تریبون مدست تیپ 1901
تریبون اداری در کرج

تریبون این لفظ فرانسوی است لیکن در خود فرانسه به معنی سکو و منبر است . اشخاص برای سخنرانی از آن استفاده می‌کنند . فردی که امکان سخن گفتن برای مردم را دارد را فرد تریبون‌دار می‌نامند ، همچنین به صاحبان رسانه ، تریبون‌دار می‌گویند .

یک تریبون اداری باید دارای مشخصات و استانداردهای خاصی باشد که بتواند نقش خود را به عنوان یک عنصر مبلمان اداری که استفاده مشخص با تعریف ثابتی که از آن می‌توان داشت را بتواند به نحوه احسن ایفا کند . از این مدل میز برای سخنرانی در همایش‌ها و آمفی تئاترها و … استفاده می‌شود . میزهای تریبون بسته به کاربری که دارد می‌تواند شکل کلاسیک‌تر و ساده و یا مدرن‌تر و یا با پیچیدگی بیشتر مورد طراحی قرار بگیرد . میزهای تریبون پیشرفته امروزی دارای پورت‌های ویدئویی برای لپ تاپ ها و همچنین کنترل‌های میکروفون ، روشنایی و صفحه نمایش هستند .

تریبون آرمز تیپ 1902

میز تریبون را غالبا در سالن‌های همایش به منظور سخنرانی فردی برای سایر حضار مورد استفاده قرار می‌دهند . استفاده از این میزها علاوه بر محیط‍‌های کاری و سازمان‌ها ، در مدارس ، دانشگاه‌ها ، مساجد و… نیز متداول می‌باشد . این میز از آن جهت که از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در ادارات و شرکت‌ها می‌باشد ، به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که توجه حاضرین در همایش را به خود جلب نموده و تمرکز سخنران را نیز حفظ می‌نمایند . مدیران ، استادان ، دانشجویان ، روحانیون و … همه و همه تجربه استفاده از این میزها را دارند .

از گذشته‌های دور تاکنون استفاده از تریبون اگر چه به شکل‌های متفاوت به منظور ایراد سخنرانی رواج داشته است . در قدیم مردم بر روی سکویی بلند ایستاده و سخنان خود را با حاضرین در میان می‌گذاشتند . شکل نامناسب ظاهری و عدم امکان جا به جایی این سکوها از جمله مشکلاتی بود که این سکوها به دنبال داشتند .

خوشبختانه پیشرفت در صنعت مبلمان به حدی رسید که سکوهای سیمانی از میان برداشته شده و میز تریبون ساخته شده از موادی نظیر چوب و ام‌دی‌اف جایگزین آن شد . این میزها که عمدتا در همایش‌ها و سخنرانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند ، علاوه بر دارا بودن ظاهری زیبا و مناسب ، قابل حمل و نقل نیز هستند .

تریبون رکتیکال

تریبون اداری ، در مجموعه‌های مدرن و در مبلمان اداری و اتاق کنفرانس و فضاهای همایشی مدرن می‌توانند استفاده شوند و با توجه به تجهیزاتی که نسبت به فضای مورد استفاده می‌باشد پیش بینی‌هایی را روی میزهای تریبون لحاظ کرد .

می‌توان این نوع میزها تجهیزات الکترونیکی و یا داکت‌های عبور سیم و کابل‌کشی‌هایی که نسبت به سیستم صوتی و سیستم‌های موجود دیگر باشد فضایی را در داخل این میز در نظر گرفت و به صورت مخفی و غیر قابل رویت پوشاند و آنچه که در نمای میز و از سمت مخاطبان همایش یا جلسات دیده می‌شود تنها یک زیبایی ظاهر این میز باشد .

و در نمای این میز می‌توان جایی را برای لوگو و آرم شرکت مورد نظر دید که بتواند هارمونی مناسبی داشته باشد و نه اینکه طراحی میزهای تریبون صرفا عملکردی خشک و بی روح باشد و اینکه همیشه یک طرح خوب شامل عملکرد مناسب و موارد زیبایی شناسی که رعایت می‌شود می‌تواند این عنصر مبلمان اداری را هم زیبا و هم کاربردی کرد .

ایجاد فضای داخلی شیک برای لابی هتل و اتاق سمینار

کاربرد مناسب برای برگزاری جلسات

قابلیت نصب میکروفون

تریبون شیدر تیپ 1904

تریبون‌های خمیده در رنگ‌ها و جنس‌های متفاوت تهیه می‌شوند ، هر چند رنگ رایج و مورد پسند آن معمولا تیره است . جنس این مدل نیز معمولا از چوب ساخته می‌شود و در هتل‌ها ، رستوران‌ها و فضایی که برای پذیرش مخاطبان و مشتریان است ، استفاده می‌شود . سطح گفتگوی آن با مخاطب نیمه بسته است زیرا فاصله با مخاطب کم است . این تریبون‌ها معمولا پایه 109 سانتی‌متری و عرض 69 سانتی‌متری ساخته می‌شوند .

تریبون کف برای استفاده در رویدادهای بیرونی ، همایش‌ها و سایر محیط‌های حرفه‌ای در فضای باز مناسب است . تریبون کف ، از پایه‌هایی ساخته می‌شوند که بسیار سبک وزن است ( معمولا آلومینیوم ) و برای جابه‌جایی مناسب هستند . این مدل معمولا عرضی حدود 60 سانتی متر دارد و یک لبه 3 سانتی متری برای محافظت از یادداشت ها ، لپ تاپ و … در هنگام ارائه دارند ، ارتفاع آن نیز بستگی به سخنران و مخاطبان دارد . تریبون های کف دارای برش‌های کابلی بالا به پایین برای کمک به سیم‌کشی میکروفون یا تجهیزات صوتی هستند .

گفته شد که از این جنس برای ایجاد جلوه مدرن استفاده می‌شود . از طرفی معمولا قطر این تریبون‌ها کم است.  طراحی تریبون اکریلیک برای ارائه حرفه‌ای بسیار مناسب است و در حوزه تجاری کاربرد فراوان دارد . این مدل چون شفاف هستند ، هدفشان توجه کامل مخاطبان به ظاهر فرد است به همین دلیل معمولا قفسه و نگهدارنده ندارند . اندازه آنها حدود 38 ، 60 ، 116 است .

در این نوع سازه معمولا از قفسه‌ها و محافظ استفاده می‌شود به همین علت پایه آن‌ها طول و عرض زیادی دارد .

تریبون ارائه معمولا از جنس چوب است و یا اینکه پوشش چوبی دارد . البته در فضاهای مدرن ، جنس آن بیشتر از شیشه و اکریلیک است . معمولا این تریبون‌ها سیستم داخلی برای تقویت صدا دارند ، به همین دلیل در عرض بیشتری نیز ساخته می‌شوند .

این مدل چون محکم ساخته می‌شود و اکثرا جنس آن از چوب است ، پایه قطوری هم دارد تا امکان اجرای سیستم‌های داخلی در آن باشد . در صورتی که این سازه به صورت مدرن ساخته شود و تنها قابلیت آن سیستم‌های چند رسانه‌ای برای انتقال تصویر باشد ، قطر کمی خواهند داشت . پیشخوان این نمونه معمولا طولی به اندازه 50 و عرض 35 سانتی‌متر دارد .

تریبون اینترست تیپ 1906

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در برگزاری مراسمات و سخنرانی‌ها حائز اهمیت است ، استفاده از میزهای تریبون دارای ساختار استاندارد از لحاظ ابعاد و ارتفاع است . این دسته از میزها را عمدتا با به کارگیری چوب و ام دی اف طراحی و تولید نموده و به منظور استفاده مشتریان به بازار عرضه می‌نمایند . همین امر موجب شده است که میز تریبون از دوام و ماندگاری طولانی مدت برخوردار بوده و سال های طولانی نیازمند تعویض نباشد .

تریبون‌های اداری به طور معمول از جنس ام‌دی‌اف می‌باشند مگر اینکه برخی از طرح‌ها نیازمند کار چوب و رنگ باشند . نحوه قیمت گذاری برای تمام محصولات مبلمان اداری بسته به متریال مصرفی ، نوع طرح و ابعاد آن می‌باشد . تریبون اداری نیز به همین شکل است و بسته به طرح کار و ابعاد ، قیمت متغیری را دارند .

تنوع در طراحی و رنگ میز سخنرانی به گونه‌ای است که زمینه افزایش اعتماد به نفس فرد را فراهم می‌سازد . صاحبان کسب و کار می‌توانند با توجه به فضای کاری خود و همچنین سایر ابزارهای موجود در دکوراسیون موجود رنگ متناسب را انتخاب نموده و بدین ترتیب زیبایی و گیرایی بی‌نظیری به محیط ببخشند . این امر موجب جلب توجه ، رضایت و اعتماد مشتریان به سازمان مورد نظر می‌گردد .

در میزهای تریبون فضایی به منظور نگه داری اسناد و مدارک حین سخنرانی در تعبیه می‌شود و این دغدغه را در سخنران‌ها از بین می‌برد .

امکان جابه‌جایی آسان و راحت میز تریبون در انواع سطوح و سکوهای سخنرانی یکی از مهم ترین مسائلی است که می‌بایست به آن توجه شود .

فرد باید راحتی لازم هنگام اجرای سخنرانی خود داشته و به تمامی قسمت‌های میز دسترسی لازم را داشته باشد .

زمانی که می‌خواهید بدانید که ارتفاع میز تریبون چقدر است باید مواردی را در نظر بگیرید زیرا میزهای تریبون که بلندی آن‌ها بیش از حد است توانایی این را دارند که سخنران را پوشش دهد و آن را ناپدید و همچنین مخاطب تمرکز خود را از دست می‌دهد . اگر از تریبونی با ارتفاع مناسب استفاده کنید ، این امکان را می‌دهد که سخنران را افراد به خوبی ببینند و تعامل و ارتباطی با مخاطبان به خوبی صورت می‌گیرد و با کودکان و دانش‌آموزان و با افرادی که قدهای متفاوتی دارند باید از تریبون هایی که کوتاه‌تر است استفاده کنید .

میزهای تریبون قابلیت تنظیم شدن دارند و شما می‌توانید به صورت اتوماتیک و دستی آن‌ها را تنظیم کنید و به شما این اجازه را می‌دهد که پیشخوان سطحی که دارد پایین یا بالا رود . به طور کلی می‌توان گفت که ارتفاع این نوع از میزها باید در حدود ۱۲۰ سانتی‌متر باشد و نکته‌ای که بسیار مهم است این است که ارتفاع میز به فضای ارائه برای سخنران و جنس میز بستگی دارد و همچنین طراحی ارتفاع میزهای تریبون متناسب با دید مخاطبان انجام می‌شود .

مهم‌ترین نکته‌ای که خیلی اهمیت دارد در زمان برگزاری سخنرانی‌ها و مراسم‌ها این است که میزهای تریبون از نظر ابعاد و اندازه و ارتفاع استاندارد باشند . برای ساخت این نوع میزها بیشتر از ام‌دی‌اف و چوب استفاده می‌کنند . این امر باعث شده است میزهای تریبون اداری مقاومت و دوام بالایی داشته باشند و برای طولانی مدت نیاز به تعویض نداشته باشد .

میز تریبون یکی از لوازمی است که باید در هر اداره یا سازمانی وجود داشته باشد که می‌تواند بر دکوراسیون و ظاهر دفتر کار اثر مستقیمی بگذارد ، زمانی که می‌خواهید این نوع از میزها را انتخاب کنید باید حواستان باشد زیرا این تریبون‌های دست دوم به نسبت دیگر میزها از حساسیت‌های بالایی بر خوردارند .

تریبون اینترست تیپ 1906

شرکت تولیدی آبادیس از برترین تولید‌ کنندگان در حوزه‌ی مبلمان و تجهیزات اداری می باشد . این شرکت همواره تلاش نموده است تا با تکیه بر دانش فنی روز دنیا محصولاتی متمایز در مصارف مختلف اداری را تولید و ارائه نماید .