انواع کانتر بانکی
کانتر بانکی شیدر تیپ 904L
خرید و قیمت کانتر بانکی

اولین تصویری که همه‌ی ما در حین ورود به بانک‌ها و پست بانک‌ها با آن مواجه می‌شویم کانتر و پیشخوان بانکی است . از این رو خرید و قیمت کانتر بانکی بسایر مهم است و کانتر بانکی ، همانطور که از اسمش مشخص است یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل طراحی مبلمان اداری بانک‌ها و ادارات محسوب می‌شود . همچنین این کانترها را می‌توان در دفاتر حسابداری و بازارهای ارز و صرافی‌ها استفاده نمود .

کانتر بانکی یکی از مؤثرترین عامل برقراری ارتباط و ارائه‌ی خدمات رضایت‌بخش به مشتریان و مراجعین بوده است و تأثیر بسزایی در ایجاد یک فضای اداری و بانکی مناسب و عملکردی کارآمد خواهد داشت . بنابراین شما باید نسبت به خرید و قیمت کانتر بانکی آگاه باشید . آشنایی با کانتر بانکی و نوع پیشخوان و انتخاب مناسب آن از اهمیت بسیار زیادی در طراحی و تسهیل امور اداری برخوردار خواهد بود . حال سؤال پیش می‌آید :

  • کانتر بانکی چیست ؟
  • کانتر بانکی چه کاربردهایی دارد ؟
  • کانتر بانکی دارای چه اهمیت و ضرورتی است ؟
  • عوامل مؤثر بر قیمت و خرید کانتر بانکی چیست ؟

در ادامه‌ی مقاله به پاسخ این سؤال‌ها می‌پردازیم .

کانتر بانکی آرمز تیپ 902

کانتر و پیشخوان به تجهیزات یا دکوراسیون و یا مبلمان اداری می‌گویند . کانتر بانکی به منظور تفکیک بخش پرسنل ، کارکنان اداره و مراجعین در مراکز اداری مانند بانک‌ها ، مراکز خدمات دولتی ، دفاتر حسابداری ، بازارهای ارز و صرافی‌ها و نیز بخش پذیرش ارگان‌های مختلف و تمامی نهادهای ارائه دهنده‌ی خدمات دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

کانتر و یا به اصطلاح پیشخوان بانکی یکی از مهم‌ترین اجزای عوامل برقرارکننده ارتباط میان ارباب‌رجوعان و پرسنل ارگان مربوطه به شمار می‌آید و محسوب می‌شود . همچنین خرید و قیمت کانتر بانکی بسیار حائز اهمیت است .

همانطور که گفته شد ، اولین تصویری که در ادارات و شرکت‌ها با آن مواجه می‌شویم ، میز کانتر و یا به اصطلاح کانتر بانکی است . پس باید به خرید و قیمت کانتر بانکی توجه نمود در ابتدا می‌خواهیم شما را کاربردهای کانتر بانکی آشنا کنیم . در واقع میز کانتر همان میزهای پذیرش و گیشه و پیشخوان هستند که در اداره‌ها ، بانک‌ها ، مطب‌ها ، فروشگا‌ها ، هتل‌ها ، بیمارستان‌ها ، صرافی‌ها ، شرکت‌ها و محیط‌های کاری دولتی و شرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

از کانترها معمولاً برای پذیرش مشتریان و ارباب رجوعان و ارائه‌ی خدمات به آنها استفاده می‌شود . پس در خصوص خرید و قیمت کانتر بانکی توجه بسیار کنید تا بهترین را برای اداره‌ی خود تهیه نمایید . کانتر بانکی باعث ایجاد ظاهری زیبا و شکیل در محیط می‌‎شود . کانتر این اجازه را به کارمندان می‌دهد تا بتوانند به راحتی وسایل مورد نیاز کار خود را مانند مانیتور ، پول‌شمار ، پرینتر و … که فضای زیادی می‌گیرد .

روی میز قرار دهند به طوری که خارج از دید مراجعین نیز باشد ؛ همین امر می‌تواند محیطی مناسب را ایجاد کند که دارای نظم خاص خودش باشد و هم نیاز طرفین را بر طرف کند . همانطور که ذکر شد ، کانتر بانکی وسایلی برای جدا سازی قسمت پرسنل از مشتریان و مراجعین است . با استفاده از آن می‌توانید فضایی مجهز و امن برای کارمندان خود ایجاد نمایید تا در انجام کار مزاحمتی برایشان ایجاد نشود . به همین دلایل خرید و قیمت کانتر بانکی از اهمیت بسیاری برخوردار است .

کانتر بانکی اینترست تیپ 906

کانتر بانکی به اداره و شرکت‌ها نظم می‌بخشد و فضا را سازماندهی می‌کند . این نوع میز به دو قسمت تقسیم می‌شود . در یک طرف آن پرسنل سازمان و کارمندان قرار می‌گیرند و تمامی پرسنل حاضر در سازمان و اداره‌ که باید با مشتریان و ارباب رجوعان ارتباط برقرار کنند ، در پشت میز کانتر قرار می‌گیرند . میز کانتر به گونه‌ای طراحی می‌شود که در هر یک از قسمت‌های آن کارکنان می‌توانند سیستم رایانه و وسایل جانبی و کاربردی خود را بر روی آن قرار دهند .

در برخی موارد ممکن است قسمت بالای میز کانتر پوشانده شود و از پارتیشن بانکی استفاده گردد . این امر موجب سهولت رسیدگی به امور مشتریان می‌شود . به طوری که مشتریان نمی‌توانند در کار کارکنان دخالت و یا نظارت کنند و در نتیجه از هرج و مرج و بی‌نظمی جلوگیری می‌شود . بنابراین با توجه کردن به نکات مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی از تمامی این اهمیت‌ها برخوردار خواهید بود .

کانترهای بانکی به دلیل استقبال زیاد و بسیار افراد و فروش بالایی که دارند ؛ در انواع مختلف و متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و برای هر سلیقه و هر سبک دکوراسیونی موجود است . انواع کانتر بانکی ، اصول طراحی آنها ، جنس و متریال ، رنگ و طرح ، ارتفاع و سایر ویژگی‌های ظاهری هر یک از آنها متفاوت است ؛ از این رو قیمت کانتر بانکی متفاوت است و به عواملی بستگی دارد و نیز به نکاتی در هنگام خرید و قیمت کانتر بانکی باید توجه شود تا خرید آگاهانه و انتخابی درست کرده باشید .

اکنون ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با عوامل مهم و مؤثر در خرید و قیمت کانتر بانکی و نکات مهم و قابل توجه در خرید آنها آشنا سازیم .

به طور کلی کانترهای مورد استفاده در فضای بانک و سایر ارگان‌های خدماتی دولت ، به دو شکل ایستاده و نشسته طراحی شده است و در اختیار کاربران قرار گرفته است . انتخاب نوع کانتر یا پیشخوان‌های بانکی بستگی به زمان عملیات و خدمات کاربری دارد و در بیشتر مواقع به منظور افزایش رفاه حال مراجعین و ارباب‌رجوعان به شکل نشسته انتخاب خواهد شد .

این نوع از کانترهای بانکی در مکان‌های پرتردد بیشترین کاربرد را داشته و در باجه‌های کم رفت و آمد با تعداد کمتری از مراجعین و مشتریان ، به شکل ایستاده طراحی شده‌اند . همانطور می‌دانید ، یکی از توصیه‌های بسیار مهم در خصوص انتخاب نوع کانتر بانکی ، توجه به ارتفاع مناسب و استاندارد ، بدون ایجاد محدودیت دید و نقطه‌ی کور ارتباط مشتری با پرسنل است .

متأسفانه امروزه برخی از شرکت‌های طراحی و تولیدکننده‌ی تجهیزات اداری از جمله پیشخوان‌های بانکی ، به اصول و استانداردهای طراحی پایبند نبوده و طراحی‌های نامناسبی در این زمینه ارائه کرده‌اند ؛ در کل کانترهای استانداردی نیستند . از این رو پیشنهاد می‌شود به منظور برخورداری از یک خرید رضایت بخش و مناسب ، از برندهای معتبر در این زمینه خرید نموده و یک خرید لذت‌بخش را تجربه نمایید . اصول طراحی و ارتفاع کانتر بانکی از عوامل و نکات مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی است .

یکی دیگر از عوامل مؤثر و مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی جنس و متریال آن است . میزهای کانتر معمولاً به درخواست مشتریان طراحی و ساخته می‌شوند . متریال میزهای کانتر بیشتر از جنس MDF با روکش PVC ساخته می‌شوند ، در این طراحی‌ها لوگو ، المان مشخص و یا اسم شرکت ، با کیفیت عالی بر روی سطوح کانتر حک می‌شود . پس شما با توجه کردن به این نکته‌ی مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی بهترین را برای اداره‌ی خود انتخاب می‌نمایید .

جنس MDF از مقاومت بالایی برخوردار است و در برابر فشار مقاوم است در نتیجه برای استفاده طولانی مدت مناسب می‌باشد ؛ به همین دلیل دارای طرفداران بسیاری است و پرفروش می‌باشد . از متریال‌های دیگر برای ساخت کانتر بانکی می‌توان به چوب طبیعی ، فلزات ، شیشه و … اشاره کرد . در ادامه با بخشی از متریال‌های کانتر بانکی آشنا خواهید شد . جنس و متریال کانتر بانکی نیز از نکات مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی است .

برای ساخت کانتر شیشه‌ای معمولاً از شیشه سکوریت 10 میلی‌متری استفاده می‌شود . این نوع شیشه از شفافیت ، زیبایی و مقاومت بالایی برخوردار است . گاهی در ساخت کانتر بانکی شیشه‌‎ای از شیشه‌ی لمینت نیز استفاده می‌شود ، چون این شیشه نسبت به شیشه سکوریت دارای مقاومت بالاتری است و مستحکم می‌باشد و این نوع شیشه‌ها بر قیمت و خرید کانتر بانکی تأثیر می‌گذارند .

گیشه در کانتر بانکی شیشه‌ای انواع مختلفی دارد که بر اساس سلیقه ، سبک دکوراسیون فضای اداری و نیاز افراد طراحی می‌شود و رایج‌ترین شکل آن گیشه‌‎های مستطیلی ، دایره‌ای ، نیم دایره ، مربع یا حفره‌هایی برای تعامل صدا است . نوع گیشه نیز از نکات مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی است . مزایای کانتر بانکی شیشه‌ای نیز مانند تمامی کانترهای بانکی است .

از مزایای این کانتر جداکننده فضا بین کارمندان و مراجعه کنندگان ، دید مناسب بدون ایراد نسبت به سایر متریال‌های موجود ، زیبایی ظاهری و مانعی برای نفوذ گرد و غبار است . قیمت کانتر بانکی شیشه‌ای بستگی به متریال به کار رفته و جنس و نوع شیشه و با توجه به ابعاد ، نوع یراق‌آلات مصرفی و نحوه‌ی استفاده از این یراق‌آلات ، تعداد جاسازها یا گیشه‌ها محاسبه می‌شود . باید به نوع یراق‌آلات این محصول توجه نمود چرا که بر خرید و قیمت کانتر بانکی تأثیرگذار است .

کانتر بانکی ضد گلوله اغلب در برابر شليك گلوله كلاشينكف مقاوم است و بیشتر برای صرافی‌ها ، طلا و جواهر فروشی‌ها ، بانک‌ها و اماكن مهم خصوصی و دولتی با مجوز از ناجا کاربرد دارد . کانتر بانکی ضد گلوله در اندازه‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شود و می‌تواند علاوه بر مقاومت و امنیت ، عايق خوبی باشد و شفافيت بالایی نیز دارد .

کانتر بانکی ضد گلوله یا همان گیشه شیشه‌ای می‌تواند بهترین راه‌حل برای حفظ حریم مراجعه‌کنندگان و کارمندان مشغول در هر شغلی باشد ، چون علاوه بر حفظ ایمنی و امنیت ، می‌تواند ارتباط بصری و چشمی لازم را برای آنان به وجود آورد . این موضوع نیز بر خرید و قیمت بانکی تأثیر می‌گذارد .  این نوع کانتر بانکی معمولاً روی میزهای چوبی و فلزی برای ایجاد حالت جداسازی بین کارمند و مراجعه کننده قرار می‌گیرد و باید دارای زیبایی و مقاومت کافی هم باشد .

روی شیشه کانتر بانکی ضد گلوله با دستگاه مشخص و مخصوص آن برش‌های دقیق و ظریفی ایجاد می‌شود تا محلی برای دریافت اسناد ، مدارک و … وجود داشته باشد و لبه‌های این نوع شیشه باید حالت برندگی نداشته باشد تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود . شیشه‌ی ضد گلوله نیز از عوامل مهم و مؤثر بر خرید و قیمت کانتر بانکی است .

کانتر صرافی یکی از تجهیزات و مبلمان اداری و از لوازم دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود ؛ خرید و قیمت کانتر بانکی صرافی‌ها متفاوت است . این محصول معمولاً از جنس چوب یا MDF است و دارای مدل‌های متنوعی است .

در کانتر صرافی شیشه‌های ضد گلوله ، دارای سوراخی در پایین ، برای ارتباط با ارباب رجوع و سیستم صوتی است که استفاده از این نوع میز و کانتر باعث جلوه بیشتر در دکوراسیون اداری می‌شود . در ساخت کانتر صرافی از MDF مرغوب و نوار PVC مشکی استفاده می‌شود ، لبه‌های کار برش خورده ، و حالت اریب است .

با قرار دادن این کانتر به عنوان حد فاصل با مشتریان و ارباب رجوع امنیت بیشتری به وجود می‌آید . انواع کانتر صرافی با طراحی گرد ، نیم دایره و مستطیلی مناسب برای هر فضایی و متناسب با ابعاد محیط مورد نظر طراحی و تولید می‌شوند . کانتر صرافی باید طبق استانداردهای ایمنی ساخته شود و نسبت به فضای کار مشتری طراحی ‎شود ، به این شکل که دارای ارتفاع کاملاً پوشیده و استاندارد و پشت نمای چوبی دکوراتیو و ورق فولادی است . به همین دلیل است که خرید و قیمت کانتر بانکی متفاوت است .

در انتخاب کانتر بانکی که مشتریان قرار است در حالت ایستاده کار خود را پیگیری کنند ، در ابتدا باید به ارتفاع آن توجه شود . چرا که ارتفاع از عوامل مهم خرید و قیمت کانتر بانکی است . ارتفاع کانتر بانکی و میز پذیرش باید در حدی باشد که مراجعه‌کننده و مشتری چه با قد بلند و چه با قد کوتاه در هنگام مراجعه به آن بتواند راحت ایستاده ، جریان کاری خود را دنبال کند .

برای برقراری ارتباط مناسب بین کارشناس و ارباب‌رجوع نیز این ارتفاع بسیار مهم است چرا که اگر میز کانتر بانکی زیاد بلند یا زیاد کوتاه باشد امکان این برقرای ارتباط به بهترین شکل ممکن نیست و کارمند در روند کاری خود دچار مشکل خواهد شد . ارتفاع بیشتر از یک متر و بیست سانت برای کانترهای بانکی باعث ایجاد نقطه‌ی کور می‌شود و مراجعه‌کننده در دید نیست . بنابراین تعامل کارمند و مشتریان با مشکل رو به‌ رو می‌شود .

مشتریان ممکن است در روند انجام کار خود لازم باشد فرمی را پر کنند و یا مواردی را امضاء کنند . بنابراین ارتفاع مناسب ، بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای کانترهای بانکی نشسته نیز ارتفاع اهمیت دارد و براساس نوع فعالیت‌ها باید ارتفاع استاندارد درنظر گرفته شود . همانطور که گفته شد ، اغلب کانترهای بانکی به صورت کشیده و مستطیل و گاهی هلالی طراحی می‌شوند . در گذشته اکثر کانترهای بانکی با ارتفاع 120 سانتی‌متری ساخته می‌شدند ، ولی امروزه ارتفاع 75 سانتی‌متری را برای کانترهای بانکی در نظر گرفته‌اند .

برخی از بانک‌ها برای سرعت روند خدمات به مشتریان ، کانتر بانکی را با ارتفاع بلند طراحی می‌کنند ، تا مشتریان با حالت ایستاده خدمات دریافت کنند . در برخی دیگر نیز طراحی کانتر بانکی با ارتفاع کمتری ساخته می‌شود تا حالت مشتری و کارمند به صورت چشم در چشم و یا فیس تو فیس باشد . در این گونه طراحی حس نزدیکی و صمیمیت بین مشتریان و کارمندان به وجود می‌آید و به صورت نشسته به مشتری رسیدگی می‌شود .

قرارگیری مانیتور و سیستم روی میز یکی از عوامل مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی است و باید به نکته‌ی مهم در خرید و قیمت کانتر بانکی توجه نمود . ابعاد و ارتفاع باید جوری در نظر گرفته و طراحی شود که بتوان به راحتی بر روی آن یک مانیتور قرار داد . به طوری که کارمند به آن دسترسی کامل داشته باشد و حریم شخصی را حفظ کند . زیبایی و آراستگی روی کانتر ، زیبایی ظاهری کار و مرتب بودن وسایلی که روی میز چیده می‌شود نیز باید در نظر گرفته شود .

یکی از مواردی که نامرتب بودنش به چشم می‌آید قرارگیری سیم‌های سیستم‌های کامپیوتری ، تلفن ، پرینتر و سایر وسایل الکترونیکی است که روی میز قرار دارند . بنابراین باید به سیم‌کشی تجهیزات و سیستم‌ها نیز توجه بسزایی کرد . به طوری که در صورت نصب هریک از تجهیزات ، مرتب و منظم بودن روی میز از دید مشتری نیز حتما در نظر گرفته شود .

از نظر زیبایی و جذابیت نیز بهتر است در طراحی میزهای کانتر المان‌هایی مثل رنگ ، لوگوی مشخص و … در نظر گرفته شود . به همین دلیل وقتی مشتری وارد مجموعه و یا اداره می‌شود ، زیبایی را تماشا می‌کند و لوگوی شما نیز در دید افراد و مشتریان خواهد بود و لوگو و اداره‌ی شما همیشه در خاطر مشتری خواهد ماند . این مواردی که تا الان ذکر شد ، در خرید و قیمت کانتر بانکی بسیار تأثیرگذار است ؛ بنابراین باید به آنها توجه بسزایی شود .

کانتر بانکی اینترست تیپ 906

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس ، با استفاده از این مقاله شما را نسبت به خرید و قیمت کانتر بانکی ، تمامی نکات خرید و قیمت کانتر بانکی آگاه کرد تا خریدی بی عیب و نقص داشته باشید و نیز طبق بودجه و سلیقه‌ی خود کانتر بانکی اداره‌ی خود را انتخاب نمایید و از شرکت و تولیدکننده‌ی معتبر خرید نمایید چرا که محصولات آنها بر اساس اصل ارگونومیک طراحی و ساخته می‌شوند و اصل ارگونومیک نیز از نکات مهم خرید و قیمت کانتر بانکی است و تمامی محصولات شرکت آبادیس نیز بر این اصل طراحی شده‌اند تا شما عزیزان هنگام استفاده از آنها احساس رضایت و راحتی داشته باشید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید