۱۱۰ طرح مبلمان اداری
معرفی ۱۱۰ طرح مبلمان اداری

با توجه به تحولات گسترده در جوامع ، امروزه همه افراد از مبلمان در محل کار خود استفاده می‌کنند . جدای از موضوعات مهم و قابل توجه ( مثل ارگونومیک و راحتی ) ، مبلمان اداری برای ایجاد زیبایی بیشتر در محیط‎‌های اداری نیز کاربرد دارند . اما سوال اینجا است که شناسایی ۱۱۰ طراحی مبلمان اداری چه اهمیتی دارد ؟

به راستی که امروزه مبلمان جزو موارد الزامی در هر دکوراسیون اداری به حساب می‌آیند که با طراحی و چینش مناسب می‌توانند محیط اداری را به یک محل جذاب تبدیل نمایند . مبلمان اداری در هر قسمتی از اداره ( مانند : اتاق مدیریت ، اتاق کارمندان ، اتاق کنفرانس و … ) کاربرد به خصوصی دارند که باید بهترین طرح را داشته باشند .

اما در صورتی که به خوبی طراحی نشوند یا در تناسب با دکوراسیون محیط اداری نباشند ، به طور کاربردی زیبایی خاصی را ایجاد نمی‌کنند . در این راستا اگر شما هم به دنبال شناسایی انواع طراحی مبلمان هستید ، مقاله ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) می‌تواند به شما کمک کند . قبل از ورود به هر مبحثی به پرسش‌های زیر توجه فرمایید :

  • آیا شناسایی ۱۱۰ طرح مبلمان اداری اهمیتی دارد ؟
  • نقاط قوت و ضعف متریال‌های استفاده شده در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری را نام ببرید ؟
  • چگونه یک مبلمان اداری با طرح زیبا را انتخاب نماییم ؟

جهت مشاوره و سفارشی سازی محصول با تیم فروش ارتباط برقرار کنید.

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

طراحی یک فرایند خیالی یا واقع‌گرایانه است که تصویر ذهنی یک طرح مناسب « از یک محصول » را تداعی می‌کند . طراحی تنها با بهره‌گیری و استفاده از دانش و خلاقیت فردی امکان‌پذیر خواهد بود ؛ اما طراحی در معنای تخصصی ( همچون طراحی مبلمان اداری و ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ) ، مفاهیم و کاربردهای متنوعی را در بر می‌گیرد . حال گفتنی است که منظور از طراحی مبلمان اداری ، در نظر گرفتن نکات مهم ( عوامل درونی و بیرونی ) برای کنار هم قرار دادن اجزای مختلف مبلمان و هماهنگ کردن خصوصیات آن می‎‌باشد .

در این راستا ، طراحی مبلمان اداری باید اینگونه باشد که اوج خلاقیت و انعطاف‌پذیری را در آن آشکار نماید . به طور خلاصه طراحی مبلمان اداری ، یک فرایند خلاقانه و پیچیده به حساب می‌آید و نیازمند توجه به نکاتی ( مانند : اصول معماری ، طراحی صنعتی ، فناوری‌های جدید و فهم دقیق از نیازها و ترجیحات کاربران آن ) است که در جهت نمایش مبلمان اداری با کیفیت و دارای استاندارد موثر خواهد بود . شایان به ذکر است که این فرایند تنها توسط معیارهای بین‌المللی ارزیابی می‌گردد .

از سوی دیگر ، گیرایی و جذابیت اولیه محیط‌های اداری به وسیله طراحی اصولی اجزای تشکیل‌دهنده دکوراسیون آن ، امکان می‌پذیرد . در این راستا ، شناسایی ۱۱۰ طرح مبلمان اداری می‌تواند کمک‌کننده باشد ؛ زیرا هر یک از آن‌ها ، زیبایی خاصی را به محیط اداری می‌بخشند که می‌تواند نظر بیشتر افراد را به جذابیت‌های منحصربه فرد خود جلب کنند . البته بر پایه پژوهش‌های به دست آمده ، کار در یک محیط اداری شیک و لاکچری موجب می‌گردد تا بازده و راندمان کارمندان افزایش یابد .

در واقع ، چنین امری نتیجه مطلوبی را به همراه دارد و جهت بهبود میزان رفت و آمد نیز موثر خواهد بود . بدین سبب نمی‌توان حساسیت بالای طراحی داخلی اداری را نادیده گرفت . شناسایی طراحی مبلمان اداری به افراد کمک می‎‌کند تا براساس ویژگی‌های خاصی که در فضا اداری وجود دارد ، اقدام به خرید مبلمان کنند . قبل از ورود به مباحث مرتبط در مورد ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) ، ابتدا قصد داریم که به سیر تاریخی طراحی مبلمان اداری بپردازیم .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

تخصص در طراحی مبلمان به دوره صنایع دست‌ساز « در قرن هفدهم میلادی » باز می‌گردد . در اواسط قرن هفدهم ( دوران پیشاصنعتی ) ، انگیزه‌هایی برای تجدید و کمال دکوراسیون داخلی به‌ شکل کلی به وجود آمد که به‌ طور خاص از مبلمان در دربار سلطنتی فرانسه استفاده می‌شد . خلاصه‌ای از تاریخچه طراحی مبلمان اداری را می‌توان اینگونه بیان نمود که در آغاز قرن بیستم با ظهور صنعت ، نیاز به تجهیزات جدید ( همراه با طراحی‌های مناسب ) برای محیط‌های اداری مطرح شد . در آن زمان ، کارمندان از میزهای چوبی با پایه‌های فلزی « به همراه صندلی‌های چوبی با پشتی بلند و راحت » استفاده می‌کردند .

در دهه ۱۹۵۰ ، پس از ظهور تکنولوژی و کامپیوتر ، نیاز به تجهیزات جدید برای کار در محیط کار بیش از پیش احساس شد . در این دوره صندلی‌های شیشه‌ای و میزهای فلزی با طرح‌های مدرن‌تر و ویژگی‌های بهتر ( از جمله تنظیم ارتفاع و نور و … ) پدیدار شدند . به طور کلی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت طراحی‌ها ، مبلمان اداری در اشکال مختلف با امکانات و ویژگی‌های متنوع تولید می‌شود که علاوه بر کمک به سلامت بدن افراد ، ظاهری شیک و جذاب به محیط اداری می‌بخشد . چراکه طراحی‌های بروز « مانند ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » از اصول طراحی پیروی می‌کنند .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری

مبلمان اداری در دنیای مدرن امروز تبدیل به یک ضرورت برای دکوراسیون اداری شده است . بدین سبب ، یکی از موضوعات اساسی در شرکت‌ها برای چیدمان و دکوراسیون محیط‌های اداری می‌باشد . چراکه بیشتر افراد شاغل در یک شرکت بیشترین زمان خود را در دفتر کار و فضای اداری سازمان خود صرف می‌نمایند ؛ حتی بیش از اینکه در محل زندگی و خانه خود سپری می‌کنند .

به همین دلیل ، شاید بتوان بیان نمود که اجرا دکوراسیون و طراحی مبلمان اداری حتی بر اجرای دکوراسیون منزل و فضای خانگی ارجحیت و برتری خاصی را دارد . زیرا در منزل شاید مباحثی نظیر بهره‌وری و ارتقا کارامدی وجود ندارد و منزل بیشتر محلی برای آسایش و تمدد اعصاب و افکار می‌باشد . از آن سو ، در یک اداره اینگونه مباحث خیلی پر اهمیت و رنگ‌تر هستند و بدین جهت مسئله شناسایی ۱۱۰ طرح مبلمان اداری در چیدمان و دکوراسیون اداری بسیار ضروری و حیاتی می‎‌باشد .

چراکه در آن‌ها ۳ موضوع ( آرامش و زیبایی و بهره‌وری بیشتر ) را در نظر گرفته‌اند . می‌دانید که تمامی شرکت‌های مدرنیته به دنبال مبلمان اداری با طراحی شیک و لاکچری برای محیط اداری و کار خود هستند . در این راستا شاید تصور شود که تنها با داشتن سلیقه خوب و جستجو در بازار مبلمان اداری ، می‌توان به آسانی مبلمانی « در طراح‌های مد نظر خود » را انتخاب کرد ؛ اما این مسئله بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود .

گاها ممکن است که حتی هزینه زیادی را هم برای خرید مبلمان اداری صرف شود ؛ اما باید جلوه جذاب و دلچسبی را در فضای اداری ایجاد نمایند . از این‌رو باید همه جوانب را برای انتخاب یک طرح خاص و منحصربه فرد مبلمان اداری ، در نظر گرفت و سپس برای خرید اقدام نمود . در این بخش از مقاله ” ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) ” لازم به ذکر است ، هدف اصلی طراحی مبلمان اداری بهبود شرایط شغلی و زندگی روزمره افراد می‌باشد که باید اوج آرامش و آسایش را ایجاد نماید .

این امر تنها با توجه به اصول فنی و زیبایی‌شناسی و کاربردی بودن طراحی محقق می‌گردد . البته نکات دیگری هم وجود دارد که با بررسی این چند نکته دیگر می‌توان به اهمیت شناسایی طراحی مبلمان اداری پی‌برد . این نکات شامل موضوعات مختلف ( طراحی مبلمان مهم‌تر از تولید ، نیم ست مبلمان اداری و جایگاه آن در دفاتر کاری ، ست مبلمان اداری ، نوآوری در طراحی و تولید محصولات اداری جدید ) است .

در جهان امروزی نمی‌توان تخصصی و حرفه‌ای مقوله طراحی « مانند ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » نادیده گرفت ؛ زیرا امر طراحی پایه تولید و ساخت انواع مبلمان اداری می‌باشد که در طول زمان رشد کرده و همواره متاثر برگرفته از شرایط محیط و هنرهای روز بوده است .

علم روز طراحی مبلمان اداری از امکانات و توانایی‌های ایجاد شده توسط تکنولوژی بهره می‌برد . در حقیقت انواع نرم افزارهای طراحی به کمک متخصصان این صنعت امده است . طراحان با بهره‌گیری از نرم افزارهای پیشرفته و شبیه ساز دو بعدی و سه بعدی ، نظیر اتوکد ، 3D Max و وی ری ، می‌توانند به دقت فضای چیدمان و دکوراسیون اداری را در محیط اداری شما شبیه سازی نمایند .

پس از ترسیم طرح توسط طراحان خبره ، افراد با بررسی این طرح‌ها قبل از اجرای دکوراسیون و مبلمان اداری محیط اداری خود ، می‌توانند آنچه که اتفاق خواهد افتاد را بر روی مانیتور کامپیوتر ملاحظه نمایند . بعد از آن به انتخاب یک طرح مناسب و لاکچری می‌پردازند و سپس دستور شروع به کار بدهند .

بی شک اگر در زمان طراحی کلیه جزئیات یک محصول از مبلمان اداری ( به عنوان مثال یک میز مدیریت ) در نظر گرفته شود تا به هنگام تولید ، یک محصول ایده‌آل و زیبا ساخته خواهد شد . البته به خاطر باید داشت که در زمان طراحی مبلمان اداری می‌توان یک ایراد را با یک ریال حل نمود ؛ اما در زمان ساخت این هزینه می‌تواند چندین برابر شود .

به این جهت ، قبل از اقدام به ساخت حتما از یک کارشناس خبره در زمینه طراحی مبلمان اداری بهره برد تا انواع طرح‌های « ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » را معرفی نماید . با دقت به موضوع بیان شده ، می‌توان نتیجه گرفت که گزینش طرح مناسب برای مبلمان اداری یک مسئله بسیار مهم می‌باشد .

یکی از موارد مهم در مبحث ۱۱۰ طرح مبلمان اداری استفاده از نیم ست مبلمان اداری می‌باشد که باعث زیباتر شدن محیط‌های اداری می‌شود . امروزه نیم ست اداری دیگر در همه بخش‌های یک اداره به چشم می‌خورد . نیم ست اداری به صورت کلی شامل انواع سبک‌ها می‌باشد که در بخش‌های دیگر به شناسایی آن‌ها می‌پردازیم .

به طور حتم می‌توان بیان نمود که یکی از ملزومات مورد نیاز برای فضاهای اداری ، نیم ست اداری می‌باشد . از آن‌ها در محیط‌های اداری و تجاری و درمانی ( مانند : بانک‌ها ، دفاتر وکلا ، مطب‌ها و … ) استفاده می‌شود . علاوه بر آن ، بهره‌گیری از نیم ست اداری در سایر قسمت‌های ادارات ( همچون بخش مدیریت ) نیز کارایی دارد که می‌تواند بر روی دید مراجعه کنندگان موثر باشد .

این مسئله باعث خواهد شد تا کارمندان و مراجعه کنندگان متوجه شوند که فراهم کردن شرایط مناسب و راحتی آن‌ها ، اهمیت بسیاری دارد . چنین شرایطی می‌تواند ابتدا بر روی پرستیژ کاری مجموعه تاثیر مستقیم بگذارد و سپس باعث افزایش اعتبار شرکت می‌شود . بنابراین به هنگام شناسایی ۱۱۰ طرح مبلمان اداری باید به این نوع چیدمان و طراحی توجه کرد .

البته محصولات کاربردی زیادی در نیم ست مبلمان اداری وجود دارد که در دکوراسیون و چیدمان اداری نیز جایگاه ویژه و به خصوصی را دارند . این محصولات شامل انواع مبل « تک و دو نفره » ، انواع میز‌ها و صندلی « صندلی انتظار ، میز و صندلی مدیریت و معاونت ، میز و صندلی کارشناسی و کارمندی ، میز و صندلی کنفرانس و گردهمایی و کار گروهی » می‌باشد .

علاوه بر موارد بیان شده ، می‌توان محصولات دیگری را ( همچون : انواع کانترها « کانتر منشی و کانتر بانکی » ، انواع کمدها « کمد دکوراتیو و کمد بایگانی » ، انواع فایل‌ها « تک ، دو ، سه و چهار کشو » ، اقلام تکمیلی ، پارتیشن و دیوارکوب ) نیز نام برد که در نیم ست قرار می‌گیرند . گفتنی است که هر یک از این محصولات را می‌توان در مبحث ۱۱۰ طرح مبلمان اداری شناسایی نمود .

ست مبلمان اداری به مجموعه‌ای هماهنگ از مبلمان و لوازم اداری گفته می‌شود که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری می‌توان آن را یافت . این نحوه چیدمان در گذر زمان تغییر می‌کند و به نوعی تغییرات و رشد ادارات ، آن‌ها را هم تغییر می‌دهد که از شکلی به شکل دیگر در می‌آورد .

در ست مبلمان اداری ، محصولات و اجزای آن با هماهنگی خاص طراحی می‌شوند که دارای یکپارچگی در طراحی و چیدمان مبلمان و دکوراسیون اداری هستند . ست مبلمان اداری در بیشتر مواقع نظر مدیران ارشد سازمان را به خود جلب می‌کند و همواره به عنوان اولویت اول آن‌ها برای دکوراسیون اداری به حساب می‌آید .

زیرا ، ست مبل اداری به دنبال زیبا سازی و فضا سازی بهینه محیط‌های اداری می‌باشد که جلوه شیک و رسمی را به دکوراسیون اداری می‌بخشد . به بیان دیگر ، اینگونه چیدمان مبلمان اداری با ایجاد حس آرامش و آسایش ، فضای کاری جذابی را در محیط‌های اداری به وجود می‌آورند .

در این بخش از مقاله ۱۱۰ طرح مبلمان اداری قصد داریم که به معرفی زیباترین ست‌های مبلمان اداری بپردازیم . ست‌های مدست ، آرمز ، رکتیکال ، شیدر ، ویو ، اینترست ، کیوب فریم و رک فریم از جمله این ست‌های شیک مبلمان اداری می‌باشند که در بیشتر آن‌ها مجموعه کاملی از محصولات مبلمان اداری وجود دارد .

طراحی این ست‌ها بر اساس نیازهای یک اداره می‌باشد که با معیارهای استاندارد مبلمان اداری منطبق است . البته لازم به ذکر می‌باشد که تمامی این ست‌ها ، توسط مجموعه آبادیس طراحی و به دست گروه فنی آن تولید می‌گردد ؛ اما در بخش بعدی به بررسی مختصر این ست‌های مبلمان اداری خواهیم پرداخت .

در جهان و دنیای مدرنیته امروزی ، تکنولوژی و صنایع تحولات بسیار وسیعی را داشته است و همواره در حال پیشرفت و ترقی می‌باشد ؛ حوزه مبلمان و دکوراسیون اداری هم تحت تاثیر این دگرگون‌ها قرار گرفته است . همانا شایان به ذکر می‌باشد که ۱۱۰ طرح مبلمان اداری نیز حاصل این تحولات است . از طرفی ، طراحی مبلمان اداری حرفه‌ای تخصصی به حساب می‌آید که تلفیقی از هنر و علم می‌باشد و باید متناسب با بحث نوآوری و خلاقیت در طراحی و دیزاین نیز به حد اعلاء برسید .

از این رو شرکت‌های پیشگام در صنعت تولید مبلمان اداری به دنبال ایجاد ساختارهای ایده‌آل ، همراه با ایده جدید برای طراحی مبلمان و دکوراسیون اداری می‌باشند . در این راستا باید بیان شود که طراحی مبلمان اداری « همانند ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » ، بر اساس جدیدترین روش‌ها و متدهای بروز دنیا انجام می‌شود . سبک طراحی‌های مینیمال ، نئوکلاسیک ، ساختار گرایانه ، پست مدرن و … از جمله نوآوری‌هایی است که در صنعت تولید مبلمان اداری استفاده می‌گردد .

در حقیقت ، بهره‌گیری و استفاده از ایده‌های نوین باعث می‌گردد تا محصولات جدید در مبلمان اداری با شکل و ظاهر بهینه و مناسب ، به همراه ویژگی‌های بهتر و مطلوب‌تر طراحی و تولید شوند . این مسئله می‌تواند در ایجاد فضای اداری دلنشین و با شکوه کمک‌کننده باشد ؛ زیرا امروزه کار در یک محیط اداری مدرن « مملو از آرامش و آسایش » ، یک ارزش به حساب می‌آید .

لازم به ذکر است که ایده‌های جدید برای دکوراسیون اداری محصولات متعددی را پدیدار کرده است . به طور خاص محصولاتی همچون : پارتیشن و دیوارکوب و اقلام تکمیلی ( میز تلویزیون ، کمد پرینتر ، تریبون ، فلاور باکس ، کیس استند ، زیر پایی ، میز جلو مبلی و جالباسی ) توسط ایده‌هایی طراحی و تولید می‌شوند .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

آبادیس یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت طراحی و ساخت مبلمان و ملزومات اداری است و همواره به طراحی و تولید ست‌های مبلمان اداری مشغول می‌باشد . ست‌های مبلمان اداری آبادیس از یکپارچگی خاص و بی‌نظیری پیروی می‌کنند که هماهنگی جذابی را در دکوراسیون اداری ایجاد می‌نمایند و سازگاری با محیط‌های امروز می‌باشند . در این ست مبلمان اداری علاوه بر یکپارچگی ، باید موضوعاتی مانند کارایی محصول و زیبایی منحصربه فرد و کیفیت و دوام بسیار بالایی را نیز داشته باشند .

در واقع این محصولات از مبلمان اداری به طوری طراحی شده‌اند که هر فردی در هر پستی می‌تواند نیازهای خود را با بهره‌گیری و استفاده صحیح از آن‌ها ، مرتفع سازند . شرکت آبادیس با ارائه محصولات خود در قالب ست‌های مبلمان اداری متنوع و زیبا ، سعی در پاسخگویی به تمام نیازهای ادارات و شرکت‌ها می‌باشد . پس از مطالعه موارد بیان شده ، حال می‌خواهیم که ست‌های مبلمان اداری آبادیس را در مبحث ۱۱۰ طرح مبلمان اداری مورد بررسی جزئی قرار دهیم . * جهت دانلود کاتالوگ محصولات مبلمان اداری آبادیس کلیک کنید *

به شکل کلی تولیدات و محصولات آبادیس در ۲۲ گروه کاربری ( اعم از : مدیریت ، معاونت ، کارشناسی ، کارمندی ، کنفرانس و … ) و ۸ گروه ست مبلمان اداری تقسیم می‌شوند . جالب است ، بدانید که در هیچ یک از اقلام و محصولات این ۸ گروه ، سبک‌های طراحی کلاسیک و پست مدرن دیده نمی‌شود .

مدست در لغت به معنای ساده می‌باشد و می‌توان آن را به عنوان ست بازاری معرفی کرد . آبادیس در پی طراحی و تولید مبلمان اداری اقتصادی و مقرون به صرفه در بازار ، ست مدست را تولید نموده است ؛ زیرا در طراحی و ساخت این ست از الگوی و متریال خاصی استفاده شده است که می‌توان آن را به عنوان کامل‌ترین ست در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری دانست .

در واقع ، ست کامل مدست در برگیرنده تمامی اقلام و محصولات مبلمان اداری ( اعم از : میزها ، کمدها ، فایل‌های کشویی و … ) می‌باشد . لازم به ذکر است که طراحی محصولات ست مدست بر اساس کاربردهای متعدد و کارایی بهینه می‌باشد . علاوه بر آن ، زیبایی را به ساده‌ترین شکل ممکن به همراه دارد .

در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، ست آرمز به معنی آغوش است و یک ست مدرن با میزهای حجمی می‌باشد . در فلسفه معماری و طراحی آن دو باکس دیده می‌شود که یکدیگر را در هم به آغوش کشیده‌اند . در زمینه طراحی ‏این ست باید بگوییم که تاکید بر حجمی بودن میزها و سایر محصولات آن است .

در حقیقت ، طراحی آن به شکل باکس دیده می‌شود و به صورت خطی نمی‌باشد که باعث ایجاد زیبایی در ظاهر اقلام و محصولات آن می‌گردد . اقلام و محصولات این ست دارای رنگ‌های متنوع و جذابی است که باعث ایجاد زیبایی خاص در دکوراسیون و محیط‌های اداری می‌شوند .

ریشه لغوی رکتیکال ، کلاف مکعبی است و این ست جهت رقابت با محصولات پایه فلزی در بازار برای طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری ساخته شدند . در حقیقت به علت عدم وجود پایه‌های فلزی ، طراحان آبادیس سعی کردند تا با استفاده از ام دی اف پروفیل به وجود بیاورند و این خلع را در طراحی مبلمان اداری حل نمایند .

این ست ، یک ست مدرنیته به حساب می‌آید و با تک متریال ام دی اف ساخته می‌شود که دارای زیبایی به خصوص می‌باشد . تمامی اقلام و محصولات ست رکتیکال به شکل خطی ( کلاف‌های سخت ) طراحی و تولید می‌شود . باید بیان کنیم که محصولات رکتیکال دارای قیمت مناسب است .

شیدر به معنای سایه انداز « پرده‌های شیدر » یا کتیبه‌ای است که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری به عنوان یکی از جذاب‌ترین طرح‌ها می‌باشد . این ست با بازنگری‌های زیاد و متعدد توسط آبادیس ظاهر منحصربه فردی را به خود گرفته است . در این راستا ، کتیبه‌های محصولات آن را به صورت قید ، قید یا شکاف ، شکاف ( مانند پرده‌های شیدر ) طراحی می‌شوند .

این ست چندین خصوصیت را دارد که با دیگر ست‌ها متمایز ساخته است و از محبوبیت بسیاری برخوردار می‌باشد . بهره‌گیری از خطوط کشیده افقی در نمای میزها ، باعث شده که آن‌ها به شکل کشیده و ظاهری بزرگ دیده شوند . ست شیدر در راستای از بین بردن اختلاف دما در زیر میز پدیدار شده است .

در حقیقت ، شکافت‌های حاصل شده در طراحی این میزها سبب بهبود جریان هوا در زیر میز می‌گردد و کاربر را از هر گونه آسیب و آزاد و اذیت دور نگه می‌دارد . این ست علاوه بر کارایی ، دارای انواع مبلمان اداری شیک و زیبایی است . در ست شیدر میز اِل هم دیده می‌شود و به طور کل ، میزهای آن این قابلیت را دارند که اِل آن‌ها را به آسانی حرکت و جابجا نمود .

این ست مناسب برای شرکت و اداراتی است که دائما در حال جابه جایی هستند . البته نباید فراموش کرد که ست شیدر نیاز به نصاب یا نیروی نصب ماهر را ندارد . با توجه به موارد بیان شده ، این ست می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری شناسایی کرد .

ویو به معنای موج است و این ست با بازنگری‌ها بر روی ست مدست پدیدار شده ؛ به گونه‌ای که تنها موج یا خمیدگی‌های به میز افزون شده است . به طور کل در این ست برای میزهای گردهمایی و کارگروهی تجدید نظر کلی بوده ؛ اما سایر میزها نیز با صفحات میز موج دار و در سبک مدست طراحی و تولید می‌شوند .

در ست ویو ، سایر اقلام و محصولات ( همچون : کمدها و فایل‌ها و موارد دیگر ) از ست مدست الگو می‌گیرند و از آن پیروی می‌کنند ؛ اما این ست نسبت به ست مدست شیک‌تر و زیباتر می‌باشد . کسانی که میزهای شکل خمیده را می‌پسندند ، می‌توانند از ست ویو برای برآورده شدن نیاز خود استفاده بنمایند .

در مورد ست اینترست باید بیان کنیم که معنای لغوی آن ، جذاب می‌باشد و این ست به دست یکی از طراحان خلاق مجموعه آبادیس به اجرا در آمده است . اینترست از صفحات خم با متریال ام دی اف طراحی و تولید می‌شود و محصولات آن شکل و ظاهری کِرو را دارند که در سبک طراحی مدرن قرار می‌گیرند .

محصولات گروه اینترست پر کار و گران قیمت هستند و در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، یکی از مهم‌ترین طرح‌های شیک و زیبا به حساب می‌آید . اگر به دنبال محصولاتی با طراحی‌های شلوغ و پرکار هستید ، می‌توانید از ست مبلمان اداری اینترست در این راستا استفاده نمایید و محیط خود را مزین کنید .

کیوب فریم از ترکیب متریال MDF و پایه‌های فلزی ( کلاف‌های فلزی با رنگ‌بندی مختلف ) می‌باشد و به معنی فریم مکعبی یا مربعی است . دسته کیوب فریم از ست‌های جدید آبادیس به حساب می‌آید که از سبک طراحی مینیمال پیروی می‌کند و مناسب برای محیط‌های اداری خنثی و مینیمال است ؛ زیرا این ست دارای ظاهری مدرن و شیک است .

در طراحی این ست از کلاف‌های ۵ در ۳ استفاده می‌شود که به یک دیگر متصل « جوشکاری » می‌گردند و اتصالات خاص خود آماده سازی می‌شوند ؛ سپس ام دی اف الصاق می‌گردد . این ست مبلمان اداری نسبت به ست رک فریم مقرون به صرفه‌تر و کم کارتر می‌باشد .

رک فریم در لغت به معنی فریم مستطیلی می‌باشد و یکی از ست‌های جدید آبادیس محسوب می‌گردد که دارای ظاهری بسیار شیک و زیبایی می‌باشد . در حقیقت ، ست رک فریم در سبک طراحی مینیمال قرار دارد و مناسب برای محیط‌های اداری خنثی و مینیمال است .

این ست همانند ست کیوب فریم از ترکیب متریال ام دی اف و پایه‌های فلزی ( کلاف‌های فلزی با رنگبندی مختلف ) طراحی و ساخته می‌گردد که نسبت به ست کیوب فریم گران‌تر و پر کارتر می‌باشد . ست رک فریم کلاف‌های ۵ در ۳ را دارد که به یکدیگر متصل ( جوشکاری ) می‌شوند و اتصالات خاص خود آماده سازی می‌گردد ؛ در نهایت MDF اضافه می‌شود .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

با توجه به رفت و آمدهای اشخاص به شرکت‌ها یا دفاتر اداری ، در بدو ورود آن‌ها ، ابتدا تحت تاثیر طراحی مبلمان اداری و چیدمان دکوراسیون آن شرکت یا اداره قرار می‌گیرند . بی‌شک از همان بدو ورود ، نحوه طراحی مبلمان و طرز چیدمان دکوراسیون اداری می‌تواند القاکننده پرستیژ کاری آن شرکت یا اداره باشد . اما از آنجا که انواع متعددی از مبلمان اداری در بازار وجود دارد و یکی از ابتدایی‌ترین مواردی که در زمان راه اندازی کسب و کار جدید باید در نظر گرفته شود ، خرید مبلمان اداری دارای استاندارد می‌باشد .

شناسایی انواع مبلمان اداری با کیفیت بسیار حائز اهمیت خواهد بود . بدین جهت ، در ادامه به مطالعه برخی از انواع مبلمان اداری خواهیم پرداخت . البته اگر می‌خواهید که یک شرکت معتبر و حرفه‌ای باشید و یا در فضایی که در اختیار دارید ، از بهترین طرح مبلمان اداری برای استفاده در دکوراسیون آن بهره ببرید ، این مطلب را از دست ندهید . زیرا یک مبلمان اداری با طرح شیک و جذاب ، می‌تواند کاری کند که جذابیت برند شما در نظر مشتریان و کارمندان چندین برابر افزایش یابد .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

مبلمان اداری اصولا برای هر شخص متفاوت است ؛ چراکه با توجه به سلسله مراتب در شرکت‌ها ، سمت‌های مختلفی وجود دارد . جهت مثال تفاوت‌های بسیاری میان مبلمانی که برای مدیر شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد ، با مبلمانی که برای منشی شرکت استفاده می‌شود ، وجود دارد . این وجه تمایز از منظر سبک و سیاق و حتی کاربرد و کارایی می‌باشد . در حقیقت ، مبلمان اداری به لحاظ کاربردی و جایگاه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که شامل مبل اداری ، میز و صندلی اداری ، کانتر اداری و … است .

از این رو گفتنی است که مجموعه آبادیس با ارائه ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، راه حل‌های مناسب و انعطاف پذیری را برای فضاهای اداری کوچک و بزرگ فراهم می‌کند . بدون تردید ، این محصولات در راحتی و ارتقای راندمان کاری کارمندان تاثیر مستقیم و مؤثر از خود بر جای می‌گذارند و همچنین در پرتو استفاده از این محصولات جذابیت و زیبایی دکوراسیون محیط اداری نیز نمایان می‌شود . به طور کلی چنین امری می‌تواند شخصیت و اصالت شرکت یا سازمان را در نگاه ارباب رجوع یا افراد دیگر متبلور سازد .

در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری می‌توان ابراز نمود ، مبل اداری یکی از وسایل کاربردی و حائز اهمیت است که در محیط‌های اداری به منظور کارکردن و نشستن کارکنان و مراجعه کنندگان استفاده می‌شود . این محصول از مبلمان اداری برای تزئین و تکمیل چیدمان در محیط‌های کاری و اداری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد .

گستره بهره‌گیری از این محصول به سایر مکان‌ها نظیر فضاهای عمومی ( مانند : بیمارستان‌ها ، مطب‌ها ، دفاتر وکلا و … ) نیز کشیده شده است و در محیط‌های اداری فضاهایی ( همچون : سالن انتظار ، اتاق مدیریت ، اتاق کارکنان ، اتاق کنفرانس و … ) دیده می‌شود که متناسب با نوع استفاده باید از نظم و انسجام قابل توجه برخوردار باشد .

در این راستا ، باید خاطر نشان کرد که مبل اداری علاوه بر حاکم نمودن نظم و انسجام در این فضاها ، زیبایی و جذابیت را نیز در این محیط‌ها محقق می‌کند . مبل اداری از مهم‌ترین محصولات موجود در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری و محیط‌های اداری محسوب می‌شود . در واقع ، مبل اداری برای بالا بردن پرستیژ و وجهه شرکت یا اداره از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

صندلی و میز اداری از اجزای ضروری یک فضای اداری و کاری به حساب می‌آیند که به طور موثر نقش مهمی را در تضمین سلامت و رفاه کارکنان و همچنین توانایی آنان برای انجام وظایف شغلی خود ، ایفا می‌کنند . در اینجا باید خاطر نشان کنیم که یکی از محصولات پر کاربرد در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، میز و صندلی اداری می‌باشد .

همانگونه که می‌دانید ، افراد زیادی ( اعم از مدیر ، معاون ، کارشناس و یا سایر کارمندان ) که ساعات طولانی را پشت میز بر روی صندلی می‌نشینند . با بهره‌گیری از میز و صندلی اداری دارای استاندارد ، می‌توان یک فضای اداری و کاری راحت را فراهم نمود تا افراد با بهره‌وری بهتر و تمرکز بر روی کار به فعالیت خود ادامه دهند ، بدون آنکه با ناراحتی یا درد حواسشان پرت شود .

بی شک میز و صندلی‌های با کیفیت به فراهم کردن محیط اداری مناسب و فضای کاری راحت کمک می‌کند و این امر می‌تواند منجر به افزایش رضایت ، وفاداری و حفظ کارمندان و کارکنان شود . زیرا برای کارمندان و کارکنان نشان می‌دهد که کارفرما به رفاه آن‌ها اهمیت داده و برای مشارکت آنان در شرکت ارزش قائل است .

یکی از جذاب‌ترین محصول انواع مبلمان اداری کانترهای اداری است که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری هم وجود دارد . کانتر اداری همان میزهای پذیرشی یا کانترهای منشی محسوب می‌شوند که در بدو ورود به شرکت‌های مختلف شاهد روبرو شدن با آن هستیم .

در واقع ، لابی اولین فضایی است که در هنگام ورود به یک شرکت یا اداره با آن مواجه می‌شویم . در این قسمت ممکن است ، کانتر اداری را مشاهده نمود که منشی شرکت یا اداره در پشت آن به مراجعه کننده راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد . البته شایان به ذکر است که کانترهای اداری انواع مختلفی را دارد .

انواع کانتر اداری بر اساس حوزه فعالیت و کاری مجموعه‌ها تعیین می‌گردد . کانتر اداری در محیط‌هایی همچون : نمایشگاهی ، بیمارستانی ، اداری و تجاری کاربرد دارد و گاها از آن به عنوان کانتر تبلیغات هم استفاده می‌شود . علاوه بر آن ، امروزه کانترها در بانک‌ها و موسسات بانکی هم کاربرد فراوانی را دارند که به وفور در این محیط‌ها دیده می‌شوند .

کمدهای اداری به قفسه‌ها یا شلف‌های اداری گفته می‌شود که برای نظم‌دهی و زیباسازی محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند . این نوع کمدها حالا دیگر به بخش جدایی‌ناپذیر انواع مبلمان اداری تبدیل شده‌اند ؛ زیرا مجموعه‌ها را از هر گونه شلوغی و بی‌نظمی دور می‌کنند .

در حقیقت با یک چیدمان مناسب و مطلوب ، می‌توانند دکوراسیون داخلی فضای اداری را به یک محیط شیک و تحسین برانگیز تبدیل نمایند . ناگفته نماند که زیبایی کمدهای اداری و نحوه چیدمان آن‌ها ، در تاثیرگذاری روی مراجعه کنندگان و سایر اشخاص هم نقش زیادی را دارند .

کمدهای اداری با عناوین دیگر ( مانند : کمد دکوراتیو و کمد بایگانی ) هم شناسایی می‌شوند . در این راستا باید بیان نمود که کمدهای اداری در اشکال و ابعاد مختلف و متفاوت طراحی و تولید می‌شوند . ضمن آنکه این محصول را می‌توان ۱۱۰ طرح مبلمان اداری شناسایی کرد .

فایل‌های اداری با نام فایل کشو هم در بازار عرضه می‌شود و به عنوان یک محصول پر کاربرد و ضروری در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری وجود دارد . این محصول از مبلمان اداری در شرکت‌ها یا ادارات برای نگهداری و سازماندهی پرونده‌ها ، مدارک ، اسناد ، و اوراق مورد استفاده قرار می‌گیرد .

بهره‌گیری از فایلینگ در محیط‌های اداری و سازمان‌های بزرگ یا کوچک ، امری مهم و ضروری محسوب می‌گردد ؛ چراکه استفاده از فایل اداری باعث می‌شود تا نظم و ترتیب در شرکت یا اداره به وجود آید و یک محیط اداری خاص با زیبایی‌های منحصربه فرد و کم نظیر پدیدار گردد .

فایل کشو را اغلب در طراحی و تولید میزهای اداری استفاده می‌کنند و در این جهت می‌توان بیان نمود که آن‌ها به عنوان مکمل کاربردی برای میزهای اداری می‌باشند . معمولا تعداد کشوهای آن از دو تا چهار کشو ساخته می‌شود که متناسب دلخواه افراد و کارایی آن قابل تغییر می‌باشد .

پارتیشن‌ها ، اتاقک‌های جداکننده‌ای هستند که در راستای استفاده بهینه‌تر از فضای اداری و کاری پدیدار شدند . بهره‌گیری و استفاده از پارتیشن و جداسازی محیط می‌تواند ، بخش‌های خصوصی مناسبی را برای کارمندان به وجود آورد تا با افزایش تمرکز ، راندمان کاری آن‌ها نیز افزایش یابد ؛ علاوه بر آن ، پارتیشن‌ها باعث زیباسازی محیط‌های اداری می‌شوند .

این محصول نوعی از مبلمان اداری به حساب می‌آید که با استفاده از متریال‌های مختلف ( همچون : شیشه ، چوب ، آلومینیوم و ام‌دی‌اف ) طراحی و تولید می‌شوند . این محصول با نام‌های پارتیشن فریم لس و پارتیشن آلومینیوم و پارتیشن MDF به بازار عرضه می‌گردد تا در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری برای دکوراسیون‌ها ، مورد استفاده قرار گیرند .

پارتیشن‌های اداری در مدل‌های و اشکال مختلف ( همچون تک‌جداره و 2 جداره ) تولید می‌شوند که نوع 2 جداره آن ، دارای ویژگی‌هایی مانند عایق صوت و دما می‌باشد . این اتفاق در نهایت سبب تشویق به کار مضاعف و برقراری ارتباط موثر میان کارمند و مراجعه کننده و حتی ارائه ایده‌های تجاری جدید خواهد شد .

دیوارکوب همان پوششی است که بر روی سقف و دیوار استفاده می‌شود و به عنوان جزئی از دکوراسیون اداری بشمار می‌رود . این نوع محصول از اجزای و انواع مبلمان اداری است که جهت زیباسازی دیوارها در محیط‌های تجاری و اداری و حتی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

در واقع دیوارکوب اداری در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه در یک محیط اداری نصب می‌شود . نصب دیوارکوب اداری یا دیوارپوش اداری این امکان را در یک محیط اداری فراهم می‌کند تا چندین فضای کاری شیک و زیبا را در آن محیط ایجاد کرد . این محصول نیز در شرکت‌ها و دفاتر اداری ، مراکز و کلاس‌های آموزشی کاربرد به خصوصی را دارد .

دیوارکوب اداری یک سیستم بسیار کاربردی و زیبا است که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری هم وجود دارد . تنوع رنگ و طرحی دیوارپوش‌ها این امکان را در یک محیط اداری فراهم می‌کند تا بتوان فضای کسل‌کننده و بی‌روح یک محیط اداری را به دنیایی از رنگ‌های جذاب و طراحی شیک و چشم‌نواز تبدیل نمود .

یکی از انواع و اجزای مهم در مبلمان اداری ، دسته اقلام تکمیلی است که خود شامل محصولات متعدد ( همچون : میز تلویزیون اداری ، میز جلو مبلی اداری ، کمد پرینتر و … ) می‌باشد . به طور کلی هدف از به وجود آمدن گروه اقلام تکمیلی ، معرفی دیگر محصولات مبلمان اداری است که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری می‌توان آن‌ها را نیز شناسایی کرد .

این محصولات ، قالبا جدید و پر کاربرد هستند و مکمل خوبی برای میزهای اداری یا بخش‌های مختلف « مانند بخش مدیریت » خواهند بود که در دکوراسیون اداری از آن‌ها برای ست مبلمان اداری یا نیم ست مبلمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند . کاربردهای این گروه از مبلمان اداری بسیار متفاوت است ؛ چراکه هر یک از این محصولات دارای کاربردهای به خصوصی می‌باشند .

در حقیقت کاربرد برخی از آن‌ها برای بهبود عملکرد افراد و مجموعه می‌باشد و بعضی دیگر نیز جهت زیبایی محیط‌های اداری کاربرد دارد ؛ البته ممکن است که یک محصول هر دو این کاربردها را داشته باشد . اما لازم به ذکر است که امروزه اقلام تکمیلی عضوی مهم و جدایی‌ناپذیری از دسته محصولات مبلمان اداری به حساب می‌آید .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری

امروزه بیشتر شرکت‌ها و ادارات به سبک طراحی تجهیزات و مبلمان اداری خود ، بسیار توجه می‌کنند ؛ چراکه وجود تجهیزات و مبلمان اداری با سبک طراحی خاص ، باعث زیبا‌تر شدن جلوه سازمان می‌شود که منجر به جلب توجه بیشتر مراجعین می‌گردد . لیکن با افزایش کسب و کارهای اداری نوپا ، بهره‌گیری از مبلمان اداری با طراحی‌های مناسب نیز بیشتر شده است . همانطور که بیان شد ، مبلمان اداری مجموعه‌ای از ملزوماتی است که برای دکوراسیون اداری استفاده می‌شوند .

اما با در نظر گرفتن دگرگونی‌ها و تحولات زیاد طراحی مبلمان ، این محصولات در سبک‌ها و طرح‌های متنوعی طراحی و تولید می‌گردند . به همین دلیل است که انتخاب‌های متعددی و فراوانی در این زمینه وجود دارد . به بیان ساده ، مبلمان اداری در سبک طراحی‌های جذابی ساخته می‌شود و انواع ملبمان اداری بر این اساس ، شامل سبک‌هایی چون : سلطنتی ، کلاسیک ، مدرن و … می‌باشد . هر یک از این سبک‌ها دارای خصوصیات منحصربه فردی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد .

این موضوع ممکن است که در راستای انتخاب بهترین طرح برای مبلمان اداری ، کمی‌ گمراه‌کننده باشد . البته باید بیان کنیم که گزینش سبک طراحی مبلمان اداری متناسب با سلیقه و بودجه سازمانی که در اختیار است ، انتخاب و تهیه می‌شود . حال در مبحث ۱۱۰ طرح مبلمان اداری قصد داریم که انواع مبلمان اداری براساس سبک طراحی را مورد مطالعه قرار دهیم .

مبلمان سلطنتی اداری از نوع مبلمان‌های بسیار لاکچری و تشریفاتی محسوب می‌شوند . در این سبک از مبلمان اداری ، محصولات همراه با طرح‌های ویژه و خاص خود می‌باشند . در واقع ، محصولات آن دارای نقش و نگار متعدد ، ابعاد و اندازه بزرگ و حتی رنگ‌بندی زیبا می‌باشد که فضای اداری را به یک محیط لاکچری تبدیل می‌کند . به طور خاص ارتفاع میزهای آن ، نسبت به زمین زیاد است و پاها به راحتی بر روی زمین قرار می‌گیرد که راحتی بیشتری را برای افراد به ارمغان می‌آورد .

مبلمان اداری سبک سلطنتی بیشتر در سالن‌های اداری و اتاق مدیریت چیده می‌شود و این سبک مبلمان اداری را می‌توان در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری شناسایی کرد . در ساخت و تولید مبلمان اداری سلطنتی ، تنها از متریال مرغوب و گران قیمت « چوب » در قسمت بدنه استفاده می‌شود که اصولا از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند . روکش‌های این سبک مبلمان اداری ، اغلب از جنس چرم ، جیر ، پارچه ، ورق طلا و ورق نقره است و رنگ‌بندی‌های آن شامل بنفش ، طلایی ، زرشکی و سبز تیره می‌‌باشد که به عنوان رنگ اشرافی شناخته می‌شوند .

این امر موجب می‌گردد که خصوصیاتی ( همچون : رنگ‌بندی تیره و بسیار گرم ، نقش و نگار خاص ، دوام و استحکام بسیار بالا و … ) در محصولات به وجود آید . علاوه بر آن ، به دلیل منحصربه فرد بودن سبک طراحی سلطنتی است که این نوع مبلمان اداری لاکچری با استفاده از نیروی انسانی و کار دست آن‌ها ، به صورت سفارشی تولید می‌گردند .

در برخی از مقالات مبلمان اداری کلاسیک را در کنار مبلمان اداری سلطنتی قرار می‌دهند و خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها را مطابق یکدیگر شناسایی می‌کنند ؛ اما یقینا نمی‌توان بیان نمود که این دو سبک طراحی مبلمان اداری مطابق یکدیگر می‌باشند . در حقیقت باید بگوییم که در جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند . به عنوان مثال مبلمان اداری کلاسیک اغلب در رنگ‌های گرم ( مانند : چوبی ، شکلاتی ، طلایی ، سبز ، سیاه و سفید ) تولید می‌شوند که جدیت و رسمیت زیادی را در فضا اداری می‌افزاید .

به طور کلی ، وجود رنگ‌های گرم در مبلمان سبک کلاسیک باعث صمیمیت زیاد بین حاضر در مجموعه می‌شود . اما گفتنی است که این سبک مبلمان اداری لوکس در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری وجود دارد . در کل وجود مبلمان اداری کلاسیک در هر مجموعه ، موجب بالا رفتن پرستیژ و لوکس شدن محیط اداری می‌شود . نقش و نگارهای حک شده بر روی محصولات آن باعث می‌گردد تا این تجهیزات بسیار به چشم بیایند . لازم به ذکر است که این مبلمان اداری در فضاهای بزرگ با عظمت‌تر دیده می‌شوند و این نوع مبلمان اداری را نمی‌توان در یک محیط کوچک و ساده استفاده کرد .

به علت بهره‌گیری از متریال چوب در سبک کلاسیک و نیز داشتن خصوصیات جذاب ( مانند : پر زرق و برق بودن در طرح و نقش ، ظاهری شیک و زیبا و … ) است که این سبک به عنوان خاص‌ترین و لوکس‌ترین مبلمان اداری معرفی می‌شود . همانا این خصوصیات در سبک کلاسیک باعث شده تا قیمت آن « همچون مبلمان اداری سلطنتی و لاکچری » بالاتر از دیگر سبک‌ها باشد .

مبلمان اداری مدرن از جمله انواع مبلمان اداری ایده‌آل است که می‌تواند بهترین گزینه برای ادارات و شرکت‌های امروزی باشد . مبلمان اداری مدرن در دکوراسیون نوین با هدف کارایی بیشتر ، جهت زیباتر کردن محیط‌های اداری پدیدار شده است . مبلمان اداری مدرن یکی از محبوب‌ترین‌ها در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری شناخته می‌شود . در این سبک طراحی مبلمان ، محصولات شکل زیبایی را در عین بی‌آلایش و سادگی به خود گرفته‌اند .

در واقع ، محصولات مبلمان اداری در سبک مدرن اندکی از شلوغی دوری کرده و به یک سبک بسیار ساده و ظریف تبدیل شده است که در آن بیشتر از خطوط صاف و اشکال هندسی استفاده می‌کنند . گفتنی است که متریال‌های فراوانی در تولید مبلمان اداری مدرن و ایده‌آل استفاده می‌گردد . بهره‌گیری از متریال‌های خاص و استفاده تلفیق از آن‌ها ، یکی از ویژگی‌هایی است که این سبک مبلمان اداری را با سایر مبلمان جدا می‌سازد . بدین ترتیب متریال‌های به کار رفته در این سبک مبلمان عبارتند از : ام.دی.اف ، فلز ، شیشه ، سنگ ، فراورده‌های چوبی است .

مبلمان اداری در سبک مدرن از تنوع طرحی و رنگی بروز شده برخوردار است و رنگ‌های آن ، عموما خنثی و گرم و سرد می‌باشد . رنگ‌های خنثی شامل : بژ ، خاکستری ، مشکی و سفید است که ترکیب زیبایی با رنگ‌های دیگر مانند : قرمز ، آبی ، بنفش و … دارند . مبلمان اداری سبک مدرن مناسب کسب و کار‌های نوین است و در هر فضاهایی « کوچک و بزرگ » قابل استفاده می‌باشد .

در جهان امروز ، گزینش و انتخاب مبلمان اداری در سبک طراحی مینیمال برای دکوراسیون اداری ، امری بسیار مهم و با اهمیت بشمار می‌رود . به جهت آن که دکوراسیون اداری را به سبک مینیمال طراحی کنیم ، باید از مهیا کردن هر گونه مبلمان اداری لوکس و تجملاتی دوری کنیم و بالعکس باید مبلمانی را فراهم کنیم که ساده و شیک و راحت باشد . در این راستا باید بیان کنیم که شعار این سبک طراحی مبلمان اداری « زیبایی در سادگی » می‌باشد .

محصولات مبلمان اداری در این سبک با طراحی خاص و کاربردی خود ، ظاهر شیکی را به دکوراسیون اداری اضافه می‌کنند . لازم به ذکر است که مبلمان اداری مینیمال از مهم‌ترین و شیک‌ترین سبک‌ها در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری بشمار می‌رود . به طور خاص میزها در مبلمان اداری مینیمال ، از دسته میزهای اداری مدرن و جدید به حساب می‌آیند که با ترکیب دو متریال ( مانند فلز و ام دی اف ) ساخته می‌شوند . در واقع ، پایه این میزها از جنس فلز است که پوشش رنگ آن الکترواستاتیک می‌باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است .

از سویی دیگر ، در این سبک برای جداسازی و تفکیک بخش‌های مختلف یک اداره ، از دیوارکشی‌های قدیمی پرهیز شده است . به جای آن از پارتیشن‌های اداری ( اعم از : آلومینیوم و شیشه‌ای و فریم لس ) استفاده در دکوراسیون می‌شوند که نه تنها زیبایی و سادگی بی‌نظیری را به فضای اداری می‌بخشد ؛ بلکه موجب افزایش تعامل میان افراد نیز می‌شود .

مبلمان اداری نئوکلاسیک ، یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن محیطی لوکس و جذاب است که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری طرفداران خاص خودش را دارد . در این سبک طراحی مبلمان اداری ، امکان استفاده از عناصر ساده و امروزی وجود دارد و از ویژگی‌های اصلی این نوع مبلمان بشمار می‌رود که طرفداران این سبک را مجذوب خود می‌کند . در حقیقت مبلمان اداری به سبک نئوکلاسیک حالت بروز شده سبک کلاسیک می‌باشد ؛ به طوری که با حفظ ویژگی‌های مبلمان اداری سبک کلاسیک یعنی تجملاتی و سلطنتی و گران قیمت با تلفیقی از سبک مدرن احساس راحتی بیشتری به افراد می‌دهد .

جهت نشان دادن محصولات این سبک می‌توان به دیوارپوش‌ها و کف‌پوش‌های منحصربه فرد اشاره کرد . گاها میزهای این سبک را با پایه‌های فلزی نازک و صفحه سنگی نیز می‌سازند . در این بین خبری از مبل‌های بزرگ و میزهای بزرگ پانل بسته با طراحی‌های معرق یا سطح میز منبت کاری شده ، نیست ؛ اما گفتنی است که در میز و صندلی و مبل این سبک از چوب خیلی ظریف و کم استفاده می‌گردد . در سبک نئوکلاسیک به جای روکش‌های چرم نیز از پارچه‌های کتان استفاده می‌شود .

در سبک نئوکلاسیک ، رنگ‌های زیبایی چون : بژ ، سفید ، صدفی ، طوسی ، نسکافه ای و کرم دیده می‌شود و در جهت ایجاد تنوع از ترکیب یک رنگ سرد و یا گرم « مانند قهوه‌ای تیره یا سرمه‌ای » نیز استفاده می‌گردد . البته این سبک برعکس سبک مدرن و کلاسیک ، طبق موقعیت شغلی و نوع مخاطب انتخاب نمی‌شود ؛ بلکه افراد کاملا به دلیل علاقه خود آن را انتخاب می‌نماید .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

در رابطه با استاندارد مبلمان اداری باید بگوییم که کیفیت همواره ارتباط مستقیمی را با سه عامل مهم و اساسی « راحتی و استحکام و ظاهری زیبا » دارد و خوب بودن جلوه نهایی آن ، همراه با تکنیک تولید و طراحی حاصل می‌گردد . به واقع در هنگام انتخاب و گزینش یک مبلمان دارای استاندارد ، تمرکز بر کیفیت آن می‌باشد . این سه عامل حیاتی برای محیط و مبلمان اداری به حساب می‌آیند ؛ چراکه کار کردن در شرایط مساعد و مناسب را برای افراد ایجاد می‌کنند که در رشد بیشتر کسب و کارها ، موثر خواهند بود .

افراد تنها زمانی می‌توانند کارایی بالایی از خود به جایی بگذارند که در محیط اداری خود ، مشغول به استفاده راحت از مبلمان اداری مستحکم ، با ظاهری زیبا باشند . به طور کلی وجود متریال مناسب و مطلوب در یک مبلمان اداری با کیفیت می‌تواند به تحقق « راحتی و استحکام و ظاهری زیبا » کمک کند . در نهایت ممکن است که احساساتی ( چون : حس آرامش ، آسایش یا هیجان و انرژی ، حس دوستانه و گرم و یا حتی حس خشم و اضطراب آوری ) را القا نماید .

از سویی دیگر ، افراد توسط معیارهای مختلف اقدام به انتخاب و خرید مبلمان اداری با کیفیت می‌کنند ؛ یکی از این راه‌ها ، شناخت متریال‌ها است . به بیان ساده ، برای افراد امکان را فراهم می‌کند تا میان ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، مدل‌های مختلف از مبلمان اداری با کیفیت را شناسایی کرده و سپس برای شرکت خود انتخاب و خرید کنند . همانطور که می‌دانید ، در تولید مبلمان اداری از متریال‌های متفاوتی استفاده می‌گردد و این متریال‌ها شامل : چوب ، MDF ، فلز ، شیشه و … می‌باشند ؛ البته ممکن است که به صورت ترکیبی هم ساخته شوند .

این متریال‌ها باید در تناسب و ترکیب با هم ، هارمونی و زیبایی‌هایی را داشته باشند . البته شایان به ذکر است که متریال‌ها در جهت هویت دادن به مبلمان اداری با کیفیت ، نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا می‌کنند و به شکل کلی ، دوام مبلمان اداری به متریالی بستگی دارد که در تولید آن به کار رفته است . بدین سبب بررسی انواع متریال‌ها ( از نظر زیبایی شناسی ، مقاومت ، طول عمر و موضوعاتی از این قبیل ) در جهت شناسایی مبلمان اداری با کیفیت ، کمک‌کننده خواهد بود .

جهت ساخت و تولید لاکچری‌ترین و لوکس‌ترین محصول مبلمان اداری از متریال چوب استفاده می‌گردد که یکی از بهترین متریال‌ها در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری به حساب می‌آید . تنه درختان طبیعی ( چون : راش و بلوط و گیلاس ) ، ساختار متریال چوب را تشکیل می‌دهند که از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند . لازم به ذکر است که در برخی موارد نیز از چوب طبیعی برای ساخت مبلمان اداری به سبک مدرن و مینیمال « بدون تزئینات اضافه » استفاده می‌شود .

این متریال طبیعی ، نه تنها مقاومت بالایی دارد ؛ بلکه می‌تواند زیبایی خاصی را در محیط‌های اداری از خود به نمایش بگذارد و می‌تواند حس گرم و مثبتی را به فضاهای خشک اداری انتقال دهد . در واقع ، محصولات آن معمولا همراه با هنر منبت‌کاری مزین می‌گردند تا شکلی خاص و برجسته پیدا کنند که در رنگ‌بندی تیره و خاص طراحی و تولید می‌شوند . این امر موجب می‌گردد تا یک دکوراسیون کلاسیک با جلوه سلطنتی ، همراه با مبلمان اداری خاص و شکیل ایجاد می‌شود .

ناگفته نماند که بهره‌گیری و استفاده از متریال چوب ، میزان دوام و استحکام مبلمان اداری را در برابر مخرب‌های محیطی افزایش خواهد داد ؛ زیرا چوب درختان طبیعی مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش و گردوغبار هستند و می‌تواند وزن‌های سنگین را تحمل کند . مبلمان اداری چوبی ، اساسا به واسطه استفاده از متریال مقاوم از قیمت بسیار بالایی برخوردار است .

یکی دیگر از متریال‌هایی که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری برای تولید آن نیز استفاده می‌شود ، ام دی اف است . متریال MDF با استفاده از ذرات چوب و فشرده کردن آن‌ها ، با کمک حرارت و چسب تولید می‌شود و رویه آن از انواع روکش‌ها « چوبی یا پلاستیکی » می‌باشد که تنوع طرحی و رنگی متعددی ( کاملا بروز شده و قیمت مناسب ) را دارد .

به طور کلی ، به دلیل آنکه نوع چسب استفاده شده در تولید محصول مبلمان اداری ام دی اف متفاوت است و با حرارت بالا نیز فشرده می‌شود ؛ این محصولات از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و حرارت و سایش برخوردار هستند . به بیان دیگر ، محصولات مبلمان اداری با متریال ام دی اف ، استحکام خوبی را دارند و می‌توان از آن‌ها در هر شرایط آب و هوایی و اقلیمی استفاده کرد .

در حقیقت ام‌دی‌اف امروزه یکی از مناسب‌ترین متریال‌ها است که همواره برای ساخت محصولات مبلمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سوی تولیدکنندگان مبلمان اداری به عنوان یک متریال ایده‌آل معرفی می‌شود ؛ زیرا این نوع متریال دارای ویژگی‌های است که به برخی از آن‌ها اشاره شد . شایان به ذکر است که طرفداران این مدل مبلمان اداری ، روزانه در حال افزایش می‌باشد .

از دیگر خصوصیات این نوع مبلمان اداری می‌توان به سبکی در وزن و مقاوم در برابر ضربه اشاره کرد که جابجایی محصولات را آسان می‌کند و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد . محصولات مبلمان اداری با متریال MDF ساختار مدرنی را برای مبلمان اداری پدیدار می‌کند . از سویی ، در صورت هر گونه آسیب یا خرابی برای این نوع میزها ، امکان تعمیر سریع یا تعویض آسان نیز وجود دارد .

فلز از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین متریال‌ها برای ساخت انواع مبلمان اداری به حساب می‌آید . فلز از انواع متریال مورد استفاده در تولید مبلمان اداری قرار می‌گیرد و در جهان امروز گاها دیده می‌شود که حداقل چند مورد از محصولات مبلمان اداری پرکاربرد از جنس و مواد فلزی هستند .

برخی از آن‌ها ، محصولاتی چون : میز و صندلی اداری ، پارتیشن ، فایل ، کمد ، قفسه و مواردی از این قبیل می‌باشد . این محصولات معمولا از جنس فلزات مختلفی ساخته می‌شوند که شامل فلزاتی نظیر : آهن ، استیل ، آلومینیوم و … می‌باشد . البته می‌توان بعضی از این نوع مبلمان اداری را در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری شناسایی کرد .

مبلمان اداری با متریال فلز ، دارای استحکام و مقاومت و دوام بالایی است و از خود زیبایی و کارآمدی مناسب و مطلوبی را به نمایش می‌گذارد . یک مبلمان اداری فلزی ، رایج در سبک مدرن است و از طراحی ساده « همراه با اشکال هندسی و رنگ‌های متعدد » پیروی می‌کند که می‌تواند باعث افزایش جذابیت و پرستیژ محیط اداری می‌شود .

اما چند نکته مهم را در رابطه با این نوع مبلمان اداری نباید فراموش کرد . جهت بررسی این نکات می‌توان به گران بودن برخی از فلزات اشاره کرد و همچنین سنگین بودن بعضی از فلزات باعث گردیده تا حمل و نقل و جابجایی آن‌ها کمی دشوار شود . گاها خوردگی و تغییر رنگ‌هایی در برخی از فلزات اتفاق می‌افتد که دلیل آن حساس بودن فلز به رطوبت ، اسید ، باکتری و قارچ است .

ادغام دو یا چند متریال ، یکی از مدرنیته‌ترین روش‌ها برای تولید و ساخت انواع مبلمان اداری می‌باشد که امروزه در انواع سبک طراحی مبلمان ( اعم از مدرن ، مینیمال ، نئوکلاسیک و … ) برای دکوراسیون‌های اداری به اجرا در می‌آید . هدف از این آمیختگی ، پدیدار کردن یک محصول خاص است که دارای خصوصیات منحصربه فرد « از درهم شده چند متریال » می‌باشد .

به عنوان مثال می‌توان به ترکیب متریال MDF و فلز اشاره کرد که در جهت ساخت مبلمان اداری با طراحی خاص و زیبا استفاده می‌شود . در این شیوه ، از فلزات برای قسمت حمایتی و تثبیت کننده و از ام.دی.اف برای قسمت‌های دیگر از مبلمان می‌توان بهره برد . متریال ام‌دی‌اف و فلز هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند که با ترکیب آن‌ها ، مبلمان اداری با کیفیت و زیبا می‌شود .

میزهای پایه فلزی از جمله این محصولات است که در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری هم وجود دارند و مناسب برای هر نوع محیط اداری می‌باشند . این نوع محصولات امکان تغییر ارتفاع و زاویه را دارند و قابل تنظیم هستند ؛ زیرا از فلز به عنوان پایه و برای ساخت قسمت‌های بنیادین این نوع مبلمان استفاده می‌گردد .

از سویی ، ام دي اف دارای تنوع بالا در طرح و رنگ است که با پلاستيك ، فيبر گلاس ، چرم يا پارچه پوشانده مي‌شود . این متریال بهترین گزینه برای ساخت مبلمان اداری با متریال ترکیبی است که به خوبي مي‌تواند پاسخگوي سليقه افراد مختلف باشد . در حقیقت ، ترکيب این دو متريال باعث كاهش وزن نسبي مبلمان مي‌شود كه در نتيجه قابل حمل بودن آن را بهبود مي‌بخشد .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری
در راستای مطالعه مقاله ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) و شناسایی انواع مبلمان اداری به جدول زیر توجه بفرمایید :

معیارها

متریال‌ها

سبک طراحی

وزن

قیمت

نقطه قوت

نقطه ضعف

چوب

کلاسیک و سلطنتی

بالا

بسیار بالا

دوام بسیار بالا ، لوکس

هزینه بردار

mdf یا فرآورده چوبی

مدرن

پایین

پایین

دوام نسبتا بالا ، لاکچری

خط و خش پذیری

فلز

مدرن

نسبتا بالا

نسبتا بالا

مقاوم در برابر وزن بالا ، جذاب

شدیدا آسیب پذیر در برابر آب و رطوبت

ترکیبی

کلاسیک ، سلطنتی ، نئوکلاسیک و مینیمال

نسبتا پایین

نسبتا پایین

دوام بالا شیک

نسبتا خط و خش و گاها آسیب پذیر

۱۱۰ طرح مبلمان اداری

پس از بررسی چند نکته مهم در رابطه با شناسایی انواع مبلمان اداری ، قصد داریم که به رسیدگی بعضی از معیارهای ۱۱۰ طرح مبلمان اداری بپردازیم . مبلمان اداری از مقیاس‌های مختلف در طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان پیروی می‌کند تا به تولید انبوه و توزیع در بازار برسد . در نهایت ، به شناسایی انواع مبلمان اداری و اجزای آن ، در یک فضای اداری راحت ختم می‌شود .

این امر در جهت بهبود سلامت ، ایمنی ، بهره‌وری و رضایت افراد کمک کننده خواهد بود و به نوعی یک سرمایه‌گذاری ضروری برای هر شرکتی به حساب می‌آید که می‌خواهد یک محیط اداری و کاری مثبت را دارا باشد . به طور کلی طراحی مبلمان اداری باید با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف ( کاربردی ، زیبایی شناختی ، ارگونومیک ، اقتصادی و اجتماعی ) انجام گردد .

مبلمان اداری باید متناسب با عواملی « چون : متراژ ، نور ، رنگ ، سبک و کاربرد فضای اداری » طراحی و تولید شود . طراحی و چینش محصولات نباید مانع حرکت و گردش هوا شود و سبب شلوغی و آشفتگی محیط گردد . علاوه بر آن مبلمان باید با سایر عناصر دکوراسیون فضای اداری هماهنگ باشد تا یک تعادل بین رسمیت و راحتی ایجاد کند .

طراحی مبلمان اداری متناسب با کارکردهای لازم و مناسب برای انجام انواع فعالیت‌های در فضای اداری صورت می‌گیرد ، مانند صندلی‌های اداری که قابلیت‌هایی ( تنظیم و چرخ‌دار و نرم ) را دارند تا افراد راحت‌تر بر روی آن بنشینند و از هر گونه خستگی و درد دور شوند . یکی از معیارهای مهم در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری به حساب می‌آید .

کیفیت و مقاومت مواد اولیه از دیگر معیارهای است که در هنگام طراحی مبلمان اداری لازم به آن توجه شود تا در طول زمان بیشتری مورد استفاده قرار گیرند . در واقع ، مبلمان باید تحمل بسیار بالایی در برابر فشار ، سایش ، خط و خش ، خوردگی ، حرارت ، رطوبت و آفتاب داشته باشند . ناگفته نماند که در بخش‌های قبلی چند مورد از متریال‌های با کیفیت شناسایی گشتند .

از دیگر مقیاس‌هایی که در زمان طراحی انواع مبلمان اداري به آن توجه می‌شود ، زیبایی و استحکام است . چراکه داشتن یک مبلمان اداری با ظاهری زيبا ، رنگ‌های جذاب ، بافت و جزئيات بهتر می‌تواند به زينت فضاي اداری بیافزاید و از هر گونه خم شدن و شكستن و تغيير شكل محصولات جلوگيري نماید ؛ البته این مسئله نیز در بخش سبک طراحی بررسی شد .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

اگر در هنگام انتخاب و گزینش یک محصول از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، به روش تولید آن‌ها فکر می‌کنید ؛ شاید خواندن این راهنمای کوتاه درباره مراحل ساخت مبلمان اداری و میز اداری برای شما کمک کننده و جذاب باشد تا در زمان خرید مبلمان اداری با کیفیت و مناسب از آن بهره ببرید .

البته گاها ممکن است که برخی از انواع مبلمان اداری و بعضی از مدل‌های مختلف آن ، هر کدام به شکل و شیوه خاص خود ساخته شوند و معمولا تفاوت‌هایی را در فرآیند تولید انبوه دارند . با این حال همیشه اصول کلی وجود دارد که طی آن مبلمان اداری تولید می‌گردد ؛ به طور مختصر در این بخش می‌خواهیم که این موضوع را بررسی کنیم .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

عملکردهای ساخت مبلمان اداری متناسب با موضوعات مختلف ( چون : نوع مبلمان یا نوع محصول و مواد مورد استفاده در آن و چند عامل دیگر ) صورت می‌پذیرد که می‌تواند متفاوت باشد . بدین جهت در ادامه مقاله ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) ، مروری کلی بر مراحل ساخت مبلمان اداری خواهیم داشت .

طراحی ، اولین گام در تولید انواع مبلمان اداری « مانند میز اداری » است . در طراحی به تعیین موضوعات مختلف و مهم ( مثل : ابعاد و اندازه ، متریال و مواد اولیه ، سبک طراحی و مواردی از این قبیل ) پرداخته می‌شود که با دگرگونی‌های تکنولوژی و صنعت در طول زمان ، به استانداردهای مطلوب خود رسیده است .

شایان به ذکر است که در گذشته‌ای نه چندان دور ، طراحی‌ها بر روی کاغذ انجام می‌شدند . اما امروزه وجود نرم‌افزارهای متعدد ، این امکان را فراهم کرده است تا مهندسین طراحی مبلمان اداری با استفاده از این نرم‌افزارها ( پیش از تولید ) ، تصورات ذهنی خود را ( با جزئیات کامل و در قالب طرح‌های سه بعدی ) ترسیم کنند .

در این بخش مهندسین طراح با بهره‌گیری از تخصص و تجربه طراحی صنعتی خود اقدام به طراحی می‌کنند و باید با اهدافی چون کارایی محصول ، کاربرد آن ، نیازهای کاربران و … مطابقت داشته باشد . به عنوان مثال می‌تواند به میز مدیریت « یکی از محصولات ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » اشاره کرد که باید با در نظر گرفتن ابعاد استاندارد و مواد اولیه به کار رفته با کیفیت آماده سازی شود .

پس از تکمیل طراحی یک محصول و گذر از گام اول برای تولید مبلمان اداری ، مواد اولیه یا همان متریال مورد استفاده در ساخت مبلمان اداری ارزیابی و گزینش می‌شود . ناگفته نماند که در اغلب موارد این دو مرحله به موازات یک‌دیگر انجام می‌شوند ؛ زیرا برای مهندسین طراح مبلمان اداری مهم است که بدانند ، طراحی خود بر اساس چه متریالی انجام می‌گردد .

به عبارت ساده ، متریال می‌تواند بر اساس نوع مبلمان اداری تولید شده ، انتخاب شود که شامل چوب و MDF ، فلز و شیشه ، در اغلب اوقات ترکیبی از آن‌ها باشد . به طور کلی ملاحظات زیادی درباره ارزیابی و گزینش مواد اولیه مناسب برای ساخت مبلمان اداری وجود دارد که باید به آن توجه نمود .

در جهت مثال می‌توان به استفاده از چوب در کانتر اداری اشاره کرد که می‌تواند برای قسمت پذیرش و فضاهایی با تردد بالا ، گزینه مناسب و با دوامی نباشد ؛ در حالی که این متریال در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری برای میز مدیریت ، گزینه شیک و لاکچری به حساب می‌آید . بدین جهت برای انتخاب متریال مناسب ، باید با ویژگی‌ها و کاربردهای این مواد اولیه‌ها آشناییت داشت .

در این مرحله ، برش و شکل دادن به متریال انجام می‌پذیرد که باید بر اساس مشخصات و اندازه‌های ارائه شده در طراحی مبلمان اداری صورت بگیرد . در حقیقت از ابزارهای تخصصی و صنعتی ( مانند : دستگاه‌های برش ، اره ، مته و … ) برای شکل دادن به چوب یا فلز ، استفاده می‌کنند .

لازم به ذکر است که در کارگاه‌های کوچک نیز ، این گام بعضا به کمک نیروی انسانی چیره دست و تجهیزات نیمه اتوماتیک یا نیمه صنعتی انجام می‌شود . از طرفی در مورد محصولات خاص ( مانند میز مصنوعات چوبی ) ، بیشتر از مهارت و هنر دست استاد نجار بهره می‌گیرند که بسیار دارای اهمیت است و در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری هم به آن توجه می‌نمایند .

بعد از مرحله برش و شکل دادن قطعات و بخش‌های مختلف مبلمان اداری ، به مرحله مونتاژ می‌رسیم که قطعات یک محصول به یک‌دیگر متصل می‌شوند . به طور کلی با بهره‌گیری از اتصالات و یراق‌آلات مختلف که شامل استفاده از چسب و پیچ یا سایر اتصال‌دهنده‌ها است ، قطعات در کنار هم قرار می‌گیرند .

جالب است بدانید که در بسیاری از کارخانه‌جات تولید مبلمان اداری ، انجام بخشی از کار مونتاژ به خریداران نهایی محصول محول می‌شود . البته این محصولات همواره با دقت فراوانی تولید می‌گردند و قطعات از نظر ابعاد و اندازه بسیار دقیق ساخته می‌شوند تا خریدار نهایی بتواند ، بدون زحمت و نگرانی کار مونتاژ را با ابزارهای اولیه خود انجام دهد .

اکنون به گام ظریف کاری می‌رسیم که بیشتر در تولید محصولات کلاسیک انجام می‌شود . به بیان ساده در ساخت میز اداری چوبی ، بعد از مونتاژ به یک مرحله با نام رنگ‌کاری محصول نیاز است که پس از آن کارهایی ( مانند سمباده زدن ، صاف کردن سطح میز ، ایجاد پوشش محافظ « مثل لاک الکل » و … ) در این گام انجام می‌شود .

در نهایت عملیاتی از تولید مبلمان اداری باید مواردی مثل روکش و اکسسوری‌ اداری به آن اضافه شود . این امر نیز بیشتر در شرایط کلاسیک تولید مبلمان اداری مورد توجه است . در جهت مثال می‌توان به پوشاندن بخش‌های مختلف با پارچه ، چرم و مواردی از این قبیل و یا نصب لاستیک برای زیر پایه‌ها و موارد مشابه اشاره کرد که در این بخش انجام می‌گردد .

در قدم نهایی ، قبل از اینکه محصول مبلمان برای مشتری یا فروشگاه‌ها ارسال شود ؛ تحت بررسی‌های کنترل کیفیت قرار می‌گیرد . چراکه محصول نهایی باید با مشخصات طراحی مبلمان اداری مطابقت داشته و باید از هر گونه مشکل عاری باشد . در واقع با انجام این بخش ، تولیدکنندگان می‌توانند مبلمان اداری باکیفیت و کاربردی را به دست مصرف‌کنندگان برسانند .

شایان به ذکر است که مراحل تولید برای هر یک از اقلام و محصولات مبلمان اداری متفاوت است . مثلا اقلامی در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری وجود دارد که در جزئیات اجرا با یکدیگر متفاوت هستند . جهت اشاره به این موارد می‌توان ، تولید محصولاتی چون : میز اداری ، صندلی اداری ، کانتر و صندلی‌های انتظار و … را نام برد .

از سویی دیگر متریال به کار رفته در تولید یک محصول نیز می‌تواند موجب تغییر مراحل تولید شود . به طور مثال قطعات محصولات چوبی بیشتر در کارگاه نجاری و برش چوب در آنجا ساخته می‌گردند . اما قطعات ساختاری از یک صندلی اداری به طور انبوه در قالب‌های تولیدی قطعات پلاستیکی و فلزی ، ساخته می‌شوند .

در کل طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری باکیفیت و استاندارد یک امر تخصصی و پیچیده از نظر طراحی و تولید به حساب می‌آید و نمی‌توان آن را در هر محیطی اجرا کرد . طراحی و ساخت مبلمان اداری همواره نسبت به مبلمان خانگی ، نیازمند دقت و رعایت پیچیدگی‌های بیشتری است ؛ زیرا که از مبلمان اداری در کنار زیبایی ، انتظار دوام و کارایی بیشتری وجود دارد .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
راهنمای خرید

خرید مبلمان اداری یکی از اقدامات مهم برای طراحی و تجهیز محیط‌های اداری محسوب می‌شود که باید با دقت و توجه بسیار انجام گردد . مبلمان اداری نه تنها برای راحتی و کارایی کارمندان دارای اهمیت است ؛ بلکه برای نشان دادن اعتبار و قدرت شرکت‌ها نیز ، امری مهم تلقی می‌شود .

در این راستا بهره‌گیری از یک راهنمای خرید مبلمان اداری با کیفیت ، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد ؛ چراکه انتخاب و گزینش صحیح را می‌تواند ، به یک خرید مطلوب « از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » منتهی کند . در این بخش قصد داریم که در جهت خرید مبلمان اداری استاندارد ، یک راهنمای خرید را مورد بررسی دقیق قرار دهیم .

ناگفته نماند که راهنمای خرید مبلمان اداری دارای استاندارد و کیفیت ، متشکل از موضوعات و عناوین تاثیرگذار در خرید آن است . در حقیقت هر یک از این موضوعات می‌تواند ( به طور مستقل و جداگانه ) ، بر روی انتخاب و خرید مبلمان موثر باشد . حال می‌خواهیم ، در چهار گام به توضیح یک راهنمای خرید مبلمان اداری بپردازیم .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

در این بخش از مقاله ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) ، گفتنی است که در گام نخست به هنگام خرید مبلمان اداری باید با در نظر گرفتن یک سری نکات مهم ( اعم از : فضای اداره ، برندهای تولیدکننده ، تعیین بودجه مورد نیاز ) ، اقدام به انتخاب و گزینش مبلمان اداری مطلوب و مناسب کرد .

ابتدا باید به فضای محیط اداری و سایر بخش‌های آن نیز توجه نمود ؛ چراکه در انتخاب و خرید مبلمان اداری و انواع آن ، بسیار حائز اهمیت می‌باشد . در واقع فضای اداری یا سایر بخش‌های آن می‌تواند در تعیین ابعاد و اندازه مبلمان ، اثر بگذارد و ضمن آنکه می‌تواند در چیدمان و جا نمایی‌ها هم موثر باشد .

به عنوان مثال مبلمان اداری کوچک « همراه با سبک مدرن ، مینیمال یا نئوکلاسیک و رنگ‌های ترکیبی » نیز ، مناسب برای استفاده در محیط‌های کوچک و با محدودیت است . بنابراین بهتر است که میزان فضای موجود و محدودیت‌های آن را در نظر گرفت و سپس اقدام به انتخاب و خرید مبلمان نمود . این مسئله موجب می‌گردد تا یک مبلمان اداری زیبا انتخاب و به طور هدفمند خریداری شود .

اما در نقطه مقابل مبلمان اداری بزرگ وجود دارد که برای محیط‌های بزرگ و فاقد محدودیت ساخته می‌شود . در مبلمان می‌توان از هر نوع سبک‌هایی ( اعم از : کلاسیک و مدرن تا مینیمال و نئوکلاسیک و … ) بهره برد . به طور کلی این نوع مبلمان اداری در جهت ایجاد تناسب و زیبایی در فضای اداری کمک کننده خواهد بود .

همانطور که مطلع هستید ، شرکت‌های متعددی در صنعت طراحی و تولید و اجرای مبلمان اداری مشغول به طراحی انواع مبلمان می‌باشند . امروزه این برندها در بازار خود را به عنوان تولید و اجرا کنندگان خوش نام معرفی می‌کنند ؛ زیرا از طروق متعدد ( با بهره‌گیری از نوآوری ، فناوری ، کار و پژوهش بروز ) ، مشغول به طراحی و تولیدات پیشرفته و بهینه می‌باشند .

در حقیقت محصولات مبلمان اداری این برندها دارای طراحی خلاقانه و هنری ، همراه با بهترین و با کیفیت‌ترین متریال می‌باشند که زیبایی و کارایی را می‌توان به وضوح در آن‌ها مشاهده کرد . اما لازم به ذکر است که یک برند معروف و خوشنام هیچ‌گاه کیفیت را در تولیدات خود ، به خاطر موضوعات غیر از بین نمی‌برند .

به این دلیل است که تنها تعداد اندکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید و اجرای مبلمان می‌توانند ، در این راه قدم بگذارند و خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت مبلمان اداری معرفی کنند . به بیان ساده ، تنهایی این نوع شرکت‌ها در زمینه طراحی و تولید و اجرای مبلمان اداری پیشرو و پیشگام هستند .

به این ترتیب می‌توان بیان نمود که شناسایی برند‌های فعال ، یکی دیگر از عوامل موثر در هنگام خرید بهترین مبلمان اداری است ؛ چراکه این برندها با تکیه بر سابقه و تجربه خود به تولید مبلمان اداری می‌پردازند . ناگفته نماند که گاها مصرف کنندگان مبلمان ، از این مبحث به عنوان یک اصل برای خرید مبلمان اداری دارای استاندارد استفاده می‌کنند .

تعیین بودجه ، یکی از عناصر مهم و اساسی در گام اول برای خرید مبلمان اداری به حساب می‌آید که باید قبل از خرید مبلمان انجام گردد . تعیین بودجه همواره متناسب با موضوعاتی چون : تعداد و نوع مبلمان مورد نیاز شرکت‌‎ها ، نوع فعالیت و کاربرد و ویژگی‌های یک مبلمان استاندارد ، راحتی و عملکرد مبلمان ، هزینه حمل و نصب مبلمان انجام می‌گردد .

در واقع محدود بودن بودجه می‌تواند به طور جداگانه هر یک از این موضوعات تحت الشعاع قرار دهد و ممکن است که مبلمان اداری را از استانداردهای خود دور کند . بدین جهت ، نباید اهمیت تعیین بودجه را برای خرید مبلمان اداری با کیفیت ، نادیده گرفت ؛ زیرا می‌تواند به یک خرید نامطلوب منتهی شود .

البته نباید فراموش کرد که ۱۱۰ طرح مبلمان اداری و نیز تمام محصولات موجود در آن ، از یک دامنه قیمتی مناسب و مطلوب پیروی می‌کنند . این امر باعث شده است که خریداران مبلمان برای خرید محصولات با کیفیت ، ابتدا محصولات ۱۱۰ طرح مبلمان اداری را ارزیابی و گزینش و خریداری نمایند .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

قدم دوم در راهنمای خرید مبلمان اداری مراجعه به فروشگاه عرضه کننده مبلمان است . شرکت‌های تولیدکننده بعد از طراحی و تولید انواع مبلمان اداری شیک و زیبا ، آن را به بازار عرضه می‌کنند تا خریداران جهت شناسایی و خرید یک محصول دارای استاندارد از آن بهره ببرند . از این رو مبلمان اداری باید برای معرفی « از طرف تولیدکنندگان » ، در فروشگاه‌های معتبر عرضه گردد .

در ارتباط با فروشگاه عرضه‌کننده باید بگوییم که هنگام مراجعه به یک فروشگاه سرشناس و ارزشمند باید به چند مسئله حائز اهمیت توجه کرد تا یک خرید مطمئن و نفیس حاصل شود . این مسئله شامل مواردی مانند : شناسایی فروشگاه حقیقی و مجازی ، ارائه مشاوره ، فراگیر بودن یک طرح خاص از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری  و … است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم .

در این قسمت از مبحث « ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » باید ذکر کنیم که انواع مبلمان اداری در فروشگاه‌های مختلفی ( اعم از حقیقی و مجازی ) عرضه می‌شوند . امروزه تنوع مبلمان اداری بسیار است ، به این خاطر با کیفیت‌ترین مبلمان اداری را نمی‌توان از یک فرشگاه بی‌نام و غیر معتبر تهیه و خریداری نمود .

از سوی دیگر ، یکی از اساسی‌ترین اهداف فروشگاه‌های عرضه‌کننده این است که شرایط مناسبی را در اوج امنیت و آرامش ایجاد نمایند . به طور کلی این شرایط باید در فروشگاه و سایت ( حقیقی یا حضوری و مجازی یا اینترنتی ) وجود داشته باشد تا خریداران جهت انتخاب و خرید مبلمان اداری از آن بهره ببرند .

در این راستا ، خریداران با حضور در فروشگاه حقیقی موجود در سطح شهر و به کمک حواس پنجگانه ، خود شناسایی و ارزیابی دقیق بهترین مبلمان اداری می‌پردازد تا به خرید یک مبلمان اداری مناسب و مورد نظر ختم گردد . این نوع فروشگاه‌ها از بازارهای قدیمی برای عرضه مبلمان اداری محسوب می‌شوند .

اما فروشگاه‌های مجازی یا اینترنتی در جهت بهبود وضعیت دریافت اطلاعات ( مانند : نوع طرح ، نوع رنگ ، ابعاد و اندازه و … ) از مبلمان اداری و نیز به ارمغان آوردن سهولت و آسانی ، در خرید به وجود آمدند تا خریداران به سرعت انواع مبلمان اداری با کیفیت را ارزیابی و شناسایی و در نهایت آن را خریداری کنند .

در فروشگاه‌ها گاها قسمت‌هایی وجود دارد که در آن افراد به ارائه مشاوره مطلوب می‌پردازند . همواره مشاوره برای طراحی و ساخت و اجرای مبلمان اداری ، نقش بسزایی را ایفا می‌کند که در هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری دارای استاندارد و کیفیت ، باید به آن توجه کرد .

در حقیقت مشاوره یک موضوعی حیاتی و مهم در زمان خرید به حساب می‌آید ؛ زیرا عدم توجه به این نقش می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای شرکت‌ها پدیدار آورد . از طرفی ، عدم تجربه هیچگاه به سرانجام ارائه مشاوره ختم نمی‌شود ؛ چراکه مشاوره‌دهنده یا گروه مشاور باید تجربه کافی را در این زمینه داشته باشند تا بهترین کمک را خریداران بنماید .

در غیره این صورت ، ارائه مشاوره را نمی‌توان به عنوان یک معیار کارشناسی شده دانست . باید توجه داشت که بهترین مشاوره تنها توسط برندهای فعال در این زمینه و تیم مشاوره آن‌ها صورت می‌گیرد ؛ بنابراین در این مرحله باید به موضوع مشاوره توجه ویژه‌ای نمود . در این راستا می‌توان بیان نمود که در فروشگاه‌های اینترنتی مشاوره به صورت مجازی و آنلاین امکان می‌پذیرد .

مطلع هستید که انتخاب و گزینش مبلمان اداری نباید به خریدی نامناسب و نامطلوب منتهی گردد . از آنجا که خرید محصول « از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » ، یک عمل بسیار سخت و دشوار محسوب می‌شود ؛ بنابراین باید از بین برندهای تولیدکننده با تجربه‌ای که کیفیت و قیمت مناسب را در اولویت خود قرار می‌دهند ، خرید کنید .

اما ، در جهان امروز پیچیدگی‌هایی در خصوص خرید مبلمان دست دوم یا خرید مبلمان اداری سفارشی ( کارنکرده و نو و تازه ) وجود دارد که در هنگام ورود به فروشگاه می‌تواند کمی گمراه‌کننده باشد . خریداران مبلمان اداری نمی‌دانند که خرید کالای دست دوم منجر به ایجاد هزینه‌های مازاد می‌شود یا یک گزینه اقتصادی به حساب می‌آید .

اکنون باید بگوییم که بسیاری از مدیران ، انتخاب و خرید کالای دست دوم را یک رویه عادی برای تجهیز نمودن شرکت می‌دانند . برخی از آنان این انتخاب را به صرفه به حساب می‌آورند و بی‌چون و چرا از خرید خود رضایت دارند . اما بعضی دیگر نیز هر قدر هم در انتخاب و خرید سود برده باشند ، نمی‌توانند با میز مبلمان اداری دست دوم ارتباط خوبی برقرار کنند .

گمان می‌رود که در این دسته دوم ، افراد نگرانی‌هایی را برای گارانتی مبلمان اداری دست دوم دارند یا طرح دلخواه خود را در میان مبلمان اداری کارکرده نمی‌یابند . در واقع می‌توان بیان کرد که از بن خرید مبلمان دست دوم ( با وجود منافع مالی زیاد ) ، مشکلات متعددی را نیز به همراه می‌آورد و می‌تواند هزینه را تحت تاثیر قرار دهد .

این دشواری و مشکلات را می‌توان در مواردی ( همانند : دامنه محدود انتخاب ، ریسک بالا در خرابی‌های زودرس ، عدم بهرمندی از گارانتی و ضمانت فروش ، تحمیل هزینه‌های دوچندان ) خلاصه کرد که به هنگام شناسایی و ارزیابی مبلمان اداری دست دوم باید به آن‌ها توجه نمود تا از گزند‌های این نوع خرید جلوگیری شود .

البته باید واقع بین باشیم و می‌بایست به مطالعه مزایای این نوع خرید از مبلمان اداری نیز بپردازیم . در حقیقت خرید مبلمان اداری دست دوم ، خریداران را از فوایدی ( همانند : کمک به کاهش هزینه‌های جاری ، در برخی مواقع می‌تواند خریدی هوشمندانه باشد ، کمک به حفظ محیط زیست و … ) بهره‌مند می‌سازد .

اما در مقابل ، بهره‌گیری و استفاده از مبلمان اداری مناسب « به صورت سفارشی » می‌تواند برای رسیدن به موفقیت یک مجموعه کمک‌کننده باشد و ممکن است که امروزه در دنیای تجارت ، به عنوان یک اصل مهم برای دکوراسیون اداری به شمار آید . دلیل این امر ، در نظر گرفتن تمامی نکات و نیازهای مجموعه و حتی سلایق شخصی ، در محصولاتی است که به صورت سفارشی ساخته می‌شوند .

در حقیقت ، به وسیله ثبت سفارش یک محصول از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری می‌توان به انتخابی شایسته دست یافت . چراکه در آن مبلمان اداری بدون محدودیت و با هر سایز و اندازه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که در آن ، موضوعات مختلف ( همانند : سبک طراحی و نوع متریال و مواردی از این قبیل ) متناسب با نظر شخص سفارش دهنده ، تعیین می‌گردد .

همانگونه که می‌دانید ، سلیقه اشخاص نقش اساسی در انتخاب مبلمان اداری و خرید آن را دارد که باید به این موضوع توجه شود ؛ زیرا می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای مجموعه باشد . البته فراموش نشود که تنها این مبلمان اداری دارای ضمانت مناسب و خدمات مطلوبی است . حال می‌توان دریافت که سرمایه‌گذاری روی مبلمان اداری با کیفیت بالا و به صورت سفارشی منطقی است .

در انتها مقدور است ، به برخی از مزایای متعدد مبلمان اداری سفارشی ( مانند : جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی و روحی و روانی ، دارای هرگونه قابلیت ، قرارگیری ابزارآلات مخصوص مدیر در موقعیت عالی ، افزایش بهره‌وری مدیر ، احساس رضایت شغلی بیشتر و … ) اشاره کنیم که می‌توان یک دکوراسیون اداری منحصربه فرد و پر نشاط را خلق کند .

این امر موجب می‌گردد تا تولیدکنندگان مبلمان اداری روابط خود را با مشتریان ( در زمان طولانی مدت ) ، در جهت بهبود کیفیت و ارائه یک محصول دارای استاندارد توسعه دهند . ناگفته نماند که این مسئله همواره از طرف مصرف کننده در هنگام انتخاب و خرید یک محصول از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، مورد توجه قرار می‌گیرد .

بی‌گمان تیراژ تولید و میزان سفارش یک محصول خاص از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری می‌تواند در انتخاب و خرید آن نیز موثر باشد که در زمان ورود به فروشگاه‌های مبلمان اداری مورد توجه بیشتر خریداران قرار می‌گیرد .

در واقع هر چه تیراژ تولید یک محصول از مبلمان اداری بیشتر باشد ، مسیر شناسایی و عرضه آن راحت‌تر انجام می‌گردد و ممکن است که به فراگیر شدن آن محصول نیز کمک نماید . از جهتی دیگر ، مبلمان اداری در مدل‌های بروز‌ و جدید ، دارای محبوبیت بالاتری می‌باشند .

علاوه بر آن ، مبلمانی که در برهه‌ای از هر زمان فراگیرتر می‌شوند ؛ انتخاب و خرید آن‌ها نیز به سرعت افزایش می‌یابد . مثلا : گاهی مبلمان با یک طرح و رنگ خاص و گاهی دیگر با ترکیب چند طرح و رنگ ساخته و مد روز می‌شود که می‌تواند در گزینش و خرید آن‌ها نیز تاثیر بگذارد .

همه شرکت‌ها و ادارات درپی طراحی دکوراسیون اداری به دنبال خرید مبلمان اداری با کیفیت و دارای استاندارد و قیمت مناسب هستند ؛ اما یافتن یک مبلمان اداری ( با شکل زیبا و شمایلی جذاب و قیمت مناسب ) در میان تنوع بسیار آن ، کار سختی به شمار می‌رود .

بالاتر بیان کردیم که بعضی از مبلمان اداری به عنوان مقرون به صرفه‌ترین آن شناسایی می‌شوند . در این راستا می‌توان به مبلمان اداری مدرن و مینیمال اشاره کرد که در آن‌ها به دلیل استفاده از نوع متریال‌های به کار رفته و گونه طراحی‌ها به عنوان مبلمان اداری ارزان قیمت نیز معرفی می‌شوند .

البته بیان شد که یکی دیگر از محصولات ارزان قیمت در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، مبلمان با متریال MDF می‌باشد . در کل قیمت این نوع مبلمان اداری بر پایه ویژگی‌های حاصل شده در آن تعیین می‌شود که شامل خصوصیاتی مثل : سادگی بسیار منحصربه فرد و رنگ‌های متنوع و زیبایی خاص است و همواره از استانداردهای مطلوب ( بر اساس علم و دانش روز ) پیروی می‌کند .

اما مقابل ، برخی از شرکت‌ها و ادارات به دنبال شناسایی و انتخاب لوکس‌ترین و شیک‌ترین مبلمان اداری هستند تا با بهره‌گیری از آن ، دکوراسیون اداری شکل و شمایل جذابی را به خود بگیرد . این مدل مبلمان همان مبلمان اداری سبک کلاسیک و سلطنتی می‌باشند که به عنوان مبلمان اداری گران قیمت معرفی می‌شوند . این نوع مبلمان دارای خصوصیات و ویژگی‌های متنوعی هستند .

بدین جهت باید اشاره کنیم که قیمت مبلمان اداری کلاسیک و سلطنتی بر مبنای خصوصیات آن ( مانند : طراحی پر زرق و برق ، بهره‌گیری از رنگ‌های تیره ، ایجاد سبک شخصی و زیبا و … ) معین می‌گردد . در راستای شناسایی انواع مبلمان اداری گران قیمت باید به مبلمان اداری با متریال چوب اشاره کنیم که یکی دیگر از مبلمان لوکس و لاکچری در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری می‌باشد .

به دلیل استفاده از چوب‌های طبیعی : افرا ، گیلاس ، گردو و … در ساختار این نوع مبلمان اداری است که ویژگی‌های منحصربه فردی در آن شکل می‌گیرد . این خصوصیات شامل ( مانند : مقاوم در برابر ضربه ، دوام و پایداری در شکل و ظاهر ، طول عمر بسیار بالا و … ) می‌باشد که در تعیین قیمت این نوع مبلمان اداری هم نقش دارد و در هنگام ورود به فروشگاه‌ها باید به آن‌ها توجه نمود .

یکی از چالش‌های امروزی مهم در صنعت داخلی ، طراحی و تولید و اجرای مبلمان استاندارد « همراه با ظاهری مدرن و لاکچری » که همواره مورد توجه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آن قرار می‌گیرد . در این زمینه شایان به ذکر است که محصولات ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، از جذاب‌ترین تولیدات داخلی است .

از طرفی دیگر ، موضوع تضمین کیفیت و ارائه خدمات از عناصر مهم برای مبلمان اداری داخلی می‌باشد که در زمان ورود به فروشگاه به آن توجه می‌شود . به دلیل اینکه امکان نظارت بر کیفیت و ارائه خدمات محصول وارداتی ، امر دشواری به حساب می‌آید ؛ مصرف تولیدات داخلی مبلمان اداری می‌تواند به ایجاد و نظارت بر استانداردهای تضمین کیفیت و ارائه خدمات کمک نماید .

با توجه به اینکه قیمت‌ها در بازار ، همواره بیش از حد غیرواقعی تعیین می‌شوند و تولیدکنندگان داخلی نیز به منظور جلوگیری از کاهش مصرف‌ ، قیمت را با بازار موازی و هم‌تراز می‌کنند تا خریداران را نسبت به خرید مبلمان اداری تولید داخل ترغیب نماید . در این راستا لازم به ذکر است که با مصرف تولیدات داخلی این تغییرات قیمت قابل کنترل خواهد بود .

اما در مقابل مبلمان اداری خارجی یا وارداتی وجود دارد که از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار هستند و در فروشگاه‌ها به آن‌ها توجه می‌شود . گفتنی است که مبلمان اداری خارجی نیز نسبت به نمونه‌های داخلی اختلاف قیمت بالاتری دارند و اکثرا در رنگ‌های خنثی و لایت به بازار ایران عرضه می‌گردند  .

همانا بسیاری از مبلمان اداری داخلی از نمونه‌های خارجی خود دور نیستند و بسیار با کیفیت و بادوام نیز هستند که در عین حالی ، قیمت مناسبی دارند . لازم است ، بدانید که با وجود سبک‌‎های مختلف در طراحی این نوع مبلمان و استفاده از ایده‌های نو در آن ، مبلمان اداری خارجی با نمونه‌های ایرانی خود هیچ تفاوتی ندارند .

به نمودارهای ارائه شده در این مقاله ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) توجه فرمایید :
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

پس از گذر ورود به فروشگاه‌ها باید به ویژگی‌های انواع محصول در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری توجه نمود ؛ زیرا داشتن لوازم و ابزارآلات مناسب می‌تواند در موفقیت هر مجموعه‌ای ، در کنار کارمندانی کوشا کمک‌کننده باشد . از آنجا که بیشتر افراد در ساعات طولانی روز مشغول به انجام فعالیت کاری در ادارات هستند ، باید از یک دسته وسایل ویژه استفاده نمایند .

یکی از مهم‌ترین ابزارآلات داشتن مبلمان اداری با ویژگی‌های پسندیده است که به افراد کمک می‌کند تا با کم‌ترین احساس خستگی و در آسایش کامل ، کارهای اداری خود را بی‌وقفه پیگیری نماید . حال می‌خواهیم که ویژگی‌های مبلمان اداری استاندارد را در عناوین مختلف مورد بحث و گفتگو قرار دهیم .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

اولین ویژگی برای محصولات ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، رعایت اصول طراحی است که در آن اجزای مختلف یک محصول را در کنار هم قرار می‌دهند . این موضوع باید به منظور هماهنگ کردن خصوصیات آن ، همراه با در نظر گرفتن نکات مهم ( عوامل درونی و بیرونی ) صورت بگیرد که متناسب با معیارهای بین‌المللی تعیین می‌گردد . از طرفی یک دکوراسیون اداری زیبا ، گیرایی و جذابیت اولیه فراوانی را دارد که تنها به وسیله طراحی اصولی محصولات مبلمان اداری امکان‌پذیر است .

بدین سبب ، بهره‌گیری از اصول طراحی جهت ساخت مبلمان اداری باید اینگونه باشد که اوج خلاقیت و انعطاف پذیری را در آن ، ایجاد نماید که همواره در زمان خرید مبلمان اداری با کیفیت به این مسئله مهم توجه می‌شود . هدف از رعایت اصول طراحی در تولید مبلمان اداری ، استاندارد سازی آن است که می‌تواند محصولی با کیفیت را در دکوراسیون اداری به نمایش بگذارد . به بیان دیگر ، تولید مبلمان اداری با کیفیت و دارای استاندارد ، همواره در طراحی‌های خود از اصول آن تبعیت می‌کند . همانا این امر برای استفاده هر چه بهتر افراد از محیط اداری جهت انجام کار است .

طراحی اصولی در برگیرنده نکات مهم ( اعم از : ارگونومی ، سازگاری و بهینه‌سازی فضا ، پایداری و تجمیع کاربری ) می‌باشد که باید در تناسب با سبک طراحی دکوراسیون و کاربرد انواع مبلمان اداری و نیز مواردی از این قبیل صورت بگیرد تا کارایی ، راحتی ، زیبایی و امنیت فضای اداری و کاری را افزایش دهد .

علم ارگونومی یا اصل ارگونومی به دانشی گفته می‌شود که محور اصلی در آن ، برابرسنجی محیط‌های کاری با محدودیت‌های فیزیکی انسان است و جهت همسو شدن این دو مبحث ، موضوعات مختلفی ( چون : طراحی محیط کار انسان ، مطابق با ظرفیت‌ها و توانایی‌های او ) را مورد مطالعه قرار می‌دهد .

در راستای استانداردسازی مبلمان اداری ( ارگونومی در یک محصول از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ) ، به ارزیابی عناصر متعدد ( نظیر : تعیین ابعاد « طول و عرض و ارتفاع » صحیح ، سطح کار پایدار و مناسب جهت قرار گرفتن وسایل « یارانه ، کیبورد ، موس و … » ، دسترسی آسان و سریع به ابزارآلات و … ) می‌پردازد . در زمان خرید مبلمان اداری دارای استاندارد باید به این اصل توجه شود .

در واقع ، تولیدکنندگان در تلاش بسیار هستند تا سلامتی افراد را حفظ کنند و همچنین فشار مضاعف بر نقاط حساس بدن را کاهش دهند . در جهت تحقق این امر ، تولیدکنندگان از اصل ارگونومی برای ساخت و تولید انواع مبلمان اداری استفاده می‌کنند که می‌تواند موجب بهبود عملکرد افراد شود و شرایط مناسبی برای آنان فراهم نماید .

ایده‌های جدید برای دکوراسیون اداری پدیدار شده‌اند تا محصولات مبلمان اداری در فضایی بهینه ، کارایی بهترین را از خود به نمایش بگذارند که باید سازگار با محیط دکوراسیون باشند . یکی از این ایده‌ها ، بهینه سازی فضای اداری است که در زمان خرید مبلمان اداری به آن توجه می‌شود .

در طراحی این تکنیک به وجود آمده تا افراد بیشترین استفاده را از کم‌ترین فضای موجود ببرند ؛ علت این است که امروزه شرکت‌ها و ادارات در محیط‌های کوچک‌تر از قبل به وجود می‌آیند . البته نباید فراموش شود که این موضوع در جهت تحقق سازگاری و هماهنگی‌های مبلمان اداری در دکوراسیون است .

شایان به ذکر است که طراحی دکوراسیون اداری و محصولات آن باید بر طبق فضای دکوراسیون اداری طراحی شود تا بتوان از ایده بهینه سازی از فضا در محیط‎‌‌های اداری استفاده نمود . این مسئله در جهت بهبود عملکرد افراد و روندکاری آنان در شرکت‌ها و ادارات می‌گردد .

می‌دانید که شرکت‌های تولید و اجراکننده مبلمان اداری درپی یافتن ایده جدید برای اجرا در پروژه‌های خود هستند تا یک دکوراسیون اداری شیک و زیبا با محصولات و مبلمان اداری خاص را پدیدار نمایند . یکی دیگر از این راه‌کارها و شیوه‌ها فنی ، طراحی بر اساس مبحث ” تجمیع کاربری ” می‌باشد .

با دقت به این راه‌کار و شیوه فنی می‌توان دریافت ، تجمیع کاربری به اجماع و ترکیب کاربرد از چند محصول گفته می‌شود که در در یک محصول از مبلمان اداری می‌باشد . بدون تردید ، این یکپارچگی و ادغام باید به گونه‌ای صورت بگیرد که بیشترین کاربرد را داشته باشد و افزون بر آن ، پایداری مبلمان اداری را دکوراسیون زیبایی و منحصربه فرد به چشم آورد .

توجه داشته باشید که تمامی این نکات در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری به وضوح قابل مشاهده است ؛ چراکه محصولات ساخته شده در آن دارای استانداردهای طراحی و همچنین رعایت اصول می‌باشد . بنابراین به هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری با کیفیت و مناسب باید به آن توجه نمود .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری

یکی از ویژگی‌های مهم در مبلمان اداری برای راهنمای خرید ، تناسب نوع طراحی و متریال به کار رفته در تولید مبلمان اداری است که می‌تواند در شناسایی و گزینش آن هم اثر بگذارد . در هنگام خرید مبلمان اداری باید به این عنوان توجه شود ؛ زیرا انواع مبلمان اداری در طرح‌های متعدد و با مواد اولیه خاص ساخت می‌شوند .

در طراحی و تولید مبلمان اداری ، سبک و متریال باید برای یگانه بودن یکدیگر در محصول ایجاد شوند تا یک محصول در بهترین و زیباترین شکل ممکن به تولید برسد . یگانه بودن یک طرح خوب و متریال اختصاصی را می‌توان اینگونه بیان نمود که علاوه بر برطرف کردن نیاز افراد ، باید بتواند با هر نوع فعالیت و سبک و فضایی سازگار باشد و خاص بودن محصول را به نمایش بگذارد .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

رنگ‌بندی از جذاب‌ترین خصوصیات مبلمان اداری به شمار می‌رود و یکی از عوامل تاثیرگذار در هنگام شناسایی و خرید آن می‌باشد . اهمیت این عنوان را نمی‌توان نادیده گرفت ؛ چراکه رنگ می‌تواند بر روحیه ، خلاقیت ، انرژی ، تمرکز و همکاری کارمندان و مشتریان اثر بگذارد . امروزه گزینش مبلمان اداری با یک تم رنگی متفاوت ، کمی دشوار به نظر می‌رسد ؛ به جهت اینکه مبلمان اداری در رنگ‌بندی‌های متنوع به بازار عرضه می‌گردند و می‌توانند زیبایی چشم‌گیری را به فضای اداری ببخشند .

حال پرسش پیش می‌آید که آیا برای یک دکوراسیون می‌توان از هر رنگی در مبلمان اداری نیز استفاده نمود ؟ جهت پاسخ باید بیان کنیم که تمامی رنگ‌ها متناسب و جذاب برای مبلمان اداری و دکوراسیون اداری نمی‌باشند . اما لازم به ذکر است که تعیین رنگ در تولید ۱۱۰ طرح مبلمان اداری با در نظر گرفتن الگوهای مختلفی صورت می‌گیرد تا در جهت پیشبرد کارهای اداری و جذب مخاطب و مشتریان برای شرکت‌ها و ادارات کمک‌کننده باشد .

این الگوها را می‌توان در موضوعات مختلف ( اعم از : نوع کسب و کار ، سبک دکوراسیون ، متراژ محیط اداری ، توجه به رنگ‌های متداول « همچون رنگ‌های خنثی و تیره » ، نورپردازی و هماهنگی با رنگ‌های موجود در محیط ) خلاصه کرد که باید با در نظر گرفتن این موارد تعیین گردد . اطلاع دارید که از نظر روانی ، رنگ‌های مبلمان اداری بر روحیه اشخاص و دیگر افراد و پرسنل حاضر در مجموعه ، تاثیرگذار خواهد بود و می‌توانند احساسات را به خوبی انتقال دهند .

برای مثال باید به رنگ‌ها روشن و تم شاد اشاره کرد که احساسات مثبت را افزایش می‌دهد . مبلمان اداری می‌تواند با رنگ‌های شیک و زیبایی چون : ( بیاض _ ونگه ) ، ( سفید‌ماربل _ والیس ) ، ( سینکرو _ گردویی ) ، ( سینکرو _ ماهگونی ) ، ( طوسی _ پاین۴ ) طراحی و تولید شود که رسمیت و شکوه را در محصولات به ارمغان می‌آورند . معمولا این رنگ‌ها جذابیت بیشتری دارند و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

در قسمت‌های قبل از مبحث ۱۱۰ طرح مبلمان اداری اشاره شد که مبلمان اداری باید با توجه به علم مهندسی انسان یا ارگونومی طراحی شوند تا راحتی و سلامتی افراد را تضمین نماید . در این راستا تعیین ابعاد و اندازه استاندارد در مبلمان اداری می‌تواند کمک‌کننده باشد . این عنوان در راهنمای خرید نقش مهمی را ایفا می‌کند که در هنگام خرید باید به آن توجه شود . البته باید بیان کنیم که نمی‌توان ابعاد و اندازه تمامی محصولات موجود در مبلمان اداری را مورد بحث قرار دهیم ؛ زیرا تعدد محصولات در مبلمان اداری وجود دارد . به همین علت در این بخش به برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد .

طول استاندارد برای میز کار بین ۸۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر می‌باشد و عرض آن بین ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر متغیر است . ارتفاع استاندارد آن هم باید با قد کاربر همخوانی داشته باشد . در جهت مثال ، ۷۳ سانتی‌متر برای افراد کوتاه قد و برای افراد بلند قد ۷۷ سانتی‌متر مناسب تعیین می‌شود . نکته : فاصله بین صندلی و میز باید حدود ۱۰ سانتی‌متر باشد تا راحتی حرکت را فراهم نماید .

صندلی کار استاندارد دارای پشتی ، دستگیره ، پایه و چرخ است و قابل تنظیم و حرکت می‌باشد . در این راستا گفتنی است ، ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای باشد که زانوهای کاربر در زاویه ۹۰ درجه قرار گیرند و پایین‌تر یا بالاتر از سطح میز نباشند . ضمن آنکه عرض صندلی نباید کم‌تر از ۴۵ سانتی‌متر باشد تا فضای کافی را برای نشستن فراهم کند .

کمدها و فایل‌ها دارای اجزای مختلفی ( مانند : قفل ، دستگیره ، جداکننده و چرخ ) هستند تا استفاده راحت و جابجایی آسان را داشته باشند . عمق استاندارد کمدها و فایل‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر قابل تغییر است و طول آن‌ها بستگی به نوع و تعداد پرونده‌های تعیین می‌گردد . ارتفاع آن‌ها نباید بالاتر از سطح چشم کاربر باشد تا دسترسی آسان را محقق کند .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

در راهنمای خرید محصول از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، توجه به اتصالات و یراق‌آلات وجود دارد که در زمان انتخاب و خرید می‌تواند کمک‌کننده باشد . اتصالات و یراق‌آلات ابزارهایی هستند که برای انجام اعمالی ( مثل : اتصال ، حرکت ، قفل ، باز و بسته کردن و زیباسازی ) در انواع مبلمان اداری نیز استفاده می‌شوند .

اتصالات و یراق‌آلات باید با توجه به نکاتی ( چون : نوع ، جنس ، سبک و کاربرد مبلمان و … ) انتخاب شوند تا عملکرد بهینه و ظاهر مناسب را برای مبلمان اداری فراهم نمایند . امروزه تنوع اتصالات و یراق‌آلات در صنعت طراحی و تولید و اجرای مبلمان اداری بسیار متفاوت است و جهت اشاره برخی از انواع اتصالات و یراق‌آلات مبلمان اداری می‌توان به موارد زیر توجه کرد .

ابزاری است که دو یا چند قطعه از مبلمان اداری را به هم متصل می‌کند و زاویه‌ای محدودی را برای چرخش آن‌ها به ارمغان می‌آورد . لولاها برای درب‌هایی ( مثل : کابینت ، کشو ، صندوقچه و … ) کاربرد دارند . لولا دارای انواع مختلفی ( همچون : لولای ساده ، گازور ، توکار ، روکار ، پنجره‌ای و … ) است که براساس شکل ، جنس ، نحوه نصب و کاربرد نیز تفاوت دارند .

جهت حرکت درب‌ها به پایین یا بالا از جک‎‌ها استفاده می‌کنند که جهت درب‌هایی ( چون کابینت ، کمدهای پایه بلند ، صندوقچه و … ) کارایی دارند . این ابزار انواع متعددی ( مثل : جک پایین ران ، بالا ران ، پاور یونیت و … ) را دارد که بر طبق نحوه حرکت ، جنس ، ظرفیت وزنی و کاربرد متفاوت هستند .

از این وسیله برای باز یا بسته نگهداشتن درب‌ها « به صورت قطعی » ، استفاده می‌کنند که قفل‌ها با کلید یا رمز عبور کنترل می‌گردند و در مواردی ( مانند : کابینت ، صندوقچه ، گاوصندوق و … ) کاربرد ویژه‌ای را دارند . قفل‌ها مطابق مسائلی ( همچون : نحوه باز شدن ، جنس ، امنیت و کاربرد ) انواع مختلفی دارد که شامل : قفل ساده ، دیجیتال ، الکترومغناطیسی و … می‌شوند .

ریل‌ها برای حرکت روان و آسان کشوها کاربرد دارند که در کشوهایی کابینت ، کمد ، فایلینگ و … قابل استفاده هستند . ریل‌ها بر پایه نحوه حرکت ، جنس ، ظرفیت وزنی و کاربرد دارای انواع مختلفی است که جهت اشاره می‌توان مواردی مثل : ریل ساده ، تلسکوپی ، هیدرولیک و … را نام برد .

پیچ و اتصالات ابزارآلاتی فلزی یا پلاستیکی هستند که برای اتصال قطعات چوبی یا فلزی به هم کاربرد دارند . در حقیقت این ابزارآلات جهت اتصال صفحات ، پایه‌ها ، قاب‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند . پیچ و اتصالات دارای انواع مختلفی ( مثل : پیچ ساده ، فلزی ، چوبی ، تخت ، سرپیچ و … ) می‌باشند که به موجب شکل ، جنس ، اندازه و کاربرد متفاوت هستند .

وسیله‌ای است که برای باز و بسته کردن درب یا کشو کاربرد دارند . لازم به ذکر است که این وسیله برای درب‌ها و کشو‌هایی ( مانند : کابینت ، فایل‌ها ، صندوقچه و … ) قابل استفاده می‌باشد . دستگیره برحسب شکل ، جنس ، رنگ و کاربرد انواع مختلفی ( چون : دستگیره گرد ، مستطیلی ، فلزی ، پلاستیکی ، رنگی و … ) را دارد .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

یکی از خصوصیات حائز اهمیت در راهنمای خرید مبلمان اداری ، ضمانت و خدمات است که منجر به رضایتمندی مصرف‌کنندگان می‌گردد . در واقع رضایتمندی مصرف‌کننده در تمامی بازارهای عرضه و تقاضا ، همواره برای تولیدکنندگان موضوعی بسیار مهم و حیاتی به حساب می‌آید ؛ زیرا رضایتمندی آنان به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه برای تولیدکنندگان مبلمان اداری به شمار می‌رود . به راستی که تولیدکنندگان پس از ساخت مبلمان اداری منحصربه فرد خود ، به دنبال حفظ رضایتمندی آنان هستند .

منظور از رضایتمندی ، برآورده شدن نیازهای مصرف‌کننده ( توسط محصول ارائه شده به او ) است که باید علاوه بر داشتن کیفیت و استانداردهای لازم ، خدمات و ضمانت‌هایی را نیز دارا باشد . گفتنی است که تولیدکننده باید مبلمان اداری با کیفیت را به همراه خدمات پس از فروش ارائه نمایند تا رضایتمندی مصرف‌کنندگان خود را به دست آورد . به طور کلی تمامی محصولات موجود در ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ، دارای ضمانت مناسب و خدمات مطلوبی است که در زمان انتخاب و پس از خرید خیال مصرف‌کننده را آسوده می‌کند .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری
۱۱۰ طرح مبلمان اداری

در گام پایانی از راهنمای خرید مبلمان اداری ، به چند چالش مهم می‌رسیم که به هنگام انتخاب و خرید آن باید مورد توجه قرار یگیرند . در این بخش می‌توان یک انتخاب مناسب و جذاب « از ۱۱۰ طرح مبلمان اداری » را به سرانجام خریدی مطمئن و مطلوب رساند . به بیان ساده ، تمامی عناوین و مباحث گفته شده در بخش‌های قبلی ، باید به خریدی پسندیده ختم گردد . این عناوین و مباحث هر کدام به شکل مستقیم و غیر مستقیم در انتخاب و خرید مبلمان اداری با کیفیت و استاندارد نقش دارند . البته نباید فراموش شود که هدف از بیان این گفتار ، شناسایی و بررسی دقیق یک خرید شایسته است .

پس از تعیین و ارزیابی جزئیات مبلمان اداری ، باید از شرکت یا فروشگاه یک برآورد قیمت و زمان تحویل درخواست می‌شود . در این هنگام خریداران باید شرایط قرارداد خرید مبلمان اداری را با دقت بخوانند و در صورت تایید ، آن را امضاء نماید .

پس از ساخت مبلمان اداری ، شرکت یا فروشگاه با خریدار تماس خواهد گرفت و از آن‌ها درخواست می‌شود که محصول نهایی را تایید نماید . در این مرحله خریدار باید کیفیت ، سایز ، رنگ و سایر جزئیات مبلمان را با سفارش خود مقایسه کند و در صورت رضایت ، آن را تایید کنند .

پس از تایید خریدار ، شرکت یا فروشگاه سفارش خریدار را به آدرس مورد نظر وی ارسال خواهد کرد . لازم به ذکر است که در صورت تمایل ، می‌توانند خود به حمل و نقل سفارش خود بپردازند یا از خدمات حمل و نقل شرکت یا فروشگاه استفاده بنماید . در این مرحله مبلمان اداری باید با دقت تمام به محل نصب برسد تا به آن آسیبی نرسد .

پس از تایید و ارسال سفارش به محل مورد خریدار ، شرکت اجرا کننده طرح باید به نصب و تعبیه آن بپردازد . البته گفتنی است که در صورت نیاز ، خریدار می‌تواند از خدمات نصب شرکت یا فروشگاه استفاده نماید یا خود به نصب آن بپردازد . لازم به بیان است که اجرا طرح تنها به دست گروه تولیدی زبده و چیره دست انجام می‌شود .

۱۱۰ طرح مبلمان اداری

آبادیس با بهره‌گیری از متخصصین طراحی داخلی و با اتکا بر تجربیات فنی چند ساله در زمینه دکوراسیون اداری ، در صدد تحقق اهداف خود ( اعم از : تضمین کیفیت ، قیمت مناسب ، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مطلوب و … ) می‌باشد . این شرکت در تولیدات خود از ماشین آلات پیشرفته ، کارخانه با فضای مفید برای تولید ، گروه تولیدی حرفه‌ای بهره می‌برد .

شایان به ذکر می‌باشد که مجموعه مبلمان اداری آبادیس پروژه‌های متعددی را در زمینه طراحی داخلی ادارات به انجام رسانده و جایگاه مستقل و مطلوب خود را در صنعت ( طراحی تجهیزات و مصنوعات چوبی ، لوازم جانبی و مجموعه کامل از نیازهای یک محیط اداری ) پایدار نموده است . اما وجه تمایز شرکت آبادیس با دیگر برندها ، تشکیل و راه اندازی بهترین مرکز تخصصی مشاوره رایگان « در صنعت طراحی انواع مبلمان اداری » می‌باشد که با تجربه مفید خود به ارائه مشاوره مناسب و مساعد ، جهت طراحی و تولید و اجرای مبلمان اداری می‌پردازد .

اکنون ، با توجه به موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که آبادیس یک شرکت و مجموعه پیشرو و پیشتاز در صنعت طراحی و تولید و اجرای طراحی دکوراسیون اداری محسوب می‌شود . بنابراین در جهت بررسی عنوان ” ۱۱۰ طرح مبلمان اداری ( طراحی ، تولید ، ساخت و اجرای مبلمان اداری ) ” باید به طراحی و تولیدات مجموعه آبادیس توجه نمود .

چراکه این شرکت همواره « با بانک هنر پردازش فضا » در کوشش بسیار است که با تلفیق هنر ، دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا و ارائه ایده‌های نو و خلاقانه محیطی کاربردی و شکیل ، درخور مجموعه‌های اداری ایجاد نماید . در نهایت باید عنوان کنیم که ۱۱۰ طرح مبلمان اداری توسط مجموعه آبادیس طراحی و تولید و اجرا می‌شود .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید