تاثیر مبلمان اداری در محیط کار
تاثیر مبلمان اداری در محیط کار

مبلمان یکی از تاثیرگذارترین‌ها بر روی یک محیط و در یک فضا هستند . ما با استفاده از مبلمان‌ها سعی داریم ظاهر فضای خود را تشکیل دهیم و نیز این ظاهر و مبلمان می‌تواند در محیط تاثیرگذار باشد و بر روحیه و احساسات افراد حاضر در محیط تاثیر گذارد . یکی از این مبلمان ، مبلمان اداری است که نقش بسزایی در ادارات دارد . اکنون در این مقاله می‌خواهیم شما را با با این موضوع یعنی تاثیر مبلمان اداری در محیط کار ، مبلمان اداری ، عوامل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار و نقش این مبلمان آشنا کنیم .

تاثیر مبلمان اداری در محیط کار

مبلمان اداری دارای عناصر بسیار مهمی است که باید در یک محیط کار و اداره وجود داشته باشد و این از هر کدام از آنها از تاثیر مبلمان اداری در محیط کار است . در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با مهم‌ترین آنها آشنا نماییم .

میزها از جمله تجهیزات دکوراسیون ادارات هستند و نیز از عوامل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار که از اهمیت بسزایی برخوردار هستند . میز وسیله‌ای است که در طول مدت حضور افراد و کارمندان در اداره و محل خود روی آن مستقر هستند و هنگام انجام وظایفشان بر روی آنها می‌نشینند . به همین علت نوع میز ، کیفیت آن بر روی روندکاری افراد تأثیرگذار است .

  • میز مدیریت : میز مدیریت برای مدیر یک شرکت ، اداره و مجموعه‌ای طراحی و ساخته می‌شود . به دلیل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار بسیار مهم است . میز مدیریت از جنس چوب طبیعی و MDF طراحی و ساخته می‌شود . میز مدیریت با چوب طبیعی از چوب‌های مقاوم و با دوام مانند چوب گردو ، چوب راش ، چوب افرا و … ساخته می‌شود اما این نوع میز مدیریت به دلیل جنس طبیعی که دارد دارای قیمت نسبتا بالایی است .

میز مدیریت MDF در انواع روکش‌های MDF مانند روکش ساده ، روکش وکیوم ، روکش هایگلاس و … ساخته می‌شود این میز که از عناصر لازم دکوراسیون ادارات است جنس مقاومی در برابر فشار ، ضربه و رطوبت دارد و دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای است .

  • میز معاونت : میز معاونت برای معاون یک اداره و بخش ، طراحی و ساخته می‌شود این میز نیز مانند میز مدیریت در انواع جنس و متریال یعنی جنس چوب طبیعی و MDF ساخته می‌شود و دارای انواع متفاوتی از طرح و رنگ است .
  • میز کنفرانس : همانطور که می‌دانید در ادارات و مکان‌های بزرگ با بخش‌های گوناگون همیشه جلسات و کنفرانس‌های متفاوتی برگزار می‌شود این جلسات نیاز به میز و صندلی‌هایی برای افراد حاضر در جلسه دارند . یکی از میزهای مهم و تجهیزات لازم دکوراسیون ادارات میز کنفرانس است . میز کنفرانس اغلب از جنس و متریال MDF در انواع طرح و رنگ ساخته می‌شود همچنین این میز در انواع اشکال‌ها مانند میز کنفرانس دایره ، میز کنفرانس مستطیل ، میز کنفرانس بیضی و مربع طراحی و ساخته شده است . این میز به طور کلی به دو دسته میز کنفرانس L و میز کنفرانس U تقسیم‌بندی می‌شود .
  • میز گردهمایی : میزهای گردهمایی برای جلسات داخلی ادارات در دکوراسیون ادارات وجود دارند . این میز در انواع مختلف طرح و رنگ ، سایز و ابعاد ساخته شده است و اغلب از جنس و متریال MDF است . میز گردهمایی در شکل C و U ساخته می‌شود .

تمامی این میزها اعم از میز مدیریت ، میز گردهمایی ، میز کارمندی ، میز معاونت ، میز کارشناسی ، میز کنفرانس و … در انواع متفاوتی ساخته شده‌اند و باید بر اساس اصل ارگونومیک باشند تا افراد هنگام استفاده از آن احساس خوشایند و راحتی داشته باشند . این عناصر مبلمان اداری بسیار مهم است و در انتخاب آن باید توجه بسزایی نمود چرا که می‌توانند از عوامل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار باشند .

کمد اداری نیز مانند میز اداری دارای انواع متنوعی است . این کمدها از عوامل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار هستند و باید به آن اهمیت بسزایی داد .

  • کمد دیواری : کمدهای دیواری همانطور که از اسمشان مشخص است بر روی دیوار نصب می‌شوند و قرار می‌گیرند این کمد اغلب از جنس و متریال MDF است این کمد و انتخابش از عوامل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار است . چرا که MDF تخته فیبر است با چگالی کم و نسبت به چوب طبیعی و دیگر متریال وزن سبکی دارد و دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه است .

این کمد مناسب برای فضاهایی است که مساحت زیادی ندارند و دیگر برای قرارگیری کمد نیازی به فضایی نیست و فضای اضافی اشغال نمی‌شود . این کمد در انواع درب‌ها اعم از ریلی ، لولایی ، شیشه‌ای و یا حتا بدون درب طراحی و ساخته شده است و دارای انواع متنوعی از نظر سایز و ابعاد ، طرح و رنگ است .  

  • کمد دکوراتیو : محصولات دکوراتیو اغلب به غیر از کاربری اصلی که دارند می‌توان بر روی آنها لوازم دکوری مانند مجسمه ، لوح ، تابلو و … قرار داد به همین دلیل بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند . این کمد بیشتر به صورت بدون درب ساخته می‌شود و نیز اغلب از جنس MDF در انواع روکش MDF طراحی و ساخته می‌شود . برخی از آنها به صورت دیواری هستند و در انواع رنگ و سایز می‌باشند .
  • کمد بایگانی : این کمد نیز در انواع متفاوتی اعم از دیواری ، درب لولایی ، درب ریلی ساخته شده است و در سایز و ابعاد گوناگونی است . این کمد در جنس و متریال فلزی ، چوبی ، MDF ساخته می‌شود و نیز در انواع کاربری‌های متفاوت مانند کمد وروردی ساخته می‌شود .

پارتیشن‌های اداری که انتخاب آنها از تاثیر مبلمان اداری در محیط کار هستند ، دارای انواع متفاوتی می‌باشند و اغلب از جنس و متریال MDF هستند پارتیشن و انتخاب آن از عوامل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار است . پارتیشن‌های MDF اداری به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل تک‌جداره و دوجداره می‌شوند . یکی از عامل‌های مهم و اصلی قیمت پارتیشن MDF نوع ساختار آن یعنی تک‌جداره یا دوجداره بودن آن است . بنابراین تصمیم‌گیری شما در مورد استفاده از هر نوع آنها مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت پارتیشن اداری است .

تعداد جداره نشان‌دهنده‌ی ضخامت پارتیشن MDF است . استقامت بدنه‌ی پارتیشن اداری با تعداد جداره‌های آن مشخص و تعیین می‌شود . پس این کاملاً طبیعی است که هر چه تعداد جداره بیشتر باشد به همان نسبت نیز قیمت آنها گران‌تر خواهد بود . و این مورد بسیار بر قیمت پارتیشن MDF تأثیر می‌‌گذارد . قیمت پارتیشن تک‌جداره به نوع جنس و متریال استفاده شده در ساخت آن بستگی دارد . پارتیشن MDF بسیار مقرون به صرفه است و پارتیشن MDF تک‌جداره گزینه‌ی مناسبی است .

شما عزیزان هر چقدر جنس مرغوب‌تر و باکیفیت‌تری برای جداره‌های پارتیشن انتخاب کنید ؛ قیمت پارتیشن تک‌جداره نیز بالاتر خواهد بود . البته که به صورت کلی قیمت پارتیشن‌های MDF دوجداره بیشتر از تک‌جداره است . به همین دلیل شما باید در انتخاب پارتیشن اداری خود بسیار با دقت و محتاط باشید تا با مشکل مواجه نشوید .

اگر فضای اداره‌ی شما دارای سکوت است یا صدای زیادی وجود ندارد ، شما ملزم به استفاده از پارتیشن MDF دوجداره در طراحی مبلمان اداری خود نیستید و بهترین گزینه این است که پارتیشن‌های تک‌جداره استفاده کنید . یکی از مهم‌ترین مزایای پارتیشن‌های تک‌جداره این است که به آسانی این پارتیشن‌ها نصب می‌شوند و همچنین سهولت نگهداری و قیمت ارزان‌تر آنها از مهم‌ترین مزایای آن است .

اغلب در پارتیشن‌های تک‌جداره از آلومینیوم به عنوان بستر آن و از متریال‌هایی مانند MDF ، فلز ، فیبر ، شیشه و … به عنوان کامل‌کننده‌ی آن استفاده می‌شود . با توجه به نکاتی که ذکر شد طبیعی است که قیمت پارتیشن MDF دوجداره مقداری بالاتر از تک‌جداره است . این نوع پارتیشن نیز بسیار محبوب است ؛ چرا که کارایی و عملکرد آنها ارتقاء داده شده است . شما می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌های دوجداره محیطی منظم و ساکتی داشته باشیم .

در فضاهای مسکونی نیز می‌توان از این مدل پارتیشن MDF  استفاده کرد به همین دلیل پرفروش‌ و پرطرفدار است . می‌توانید پارتیشن‌های دوجداره را با انواع آکواریوم‌ها ، کتابخانه‌ها و قفسه‌بندی‌ها ترکیب کنید و فضایی خاص و متنوعی را در اداره‌ی خود ایجاد نمایید .

این نوع پارتیشن‌ها عایق صدا و حرارت هستند . در ساخت بستر آنها از آلومینیوم یا PVC یا  UPVCاستفاده می‌شود و برای بخش‌های دیگر آن از MDF و چوب استفاده می‌شود . قیمت پارتیشن MDF دوجداره نیز بسته به نوع اتصالات ، نوع MDF ، یراق‌آلات و دیگر عوامل متغیر است .

امروزه با گسترش زندگی ماشینی ، شهری و تکنولوژی طبیعت در معرض خطر بسیاری قرار دارد . به طوری که جای فضاهای سبز ، درختان ، گیاهان و … را برج‌ها و ساختمان‌ها و آپارتمان‌های غول‌پیکر گرفته‌اند . با این حال از ارتباط انسان و طبیعت نباید نا‌امید شد . چرا با طراحی و ساخت فلاورباکس می‌توان این مشکل را حل کرد .

شما می‌توانید با استفاده از انواع فلاورباکس‌ها و با طراحی و ساخت فلاورباکس فضای زیبا و سرسبزی در اداره‌ها ، محیط کارتان و منزل خود ایجاد کنید . همانطور که مدیران شهرسازی هم از فلاورباکس به عنوان وسیله‌ای بسیار مهم برای زیباسازی شهر استفاده می‌کنند . فلاورباکس از اصلی‌ترین وسایل شهری است و طراحی و ساخت فلاورباکس از اهمیت بالایی برخوردار است . انتخاب فلاورباکس نیز بسیار مهم است چرا که از عومل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار است بنابراین باید نسبت به تمامی انواع آنها آشنا بود .

فلاورباکس‌ها با توجه به گل و گیاهانی که در آن کاشته می‌شوند و نیز با توجه به موقعیت مکانی طراحی و ساخته می‌شوند . بنابراین فلاورباکس‌ها دارای سایز و اندازه‌های مختلفی هستند . و این تفاوت‌ها به علت تفاوت در طراحی و ساخت فلاورباکس است  . فلاورباکس‌ها از نظر جنس و متریال در طراحی و ساخت فلاورباکس به چند دسته تقسیم می‌شوند :

  1. فلاورباکس سفالی
  2. فلاورباکس چوبی
  3. فلاورباکس بتنی
  4. فلاورباکس پلاستیکی
  5. فلاورباکس سنگی
  6. فلاورباکس شیشه‌ای
  7. فلاورباکس فلزی

فلاورباکس‌ها از نظر نصب و قرارگیری به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند : فلاورباکس زمینی ، فلاورباکس دیواری ، فلاورباکس آویز . فلاورباکس زمینی رایج‌ترین نوع فلاورباکس است که به زیبایی فضا کمک می‌کند . روی زمین ، سکوها و پله‌ها قرار می‌گیرد و داخل آنها با گل و گیاه پر می‌شود .

روش دیگر نصب آن که کمک می‌کند محیط زیباتر داشته باشیم ، فلاورباکس دیواری است و اغلب نصب آن به این صورت است که در قسمت پایین پنجره نصب می‌شود یا روی قسمت‌ها یا شبکه‌هایی از جنس چوب به دیوار متصل می‌شود و در سایز و ابعاد مختلفی هستند که می‌توان در فضاهای بیرونی هم از آنها استفاده کرد .

فلاورباکس آویز نیز همانطور که از اسمش پیدا است به صورت آویزان است و بر نرده‌های موجود در فضای مورد نظر یا لبه‌های دیوار قرار می‌گیرد و جلوه و نمای خاصی می‌دهد . این موضوع نیز از موارد تاثیر مبلمان اداری در محیط کار است .

تاثیر مبلمان اداری در محیط کار

مبلمان اداری دارای نقش بسیاری در محیط کار هستند و تاثیر مبلمان اداری در محیط کار هم بر روی کارمندان و روندکاری آنها و هم بر روی افراد مراجعه‌کننده و به قولی ارباب رجوعان است . از این موارد تاثیر مبلمان اداری در محیط کار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود .

  1. تاثیر مثبت بر روحیه و تصمیم‌گیری ارباب رجوع
  2. مدرن سازی فضا و ایجاد جلوه و ظاهر شیک و زیبا
  3. ایجاد فضایی آرام و راحت برای کارکنان
  4. تامین آرامش و آسایش برای افراد حاضر
  5. افزایش تمرکز و خلاقیت در کارکنان و کارمندان
  6. ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان
  7. ایجاد نظم در محیط کار
  8. بهبود روندکاری پرسنل
  9. جلوگیری از احساس خستگی و کلافه شدن

این موارد از نکات تاثیر مبلمان اداری در محیط کار بود و با آشنایی این موضوع یعنی تاثیر مبلمان اداری در محیط کار بهترین را برای اداره‌ی خود انتخاب خواهید کرد .

تاثیر مبلمان اداری در محیط کار

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با کمک این مقاله شما را با نقش‌ها و مزایای مهم مبلمان اداری در محیط کار و تاثیر مبلمان اداری در محیط کار و همچنین مبلمان اداری و عناصر آن ، عوامل تاثیر مبلمان اداری در محیط کار آشنا نمود تا بهترین را برای اداره‌ی خود انتخاب نمایید و نیز با آگاهی نسبت به موضوع تاثیر مبلمان اداری در محیط کار دقت بیشتری در انتخاب مبلمان اداری خرج خواهید کرد .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید