میز اداری شیشه‌ای
میز اداری شیشه‌ ای

امروزه مبلمان اداری دارای انواع متنوعی هستند و هر کدام دارای زیبایی و سبکی خاص می‌باشند . یکی از وسایل این مبلمان میزها هستند . میزهای اداری بسیار مهم و پر کاربرد هستند و در انواع جنس و متریال ساخته شده‌اند و هر کدام از آنها دارای انواعی متنوعی از نظر طرح ، شکل ، ابعاد ، رنگ و … هستند و مزایا و معایبی دارند .

یکی از این میزهای اداری که دارای ظرافت و جذابیت بسیاری می‌باشد ، میز اداری شیشه‌ ای است . این میز در انواع متنوعی از شیشه‌ها ساخته شده است و برخی از آنها با دیگر متریال مانند چوب ، فلز ، MDF تلفیق شده‌اند . در این مقاله قصد داریم شما را با این میز زیبا و انواع میز اداری شیشه‌ ای و نیز مزایا و معایب هر کدام آشنا کنیم .

میز اداری شیشه‌ای

مدتی است که این میز وارد بازار دکوراسیون و مبلمان اداری شده است . برخی از افراد خصوصا افراد مدرنیته بسیار از این میز اداری استقبال نموده‌اند چرا که بسیار زیبا و ظریف است و نسبت به پلاستیک مقاوم بالایی دارد . برخی تصور می‌کنند که این میز به دلیل اینکه از جنس شیشه است طول عمر بالایی ندارد و با دوام نیست . میز اداری شیشه‌ ای بر خلاف تصور عموم بسیار مستحکم ، با دوام است و طراحی شیکی دارد .

این میز در زمان تولیدش بسیار انعطاف ‌پذیر است و می‌توان آن را به هر شکلی در آورد . چرا که شیشه از یک ماده‌ی ژل مانند ساخته شده و بسیار تطبیق‌پذیر است و می‌توان برای ترکیب با فلزات ، چوب ، سرامیک از این ماده استفاده کرد . دلایل زیادی وجود دارند که انتخاب میز اداری شیشه‌ ای را برای فضاهای اداری معقول نماید و برخی از این دلایل به شرح زیر است :

  • مقاومت : این تصور در بین افراد بسیار است که شیشه مقاوم نیست ولی می‌توان گفت این تصور غلط است و بر خلاف این عقیده ، شیشه بسیار با دوام و مستحکم است و در برابر ضربه و خراش مقاومت بالایی دارد . خصوصا اگر در ساخت میز اداری شیشه‌ ای از شیشه‌های مقاوم‌تری مانند سکوریت استفاده شود دیگر این میز اداری آسیبی نخواهد دید .
  • ترکیب آن با دیگر مواد : شیشه به دلیل اینکه دارای شفافیت بالایی است بسیار در ساخت دیگر مبلمان اداری کاربرد دارد و نیز به دلیلی رنگ خنثی‌ای که دارد می‌توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب نمود .
  • طراحی زیبایی شناسی : شیشه یکی از جذاب‌ترین و ظریف‌ترین متریال‌ها است و این ظرافت را می‌تواند به فضا خصوصا فضاهای اداری منتقل کند .
  • مراقبت : نگهداری و تمیز کردن شیشه بسیار آسان است . در واقع تنها چیزی که نیاز دارید یک محلول پاک‌کننده شیشه و یک پارچه برای مراقبت از آن است و دیگر نیاز به محلول های خاص گران‌تر و پیچیده‌تر که برای تمیز نمودن انواع چوب استفاده می گردد نیست . ترس از انتخاب میز شیشه ای برای دفتر کار بر اساس اعتقادی است که سازندگان مبلمان قبلاً بر آن غلبه کرده اند .

در واقع، طرح‌های کنونی مبلمان شیشه‌ای برای ادارات با تکنیک‌های متفاوتی ساخته شده‌اند که می‌توانند حداکثر مقاومت را ارائه دهند و با کاری که برای آن طراحی شده‌اند سازگار شوند . این در مورد روکش هایی مانند آنچه در مبلمان خانگی ارائه می شود نیست ، و در بسیاری از موارد آنها شکل‌های گرد یا با گوشه های منحنی را اتخاذ می‌کنند که افراد به گوشه‌های تیز آنها برخورد نکنند .

در مورد میز اداری شیشه‌ ای از این نظر جای نگرانی نیست ؛ به همین دلیل است که اگر فکر می‌کنید که یکی از این میزهای شیشه‌ای هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارایی می‌تواند برای شرکت شما مناسب باشد . در قسمت فوق با برخی از مزایای میز اداری شیشه‌ ای آشنا شدید که در ادامه‌ی مقاله قصد داریم شما را با انواع این میز اداری آشنا کنیم .

میز اداری شیشه‌ای

صفحه‌ی پشتی این میز اداری شیشه‌ ای ، شیشه‌ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد . شفاف و روشن است و می‌تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند . رومیز شیشه شفاف ، شیشه‌ای بی رنگ با لبه های رنگی یا بدون رنگ است .

این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می‌توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید . شیشه بی‌رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می‌افتد ، منعکس می کند . این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است چرا که دسترسی به آن وجود دارد و تقریبا در همه جا یافت می‌شود و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد .

این نوع شیشه را با افزودن رنگ‌های مختلف به مواد شیشه طراحی می‌کنند و ساخته می‌شود . رنگ این شیشه می‌تواند سیاه باشد ؛  یا خاکستری، سبز یا حتی سبز و مشکی . این نوع شیشه ویژگی‌های زیادی دارد که بسیار شبیه به رومیزی شیشه شفاف است ، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند . نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می‌کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود .

صفحه میز اداری شیشه‌ ای مات چگالی بالایی دارد ، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است . شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است . از نظر پتانسیل دما ، رویه میز اداری شیشه‌ای مات 6 برابر قوی‌تر و محکم‌تر از شیشه شفاف است . میز اداری شیشه‌ ای مات اغلب برای میزهای اداری و جلسات کنفرانس استفاده می‌شود.

بر خلاف میز اداری شیشه‌ ای شفاف و شیشه‌های رنگی ، رومیزی شیشه سکوریت یک ماده شیشه‌ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است و به همین دلیل این میز اداری شیشه‌ ای بسیار پرطرفدار است . این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می‌شود . شیشه سکوریت را نمی‌توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید ، شکست ، سوراخ کرد یا برش داد . شیشه سکوریت بسیار قوی است ، 2 تا 5 برابر قوی تر از شیشه‌های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میز اداری شیشه‌ ای است .

میز اداری شیشه‌ ای لمینت کاملاً با سایر شیشه‌های فوق متفاوت است . این شیشه از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می‌شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می‌کند . یکی از مزایای شیشه لمینت ، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است . شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می‌تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند .

تمامی شیشه‌های ذکر شده در ساخت انواع میز اداری شیشه‌ ای استفاده می‌شود که ویژگی‌های هر کدام از این شیشه‌ها بر روی میز اداری شیشه‌ ای تاثیر می‌گذارد .

میز اداری شیشه‌ای

میز اداری شیشه‌ ای مانند سایر میزهای اداری در انواع شکل‌ها ساخته می‌شود اعم میز اداری شیشه‌ ای دایره ، مربع ، مستطیل ، بیضی . این نوع میز همانطور که گفته شد برخی از آنها با دیگر متریال تلفیق می‌شود . مثلا برخی از این میزها دارای کشوهایی از جنس MDF و یا چوب هستند و در ساخت پایه‌های برخی از آنها از استیل و فلزات استفاده می‌شود که اغلب از رنگ‌های خنثی مانند سفید ، مشکی ، طوسی ، نقره‌ای  … استفاده می‌شود .

بعد از بررسی مزایای این میز و ویژگی‌های انواع میز اداری شیشه‌ ای نوبت به معایب و خطرات این میز می‌رسد . همانطور که گفته شد شیشه دارای ظرافت بسیاری است و عنصری شکننده می‌باشد که استفاده از آن در مبلمان ترس و اضطراب ایجاد می‌کند و برخی از آنها ممکن است شکسته شوند . اما نگران نباشید چرا که شیشه سکوریت که یکی از پرطرفدارترین شیشه‌ها است بسیار مقاوم می‌باشد و به همین دلیل طول عمر بالایی دارد و به راحتی دچار آسیب نمی‌شود .

میز اداری شیشه‌ای

توجه به نوع شیشه که دارای مقاومت بالایی باشد

توجه به بودجه و سلیقه

بررسی شرایط که باعث آسیب به میز نشود

توجه به محیط و مکان که اندازه میز مناسب فضا باشد 

در نظر گرفتن کاربرد میز و اینکه برای انجام چه فعالیتی از آن استفاده می‌شود

میز اداری شیشه‌ای

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله قصد داشت شما عزیزان را با یکی از زیباترین میزهای اداری ، یعنی میز اداری شیشه‌ ای و نیز شما را با جنس و متریال این میز آشنا کند که دارای چه مزایا و ویژگی‌هایی است .

همچنین با ذکر نکات مهم در خرید این میز شما را نسبت به انتخاب درست آن آگاه کند تا در هنگام خرید میز اداری شیشه‌ ای دچار مشکل نشوید و بهترین را برای خود ، کار خود و فضای کاری و اداری مورد نظرتان انتخاب نمایید و با استفاده از این میز فضایی خاص و شیک ایجاد کنید و جذابیت محیط اداری و کاری خود را چند برابر کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید