انواع متنوع پارتیشن اداری | خرید پارتیشن اداری
انواع متنوع پارتیشن اداری | خرید پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری برای جداسازی موقت فضاهای اداری طراحی و ساخته شده‌اند . این محصول دکوراسیون اداری برای پارتیشن‌بندی فضاهای اداری و کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد . پارتیشن‌های اداری دارای انواع متنوعی هستند که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند . عملکرد انواع پارتیشن اداری به این صورت است که کارایی افراد را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود فضای متفاوتی در محل کار ایجاد شود . خرید پارتیشن اداری از ایجاد سروصدا جلوگیری می‌کند .

این پارتیشن‌ها حریم خصوصی برای کارکنان به وجود می‌آورند و باعث راحتی و آسایش کارکنان در محل کار می‌شوند . خرید پارتیشن اداری به مرتب‌سازی فضاها کمک می‌کند . در گذشته برای جداسازی فضاها از دیوارهای دائمی با مصالح ساختمانی استفاده می‌شد اما امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون تقسیم فضاها به این صورت است که با استفاده از دیوارهای موقت به عنوان پارتیشن فضا را جداسازی می‌کنند .

کاربرد انواع پارتیشن اداری جداسازی فضاها از یکدیگر ، پنهان کردن قسمت‌های از محیط ، تقسیم مکان‌های بزرگ به فضاهای کوچک و … است . در ادامه مقاله شما عزیزان را با انواع پارتیشن اداری آشنا خواهیم کرد .

انواع متنوع پارتیشن اداری | خرید پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری یکی از مهم‌ترین محصولات اداری است . چرا که با استفاده از آن‌ها می‌توان فضای اداری را تفکیک نمود . پارتیشن‌های اداری مانند سایر مبلمان اداری دارای انواع مختلفی هستند . انواع آن‌ها از نظر طراحی به شرح زیر هستند .

پارتیشن فریم لس ( بدون فریم نگهدارنده مابین شیشه‌ها ) معمولا در محیط‌های مدرن و لوکس استفاده می‌شود . تفاوتی که پارتیشن‌های فریم لس با دیگر پارتیشن‌ها دارند ، باریکی ضخامت فریم آن است . فریم لس در واقع فریم دارد اما فریم آن بسیار باریک می‌باشد . پروفیل این نوع پارتیشن اداری مانند سایر پارتیشن‌ها از آلومینیوم است ، تا بتواند شیشه سکوریت را نگه دارد .

از ویژگی‌های این مدل پارتیشن این است که هنگام نصب جای کمتری بر روی زمین اشغال می‌کند . این نوع پارتیشن باعث می‌شود سطح دید افراد بیشتر شود . پارتیشن فریم لس از جمله پارتیشن‌های مقرون‌به‌صرفه می‌باشد به همین دلیل بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است . این پارتیشن اداری دارای رنگ‌های زیبا و شکیلی می‌باشد . در طراحی و ساخت پارتیشن فریم لس به طور کلی از دو نوع شیشه استفاده می‌شود که عبارتند از : شیشه شفاف ، شیشه مات .

اگر طالب با کیفیت‌ترین نوع شیشه برای پارتیشن خود هستید . شیشه سوپرکلیر یا شفاف انتخاب مناسبی می‌باشد . شفافیت این شیشه باعث شده است ، نور به خوبی عبور کند و جلوه زیبایی به فضا ببخشد . به دلیل اینکه مواد اولیه ساخت این نوع شیشه کیفیت بالایی دارد ، بهترین گزینه برای پارتیشن‌های فریم لس این نوع شیشه‌ها هستند . اگر در طراحی فضای جلسات خود از پارتیشن‌های فریم لس استفاده می‌کنید و ترجیح می‌دهید سطح دید فضای داخل محدودتر باشد ، شیشه شفاف گزینه مناسبی نمی‌باشد . برای اینگونه فضا شیشه مات بسیار مناسب می‌باشد و محیطی محرمانه برای جلسات فراهم می‌کند .

قیمت این مدل پارتیشن اداری به عوامل زیادی بستگی دارند ؛ عواملی مانند :

  1. یراق‌آلاتی که در ساخت آن استفاده می‌شود .
  2. نوع شیشه به کاربرده شده در طراحی آن .
  3. جنس و برند قفل و لولاهایی که روی درب نصب می‌شود .
  4. طرح‌های سندبلاستی یا ساتین که روی شیشه‌های پارتیشن اجرا شوند .

پارتیشن تک‌جداره همانطور که از اسمش پیدا است ، برای جداسازی فضاهایی اعم از مکان‌های اداری ، تجاری و مسکونی استفاده می‌شود . با استفاده از این محصول اداری می‌توان فضاهای بزرگ‌ را به قسمت‌های دلخواه جداسازی کرد . استفاده از پارتیشن اداری باعث افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری و ایجاد نظم و آرامش در محیط می‌شود . با استفاده از پارتیشن تک‌جداره برای جداسازی فضاها هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد .

اصولا نحوه اجرای این نوع پارتیشن ساده‌تر است . پارتیشن تک‌جداره از نظر استحکام نسبت به پارتیشن دوجداره تفاوت چندانی ندارد . در طراحی پارتیشن‌های تک‌جداره از شیشه ، آلومینیوم و MDF استفاده می‌شود . ضخامت پارتیشن تک‌جداره حدودا 1.5 الی 1.6 سانتی‌متر و ضخامت شیشه آن حدودا 0.5 سانتی‌متر می‌باشد . امروزه این محصول اداری یکی از بهترین راهکارها برای کسانی است که قصد دارند در دکوراسیون اداری تنوعی ایجاد کنند یا می‌خواهند فضاها را به قسمت‌های کوچک‌تری با قیمت مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن تقسیم کنند . مزایای پارتیشن تک‌جداره به شرح زیر است :

  1. نصب سریع و آسان
  2. نصب پارتیشن تک‌جداره باعث افزایش راندمان کاری کارمندان و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود .
  3. هیچ محدودیتی از نظر ابعاد و ارتفاع در طراحی آن‌ها وجود ندارد .
  4. از نظر قیمت نسبت به سایر پارتیشن‌ها مقرون به صرفه می‌باشد .
  5. پارتیشن تک‌جداره قابلیت تغییر و جابه‌جایی دارد .

پارتیشن‌های دو جداره در واقع دیوارهای کاذبی هستند که محیط‌هایی مانند فضاهای اداری را به فضاهای کوچک تقسیم می‌‌کنند . این نوع پارتیشن معمولا ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است . استفاده از پارتیشن دوجداره در فضاهای اداری باعث ایجاد نظم و محیط خصوصی می‌شود . طراحی پارتیشن دوجداره با استفاده از سیستم دوجداره است که این امر موجب شده این محصول اداری عایق صوتی بسیار قوی باشد که علاوه بر ایجاد حریم خصوصی و تفکیک فضا ، عایق صوتی را نیز تامین می‌کند .

این خصوصیات پارتیشن دوجداره سبب شده در مکان‌هایی مانند جلسات از آن استفاده بسیاری شود . پارتیشن از لایه‌هایی با جنس‌های مختلف ساخته شده است که برای جداسازی بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد . با پیشرفت صنعت دکوراسیون از به روزترین روش‌ها برای طراحی آن‌ها استفاده می‌شود . سیستم این نوع پارتیشن اداری مانند سیستم پنجره دوجداره عمل می‌کند که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است همچنین طول عمر بسیاری دارد . از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع پارتیشن می‌توان به عایق صدا ، طراحی لوکس ، انعطاف‌پذیری ، مدرنیته بودن آن اشاره کرد .

انواع متنوع پارتیشن اداری | خرید پارتیشن اداری

پارتیشن‌ها به دلیل مزایایی که دارند ، دارای طرفداران بسیاری هستند . این امر موجب شده که انواع متنوعی از آن‌ها ساخته شود . به همین دلیل پارتیشن‌های اداری از انواع متریال‌ها ساخته شده‌اند که در ادامه مقاله شما را با این متریال و ویژگی‌هایشان آشنا خواهیم کرد .

این نوع پارتیشن اداری از یک نوع چوب مصنوعی به نام MDF ساخته شده است . این نوع متریال چوبی از زیبایی بسیاری برخوردار می‌باشد . پارتیشن MDF به دلیل سطح صاف و صیقلی ، امکان نصب انواع روکش‌ها از جمله روکش وکیوم ، هایگلاس ، UV و … همچنین رنگ کردن را دارد . MDF نوعی تخته فیبر با چگالی متوسط است و از باقیمانده خرده چوب‌ها ساخته می‌شود .

به دلیل فرآیند ساخت فشرده‌ای که دارد این متریال دارای مقاومت بسیاری می‌باشد . پارتیشن MDF یک نوع عایق صوتی محسوب می‌شود و در برابر خوردگی ، رطوبت و پوسیدگی از استحکام بالایی برخوردار است . پارتیشن‌های اداری شرکت آبادیس نیز دارای چنین ویژگی‌هایی هستند و اغلب از متریال MDF ساخته می‌شوند .

در این نوع از پارتیشن‌های اداری MDF به عنوان فریم دور شیشه و اسکلت‌‌بندی پارتیشن استفاده می‌شود و از شیشه برای پر کردن داخل فریم‌ها بهره می‌برند . این مدل پارتیشن اغلب در فضاهای اداری استفاده می‌شود . این امکان را به افراد می‌دهد که هم از فضای شخصی خود برخوردار باشد و هم نسبت به بیرون اتاق خود اشراف کامل داشته باشد .

یکی از انواع متریال‌های پارتیشن می‌توان به پارتیشن‌های شیشه‌ای با آلومینیوم اشاره کرد . در این نوع پارتیشن از آلومینیوم به عنوان فریم و از شیشه برای پر کردن قاب‌های پارتیشن‌ها استفاده می‌شود . طراحی این مدل از پارتیشن‌های اداری بسیار خاص و منحصر به فرد است که از شیشه‌های تک‌جداره و پارتیشن‌های دوجداره مات ، منحنی و شفاف در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود . این مدل پارتیشن به روشنایی بیشتر فضاهای کاری کمک می‌کند و باعث آرامش در محیط می‌شود . این پارتیشن اداری با تمام مزایایی که دارد نسبت به ساخت دیوارهای آجری بسیار مقرون به صرفه‌تر است .

آلومینیوم نوعی فلز سبک است و در عین سبک بودن بسیار مقاوم می‌باشد . با استفاده از این متریال در ساخت پارتیشن‌های اداری جذابیت نمای پارتیشن‌ها بسیار بیشتر می‌شود . در ساخت این مدل پارتیشن اداری از آلومینیوم به عنوان فریم دور پارتیشن و MDF برای پر کردن پارتیشن استفاده می‌شود . این پارتیشن اداری قابلیت جابه‌جایی دارد .

انواع متنوع پارتیشن اداری | خرید پارتیشن اداری

برای خرید مناسب‌ترین پارتیشن اداری لازم است به برخی نکات توجه نمایید و با در نظر گرفتن این نکات به خرید آن اقدام کنید . در ادامه مقاله برخی از این نکات را توضیح می‌دهیم .

اولین نکته برای خرید پارتیشن اداری توجه و بررسی محیط اداری مورد نظر است . ابتدا ابعاد فضای اداری که می‌خواهید پارتیشن را آنجا نصب کنید را بررسی نمایید . پس از آن نور فضا و تعداد پنجره‌های موجود در محیط را در نظر بگیرید .

جنس پارتیشن اداری یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید است . در هنگام انتخاب خرید پارتیشن اداری باید به جنس آن توجه نمود که دارای چه ویژگی‌ها و سبک دکوراسیونی است . به عنوان مثال اگر قصد دارید یک فضای محرمانه و خصوصی برای کارمندان خود ایجاد کنید ، پارتیشن MDF گزینه مناسبی است . برخی افراد نیاز به نور بیشتری در محیط کاری خود دارند که در این موارد پارتیشن شیشه‌ای توصیه می‌شود .

تعیین هدف به این معنا است که هدف از نصب پارتیشن در محیط کاری چیست ؟ آیا قصد دارید در فضای اداری نظم ایجاد کنید یا برای بالا بردن راندمان کاری و بهبود عملکرد کارمندان از پارتیشن اداری استفاده کنید ؟ یا اینکه به دنبال زیبایی و ایجاد جذابیت بیشتر در محیط کاری هستید .

انواع متنوع پارتیشن اداری | خرید پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی دیگر از مهم‌ترین عناصر مبلمان اداری است که شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را نسبت به خرید این محصول اداری ، انواع آن و جنس و متریال پارتیشن اداری آشنا می‌کند تا بهترین را برای محیط خود انتخاب کنید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید