انواع پارتیشن MDF
پارتیشن دو جداره مدست 3001
پارتیشن MDF

امروزه ، برای پیشرفت کار کارکنان و کارمندان و روند کاری آنها ساخت و ایجاد یک محیط و فضای منظم و مثبت بسیار با اهمیت است . بنابراین مدیران شرکت‌ها برای ارتقاء روحیه‌ی کارکنانشان اقدامات زیادی انجام می‌دهند .

یکی از اقدامات بسیار مهم ایجاد طراحی مبلمان اداری مناسب برای فضای مورد نظر است . یکی از وسایل مهم برای ایجاد فضای با نظم و برای روح و شادابی بخشیدن به فضا ، استفاده از پارتیشن MDF اداری در طراحی مبلمان اداری است .

این جداکننده از آنجا که در مکان‌های مختلف نصب می‌شود از متریال‌های گوناگونی تولید می‌شود اما MDF و یا چوب یکی از پر کاربردترین و پر طرفدارترین متریال‌ها است . در واقع پارتیشن MDF اداری را می‌توان پرکاربردترین آنها دانست . به دلیل اینکه هم به خوبی با محیط‌ها و همه‌ی سبک‌های دکوراسیون سازگار است و هم جنس مقاوم و سبکی دارد و مقرون به صرفه است .

پارتیشن دو جداره ویوپَن 3005 ، پارتیشن دو جداره ویوپَن ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره

ابتدا می‌خواهیم در این مقاله به ویژگی‌های ( مزایا ، معایب ) جنس و متریال MDF بپردازیم .

  • یکی از بزرگترین مزایای MDF این است که در ساخت آن از تخته فیبر با چگالی متوسط استفاده شده است که این مواد ارزان می‌باشد . معمولاً می‌توانید MDF را با هزینه‌ی کمتری نسبت به چوب واقعی تهیه کنید .
  • از دیگر مزایای MDF این است که می‌توانید مانند چوب آن را رنگ‌آمیزی کنید و مشخص نمی‌شود یک چوب مصنوعی است .
  • MDF سطح نسبتاً محکم و مقاومی دارد که باعث می‌شود به راحتی دچار ترک‌خوردگی یا شکستگی نشود .
  • در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد و حرارت بالا را تحمل می‌کند .
  • MDF در برابر حشرات ، میکروب و قارچ‌ها مقاوم است و خیال مشتریان از این نظر آسوده است .
  • MDF نسبت به چوب جامد شکل‌پذیری آسان‌تر و راحت‌تری دارد . همچنین می‌توان کنده‌کاری و طراحی را با دقت بیشتری بر روی MDF انجام داد صد درصد از مواد بازیافتی در ساخت آن استفاده می‌شود و هیچ درختی قطع نمی‌شود . بنابراین با محیط زیست سازگار است .
  • یکی از بزرگترین معایب MDF این است که ضد رطوبت نیست و MDF اگر در معرض آب قرار بگیرد به سرعت متورم می‌شود .
  • MDF در برابر چوب طبیعی ضعیف‌تر است و در برابر فشار شدید مقاومت ندارد و در معرض فشار دچار ترک خوردگی و یا شکاف می‌شود . به همین دلیل طول عمر مبلمانی که با MDF ساخته شده نسبت به مبلمانی که با چوب طبیعی ساخته شده است ، کمتر است .
  • MDF بسیار متراکم است . به همین دلیل کار با ورق MDF در نصب ، برش زدن و سنباده کشیدن سخت است و به بیش از یک نفر نیاز است .
  • MDF حاوی فرمالدئید است و باعث تحریک ریه‌ها و چشم‌ها می‌شود و برای سلامتی مضر است .
  • گرد و غبار تولید شده در هنگام تولید ‌MDF برای سلامتی و تنفس افراد بسیار خطرناک است .

پارتیشن MDF همانطور که از اسمش پیدا است از جنس MDF و روکش‌های MDF طراحی و ساخته می‌شود . در هنگام طراحی و ساخت این محصولات از انواع شیشه برای زیبایی بیشتر و افزایش روشنایی فضا استفاده می‌شود . ساخت پارتیشن MDF بسیار آسان است و وزن نسبتاً سبکی دارد و به عنوان پارتیشن اداری ارزان است ولی اگر در ساخت آن از انواع شیشه استفاده شود ، قیمت آن افزایش می‌یابد .

پارتیشن MDF در طراحی مبلمان اداری شرکت‌ها استفاده می‌شوند . این محصول یکی از محصولات محبوب و پرکاربردترین در بین انواع پارتیشن اداری می‌باشد . پارتیشن MDF همانطور که گفته شد یکی از پر کاربردترین و ارزان‌ترین پارتیشن اداری است که به سرعت و به آسانی می‌توانید آن را در فضای مورد نظر خود نصب کنید . قیمت پارتیشن MDF بر حسب ابعاد و اندازه ، نوع طراحی آن و کاربردش متفاوت است . این جنس از پارتیشن اداری بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت را دارا است .

پارتیشن دو جداره رکتیکال 3006 ، پارتیشن دو جداره رکتیکال ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره

یکی از بیشترین کاربردهای پارتیشن اداری ، تفکیک گروهی کارمندان و کارکنان از یکدیگر می‌باشد . چرا که دیگر رفت و آمد‌های افراد باعث مزاحمت کارمندان در هنگام کار نخواهد شد و روند کاری آنها افزایش می‌یابد . پارتیشن‌ها را می‌توانید از یک مکان به مکان دیگر انتقال دهید . درواقع پارتیشن‌ها به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند ، متحرک و ثابت که در هر دو مدل ثابت و متحرک  ، به راحتی می‌توانید پارتیشن MDF را جابه جا نمایید .

پارتیشن‌ MDF اداری بر حسب نوع ساختار به دو دسته تقسیم می‌شود :

  1. پارتیشن تک جداره
  2. پارتیشن دو جداره

پارتیشن‌های MDF تک‌جداره از ورقه‌های MDF ساخته می‌شوند . این پارتیشن‌ها را بعد از نصب می‌توانید جابه‌جا نمایید و در مکان دیگر استفاده کنید . بنابراین این مدل پارتیشن MDF اداری قابل جابه‌جایی است . هنگام ساخت می‌توان از انواع شیشه تک‌جداره مات ، ساده و یا کورال استفاده نمود تا به زیبایی و جذابیت این پارتیشن MDF افزود .

پارتیشن MDF تک‌جداره را می‌توانید بدون اتصال به سقف در ارتفاع‌های مختلف استفاده کنید بدون اینکه پارتیشن دچار لغزش و یا جابه‌جایی شود . هزینه‌ی نصب و اجرای این پارتیشن بر حسب میزان اندازه و مساحت محصول و دستمزد پرسنل متفاوت است .

در ساخت پارتیشن‌های اداری دوجداره از ورقه‌های MDF با ضخامت بیشتری نسبت به پارتیشن‌های تک‌جداره استفاده می‌شود . در این پارتیشن MDF می‌توان از شیشه‌های نشکن و دوجداره استفاده کرد . از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های پارتیشن‌های دوجداره این است که در برابر صدا و حرارت عایق است . اگر می‌خواهید فضایی ایجاد نمایید که به راحتی بتوانید در آن فعالیت کنید و آلودگی صوتی آزارتان ندهد ، بهترین انتخاب برای جداسازی و تفکیک فضا ، پارتیشن اداری دوجداره است .

شما می‌توانید از پارتیشن‌های دوجداره MDF هایگلاس برای ساخت فضای اداری مدرن استفاده کنید . این پارتیشن‌ها نیاز به اتصال به سقف ندارند و به صورت کاملاً ایستاده می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد . بنابراین شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود ، سبک و مدل اداره‌ی خود ، پارتیشن MDF مورد نظر خود را انتخاب نمایید .

یکی از انواع پارتیشن‌ها که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و یک روش مدرن برای تفکیک فضای کاری می‌باشد ، پارتیشن‌های اداری هستند . پارتیشن‌های اداری مدتی می‌شود که به یک جایگزین بسیار مناسب برای دیوار‌ها تبدیل شده‌اند . در ادامه قصد داریم شما عزیزان را نسب به مزایای پارتیشن‌های اداری آشنا کنیم .

پارتیشن های MDF اداری ، به دلیل وجود انواع شیشه در ساخت آن شفافیت فوق العاده ای دارند که می‌توانند نورهای خارجی را از خودشان عبور دهند و باعث می‌شود تا شما برای روشن کردن محیط‌های داخلی ، نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی نداشته باشید و فضای دلباز و روشنی خواهید داشت . نور طبیعی می‌تواند یک حس شادی و نشاط را وارد فضای محیط کند و نحوه‌ی کارکرد و بازدهی کارمندان را چندین برابر افزایش دهد .

همچنین همانطور که گفته شد روشنایی دفاتر کاری و اداره‌ها به وسیله نور طبیعی ، باعث می‌شود تا شما کم‌تر مجبور به استفاده از چراغ‌ها و لامپ‌ها شوید . بنابراین هزینه های کم‌تری بابت مصرف انرژی پرداخت خواهید کرد .

یکی از امکانات مهم که پارتیشن اداری برای شما به به وجود می آورد ، قابلیت نصب و برداشتن آسان و انعطاف پذیر آن است . برخلاف دیوارها ، پارتیشن های اداری در هنگام نصب و برداشته شدن ، سختی زیادی ندارند و شما می توانید هر زمانی که می خواهید ، آن ها را جا به جا کرده و یا از محیط خود حذف کنید .

شما می‌توانید بر طبق سلیقه و خواسته خودتان ، پارتیشن‌ها را در هر بخشی از فضای کاری خود قرار دهید و هر زمانی که لازم بود ، می‌توانید آن‌ها را در کم‌ترین زمان و بدون هیچ هزینه‌ای جا به جا کرده و یا به طور کلی بردارید .پارتیشن های اداری در اندازه ها و ابعاد مختلفی و متفاوتی ساخته می شوند ، پس آنها می‌توانند برای تقسیم‌بندی هر دفتر و محل کاری و با هر مساحت و متراژی ، به کار بروند .

پارتیشن‌ها به دلیل طرح ساده و زیبایی که دارند ، می‌توانند یک زیبایی خاص و جذاب را در محیط شما ایجاد کنند . به همین دلیل است که می‌توانند با هر نوع فضایی سازگار باشند . البته به دلیل تنوع زیاد شیشه‌ها در طرح و رنگ ، می‌توانید از پارتیشن‌های ساخته شده با شیشه ‌رنگی و همانطور پارتیشن‌های طرح‌دار با طرح لوگوی برند و شرکتتان ، نیز استفاده کنید که باعث جذاب‌تر شدن و زیباتر شدن فضای کارتان می‌شود .

پارتیشن‌های MDF نسبت به سایر روش‌های تقسیم‌بندی فضا ، بسیار ارزان‌تر است و علاوه بر آن ، دردسرها و سختی کمتری هم دارد . پارتیشن‌ها اجسام سبکی هستند که می‌توانند در هر جایی نصب شوند و به همین خاطر ، کاربردهای بیشتری نسبت به ابزارهای جداسازی دیگر مانند دیوارها دارند . یکی دیگر از مزایای پارتیشن‌ها، راحتی آنها در برداشتن آنها است ؛ شما هر زمانی که دیگر نیازی به آن پارتیشن‌ها نداشته باشید ، می‌توانید به تنهایی و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ای و بدون هیچ هزینه‌ای آنها را بردارید .

استفاده از پارتیشن‌های اداری می‌تواند تأثیرات بسیار مثبت و باور نکردنی بر روی محیط کار کارمندان بگذارد . همانطور که گفته شد پارتیشن‌های اداری می‌توانند احتیاج شما را به نورهای مصنوعی تا حد امکان کاهش داده و با استفاده از نورهای طبیعی فضای کار را روشن‌تر کنند و باعث افزایش انرژی و نشاط کارمندان شوند .

علاوه بر آن پارتیشن‌ها می‌توانند این امکان را در اختیار کارمندان و کارکنان قرار دهند که آنها دیگر همکاران خود را هنگام کار مشاهده کنند و از نحوه کار آن ها با خبر شوند . با وجود این تأثیرات مثبت ، کارمندان می‌توانند با احساس آرامش و راحتی بیشتری فعالیت کنند و کمتر دچار اضطراب و یا خستگی شوند .

نگهداری کردن از پارتیشن‌های اداری MDF آن قدرها هم کار سختی نیست . بر خلاف دیوارها که به شستشوی مداوم و رنگ کاری احتیاج دارند و همین طور شستن آنها نیز کار ساده ای نیست ، اما پارتیشن‌ها را می‌توان به سادگی و بدون نیاز به تجهیزات زیادی و فقط تنها با استفاده از مواد شوینده و دستمال تمیز کرد .

اکثر مردم برای تقسیم‌بندی یک محیط و تقسیم آن به چند فضای مجزا که عایق صدا باشد ، از دیوارهای خشک استفاده می‌کنند . با وجود اینکه این دیوارها می‌توانند بسیار مناسب باشند ، اما همانطور که گفته شد ساخت آنها هزینه‌های زیادی خواهد داشت ؛ دیوارهای خشک ، علاوه بر هزینه‌های زیادی که دارند ، دردسرهای زیادی را هم برای شما پدید خواهند آورد .

ساخت تنها یک دیوار کوچک ، می‌تواند چندین روز طول بکشد و آلودگی‌های زیادی را به وجود بیاورد و به همین دلیل ، شما پس از ساخته شدن کامل دیوارها ، نیاز به تمیزکاری و نظافت پیدا خواهید کرد . همچنین ساخت دیوار در محل کار و ادارات سر و صدا و آلودگی صوتی زیادی ایجاد کرده و مطمئناً برای کار کردن کارمندان مزاحمت ایجاد می‌کند و تمرکز آنها را از بین می‌برد .

اما خبر خوب این است که پارتیشن‌های MDF اداری علاوه بر روش نصب و جا به جایی ساده و سریعی که دارند ، می‌توانند بسیار عایق صدا باشند . در واقع نوعی از پارتیشن‌های اداری خاص در بازار موجود است که بسیار عایق صدا بوده و می‌توانند یک فضای کاملاً شخصی و خصوصی را برای کارمندان و کارکنان شما به وجود بیاورند .

این نوع از پارتیشن‌ها به خصوص برای ساخت اتاق‌های ملاقات ، اتاق‌های کنفرانس و همچنین جلسات مناسب بوده و می‌توانند جلوی هر گونه صدای اضافی و احتمالی که ممکن است برای یک فضای آرام کاری مناسب نباشند ، را بگیرند .

پارتیشن‌ها یکی از المان‌های با دوام هر محیطی خواهند بود . با وجود این که ممکن است بخش‌های هر ساختمانی مانند دیوار‌ها ، سقف‌ها و … هر از چند گاهی نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا می‌کنند ، اما پارتیشن‌ها اصلاً این گونه نیستند .

پارتیشن‌ها تا زمانی که آسیب خیلی شدیدی نبینند و در هنگام استفاده از آنها ، تنها کمی احتیاط شود ، به این زودی‌ها خراب نخواهند شد و شما هیچ نیازی به تعمیر و یا تعویض آنها پیدا نخواهید کرد . بنابراین با خرید پارتیشن‌های MDF اداری می‌توان یک ابزار مطمئن جهت تقسیم‌بندی و بخش‌بندی محیط کاری داشت .

پارتیشن دو جداره ویوپَن 3005 ، پارتیشن دو جداره ویوپَن ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره

شرکت طراحی مبلمان اداری آبادیس با استفاده از این مقاله شما عزیزان را نسبت به پارتیشن‌های MDF ، کاربرد پارتیشن‌های اداری و مزایا پارتیشن‌ها آشنا کرد تا شما عزیزان انتخاب درست و مناسبی کرده باشید و بهترین را برای اداره‌ی خود تهیه نمایید .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید