طراحی انواع میزهای اداری
آشنایی با طراحی انواع میزهای اداری

در جهان امروزی ، انواع میز اداری به عنوان یکی از اجزای مهم مبلمان اداری معرفی می‌شوند که در هر شرکتی جزء اساسی‌ترین اقلام و وسایل به شمار می‌روند و از جمله ضروری‌ترین لوازم برای ادارات و ارگان‌ها محسوب می‌شوند ؛ زیرا میزهای اداری به فضای اداری و کسب و کار رسمیت و اعتبار می‌بخشند . بدین سبب ، سران و مدیران هر شرکتی در انتخاب و گزینش طراحی انواع میزهای اداری ، وسواس و دقت بسیار فراوانی را به خرج می‌دهند .

به بیان دیگر اهمیت طراحی انواع میز اداری ، زمانی به چشم می‌آید که قصد استفاده از انواع آن ، در قسمت‌های مختلف اداره یا شرکت را داشته باشند . از سویی دیگر طراحی میزهای اداری جدید از نمونه‌های ساده قدیمی خود فاصله گرفته و به یک ابزار کاربردی و استاندارد تبدیل شده‌اند ؛ چراکه تولید کنندگان میزهای اداری در زمان طراحی و ساخت انواع آن ، فاکتورهای مختلفی را مورد توجه قرار می‌دهند تا یک محصول پر کاربرد و دارای استاندارد تولید گردد .

در حقیقت ، امروزه دیگر میزهای اداری از فرم‌های ساده و خطی پیروی نمی‌کنند ؛ اما نمونه‌های جدید آن ، دارای ترکیب‌بندی‌های حرفه‌ای و فرم‌های برجسته هستند . شایان به ذکر است که اهمیت وجود عناصری چون : اصول طراحی و استانداردها و فاکتورهای زیبایی ، موجب ایجاد تفاوت طراحی میز اداری جدید با نمونه‌های قدیمی شده است . در جریان بررسی این مقاله ” طراحی انواع میز اداری ” از مجله آبادیس قصد داریم که ابتدا تعریفی را برای طراحی میزها ارائه دهیم و سپس به شناسایی انواع میزها بپردازیم .

همچنین در ادامه چگونگی طراحی میزهای اداری و سایر نکات مرتبط به آن را مورد مطالعه و بحث و گفتگو قرار خواهیم داد . البته هدف از طرح این مقاله ، بررسی و شناسایی طراحی برای میزهای اداری می‌باشد که می‌تواند در جهت گزینش میزهای اداری دارای استاندارد با یک طرح مناسب کمک‌کننده باشد . گفتنی است که قبل از بیان هر مطلبی در این زمینه ، باید به چند پرسش حیاتی و قابل تامل توجه کرد :

  • طراحی انواع میزهای اداری چگونه صورت می‌گیرد ؟
  • آیا میزهای اداری سلطنتی و کلاسیک مناسب برای محیط‌های اداری کوچک است ؟
  • مزایای طراحی انواع میزهای اداری آبادیس به شکل سفارشی را نام ببرید ؟

جهت مشاوره و سفارشی سازی محصول با تیم فروش ارتباط برقرار کنید.

طراحی انواع میزهای اداری

می‌دانیم که طراحی در معنای تخصصی ، برگرفته از مفاهیم و کاربردهای متنوعی می‌باشد . طراحی به یک فرایند خیالی یا واقع‌گرایانه گفته می‌شود که در آن تصویر ذهنی از شکل کلی یک میز ، همراه با طرح زیبا را تداعی می‌کند . لازم به بیان است که یک طرح مناسب ، تنها با بهره‌گیری و استفاده از دانش و خلاقیت فردی صورت می‌گیرد .

به بیان ساده ، طراحی یک میز زیبا با هدف هماهنگ کردن خصوصیات و کنار هم قرار دادن اجزای مختلف آن ، با در نظر گرفتن نکات مهم ( عوامل درونی و بیرونی ) امکان می‌پذیرد که باید اوج خلاقیت و انعطاف پذیری را در انواع میز اداری با کیفیت و دارای استاندارد به نمایش بگذارد .

گفتنی است که در طراحی میزهای اداری نباید نقش موضوعاتی چون : اصول معماری ، طراحی صنعتی ، فناوری‌های جدید و فهم دقیق از نیازها و ترجیحات کاربران آن را نادیده گرفت ؛ زیرا طراحی انواع میز اداری یک فرایند خلاقانه و پیچیده به شمار می‌رود و نیازمند توجه به آن‌ها می‌باشد که تنها توسط معیارهای بین‌المللی تعیین و ارزیابی می‌گردد .

از طرفی با توجه به پژوهش‌های به دست آمده می‌توان نتیجه گرفت که یک میز اداری زیبا و کارآمد در جهت افزایش بازده و راندمان کارمندان موثر خواهد بود و همچنین موجب می‌گردد تا میزان رفت و آمد در مجموعه بهبود یابد . بدین سبب می‌توان بیان نمود که شناسایی طراحی انواع میزهای اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

طراحی انواع میزهای اداری

میزهای اداری همان میزهایی هستند که در هر بخش از ادارات و شرکت‌ها کارایی به خصوصی را دارند و باید داخل دکوراسیون هر اداره یا شرکتی به تعداد کافی وجود داشته باشند . اما این میزها با میز‌های معمولی که در منازل به کار می‌روند ، دارای تفاوت‌هایی هستند . میز‌های اداری در دسته‌ها و انواع مختلف خود طراحی و تولید می‌شوند .

طراحی انواع میزهای اداری
انواع میز اداری براساس جایگاه و کاربرد آن

در بخش‌های مختلف یک اداره یا شرکت از میزهای اداری برای انجام فعالیت‌های اداری استفاده می‌کنند و بیشتر افراد با کاربردهای میزهای اداری آشنائیت دارند . اکنون می‌خواهیم که یکی از گروه‌بندی‌های انواع میز اداری را معرفی کنیم و میزهایی موجود در آن را مورد واکاوی قرار دهیم .

این گروه‌بندی ، انواع میز اداری براساس جایگاه و کاربرد آن است که یکی از تقسیم‌بندی‌های مهم برای شناسایی انواع میز اداری به حساب می‌آید . در این تقسیم‌بندی ، میزهای اداری را متناسب موضوعات مختلف ” مانند : سلسله مراتب و سمت افراد شاغل در اداره یا شرکت و یا محل مورد استفاده آن ” قرار می‌دهند .

طراحی انواع میزهای اداری

میز مدیریت از انواع میز اداری است که از عضوهای مهم در مبلمان اداری محسوب می‌شود . به طور کلی تمامی فعالیت‌های روزانه مدیران بر روی این میز انجام می‌گردد و بدون کمک آن ، کارهای مدیریتی به آسانی پیش نخواهد رفت . با توجه به جایگاه مدیر و کاربرد میز مدیریت ، این نوع میز را از دیگر میزها متمایز می‌سازد . از این‌رو میز مدیریت باید به گونه‌ای طراحی شود که فضای مناسبی را در اختیار مدیر قرار دهد تا وسایل و ابزارآلات مربوط به کار خود ( مانند : مانیتور و کیبورد و مواردی از این قبیل ) را در این فضا جای بگذارد .

علاوه بر آن ، باید سطح گسترده‌ای را برای نوشتن دارا باشد تا کارهای مدیریتی به راحتی پیش رود . در طراحی این نوع میزهای اداری قبل از هر چیزی باید به ابهت و زیبایی چشم نواز یک میز مدیریت اهمیت داده شود و جهت حفظ سلامت مدیران باید از اصول طراحی پیروی کنند تا در عین حال راحتی و آرامش را برای مدیران فراهم نمایند . این میز اداری باید طوری طراحی شود تا فضای کار و ذخیره سازی کافی ( مثل : وجود کمدها و کشوها یا فایل‌های کشویی ) را در اختیار بگذارد .

در طراحی انواع میزهای اداری ، میزهای مدیریت تفاوت خاصی را نسبت به سایر میزها دارند و تفاوت اصلی در اندازه و کیفیت و ظاهر آن است . مثلا میزهای مدیریتی گاها بزرگ‌تر و جذاب‌تر از سایر میزها طراحی و تولید می‌شوند و از متریال با دوام در طراحی و تولید آن‌ها استفاده می‌کنند . به شکل کلی در طراحی این میز اداری اصولا رنگ‌های تیره « از جمله مشکی و قهوه‌ای و خاکستری و … » نیز بهره می‌برند ؛ زیرا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند .

در این راستا باید عنوان شود که طیف وسیعی از میزهای مدیریت وجود دارد و هر یک با ویژگی‌های منحصربه فرد خود اعتبار مورد نظر را به کسب و کارها می‌بخشند . ابعاد و اندازه استاندارد و طراحی یک میز مدیریت می‌تواند به شکل زیر باشد :

میز مدیریت ویزارد تیپ 113L
میز مدیریت ویزارد تیپ 113L
طراحی انواع میزهای اداری

رده معاونت بعد از مدیریت ، دومین رده سازمانی مهم در هر اداره یا شرکت‌ها به حساب می‌آید که در برخی از ادارات و شرکت‌ها ، کار معاونت حتی از مدیریت نیز بیشتر و پر اهمیت‌تر می‌باشد . به همین دلیل بسیار مهم است که طراحی میز معاونت به چه شکل باشد . این نوع میز اداری به دلیل پر مشغله بودن جایگاه معاونت ، باید از خصوصیات مطلوب پیروی کند . طراحی میزهای معاونت نسبت به میز مدیریت اندازه کوچک‌تری را دارند و همانند میزهای مدیریت زمخت و پر زرق و برق طراحی نمی‌شوند .

میزهای معاونت گاها نزدیک به سایر میزهای اداری مانند کارشناسی و کارمندی طراحی می‌گردند . به بیان دیگر ، می‌توان عنوان نمود که طراحی میزهای معاونت حد واسط میان میزهای اداری کارمندی و کارشناسی با مدیریت هستند . با توجه به اینکه معاونت جایگاه بالایی را در یک اداره یا سازمان دارد ، لازم است که میزهای معاونت طراحی شیک و زیبا را داشته باشند . در طراحی و ساخت این نوع میزهای اداری اغلب از چوب‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کنند و آن‌ها را با دقت و ظرافت ویژه‌ای طراحی و تولید می‌‌نمایند .

از طرفی ، در طراحی این میزها سعی بر آن است که تمام جوانب و نیازهای یک معاون سنجیده شود . بنابراین میزهای معاونتی باید به گونه‌ای طراحی شوند که بهترین کارکرد و دسترسی را برای معاونان به ارمغان آورند و باید با در نظر گرفتن استانداردهای موجود در طراحی انواع میزهای اداری تولید شوند . ضمن آنکه برای نگهداری وسایل مهم ، گاها از کمد و کشوها یا فایل‌های کشویی در طراحی این مدل از میزهای اداری استفاده می‌کنند .

چنین امری باعث می‌شود که معاون هنگام کار کردن پشت میز ، احساس راحتی نماید و علاوه بر آن ، دسترسی آسانی را به وسایل مورد نیاز خود داشته باشد . یک میز معاونت استاندارد می‌تواند در ابعاد و اندازه به شکل زیر طراحی شود :

میز معاونت رکتیکال تیپ 303L
میز معاونت رکتیکال تیپ 303L
طراحی انواع میزهای اداری

میز کنفرانس یکی از اساسی‌ترین میزهای اداری محسوب می‌شود که در هر اداره و شرکتی به آن نیاز است . طراحی میز کنفرانس با توجه به جمع آوری چندین نفر ( ۴ تا ۶ یا بیشتر به شکل سفارشی ) به دور خود ، صورت می‌پذیرد که می‌تواند در هر بخش از اداره یا شرکت ( اتاق مدیریت و اتاق معاونت و یا بخش کنفرانس ) مورد استفاده قرار گیرد .

میز کنفرانس یکی از مهم‌ترین طراحی‌ها برای طراحی اتاق مدیریت و سرپرستی است که به دو شکل تکی یا مکمل طراحی می‌شود تا ارتباط مطلوبی را جهت به وجود آمدن نقطه مشترکی از ایده‌ها ، همفکری‌ها ، جلسات گروهی و تیمی ایجاد نماید . به واقع این موضوع می‌تواند بر روی انجام مذاکرات برای انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌ها و همچنین گرفتن تصمیم نهایی هم تاثیرگذار باشد .

ناگفته نماند که طراحی این میز می‌تواند مکمل خوبی برای برخی از میزهای اداری ( مثل : میز مدیریت و معاونت ) باشد . به بیان دیگر ، مدیران و یا معاونان از این میز اداری کاربرد بسیار متفاوتی را دریافت می‌کنند و به هنگام برگزاری جلسات دورن سازمانی خود ( جهت ایجاد شرایط مطلوبی برای بحث و گفتگو ) از آن استفاده می‌نمایند . یکی از ویژگی‌های مهمی که در طراحی این مدل میز اداری می‌توان به آن اشاره کرد ، با کیفیت بودن جنس آن و نیز رعایت قواعد طراحی است که باعث تولید میز کنفرانس دارای استاندارد می‌شود .

در حقیقت ، داشتن میز کنفرانس با کیفیت و دارای استاندارد ممکن است که قدرت گروهی بودن یک مجموعه را برای تصمیم‌گیری‌های بلند مدت ، به تصویر بکشاند . به جهت آنکه یک میز کنفرانس شیک و خاص « با ظاهری مرتب و منظم » تولید شود ، باید در طراحی این نوع میز اداری یک سطح مناسب برای استقرار صحیح كليه وسايل و ابزار‌های مورد نیاز ( مانند : عبور مخفی تاسیسات الکتریکی از داکت روی میز درب‌دار و … ) در نظر گرفته شود .

طراحی استاندارد یک میز کنفرانس ( میز کنفرانس تک یا میز کنفرانس مکمل ) به شکل زیر خواهد بود :

میز کنفرانس مکمل مدست تیپ 601T
میز کنفرانس تک مدست تیپ 601M
طراحی انواع میزهای اداری

در یک محیط اداری میزهای کارمندی و کارشناسی با طراحی‌های شیک یکی از کاربردی‌ترین و سودمندترین محصولات مبلمان اداری به شمار می‌روند . همانطور که اطلاع دارید ، کارمندان یا کارشناسان در طول روز بیشترین کار خود را بر روی میز کارمندی یا میز کارشناسی انجام می‌دهند . از طرفی ، نیروی کار همواره از سرمایه‌های مهم یک اداره و شرکت محسوب می‌شوند و کارمندان یا کارشناسان از مهم‌ترین آن می‌باشند .

به طور کلی این افراد با عملکرد مطلوب خود می‌توانند گام بلندی را برای موفقیت یک اداره یا شرکت بردارند و آن‌ها را به جایگاه برازنده و شایسته برسانند . اکنون می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب میزهای کارمندی یا میزهای کارشناسی با طراحی جذاب ، یک سرمایه گذاری‌های بلند مدت برای ادارات و شرکت‌ها به حساب می‌آیند . بدین سبب در یک فضای اداری احتیاج به انواع میزهای کارمندی و کارشناسی با بهتری طرح را دارند تا در تامین نیازهای مجموعه و کارمندان قدم‌های مطلوبی را بردارند .

به واقع ، طراحی میزهای کارمندی و کارشناسی به شکلی باشد که فضایی مناسبی را برای قرارگیری ابزارآلات مورد نیاز همچون کامپیوتر داشته باشند تا کارمندان و کارشناسان در هنگام انجام وظیفه عملکرد بهتری ارائه دهند . در جهت طراحی میزهایی اداری ایده‌آل ، گاها از کمد و کشوها یا فایل‌های کشویی استفاده می‌کنند تا مدارک و فایل‌ها را در آن قرار دهند .

گفتنی است که این مدل از میزها در کنار زیبایی خاص خود ، باید کیفیت و کارکرد منحصربه فردی را از خود به جای بگذارند تا در زمان انجام کار ، مانع فعالیت‌های کارمندان و کارشناسان نشود . البته درپی جلوگیری از مشکلات جسمانی و سلب آرامش ، باید در طراحی این نوع میزهای اداری از استانداردهای طراحی استفاده نمایند .

طراحی استاندارد یک میز کارمندی به شکل زیر خواهد بود :

میز کارمندی آرمز تیپ 502
میز کارمندی آرمز تیپ 502

یک میز کارشناسی دارای استاندارد ممکن است که به شکل زیر طراحی شود :

میز کارشناسی شیدر تیپ 404L
میز کارشناسی شیدر تیپ 404L
طراحی انواع میزهای اداری

میزهای کارگروهی ترکیبی ساده‌ای از میزهای تکی و پارتیشن می‌باشند و از انواع میزهای اداری هستند که مقایسه با سایر میزهای بزرگ‌تر طراحی می‌شوند ؛ زیرا باید چندین کاربر را در پشت در خود جای دهند . میز کارگروهی این امکان برای کارمندان یک اداره یا شرکت فراهم می‌کند تا در کنار هم بنشینند و به طور موثر همکاری و همفکری نمایند . این نوع میزهای اداری به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا فضای کاری مشترکی را برای اعضای یک تیم « چهار تا دوازده نفر یا بیشتر » ایجاد می‌کنند که ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند .

طراحی میز اداری کارگروهی مناسب برای محیط‌های اداری باز ، فضاهای کاری مشترک ، اتاق‌های کنفرانس یا مناطقی که به همکاری تیمی اختصاص داده شده‌اند ، است . در طراحی این میز پیکربندی یا تقسیم‌بندی‌هایی وجود دارد که در جهت حفظ حریم خصوصی هر یک از کارمندان ، فضای مستقلی را برای انجام امور آن‌ها ایجاد می‌کند . کارکرد بسیار متفاوت میز کار گروهی می‌تواند عملکرد پرسنل را بیش از پیش سامان ببخشد و آن‌ها را به کارهای تیمی تشویق کند .

نصب داکت تاسیسات الکتریکی ، جاکیسی ، گازیه ، فایل اِل ، کمد لوازم شخصی و زونکن از دیگر زیبایی‌های است که در طراحی و ساخت برخی از این مدل میز اداری دیده می‌شود . این قابلیت‌ها باعث می‌گردد تا در طوفان فکری ایده‌ها مانع و خلعی ایجاد نشود . در واقع ، هدف از طراحی میزهای کارگروهی ، تقویت ارتباطات درون سازمانی برای پیشبرد فعالیت‌های یک مجموعه می‌باشد .

این میزهای اداری را با تکیه بر اصول طراحی و بهترین متریال‌ها ساخته می‌شوند تا یک میز کارگروهی استاندارد تولید گردد . میزهای کارگروهی باید به شکلی طراحی شود که به راحتی بسیاری از نیازهای کارمندان را رفع نمایند و جذابیت ظاهری و نظم و انضباط فوق‌العاده‌ای را نیز برای محیط اداری به همراه بیاورند . میز کارگروهی استاندارد به شکل و ابعاد و اندازه زیر می‌تواند طراحی شود :

میز کارگروهی شیدر تیپ 1004T
میز کارگروهی اینترست تیپ 1006T

میز گردهمایی یک میز بزرگ است که مناسب برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها با تعداد نفرات ۹ الی ۱۹ نفره می‌باشد . این میز اداری کاربرد وسیع و گسترده‌ای را دارد و از الزامات طراحی دکوراسیون هر مجموعه‌ای ( مانند : ادارات و ارگان‌های دولتی و خصوصی ، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها ، آموزشگاه‌های زبان و هنر ، مدارس و … ) به حساب می‌آید . گفتنی است که به میزهای گردهمایی ، میز اجلاس هم گفته می‌شود و در محیط‌های اداری نیز ، میز گردهمایی بهترین کارکرد را در بخش یا اتاق همایش و گردهمایی دارد .

به جهت تولید یک محصول شیک و استاندارد باید در طراحی این نوع میز اداری ، از بهترین طرح‌ها و متریال‌ها بهره گرفت . میز گردهمایی همواره در اشکال مختلف طراحی می‌گردد و فرم‌های مستطیلی ، مربعی ، دایره ، نیم دایره ، U شکل و … از جمله این طراحی‌ها می‌باشد . اما فرم‌های مستطیلی و U شکل بیشتر در طراحی میز گردهمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد ؛ زیرا بهترین و بهینه‌ترین کارکرد را در اختیار افراد قرار می‌دهد .

طراحی میز گردهمایی به گونه‌ای است که محل مناسب برای استقرار وسایل‌های مهم و کاربردی را در نظر می‌‌گیرند . از این رو میز گردهمایی سطح مناسبی را برای نصب الکتریک باکس تلفن ، شبکه و برق USB و کابل برق دارد و در طراحی انواع میزهای اداری از خواستاران زیادی برخوردار است . البته برخی از میزهای گردهمایی قابلیت نصب تاسیسات الکترونیکی به صورت مخفی را دارند و در طراحی آن‌ها ، افزایش یا کاهش تعداد نفرات کاربر « به صورت سفارشی » امکان پذیر خواهد بود .

با توجه به نوع طراحی بعضی از میزهای گردهمایی ، گاها برای نصب و قرار‌گیری آن در فضای مورد نظر نیاز به نصاب را دارند . یک میز گردهمایی دارای استاندارد ( اعم از : میز گردهمایی U و میز گردهمایی C ) ممکن است که به شکل زیر طراحی شود :

میز گردهمایی اینترست تیپ 706C
میز گردهمایی اینترست تیپ 706U

میزهای تریبون یک نوع میز اداری تخصصی است که به منظور سخنرانی اشخاص در ادارجات و همایش‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند . طراحی این میزهای بسیار کاربردی مناسب برای محیط‌هایی ( چون : سمینار ، سالن‌های اجتماعات ، آمفی تئاتر ، همایش ، اجلاس ، مساجد ، نمازخانه‌ها ، سالن‌های عمومی و … ) می‌باشند .  امروزه میز تریبون بیشترین کارکرد را در مدارس ، دانشگاه‌ها ، ارگان‌ها ، شرکت‌ها و مواردی از این قبیل دارد و طراحی آن بر پایه معیارهای بین‌المللی انجام می‌گردد تا یک میز تریبون دارای استاندارد ساخته شود و آن‌ها را می‌توان به راحتی حرکت داد .

طراحی این میزهای اداری به شکلی انجام می‌گیرد که تجهیزاتی الکترونیکی را بر روی نصب گردد . لازم بذکر است ، در طراحی میز تریبون تجهیزاتی ( مانند : داکت‌های عبور سیم و کابل کشی‌هایی ) باید به شکلی در فضای داخل میز در نظر گرفته شوند که به صورت مخفی و غیر قابل رویت باشند تا ظاهر زیبایی را در این میز ایجاد نماید ؛ البته در راستای از بین بردن سادگی تریبون‌ها ، در نمای این میز می‌توان محلی را برای لوگو و آرم مجموعه‌ها در نظر گرفته شود .

در حقیقت ، میزهای تریبون باید در بهترین طرح و متریال تولید گردند . به جهت آنکه نظم و آراستگی منحصربه فردی را در این مدل میز اداری ایجاد نمایند ، سطوح و محل‌هایی را در آن طراحی می‌کنند تا تجهیزات مورد نیاز « اعم از : وسایل شخصی ، لوازم التحریر ، متن سخنرانی و … » در آن فضا جای دهند . با توجه به ساختار این میز اداری ، در آن فضای مناسبی را طراحی می‌کنند تا اسناد و مدارک و کیف دستی با خیالی آسوده در آن نگهداری شوند .

این مسئله باعث می‌گردد تا فرد « استفاده کننده از میز » به هنگام ارائه سخنرانی خود ، تمرکز بیشتر و بهره وری بالاتری را داشته باشد . استاندارد و ابعاد و اندازه میز تریبون ممکن است که به صورت زیر طراحی شوند :

تریبون رکتیکال تیپ 1903
تریبون رکتیکال تیپ 1903
طراحی انواع میزهای اداری

میز پذیرش با نام‌های دیگر ( همچون کانتر پذیرش یا کانتر منشی ) نیز معرفی می‌گردد . میز منشی از پر اهمیت‌ترین و پر کاربردترین میزهای اداری بشمار می‌رود و طراحی این میز برای قسمت ورودی ادارات و شرکت‌ها می‌باشد . همانطور که می‌دانیم ، اولین برخورد اشخاص در بدو ورود به ادارات و شرکت‌ها ، در قسمت پذیرش صورت می‌گیرد و پذیرش کلیه اشخاص ( اعم از : مهمانان و مشتریان و مراجعه کنندگان ) بر عهده شخصی است که بر پشت میز پذیرش می‌نشیند . بنابراین طراحی این میز اداری باید بگونه‌ای که علاوه بر انجام رسالت خود ، بر زیبایی دکوراسیون اداری نیز بیافزاید .

کانتر پذیرش می‌تواند ظاهری رسمی یا دوستانه طراحی شوند که بسته به سلیقه و موقعیت ادارات یا شرکت‌ها ، این انتخاب می‌تواند متفاوت باشد . بدین سبب است که امروزه طراحی میز پذیرش برای استفاده در سایر محیط‌های ( همچون : بانک‌ها و موسسات بانکی ، مراکز و کلینیک‌های درمانی ، مطب و بخش‌های بیمارستانی ، موسسات آموزشی ، دفاتر هواپیمایی و … ) هم کاربرد دارد .

میزهای منشی یا پذیرش به شکل‌های مختلف ( مثل : نیم دایره ، مستطیل ، میز L ، بیضی ) طراحی می‌شوند . لازم بذکر است که در طراحی این میز اداری نیز معمولا ارتفاع را نسبت به سایر میزها ، مقداری بلندتر در نظر می‌گیرند و قسمت جلویی آن را کاملا می‌پوشانند . علاوه بر آن ، قسمت جلویی میز را با طرح‌هایی « مانند : لگو و آرم و المان » شرکت‌ها و ادارات مزین می‌نمایند .

در راستای آنکه یک میز پذیرش دارای استاندارد ساخته شود ، باید در طراحی آن از بهترین نوع طراح‌ها و با کیفیت‌ترین متریال‌ها استفاده گردد ؛ زیرا طراحی هوشمندانه کانتر منشی یا پذیرش برای هر کسب و کاری مهم و ضروری می‌باشد و می‌تواند به جذب مشتریان کمک شایانی نماید . استاندارد میز پذیرش ( کانتر پذیرش یا کانتر منشی ) ممکن است که به صورت زیر طراحی شوند :

کانتر منشی آرمز تیپ 802L
کانتر منشی آرمز تیپ 802L
طراحی انواع میزهای اداری

با توجه به نام میز جلو مبلی می‌توان دریافت که این میز پر کاربرد در مقابل مبل قرار می‌گیرد و از جمله مهم‌ترین میزهای اداری هم به حساب می‌آید . در جهان امروزی کاربرد این میز تنها برای منازل نمی‌باشد ؛ بلکه از میز جلو مبلی در دکوراسیون اداری و یا مبلمان اداری هم استفاده می‌نمایند . میز جلو مبلی در حالت عادی ممکن است که محلی برای قرار دادن لوازم ، وسایل تزیینی و وسایل کاربردی باشد . اما با حضور مهمانان تبدیل به میز پذیرایی و چیدن لوازم برای پذیرایی از مهمان خواهد بود .

این میز اداری در مکان‌های ( مانند : حال و نشیمن منازل ، اتاق مدیریت و یا معاونت و … ) کاربرد دارد . بر روی این میز کتاب ، مجله ، روزنامه ، وسایل دکوری و تزئینی و خصوصا ظروف پذیرایی قرار می‌گیرد تا به هنگام نشستن بر روی مبلمان از آن‌ها بهره برد . در واقع ، این میز می‌تواند مکمل خوبی برای مبلمان اداری باشد و با بهره‌گیری از آن ، می‌توان به راحتی از افراد و ارباب‌رجوعان اداره‌ یا شرکت پذیرایی نمود .

میز جلو‌ مبلی ، نوعی میز نسبتا بزرگ با ارتفاع کوتاه است که با پایه‌های کوتاه طراحی می‌شود . از طرفی ، طراحی میز جلو مبلی این امکان را فراهم می‌کند تا هنگام استفاده از مبلمان ، سطح مناسبی را مقابل افراد به وجود آید و هر آنچه را که در نزدیکی خود نیاز دارند ، بر روی آن قرار دهند و بدون نیاز به بلند شدن یا جابه‌جایی زیاد به وسایل دسترسی داشته باشند . گاها در طراحی این میزهای اداری از کشو و یا طبقه زیرین استفاده می‌شود تا افراد بتواند وسایل مورد استفاده خود را در به راحتی آن‌ها قرار دهد .

این میز اداری با طراحی مطلوب و کاربری مناسب خود می‌تواند فضایی دلنشین‌تر ایجاد کند . طراحی میز جلو مبلی باید با بهترین متریال صورت بگیرد تا از طول عمر و دوام بالایی برخودار شود . طراحی استاندارد یک میز جلو مبلی ( میز پذیرایی ) به شکل زیر خواهد بود :

میز جلو مبلی اینترست تیپ 1706
میز جلو مبلی شیدر تیپ 1704
طراحی انواع میزهای اداری

پس از شناسایی میزهای اداری که در شرکت‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند ، باید دیگر تقسیم‌بندی‌های میز اداری را شناسایی کنیم و هر یک از آن‌ها را مورد بررسی کامل قرار دهیم . انواع میز اداری بر اساس شکل و ظاهر ، یکی از تقسیم‌بندی‌هایی است که در آن میزهای اداری با شکل‌های مختلف و متفاوت وجود دارد .

این میز‌های اداری شامل : میز اداری مربع ، میز اداری اِل شکل ، میز اداری U شکل ، میز اداری تاشو و میز اداری ساده هستند که هر یک دارای کاربرد و طراحی به خصوصی می‌باشند . لازم به بیان است که این میزهای اداری در سبک‌های گوناگون و رنگ‌های متنوعی اجرا می‌شوند .

میز اداری مربع شکل مناسب برای استفاده در اتاق‌های کنفرانس و جلسات گروهی هستند که بیشتر در سبک مینیمال طراحی می‌شوند و در ظاهر ، سطوح صاف و خطوط تمیز و مستقیمی را دارند . کارمندان زیادی می‌توانند در پشت این میز بنشینند و در جهت ایجاد محیط جدا و خصوصی برای آن‌ها ، از پارتیشن‌ها مخصوص این میز بهره می‌برند .

طراحی میز اداری مربعی به شکلی است که سطح کافی برای قرار دادن اسناد ، لپ‌تاپ و سایر لوازم وجود دارد . در طراحی این میزها گاهی از خنثی و گرم « سفید و مشکی ، قهوه‌ای و خاکستری » و گاهی اوقات نیز رنگ‌های واضح و برجسته « قرمز و آبی و زرد برای ایجاد تنوع و تفاوت » بهره می‌برند .

طراحی این مدل میز اداری به صورت دو تکه و به شکل ال مانند می‌باشد و به دو قسمت میز و برگشت میز تقسیم می‌شود که سطح مناسبی برای قرار گرفتن ابزار ، لوازم ‌، لپ‌تاب و دیگر مدارک مربوط به کار افراد را ، بر روی میز اداری ال شکل به وجود آورده است . میزهای اداری ال‌ شکل برای برای مدیران و روسای ، کارشناسان و متخصصان شرکت‌ها مناسب هستند .

جهت قرار دادن و ذخیره کردن انواع اسناد و مدارک مهم ، امکان استفاده از فایل‌های کشویی در طراحی قسمت برگشت میز « ال‌ شکل » ، وجود دارد . این نوع میزها در سبک کلاسیک و لوکس طراحی می‌شوند و دارای جزئیات و نقش‌های زیبا و ظریف هستند که می‌توانند در رنگ‌های تیره و خنثی ” مانند : مشکی ، قهوه‌ای ، زیتونی و نقره‌ای ” اجرا شوند .

میزهای اداری T شکل ، به میزهایی گفته می‌شود که از ترکیب یک میز مدیریت یا یک میز معاونت با یک میز کنفرانس تشکیل شده‌اند . این نوع مناسب برای برگزاری جلسات و کنفرانس است که به ریاست مدیر یا معاون برای کارمندان و کارکنان یک شرکت یا اداره انجام می‌گردد .

به دلیل آنکه این میزها مکمل یکدیگر هستند ، طراحی میز کنفرانس باید از طرح میز مدیر یا میز معاون پیروی کند تا یک میز اداری شیک و خاص طراحی شود . این شکل میز اداری را می‌توان به طور دلخواه در هر سبکی طراحی کرد و با رنگ‌های منحصربه فرد و جذاب ثبت سفارش نمود .

میزهای اداری یو شکل ، میزهایی بسیار بزرگی هستند که به شکل حرف U طراحی می‌شوند و مناسب برای جلسات بزرگ و رسمی می‌باشند . در این میزها ، افراد در سه جهت میز نشسته و تعاملات چند‌ طرفه‌ای را ایجاد می‌کنند . طراحی این شکل میز اداری فضای مساعدی را برای همفکری‌ها به وجود می‌آورد که ارتباطات بین اعضا را آسان می‌سازد .

در طراحی این نوع میزهای اداری ، نصب تجهیزات جانبی مانند : لپ‌تاپ ، پروژکتور ، صفحه‌نمایش یا سیستم صوتی پیش‌بینی شده است . میزهای اداری U شکل قابلیت اجرا در سبک‌های مختلف طراحی ( مانند : کلاسیک ، مدرن ، لوکس و … ) ، همراه با رنگ‌های متنوع و زیبا را دارند .

میز اداری تاشو از نمونه میزهای سبک مدرن است که برای محیط‌های اداری کوچک و محدود طراحی می‌شود . با توجه به استفاده از مکانیز خاص در طراحی این نوع میزهای اداری ، آن‌ها قابلیت تاشو شدن و جابجایی را دارند . میز اداری تاشو می‌تواند به راحتی در فضای کم جا شود و می‌توان پس از استفاده ، آن را در گوشه‌ای جای داد .

طراحی این شکل میز اداری بر اساس یکی از اصول مهم طراحی ” بهینه سازی فضا ” می‌باشد که در سبک ساده و اقتصادی طراحی می‌شود و در ظاهر سطوح صاف و خطوط مستقیمی ( همراه با رنگ‌های متنوع ) را دارد . این میز برای کارمندانی مناسب است که نیاز به تغییر مکان دارند و یا جهت برگزاری جلسات موقت ، مفید می‌باشد .

میز اداری ساده ، به میزهایی گفته می‌شود که بدون زیاده‌روی در جزئیات و تزئینات طراحی شده‌اند . در طراحی این میز ، صفحه‌ای یکنواخت و پایه‌هایی مستقیم و ساده دیده می‌شود . این میز اداری به عنوان اقتصادی‌ترین میز بشمار می‌رود که در اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌گردد .

این شکل میز اداری برای کارمندان و یا سایر پرسنل شرکت‌ها مناسب است که در فضاهای کوچک و محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد . در طراحی این میز اقتصادی از یک یا دو کشو بهره می‌برند تا از انواع اسناد و لوازم اداری نگه‌داری کند . باید بیان کنیم که میز اداری ساده « به همراه رنگ‌های متنوع خود » با هر سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ است .

طراحی انواع میزهای اداری

در یک تقسیم‌بندی دیگر ، انواع میز اداری را می‌توان بر پایه ابعاد و اندازه مورد شناسایی قرار دهیم . طراحی این میزهای اداری بر مبنای فضای موجود در ادارات می‌باشد که بستگی به نیازها و سبک دکوراسیون و بودجه دارد . جهت بررسی این گروه باید به توضیحات زیر توجه فرمایید :

میزهای اداری بزرگ بیشتر برای محیط‌های اداری با فضای وسیع و تعداد زیادی کارمند مناسب هستند که در طراحی آن‌ها از صفحات استفاده می‌شود . این میز با شکوه را می‌توان بدون محدودیت رنگی در سبک‌های مدرن ، کلاسیک ، نئوکلاسیک ، اسکندیناوی ، صنعتی و … طراحی نمود .

در طراحی میز اداری بزرگ از متریال چوب ، فلز ، شیشه ، بامبو و … استفاده می‌شود و همواره با ارتفاع ، عرض و طول مناسبی طراحی می‌گردد که فضای کافی برای قرار دادن لپ‌تاپ ، کامپیوتر ، مانیتور ، کیبورد ، موس ، لوازم صوتی و تصویری ، فایل‌ها ، کتاب‌ها و لوازم جانبی را ایجاد می‌کند .

این مدل میزهای اداری را با در نظر گرفتن اصولی مانند ارگونومی طراحی می‌شوند که راحتی را در زمان استفاده آن‌ها برای افراد به ارمغان می‌آورد . میزهایی چون مدیریت ، معاونت ، کنفرانس ، گردهمایی و مواردی دیگر از جمله میز اداری بزرگ بشمار می‌رود که برای محیط‌های اداری بدون محدودیت فضا مناسب هستند .

به میزهای ساده تک نفره ، میز اداری کوچک گفته می‌شوند که مناسب برای محیط‌های اداری با محدویت فضا هستند . طراحی این میز اداری بگونه‌ای است که از صفحات کوچک طراحی آن استفاده می‌کنند . این میز اداری را متریال‌هایی مثل : چوب ، فلز ، شیشه و … طراحی و تولید می‌نمایند .

این مدل میز اداری با بهرگیری از سبک‌های مختلفی ” مانند : مدرن ، کلاسیک ، مینیمال و … طراحی می‌گردد . میز اداری کوچک یک میز اداری با کیفیت و دارای استاندارد بحساب می‌آید . طراحی میز اداری کوچک بصورتی است که حمل و نقل و جا به جایی آن را آسانی و راحت می‌کند و همواره بشکل ارگونومیک طراحی و ساخته می‌شود .

طراحی میز اداری کوچک با در نظر گرفتن سطح مناسب برای قرار گیری وسایل شخصی و ابزار کاری و نوشت افزار می‌باشد . طراحی این میز اداری با محدودیت رنگی روبه رو است که باید از رنگ‌های قهوه‌ای ، سفید ، خاکستری و … استفاده شود . جهت اشاره به این مدل میزهای اداری می‌توان میزهایی مانند : ساده ، کار ، مطالعه و … را نام برد .

طراحی انواع میزهای اداری

اهمیت طراحی انواع میزهای اداری در دفتر کار به حدی زیاد است که بدون وجود آن‌ها نمی‌توان محیط‌های اداری را تصور کرد و نقش انواع میز اداری در محیط کاری انکار نشدنی است . مهم‌ترین مزیت طراحی انواع میزهای اداری ایجاد محیطی امن و آرام برای آسایش کارکنان است . اما کارایی و عملکرد میزهای اداری را نباید تنها در راحتی آن‌ها خلاصه کرد ؛ بلکه تاثیر آن بر کارایی کارمندان را هم باید در نظر گرفت . اهمیت طراحی میزهای اداری با کیفیت به گونه‌ای است که به طور مستقیم بر راندمان کاری کارکنان تاثیر می‌گذارد .

افرادی که به دنبال موفقیت در کسب و کار خود هستند ، باید به کیفیت طراحی میزهای اداری خود توجه زیادی را داشته باشند . از آنجا که میزها بزرگ‌ترین عضو دکوراسیون یک محیط اداری بشمار می‌رود ، طراحی آن‌ها نیز ارتباط مستقیمی با نحوه چیدمان دکوراسیون آن مجموعه را دارد . در صورتی که طراحی انواع میزهای اداری و با دکوراسیون تناسب نداشته باشند ، موجب خسته شدن افراد در طول کار می‌شوند . در ادامه با پژوهش چند عنوان به اهمیت طراحی انواع میزهای اداری می‌پردازیم .

محیط اداری پویا می‌تواند عملکرد و نحوه فعالیت یک کارمند را تحت تاثیر قرار دهد . جهت تحقق پویایی در محیط اداری ، نیاز به انعطاف پذیری یک طرح مناسب برای دکوراسیون اداری است ؛ زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا کارمند از محیط پیرامون ( مطابق با نیازهای لحظه‌ای و موقت ) بهترین بهره را ببرد .

از طرفی یک کارمند در حالت ایده‌آل ، نیاز به انواع مختلفی از فضا برای کار کردن را دارد که متناسب با وظیفه محول شده به او ، این محدوده مشخص می‌شود . نوع میزهای اداری و طراحی آن نیز ، نقش بسزایی را در این زمینه ایفا می‌کند ؛ چراکه بخش اندکی از کارها بر روی آن‌ها انجام نمی‌گردد .

این موضوع « ایجاد انعطاف در محیط اداری » در طراحی انواع میزهای اداری به گونه‌ای می‌‌باشد که به کارمند اجازه می‌دهد تا محیط کار را بر اساس نیازهای خود ، شخصی سازی کند . این امکان فراهم می‌کند که هر کارمند به شکلی متناسب با سبک و نیازهای کاری خود محیط کاری خود را تنظیم نماید .

به طور مثال داشتن یک میز اِل در کنار میز اداری می‌تواند بسیار کمک کننده باشد ؛ چراکه شرایطی محیا می‌نماید که محیط پیرامون کاری افراد ، به یک محیط کاری بهینه تبدیل شود و از هر گونه بی‌نظمی و آشفتگی دور بماند . این مسئله باعث می‌شود تا کارکنان با راحتی و تمرکز بیشتر به وظایف خود بپردازند .

می‌دانیم که ادارات و شرکت‌ها همواره به دنبال ارتقا تمرکز و بهره‌وری در عملکرد مجموعه خود هستند . حال قصد داریم که با بررسی دو دلیل مهم و اساسی می‌توان به اهمیت نقش طراحی انواع میزهای اداری در ارتقاء تمرکز و بهره‌وری و عملکرد کاری پی ببریم .

  • اول ، انواع میز اداری به عنوان بخش اساسی از زیرساخت فیزیکی محیط کار است که تاثیر بزرگی را بر راحتی و سلامت کارکنان دارد . میزهای راحت و مناسب محیط ( در فضایی منظم ) ، باعث می‌شود تا خستگی و استرس و ناراحتی افراد کاهش یابد و می‌تواند به تمرکز و تعامل بهتر میان اعضای تیم کمک کند .
  • دوم ، یک میز اداری با طراحی مطلوب خود می‌تواند تعامل و همکاری بین اعضای تیم را ترویج کند تا در جهت پیشبرد اهداف دورن یا برون سازمانی ، آن‌ها به راحتی با هم ارتباط برقرار نمایند . یکی از راه‌های ترویج تعامل و همکاری ، بهره‌گیری از انواع میزهای اداری است که فرصت‌های مساعدی را برای گفت‌وگو و همکاری ایجاد خواهد کرد .

به عنوان مثال استفاده از میزهای اداری چند منظوره مانند میزهای کارگروهی ، گزینه مناسبی جلسات تیمی و گفت‌وگوهای سازنده است و محیطی دلپذیر و شکیلی را برای همکاری‌های بی‌وقفه پدیدار می‌کند . این امر موجب می‌گردد که ارتباطات و روحیه کلی اعضای مجموعه بهبود یابد .

طراحی انواع میزهای اداری باید براساس استانداردهای آن باشد تا افراد در طول انجام فعالیت کاری ، خسته نشوند . به شکل کلی ، چنین مسئله‌ای می‌تواند راندمان کاری آن‌ها را افزایش دهد . ناگفته نماند که امروزه میزهای اداری ارگونومیک برای بسیاری از مدیران ، پر اهمیت می‌باشد و همواره به دنبال سفارش میزهای ارگونومیک هستند .

چراکه میزهای اداری با طراحی صحیح و مناسب خود ، به افراد اجازه می‌دهد که در وضعیت‌های صحیح و راحت « نشسته یا ایستاده » ، کار کنند . نه تنها این به کاهش دردهای عضلانی و استخوانی مرتبط با نشستن طولانی مدت کمک می‌کند ؛ بلکه سلامت کلی آنان را ارتقاء می‌دهد .

یک میز اداری با طراحی زیبا و آرامش‌بخش خود می‌تواند به کاهش استرس و افزایش راحتی افراد کمک نماید . در واقع یک طرح شیک و لاکچری ، همیشه از رنگ‌های جذاب و مواد اولیه با کیفیت پیروی می‌کند تا بهترین تاثیر بر روحیه و سلامت و رفاه کاری افراد بگذارد .

این مسئله نه تنها برای افراد مفید و سودمند می‌باشد ؛ بلکه به سازمان نیز کمک می‌کند تا کارمندان خود را در بهترین شرایط شغلی حفظ نماید و به عنوان یک محیط کاری جذاب و سالم شناخته شود . با توجه به موارد بیان شده ، می‌توان نتیجه گرفت که اهمیت ویژه این موضوع بر کسی پوشیده نیست .

طراحی انواع میزهای اداری

حالت‌های مختلف نشستن پشت میز

در سه از چهار حالت تصویر بالا ، نحوه صحیح نشستن دیده نمی‌شود ؛ اما در حالت آخر می‌توان نحوه درست نشستن را مشاهده نمود .

روش طراحی انواع میزهای اداری به دو صورت متفاوت انجام می‌گردد که گاها به شکل دستی می‌باشد و در بیشتر مواقع با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط انجام می‌شود . اما موضوعی که بسیار حائز اهمیت است ، تنها روش طراحی نیست ؛ بلکه گروهی است که طراحی آن را انجام می‌دهد . از طرفی ، دو عامل مهم ” ( هنر و خلاقیت ) و ( علم و تجربه ) ” در این زمینه وجود دارد که باید هر دو آن‌ها به موازات یکدیگر حرکت کنند .

به بیان ساده ، طراحی یک علم است و فرد طراح باید آن علم و تخصص را به شکل کامل داشته باشد تا در نهایت به صورت یک میز اداری با طراحی اصولی ساخته شود . حال گفتنی است که طراحی میزهای اداری باید تحت شرایط و عناوین خاص ( مانند : اصول طراحی ، متریال و مواد اولیه ، سبک آن و … ) صورت بگیرد . مجموعه آبادیس یکی از طراحان موفق میزهای اداری است که محصولات و تولیدات مبلمان اداری خود را زیر نظر این شرایط و عناوین می‌سازد .

طراحی انواع میزهای اداری

اولین موضوع در طراحی انواع میزهای اداری مورد توجه قرار می‌گیرد ، رعایت اصول طراحی است که به منظور ایجاد کردن ویژگی‌‌‌‌های منحصربه فرد در میزهای اداری ، اعمال می‌شود . البته باید بگوییم که در تولید مبلمان اداری نیز از اصول طراحی با هدف ساخت محصول دارای استاندارد ” مانند میزهای اداری ” استفاده می‌گردد . به بیان ساده ، تولید انواع میزهای اداری با کیفیت و دارای استاندارد ، همواره با تبعیت از اصول طراحی آن ساخته می‌شوند .

به طور کلی یک میز اداری شیک و لاکچری ، گیرایی و جذابیت اولیه فراوانی را دارد که تنها از طریق رعایت اصول طراحی ، در آن نقش می‌پذیرد . طراحی اصولی خود شامل مسائل پر اهمیت ( اعم از : ارگونومی ، بهینه سازی فضا ، تجمیع کاربری ) است که باید در هماهنگی با سبک طراحی دکوراسیون و کاربرد انواع میزها و نیز مواردی از این قبیل صورت بگیرد تا کارایی ، راحتی ، زیبایی و امنیت فضای اداری و کاری را افزایش دهد .

طراحی انواع میزهای اداری

دانش و علم ارگونومی ( یا اصل ارگونومی ) در یک محور اصلی حرکت می‌کند و موضوع ” برابر سنجی محیط کار انسان ، مطابق با ظرفیت‌ها و توانایی‌های او ” را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد . این رویکرد بیان می‌کند که یک میز اداری با سایزهای استاندارد خود طراحی و ساخته شود . در واقع این علم به ارزیابی عناصر متعدد ( نظیر : تعیین ابعاد « طول و عرض و ارتفاع » صحیح ، سطح کار پایدار و مناسب جهت قرار گرفتن وسایل « یارانه ، کیبورد ، موس و … » ، دسترسی آسان و سریع به ابزارآلات و … ) می‌پردازد تا انواع میزهای اداری به شکل استاندارد به بازار مبلمان اداری عرضه گردند .

اتخاذ این نکته در طراحی میزهای اداری موجب می‌شود تا سلامتی و ایمنی افراد « در زمان انجام کار » حفظ شود و فشار مضاعف بر نقاط حساس بدن کاهش یابد . میز اداری ارگونومیک می‌تواند شرایط مساعدی را برای کار کردن افراد فراهم نماید و ممکن است که عملکرد آن‎ها را بهبود ببخشد .

طراحی انواع میزهای اداری

نکات مهم عکس میز اداری استاندارد

  1. سر به صورت عمود ، بر روی شانه قرار می‌گیرد .
  2. بهترین زاویه برای نگاه کردن به مانیتور ، ” ۳۰ درجه ” به پایین است که بدون خم شدن گردن می‌باشد .
  3. پشتی صندلی باید کاملا به کمر چسبیده باشد ، به گونه‌ای که در انتها قوس طبیعی را پر نماید .
  4. زاویه آرنج‌ها باید ” ۹۰ درجه ” باشد و شانه‌ها نیز باید در وضعیت ریلکس قرار گیرند .
  5. ران باید در زاویه ” ۹۰ تا ۱۱۰ درجه ” با مفاصل زانوها قرار بگیرد .
  6. کف پاها باید کاملا بر روی زمین قرار بگیرد ؛ در غیر این صورت باید از پایین استفاده نمود .
  7. مچ دست‌ها باید در حالت طبیعی خود و به طور مستقیم بر روی کیبورد باشد .

امروزه ، انواع میزهای اداری با توجه به ایده‌های جدید ” برای دکوراسیون اداری ” ، طراحی می‌شوند تا در فضایی بهینه ، بهترین و مناسب‌ترین کارایی را از خود به نمایش بگذارند . یکی از این ایده‌ها ، بهینه سازی فضای کاری است که طراحی انواع میزها را تحت تاثیر قرار داده است . این تکنیک در طراحی مبلمان اداری پدیدار شده تا افراد از کم‌ترین فضای موجود ، بیشترین استفاده را ببرند ؛ چراکه بیشتر شرکت‌ها و ادارات امروزی در محیط‌های کوچک‌تر از قبل ، تشکیل می‌شوند .

بنابراین طراحی میزهای اداری باید با توجه به این ایده صورت بگیرد تا یک میز اداری سازگار و هماهنگ با دکوراسیون اداری به وجود آید . این تکنیک ” بهینه سازی فضا ” ، با در نظر گرفتن استراتژی‌ها و ایده‌های خود می‌تواند به بهبود کارایی و کیفیت کار و راحتی در محیط اداری کمک بسزایی را نماید . البته نباید فراموش شود که بهره‌گیری از این نوع میزهای اداری می‌تواند در جهت بهبود عملکرد افراد و روند کاری آنان در شرکت‌ها و ادارات موثر باشد .

کمدهای بلند شیدر تیپ 45-1204

در تصویر بالا ، عکس میز اداری را مشاهده می‌کنید که در جهت بهینه سازی فضا ، متشکل از دو میز اداری « میز‌های مدیریت ، معاونت ، کارشناسی و … در کنار میز کنفرانس ” مکمل ” » است .

بیشتر شرکت‌هایی که مشغول به طراحی میزهای اداری هستند ، همواره به دنبال یافتن ایده جدید برای اجرا در پروژه‌های خود می‌باشند . یکی دیگر از این شیوه‌های فنی ، طراحی بر اساس مبحث ” تجمیع کاربری ” است که منجر به تولید انواع میزهای اداری شیک و زیبا برای یک دکوراسیون اداری خواهد شد . در طراحی یک میز اداری ، تجمیع کاربری به اجماع و ترکیب چند کاربرد گفته می‌شود که در یک میز از مبلمان اداری ایجاد می‌گردد .

به طور کلی این نوع طراحی در انواع میزهای اداری ، نه تنها باید ظاهر پسندیده‌ای را برای یک میز ایجاد نماید ؛ بلکه باید به نیازهای افراد هم پاسخگو باشد . لازم بذکر است که این شیوه فنی « تجمیع کاربری » تنها در میزهای اداری دارای استاندارد و با کیفیت قابل مشاهده می‌باشد . این ترفند باید به یکپارچگی میز اداری کمک نماید و بیشترین کاربرد را برای افراد داشته باشد . در کنار آن باید پایداری یک میز اداری زیبا و منحصربه فرد را در دکوراسیون بهبود بخشد .

میز مدیریت پارانئو تیپ 141L

در تصویر بالا عکس یک میز اداری ، در کنار یک میز اِل دیده می‌شود که دارای طراحی هوشمندانه است . کمدها و کشوهایی را برای جاگذاری اسناد و دیگر وسایل افراد ایجاد می‌کند .

در طراحی انواع میزهای اداری از مواد اولیه و متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که می‌تواند جهت و سمت و سوی یک طرح مناسب را مشخص نماید تا یک میز اداری به صورت استاندارد طراحی و تولید شود . در واقع طراحی هر نوع میز اداری دارای استاندارد باید با در نظر گرفتن سه عامل مهم و اساسی « راحتی و استحکام و ظاهری زیبا » شکل بگیرد .

البته نقش این سه عامل در طراحی میزهای اداری غیر قابل کتمان است ؛ چراکه شرایط مناسبی را برای کار کردن افراد ایجاد می‌کنند و افراد در محیط اداری خود ، تنها زمانی کارایی بالایی را دارند که مشغول به استفاده راحت از میزهای اداری مستحکم ” با ظاهری زیبا ” هستند . گفتنی است که این امر نتیجه رشد و توسعه بیشتر کسب و کارها را نیز به همراه می‌آورد . با توجه به موضوع بیان شده ، باید بیان کنیم که وجود متریال مطلوب در طراحی انواع میز اداری می‌تواند به تحقق « راحتی و استحکام و ظاهری زیبا » کمک کند .

به شکل کلی متریال‌ها توانایی القا احساسات ( چون : حس آرامش ، آسایش یا هیجان و انرژی ، حس دوستانه و گرم و یا حتی حس خشن و اضطراب آوری ) را دارند . چوب ، MDF ، فلز ، شیشه و … از جمله متریال‌های قابل استفاده در انواع طراحی میزهای اداری می‌باشد که می‌تواند به شکل ترکیبی از این متریال‌ها هم طراحی و ساخته شوند . البته ناگفته نماند که این متریال‌ها باید در تناسب و ترکیب با هم ، هارمونی و زیبایی‌هایی را داشته باشند .

به طور کلی ، متریال استفاده شده در طراحی و تولید انواع میز اداری می‌تواند ، هویت یک میز اداری با کیفیت را تعیین نماید و دوام آن را معین سازد ؛ به دلیل آنکه انواع متریال‌ها از نظر زیبایی شناسی ، مقاومت ، طول عمر و موضوعاتی از این قبیل در تفاوت‌های منحصربه فردی هستند . از نگاهی دیگر در هنگام طراحی یک میز دارای استاندارد ، تمرکز بر کیفیت آن می‌باشد ؛ زیرا یک طرح خوب در جلوه نهایی یک میز اداری با کیفیت ، همواره ارتباط مستقیمی با نوع متریال استفاده شده آن را دارد که همراه با تکنیک طراحی و تولید هر نوع آن ، حاصل می‌گردد .

چوب ، یکی از بهترین متریال‌ها است که در طرح میزهای اداری قابل استفاده می‌باشد . متریال چوب از تنه درختان طبیعی ( چون : راش و بلوط و گیلاس ) تشکیل می‌شود که در طراحی میزهای لاکچری و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد .

البته ممکن است که در طراحی و ساخت برخی میزهای اداری ” به سبک‌های مدرن و مینیمال ” نیز از متریال چوب طبیعی « بدون تزئینات اضافه » استفاده نمایند . متریال چوب علاوه بر ایجاد مقاومت بالا در میزهای اداری ، زیبایی خاصی را در محیط‌های اداری از یک میز به نمایش می‌گذارد و می‌تواند حس گرم و مثبتی را به فضاهای خشک اداری انتقال دهد .

میزهای اداری که از جنس چوب طراحی و تولید می‌شوند ، معمولا همراه با هنر منبت کاری مزین می‌گردند تا یک میز به شکل خاص و برجسته پدیدار شود . به علت محدود بودن طیف رنگی « اصولا رنگ‌بندی تیره و خاص » متریال چوب است که تنها در طراحی میزهای اداری با جلوه سلطنتی ( خاص و شکیل ) مورد استفاده قرار می‌گیرد .

ناگفته نماند که بهره‌گیری و استفاده از متریال چوب برای طراحی تمامی میزهای اداری جذاب به نظر نمی‌آید ؛ بلکه می‌تواند از زیبایی یک دکوراسیون اداری بکاهد و آن را به یک محیط اداری کسل کننده تبدیل نماید . بدین سبب ، جنس چوب تنها در طراحی و تولید برخی از انواع میزهای اداری « همچون میز مدیریت و یا معاونت » دیده می‌شود .

به طور کلی می‌توان بیان نمود که متریال چوب ، ساختار میزهای اداری را در برابر مخرب‌های محیطی با دوام و مستحکم نماید ؛ چراکه چوب درختان طبیعی از مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش و گرد و غبار برخوردار هستند . لازم بذکر است که میزهای اداری چوبی همواره به واسطه استفاده از متریال مقاوم ، وزن سنگین و قیمت بسیار بالایی را دارند .

همانطور که می‌دانیم ، ام دی اف برگرفته از ریشه عبارت ” Medium Density Fibreboard ” است و به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط می‌باشد . این نوع تخته از فشرده‌شدن الیاف چوب و فشرده کردن آن‌ها ، با کمک حرارت و چسب ساخته می‌شود و رویه آن از انواع روکش‌ها « چوبی یا پلاستیکی » می‌باشد .

ام دی اف ، یکی دیگر از متریال‌هایی که در طراحی و تولید انواع میزهای اداری از آن بهره می‌برند . میز اداری ام‌دی‌اف ، یک میز اداری جذاب بشمار می‌رود که دارای مقاومت و استحکام بالایی است و همیشه تنوع طرحی و رنگی متعددی ( کاملا بروز شده و قیمت مناسب ) را دارد .

میزهای اداری با متریال MDF از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و حرارت و سایش برخوردار هستند و استحکام خوبی را دارند ؛ زیرا نوع چسب استفاده شده در تولید این نوع متریال متفاوت است و با حرارت بالا نیز فشرده می‌شود . به طور کلی ، گفتنی است که از این نوع میزهای اداری می‌توان در هر شرایط آب و هوایی و اقلیمی استفاده کرد .

طرفداران میزهای اداری ام.دی.اف ، روزانه در حال افزایش است ؛ چراکه این نوع متریال از ویژگی‌های مناسبی پیروی می‌کند که به برخی از آن‌ها اشاره شد . از سویی ، یکی از مناسب‌ترین متریال‌ها است که همواره برای طراحی انواع میزهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سوی تولید کنندگان مبلمان اداری و میزهای اداری ، به عنوان یک متریال ایده‌آل معرفی می‌شود .

یکی از خصوصیات مهم این نوع میز اداری ، امکان تعمیر سریع یا تعویض آسان آن ” در صورت هر گونه آسیب یا خرابی در میز ” است . این نوع میزهای اداری وزن سبکی را دارند که جابجایی آن‌ها را آسان می‌کند . علاوه بر آن ، می‌توان به مقاومت بالا میزهای ام‌دی‌اف در برابر ضربه اشاره کرد که طول عمر بسیار بالایی را برخوردار هستند .

فلز در طراحی و تولید انواع میزهای اداری ، یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین متریال‌ها محسوب می‌گردد که تا مدت‌ها قبل بخش گسترده‌ای از تولیدات میزهای اداری را شامل می‌شد . دلیل چنین امری ، یک تصور اشتباه است که ذهنیت عموم افراد را به سمت موضوع ” مقام بودن متریال فلز ” منحرف ساخته بود .

برخلاف اینکه فلز یک متریال بسیار سنگین و به نسبت گران قیمت‌تر از سایر متریال‌ها به حساب می‌آید و همچنین به شدت آسیب پذیر در برابر رطوبت و آب می‌باشد . نا گفته نماند که این متریال در گذر زمان نیز تحت تحولات ساختاری متعدد قرار گرفته است تا یک متریال بسیار مقام برای طراحی و تولید انواع میزهای اداری به وجود آید .

امروزه به کارگیری از متریال فلز ، به گونه‌ای می‌باشد که دیگر به تنهایی از آن برای طراحی میزهای اداری استفاده نمی‌شود . این متریال در کنار متریال‌هایی « چون : چوب و ام‌دی‌اف و مواردی از این قبیل » قرار می‌گیرد تا یک میز اداری دارای استاندارد ، به همراه ظاهری شیک و جذاب طراحی و ساخته شود .

جهت اشاره به پرکاربردترین فلزات قابل استفاده در طراحی و تولید انواع میزهای اداری می‌توان مواردی مانند : آهن ، استیل ، آلومینیوم و … را نام برد . فراموش نشود که برخی از این فلزات بسیار گران قیمت و یا سنگین وزن هستند . به همین علت گاهی حمل و نقل و جابجایی این نوع میزهای اداری را کمی دشوار می‌کند .

اما با توجه به اینکه ساختار این متریال تحت تاثیر تغییرات اساسی ، شکل و ظاهر متفاوتی را در یک میز اداری از خود به نمایش می‌گذارد . لازم به بیان است که برخی از این فلزات حساسیت بسیاری را به مخرب‌هایی مثل : رطوبت ، اسید ، باکتری و قارچ دارند و در بعضی از مواقع به صورت خوردگی و تغییر رنگ در میزها نمایان می‌شود .

این نوع میزهای اداری به خاطر بهره‌گیری از متریال فلز ” در بخشی از طراحی آن‌ها ” ، استحکام و مقاومت و دوام بالایی دارند که زیبایی و کارآمدی مناسب و مطلوبی را در میزها ایجاد می‌نماید و همواره باعث افزایش جذابیت و پرستیژ محیط اداری می‌شود . میزهای فلزی رایج در بازار ، به سبک مدرن و مینیمال « همراه با طراحی‌های ساده ، شکل هندسی و رنگ‌های متعدد » هستند .

انواع میزهای اداری را می‌توان تماما از جنس شیشه و یا ترکیبی از سایر متریال‌ها طراحی و تولید نمود . میزهای اداری شیشه‌ای انواع مختلفی « اعم از : میز شیشه شفاف و میز شیشه رنگی و میز شیشه مات » دارد که از ظرافت و جذابیت بسیار خاصی پیروی می‌کنند .

یک باور در این رابطه وجود دارد که متریال شیشه را مناسب برای طراحی میزهای اداری نمی‌داند و آن را بسیار شکننده و آسیب‌پذیر شناسایی می‌کند . اما این تصور اشتباه به نظر می‌رسد ؛ زیرا با توجه به اینکه در زمان طراحی میزهای شیشه‌ای از مقاوم‌ترین شیشه‌ها بهره گرفته می‌شود .

در جهت شناسایی جنس شیشه‌ها می‌توان به نوع سکوریت و نوع لمینت آن اشاره کرد . این نوع شیشه‌ها از با دوام‌ترین و مستحکم‌ترین متریال‌های شیشه‌ای می‌آیند که با تکنیک‌های متفاوتی ساخته می‌شوند تا بیشترین مقاومت را از خود « در برابر ضربه و فشار » به نمایش بگذارند .

طراحی این نوع میز اداری ، به صورت یکپارچه از شیشه می‌‌باشد که در برخی از مواقع با فایل‌ها و کشوهای « MDF یا چوبی » همراه است . اما در حالت ترکیبی به گونه‌ای می‌باشد که شیشه به همراه چوب و MDF و یا فلز به عنوان متریال در طراحی میزهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد .

قیمت میزهای اداری با متریال شیشه ، با توجه به ضخامت شیشه استفاده شده ، ابعاد و یا رنگ آن تعیین می‌گردند و در سبک‌‎های مدرن و مینیمال ، همراه با انواع شکلی مختلف ( مانند : دایره ، مربع ، مستطیل و بیضی ) طراحی می‌شوند . میزهای اداری شیشه‌ای با تنوع رنگی متفاوت وارد بازار می‌گردند که اغلب در رنگ‌های خنثی مانند سفید ، مشکی ، طوسی ، نقره‌ای و … می‌باشند .

طراحی انواع میزهای اداری

همانطور که اطلاع دارید ، بیشتر شرکت‌ها و ادارات به دنبال یک سبک طراحی خاص برای انواع میزهای اداری خود هستند تا با بهره‌گیری از آن ، یک محیط اداری و کاری زیبا و کاربردی به‌ وجود آورند . نتیجه چنین امری برای تمامی کسب و کارهای اداری ، منجر به جلب توجه بیشتر مراجعین می‌شود . امروزه انواع تجهیزات و میزهای اداری با سبک طراحی‌های متنوع در بازار شناسایی می‌گردند که این موارد ، شامل : میزهای اداری سلطنتی ، میزهای اداری کلاسیک ، میزهای اداری مدرن ، میزهای اداری و … می‌باشد و هر یک از این میزهای اداری با یکدیگر متمایز هستند .

این میزهای اداری با توجه به سبک طراحی مخصوص به خود از خصوصیات منحصربه فردی پیروی می‌کنند که هر یک از آن‌ها می‌توانند جلوه خاصی را به محیط‌‌های اداری ببخشد . در نظر گرفتن چنین مسئله‌ای در زمان انتخاب بهترین طرح برای انواع میزهای اداری اثراتی را دارد و ممکن است که فرایند گزینش را به چالش بکشد . لازم به بیان است که گزینش سبک طراحی میزهای اداری در تناسب با سلیقه و بودجه سازمانی که در اختیار است ، انتخاب و تهیه می‌گردد . اکنون با توجه به موضوعات بیان شده ، قصد داریم تا میزهای اداری را مورد مطالعه قرار دهیم که در هر یک از سبک طراحی به اجرا در می‌آیند .

میز اداری سلطنتی ، یک میز بسیار لاکچری و تشریفاتی به‌ حساب می‌آید که با طرح‌های ویژه و خاص خود همراه است . میزهای اداری در این سبک ابعاد و اندازه بزرگ و حتی رنگ‌بندی زیبا می‌باشند و نقش و نگار متعددی را دارند که فضای اداری را به یک محیط لاکچری تبدیل می‌کند .

از این سبک طراحی ارتفاع بیشتر برای میزهای مدیریت یا معاونتی که سبک دکوراسیون آن‎ها سلطنتی است ، استفاده می‌شود . این نوع میزهای اداری ، نسبت به زمین به شکلی است که پاها به راحتی بر روی زمین قرار می‌گیرد و راحتی بیشتری را برای افراد به ارمغان می‌آورد .

چوب ، تنها از متریال مرغوب و گران قیمتی است که در طراحی و تولید میزهای اداری سلطنتی ، مورد استفاده قرار داده می‌شود و دارای طول عمر بالایی هستند . روکش‌های آن ، اغلب از جنس چرم ، جیر ، پارچه ، ورق طلا و ورق نقره است و در طراحی میز سلطنتی از رنگ‌بندی‌های اشرافی « مانند : بنفش ، طلایی ، زرشکی و سبز تیره » بهره می‌‌گیرند .

میزهای اداری به سبک سلطنتی خصوصیاتی ( همچون : رنگ‌بندی تیره و بسیار گرم ، نقش و نگار خاص ، دوام و استحکام بسیار بالا و … ) دارند که این نوع میز اداری را منحصربه فرد می‌نماید . به علت ظرافت و ریزه کاری‌های این سبک لاکچری است که باید به صورت سفارشی طراحی و استفاده از نیروی انسانی و کار دست آن‌ها را تولید می‌کنند .

گاهی میزهای اداری کلاسیک با میزهای اداری سبک سلطنتی ، مطابق یکدیگر شناسایی می‌کنند و خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهند ؛ اما نکته قابل توجه این است که میزهای سبک سلطنتی و کلاسیک مطابق یکدیگر نیستند و در جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند .

رنگ‌های گرم مخصوص میزهای اداری سبک کلاسیک می‌باشد که شامل رنگ‌هایی « چون : چوبی ، شکلاتی ، طلایی ، سبز ، سیاه و سفید » است . در کل ، وجود رنگ‌های گرم در میزهای سبک کلاسیک باعث صمیمیت زیاد در مجموعه می‌شود و نیز جدیت و رسمیت زیادی را در فضا اداری افزایش می‌دهد . چنین رنگ‌بندی به عنوان تفاوت میان این دو طرح میز اداری می‌باشد .

نقش و نگارهای حک شده بر روی محصولات مبلمان اداری کلاسیک باعث می‌گردد تا پرستیژ محیط اداری بالا رود و تجهیزات لوکسی در این محیط ، قرار گیرد . با توجه به آنکه این نوع میزهای اداری با طرح‌های پرزرق و برق مزین می‌شود ، مناسب برای استفاده در فضاهای بزرگ با عظمت‌تر است و در یک محیط کوچک و ساده نمی‌توان از این سبک میزهای اداری بهره برد .

متریال چوب در میزهای اداری سبک کلاسیک خصوصیات جذابی ( مانند : پر زرق و برق بودن در طرح و نقش ، ظاهری شیک و زیبا و … ) به آن‌ها اضافه می‌کند . از سویی دیگر ، این خصوصیات در سبک کلاسیک باعث شده تا قیمت این نوع میز « همچون میزهای اداری سلطنتی و لاکچری » بالاتر از دیگر سبک‌های میز اداری باشد .

ادارات و شرکت‌ها به دنبال میزهای اداری ایده‌آل برای محیط‌های اداری نوین خود « فضاهایی کوچک و بزرگ » هستند که یکی از بهترین گزینه‌‌ها میز اداری مدرن می‌باشد . میزهای سبک مدرن در محیط‌های اداری با زیبایی بی‌نظیر ، در کنار کارایی بیشتر همراه است که یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها در میزهای اداری شناخته می‌شوند .

طراحان ، میزهای اداری این سبک را به ظاهری ساده‌ترین شکل ( به طور ظریف ) آراسته می‌سازند تا شکل زیبایی را در عین بی‌آلایش و سادگی برای میزهای اداری ایجاد شود . در واقع ، طراحی این محصول مدرن اندکی از شلوغی دور است و در آن بیشتر از خطوط صاف و اشکال هندسی بهره می‌برند .

وجه تمایز این نوع میزهای اداری ، استفاده از متریال‌های فراوان در طراحی و تولید است . این امر به گونه‌ای می‌باشد که متریال‌های خاص به صورت مطلق و یا تلفیق آن‌ها با یکدیگر استفاده می‌شوند . در این راستای می‌توان به متریال‌های مختلف ” مانند : ام.دی.اف ، فلز ، شیشه ، سنگ و فراورده‌های چوبی ” اشاره کرد .

میزهای اداری مدرن و ایده‌آل بیشتر با رنگ‌های خنثی و گرم و سرد طراحی می‌شوند که در تنوع بسیار قرار دارند . رنگ‌های خنثی اعم از : بژ ، خاکستری ، مشکی و سفید می‌باشند و گاهی با رنگ‌های دیگر مانند : قرمز ، آبی ، بنفش و … ترکیب می‌شوند . تمامی این رنگ‌ بروز شده هستند که ظاهر زیبایی را در طراحی میزهای اداری بوجود می‌آورند .

طراحی میز‌های اداری در سبک مینیمال بسیاری حائز اهمیت می‌باشد و دلیل آن این است که امروزه دکوراسیون اداری زیادی به طراحی تجهیزات خود در سبک مینیمال روی آورده‌اند . این نوع میزهای اداری ظاهر ساده و شیک و راحت دارند .

هدف این نوع از طراحی میزهای اداری ، ایجاد زیبایی در اوج سادگی است . چنین امری به گونه‌ای می‌باشد که میزهای اداری با طراحی خاص و کاربردی خود ، ظاهر شیکی را به دکوراسیون اداری اضافه می‌کنند . میزهای اداری مینیمال و شیک بیشتر در محیط‌های اداری کوچک قابل جایگذاری است .

این نوع میزها در مبلمان اداری مینیمال ، از دسته میزهای اداری مدرن و جدید بشمار می‌روند و به طور خاص از ترکیب دو متریال ( مانند فلز و ام دی اف ) ساخته می‌شوند . در این نوع میزهای اداری جنس پایه از فلز است که کیفیت بسیار بالایی را دارند و پوشش رنگ آن الکترواستاتیک می‌باشند .

رنگ‌بندی میزهای اداری سبک مینیمال و شیک با اصول سبک طراحی آن ، هماهنگی دارد . این به معنای آن است که برای نشان فضا آرام و خلوت اداری از رنگ‌های خنثی و روشن و ساده بهره می‌برند . برخی از رنگ‌های متداول برای طراحی این نوع میزهای اداری شامل مواردی چون : سفید ، خاکستری ، قهوه‌ای و … می‌شوند .

در محیط‌های اداری نوین داشتن میز اداری نئوکلاسیک و لوکس ، یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید که از جذابیت منحصربه فردی برخوردار است . طراحان در این سبک طراحی میز اداری با بهره‌گیری از عناصر ساده و امروزی مزین می‌سازند که از ویژگی‌های اصلی این نوع میز اداری بشمار می‌رود .

به گفتار دیگر ، میز اداری به سبک نئوکلاسیک همان میز اداری کلاسیک است که حالت بروز شده آن می‌باشد . در واقع ، این سبک میز اداری با تلفیق سادگی ، تعادل و زیبایی شناسی کلاسیک با المان‌های مدرن و نوین ، ظاهر شیک و متناسبی را در میز اداری ایجاد می‌کند .

میز اداری نئوکلاسیک را با پایه‌های فلزی نازک و صفحه چوبی یا سنگ نیز طراحی می‌شود که این مصالح باعث ایجاد حس گرمی و دوستانه در فضا می‌شوند . در این بین خبری از میز‌های بزرگ پانل بسته با طراحی‌های معرق یا سطح میز منبت کاری شده ، که طرفداران این سبک میز اداری را مجذوب خود می‌کند .

در این نوع طراحی میزهای اداری از شکل‌های هندسی ساده و تقارنی برای صفحه و پایه میز استفاده می‌شود . بهره‌گیری از این شکل‌ها باعث می‌گردد تا هارمونی و تعادل در طراحی میز اداری ایجاد شود . به عنوان مثال ، می‌توان به طراحی یک میز چوبی با صفحه مستطیلی و پایه‌های منبت‌کاری شده ” با الگوهای گل‌دار و کلاسیک ” ، اشاره کرد .

میزهای اداری در سبک نئوکلاسیک با رنگ‌های زیبایی مانند : بژ ، سفید ، صدفی ، طوسی ، نسکافه ای و کرم طراحی می‌شوند و در جهت ایجاد تنوع از ترکیب یک رنگ سرد و یا گرم « مانند قهوه‌ای تیره یا سرمه‌ای » نیز استفاده می‌کنند . فراموش نشود که میزهای اداری نئوکلاسیک بیشتر مناسب برای مدیران و کارشناسان با سطح بالا می‌باشند که ارزش و احترام آن‌ها را نشان می‌دهد .

طراحی انواع میزهای اداری

آبادیس یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت طراحی انواع میز اداری بشمار می‌رود که همواره با بهره‌گیری از مهندسین خلاق به طراحی و تولید ست‌های میز اداری مشغول می‌باشد . ست‌های آبادیس هماهنگی جذابی را در دکوراسیون اداری ایجاد می‌نمایند ؛ زیرا یکپارچگی خاص و بی‌نظیری را دارند و سازگاری با محیط‌های امروز می‌باشند . در ست میز‌های اداری آبادیس علاوه بر یکپارچگی ، موضوعاتی مانند کارایی محصول و زیبایی منحصربه فرد و کیفیت و دوام بسیار بالا هم دیده می‌شود .

به طوری که همه افراد ” در هر پستی ” می‌توانند نیازهای خود را با استفاده صحیح از آن‌ها ، مرتفع سازند . این برند انواع میزهای اداری خود در قالب ست‌های متنوع و زیبا ، سعی در پاسخگویی به تمام نیازهای ادارات و شرکت‌ها می‌باشد . میزهای اداری آبادیس در گروه کاربری مختلفی ( همانند : مدیریت ، معاونت ، کارشناسی ، کارمندی ، کنفرانس و … ) طراحی شده‌اند که در ۸ گروه ست میز اداری قرار گرفته‌اند . البته در هیچ یک از این ۸ گروه ، سبک‌های طراحی کلاسیک و پست مدرن دیده نمی‌شود .

طراحی انواع میزهای اداری

یک دسته از میزهای آبادیس است که تنها شامل طراحی انواع میزهای مدیریت می‌شود . یونیک معنای لغوی مختلف ” خاص و تک ، منحصربه فرد و جذاب ، جدید و خاص ” را دارد و دارای ریشه هزار ساله و تاریخی در هنر و معماری سواحل یونین دریای اژه « یونان » است . طراحی این میزهای تک مدیریت بر اساس سبک‌های مختلف طراحی می‌باشد .

در مورد ست مدست باید بیان کنیم که معنای لغوی آن ، ساده می‌باشد و این ست زیبا به عنوان ست بازاری معرفی می‌شود . این برند به دنبال طراحی میزهای اداری اقتصادی و مقرون به صرفه در بازار ، ست مدست را تولید نموده است . در ست مدست انواع میزهای اداری دیده می‌شود که در طراحی از الگوی و متریال خاصی استفاده شده است .

ست آرمز یک ست مدرن با میزهای حجمی است که به معنی آغوش می‌باشد . در فلسفه معماری و طراحی آن دو باکس دیده می‌شود که یکدیگر را در هم به آغوش کشیده‌اند . در طراحی ‏این ست ، تاکید بر حجمی بودن میزها می‌باشد که به شکل باکس دیده می‌شود « به صورت خطی نمی‌باشد » و باعث ایجاد زیبایی خاص در دکوراسیون اداری می‌شود .

معنای لغوی رکتیکال ، کلاف مکعبی است که طراحان آبادیس با استفاده از ام دی اف در این ست پروفیل به وجود آورده‌اند تا خلع عدم وجود پایه‌های فلزی را رفع نمایند . طراحی میزهای رکتیکال مدرنیته هستند که به شکل خطی ( کلاف‌های سخت ) و با تک متریال MDF ساخته می‌شوند . طراحی این ست جهت رقابت با میزهای پایه فلزی در بازار می‌باشد .

شیدر به معنی سایه انداز « پرده‌های شیدر » یا کتیبه‌ای است و میزهای آن طراحی جذابی دارند که به صورت قید ، قید یا شکاف ، شکاف ( مانند پرده‌های شیدر ) طراحی می‌شود . در طراحی این میزها ، شکافت‌های حاصل شده است که سبب بهبود جریان هوا در زیر میز می‌گردد . میزهای آن این قابلیت را دارند که اِل آن‌ها به آسانی حرکت و جابجا نمود .

ریشه لغوی ویو به معنای موج است و طراحی میزها با الگو گیری از ست مدست می‌باشد که تنها موج یا خمیدگی‌های به میزها افزون شده است . به واقع در ست ویو تجدید نظر برای میزهای گردهمایی و کارگروهی به طور کلی می‌باشد . میزهای اداری ویو شکل خمیده را دارند و میزهای این ست نسبت به ست مدست شیک‌تر و زیباتر می‌باشد .

جذاب معنای اینترست است و طراحی این ست به دست یکی از طراحان خلاق مجموعه آبادیس به اجرا در آمده است . در طراحی میزهای اینترست از صفحات خم با متریال ام دی اف استفاده می‌شود که شکل و ظاهری کِرو را دارند . میزهای اینترست ، یکی از مهم‌ترین طرح‌های شیک و زیبا به حساب می‌آید که در سبک طراحی مدرن ، با طراحی‌های شلوغ و پرکار قرار می‌گیرند .

معنای لغوی کیوب فریم ، فریم مکعبی یا مربعی است که در طراحی میزهای این ست از کلاف‌های ۵ در ۳ استفاده می‌شود که به یک دیگر متصل « جوشکاری » می‌گردند و اتصالات خاص خود آماده سازی می‌شوند ؛ سپس MDF الصاق می‌گردد . میزهای کیوب فریم از ست‌های جدید آبادیس به حساب می‌آید که از سبک طراحی مینیمال پیروی می‌کند .

فریم مستطیلی معنی رک فریم می‌باشد که همانند میزهای ست کیوب فریم طراحی می‌شوند و نسبت به ست کیوب فریم گران‌تر و پر کارتر می‌باشد . این دو ست از ست‌های جدید آبادیس محسوب می‌گردد که دارای ظاهری بسیار شیک و زیبایی هستند . این دو ست در سبک طراحی مینیمال قرار دارند و مناسب برای محیط‌های اداری خنثی و مینیمال می‌باشند .

طراحی انواع میزهای اداری

با در نظر گرفتن تمامی عناوین بیان شده ، گفتنی است که طراحی میزهای اداری یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد محیط کاری مناسب و افزایش بهره‌وری کارکنان بشمار می‌رود . از این‌رو در طراحی میزهای اداری باید به چند نکته قابل اهمیت « مثل : فضای اداری ، برند طراح ، تعیین بودجه ، ارائه مشاوره ، فراگیر شدن یک طرح منحصربه فرد » توجه بسیاری را نمود .

فضای محیط اداری اولین نکته‌ای است که در طراحی میز اداری باید به آن توجه شود ؛ زیرا می‌تواند اساس و پایه طراحی را تعیین می‌کند . به طور مثال ، یکی از اثرات فضای اداری یا سایر بخش‌های آن ، بر روی ابعاد و اندازه انواع میزهای اداری می‌باشد .

علاوه بر آن ، در محیط‌های اداری بزرگ و فاقد محدودیت می‌توان از میزهای اداری بزرگ ( با هر نوع سبک طراحی اعم از : کلاسیک و مدرن تا مینیمال و نئوکلاسیک و … ) نیز استفاده نمود . بهره‌گیری از این مدل میزهای اداری در محیط‌های اداری بزرگ باید به‌ گونه‌ای باشد که خلعی را در دکوراسیون اداری ایجاد ننمایند .

اما در نقطه مقابل میزهای اداری کوچک وجود دارند که در سبک‌های مدرن ، مینیمال یا نئوکلاسیک و به همراه رنگ‌های ترکیبی طراحی می‌شوند . این نوع میزهای اداری را باید در محیط‌های اداری کوچک و دارای محدودیت استفاده کرد که در جهت ایجاد و زیبایی در فضای اداری کمک کننده خواهد بود .

امروزه یافت یک برند خوش نام در صنعت طراحی و تولید و اجرای مبلمان اداری ، کار دشواری به نظر می‌رسد ؛ زیرا شرکت‌های متعددی در این زمینه ، مشغول به طراحی انواع میزهای اداری هستند و تنها برندهای اندکی خود را در بازار به عنوان یک طراح موفق معرفی می‌کنند .

این شرکت‌ها با بهره‌گیری از نوآوری ، فناوری ، کار و پژوهش بروز مهندسین و طراحان خود ، مشغول به طراحی و تولیدات پیشرفته و بهینه می‌باشند تا یک میز اداری با طراحی خلاقانه و هنری ” با بهترین متریال ” طراحی و ساخته شود که زیبایی و کارایی را می‌توان به وضوح در آن مشاهده کرد .

اما یک برند معروف و خوشنام هیچ‌گاه کیفیت طراحی میزهای اداری خود را به خاطر موضوعات غیر از بین نمی‌برند . ناگفته نماند که گاها مصرف کنندگان انواع میزهای اداری ، از این مبحث به عنوان یک اصل برای شناسایی یک شرکت فعال استفاده می‌کنند تا یک میز اداری با طراحی استاندارد انتخاب شود .

تعیین بودجه ، یکی از نکات مهم و اساسی در طراحی میز اداری به حساب می‌آید که باید آن را در نظر گرفت . تعیین بودجه همواره با توجه به موضوعاتی « چون : تعداد و نوع میز مورد نیاز شرکت‌ها ، نوع فعالیت و کاربرد و ویژگی‌های یک میز اداری استاندارد ، راحتی و عملکرد آن ، همچنین هزینه حمل و نصب میز » انجام می‌گردد .

یک بودجه محدود می‌تواند به طور جداگانه هر یک از این موضوعات تحت الشعاع قرار دهد و ممکن است که طراحی میز اداری را از استانداردهای خود دور کند . بدین سبب ، نباید اهمیت تعیین بودجه را برای طراحی میزهای اداری با کیفیت ، نادیده گرفت ؛ چراکه می‌تواند به یک طراحی و تولید نامطلوب منتهی شود .

البته در این بخش باید بیان کنیم که برخی از طرح‌ها مانند : مدرن ، مینیمال ، نئوکلاسیک و چند مورد دیگر به عنوان مقرون به صرفه‌ترین طراحی‌ها برای انواع میزهای اداری می‌باشند . بعضی دیگر نیز مثل : سلطنتی ، کلاسیک از جمله طرح‌های گران قیمت برای طراحی میز اداری شناسایی می‌گردند .

طراحی و تولید انواع میزهای اداری اگر چه ساده به نظر می‌رسد ؛ اما نیازمند به تخصص و ارائه مشاوره دارد . مشاوره در طراحی انواع میز اداری می‌تواند کمک کننده باشد تا یک میز متناسب با موضوعات مختلف تولید شود . مشاوره باید به طور دقیق عناوینی همچون : اندازه ، شکل ، متریال ، رنگ ، طرح و کاربرد میز را مورد بررسی قرار دهد .

به جهت آنکه مشاوره یک امر حیاتی و مهم برای طراحی میز اداری بشمار می‌رود ، برندهای فعال در زمینه طراحی انواع میزهای اداری می‌کوشند تا مشاوره مطلوب و مطمئنی را توسط مهندسان و طراحان با تجربه خود ، به مخاطبان ارائه نمایند . این مهندسین و طراحان تجربه کافی در این زمینه را دارند و با بهره‌گیری از آن ” در کنار نظرات مخاطب ” به ارائه بهترین مشاوره می‌پردازند .

این راستا باید بیان کنیم که ارائه مشاوره می‌تواند از طریق مراجعه حضوری ، تماس تلفنی یا اینترنتی صورت بگیرد . به طور کلی ، دریافت مشاوره باید به شکلی انجام بگیرد که یک میز اداری جذاب و با کیفیت به همراه طراحی بی‌نظیر ساخته شود و خسارت‌های گمان برانگیز را به حد صفر برساند .

می‌دانیم که میزهای اداری در مدل‌های بروز‌ و جدید ، دارای محبوبیت بالاتری هستند و در جهت طراحی انواع میز اداری می‌تواند هر یک از آن‌ها را به یک طرح فراگیر خاص تبدیل نماید . فراگیر شدن یک طرح خاص به معنای این است که آن طرح برای بیشتر افراد جامعه قابل توجه و استفاده و دسترسی باشد .

با توجه به موضوع بیان شده ، گفتنی است که مسیر شناسایی این نوع طراحی آسان‌تر می‌باشد ؛ زیرا همواره مورد توجه عموم افراد قرار گرفته می‌شوند . در زمینه طراحی انواع میز اداری ، مسئله فراگیر شدن یک طرح خاص می‌تواند نقش مهمی در افزایش راحتی ، کارایی و خلاقیت کارمندان داشته باشد و احساس رضایت ، اعتماد به نفس و انگیزه بیشتر در آن‌ها ایجاد می‌کند .

به عنوان مثال گاهی میزهای اداری با یک طرح و رنگ خاص و گاهی دیگر با ترکیب چند طرح و رنگ ساخته و مد روز می‌شود که می‌تواند در گزینش و خرید آن‌ها نیز تاثیر بگذارد . به بیان دیگر در برهه‌ای از زمان ، این مدل طراحی میزهای اداری نیز به سرعت فراگیرتر می‌شوند و نظر عموم افراد را به خود جلب می‌کنند .

طراحی انواع میزهای اداری

پس از بیان و بررسی نکات قابل اهمیت ، اکنون قصد داریم که چند چالش مهم پیش از طراحی میزهای اداری مورد واکاوی و مطالعه قرار دهیم . این چالش‌ها شامل : میز اداری دست دوم یا سفارشی ، قیمت مناسب یا گران قیمت ( میز اداری ارزان یا گران ) ، میز اداری داخلی و میز وارداتی ( تولید ایران و خارجی ) می‌باشد .

مسئله ” میز اداری دست دوم « با طراحی قدیمی و از مد افتاده » یا میز اداری سفارشی « با طراحی خاص و بروز شده » ” ، یکی از چالش‌های مهمی که در ذهن مخاطبان انواع میز اداری شکل می‌گیرد ؛ اما پیچیدگی‌هایی در این خصوص وجود دارد که می‌تواند کمی گمراه کننده باشد .

بنابراین در بیشتر مواقع مخاطبان می‌دانند که خرید میز اداری دست دوم منجر به ایجاد هزینه‌های مازاد می‌شود یا یک گزینه اقتصادی به حساب می‌آید . بسیاری از مدیران ، انتخاب میز اداری دست دوم را یک رویه عادی برای تجهیز نمودن شرکت به حساب می‌آورند و آن را به صرفه می‌دانند و بی‌چون و چرا از امر راضیت دارند .

فراموش نشود که گزینش میز دست دوم ( با وجود منافع مالی زیاد ) ، مشکلات متعددی را نیز به همراه می‌آورد . گاهی گزینش این نوع میز اداری می‌تواند هزینه را تحت تاثیر قرار دهد و هزینه دوچندانی را تحمیل نماید . یکی از جدی‌ترین مشکلات در این نوع میزهای اداری محدود بودن دامنه انتخاب است که با طرح‌های القای و ظاهری نامطلوب ارائه می‌شوند .

در مقابل دیگر مدیران ، نگرانی‌هایی را برای انتخاب میزهای اداری دست دوم دارند ؛ زیرا طرح دلخواه خود را در میان میزهای اداری کارکرده نمی‌یابند . این گروه از مدیران هر قدر هم در انتخاب خود سود برده باشند ، نمی‌توانند با میز اداری دست دوم ارتباط خوبی برقرار کنند . آن‌ها برای اینکه از گزند‌های این نوع انتخاب دور بمانند ، همواره به دنبال انتخابی بدون ریسک هستند .

برخی از مدیران انتخاب میزهای اداری با طراح سفارشی ” متناسب با سلایق شخصی خود ” را به عنوان یک اصل مهم برای تجهیز کردن دکوراسیون اداری می‌دانند و بر این باور هستند که بهره‌گیری و استفاده از این میزهای اداری می‌تواند برای رسیدن به موفقیت یک مجموعه کمک کننده باشد .

میزهای اداری بدون محدودیت و با هر سایز و اندازه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که در آن ، موضوعاتی مانند طراحی متناسب با نظر شخص سفارش دهنده ، تعیین می‌گردد . میزهای اداری سفارشی می‌تواند یک دکوراسیون اداری منحصربه فرد و پر نشاط را خلق کند و احساس رضایت شغلی بیشتر را به افراد حاضر در یک انتقال دهند .

همانطور که اطلاع دارید ، یافتن یک میز اداری ( با شکل زیبا و شمایلی جذاب و قیمت مناسب ) در میان تنوع بسیار آن ، کار سختی به نظر می‌رسد ؛ اما بررسی چند موضوع قابل توجه می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد . بالاتر گفتیم که بعضی از میزهای اداری به عنوان مقرون به صرفه‌ترین آن شناسایی می‌گردند . میزهای اداری که با سبک‌های مدرن و مینیمال طراحی می‌شوند ، همیشه از ارزان‌ترین میزهای اداری بشمار می‌روند و یک گزینه ایده‌آل و شیک برای دکوراسیون‌های اداری می‌باشند .

در طراحی میز اداری به سبک‌های مدرن و مینیمال ، متریال MDF دیده می‌شود و ویژگی‌های حاصل شده در این نوع میز اداری به خاطر خصوصیات MDF ( شامل : سادگی بسیار منحصربه فرد و رنگ‌های متنوع و زیبایی خاص ) می‌باشد که قیمت آن را تحت تاثیر قرار داده است . از سوی دیگر ، میزهای اداری را می‌توان شناسایی کرد که به عنوان لاکچری‌ترین و لوکس‌ترین آن انتخاب می‌شوند و همواره دارای قیمت گرانی هستند . این مدل میز اداری همان میزهای اداری سبک کلاسیک و سلطنتی می‌باشند که شکل و شمایل دکوراسیون اداری را بسیار جذاب می‌کنند .

بدون شک علت گران بودن میزهای اداری به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی ، خصوصیات ایجاد شده در طراحی آن‌ها است که اعم از : طراحی پر زرق و برق ، بهره‌گیری از رنگ‌های تیره ، ایجاد سبک شخصی و زیبا و … می‌باشد . در جهت شناسایی انواع میزهای اداری گران قیمت باید به میزهای اداری اشاره کنیم که در طراحی و ساخت آن‌ها از متریال چوب بهره می‌برند .

این مدل میز اداری از دیگر میزهای اداری می‌باشد که طراحی لوکس و لاکچری دارد . به خاطر استفاده از چوب‌های طبیعی : افرا ، گیلاس ، گردو و … در ساختار این نوع میز اداری است که ویژگی‌های منحصربه فردی ( مانند : مقاوم در برابر ضربه ، دوام و پایداری در شکل و ظاهر ، طول عمر بسیار بالا و … ) را در طراحی آن ، به نمایش می‌گذارد .

به جدول ارائه شده در این مقاله توجه فرمایید :

میزهای اداری

گران‌ترین

نسبتا گران

نسبتا ارزان

ارزان‌ترین

توضیحات

سلطنتی

______ 

لاکچری‌ترین میزهای اداری می‌باشند که با تک متریال چوب طراحی می‌شوند .

کلاسیک

______  

لوکس‌ترین میزهای اداری هستند که گاها با تک متریال چوب طراحی می‌شوند .

مدرن

______  

ایده‌آل‌ترین میزهای اداری می‌باشند که گاها با تک متریال ام‌دی‌اف طراحی می‌گردند .‌

مینیمال

______  

شیک‌ترین میزهای اداری هستند که به طور ترکیبی با تمامی متریال‌ها طراحی می‌گردند .

نئوکلاسیک

______  

جذاب‌ترین میزهای اداری می‌باشند که به طور ترکیبی با تمامی متریال‌ها طراحی می‌شوند .

تا به اینجا از بررسی دو چالش بزرگ گذر نموده‌ایم که برای مخاطبان میزهای اداری بسیار حائز اهمیت می‌باشند . اکنون وقت آن است که موضوع ” میز اداری داخلی یا میز وارداتی ( تولید ایران یا خارجی ) ” یکی دیگر از چالش‌های مهم را مورد کاوش قرار دهیم .

در ایران صنعت طراحی و تولید انواع میزهای اداری پیشرفت چشم‌گیری را داشته است و میزهای اداری با کیفیتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی « همراه با ظاهری مدرن و لاکچری »  طراحی می‌شوند که همواره مورد توجه بیشتر مصرف کنندگان آن قرار گرفته‌اند .

در این صنعت داخلی ۱۱۰ طرح مبلمان اداری وجود دارد که در آن طراحی انواع میزهای اداری هم دیده می‌شود . در واقع طراحی این نوع میزهای اداری به شکلی می‌باشد که موضوع تضمین کیفیت و ارائه خدمات را دارند . چنین موضوعی می‌تواند مخاطبان میزهای اداری که در ایران طراحی شده‌اند را افزایش دهد .

به علت اینکه امکان نظارت بر کیفیت و ارائه خدمات میزهای وارداتی وجود ندارد و یک امر بسیار دشوار به نظر می‌رسد ؛ مصرف تولیدات داخلی چون میز اداری می‌تواند به ایجاد و نظارت بر استانداردهای تضمین کیفیت و ارائه خدمات کمک نماید . تولیدکنندگان داخلی نیز همیشه به دنبال ترغیب خریداران را نسبت به انتخاب میزهای اداری که در داخل ایران طراحی می‌شوند ، هستند .

البته مصرف کنندگان می‌توانند با انتخاب این نوع میزهای اداری ، تغییرات قیمت در بازار ایران را به سود خود کنترل نمایند . اما میزهای اداری خارجی یا وارداتی ، کیفیت و دوام بیشتری را دارند و همواره دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های داخلی خود هستند . میزهای اداری خارجی بیشتر با رنگ‌های خنثی و لایت طراحی می‌شوند و به بازار ایران عرضه می‌گردند  .

اما امروزه نمونه‌های زیادی از میزهای اداری که در ایران طراحی می‌شوند ، در حد قیاس با مدل‌های وارداتی با کیفیت و بادوام هستند که در عین حالی ، قیمت مناسبی را هم دارند . به طور کلی ، طراحی میزهای اداری در ایران با استفاده از ایده‌های نو و استانداردهای جهانی ” در سبک‎‌های مختلف ” صورت می‌پذیرد که با نمونه‌های خارجی خود هیچ تفاوتی ندارند .

با پدیدار شدن فروشگاه‌های مجازی و در بر گرفتن سهم گسترده‌ای از بازار صنعت مبلمان اداری ، مسیر ارزیابی یک محصول خاص مانند طراحی انواع میزهای اداری نیز متحول گردید و یک پرسش مهم را در میان اذهان عمومی به وجود آورد که کدام در فروشگاه مجازی ( اینترنتی ) یا حقیقی ( حضوری ) یک طرح را انتخاب کنیم ؟

در این مبحث باید بیان کنیم که هر یک از این فروشگاه‌ها می‌توانند با توجه به ماهیت خود در جهت ارزیابی و گزینش انواع میز اداری کمک بسزایی را نمایند تا خریداران یک طرح بی‌نظیر و منحصربه فرد از انواع میزهای اداری را مورد بررسی قرار دهند و سپس یک خرید مطمئن را به انجام برسانند .

در این فروشگاه‌ها انواع میزهای اداری با طراحی‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند که با کیفیت‌ترین آن‌ها ، تنها در فرشگاه‌های معتبر نیز قابل مشاهده می‌باشند . ناگفته نماند که فروشگاه‌های معتبر شرایط مناسبی را برای خریداران ایجاد می‌کنند تا آنان در اوج امنیت و آرامش به سنجش طراحی انواع میزهای اداری بپردازند .

در راستای شناسایی فروشگاه‌ها گفتنی است که فروشگاه حقیقی از بازارهای قدیمی برای بررسی طراحی میز محسوب می‌گردد . فرآیند خرید در این فروشگاه به گونه‌ای می‌باشد که خریدار با حضور در آن ، ” با کمک حواس چندگانه خود ” به شناسایی و ارزیابی دقیق بهترین طرح از میزهای اداری می‌پردازد تا به انتخاب یک میز اداری مناسب و مورد نظر ختم شود .

در مقابل ، فروشگاه‌های مجازی یا اینترنتی با اولویت به ارمغان آوردن سهولت و آسانی در خرید ، اطلاعات خوبی ( مثل : نوع طرح ، نوع رنگ ، ابعاد و اندازه و … ) را در اختیار خریداران قرار می‌دهد تا آنان پس از شناسایی و ارزیابی و دریافت اطلاعات یک میز ، خرید جذابی را برای خود انجام نمایند .

یک فروشگاه اینترنتی وضعیت مناسبی « در سریع‌ترین زمان و بدون محدودیت مکانی » را فراهم می‌کند تا خریدار در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات دقیقی را از یک میز اداری دریافت نماید . باید خاطر نشان شود که در هر دو فروشگاه امکان بهره بردن از تجربه تیم مشاور یا شخص مشاوره دهنده ، وجود دارد تا یک خرید مطمئن در شرایطی پر از امنیت و آسایش صورت بگیرد .

طراحی انواع میزهای اداری

یک میز اداری خوب به معنای واقعی کلمه ، فقط میز یا سطح مسطح و چهار پایه نیست ؛ بلکه عامل برای رشد و ترقی یک محیط اداری به حساب می‌آید و در یک محیط اداری بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های روزمره یک فرد را فراهم می‌کند . می‌دانیم که میز اداری یک مجموعه مهم‌ترین بخش در آن مجموعه بشمار می‌روند .

در یک اداره میزهای اداری کاربرد پر تکراری را دارند و افراد ساعت‌های زیادی را در پشت این میزها سپری می‌کنند . به همین دلیل یک میز اداری در کنار طراحی مجذوب کننده خود ، باید از یک سری خصوصیات مطلوب پیروی نمایند . به بیان ساده ، انواع میز اداری باید با داشتن طراحی شیک ، ساخت باکیفیتی را داشته باشد تا در برابر آسیب‌های محیطی از خود مقاوم مناسب نشان دهد .

پایه‌های محکم و متعادل ” مانند پایه‌های فلزی ” در این زمینه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد . میز اداری باید به اندازه‌ای باشد که کاربر بتواند به راحتی روی آن کار کند و احساس خستگی یا درد در نواحی مختلف بدن مانند کمر و گردن و دست‌ها نکند . در این راستا تعیین ارتفاع استاندارد نقش مهمی را دارد که با توجه به قد و اندازه صندلی هر فرد ، این ارتفاع می‌تواند متفاوت باشد .

علاوه بر موارد اشاره شده ، انواع میز اداری باید فضای کافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز ( مانند : کامپیوتر ، تلفن ، پرینتر ، فکس ، کاغذ ، خودکار و … ) باشد تا این وسایل در جای خود به صورت منظم و مرتب قرار گیرند . این مسئله موجب می‌شود تا کاربر به هنگام استفاده بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارد . چند ویژگی مهم دیگر وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت .

رنگبندی از جذاب‌ترین خصوصیات میزهای اداری به حساب می‌آید . رنگبندی یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در طراحی میزهای اداری است که می‌تواند بر روحیه ، خلاقیت ، انرژی ، تمرکز و همکاری کارمندان و مشتریان اثر بگذارد و همچنین می‌تواند زیبایی چشم‌گیری را به فضای اداری ببخشد . البته تعیین رنگ‌بندی در طراحی و تولید انواع میزهای اداری متناسب با الگوهای مختلفی صورت می‌گیرد تا در جهت پیشبرد کارهای اداری و جذب مخاطب و مشتریان برای شرکت‌ها و ادارات یک میز اداری منحصربه فرد و با کیفیت همراه با رنگ‌بندی جذاب پدیدار شود .

جهت اشاره به این الگوها می‌توان موضوعات مختلفی ( اعم از : نوع کسب و کار ، سبک دکوراسیون ، متراژ محیط اداری ، توجه به رنگ‌های متداول « همچون رنگ‌های خنثی و تیره » ، نورپردازی و هماهنگی با رنگ‌های موجود در محیط ) را نام برد که با توجه به این موارد تعیین رنگ‌بندی انجام می‌شود . نقش و اهمیت رنگ‌های در طراحی انواع میز اداری به صورتی می‌باشد که از نظر روانی ، بر روحیه اشخاص و دیگر افراد و پرسنل حاضر در مجموعه تاثیرگذار است و احساسات ” حس آرامش ، آسایش یا هیجان و انرژی ، حس دوستانه و گرم و یا حتی حس خشن و اضطراب آوری ” را به خوبی انتقال دهند .

رنگ‌های شیک و زیبایی مانند : ( بیاض _ ونگه ) ، ( سفید‌ماربل _ والیس ) ، ( سینکرو _ گردویی ) ، ( سینکرو _ ماهگونی ) ، ( طوسی _ پاین۴ ) ، برخی از رنگ‌هایی هستند که در طراحی انواع میزهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند . دلیل جذابیت و جلب توجه چنین رنگ‌هایی ، این است که رسمیت و شکوه را در انواع میزهای اداری به ارمغان می‌آورند .

حساس‌ترین ویژگی برای میزهای اداری داشتن اتصالات و یراق‌آلات مرغوب و با کیفیت است که به عنوان اسکلت و نظم دهنده و اتصال قطعات مختلف در طراحی یک میز اداری ، مورد استفاده قرار می‌گیرند . توجه این موضوع در طراحی میزهای اداری منجر به تولید انواع میزهای اداری می‌شود .

از طرفی ، عدم توجه به کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به بار آورد ؛ زیرا ، کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات در طراحی انواع میز اداری ممکن است که ضمانت محصول و خدمات پس از فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد .

علاوه بر آن ، این موضوع در دید کاربران جلوه بسیار نامطلوبی را دارد و نادیده گرفتن کیفیت و مرغوبیت اتصالات و یراق‌آلات می‌تواند هزینه را برای کاربر چندین برابر بنماید . اما در طراحی میزهای اداری استاندارد به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌شود تا یک میز اداری با کیفیت تولید شود .

یکی از خصوصیات حائز اهمیت در میزهای اداری ، ضمانت و خدمات است که به رضایتمندی مصرف کنندگان کشیده می‌شود . به درستی که طراحان و تولید کنندگان پس از طراحی و ساخت انواع میزهای اداری منحصربه فرد خود ، به دنبال حفظ رضایتمندی آنان هستند ؛ زیرا رضایتمندی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه برای تولیدکنندگان میزهای اداری به حساب می‌آید .

غرض از رضایتمندی ، برآورده شدن نیازهای مصرف کننده ( توسط محصول ارائه شده به او ) است که باید علاوه بر داشتن کیفیت و استانداردهای لازم ، خدمات و ضمانت‌هایی را نیز دارا باشد . به همین علت است که همیشه طراحان و تولید انواع میزهای اداری به دو موضوع ضمانت و خدمات پس از فروش توجه می‌کنند .

طراحی انواع میزهای اداری

شرکت آبادیس یکی از طراحان و تولیدکنندگان پر سابقه در صنعت میز و مبلمان اداری است که به دلیل شناخت نیاز بازار ، اقدام به طراحی انواع میزهای اداری نموده است تا خریداران مدل‌های بسیار متنوعی برای محیط‌های اداری خود و طراحی دکوراسیون آن ، شناسایی و انتخاب کنند . اما طراحی‌های سفارشی این برند برای انواع میزهای اداری ، مزایای فراوانی دارد و برخی از این مزایا و معایب عبارتند از :

  • ایجاد حس اختصاصی و شخصی برای مدیر یا کارشناس .
  • انطباق با نیازها و سلیقه‌ها و بودجه‌ی مشتری .
  • افزایش زیبایی و جذابیت فضای اداری .
  • امکان استفاده از متریال‌ها و تکنولوژی‌های مدرن و با کیفیت .
طراحی انواع میزهای اداری

آبادیس ” هنر پردازش فضا ” یک برند پیشگام در صنعت طراحی انواع میزهای اداری می‌باشد که با بهره‌گیری از متخصصین طراحی داخلی و با اتکا بر تجربیات فنی چند ساله در زمینه دکوراسیون اداری ، پروژه‌های متعددی را در زمینه طراحی داخلی شرکت‌ها و طراحی دکوراسیون اداری به انجام رسانده است .

این برند در تولیدات خود از ماشین آلات پیشرفته ، کارخانه با فضای مفید برای تولید ، گروه تولیدی حرفه‌ای بهره می‌برد تا اهداف خود ( اعم از : تضمین کیفیت ، قیمت مناسب ، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مطلوب و … ) را در بهترین شکل ممکن به انجام برساند .

مجموعه مبلمان اداری آبادیس جایگاه مستقل و مطلوب خود را در صنعت ( طراحی تجهیزات و مصنوعات چوبی ، لوازم جانبی و مجموعه کامل از نیازهای یک محیط اداری ) پایدار نموده است و همواره می‌کوشد تا انواع میزهای اداری را متناسب با « تلفیق هنر ، دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا و ارائه ایده‌های نو و خلاقانه محیطی کاربردی و شکیل » طراحی نماید .

ناگفته نماند که شرکت آبادیس در پی ایجاد طراحی و تولید انواع میزهای اداری ، بهترین مرکز تخصصی مشاوره رایگان « در صنعت طراحی انواع مبلمان اداری » تشکیل و راه اندازی نموده است . تجربه مفید این گروه در جهت ارائه مشاوره مناسب و مساعد برای طراحی انواع میزهای اداری که درخور مجموعه‌های اداری هستند ، موثر خواهد بود .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید