طراحی ست دکوراسیون اداری
طراحی ست دکوراسیون اداری

یکی از جدیدترین حرفه‌های رشته معماری ، طراحی دکوراسیون اداری می‌باشد . طراحی دکوراسیون اداری نقش بسزایی در بهینه‌سازی محیط اداره و یا شرکت‌ها دارد و در فضاسازی محیط اداری عامل بسیار تاثیرگذاری است . در واقع مفهوم اصلی دکوراسیون اداری ، نحوه چیدمان مبلمان اداری و طراحی ست دکوراسیون اداری و همچنین تقسیم‌بندی فضا به صورت بهینه می‌باشد .

طراحی ست دکوراسیون اداری یعنی هماهنگ کردن رنگ‌ها و اجزای موجود در یک فضای بسته برای نمایش بهتر تمام جزئیات است و هنگامی که از ست دکوراسیون اداری صحبت می‌کنیم ، منظورمان کنار هم قرار دادن درست وسایل و ادوات با رنگ مناسب ، جهت انتقال داشتن احساسی خوب است . در نگاه اول ظاهر دکوراسیون اداری نشان دهنده و منعکس کننده شخصیت و جایگاه مجموعه‌های اداری می‌باشد .

مطمئنا یک طراحی ست دکوراسیون اداری می‌تواند تاثیر بسزایی هم بر روی کارمندان آن مجموعه اداری داشته باشد و هم طرز فکر مشتریان و ارباب‌رجوعان را نسبت به آن مجموعه اداری تغییر دهد . با توجه به اینکه مجموعه‌های اداری ( اعم از شرکت‌ها ، سازمان‌ها و دفاتر کاری ) زیادی وجود دارند که از دکوراسیون‌های متفاوت استفاده می‌کنند . اما تنها برخی از آن‌ها تحت تاثیر دکوراسیون اداری قرار گرفته‌اند و در برخی دیگر آنچنان که باید و شاید تحت تاثیر دکوراسیون داخلی قرار نگرفته‌اند .

در ادامه با طرح چند پرسش ، هر چه که لازم است در مورد طراحی ست دکوراسیون اداری بدانید ، را مورد بررسی قرار می‌دهیم . اگر چشمگیر بودن دکوراسیون محیط کار برایتان اهمیت دارد ؛ همچنین اگر در حال تاسیس شرکت خود هستید و نیازمند مبلمان اداری هستید ، توصیه ما به شما انتخاب ست دکوراسیون اداری است که کار شما را راحت‌تر می‌کند .

  • نحوه طراحی ست دکوراسیون اداری چگونه می‌باشد ؟
  • چرا در طراحی ست دکوراسیون اداری باید به رنگ‌بندی توجه کرد ؟
  • نقش ست محصولات آبادیس در طراحی ست دکوراسیون اداری چیست ؟
10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

طراحی ست دکوراسیون اداری امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از نیازهای ضروری هر محیط اداری می‌باشد و کم‌تر مجموعه‌ای پیدا می‌شود که به زیبایی و کیفیت دکوراسیون اداری توجه نکند یا چنین امری فاقد ارزش و اهمیت باشد . دکوراسیون تمامی محیط‌های اداری در دیدگاه همه تاثیرگذار است و به همین علت است که انتخاب طرح اداری کمی کار دشواری است .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

هدف از طراحی ست دکوراسیون اداری ، ایجاد یک محیط کار راحت و مناسب است که افراد مجموعه اداری را خوشحال و با انگیزه نگه می‌دارد . از این‌رو چنین موضوعی می‌تواند تاثیر بسزایی را در روحیه کارمندان ، افزایش راندمان کاری آن‌ها ، افزایش کلاس کاری ، تغییر نگرش مشتریان نسب به آن اداره و در نهایت افزایش رفت‌وآمد به مجموعه اداری را دارا باشد .

ایجاد یک محیط راحت و الهام‌بخش را می‌توان امری مهم تلقی کرد و نیز با بهره‌گیری از الگوی ست دکوراسیون اداری می‌توان از عواملی در توسعه یک کسب و کار موفق مجموعه اداری دانست . چراکه با الهام از معیاری خاص ، زیبایی و سادگی را با سودمندی کامل به محیط یک مجموعه اداری پیشرو و پیشگام اضافه کند .

بطور کلی ، استفاده از طراحی خاص برای دکوراسیون اداری ، امری بسیار مهم به نظر می‌رسد . اما تمامی طراحی‌ها نمی‌توانند در محیط مجموعه اداری اجرا شوند . با در نظر داشتن موضوعات بیان شده ، بیایید چگونگی طراحی یک محیط اداری تاثیرگذار ، بر اساس ست دکوراسیون را بررسی کنیم .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

در این بخش باید به معرفی و بررسی تکنیک‌های ست دکوراسیون اداری بپردازیم . این تکنیک‌ها هر یک بطور جداگانه می‌تواند تاثیرات مثبتی را در محیط‌های اداری ایجاد نمایند . جهت اشاره به این تکنیک‌ها می‌توان عناوین و عناصری ( همچون : اتاق‌های مدیریت یا معاونت ، انتخاب سبک و طرح مناسب ، رنگ‌بندی دلپذیر و … ) را شناسایی نمود .

در برخی از مقالات دکوراسیون اداری را به عنوان کت و شلوار یک مجموعه معرفی می‌کنند . از طرفی ، دکوراسیون اداریتان باید شخصیت و دیدگاه شما را منعکس کند . به این سبب ، شما هنگام انتخاب طراحی ست دکوراسیون اداری باید با نحوه ست دکوراسیون اداری آشنا باشید و علاوه بر آن از نیاز خود آگاه باشید تا در گزینش گمراه نشوید .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

به طور کل ، در هر مجموعه اداری ( سازمان ، اداره یا شرکت ) یک سلسله مراتبی برای آن تعریف شده است و بر حسب یک توافق عمومی که مدیریت در راس این حلقه قرار دارد ؛ به دلیل اهمیت این جایگاه همواره دکوراسیون آن از توجه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد . به این سبب باید مدیران از بهترین ست دکوراسیون استفاده کنند .

هیچ گروه یا مجموعه‌ای نمی‌تواند بدون بهره بردن از وجود یک مدیر کاردان به سمت موفقیت حرکت کند . در واقع اگر افراد حاضر در یک تیم را چرخ دنده‌های یک ماشین بدانیم ، مدیر در حکم موتور ظاهر شده و سازمان را در مسیر درست به حرکت در می‌آورد .

با توجه به اهمیت بخش مدیریت ، طراحی دکوراسیون اداری آن باید متفاوت‌تر از سایر بخش‌ها باشد . چراکه هنگام ورود به این بخش اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند ، طراحی ست دکوراسیون اداری است که با انتخاب مناسب آن می‌توان تاثیر مثبتی در ذهن مراجعه کننده ایجاد کرد .

به طور کلی می‌توان بیان نمود که در بیشتر دکوراسیون‌ها از این بخش ( اتاق مدیریت ) به عنوان یک منبع برای طراحی ست دکوراسیون اداری استفاده می‌کنند . بنابراین در مجموعه‌هایی که طراحی دکوراسیون اداری بر اساس ست اجرا می‌شود ؛ ” جهت چیدمان دکوراسیون سایر بخش‌های مجموعه ” ابتدا به دکوراسیون بخش مدیریت توجه می‌نماید .

در طراحی الگوپذیری نقش بسزایی را ایفا می‌کند و می‌تواند طراحی و نحوه آن را متفاوت نماید . مهم‌ترین پلان ایده جدید برای دکوراسیون اداری اتاق مدیریت می‌باشد . چنین امری باعث می‌شود تا چیدمان و طراحی دکوراسیون بخش‌های مختلف یک مجموعه اداری منحصربه فرد گردد .

پس از مدیریت که در راس هر مجموعه‌ای وجود دارد که معاون در درجه بعدی و دوم هر مجموعه‌ای می‌باشد و همواره تاثیر بسزایی در رسیدن به جایگاه خاص و اصلی مجموعه‌های اداری را دارا می‌باشند . از این‌رو ، اگر نوع چیدمان اتاق مدیریت به عنوان معیار تعیین نشود ؛ می‌توان طراحی دکوراسیون اداری اتاق معاونت را برای چیدمان سایر بخش‌ها مرجع طراحی قرار داد .

به سبب این توضیحات ، شایان بذکر است که طراحی دکوراسیون بخش معاونت نباید به دور از طراحی و چیدمان اتاق مدیریت باشد . سپس در راستای طراحی ست دکوراسیون اداری ، چیدمان سایر بخش‌های مجموعه اداری بر طبق طراحی اتاق معاونت اجرا می‌گردد .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

در خصوص طراحی ست‌های دکوراسیون اداری که به بهترین و بهینه‌ترین شکل در محیط‌های اداری اجرا می‌شود ، باید نکات مختلفی را هنگام شروع به کار در نظر داشت . یکی از این نکات مهم ، توجه به چیدمان محیط داخلی است که باعث می‌شود تا در نهایت با کم‌ترین هزینه و زمان اجرا گردد و به طبع آن بهترین تصمیمات را برای دکوراسیون اداری خود داشت . از طرفی اهمیت سلیقه شخصی را نباید نادیده گرفت ، اما بهتر است که در طراحی داخلی محیط اداری سلیقه جمعی و استانداردهای کلی را لحاظ کرد .

در حقیقت به کارگیری خلاقیت در طراحی دکوراسیون داخلی محیط‌های اداری که از سوی شرکت‌های هنر و معماری سازنده اصلی مبلمان اعمال می‌گردد را ، هرگز فراموش نکنید . همانطور که می‌دانید ، تمامی محصولات مبلمان اداری الهام گرفته از سبک‌های طراحی مختلفی ( اعم از : کلاسیک ، مدرن ، ساختارگرایی و … ) هستند . طراحی دکوراسیون اداری در بیشتر مواقع نیز از سبک‌های کلاسیک و مدرن پیروی می‌کنند . این دو سبک از محبوبیت و طرفداران خاص خود بهره می‌برد که در طراحی ست دکوراسیون اداری نیز استفاده می‌شوند .

قبل از هرچیز بگوییم که قرار نیست در این بخش سبک برتر را بررسی کنیم ؛ چراکه سبکی با ‌عنوان سبک برتر وجود ندارد . هرکدام از دو سبک کلاسیک یا مدرن زیبایی‌های خود را دارند . این مدیر مجموعه است که باید با در نظر گرفتن برخی مسائل و البته لحاظ کردن سلیقه شخصی یا همفکری جمعی ، بهترین انتخاب را داشته باشد .

البته در این بخش باید به تکنیک‌های اساسی از قبیل : رنگ‌آمیزی‌ ، سقف و کف ، میزان نورپردازی ؛ علاوه بر سبک و طرح مبلمان اداری توجه نمود . در یک نگاه اجمالی به این دو دسته کلاسیک و مدرن ، قصد بررسی تفاوت دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن را داریم تا در جهت انتخاب و گزینش طراحی ست دکوراسیون اداری به مخاطبان کمک نماییم .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

بزرگ‌ترین تفاوت دکوراسیون کلاسیک و مدرن در میزان شلوغی‌این است که هرکدام از آن‌ها دارا هستند . سبک کلاسیک در دکوراسیون به معنای استفاده از وسایل معمولا چوبی و گران قیمت است که در جهت انتخاب این سبک برای طراحی ست دکوراسیون اداری ، باید موارد ( بودجه و محیط و فضای موجود ) را مورد سنجش قرار داد . باید بیان کنیم که اسباب و اثاثیه سبک کلاسیک بسیار بزرگ و جاگیر هستند .

بنابراین سبک طراحی کلاسیک مناسب برای محیط‌های اداری بزرگ است که می‌تواند باعث ایجاد و آشکار شدن شکوه و زیبایی سبک کلاسیک در طراحی ست دکوراسیون اداری شود . نکته‌ دیگری که در این خصوص نباید فراموش کرد ؛ مربوط به میزان نور طبیعی‌ای است که وارد محیط‌های اداری می‌شود . اگر محیط اداری به ‌اصطلاح نورگیر نباشد ؛ بهرگیری و استفاده از سبک کلاسیک اتمسفر محیط مجموعه اداری را مانند خانه‌های قدیمی روستاهای انگلستان می‌کنند که می‌تواند ترسناک و وهم‌انگیز باشد .

اما سبک مدرن را تقریبا می‌توان نقطه مقابل سبک کلاسیک دانست که در این نوع سبک طراحی تفاوت‌های زیادی به چشم می‌خورد . بنابراین گفتنی است که ادوات استفاده شده در آن ارزان‌تر هستند و در جهت اجرا ، فضای کم‌تری نیاز دارد که جابه‌جایی وسایل به منظور تغییر شکل دکور ممکن است . در جهت طراحی ست دکوراسیون اداری ، سبک مدرن مناسب برای محیط‌های پر نور و فضاهای با نور طبیعی است که دلیل این امر به خاطر ماهیت مینیمالیسمی آن می‌باشد .

در این راستا می‌توان از ملزوماتی مانند انواع پارتیشن‌ها همراه با نورپردازی‌های مدرن ( حتی فضاهای کاملا بدون نور طبیعی ) در این سبک استفاده نمود که می‌تواند را به دلنشین و روشنایی محیط اداری کمک کند . بالاتر گفتیم که طرفداران سبک کلاسیک باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند . چراکه در سبک کلاسیک استفاده از مبلمان و میزهای چوبی با ویژگی‌هایی همچون : پر زرق و برق ، شیک و زیبا ، دارای رنگ‌بندی متفاوت و … رایج است که قیمت بیشتری را نسبت به سبک مدرن دارند .

در واقع ، اگر قرار باشد که دسته‌بندی جدیدی با‌ عنوان مبلمان اداری لوکس داشته باشیم ، عمده محصولات خانواده کلاسیک‌ها در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد . نه اینکه تصور شود ، سبک مدرن به هیچ عنوان نمی‌توانند لوکس محسوب شوند ؛ اما کلاسیک‌ها بیشتر مناسب این دسته‌بندی هستند . در کل ، دکوراسیون کلاسیک می‌تواند حالت ناب لوکس بودن را در فضای محیط‌های اداری بزرگ منتقل کند .

با توجه به موضوعات بیان شده در این بخش نباید مسئله اهمیت قیمت و میزان نور پردازی را در طراحی ست دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک را نادیده گرفت ؛ چراکه این همواره به عنوان گران قیمت‌ترین سبک است و برای فضاهایی کم نور مناسب نیست .

شایان بذکر است که در اجرای سبک کلاسیک یا مدرن ، باید به رنگ مورد نیاز هرکدام از این دو سبک هم توجه داشت . در سبک کلاسیک بطور معمول از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود که ادوات چوبی این سبک به خوبی بیانگر این حقیقت هستند . بنابراین اگر نور کافی در محیط اداری وجود نداشته باشد ، سبک کلاسیک حس خوبی را القا نخواهند کرد .

10 ایده جدید برای دکوراسیون اداری

عوامل متعددی در جذابیت و موفقیت طراحی ست دکوراسیون اداری وجود دارد که در این بخش به نقش و تاثیر انتخاب متریال می‌پردازیم . در هر مجموعه اداری ، بکارگیری و انتخاب متریال مناسب می‌تواند در فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی نقش مهمی ایفا نماید ؛ چراکه باعث ایجاد حس و روحیه و شخصیت محیط اداری می‌شود . در واقع متریال مورد استفاده در تمام ابعاد مانند : کف‌پوش ، دیوارها ، سقف ، مبلمان و تمام اجزای دکوراتیو در محیط اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند .

زیرا هر نوع سبک دکوراسیون مبتنی بر متریال خاصی بوده و نمی‌توان به صورت تلفیقی هر نوع متریالی ( مثل : چوب و فلز و شیشه ) را بدون هماهنگی در کنار هم به کار برد . به بیان دیگر نقش و تاثیر متریال در طراحی دکوراسیون داخلی جهت هویت و شخصیت دادن به محیط اداری است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد . این موارد فقط با کمک یک مشاور طراح دکوراسیون اداری حرفه‌ای امکان پذیر است .

همان‌گونه‌ که انتخاب صحیح سبک دکوراسیون اداری بسیار مهم است ، انتخاب متریال مناسب در کنار بقیه عوامل طراحی نیز بسیار اهمیت دارد . به جهت آنکه متریال‌ها باید در تناسب و ترکیب با هم هارمونی و زیبایی داشته باشند . با در نظر گرفتن موضوع ” طراحی ست دکوراسیون اداری ” ، انتخاب صحیح متریال در یک مجموعه می‌تواند به القای حس به افراد حاضر در محیط اداری کمک کند که این احساسات شامل ( حس آرامش ، آسایش یا هیجان و انرژی ، حس دوستانه و گرم و یا حتی حس خشن و اضطراب آوری ) می‌باشد .

گزینش متریال هر مجموعه بسته به نیاز کاربر در آن محیط است که باعث می‌شود تا فضای خاصی ایجاد گردد . این امر با توجه به سلیقه و نظر کارفرما می‌تواند ( جهت ایجاد فضای گرم و صمیمی و یا فضایی رسمی و جدی برای محیط ) ایجاد شود . چوب یکی از محبوب‌ترین متریال‌هایی است که در طراحی دکوراسیون اداری می‌توان از آن به خوبی بهره گرفت . زیرا این متریال با انواع سبک دکوراسیون مانند : روستیک و کلاسیک و مینیمال هماهنگی دارد .

چوب متریالی است که اگر در محیط استفاده شود ؛ باعث ایجاد فضایی گرم و مطمئن شده و تداعی‌کننده فضای طبیعت و جنگل می‌باشد . در این راستا ، تاثیر بسیار خوبی بر سلامت و بهداشت روان افراد مجموعه‌های اداری می‌گذارد . از سویی دیگر به دلیل اینکه مجموعه‌های اداری ، یک محیط پر رفت و آمدی به حساب می‌آید ، باید در انتخاب طراحی ست دکوراسیون اداری حساسیت زیادی را به خرج دهد و بهتر است که از متریال‌هایی با دوام و کیفیت و مقاوم استفاده شود .

زیرا محیط‌های ( پر رفت و آمد ) اداری ، از محیط‌های فرسایشی باشد که با گذر زمان احتمال آسیب یا نابودی متریال وجود دارد . از این رو ، هر چه مواد اولیه استفاده شده در طراحی دکوراسیون اداری مرغوب‌تر باشند ، امکان آسیب یا نابودی متریال کم‌تر می‌شود و از متریال‌های با دام و کیفیت بالا می‌توان به مواردی همچون : چوب ، MDF ، فلز و … اشاره کرد . البته باید بیان نمود که کیفیت همواره هماهنگ با قیمت است و در طراحی نباید آن را نادیده گرفت .

در حقیقت ، مواد اولیه استفاده شده در طراحی دکوراسیون نقش بسزایی در تعیین قیمت آن دارد . زیرا ، متریال‌های مختلفی در طراحی ست دکوراسیون اداری وجود دارد که از نظر خصوصیت و ویژگی ، دارای وجه تفاوت و تمایزاتی هستند که دلیل اصلی اختلاف قیمت ، وجود تمایزات و تفاوت‌ها می‌باشد .

طراحی ست دکوراسیون اداری

امروزه تعیین رنگ‌بندی دلپذیر در محیط کار یک مجموعه اداری یا تجاری ، تنها به سلیقه شخصی کارفرما بستگی ندارد ؛ بلکه انتخاب هر نوع رنگ که در طراحی مجموعه‌های اداری معتبر صورت می‌گیرد و به صورت تخصصی اهداف تجاری متعددی را دنبال می‌کند . در واقع در دنیای تجارت و کار ، هر برندی در تلاش است که فرهنگ مخصوص خود را ایجاد نماید و رنگ خاصی را به عنوان هویت برند خود معرفی کند . این رنگ‌ها بطور ویژه و خاص در ابعاد مختلف مانند طراحی لوگو و بنر تبلیغاتی و طراحی ست دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند .

با توجه به مسئله طراحی ست دکوراسیون اداری باید بیان شود که گزینش رنگ در طراحی دکوراسیون مجموعه اداری به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و به کار بردن هر نوع رنگ و متریالی در محیط  ، پیام خاصی را منتقل می‌کند . یکی از معیارهای انتخاب رنگ غالب در محیط‌های اداری ، تاثیر رنگ بر روحیه افرادی است که در این محیط تردد داشته و یا کار می‌کنند .

در حقیقت ، مدیران خبره به شکلی هوشمندانه از تاثیر روانشناسی رنگ‌ها در محیط‌های کاری بهره می‌برند و در انتخاب رنگ دکوراسیون و دیگر چیدمان محیط ، همراه با اصول مربوط به ارگونومی را در نظر می‌گیرند . در طراحی دکوراسیون مبتنی بر ایده جدید برای دکوراسیون اداری میزان اثرگذاری رنگ و متریال در محیط حرف اول را می‌زنند .

در جهت انتخاب تناژ رنگ برای طراحی ست دکوراسیون اداری بهتر است که تاثیر طیف رنگی مورد نظر بر محیط را به خوبی مورد بررسی قرار داد . در واقع ، می‌توان با استفاده از طیف‌های رنگی ، فضای مناسب‌تری برای کار در مجموعه‌های اداری ایجاد نمود .

جهت آشنایی اولیه با تاثیر رنگ‌ها در محیط‌های اداری به چند نکته در این مقاله توجه فرمایید . در میان انواع طیف‌های رنگی در دکوراسیون ، رنگ‌های روشن مانند سفید و بژ دارای طرفداران زیادی هستند و مبلمان سفید و متریال دارای رنگ روشن با استقبال خوبی از سوی کارفرمایان و مخاطبان روبرو است .

داشتن محیط و فضای اداری مناسب با دیده گسترده‌تر و بزرگ‌تر ، یکی از اثراتی است که این طیف‌های رنگی بر فضای موجود می‌گذارد . به همین سبب ، طیف‌های رنگی روشن مانند سفید و بژ ، مناسب برای مجموعه‌های اداری کوچک یا بخش‌هایی از محیط اداری است که فضای اندکی در اختیار دارند .

رنگ بژ به رنگ‌هایی گفته می‌شود که تناژ قهوه‌ای روشن داشته باشند . به شکل کلی ، بر اساس روانشناسی رنگ‌ها ، این رنگ ، یکی از پر کاربردترین رنگ‌ها در طراحی ست دکوراسیون اداری مختلف به شمار می‌آید که می‌تواند فضا و محیط اداری را بسیار شیک و آرام بخش نماید .

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده بی‌رویه و مداوم از یک طیف رنگی در محیط باعث خستگی ذهن می‌شود و ممکن است که زیبایی را از دکوراسیون بکاهد . بنابراین لازم می‌‌باشد که در بهرگیری از هر نوع رنگی که جانب تعادل را نگه می‌دارند ، ( به صورت تلفیقی از چند رنگ هماهنگ در کنار هم ) استفاده نمود .

به عنوان مثال : اگر در طراحی دکوراسیون از عناصری با رنگ بژ استفاده شود ، در راستای بالانس نمودن طراحی ست دکوراسیون اداری می‌توان از رنگ خاکستری بهره برد . این رنگ نقش موثری در متعادل سازی رنگ بژ دارد ؛ البته با توجه به تناژ این رنگ می‌توان از رنگ‌های سبز و صورتی نیز در اجزای طراحی دکوراسیون استفاده کرد .

با توجه به طراحی ست دکوراسیون اداری شایان بذکر است که در استفاده از رنگ‌ها ، علاوه بر تاثیر رنگ بر فضا ، بحث روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آن بر روحیه افراد نیز مطرح می‌باشد . هارمونی هر رنگ بر مبنای اصول روانشناختی ، دارای اثرات خاصی روی روحیات افراد است که در ارگونومی محیط کار به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌شود .

به سبب آن بر اساس نیاز موجود در هر بخش از مجموعه اداری ، طراحان دکوراسیون برای هر قسمت رنگ خاصی را در نظر می‌گیرند . مثلا در جهت ایجاد حس سکون یا القا آرامش به افراد حاضر در محیط اداری از مبلمان سفید و کوسن‌هایی با رنگ‌های خنثی مانند : خاکستری و صورتی استفاده می‌شود که بیشتر برای طراحی اتاق انتظار و پذیرش مورد استفاده قرار می‌گیرند .

رنگ نارنجی نیز یکی از تاثیر گذارترین رنگ‌ها از نظر روانشناسی می‌باشد که به شدت جلب توجه می‌نماید و می‌‌تواند به راحتی حواس هر بیننده‌ای را معطوف به خود نماید . به نوعی در افراد ایجاد هیجان نموده و حس گرمای خورشید را نیز در محیط به وجود می‌آورد . مناسب برای بخش‌هایی از مجموعه‌هایی می‌باشد که نیاز به جلب توجه بیشتر دیده شدن دارند .

رنگ صورتی یکی دیگر از رنگ‌هایی می‌باشد که در روانشناسی رنگ‌ها بسیار مورد توجه قرار دارد ‌. این رنگ به عنوان رنگ مکمل در اجزای طراحی ست دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد که نوعی حس ظرافت و لطافت را در افراد ایجاد می‌کند . بهرگیری از این رنگ می‌تواند در محیط اداری نوعی حس آرامش و صمیمیت به وجود آورد .

البته باید بیان نمود که استفاده نامناسب و زیاد از این رنگ نیز می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد . با توجه به موارد گفته شده باید انتظار و هدفتان را بر اساس اثرات روانشناسی رنگ‌ها از محیط به صورت دقیق مشخص نمایید که به چه شکل می‌باشد ، تا بتوان رنگ مناسب و متعادلی را در فضا ایجاد نمود .

همانطورکه در سطرهای قبلی اشاره شد ، طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ در محیط مجموعه‌های اداری ارتباط مستقیمی را با نوع فعالیت مجموعه و سلیقه کارفرما دارد که مدیران باید به آن توجه فرمایند .

به عنوان مثال : برای شرکت‌های مهندسی بهتر است که از دکوراسیون‌های در سبک مدرن استفاده شود . در این نوع طراحی ست دکوراسیون اداری حجم‌های هندسی و خطوط صاف بیش از هرچیزی جلب توجه می‌کنند که دفتر کار یا مجموعه‌ای اداری را مدرن می‌کند .

در این نوع طراحی می‌توان از متریال چوب یا ام.دی.اف و فلز در کنار یکدیگر استفاده نمود و در مورد رنگ محیط نیز بهتر است که تعادل در میان رنگ‌های گرم و خنثی برقرار باشد . در بررسی تناسب متریال و رنگ در محیط اداری بر اساس مسائل روانشناسی ، یکی از بخش‌هایی که بطور خاص باید به آن توجه شود .

طراحی ست دکوراسیون اداری

در جهت ایجاد نظم و رساندن آن به اوج خود در دکوراسیون اداری حتما از هارمونی‌های بصری استفاده کنید . یکی از این هارمونی‌ها و نیز المان‌های تشکیل دهنده دکوراسیون اداری محصولات مبلمان اداری هستند که می‌توانند هماهنگی و انسجام تیمی را به بیننده القا کنند . در واقع بهره‌گیری یکسری محصول خاص برای ایجاد هماهنگی بصری و کاربردی در طراحی ست دکوراسیون اداری کمک کننده می‌باشد .

محصولات کاربردی ( اعم از : میزها ، کمدها ، پارتیشن‌ها و … ) در دکوراسیون و چیدمان اداری نیز جایگاه ویژه و بخصوصی را دارند که سبب زیبایی و نیک‌منظری چندین برابری محیط‌های اداری می‌شود . محصولات متعدد و زیادی وجود دارد که در دسته مختلف قرار می‌گیرند . به این سبب گروه‌های کاربردی را که در طراحی ست دکوراسیون اداری بکار می‌روند ، به شکل جزئی بررسی خواهیم کرد .

در واقع این گروه بندی توسط آبادیس دارای هنر و معماری سازنده اصلی مبلمان انجام گرفته است . * جهت دانلود کاتالوگ محصولات مبلمان اداری آبادیس کلیک کنید * محصولات در 8 گروه کاربردی و یکسری میزهای تک مدیریتی ( با سبک‌های مختلف طراحی ) قرار می‌گیرند . محصولات این گروه‌ها ( شامل : میزها ، کمد و فایل‌ها ، اقلام تکمیلی و … ) به سبک طراحی‌های مدرن نزدیک است یا بر اساس سبک طراحی‌های مینیمال می‌باشد و همه محصولات از متریال MDF ساخته می‌شوند .

طراحی ست دکوراسیون اداری

محصولات این برند شامل 15 گروه کاربری اعم از میزها

کانترها

کمدها

و سایر آن‌ها

9 گروه خانواده

طراحی ست دکوراسیون اداری

با توجه به عنوان طراحی ست دکوراسیون اداری ، در مورد طراحی محصولات آبادیس باید بیان کنیم که در هیچ یک از اقلام و محصولات این 8 گروه ، سبک‌های [ طراحی ] کلاسیک و پست مدرن دیده نمی‌شود ؛ اما در طراحی میزهای تک مدیریت سبک‌های مختلف طراحی قابل مشاهده است .

در مورد ست مدست باید بیان کنیم که به معنای ساده می‌باشد و می‌توان آن را به عنوان ست بازاری معرفی کرد . طراحی و شکل دهی این ست بر اساس نیاز یکی از مشتریان ( ۱۵ و ۱۶ ساله ) آبادیس است که می‌تواند در راستای طراحی ست دکوراسیون اداری کمک کننده باشد .

آبادیس ست مدست را به گونه‌ای طراحی نموده است که می‌توان آن را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین ست در بازار مبلمان اداری دانست . زیرا در طراحی و ساخت این ست از الگو و متریال خاصی استفاده شده است تا قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد . در حقیقت ، طراحی آن بر اساس کاربرد و کارایی می‌باشد که زیبایی را به ساده‌ترین شکل ممکن به همراه دارد .

به طور کلی ، ست مدست کامل‌ترین ست می‌‌باشد که تمامی اقلام و محصولات مبلمان اداری را در بر می‌گیرد . محصولات این ست شامل محصولاتی همچون : میزها ، کمدها ، فایل‌های کشویی و … می‌باشد که می‌توان از آن‌ها برای طراحی ست دکوراسیون اداری استفاده نمود .

ست آرمز در لغت به معنای آغوش می‌باشد و در کانسپت طراحی ، دو باکس وجود دارد که یکدیگر را در هم به آغوش کشیده‌اند و یک ست مدرن با میزهای حجمی است . در زمینه طراحی ‏این ست باید بگوییم که تاکید بر حجمی بودن میزها می‌باشد و دیگر محصولات این ست حجمی است .

در واقع ، طراحی آن به صورت باکس دیده می‌شود و به صورت خطی نمی‌باشد ، که باعث ایجاد زیبایی در ظاهر اقلام و محصولات آن می‌گردد . اقلام و محصولات این ست زیبایی خاصی را به محیط‌های اداری می‌بخشد که مناسب برای طراحی ست دکوراسیون اداری است .

معنای لغوی رکتیکال کلاف مکعبی است و این ست جهت رقابت با محصولات پایه فلزی در بازار برای طراحی ست دکوراسیون اداری می‌باشد . در حقیقت به دلیل عدم وجود پایه فلزی ، طراحان آبادیس سعی کردند تا با استفاده از ام دی اف ، پروفیل به وجود بیاورند و این خلع را حل نمایند .

این ست ، یک ست مدرنیته به حساب می‌آید و با تک متریال ام دی اف ساخته می‌شود که دارای زیبایی بخصوص و قیمت مناسب است . تمامی اقلام و محصولات ست رکتیکال به شکل خطی ( کلاف‌های سخت ) طراحی و تولید می‌شود . از این ست می‌توان در طراحی ست دکوراسیون اداری استفاده نمود .

شیدر در لغت به معنای سایه انداز پرده‌های شیدر یا کتیبه‌ای می‌باشد . در این ست بازنگری‌های زیادی توسط آبادیس انجام گردید که کتیبه‌های محصولات آن را به صورت قید ، قید یا شکاف ، شکاف ( مانند پرده‌های شیدر ) تولید می‌شود . این ست چندین خاصیت دارد که با دیگر ست‌ها متمایز ساخته می‌شود و از محبوبیت بسیاری برای طراحی ست دکوراسیون اداری بهره می‌برد .

در طراحی این ست از یکسری خطوط کشیده افقی در نمای میزها استفاده می‌شود که سبب کشیده شدن و ایجاد ظاهری بزرگ برای میزها می‌گردد . ست شیدر در راستای رفع اختلاف دما در زیر میز به وجود آمده است تا جریان هوا را در فضای زیر میز کنترل کند .

در واقع ، شکافت‌های حاصل شده در طراحی این میز سبب بهبود جریان هوا در زیر میز می‌شود و کاربر را از هر گونه آسیب و آزار اذیت دور نگه می‌دارد . همانا این خصوصیت منحصربه فرد ست شیدر ، علاوه بر کارایی ، زیبایی و نیک‌منظری را در محصولات خود ایجاد می‌کند .

با توجه به داشتن میز اِل ، میزهای آن این قابلیت را دارند که اِل آن‌ها را به آسانی حرکت و جابجا نمود . این ست مناسب برای مجموعه‌های اداری است که دائما در حال جا به جایی هستند . از طرفی ، ست شیدر نیاز به نصاب یا نیروی نصب ماهر ندارد . با توجه به موارد بیان شده ، این ست می‌تواند عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب برای طراحی ست دکوراسیون اداری باشد .

در مورد ست ویو باید بیان کنیم که معنای لغوی آن موج است و این ست حالت بازنگری شده ست مدست می‌باشد ؛ بگونه‌ای که فقط موج یا خمیدگی‌های به میز اضافه شده است . در ست ویو برای میزهای گردهمایی و کار گروهی بازنگری کلی اتفاق افتاده ؛ اما سایر میزها نیز به سبک مدست ( با صفحه میز موج دار ) طراحی و تولید می‌شوند .

ست ویو برای برآورده شدن نیاز بازار ( کسانی که میزهای شکل خمیده را می‌پسندند ) می‌باشد . سایر اقلام و محصولات از ( قبیل : کمد ها ، فایل ها و موارد دیگر ) در این ست از مدست پیروی می‌کنند و از آن الگو می‌گیرند . این ست نسبت به ست مدست شیک‌تر و زیباتر می‌باشد که جهت طراحی ست دکوراسیون اداری می‌توان از آن استفاده نمود .

اینترست به معنای جذاب می‌باشد ، این ست توسط یکی از طراحان خلاق مجموعه آبادیس صورت گرفته است که از این صفحات خم با متریال ام دی اف طراحی و تولید می‌شود . این دسته از محصولات ظاهری کِرو دارند که در سبک طراحی مدرن قرار می‌گیرند .

محصولات گروه اینترست پر کار و گران قیمت هستند و یکی از دسته ست‌های شیک و زیبا به حساب می‌آید . اگر به دنبال محصولاتی با طراحی های شلوغ و پرکار هستید ، می‌توانید از ست اینترست در این راستا استفاده نمایید . بطور کلی این گروه از محصولات مناسب برای طراحی ست دکوراسیون اداری می‌باشند .

کیوب فریم به معنای فریم مکعبی یا مربعی است که از ترکیب متریال MDF و پایه‌های فلزی ( کلاف‌های فلزی با رنگ بندی مختلف ) می‌باشد . این ست کلاف‌های ۵ در ۳ را دارد که به یک دیگر متصل ( جوشکاری ) می‌شوند و برای اتصالات خاص خود آماده سازی می‌شوند و سپس ام دی اف متصل می‌گردد .

این ست از سبک طراحی مینیمال پیروی می‌کند و مناسب برای محیط‌های اداری خنثی و مینیمال است که نسبت به ست رک فریم مقرون به صرفه تر  و کم کارتر می‌باشد . دسته کیوب فریم از ست‌های جدید آبادیس به حساب می‌آید و در راستای طراحی ست دکوراسیون اداری می‌تواند کمک کننده باشد ؛ زیرا این ست دارای ظاهری مدرن و شیک است .

رک فریم یکی از ست‌های جدید آبادیس است که در لغت به معنای فریم مستطیلی است . این ست در سبک طراحی مینیمال قرار دارد و مناسب برای محیط‌های اداری خنثی و مینیمال است . گروه رک فریم از ست‌های جدید آبادیس می‌باشد که ظاهری بسیار شیک و زیبایی دارد و در جهت طراحی ست دکوراسیون اداری می‌توان از آن بهره برد .

رک فریم همانند ست کیوب فرم از ترکیب متریال ام دی اف و پایه‌های فلزی ( کلاف‌های فلزی با رنگ بندی مختلف ) طراحی و ساخته می‌شود که نسبت به ست کیوب فریم گران‌تر و پر کارتر است . ست رک فریم کلاف‌های ۵ در ۳ را دارد که به یکدیگر متصل ( جوشکاری ) می‌شوند و اتصالات خاص خود آماده سازی می‌شوند ؛ در نهایت MDF اضافه می‌گردد .

طراحی ست دکوراسیون اداری

همانگونه که بیان شد ، طراحی ست دکوراسیون اداری نقش عمده‌ای را در کیفیت محیط و فضای اداری مجموعه‌ها ایفا می‌کند . نحوه صحیح چیدمان و تقسیم بندی فضا ، جنسیت و رنگ پوشش کف ، سقف و دیوارها ، نورپردازی ، مبلمان اداری و غیره تعیین کننده زیبایی و کارآمدی فضاهای داخلی یک مجموعه اداری می‌باشند .

علاوه بر آن ، تاثیر طراحی ست دکوراسیون اداری یک امر بدیهی و غیر قابل انکار می‌باشد که می‌تواند برای مجموعه‌ها پله‌های ترقی و پیشرفت را ایجاد نماید . تاثیرات مهم طراحی ست دکوراسیون‌های اداری را می‌توان در موضوعات و عناوین مختلف زیر خلاصه نمود .

  • الهام بخشی ایده‌های خلاق مدیران و معاونان را بالا می‌برد .
  • روحیه و انرژی بخشی به کارکنان در جهت افزایش فعالیت آن‌ها موثر است .
  • روند میزان مراجعه ارباب رجوعان را بهبود می‌بخشد .
  • در نتیجه ، باعث افزایش درآمد مجموعه‌های اداری می‌گردد .
طراحی ست دکوراسیون اداری

مجموعه مبلمان اداری آبادیس با اتکا بر تجربیات فنی چند ساله خود در صنعت مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون اداری ، با اهداف ( تضمین کیفیت ، قیمت مناسب ، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مطلوب ) جایگاه منحصربه فردی را در زمینه طراحی ست دکوراسیون اداری به دست آورده است . در این صنعت وجه تمایز آبادیس با دیگر برندها ، تشکیل و راه اندازی بهترین مرکز تخصصی مشاوره رایگان جهت طراحی تجهیزات و مصنوعات چوبی ، لوازم جانبی و مجموعه کامل از نیازهای یک محیط اداری می‌باشد .

بطور کلی ، نباید ارتباط میان پروژه‌های انجام شده توسط آبادیس و جایگاه آن را نادیده گرفت . چراکه پروژه‌های متعددی بوسیله مجموعه آبادیس برای طراحی دکوراسیون اداری و تولید انواع مبلمان اداری به انجام رسیده است که شامل پروژه‌های مختلف ( اعم از : سازمانی ، بانکی ، اداری ، غرفه‌ای و … ) می‌باشد . در حقیقت ، حجم پروژه‌های انجام شده ، خود بیان کننده جایگاه منحصربه فرد آبادیس در حوزه طراحی ست دکوراسیون اداری است .

اکنون ، با دقت به سلسله عناوین بیان شده می‌توان نتیجه گرفت که آبادیس یک شرکت و مجموعه پیش قدم و پرچمدار در صنعت طراحی و تولید مبلمان اداری و اجرای طراحی ست دکوراسیون اداری به حساب می‌آید . زیرا هموار در تلاش است که با تلفیق هنر ، دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا و ارائه ایده‌های نو و خلاقانه محیطی کاربردی و شکیل ، درخور مجموعه‌های اداری ایجاد نماید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید