انواع دیوارکوب MDF
دیوارکوب اینترفیس تیپ 3208
دیوارکوب MDF

دیوارکوب ، سریع‌ترین راه‌حل برای پوشش دادن و زینت و زیبایی بخشیدن به تمامی دیوار‌ها محسوب می‌شود . این محصول را می‌توان در همه‌ی فضاها مورد استفاده قرار داد ؛ اما استفاده از آن در برخی از فضاها و اماکن‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری است .

همچنین دیوارکوب یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین محصول اداری است که استفاده از آن مزایای بسیاری دارد . دیوارکوب برای محیط‌های نظیر رستوران‌ها ، بوتیک‌ها ، بیمارستان‌ها و مطب‌ها نیز می‌توان طراحی متفاوت برحسب خدمات این ادارات انجام داد . حال سؤال پیش می‌آید که دیوارکوب چیست ؟

دیوارکوب نئو تیپ 3210 ، دیوارکوب نئو ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

دیوارکوب ، پوششی است که بر روی دیوار و یا سقف ، استفاده می‌شود که سبکی تزئینی در پنل‌سازی چوب است . این محصول در منازلی با سبک سنتی رایج است . دیوارکوب‌ها معمولاً به صورت عمودی نصب می‌شوند ؛ هر چند برخی از افراد برای ایجاد ظاهری متفاوت و برای ایجاد تنوع آنها را به صورت افقی نصب می‌کنند .

استفاده از دیوارکوب در فضاهای مسکونی و منازل جلوه‌ی چندان جالبی به محیط نمی‌دهد و جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کند ؛ مگر اینکه آن را روی ستون‌ها و یا فضای بین کابینت‌های آشپزخانه نصب کنند اما به طور کلی فضا را در منازل بی‌روح می‌کند . در حالی که استفاده از دیوارکوب برای فضاهای اداری و شرکت‌های تجاری مناسب‌تر است و در صورتی که طبق اصول طراحی دکوراسیون اجرا شود ، فضای اداری را بسیار شیک و رسمی می‌کند .

طوری که هیچ متریال دکوراتیو دیگر و نیز کاغذ دیواری‌های گران نمی‌توانند چنین جذابیت و رسمیتی به فضای اداری ببخشند . دیوارکوب ، همانطور که گفته شد علاوه بر دیوار بر روی سقف‌ها نیز نصب می‌شوند و از نظر نصب و اجرا نیز سریع و به آسانی نصب می‌شوند و دارای قیمت مناسبی هستند . دیوارکوب دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع هستند و عملکردهای متنوعی دارند که در بخش‌های مختلف مانند محل سکونت ، محل کار و اداره‌ها و دیگر اماکن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند .

دیوارکوب‌ها در انواع جنس و متریال طراحی و ساخته شده‌اند که یکی از پرطرفدارترین آنها ، دیوارکوب MDF است . اکنون ما در این مقاله قصد داریم شما را با دیوارکوب MDF ، انواع دیوارکوب MDF ، مزایای استفاده از آن و دیگر نکات آشنا کنیم .

همانطور که تا الان گفته شد ، دیوارها نقش مؤثر و بسزایی در دکوراسیون داخلی دارند . تأثیر آنها باعث شده است که روش‌های زیادی برای تزئین دیوار‌ها جود داشته باشد که یکی از اصلی‌ترین و سریع‌ترین این روش‌ها استفاده و به کارگیری دیوارکوب‌ها است .

دیوارکوب‌ها ، دیوارهای پیش ساخته‌ای هستند که روی دیوارها نصب می‌شوند . دیوارکوب‌ها به خاطر ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که دارند مانند تنوع در طرح و رنگ ، جنس و متریال ، امکان نصب سریع و آسان ، ضد رطوبت و حرارت بودن و وزن سبک ؛ در ساختمان‌سازی و طراحی داخلی کاربرد زیادی دارند .

همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آنها اضافه کردن یک طراحی و نقشی جدید به فضا با استفاده از پوشاندن دیوارها است . دیوارکوب‌ها دارای انواع متنوع و شکیلی از جنس و متریال‌ها هستند ؛ یکی از این متریال‌ها MDF است .

امروزه ، دیوارکوب MDF یکی از ملزومات جانبی ساختمان‌ها و اداره‌ها است که به عنوان پوششی برای دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد . دیوارکوب MDF یکی از انواع دیوارکوب‌هایی است که مورد توجه و استقبال متقاضیان و همچنین طراحان دکوراسیون قرار گرفته است . به طور کلی دیوارکوب‌ها دارای انواع مختلفی اعم از دیوارکوب MDF ، دیوارکوب چوبی ، دیوارکوب PVC ، دیوارکوب سنگی ، دیوارکوب چرمی ، دیوارکوب سه بعدی و کاغذی و … هستند که در بین همه‌ی آنها ، دیوارکوب MDF از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آنها است .

دیوارکوب MDF عنصری جدید و خاص در دکوراسیون داخلی است ؛ زیرا وجود آن بر پایه‌ی زیبایی و تزئین دیوارها به عنوان عناصری برای تقسیم فضا می‌باشد . دیوارکوب‌ها در واقع نقش زیباسازی فضای اداری را بر عهده دارند و به دیوارها شکل تزئینی می‌دهند . به دلیل ویژگی‌های خاص و خاصیت چوب MDF ، این جنس دیوارکوب از محبوب‌ترین دیوارکوب‌ها است و دیوارکوب MDF دارای بیشترین تنوع در ظاهر ، طرح و رنگ می‌باشد و برای همه‌ی محیط‌ها و فضاها وجود دارد و مناسب است .

دیوارکوب دیاموند تیپ 3207 ، دیوارکوب دیاموند ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

دیوارکوب‌هایی MDF ، تخته فیبرهایی با چگالی متوسط هستند که به روش خشک تولید می‌شوند . معمولاً بر روی MDF روکش‌های تزئینی زیبا و با دوام نصب می‌شوند . بنابراین دارای انواع روکش MDF مانند روکش ملامینه ، روکش هایگلاس ، روکش ساده ، روکش وکیوم و … است که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند .

پرطرفدارترین و متداول‌ترین نوع روکش MDF ، روکش ملامینه است که بر روی آن انواع کاغذ‌ها و رنگ‌ها و نقش‌های مختلف را با چسب آغشته و با فشار و حرارت پرسی بر روی تخته می‌چسبانند . شما عزیزان با توجه به فضای اداری و سبک دکوراسیون خود می‌توانید هر مدل از انواع دیوارکوب‌های MDF را انتخاب نمایید .

دیوارکوب‌های MDF از تنوع در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار بالایی برخوردار می‌باشند ، به همین دلیل می‌توانید به راحتی آنها را در بسیاری از محل‌ها و اداره‌ها برای تکمیل کردن دیزاین دکوراسیون داخلی استفاده کنید . دیوارکوب MDF به دلیل استفاده از چوب می‌تواند تزئین بسیار مناسبی برای دیوار منازل و خصوصاً محیط‌های اداری باشد و در طولانی مدت نیاز به مراقبت‌های زیادی ندارد . برای تزئین و زیباسازی قسمت‌های مختلف اداره و نصب دیوارکوب اداری می‌توان از دیوارکوب MDF استفاده نمود .

دیوارکوب‌های MDF نسبت به دیگر دیوارکوب‌ها مقاومت بسیار بالاتری در برابر ضربه ، فشار ، رطوبت ، حرارت و ساییدگی دارند . به دلیل اینکه جنس پایه این دیوارکوب‌ها از MDF می‌باشد در جهت دیوارکوب اداره‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند . همچنین این دیوارکوب‌ها به علت داشتن طبع گرم ایجاد گرما برای محل‌ها و منطقه‌های سردسیر بسیار انتخاب مناسبی هستند و در صورتی که در این محل‌ها نصب شوند ، می‌توانند به مکان مورد نظر حس گرما را القا کنند .  

دیوارکوب مدست تیپ 3201 ، دیوارکوب مدست ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

وجود دیوارکوب و استفاده از آن در احداث انواع ساختمان‌ها به عنوان پوشش دیوارها امری چندان واجب و ضروری نیست . اما لازم به ذکر است ، در صورت استفاده از آنها برای پوشش‌دهی دیوارها مزایای متعدد و زیادی نظیر موارد زیر خواهد داشت :

  • عایق بسیار مناسبی در برابر پخش صدا به قسمت‌های بیرون از دیوار می‌باشند .   
  • جلوه‌ی فضا را به مراتب چشم‌نوازتر و بسیار خاص می‌کنند .
  • موجب پوشش‌دهی نواقص موجود در دیوارها می‌شوند .
  • عایق حرارتی به مراتب مطلوبی هستند .
  • از آسیب دیدن دیوارها جلوگیری می‌کنند .
  • دیوارکوب MDF در برابر انواع ضربه‌ها و فشارها از طرف محیط اطراف مقاوم و مستحکم است .
  • همانطور که تا الان گفته شد دیوارکوب MDF دارای تنوع زیادی است . بنابراین از آنها می‌توان در محیط‌های متفاوت و گوناگونی مثل انواع منازل مدرن ، کلاسیک ، انواع ساختمان‌های اداری ، تجاری ، درمانی ، انواع سالن‌های همایش ، رستوران‌ها ، هتل‌ها ، بیمارستان‌ها ، فروشگاه‌ها ، اماکن خدماتی و … استفاده نمود . در واقع تولیدکنندگان این محصول با در نظر داشتن سلیقه‌های متعدد و در عین حال متنوع ، محصولات خود را طراحی ، تولید و عرضه می‌کنند .
  • دیوارکوب MDF جلوه‌ی بسیار زیبایی به محیط اداری می‌بخشد .
  • تمیز کردن آنها به مراتب آسان است و نسبت به سایر متریال‌ها به دلیل سطح صافی که دارند بسیار آسان‌تر پاکسازی می‌شود .
  • تغییر رنگ در دیوارکوب MDF در مدت زمان بسیار طولانی رخ می‌دهد .
  • دیوارکوب MDF به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی ، دارای عمر طولانی است .
  • و …

دیوارکوب MDF به دلیل ساختار و طراحی منحصر به فرد خود تأثیر بسیار زیادی بر ارتقاء جلوه‌های بصری یک محیط دارد . همانطور که می‌دانید نواحی آسیب‌دیده و خشک سطوح دیوار و سقف باعث ایجاد یک محیط بی‌روح می‌شود . زمانی که شما تصمیم می‌گیرید ، در محیط تجاری خود که شغل اصلی شما است ، به بازسازی محیط کاری خود بپردازید قطعاً بهترین تصمیم را گرفته‌اید . چرا که در بلند مدت در کسب و کار شما مؤثر خواهند بود .

اگر فکر می‌کنید که با تغییر سطح بستر دیوار و سقف با استفاده از دیوارکوب MDF یک هزینه اضافی را در محیط کاری خود انجام داده‌اید ؛ این فکر اشتباه است و به هیچ عنوان اینگونه نیست . درست است که شما برای پوشش‌دهی این سطوح لازم است که هزینه کنید اما تأثیرات مثبت آن به صورت تدریجی در روند کاری شما اعمال می‌شود . مزایای زیاد استفاده از دیوارکوب MDF باعث می‌شود که شما دیگر به هزینه‌های آن توجه نکنید .

مزیت‌های بسیار زیادی را می‌توان برای این گونه پوشش‌های چوبی نام برد که تعدادی از آن را در قسمت فوق نام بردیم . اکنون می‌خواهیم برخی از آنها را برای شما توضیح دهیم .

سطوح دیواری که با استفاده از مصالح ساختمانی بازسازی شده‌اند ، از آسیب‌پذیرترین سطح بسترها در یک سازه می‌باشد . شما کافی است که یک جسم تیز را با اعمال یک نیروی اندک به دیوارها برخورد دهید قطعاً یک خوردگی عمیقی در سطح دیوار ایجاد خواهد شد . این ماهیت بافت نرم دیوارها است که با هر نوع تنش از طرف محیط دچار آسیب و صدمه می‌شود . بنابراین دیوار ها بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند و سطوح دیواری باید در برابر صدمات و آسیب‌ها مقاوم باشند .

زمانی که شما از دیوارکوب MDF برای محیط اداری خود استفاده می‌کنید با توجه به ساختار بسیار سخت بدنه این صفحات ، با برخورد هرگونه جسم خارجی به آنها دیگر شاهد خوردگی‌های ریز و درشت نخواهید بود . از این رو نه تنها سطح بستر زیرین دیوارها سالم می‌ماند بلکه به مراتب دیگر نیازی به هزینه کردن برای بازسازی و تعمیر دیوار‌ها نمی‌باشد .

پاکیزگی و تمیزی در یک محیط کاری ، فوق العاده با اهمیت است ، چرا که محل رفت‌وآمد ارباب ‌رجوعان زیادی است و در این گونه مناطق توجه بسیار زیادی باید به تمیز نگه داشتن سطوح کف و دیواره‌ها شود . سطوح بدون پوشش در صورت تماس با آلودگی‌های محیط دچار تغییر رنگ می‌شوند . ممکن است در مواردی مشاهده کرده باشید که یک دیوار دچار سیاهی شده باشد .

این تغییر رنگ بر روی دیوارهایی که از جنس گچ یا سیمان هستند قابلیت پاکسازی ندارد . همانطور که می‌دانید نمی‌توانید سیاهی‌های ایجاد شده بر روی سطوح دیواری گچی را پاک کنید . استفاده از دیوارکوب MDF سبب شده است تا در صورت بروز آلودگی‌های سطحی ، شما به راحتی بتوانید با ساده‌ترین تجهیزات به پاکسازی آنها بپردازید و از ایجاد آلودگی و لکه‌های سیاه بر روی دیوارها جلوگیری می‌کند .

طول عمر و دوام بالا در یک محصول چوبی باعث می‌شود تا شما با یک بار هزینه مدت زمان طولانی از آنها استفاده کنید . دیوارکوب‌های MDF به دلیل جنس مرغوبی که دارند همواره می‌توانند در یک بازه زمانی بلند مدت بدون آنکه از کیفیت و رنگ و طرح آنها کاسته شود بر روی دیوارها باقی بمانند . از سوی دیگر پوشش‌ها نیز مانند دیوارکوب PVC همگی از این امتیاز ویژه‌ای برخوردار هستند .

البته افزایش طول عمر دیوارکوب‌ها تنها مربوط به کیفیت ساخت آنها نیست بلکه نصب استاندارد آنها نیز می‌تواند منجر به ارتقاء پایداری و دوام آنها شود . در واقع اگر بتوانیم اقدامات مرتبط با نصب دیوارکوب‌ها را به بهترین شکل انجام دهیم می‌توانیم استحکام صفحات چوبی را نیز افزایش دهیم .

بنابراین نصب دیوارکوب‌های MDF بسیار مهم و حائز اهمیت است . به همین دلیل است که همواره تأکید می‌کنیم برای نصب پوشش‌های چوبی بر روی دیوارها از تکنسین‌های مجرب و کارآزموده استفاده کنید و به این نکته بسیار توجه کنید .

برای انتخاب دیوارکوب استاندارد باید به نکاتی توجه کرد تا در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید . زیبایی ، کیفیت و همچنین فضای مورد نظر و اندازه و مساحت آن ، برای انتخاب دیوارکوب ابتدا باید از نوع متریال آن اطلاع داشته باشید . اینکه چه نوع متریالی مدنظر شما است ، به عنوان مثال پی وی سی یا MDF و سپس باید به رنگ و طرح آن دقت کنید و آن را در فضای اداره یا دفتر کار خود بررسی کنید .

همچنین طرح و رنگ دیوارکوب باید با توجه به سلیقه خود و همچنین در نظر گرفتن طراحی و چیدمان اتاق کار و اداره‌ی خود ، آن را انتخاب کنید . یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید دیوارکوب مورد نظرتان ، در نظر گرفتن بودجه است . ابتدا باید بودجه‌ی خود را برای خرید دیوارکوب در نظر بگیرید و بررسی کنید ؛ سپس برای انتخاب و خرید آن اقدام کنید .

دیوارکوب پارانئو تیپ 3209 ، دیوارکوب پارانئو ، دیوارکوب ، دیوارکوب اداری ، خرید دیوارکوب ، فروش دیوارکوب ، قیمت دیوارکوب ، خرید دیوارکوب اداری ، فروش دیوارکوب اداری ، قیمت دیوارکوب اداری

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس که یکی از شرکت‌های تولید کننده‌ی دیوارکوب MDF است ؛ قصد داشت با استفاده از این مقاله شما را نسبت به این محصول چوبی ، انواع آن ، مزیت‌های این محصول و نکات قابل توجه در خرید دیوارکوب آشنا کند تا شما عزیزان آگاهانه آن را انتخاب و خرید کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید