انواع میز اداری MDF
میز کارشناسی رکتیکال تیپ 403L
میز اداری MDF

میز اداری ، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبلمان اداری هر اداره و دفتر کاری محسوب می‌شود و همانطور که از اسمش مشخص است ؛ در فضاهای کاری و دفاتر تجاری استفاده می‌شود . میز اداری از جمله وسایل‌های اصلی ادارات و مبلمان اداری مهم است و به شمار می‌رود که تأثیر زیادی بر نظم و روندکاری افراد و کارمندان و نیز سازماندهی مدارک و پرونده‌ها دارد . به دلیل اینکه بسیار مهم است و پرکاربردترین مبلمان اداری به حساب می‌آید ، در خرید آن باید بسیار دقیق و محتاط بود تا بهترین آن را برای اداره‌ی خود انتخاب نمایید .

میز اداری قرار نیست در مدت زمان کوتاهی استفاده شود و برای استفاده در مدت طولانی خریداری می‌شود پس چوبی که برای میز اداری استفاده می‌شود باید از جنس مرغوب تهیه شود . همانطور که گفته شد به دلیل اینکه پرکاربردترین است و نیز در هنگام جابجایی و حرکت آن در ادارات ، جنس میز اداری اهمیت بسزایی دارد تا در هنگام حمل و نصب و قرارگیری آن دچار آسیب یا صدمه نشود . رنگ میز اداری نیز مانند جنس آن از همیت بسیاری برخوردار است و رنگ آن باید با سایر اجزای اتاق کار و اداره ، متناسب باشد .

ایجاد هماهنگی در میان تمامی اجزای اتاق می‌تواند در ایجاد نظم بیشتر اتاق‌های کارمندان مؤثر می‌باشد . بنابراین باید دارای انواع متنوعی از رنگ‌های شکیل باشد و برای هر نوع سلیقه‌ای وجود داشته باشد . سایز و ابعاد این محصول اداری از دیگر نکاتی است که در خرید به آن باید بسیار توجه شود چرا که باید متناسب با اتاق کار و اداره باشد ؛ در صورتی که اتاق کار کوچک است میز نیز باید متناسب با اتاق در اندازه‌ی کوچک انتخاب گردد .

به عنوان مثال برای فضاهای نقلی و کوچک انتخاب میز اداری‌ای که دارای کشو باشد می تواند فضای مناسبی را برای نگهداری برخی از اسناد فراهم نماید و این مورد برای فضاهای اداری کوچک گزینه‌ی بسیار مناسبی است . میزهای اداری در انواع جنس و متریال مانند فلز ، چوب ، MDF ، شیشه و … طراحی و ساخته شده‌اند . حال می‌خواهیم شما عزیزان را با یکی از این متریال‌ها یعنی میز اداری MDF که یکی از محبوب‌ترین میزهای اداری است و جنس این متریال آشنا سازیم .

میز کارمندی رکتیکال تیپ 503 ، میز کارمندی ، میز ، خرید میز ، فروش میز ، میز اداری ، قیمت میز ، قیمت میز اداری

MDF همان تخته فیبر با تراکم و چگالی متوسط می‌باشد . در برخی از مناطق دنیا برخی از شرکت‌ها مزارع چوب MDF را راه‌اندازی می‌کنند و دارای مزارع MDF هستند . به این صورت گونه‌های خاصی از درختان را پرورش می‌دهند که در ابتدا پوسته پوسته شده سپس قطعه قطعه می‌شوند و به صورت خمیر مانند درمی‌آیند و تولید می‌شوند که از طریق فرآیند تولید کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرند .

با این حال ، الیاف چوب را که از مواد زائدی که در هنگام تولید چوب جامد برجای می‌ماند جمع‌آوری شده و برای ساخت و تولید MDF مورد استفاده قرار می‌گیرد . پس از جمع‌آوری خمیر و یا الیاف چوب آنها در یک خط قرار گرفته و رزین مومی به همراه گاز تحریک کننده به این مخلوط اضافه می‌گردد . پس از این عملیات و بعد از خشک شدن الیاف‌ها ، آنها وارد یک پرس گرمی می‌شوند که مواد شیمیایی پیوند دهنده را فعال ساخته و فیبرها را به طور مساوی و به صورت دقیق در تخته‌های مختلف تقسیم می‌کند .

این متریال ساخته شده برای انواع محصولات دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد ؛ مانند کابینت ، میز ، مبل ، صندلی ، فایل کشو و … . MDF در انواع روکش‌های زیبا و متنوع مانند روکش‌های پولیشی ، روکش‌های ملامینه ، روکش‌های کاغذی ، روکش‌های چوبی ، روکش‌های HPL و PVC ساخته شده است به دلیل این تنوع دارای طرفداران زیادی است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .

هر کدام از انواع آنها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد و شما عزیزان می‌توانید طبق نیاز و سلیقه‌ی خود آن را انتخاب نمایید . به طورکلی MDF ها به دو دسته تقسیم می‌شوند : MDF نازک ، MDF ضخیم .

  • MDF نازک : این نوع MDF به فیبر مشهور است و به این نام شناخته شده است و برای ساخت کف کشوها ، پشت کابینت‌ها ، پشت کمدها و … استفاده می‌شود و اغلب به صورت تکمیل‌کننده کاربرد دارد .
  • MDF ضخیم : این نوع MDF به دلیل ضخامت و استحکامی که دارد برای ساخت وسایل اصلی مانند کمد ، میز ، نیمکت ، کابینت ، تخت و نیز برای ساخت میزهای اداری MDF از این نوع MDF استفاده می‌شود .

همانطور که گفته شد محبوب‌ترین میز اداری ، میز اداری MDF است که دارای تمامی نکات ذکر شده در قسمت فوق است . میز اداری MDF در انواع متنوع سایز و ابعاد ساخته شده است که برای تمامی فضاها با انواع مساحت‌ها موجود است و دست مشتری برای انتخاب باز است . میز اداری MDF دارای انواع روکش‌های ذکر شده می‌باشد و برای هر نوع سلیقه و هر سبک دکوراسیون موجود است . همچنین این روکش‌ها دارای انواع رنگ‌های شکیل هستند که می‌توانید مناسب و متناسب با دفتر کاری و اداره‌ی خود انتخاب نمایید .

همانطور که می‌دانیم در ادارت انواع پست و مقام‌ وجود دارد که هر کدام برای انجام کار و وظیفه‌ی خود به یک میز اداری مناسب نیاز دارند به همین دلیل میز اداری MDF در انواع متنوع و برای تمامی مقام‌ها طراحی و ساخته شده است . در ادامه‌ مقاله قصد داریم شما را با انواع میز اداری MDF از نظر پست و مقام افراد و تفاوت آنها با یکدیگر آشنا سازیم . 

مدل و سبک ساخت میز اداری کارشناسی برای فضاهای گوشه بسیار ایده‌آل و مناسب است . البته این موضوع به این معنی نیست که تنها در کنج و در گوشه‌ی فضا می‌توان استفاده نمود اما این کاربری را نیز دارد . این مدل میز اداری MDF دارای قیمت مناسبی است و ابعاد آن برای کارشناسان بسیار مناسب طراحی و ساخته شده است .

میز اداری MDF کارشناسی دارای یک طبقه کشویی برای قرار دادن کیبورد و ماوس است که از اشغال شدن فضای اصلی این مدل میز اداری جلوگیری می‌کند . طراحی آن به سبک ماژولار است و امکان باز و بسته کردن آن آسان و سریع می‌باشد . نقاط نصب در مدل میز اداری کارشناسی مشخص شده است و در هنگام نصب و قرارگیری آن در فضای مورد نظرتان معمولاً یک راهنما برای نصب آن است و در قسمت درست و دقیق قرار می‌گیرد .

بر روی سطح اصلی میز اداری MDF کارشناسی یک شکاف برای عبور سیم‌ها و کابل‌ها وجود دارد . این میز اداری دارای یک کمد است که اغلب فضای داخلی آن به دو قسمت تقسیم شده است . فایل سه کشو میز اداری ، با تقسیمات نامتقارن برای کاربری‌های متفاوت طراحی شده است . مدل میز اداری MDF کارشناسی سبکی کلاسیک دارد ولی موارد طراحی شده و پیش‌بینی شده در آن به سبک مدرن است . این مدل میز دارای دو مزیت یعنی ؛ قیمت مناسب و باز و بسته کردن ساده و سریع است .

مدل میز اداری MDF کارمندی کاملاً مدولار است . جنس آن تمام MDF است که مقاومت مناسبی در برابر فشار و رطوبت دارد و بسیار مستحکم است . این مدل میز اداری MDF اغلب در سه اندازه 90 ، 120 ، 140 سانتی‌متر است که تمامی این ابعاد مناسب میز اداری کارمندی در هر فضایی با مساحت متفاوت می‌باشد . میز اداری MDF کارمندی به صورت قطعات مجزا به مشتریان عرضه می‌گردد زیرا طریقه باز و بسته کردن آن بسیار ساده است و برای فضاهای اداری که جابجایی در آنها زیاد پیش می‌آید مناسب و متناسب است .

مدل میز اداری MDF معمولاً دارای ۴ قطعه مجزا است که بر اساس نقشه فنی و اصول طراحی آن به یکدیگر متصل می‌شوند . بر روی سطح اصلی میز و در دو سمت آن ، دو قسمت برای عبور کابل و سیم‌ها وجود دارد که امکان مدیریت آنها را برای جلوگیری از شلوغی سطح میز فراهم می‌کند . روند مونتاژ بسیار ساده است و می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی میز اداری MDF کارمندی را مونتاژ کنید .

همانطور که مشخص است ، مدیر همیشه در رأس قرار دارد بنابراین روند کاری آن بر روی کارمندان و سایر افراد تأثیرگذار است . برای داشتن روند کاری خوب باید مبلمان اداری مناسب و خوبی داشته باشیم که یکی از اصلی‌ترین این مبلمان ، میز اداری MDF است . پس انتخاب میز اداری MDF مدیریت از اهمیت بسیاری برخوردار است .

این میز اداری باید ویژگی‌های متمایزتری نسبت به دیگر گونه‌های میز اداری داشته باشد و اندازه بزرگتری داشته باشد چون مدیران شرکت‌ها معمولاً کارهای اپراتوری انجام نمی‌دهند و باید اشیای بیشتری بر روی آن قرار گیرد .

همچنین به دلیل اینکه مدت طولانی‌تری از بقیه کارمندان پشت میز خود می‌نشیند پس باید بسیار راحت‌تر از میزهای دیگر افراد شرکت باشد . رنگ میز مدیریت نیز می‌تواند هر رنگی باشد اما معمولاً رنگ‌های تیره را برای آن انتخاب می‌نمایند .

این نوع میز اداری در اتاق جلسات و کنفرانس قرار می‌گیرد . میز اداری MDF کنفرانس به صورتی طراحی و ساخته شده است که افراد در مقابل یکدیگر و در حالت چهره به چهره هستند . به طور کلی این نوع میز اداری به صورت تک یا مکمل ساخته می‌شود .

برخی از آنها دارای قسمتی برای پذیرایی هستند و در هنگام گفتگو تبادل نظر و اطلاعات افراد می‌توانند از خود پذیرایی کنند . برخی از آنها دارای جایگاهی مشخص برای مدیر و یا سخنران است به همین دلیل مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است .

سایز و ابعاد آن به فضای کنفرانس بستگی دارد و در هر سایز و ابعادی طراحی و ساخته می‌شوند . رنگ میز اداری MDF کنفرانس مانند میز مدیریت معمولاً از رنگ‌های تیره انتخاب می‌شود اما در هر رنگی ساخته شده است و افراد می‌توانند آن را طبق فضای اداری خود و متناسب با آن انتخاب نمایند .

این نوع میز اداری برای ورودی شرکت‌ها استفاده می شود و به همین دلیل باید دارای ویژگی‌های خاص و ظاهر مناسبی باشند مانند رنگ‌بندی خاص ، نورپردازی مناسب و فضای کافی برای پرسنل آن بخش . میز اداری MDF کانتر ، خود به سه دسته‌ی کلی تقسیم ‌بندی می‌شود .

کانتر VIP : این نوع میز اداری اغلب برای ورودی شرکت‌های بزرگ در نظر گرفته می‌شود و برای قرارگیری در قسمت‌های ورودی طراحی و ساخته شده است .

کانتر پذیرش و منشی : اغلب برای ورودی شرکت‌های کوچک استفاده می‌شود و فضاهای کوچک نیز برای انتظار مراجعان به این نوع میز اداری و این مدل کانتر نیاز دارد .

کانتر بانکی : این نوع کانتر کمی از دیگر کانترها خاص‌تر است و باید قابلیت‌ و ویژگی‌هایی از جمله ایمنی ، محفوظ بودن اطلاعات بانکی ، فضای کافی برای گذاشتن وسایلی مانند پرینتر ، پول‌شمار ، مانیتور ، امکان عبور کابل برق و … را داشته باشد . از دیگر انواع کانترها می‌توان به کانترهای مخصوص مطب ، بیمارستان و صرافی‌ها اشاره کرد .

سالن کنفرانس ، طراحی سالن کنفرانس ، طراحی و اجرای سالن کنفرانس ، دکور سالن کنفرانس ، قیمت طراحی سالن کنفرانس ، قیمت دکور سالن کنفرانس ، مبلمان اداری ، بازسازی مبلمان اداری ، تجهیز مبلمان اداری ، بازسازی و تجهیز مبلمان اداری ، قیمت بازسازی و تجهیز مبلمان اداری ، قیمت بازسازی مبلمان اداری ، قیمت تجهیز مبلمان اداری

اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت میز مدیریت و میز کارشناسی و میز کارمندی در کاربرد آنها است . همانطور که از نام آنها پیدا است میز مدیریت برای مدیر شرکت ، میز کارشناسی برای کارشناسان و میز کارمندی برای کارمندان استفاده می‌شود و کاربرد دارد . هرکدام از میزهای ذکر شده دارای خصوصیاتی هستند که میز اداری را خاص و منحصر به فرد می‌کند .

یکی از این خصوصیات ، ابعاد میز اداری MDF است . میز مدیریت از میز کارشناسی بزرگ‌تر است و میز کارشناسی از میز کارمندی بزرگ‌تر است . این تفاوت ابعاد به دلیل کاربرد و نوع کاربری هرکدام از آنها است و همچنین یکی دیگر از دلایل این موضوع این است که به طور مثال در یک شرکت ممکن است ده‌ها کارمند مشغول به کار باشند و به دلیل کمبود جا و فضا نمی‌توان برای همه میز مدیریت تهیه کرد .

تفاوت دیگر این سه مدل میز در کیفیت و قیمت آنها است . قطعاً میز مدیریت نسبت به میز کارشناسی به دلیل جزئیات بیشتر و ابعاد بزرگتر دارای قیمت بالاتری است ونیز میز کارشناسی نسبت به میز کارمندی نیز دارای قیمت بالاتری می‌باشد . به همین دلیل هر کدام از این سه مدل میز در جایگاه خود مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آنها به جای یکدیگر ، مناسب نمی‌باشد .

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله قصد داشت شما خریداران عزیز را نسبت به میز اداری MDF ، متریال آن و انواع متنوع و شکل آن آشنا سازد تا شما در هنگام خرید با بروز مشکل مواجه نشوید . توجه داشته باشد که هر کدام از مدل میزهای اداری MDF دارای انواع سایز و ابعاد ، رنگ و طرح و روکش است که شما می‌توانید آن را با توجه به فضای اداری و سلیقه‌ی خود انتخاب نمایید و اصول طراحی این محصول اداری باید بر اساس اصل ارگونومیک باشد تا در هنگام کار و استفاده از آن افراد احساس راحتی داشته باشند .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید