کانتر منشی مدست تیپ 801L
کانتر اداری

میز کانتر اداری یکی از ملزومات اداری مهم در اغلب شرکت‌هاست . میز پذیرش یا کانتر اداری غالبا در ورودی شرکت و مجموعه‌ها و یا در مرکز هر لابی خواهد بود ، زیرا این مکانی است که همه مراجعه‌کنندگان پس از ورود با آن روبه‌رو می‌شوند . در هر مجموعه‌ای ، چه شرکت‌‌های مهندسی یا تجاری ، مطب‌های پزشکی ، بیمارستان‌ها ، بانک‌ها و چه حتی فروشگاه‌ها همیشه بخشی در نظر گرفته می‌شود که در هر شرایط شغلی عنوان متفاوتی مانند پذیرش ، صندوق ، منشی و … را دارد .

طراحی این بخش‌ها اغلب شامل میزهای نسبتا بزرگی است که برخی از آن‌ها دارای دیواره‌های جلویی بلندتری هستند که در اصلاح به آن کانتر می‌گوییم . مانند انواع کانتر بانک ، کانتر پزشکی ، کانتر اداری و … است . کانترها نسبت به محیط و نوع کار طراحی می‌شوند و می‌توانند بین یک یا تعداد بیشتری کاربر داشته باشند .

طراحی کانتر اداری باید به گونه‌ای باشد که بتواند رویکردی نوین در کسب و کار شما ایجاد کند . طراحی و رنگ میز کانتر اداری بسیار مهم است و این باعث ایجاد حس خوشایندی در مشتری می‌شود . یک میز پذیرش نامناسب به طور مستقیم بر نحوه توسعه کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای نگهداری از کانتر اداری در مجموعه وجود دارد .

شما می‌توانید متناسب با طراحی دکوراسیون محیط اداری خود نمونه مناسبت آن را خریداری کنید . کانتر‌های اداری می‌توانند بر روی اعتبار و زیبایی شرکت شما تاثیر بسازیی بگذارد . ما در این مقاله قصد داریم تا با ارائه مطالب و اطلاعات مفید در این زمینه ، یک راهنمای خرید میز پذیرش مناسب را در اختیار خوانندگان و علاقمندان قرار دهیم .

ارتفاع استاندارد میز منشی

میز منشی به طور کلی ظاهری شبیه به یک میز تحریر اداری دارد . بنابراین از نظر سایر ویژگی‌های کلی مانند ارتفاع ، قرار گرفتن صندلی در پشت میز ، طراحی و کیفیت مانند یک میز تحریر اداری است . هر چند بنابه درخواست مشتری می‌تواند لوگوی شرکت را بر روی خود داشته باشد .

از آنجا که کانتر اداری به نوعی از یک طرف متعلق به کارمندان و از طرف دیگر متعلق به مشتریان است ، باید در یک سمت ، فضایی برای کارمندان داشته باشد تا کامپیوتر و وسایل خود را روی آن قرار دهند و در سمت دیگر فضایی برای مشتریان فراهم کند تا بتوانند در صورت نیاز برگه‌هایشان را روی آن قرار داده یا چیزی بنویسند . ضمن اینکه کانتر اداری باید فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات مختلف نظیر کامپیوتر ، لپ‌تاپ ، پرینتر و … را داشته باشد و چون معمولا چند نفر پشت آن کار می‌کنند ، در نتیجه باید از کشوهای کافی هم برخوردار باشد .

کانترها علاوه بر اینکه ارتفاع بلندتری نسبت به میز منشی دارند ، معمولاً از طراحی‌های پیچیده‌تری نیز برخوردار هستند . به گونه‌ای که اغلب اوقات لوگو و نام برند در طراحی استفاده می‌شود . در ضمن بنا به نیاز مشتری گاهی طرحی انتخاب می‌شود که بتوان محصولات را نیز روی آن در معرض نمایش گذاشت و در واقع برای معرفی محصولات مناسب باشند . همین طراحی خاص می‌تواند به جلب نظر مشتری و بالا بردن سطح کلاس محیط کار کمک کند .

کانتر منشی رکتیکال

احتمالاً تاکنون با توجه به ویژگی‌هایی که برای میز منشی و کانتر اداری ذکر شد تا حدودی به تفاوت‌های آن‌ها پی‌برده‌اید . اما اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به این تفاوت‌ها داشته باشیم ، به صورت موردی می‌توان به این موارد اشاره کرد :

  1. کانتر بیشتر به عنوان پیشخوان عمل می‌کند ، در حالی که میز منشی مثل یک میز تحریر اداری بوده و متعلق به منشی است .
  2. ماهیت کانتر به گونه‌ای است که مشتریان و مراجعان پشت آن می‌ایستند تا جواب خود را بگیرند ، اما میز منشی این ماهیت را ندارد ، بلکه بیشتر مکانی است که منشی شرکت کارهایش را پشت آن انجام می‌دهد و در عین حال مراجعان را راهنمایی می‌کند .
  3. کانترها قابلیت طراحی‌های پیچیده ، خاص و منحصر به فرد را دارند ، در حالی که میز منشی عموماً ساده‌تر است .
  4. کانتر ارتفاع بیشتری نسبت به میز منشی دارد به طوری که مشتریان به صورت ایستاده قادر به ارتباط با کارمند پشت کانتر باشند ، اما ارتفاع میز منشی به اندازه یک میز تحریر ساده است .
  5. کانترها می‌توانند در طول و عرض‌های متنوعی طراحی شوند ، اما طول و عرض میز منشی از یک استاندارد مشخص تبعیت می‌کند .
کانتر منشی شیدر تیپ 804

همانطور که بیان شد میز کانتر محلی برای مراجعه افرادی است که برای اولین بار به شرکت شما مراجعه می‌کند به همین خاطر لازم است تا میزی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را دارا باشد :

  • رنگ‌بندی متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی
  • زیبا و باشکوه بودن آن
  • داشتن المان‌های خاص متناسب با مشخصه‌های شرکت و یا مجموعه
  • ساختار طراحی متناسب با اصول ارگونومی

اولین موضوعی که در این راهنما به آن می‌پردازیم ، موضوع مهم و بسیار پر اهمیت بودجه در دسترس برای اجرای کار است . کانترهای اداری قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند و این قیمت به عوامل مختلفی مانند مساحت دفتر ، مساحت سطح رویه کانتر اداری ، شکل و طراحی کانتر اداری و مواد و مصالح به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد .

پس خریداران باید به خاطر داشته باشند کانتر‌های با قیمت کم ، معمولا کیفیت چندان مناسبی ندارند و این کیفیت پایین در دراز مدت باعث خراب شدن کانتر و در نتیجه ایجاد بار مالی مضاعف تعمیر یا تعویض کانتر اداری برای کسب و کار خواهد شد .

کانتر منشی ویو تیپ 805L

از دیگر موضوعات مهم و به شدت موثر در کاهش هزینه‌های فرسودگی و استهلاک کانتر اداری که خریداران این کالا باید به آن توجه داشته باشند ، متریال استفاده شده در این محصولات است .

یکی از قدیمی‌ترین مصالح مورد استفاده در ساخت کانترها چوب است که استفاده از آن ظاهری طبیعی و جذاب به کانترها می‌بخشد . نکته مهم در مورد این ماده این است که امروزه چوب را می‌توان در رنگ و پولیش‌های مختلف و متنوعی تهیه کرد . با این موضوع خریداران باید به خاطر داشته باشند که کانترهای ساخته شده از چوب واقعی نه تنها دارای قیمت بالاتری هستند ، بلکه در صورت استفاده مداوم زودتر دچار فرسایش می‌شوند .

از جمله ویژگی‌هایی که باعث جذابیت جنس ام دی اف در تولید و ساخت کانتر اداری می‌شود وزن سبک ، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت ، داشتن قابلیت ضد خش بودن و در نهایت دوام بالای آن است . علاوه بر تمام آنچه که سبب کارآمد بودن این متریال در کانتر می‌شود ام دی اف از زیبایی زیادی نیز برخوردار است و رنگبندی متنوع ام دی اف در کنار دیگر لوازم و وسایل اداری انتخابی مناسب خواهد بود .

نخستین دلیلی که این سبک کانتر هنوز از محبوبیت بالایی برخوردار نیست همان عدم سازگاری این جنس با ساختار و دکوراسیون محیط است . از سویی این جنس معمولا از وزن بسیار بالایی برخوردار هستند و جا‌به‌جایی آن‌ها امری بسیار دشوار است . همانطور که ذکر شد کانترهای فلزی ، از جمله کانترهای هستند که اگرچه فاقد زیبایی و پرستیژ چوب هستند اما گزینه بسیار مناسب برای استفاده دراز مدت در محل‌هایی با تعداد مراجعه و استفاده‌کننده زیاد است .

کانتر‌های شیشه‌ای ، طوفانی هستند که دکوراسیون و دفترهای مدرن را در برمی‌گیرند . این کانترهای پذیرش بهترین گزینه برای دفاتر مدرن هستند که خواهان تزئین و ظرافت در دکوراسیون خود هستند . چه کانتر پذیرش با شیشه مات و چه با صفحات شیشه‌ای کاملاً شفاف ، یک چیز درباره آن‌ها قطعیت دارد این است که ظرافتی ناب را طنین‌انداز می‌کنند .

از دیگر مدل‌های کانتر پذیرش ، ترکیب چوب طبیعی با فلزات و شیشه است . مخلوط مواد طبیعی با فلزات مدرن و عناصر شیشه‌ای یک اثر قابل توجه ایجاد می‌کند ، اثری که بلافاصله نوآوری و ابتکار را نشان می‌دهد .

کانتر منشی اینترست تیپ 806L

اگر سرعت عمل و انعطاف‌پذیری کارمندانتان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد باید به طراحی ارگونومیک میز کانتر که قصد انتخاب و خرید آن را دارید توجه کافی داشته باشید . کار‌مندان و کارکنان مدت زمان طولانی را در پشت این کانتر و میزها می‌گذرانند ، پس باید طراحی و ساخت آن مطابق با استاندارد جهانی و اصول ارگونومیک باشد تا از نظر سلامت جسمی باعث درد و ناراحتی آنان نشود و همچنین با توجه به نیازهای کارکنان آن شرکت ، اداره یا … ساخته شود .

  • در هر اداره و یا شرکتی میز کانتر باید در قسمتی قرار بگیرد که منشی بتواند ارتباط مستقیمی با مراجعه‌کننده داشته باشد و به راحتی بتواند با او صحبت کند .
  • این محصول را در بخشی قرار دهید که به بخش‌های دیگر فضای اداری اشراف داشته باشد .
  • حتما این نکته را در ذهن داشته باشید که میز کانتر باید در جایی قرار بگیرد که پشت نور مستقیم خورشید باشد ، زیرا در این صورت مراجعه‌کننده‌ای که روبروی منشی قرار گرفته با مشکل برخورد آفتاب مواجه می‌شود .
  • این محصول را کنار وسیله‌های گرمایشی و سرمایشی ، کنار پنجره‌ها قرار ندهید . زیرا که در آن صورت منشی دچار اختلال در عملکرد می‌شود .
کانتر منشی کیوب فریم 5

امروزه کانترهای آماده را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع می‌توانید از فروشگاه‌های تولید و عرضه سازه‌های چوبی خریداری کنید . اما چنانچه تمایل به خرید یک کانتر دکوراتیو اداری با طرح و رنگ دلخواه خودتان و یا خرید مبلمان اداری دارید می‌توانید با طراحان شرکت طراحی و تولید تجهیزات اداری آبادیس در ارتباط باشید .