خاص‌ترین و بهترین میز پیشخوان
کانتر بانکی اینترست تیپ 906
شناسایی میز پیشخوان بانک

میز پیشخوان بانک همان میز کانتر بانکی است که در بانک‌ها ، صرافی‌ها ، مراکز پیشخوان دولت ، پلیس +10 و … مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کاربر و ارباب رجوع برای برقراری ارتباط مطلوب ، رو در روی یکدیگر بنشینند . داشتن پیشخوان بانک استاندارد در انجام فعالیت‌های کاری بسیار موثر خواهد بود . چراکه برای کاربر و ارباب رجوع راحتی و سهولت را در انجام کار به ارمغان می‌آورد .

میز پیشخوان بانک در مبلمان اداری بسیار حائز اهمیت می‌باشد و با توجه به نوع طراحی و کاربرد آن است که در روند فعالیت بانک‌ها و میزان مراجعه کمک‌کننده می‌باشد . به پرسش‌های زیر توجه کنید :

  • طراحی و سبک پیشخوان بانک چگونه می‌باشد ؟
  • آیا متریال نقشی در قیمت میز پیشخوان دارد ؟
  • میز پیشخوان بانک را از کجا بخریم ؟
کانتر بانکی ویو تیپ 905

این محصول همانند دیگر محصولات در نوع‌های متفاوت تولید می‌شود که به دو دسته اصلی تقسیم می‌گردد و این دو دسته شامل میزهای پیشخوان ایستاده و نشسته می‌باشد . هر یک از این کانتر و پیشخوان‌ها متناسب با نوع فعالیت کاربرد و میزان مراجعه ارباب رجوع انتخاب و خریداری می‌شود .

با توجه به حجم رفت و آمدهایی که روزمره در مراکز پر تردد ( مثل : بانک‌‌ها ، صرافی‌‌ها‌ ، دفاتر پیشخوان دولت و … ) اتفاق می‌افتد و برای افزایش ارائه خدمات ، باید از میز پیشخوان بانک ایستاده استفاده نمود . زیرا تنها این مراکز هستند که امروزه عموم مردم برای دریافت و بهرمندی از خدمات خود پذیرش می‌کنند .

البته کانتر و پیشخوان‌های ایستاده را بر حسب نوع ارائه خدمات و میزان مراجعه ارباب رجوع انتخاب می‌گردد .به عنوان مثال : اگر تعداد متعددی از افراد برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه می‌کنند ، به طوری که زمان ارائه خدمات اندک باشد ، باید از پیشخوان ایستاده استفاده شود .

چراکه باید سرعت ارائه خدمات افزایش یابد تا همه مراجعه کنندگان از خدمات ارائه شده بهرمند شوند . این کانترها مناسب برای مراکز بیمارستانی ، تفریحی ، بخش‌های پذیرش و … می‌باشد که کار مراجعه کنندگان در زمان کوتاهی انجام می‌گردد .

اما برای ارائه خدماتی که نیاز به زمان بیشتری را دارد و ارباب رجوع را مجبور به نشستن می‌کند ، باید از میز پیشخوان نشسته استفاده شود تا در طول زمانی که کاربر مشغول به ارائه خدمات است ؛ ارباب رجوع در کمال آرامش قرار بگیرد . این موضوع موثر در بر قرار ارتباط مطلوب میان کاربر و ارباب رجوع خواهد بود تا خدمات به شکل صحیح ارائه و دریافت شود .

این نوع پیشخوان‌ها نیز مناسب برای بانک‌ها ، صرافی‌ها ، آژانس‌های مسافرتی و مراکزی از این قبیل است که ارباب رجوع باید در آرامش مطلق قرار بگیرد .

کانتر بانکی شیدر تیپ 904L

علاه بر داشتن کاربرد مناسب ، این محصول از ویژگی‌های به خصوصی پیروی می‌کند که در جهت انتخاب میز پیشخوان بانک با کیفیت و دارای استاندارد به آن‌ها توجه می‌شود . این خصوصیات را می‌توان در عناوین مختلف خلاصه و بیان نمود که هر یک از آن‌ها به طور جداگانه قابل بررسی خواهد بود . در نظر هر یک از عناوین زیر برای انتخاب محصولی کاربردی کمک کننده خواهد بود .

کانتر بانکی شیدر تیپ 904L

موضوع طراح در میز پیشخوان بانک همانند دیگر محصولات مبلمان اداری می‌باشد . در بانک و سازمان‌های بانکی با توجه به میزان و تعدد مراجعه ارباب رجوع ، باید از میز پیشخوان استاندارد استفاده شود . زیرا ، اهمیت دادن به آرامش و اکرام ارباب رجوع ، یکی از راه‌های جذب و حفظ این گروه از اشخاص به حساب می‌آید . در این راستا ، رعایت اصول و قواعد طراحی کمک بسزایی را دارد .

یکی از این اصول و قواعد ارگونومی می‌باشد که برای حفظ و تعیین آرامش ، نقش اصلی را ایفا می‌کند . چراکه تنها اصل ارگونومی به نحوی صحیح نشستن و یا ایستادن را در تولید محصولات توجه می‌کند که افراد ( اعم از کاربر و ارباب رجوع ) را از ناآرامی‌ها دور نگه می‌دارد . بنابراین در تولید میز پیشخوان بانک باید براساس اصل ارگونومی باشد و عدم توجه به این موضوع می‌تواند ، باعث ایجاد ناآرامی در افراد و در نتیجه کاهش روز افزون میزان مراجعه شود .

در بانک و سازمان‌های بانکی و یا مراکز از این قبیل استفاده و بهرمندی از مبلمان اداری خوب و خوش رنگ ، امری مهم و حیاتی به حساب می‌آید که در تناسب با دکوراسیون اداری آن مجموعه می‌باشد . پس رنگ‌بندی این میزها باید به گونه‌ای باشد که اعتبار و جلوه خاص مجموعه را بالا ببرد و همچنین نشاط را برای محیط به ارمغان آورد .

در حقیقت ، تعیین رنگ‌بندی صحیح برای میز پیشخوان بانک ، سبب داشتن محیطی شاداب می‌شود که کاربر را از یکنواختی خارج می‌کند و میزان مراجعه ارباب رجوع را افزایش می‌دهد . گاها در طراحی میزهای پیشخوان بانک برای ایجاد حریم خصوصی از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود که مانع سرک‌کشی ارباب رجوع به فعالیت کاربر خواهد شد و مجموعه را از هرج و مرج و بی‌نظمی دور نگه می‌دارد .

اصل ارگونومی نیز در استانداردسازی ابعاد و اندازه میز پیشخوان بانک هم اثرگذار خواهد بود . به این ترتیب ، ارتفاع استاندارد از 75 سانتی‌متر شروع و به 120 سانتی‌متر می‌رسد که برحسب نیاز و سلیقه از هر یک از این اندازه‌ها استفاده می‌شود . در واقع ، ارتفاع 120 سانتی‌متری برای پیشخوان‌های ایستاده در نظر گرفته شده است که رسیدگی به امور برای ارباب رجوع را آسان می‌کند .

اما ارتفاع 75 سانتی‌متری برای میز پیشخوان نشسته می‌باشد و این ارتفاع زمانی به چشم می‌آید که ارائه خدمات نیاز به زمان بیشتری است تا ارباب رجوع به راحتی رو در روی کاربرد بنشیند و برای ارائه نیازمندی‌ها و دریافت خدمات به برقراری ارتباط مطلوب بپردازد . این محصول فضای مناسبی را برای قراردادن فرم‌های خام به سمت مشتری ، پرینتر ، پول شمار ، وسایل نوشت افزار و … را دارد .

همچنین دارای سطح مناسب برای استقرار سیستم رایانه ، مانیتور ، امکان عبور کابل‌های برق و شبکه می‌باشد . چنین فضاهایی برای سازماندهی محیط است تا آن را از آشفتگی و به هم ریختگی دور نگه دارد . در نظر گرفتن این موضوع در میزان بهره‌وری کاربر اثرگذار خواهد بود . چراکه نباید کاربر در سردرگمی مشغول به انجام فعالیت خود باشد و ممکن است که در خلق و خوی کاربر تاثیر بگذارد و می‌تواند باعث تنگ‌خلقی و مانع انجام کارهای او شود .

کانتر بانکی رکتیکال

در میز پیشخوان بانک از جنس و مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود که می‌توان به موادی همون : چوب ، MDF ، استیل ، شیشه و … اشاره کرد که ممکن است ، به شکل ترکیبی هم ساخته شود . اما عمدتا از متریال‌های MDF و چوب استفاده می‌شود که دارای ظاهری شیک و زیبا هستند .

متریال چوب دارای ویژگی‌های خاص است که می‌تواند هر محصول و میزی را منحصربه فرد نماید . این ویژگی‌ها را می‌توان در موضوعاتی ( مانند : داشتن مقاومت برابر ضربه و فشار ، داشتن رنگ‌بندی شیک ، طول عمر بسیار بالا و … ) خلاصه نمود و دارای قیمت بسیار بالایی می‌باشد که اصولا برای خاص جلوه دادن به کار می‌روند .

اما متریال MDF همواره بخش قابل توجهی از تولیدات را برعهده داشته که از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است . این خصوصیات شامل : سبکی در وزن ، تنوع در طرح و رنگ ، مقاوم در برابر ضربه و … می‌باشد و این متریال دارای قیمت مناسب است . باید بیان نمود که این نوع متریال از محبوبیت به خصوصی بهرمند است . زیرا ، مقرون به صرفه و مقاوم و عمر طولانی را دارد .

همانطور که می‌دانید ، تمامی محصولات مبلمان اداری دارای سبک‌های مخلتفی هستند . میز پیشخوان هم از سبک‌های کلاسیک و مدرن پیروی می‌کند . این دو سبک از محبوبیت و طرفداران خاص خود بهره می‌برد و عمدتا در تولیدات از سبک مدرن استفاده می‌شود .

  • کلاسیک : این سبک به عنوان منحصربه‌فردترین سبک است و خصوصیاتی مانند : پر زرق و برق بودن ، شیک و زیبا ، دارای رنگ‌بندی متفاوت و … را دارد . علاوه بر آن ، طول عمر این سبک بسیار بالا است که دلیل آن استفاده از متریال چوب در سبک کلاسیک می‌باشد . این خصوصیات در سبک کلاسیک باعث می‌شود تا قیمت آن بالاتر از دیگر سبک‌های باشد .
  • مدرن : به خاطر استفاده از متریال ام . دی . اف در این سبک است که عموم کاربران آن را برای میز پیشخوان بانک خود انتخاب می‌کنند . سبک مدرن از طراحی ساده پیروی می‌کند و در عین حال زیبایی خاصی را به محصول می‌دهد . گفتنی است که سبک مدرن دارای تنوع طرحی و رنگی بروز شده می‌باشد .
کانتر بانکی آرمز تیپ 902

پنهان‌ترین عامل و معیار کیفیت در هر محصولی می‌تواند اتصالات و یراق‌‌آلات باشد که در تولید محصولات مبلمان اداری به عنوان اسکلت و نظم‌دهنده قطعات مختلف یک محصول به حساب می‌آید . بنابراین باید در تولید میز پیشخوان بانک از مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات اطمینان حاصل کرد .

عدم توجه به این موضوع می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به بار آورد . زیرا ، جهت تعمیر یا تعویض هم هزینه را چند برابر می‌کند و هم باعث اخلال در کار یا ارائه و دریافت خدمات مجموعه می‌شود . این امر ، سبب ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی در مجموعه و در نتیجه کاهش میزان مراجعه ارباب رجوع می‌شود .

همانطور که می‌دانید ، قیمت وابسته به نوع پیشخوان ، متریال ، ابعاد و اندازه ، نوع و سبک طراحی و … است . در حقیقت ، هر یک از این عناوین می‌توانند به طور مستقل بر روی قیمت تاثیر مستقیم بگذارند تا یک محصول یا میز پیشخوان بانکی تولید و قیمت آن تعیین شود .

البته ، نباید نقش سلیقه و نوع کاربرد میزها را نادیده گرفت . چراکه این دو عامل در انتخاب و قیمت میزهای پیشخوان ، حرف اول و آخر را می‌زنند . پس باید به هنگام انتخاب میز پیشخوان دارای استاندارد به آن دو عامل توجه به خصوصی کرد تا یک انتخاب صحیحی را داشته باشید .

در این قسمت باید حساسیت زیادی به خرج داد تا خرید مطمئنی را به سر انجام برسانید . زیرا ، نباید برای خرید میز پیشخوان بانک چندین بار هزینه کرد . در این راستا ، توجه به تک تک موضوعات بیان شده می‌تواند برای خریدی ایمن کمک کننده باشد و می‌تواند شما را نسبت به انجام صحیح آن آگاه کند .

ضمنا دو عامل وجود دارد که همیشه جزء ملاک و معیارها برای خرید میز پیشخوان بانک است ، این دو عامل ضمانت و خدمات پس از فروش می‌باشد . تولیدات با کیفیت باید دارای ضمانت خوب و خدمات پس از مطلوب باشند تا کاربر به هنگام خرید ، اطمینان حاصل بنماید . میز پیشخوان بانک هم باید از این قاعده پیروی کند .

کانتر بانکی مدست

شرکت مبلمان اداری آبادیس همواره در تلاش بوده تا برای طراحی و تولید میز پیشخوان بانک با کیفیت از بهترین متریال و مرغوب‌ترین یراق‌آلات استفاده کند که در آن مناسب‌ترین سبک‌ها و زیباترین رنگ‌ها هم دیده می‌شود .

این مجموعه برای محصولات خود ضمانت و خدمات پس از فروش مساعدی را قرار داده است و همچنین در این زمینه برای ارائه مشاوره مناسب بسیار کوشا می‌باشد تا به هنگام انتخاب و خرید میز پیشخوان بانک اطمینان حاصل فرمایید . بنابراین شما می‌توانید میزهای پیشخوان بانک را از فروشگاه شرکت مبلمان اداری آبادیس خریداری کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید