تاثیر میز برای رشد علمی
تاثیر میز برای رشد علمی

امروزه به دلیل پیشرفت صنعت مبلمان و دکوراسیون ، شاهد انواع متنوعی از میزها هستیم . که هر کدام از آنها برای کار و حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است . و این میزها تاثیراتی برای نوع خود دارند . به طور مثال میز مطالعه ، تحریر ، فکر ، کار ؛ که همگی آنها یکی هستند برای انجام کارهایی در زمینه‌ی علمی مانند مطالعه ، پژوهش ، تحقیق و … طراحی و ساخته شده است .

بنابر همین موضوع قصد داریم شما را با این میز یعنی میز مطالعه انواع این میز بر حسب جنس ، سبک ، طراحی و عوامل تاثیر میز برای رشد علمی آشنا کنیم . تا بدانید چقدر این میز تاثیرگذار است و انتخاب آن از چه اهمیت برخوردار است . برای بررسی این موضوع که تاثیر میز برای رشد علمی چیست در ادامه‌ی مقاله می‌خواهیم شما را با این میز آشنا کنیم .

تاثیر میز برای رشد علمی

این نوع میز برای انجام کارهای طراحی ، پژوهش ، علمی ، تحقیقاتی و … ساخته شده است . حال این کار می‌تواند کار اداری ، هنری و طراحی ، مطالعه ، پژوهش ، نویسندگی ، درس و … باشد . نام‌های دیگر این میز ، میز کار ، فکر و میز تحریر است .

میز مطالعه مانند تمامی میزها دارای انواع متنوعی از نظر سایز ، طراحی ، رنگ ، متریال است و شما بر اساس نیاز ، سلیقه و بودجه‌ی خود می‌توانید این میز را برای محیط خود مورد نظرتان تهیه نمایید . بر روی این میز اغلب وسایلی برای انجام‌ کار مانند مانیتور ، پرینتر ، کتاب ، چراغ مطالعه و … قرار می‌گیرد تا شما به بهترین نحو با استفاده از میز به انجام کار خود بپردازید .

تاثیر میز برای رشد علمی

میزهای مطالعه که می‌خواهیم در ادامه‌ی مقاله به تاثیر میز برای رشد علمی بپردازیم در انواع متنوعی طراحی و ساخته شده‌اند که برای بررسی این عنوان یعنی تاثیر میز برای رشد علمی ابتدا باید با متریال این میز آشنا شوید .

متریال چوب به دوسته تقسیم می‌شود : چوب طبیعی ، چوب MDF . چوب‌های طبیعی بسیار مقاوم با دوام هستند برای ساخت میز مطالعه چوبی از انواع چوب‌های مقاوم استفاده می‌شود . با منبت‌کاری و حکاکی نقش‌های تاریخی و سنتی میز مطالعه چوبی جذابیت بیشتری خواهد داشت و سبکی کلاسیک به خود می‌گیرد . برخی از چوب‌های قابل استفاده در ساخت میز مطالعه چوبی به شرح زیر هستند .

این جنس از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی است و می‌تواند تاثیرگذار باشد و افرادی که نسبت به متریال طبیعی و طبیعت احساس خوشایندی دارند اگر هنگام کار خود از این میز استفاده نمایند این میز از تاثیر میز برای رشد علمی است و پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ی علمی خود خواهند کرد .

  • گردو : به طور کلی ، چوب گردو به‌دلیل دوام ، استحکام و مقامت بالایی که دارد و زیبایی کلاسیک و سلطنتی‌ای که به میز مطالعه خواهد بخشید معمولاً انتخاب اصلی مشتری‌ها برای سفارش محصولات چوبی ، اعم از ساخت وسایل تزئینی چوبی ، ساخت میز مطالعه چوبی ، ساخت کابینت چوبی ، ساخت پارتیشن چوبی ، ساخت کمد و …  است . محصولات چوبی با این چوب به دلیل مزایای زیادی که دارند قیمت نسبتاً بالایی دارند .
  • راش : چوب راش نیز در طراحی و ساخت انواع محصولات اداری چوبی نیز بسیار پرکاربرد است که هم ظاهری زیبا و هم قیمت مناسبی دارد و همچنین مقاومت خوبی نیز در مقابله با فشارها و جابه‌جایی‌ها دارد .
  • نئوپان : احتمالاً ارزان‌ترین چوب در ساخت انواع محصولات چوبی ، چوب نئوپان می‌باشد که درواقع ترکیبی از چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است . چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و مستحکم است و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار دکوراسیون مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت میز مطالعه ، کمد دیواری ، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می‌شود .

MDF از محبوب‌ترین متریال‌ها است . این متریال به دلیل مقاومت و طول عمر بالا و نیز قیمت مناسبی که دارد بسیار پر طرفدار است به همین دلیل در انواع متنوعی از نظر ساختار ، روکش ، طرح و رنگ طراحی و ساخته شده است و این متریال دارای وزن سبکی است . میز مطالعه MDF می‌تواند از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی باشد چرا که افراد مدرن پسند بسیار خواهان محصولاتی با این متریال هستند و این نوع میز از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی است . MDF از نظر ساختار به شرح زیر است .

  • کلاس A ( انواع MDF نازک )
  • کلاس B ( انواع MDF ضخیم )
  • کلاس C ( MDF با فرمالدهید کم )
  • کلاس D ( MDF مقاوم در برابر رطوبت )
  • کلاس E ( MDF مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها )
  • کلاس F ( مقاوم در برابر آتش )
  • کلاس G ( مقاوم و با چگالی بالا / HDF )
  • کلاس H ( MDF عایق حرارتی ، صوتی و … )
  • کلاس I ( انواع MDF با روکش تزئینی )
  • کلاس J
  • کلاس K
  • کلاس L ( انواع MDF هایگلاس )

این میز مطالعه بسیار مدرن و خاص است چرا که تماما از جنس شیشه است و شیشه باعث ایجاد فضایی دلباز می‌شود و نور را منعکس می‌نماید . این میز به دلیل استفاده از جنس شیشه دارای ظرافت جذابی و زیبایی است اما همین موضوع باعث شده است که مقاومتی نداشته باشد و هنگام استفاده از این میز باید احتیاط کرد . برخی از میزهای مطالعه شیشه‌ای با دیگر متریال‌ها مانند چوب و فلز تلفیق می‌شوند و بسیار زیبا هستند .

میز مطالعه شیشه‌ای برای افرادی که دوست دارند هنگام کار و پژوهش و مطالعه فضایی دلباز و پر نور داشته باشند توصیه می‌شود و این میز نیز به دلیل متریالی دارد برای اینگونه افراد نقشی در تاثیر میز برای رشد علمی داشته باشند .

فلز یک متریال سرد است و به تنهایی زیبایی خاصی ندارد اما با تلفیق آن با دیگر متریال مانند MDF و فلز به آن زیبایی خواهیم بخشید . این متریال بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد برای عایق کردن این جنس از رنگ استفاده می‌شود تا در برابر خوردگی و پوسیدگی عایق شود ولی اغلب از فلز استیل استفاده می‌شود چرا که این متریال عایق است و در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای می‌باشد .

تاثیر میز برای رشد علمی

میزهای مطالعه مانند سایر میزها در انواع متنوعی طراحی شده‌اند و هر کدام از آنها دارای ویژگی‌هایی هستند که نوع طراحی میز و ویژگی‌هایش می‌تواند از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی باشد .

یکی از میزهای مطالعه که کاربرد بسیاری دارند میز مطالعه رول‌تاپ است . این میز برای سبک دکوراسیون توصیه می‌‎شود و ظاهری خاص و جذاب دارد . این میز از متریال چوب ساخته می‌شود و همانطور که از اسمش پیدا است پوشش رولی دارد که در آن قسمت قفسه‌هایی موجود است که می‌توانید وسایل شخصی و ضروری خود را در آنها جای دهید . این میز دارای طول عمر بسیار بالا و با دوام است و بسیار مورد پسند افراد می‌باشد .

این میز دارای سبکی اروپایی و کلاسیک است و افرادی که این سبک را می‌پسندند و دوست دارند با استفاده از این میز می‌توانند در هنگام استفاده از این میز به بهترین نحو کار خود را انجام دهند و این نوع میز از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی است .

میز مطالعه استاندارد یکی از انواع میزهای مطالعه موجود در بازار محسوب می‌شود . میز مطالعه استاندارد زیبا و ظریف و در عین حال بزرگ است و سطح صافی دارد . میزهای مطالعه استاندارد اندازه ، شکل ، سبک و رنگ‌های مختلفی دارند و اغلب از متریال چوب و MDF درست می‌شوند . میزهای مطالعه استاندارد ، کاربری‌های دیگری مانند میز غذاخوری ، میز آشپزخانه و میز نشیمن دارند و در هر قسمتی از خانه قرار می‌گیرند . میز مطالعه استاندارد را در قسمتی از خانه بگذارید که نور کافی داشته باشد .

بهترین مکان برای گذاشتن میز مطالعه ، کنار پنجره خواهد بود . اگر می‌خواهید روی میز مطالعه کامپیوتر بگذارید ، قبل از خرید مطمئن شوید که آن میز صفحه‌ای جداگانه به‌صورت ریلی برای صفحه‌کلید داشته باشد . همچنین به دلیل استاندارد سازی این نوع طراحی از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی است .

این نوع میز مطالعه ، تلفیقی از کتابخانه و میز است و اغلب برای فضاهایی مناسب است که نمی‌خواهند جایی برای کتابخانه در فضا اشغال شود . این میز به دلیل داشتن کتابخانه بسیار کاربردی است و کارمندان می‌توانند به راحتی نسبت به پرونده ، اسناد ، مدارک خود دسترسی داشته باشند . 

و نیز بسیار مناسب افرادی مانند دانش آموزان و دانشجویان است . بنابراین از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی می‌باشد . این میز اغلب در سایزهای بزرگ ساخته می‌شود و نیز از جنس و متریال چوب است و دارای منبت کاری‌هایی بر روی آنها است و جایگاهی برای قرارگیری کامپیوتر دارند .

این میز مطالعه نیز به صورت دیواری نصب می‌شود و نیز بیشتر از جنس چوب و فلز است و این نوع طراحی از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی خوصا در مکان‌های کوچک ادارات است . این میز بسیار مناسب فضاهای کوچک مانند ادارات و آپارتمان است و جایگاه زیادی را اشغال نمی‌کند . این میز قفسه و کشو ندارد و دارای سطحی یک دست و صاف است .

یکی دیگر از انواع میزهای مطالعه ، میز مطالعه سکرتری است . این میز به عنوان میز منشی نیز شناخته می‌شود . بنابراین بسیار مناسب منشی‌های ادارجات است . میز مطالعه سکرتری از جنس چوب است و در انواع مختلفی از رنگ‌ها می‌باشد بر روی آن مانیتور ، لپ‌تاپ ، گلدان و … قرار می‌گیرد و به دلیل ظاهر اداری که دارند و شبیه میزهای اداری است مناسب اینگونه فضاها می‌باشد . این نوع طراحی از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی است و این میز مطالعه برای هر سن و سالی ، هر سبک و سلیقه‌ای موجود است .

نمایش سه بعدی محصول
3D Designer : Abadise
تاثیر میز برای رشد علمی

سبک میزهای مطالعه به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند : میز کلاسیک ، میز مدرن ، میز روستایی .

این میز مطالعه دارای سطحی صاف و منحنی است . و برای طراحی از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند . اغلب از جنس و متریال شفاف است و طراحی خاصی بر روی متریال خود ندارد و به صورت ساده می‌باشد . این میزها بیشتر کاربردی هستند و ظرافت کمتری دارند و اغلب از جنس فلز ، MDF و شیشه ساخته می‌شوند . همانطور که در قسمت بالا گفته شد سبک مدرن این نوع میزها می‌تواند از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی باشد . چرا که افراد مدرنیته هنگام استفاده از این و انجام کار خود احساس آسودگی خواهند داشت .

این نوع میز مطالعه برگرفته از طرح‌های تاریخی ، سنتی و سلطنتی هستند . این میز اغلب در سایز و ابعاد بزرگ می‌باشد تا وقار خاصی داشته باشد و نیز از جنس چوب طبیعی است و منبت‌کاری‌هایی بر روی آن انجام می‌شود از ویژگی‌های مهم این میز سنگینی آن به دلیل متریال آن است . و این میز و طراحی و سبکش می‌تواند از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی باشد .

این میز بر گرفته از سبک سنتی است و اغلب از جنس چوب درخت کاج و چوب‌های اصل مانند خانه‌های روستایی است روی آن برجسته‌کاری ، حکاکی نقش‌های مهره‌ای انجام می‌شود و دارای لبه‌های دلبری و طرح شابلونی است . از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک میز مطالعه می‌توان به سادگی و کابردی بودن آن اشاره نمود . همچنین این سبک میز مطالعه دلیلی در زمینه‌ی تاثیر میز برای رشد عملی است .

تاثیر میز برای رشد علمی

میز مطالعه و انتخاب آن بسیار اهمیت دارد چرا که این میز دارای عواملی بسیار تاثیر میز برای رشد علمی است و با توجه به نکات مهم در انتخاب آن می‌توان نسبت به این موضوع یعنی تاثیر میز برای رشد علمی آگاه شد و دانست که چقدر این تاثیر میز برای رشد علمی مهم است . این نکات که می‌توانند در تاثیر میز برای رشد علمی نقش داشته باشند به شرح زیر است .

  1. به ابعاد و متراژ فضای خود توجه داشته باشید
  2. نسبت به سبک دکوراسیون خود آگاه باشید تا میز مطالعه مناسب آن را انتخاب نمایید .
  3. به ارگونومی بودن آن توجه نمایید . چرا که این مورد از عوامل مهم تاثیر میز برای رشد علمی است .
  4. اگر از قلمو رنگ استفاده می‌نمایید سعی کنید میز مطالعه جنس ضد لک تهیه نمایید . و با توجه به این نکته می‌توان میزی تمیز و با نظم داشت و این مورد نیز از عوامل تاثیر میز برای رشد علمی می‌باشد .
  5. اگر می‌خواهید از میز مطالعه به عنوان میز کامپیوتر استفاده نمایید توجه داشته باشید که جایگاهی مناسب برای قرارگیری صفحه کلید داشته باشد .
  6. میز مناسب سن و سال و کار خود را انتخاب نمایید تا از تاثیر میز برای رشد علمی خود بهره‌مند شوید .
  7. به هدف خود برای استفاده از میز مطالعه توجه نمایید و میزی را انتخاب کنید به مناسب کار و حرفه‌ی شما باشد چرا که این مورد نیز می‌تواند از تاثیر میز برای رشد علمی باشد .
تاثیر میز برای رشد علمی

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما را با یکی از عناصر مبلمان‌ که می‌تواند بسیار تاثیرگذار در رشد علمی داشته باشد آشنا کرد و نیز شما را نسبت به این موضوع یعنی عوامل تاثیر میز برای رشد علمی آگاه نمود تا هنگام خرید آن بسیار دقیق باشید و به این مسئله اهمیت بدهید . 

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید