محصولات مشابه
زیر پایی مدست تیپ 2201
زیرپایی MDF

همانطور که وضعیت روحی و حال روحی کارمندان و کارکنان برای مدیران بسیار مهم و با اهمیت است ؛ وضعیت جسمی آنها نیز در حال کار کردن بسیار مهم و قابل توجه است . زمانی که قرار است ساعت‌های طولانی کارمندان به کار بپردازند به خصوص وقتی که مدام پشت کامپیوتر در حالت نشسته قرار دارند باید بسیار به فکر سلامت جسمی خود باشند . شاید فکر کنید که فقط باید حالت صندلی تنظیم شود اما باید حواستان به تمامی استاندارد‌های وسایل اداری موجود باشد .

همانطور که باید مراقب چشم‌هایمان در برابر نور مانیتور باشیم باید به نحوه‌ی نشستن بر روی مبلمان اداری نیز توجه کنیم و مراقبت باشیم و در زاویه و حالت درست قرار گرفته باشیم . در نحوه‌ی نشستن در زمان طولانی مدت حتی اگر همه‌ی نکات را رعایت کرده باشید باز هم احساس خستگی پیدا می‌کنید . بنابراین باید بسیار زیاد به وسایل اداری و مبلمان اداری خود توجه کنید تا با بروز این مشکلات مواجه نشوید .

در طراحی مبلمان اداری خود از وسایل کاملاً استاندارد استفاده کنید . شاید لازم باشد هزینه‌های جدیدی انجام دهید اما این هزینه‌ها تأثیرات مثبتی در بهره‌وری کار کارمندان خواهد داشت . اگر برای چیدمان اداره‌ی خود از وسایل استاندارد استفاده کنید احساس خستگی به کارمندان دیرتر به سراغشان می‌آید .  حال می‌خواهیم شما عزیزان را نسبت به یکی از محصولات اداری که باعث می‌شود هنگام کار احساس راحتی داشته باشید و دیرتر خسته شوید آشنا کنیم .

زیرپایی MDF اداری یکی از وسایل اداری است که باعث حفظ سلامت جسمی کارمندان می‌شود . زیرپایی اداری در انواع جنس و متریال مانند پلاستیکی ، فلزی ، چوبی ، MDF و … همچنین به صورت طبی و متحرک طراحی و ساخته شده است . که یکی از رایج‌ترین آنها زیرپایی MDF است . در این مقاله قصد داریم با طرح چند سؤال به مطلب زیرپایی MDF ، انواع آن و مزایا و کاربردهای زیرپایی MDF بپردازیم :

  • زیرپایی اداری چیست ؟
  • مزایای استفاده از زیرپایی اداری MDF چیست ؟
  • ویژگی زیرپایی MDF اداری چیست ؟
زیر پایی مدست تیپ 2201

زیرپایی اداری را می‌توان گفت که یکی از پر فروش‌ترین وسایل مبلمان اداری است . چرا که در هنگام کار کردن در پشت میز اگر پاهای کارمند به صورت آزاد و آویزان باشد و اگر پاها در حالت ثابت بماند و در مدت زمان طولانی حالت پاها به یک صورت باشند ، باعث تجمع بیش از حد خون در قسمت پایین بدن و در قسمت تحتانی می‌شود و خون در پاها جریان نخواهد داشت . به همین دلیل این اتفاق سبب افزایش فشار بر روی ماهیچه‌ها و تاندون‌های موضعی می‌شود .

گاهی نیز باعث فشرده شدن اعصاب اطراف و مجاور پاها می‌شود و شخص دچار پا درد شدیدی می‌شود . فشار زیاد پاها بعد از مدتی به کمر منتقل می‌شود و می‌تواند باعث کمر درد شدید در روزمرگی شود . بنابراین با استفاده از زیرپایی MDF می‌توانید از این درد ، پیشگیری کنید و در حالت مناسب قرار گیرید .

در واقع زیرپایی MDF اداری یک نوع تکیه‌گاه پاها است که بر اساس اصل ارگونومیک ساخته می‌شود که آن را زیر میز قرار می‌دهند و به افراد کوتاه قد امکان آن را می‌دهد که در هنگام کار کردن پشت میز ، محلی برای قرار دادن پاهای خود داشته باشند و از آویزان ماندن بیش از حد در طول روز جلوگیری کنند .

طراحی این زیرپایی MDF به صورتی است که تکان خوردن و جابه‌جایی فرد پشت میز را تسهیل می‌کند و برای گردش خون و بهبود قدرت عضلانی بسیار مفید است . استفاده از زیرپایی MDF اداری حین کارکردن از درد ناشی از ثابت و ایستاده ماندن پاها در مدت طولانی ، جلوگیری می‌کند .

استفاده از زیرپایی mdf اداری به شرح زیر است :

همانطور که گفته شد ، استفاده از زیرپایی اداری باعث می‌شود که به پاها فشار و آسیب وارد نشود و همین امر باعث می‌شود که کمتر به کمر افراد هنگام کار فشار وارد شود .

بر اساس آمارهای رسمی ، یک کارمند اداری به طور متوسط ممکن است تا 15 ساعت بی‌تحرک باشد . کارمندان به غیر از ساعات کاری در طول روز و روزمرگی و در حال استراحت نیز تقریباً بدون تحرک هستند . این موضوع باعث یکنواختی بیش از حد بدن و منجر به مشکلات زیادی می‌شود .

احساس راحتی در هنگام کار سبب بهره‌وری و نیز سلامت روح کارمندان می‌شود و بلکه تأثیر بسزایی بر سلامتی و گردش خون دارد . بنابراین همیشه باید به دنبال راه‌هایی برای اصلاح فرم بدنتان در هنگام نشستن پشت میز کار باشید .

خرید صندلی اداری نیز با اهمیت و مهم است که باید ارتفاع آن قابل تنظیم باشد اما اگر امکان تهیه این مدل صندلی اداری را ندارید و مدل‌های آن طبق سلیقه و سبک دکوراسیون فضای مورد نظرتان نیست ، می‌توانید با خرید زیرپایی اداری و مشکل تنظیم نشدن ارتفاع صندلی را رفع کنید .

زیر پایی مدست تیپ 2201

زیرپایی‌های MDF اداری ارگونومیک ابزاری بسیار مفید برای بهبود حالت بدن در زمان نشستن پشت میز کامپیوتر یا هر میز اداری دیگری هستند . این تکیه‌گاه به کاهش فشاری که روی کمر و پاها وارد می‌شود کمک کرده و به کاربر اجازه می‌دهد با تغییر وزن ، موقعیت بدن خود را تغییر دهد . در واقع زیرپایی حالت قرارگیری بدن و نحوه‌ی نشستن را تنظیم می‌کند ؛ میزان خستگی را کاهش می‌دهد و درد یا ناراحتی احساس شده در کف و مچ پاها ، زانو‌ها و ران‌ها را کاهش می‌دهد .

علاوه بر بهبود گردش خون ، استفاده از زیرپایی MDF ، متناسب کردن ارتفاع صندلی را آسان‌تر کرده و وضعیت بدن در حالت نشسته را استاندارد سازی می‌کند . برای افرادی که کوتاه قد هستند ؛ ممکن است ارتفاع صندلی‌های موجود در بازار به حدی نباشد که با نشستن روی آنها بتوانند کف پاهای خود را زمین بگذارند .

این گروه از افراد با استفاده از زیرپایی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند . یک زیرپایی ارگونومیک بدن را در حالت عمود نگه می‌دارد و از آویزان شدن پاها جلوگیری می‌کند . جریان و گردش خون را در پایین‌تنه افزایش داده و به این ترتیب احتمال درد ، گرفتی عضلانی و ایجاد واریس یا تشکیل لخته خون در پاها را کاهش می دهد .

نحوه‌ نشستن خصوصاً در هنگام کار کردن بسیار موضوع مهم و با اهمیتی است . پاها قلب دوم شما هستند . اگر به سلامت آنها فکر نکنید خستگی آن تمام وجود شما را در بر می‌گیرد . زمانی که در هنگام نشستن پای شما به زمین نرسد اگر نسبت به آن بی تفاوت باشید فشار جبران ناپذیری بر روی پاها ، زانوها ، مچ پا و کمر خود می‌آورید .

گاهی مجبور می‌شوید کمی جلوتر از سطح صندلی بنشینید و نتوانید به پشتی آن تکیه دهید . با این کار ، درست است که پاهایتان به زمین می‌رسد و در حالت ۹۰ درجه با بدنتان قرار می‌گیرد ، اما این فقط جنبه مثبت آن است و از طرفی فشار زیادی به کمر و ستون فقراتتان وارد می‌شود . پس از مدتی دچار گودی کمر می‌شوید . اما وجود یک زیرپایی اداری مناسب که طبق اصل ارگونومیک طراحی و ساخته شده باشد از قوس طبیعی بدن شما محافظت می‌کند .

شما باید بتوانید به صورت کامل به پشتی صندلی تکیه دهید و پشتی صندلی تکیه‌گاهی برای کمر شما است تا فشاری به آن وارد نشود . حتی برای جبران قسمت گودی گردن خود را هم چاره‌ای بیندیشید . برخی از صندلی‌های اداری بر اساس اصل ارگونومیک طراحی شده‌اند که در قسمت گردن نیز یک برآمدگی از جنس پشتی صندلی قرار می‌دهند که به راحتی سر خود را به آن تکیه دهید .

استفاده صحیح از زیرپایی MDF می‌تواند شما را از ابتلا به بیماری واریس و ایجاد لخته خون در قسمت پایین‌تنه دور کند . این بیماری بر اثر اختلال گردش خون اتفاق می‌افتد . زمانی که ساعت‌های زیادی را بر روی صندلی می نشینید و فعالیتی ندارید ، عضلات پای شما بدون تحرک و ثابت است و باعث می‌شود که گردش خون به خوبی کار خود را انجام ندهد و همین موضوع باعث بروز بیماری واریس خواهد شد و لخته خون ایجاد می‌شود .

فایل تک کشو آرمز تیپ 1502 - 1D

زیرپایی اداری بر اساس نوع جنس و متریال ، سایز و ابعاد و کیفیت و نوع کاربرد متفاوت است . شرکت آبادیس با استفاده از این مقاله قصد دارد با این نکات به شما خریداران کمک ‌کند که با توجه به شغل خود و میزان استفاده از زیرپایی اداری بتوانید انتخاب درستی داشته باشید . اکنون ما در این مقاله به مطالب زیرپایی MDF اداری پرداختیم حال می‌خواهیم شما را با انواع آن ، طرح‌های متنوع زیرپایی‌ها و نوع کاربرد آشنا کنیم .

پلاستیک ، ژله‌ای لاتکس ، چوب ، استیل ، فلز ، ‌MDF ، چرم ، موکت دار ، PVC ، ورنی از جمله جنس‌های مختلف موجود از زیرپایی‌ها در بازار می‌باشد . اگر کف محیط کار شما سرامیک است بهتر از ورقه‌های فولادی زیرپایی اداری استفاده کنید تا در زیر پای شما تکان نخورد و جابه‌جا نشود .

برای کار با کامپیوتر، افراد کوتاه قد ، هنگام رانندگی، برای افرادی که زمان طولانی سرپا می‌ایستند ، کاربرد دارد . پس نوع کاربرد تعیین کننده‌ی خرید شما است.

طرح سه بعدی ، متحرک ، ثابت ، قابلیت تنظیم ارتفاع ، قابلیت تنظیم زاویه ، ماساژور از جمله طرح‌های موجود زیرپایی‌ها در بازار لوازم دکوراسیون اداری است . اگر در هنگام کار کردن ، زیاد دچار جابجایی هستید بهتر است که نمونه های سبک و متحرک زیرپایی اداری را مورد استفاده قرار دهید یا اگر صندلی شما در محیط کار غیر استاندارد است بهتر است نوعی از زیرپایی اداری را خریداری کنید که قابلیت تنظیم زاویه و نیز قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا بتوانید به سادگی آن را برای خود تنظیم نمایید .

دقت داشته باشید زمانی که روی صندلی کار خود می‌نشینید زاویه‌ی مچ پای شما با زمین باید 90 درجه باشد ، اگر این زاویه رعایت نشود باعث می‌شود که فشار زیادی بر روی مچ پای شما وارد شود . بنابراین نمونه‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و درجه ، پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع زیرپایی‌های اداری است .

کیس استند

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس به کمک این مقاله شما را نسبت به زیرپایی‌ها و خصوصاً زیرپایی MDF و نوع کاربرد آن و ویژگی‌ها و مزایا آن آشنا کرد تا آگاهانه و با خیال آسوده و راحت بتوانید آن را برای اداره‌ی خود تهیه نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید