از ضروری است و از اجزای مهم طراحی داخلی شرکت است . صندلی کنفرانس برای طراحی اتاق کنفرانس استفاده می‌شود . یعنی  اینکه از این صندلی برای برگزاری جلسات میان کارمندان و جلسات مذاکره با دیگر شرکت‌ها استفاده می‌شود . صندلی‌های کنفرانس معمولا صندلی‌های ساده‌ای هستند که دارای مکانیزم تغییر ارتفاع و زاویه نشستن نیستند .

نیم ست مبل اداری از محصولات مبلمان و دکور اداری است که دارای 1 مبل دو نفره 2 مبل تک‌نفره می‌باشد . این مبلمان بسیار جمع و جور و خلاصه است و فضای زیادی را محدود نمی‌کند به همین دلیل در دکوراسیون اتاق مدیریت بسیاری کاربردی است . این مبلمان برای هر سبک دکوراسیون و هر سلیقه‌ای ساخته شده است .

نیم‌ست مبل که اجزای طراحی داخلی شرکت است مانند سایر وسایل دکوراسیون اداری در انواع متنوعی ساخته شده است و افراد باید با توجه به نیاز ، سبک دکوراسیون و سلایق خود آن را انتخاب نمایند . انواع نیم ست مبل اداری به شرح زیر است :

  1. نیم ست مبل کلاسیک
  2. نیم ست مبل راحتی
  3. نیم ست مبل مدرن
  4. نیم ست مبل استیل
طراحی داخلی شرکت

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را با یکی از انواع طراحی‌های داخلی یعنی طراحی داخلی شرکت آشنا کرد و نیز شما را نسبت به مبلمان و اجزای مهم آن آگاه نمود تا شما بهترین را برای فضا و شرکت خود انتخاب نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید