پارتیشن دو جداره مدست 3001 ، پارتیشن دو جداره مدست ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره
پارتیشن اداری مبلمان اداری آبادیس

پارتیشن اداری از دیرباز نیاز همه شرکت ها بوده است. همواره نیاز کارفرما ملاک جنس پارتیشن بوده و همچنین تعیین کننده قیمت آن نیز می باشد . سایز پارتیشن اداری با توجه به نیاز کارفرما تعیین میگردد . آبادیس همواره پارتیشن اداری با طرح های زیبا عرضه نموده است و در اینجا با شما درباره انواع پارتیشن صحبت میکنیم.

از زمانی که اداره ها شروع به فعالیت نموده اند ، نیاز به جداکننده هایی برای تفکیک کارمندان به وجود آمد جداکننده یا حائل های زیادی در طول سالیان متمادی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته که در این مقاله سعی می‌کنیم به توضیح آن با نام پارتیشن بپردازیم.

پارتیشن دو جداره سیمپل 3002 ، پارتیشن دو جداره سیمپل ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره

در گذشته به جای پارتیشن های اداری از دیوارهای گچی و یا تیغه های آجری استفاده می شده که به دلایل مختلف از جمله وزن زیاد ، جابجایی سخت ، زمان طولانی اجرا ، عدم زیبایی و عدم انعطاف پذیری ، منسوخ شده و جای خود را به پارتیشن های  فعلی داده‌اند.

پارتیشن های اداری جدید ، از لحاظ متریال و جزئیات اجرایی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که برای درک بهتر نمونه‌های پارتیشن و آشنایی با جزئیات آنها ، در ابتدا به توضیح اجزای تشکیل دهنده پارتیشن های اداری می پردازیم.

پارتیشن دو جداره دوئت 3003 ، پارتیشن دو جداره دوئت ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن دو جداره ، فروش پارتیشن دو جداره ، قیمت پارتیشن دو جداره
اجزای تشکیل دهنده پارتیشن‌های اداری

استراکچر، اسکلت اصلی تشکیل دهنده پارتیشن های اداری می باشد که تعیین کننده نوع چیدمان پنل هاست ، استراکچر ها می توانند از جنس آهن ، آلومینیوم و ام دی اف باشند که بسته به نوع پارتیشن تعیین می‌گردد معمولاً استراکچر پارتیشن های اداری ، عرض ۱۰ سانتیمتر در پارتیشن های دو جداره و ۶ سانتیمتر در پارتیشن های تک جداره هستند و همچنین طول آن توجه به ارتفاع مورد نظر یا ارتفاع سقف تعیین می‌گردد.

ضخامت استراکچر معمولاً بین ۲ تا ۳ سانتیمتر است که هرچه ضخامت بیشتری داشته باشد مقاومت بیشتری در مقابل خمش نیز خواهد داشت بنابراین پارتیشن که استراکچر ضخیم تری داشته باشد می ‌توان انتظار ایستایی بیشتری از آن داشت که البته ناگفته نماند که در پارتیشن های فریم لس به ناچار برای زیبایی بیشتر می بایستی ضخامت استراکچر ها را به حداقل رساند.

استراکچر پارتیشن های اداری به صورت عمودی و افقی با توجه به طرح مورد نظر چیدمان می‌گردد معمولاً استراکچر های عمودی در فواصل 90 تا ۱۲۰ سانتی نصب شده و استراکچر های افقی نیز بسته به نیاز کارفرما و نظرطراح در فواصل ۳۰ تا ۲۶۰ سانتیمتری نصب می گردند ،

 البته مولفه های زیادی برای تعیین این فواصل بین استراکچرهای پارتیشن دخیل هستند که از مهمترین آنها می توان نوع کاربری پارتیشن ، طراحی و دیزاین نور مورد نیاز در اتاق ها را نام برد.

معمولاً استراکچر پارتیشن ها دارای شکل و فرمی هستند که قابلیت نگهداری پنل های پوششی ام دی اف یا شیشه و همچنین جایگاهی برای اتصال پرده را دارند که به طور متداول هر شرکتی استراکچر مخصوص خود را دارد .یکی از مشکلاتی که پارتیشن های کوتاه با ارتفاع کمتر از سقف دارند

 عدم ایستایی مناسب و به اصطلاح لق زدن پارتیشن است که نوع استراکچر این نوع پارتیشن های کوتاه می تواند در میزان ایستایی آنها نقش تعیین کننده ای داشته باشد بدین ترتیب که استراکچرهای فلزی نسبت به دسته استراکچر های چوبی یا ام دی اف مقاومت بیشتری در مقابل خمش و لغزش خواهند .

اتصال پارتیشن های اداری به کف ، دیواره و سقف محل نصب در حقیقت با اتصال استراکچر آنها صورت می‌پذیرد را بدین ترتیب که قدم اول در نصب پارتیشن های اداری ، نصب استراکچر آنها و متصل نمودن آن به کف ، دیواره و سقف می باشد که اگر این اتصالات مقاومت قابل قبولی داشته باشند ، می‌توان از نظر ایستادگی پارتیشن مطمئن بود.

در بعضی از انواع پارتیشن ها استراکچر آنها به صورت نما طراحی می گردد بعد از پوشش کامل پارتیشن قسمت هایی از آنها قابل رویت است ولی در بسیاری از پارتیشن ها استراکچر فقط نقش اسکلت اصلی را ایفا کرده و پس از نصب پارتیشن قابل دیدن نمی باشند.

بهترین روشی برای پوشش شیب کف و یا سقف و تراز نمودن پارتیشن ، استفاده از استراکچری است که قابلیت تنظیم ارتفاع و مهار شیب را داشته باشد چرا که برای تراز نمودن پارتیشن در ابتدا توسط تراز نمودن اسکلت اولیه صورت می گیرد و اگر اسکلت پارتیشن به‌خوبی تراز و نصب شده باشد در نهایت پنل ها و شیشه های پوششی به راحتی در محل مورد نظر خود نصب شده و زیبایی پارتیشن را نیز دوچندان می‌نماید.

پوشش دهنده ها نمای اصلی پارتیشن را تشکیل می دهند و بسته به نوع پارتیشن میتوانند از جنس ام دی اف، شیشه ، پنل های اکوستیک و ….. باشند

 پنل های پارتیشن های اداری با اتصالات مخصوصی به استراکچر متصل شده و نقش پوشش فضای خالی استراکچر را ایفا نموده و علاوه بر آن زیبایی و عایق بودن پارتیشن را تضمین می‌نماید یکی از مهمترین ویژگی هایی که پنل‌های پارتیشن می‌تواند داشته باشد.

 سرعت در نصب و جابجایی آنهاست چرا که معیوب یا مخدوش شدن پنل ها در هنگام استفاده ، امری است اجتناب ناپذیر و پنل‌هایی مناسب‌ترند که در صورت مخدوش شدن به راحتی توسط افراد غیرمتخصص قابل تعویض باشند که این امر نیاز به تفکری منعطف در طراحی سازه های اصلی پنل های پارتیشن دارد از مزیت های برتر پارتیشن محسوب می گردد و تجربه در استفاده از پارتیشن های اداری ، طراحان را به سمت ترکیب پنل های ام دی اف و شیشه هدایت نموده است 

 چنین به نظر می‌رسد که استفاده از پنل های pdf در قسمتهای پایین تا ارتفاع تقریبا ۳۰ سانتیمتر و همچنین برای پارتیشن های اداری در ارتفاع بالای ۲۰۰ سانتی متر و پنل های شیشه ای در میانه آنها مطلوب تر بوده و بیشتر رضایت مشتریان را جلب می نماید.

 در چنین پارتیشن هایی مسیر عبور سیم های برق و شبکه از داکت تعبیه شده در پنل های ام دی اف پایینی می باشد و یا پنل‌های وسطی که شیشه می باشند نقش نور رسانی به اتاق‌ها را ایفا می‌کنند.

در صورت استفاده از پنل های ام دی اف مطلوب تر آن است که از ام دی اف با ضخامت ۱۶ میلیمتر استفاده گردد و ضخامت های کمتر از آن شکننده بوده و قابلیت نصب ملزومات را روی آن ندارند و در صورتی که ضخامت بیشتر از ۱۶ میلیمتر باشد به دلیل سنگینی و بیش از نیاز بودن ضخامت علاوه بر تحمیل هزینه بیشتر برای مشتری باعث بالا رفتن مرکز ثقل پارتیشن نسبت به زمین شده و ایستایی کمتری را شاهده خواهیم بود.

در صورتیکه پنل استفاده شده برای پارتیشن از جنس شیشه باشد مطلوب تر آن است که از شیشه حداقل ۶ میلیمتر سکوریت شده استفاده نمود تا حد امکان از شکستگی و آسیب زدن احتمالی آن جلوگیری به عمل آید شیشه های فوق شفاف که به اصطلاح سوپر کلیر آنها گفته می شود می‌توانند علاوه بر مقاومت در برابر شکستن بالایی که دارند به دلیل صیقلی بودن و قدرت انعکاسی بیشتر باعث زیبایی پارتیشن می گردد.

در پارتیشن های کلاسیکه در مبحث بعدی توضیحات بیشتری راجع به آن گفته خواهد شد از پنل های پوششی امن دی اف با روکش پی وی سی یا روکش طبیعی استفاده می‌شود که طبعا در صورت استفاده از روکش طبیعی مرحله رنگ کاری نیز به مراحل تولید و نصب پارتیشن اضافه می گردد.

در نوعی از پارتیشن های اداری که فقط وظیفه جدا نمودن مرز بین دو واحد را به عهده دارند و پوشش ۵۰ درصدی را انجام می دهند و با نام پارتیشن های فانتزی یا صفحه نمایشی شناخته شده‌اند جنس پارتیشن می‌تواند از فایبرگلاس نیز باشد.

زوار ها یا پروفیل های نگهدارنده پنل های پوششی که در سطح پارتیشن و بر روی شیشه و یا ام دی اف نصب میگردند وظیفه نگهداری پنل ها و پوشش استراکچرهای پارتیشن را به عهده دارند.

زوار ها معمولاً از جنس آلومینیوم و یا ام دی اف با روکش pvc هستند که به جهت سهولت در امر تعویض شیشه ها و یا تعمیرات پرده ها و نصب راحت تر لحاظ می شوند در حقیقت نهایی که ما از پارتیشن ها میبینیم فارغ از پنل های پوششی ،چیدمان زوار ها می باشد که ترکیب بندی پارتیشن را مشخص می نماید.

 معمولاً دو نوع زوار برای پارتیشن های دو جداره لحاظ می گردد بدین ترتیب که زوار شیشه ها متفاوت از زوار پنل‌های ام دی اف هستند و هرکدام وظیفه جداگانه را به عهده دارند که در بخش‌های بعدی به تفصیل دو مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

پرده های پارتیشن که معمولاً در پارتیشن های اداری دوجداره اداری متداول است از نوع شیدر و یا کرکره ای هستند که جهت روشن یا تاریک نمودن آنها از ولوم خارجی که در سطح پارتیشن و بر روی زوار نصب می گردند استفاده می شود.

 پرده ها متداولا فلزی بوده و پوشش فضای خالی پشت شیشه را به عهده دارند و در فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیاز به دید بصری و یا تبادل نور محیطی داشته باشند و پارتیشن های اداری تک جداره به دلیل آسیب پذیر بودن پرده معمولا به جای پرده از شیشه های سندبلاست استفاده می گردد.

از آنجا که پارتیشن های اداری تفکیک کننده اتاق های یک اداره می باشند و در هر اتاق نیاز به سیستم برق و شبکه می باشد لذا یکی از مهمترین مشخصه های پارتیشن وجود محل عبور سیم و نصب پریز های مربوطه می باشد. بدین منظور در پارتیشن های دو جداره محلی به عنوان داکت عبور سیم برق و شبکه در نظر گرفته می‌شود که معمولاً با توجه به طراحی پارتیشن در ارتفاع حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری از کف لحاظ می گردد.

داکت های عبور سیم می بایستی قابلیت دسترسی ساده داشته باشند تا بتوان در صورت نیاز کابل های جدیدی را به سیستم اضافه نمود و همچنین محل نصب پریز ها که معمولا بر روی قرنیز و یا پوشش ام دی اف نصب می‌شوند در طراحی پارتیشن لحاظ شده باشد.

 ارتباط و پیوستگی داکت های برق و شبکه تا سه راهی اصلی می بایست حفظ شده و ممتد باشد و مهمتر از همه اینکه داکت ها برای ارتباط با سقف کاذب نیز مسیری داشته باشند که همه اینها مستلزم این است که در طراحی پارتیشن نوع داکت در نظر گرفته شود که علاوه بر مخفی شدن داکت ها توسط پنل های پوششی در راستاهای مختلف عمودی و افقی بتوان داکت ها را نصب نمود.

جنس داکت ها می تواند از پی وی سی یا ام دی اف باشد که عایق الکتریکی نیز هستند و قبل از نصب پنل های پوششی در محل خود تعبیه گردند و توسط پنل‌ها پوشش داده می‌شوند و دسترسی به آنها می‌تواند به صورت دربهای کشویی یا کلیپسی صورت پذیرد.

قرنیز و تاج از پوشش‌های نهایی پارتیشن های اداری می باشند که جهت کادر بندی و پوشش شیب و یا عدم مسطح بودن سطح زمین یا سقف به کار گرفته می‌شوند در حقیقت یکی از مزایای وجود تاج و قرنیز پوشش عیب های سقف و کف می باشد که بعد از نصب پارتیشن و در صورت نیاز از آنها استفاده می شود.

 یکی دیگر از علل استفاده از قرنیز در پارتیشن های اداری عایق رطوبتی نمودن کف پارتیشن ها می باشد که در صورت وجود رطوبت در کف از مرطوب شدن استراکچر یا پنل های پوششی پارتیشن جلوگیری می‌کند.

جنس قرنیز و تاج معمولاً از آلومینیوم و pvc و یا ام دی اف با روکش پی وی سی می باشد که همه این موارد در مقابل رطوبت مقاوم بوده و آسیب دیدن پارتیشن در اثر رطوبت جلوگیری میکند

درب پارتیشن های اداری بسته به نوع طراحی و سبک پارتیشن می‌تواند حالت ها و متریال های مختلفی داشته باشد، بدین گونه که در پارتیشن های اداری تک جداره که عمدتاً پنل‌های پوشش شیشه‌ای دارند درب ها نیز از جنس شیشه ۱۰ میل سکوریتی هستند ولی در پارتیشن های دوجداره اداری که دارای پنل‌های پوششی ترکیبی شامل شیشه و ام دی اف هستند ، درب آنها نیز می‌تواند از جنس شیشه و ام دی اف یا ترکیبی از هر دو باشد که نظر طراح و کاربری اتاقی که با پارتیشن محصور شده تعیین کننده آن است.

درب پارتیشن های اداری معمولاً دارای عرض ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲۱۰ تا ۲۳۰ سانتیمتر می باشد که این ابعاد باعث می‌شوند ورود و خروج پرسنل و ملزومات اداری به راحتی صورت گیرد. چهارچوب درب ها در پارتیشن های دو جداره معمولا از جنس آلومینیوم و یا ام دی اف هستند و ضخامت مناسبی جهت نگهداری درب دارند ولی در پارتیشن های تک جداره که چهارچوب نمی‌تواند ضخامت زیادی داشته باشد معمولاً از چارچوب‌های آلومینیومی استفاده می گردد.

طراحان و معمولاً برای طراحی پارتیشن ، ارتفاع درب ‌ها را همسان با پنل های پوششی پارتیشن لحاظ می‌کنند چرا که در این صورت پارتیشن زیبایی بیشتری خواهد داشت و از به هم ریختگی ترکیب پارتیشن جلوگیری به عمل می‌آید.

در پارتیشن های اداری دوجداره به دلیل خاصیت آکوستیک پارتیشن و یا پنل های پوششی درب ها نیز می بایستی دو جداره ساخته شده و با مواد سلولزی عایق پوشش داده شوند تا از آکوستیک بودن پارتیشن ها نکاهند البته شاید چنین به نظر برسد که درب پارتیشن به دلیل منافذی که بابت باز و بسته شدن و فاصله از زمین جهت سادگی حرکت دارند عایق نباشند و در هر صورت انتقال صوتی به راحتی صورت گیرد

 ولی برای پوشش چنین منافذی نیز یراق آلاتی وجود دارد، مانند لاستیک های صداگیر که بر روی چهارچوب نصب شده و پس از بسته شدن درب ،درب ها را به خوبی عایق می نماید علاوه بر آن لاستیک‌های صداگیر در کاهش صدای ناشی از بسته شدن درب نیز موثر می باشند.

ستونهای پارتیشن برخلاف سازه های معماری ، اسکلت اصلی پارتیشن را تشکیل نمی‌دهند و فقط در تقاطع ها و کنج ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس ستون‌ها بنابر نوع پارتیشن تواند از آلومینیوم و یا ام دی اف باشد و همچنین بنابر نظر طراح به صورت منحنی یا زاویه دار قرار گیرد ستون‌ها محل مناسبی برای ارتباط پارتیشن با سقف و عبور کابل های برق و شبکه هستند

 چرا که تنها قسمتی که ارتباط کامل از کف تا سقف داشته و از شیشه برای پوشش آن استفاده نمی شود ستون ها هستند ، ابعاد ستون ها معمولاً به عرض ۱۰ سانتیمتر و عمق ۱۰ سانتیمتر و ارتفاع مناسب با پارتیشن هستند.

 هرچه پلان چیدمان پارتیشن های اداری پیچ و خم های بیشتری داشته باشد تعداد ستونها بیشتر نیز مورد نیاز است و این امر باعث استحکام بیشتر پارتیشن می‌شود.

سقف پارتیشن قطعه ای است از جنس آلومینیوم یا ام دی اف که در پارتیشن های دو جداره کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه آن استحکام پارتیشن نسبت به لرزش می باشد هرچه ضخامت و عرض آن بیشتر باشد، مقاومت بیشتری ایجاد می نماید.

 همچنیندر بسیاری از پارتیشن ها سقف پارتیشن را متحرک در نظر می گیرند، چرا که این محل می تواند جای مناسبی برای عبور داکت برق و شبکه نیز باشد.

در پارتیشن های کوتاهی که در داخل چیدمان آنها لحاظ می گردد، سقف پارتیشن می بایستی بالای چهارچوب درب وجود داشته باشد تا استحکام بیشتری برای درب به وجود آورد.

نوارهای لاستیکی متفاوتی در پارتیشن های اداری مورد استفاده قرار می گیرد که وظیفه آنها جلوگیری از لرزش و صدا گیری پارتیشن می باشد عمدتا نوارهای لاستیکی در پشت شیشه‌ها ، چارچوب درب ها و زیر درب دارند.

 این نوارها معمولاً از جنس لاستیکی بوده و انعطاف پذیری مناسبی دارند و در سطح مقطع های مختلفی که هماهنگ با اسکلت پارتیشن است تولید و نصب می گردند.

یراق آلات در حقیقت اتصال دهنده اجزای مختلف پارتیشن به یکدیگر می باشند و از جنس های pvc و مغز تشکیل شده‌اند یراق‌آلاتی که در پارتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند با توضیح مختصری ذیلا به آنها اشاره می گردد

  • پیچ و رولپلاک : جهت اتصال پارتیشن به کف و دیواره و سقف می باشد
  • کلیپس : جهت اتصال پنل های ام دی اف بر روی استراکچر پارتیشن استفاده می‌شود
  • نوار لاستیکی : جهت صداگیری و جلوگیری از لرزش قطعات پارتیشن استفاده می‌شود
  • لاستیک زیر درب : برای عایق نمودن درب ها مورد استفاده قرار می گیرد
  • ولوم : برای روشن و تاریک نمودن پرده های پارتیشن استفاده می‌شود
  • لولا : برای درهای پارتیشن می باشد
  • پیچ فیکس : در بعضی از انواع پارتیشن ها برای اتصال قطعات استراکچر به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد
  • پایه رگلاژ : برای تنظیم ارتفاع پارتیشن از کف و تراز نمودن استراکچر پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرد
  • بست شیشه : در بعضی از انواع پارتیشن برای نگهداری و فیکس نمودن شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد
پارتیشن تک جداره سینگل 3101 ، پارتیشن تک جداره سینگل ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن ، خرید پارتیشن ، فروش پارتیشن ، قیمت پارتیشن ، پارتیشن اداری ، خرید پارتیشن تک جداره ، فروش پارتیشن تک جداره ، قیمت پارتیشن تک جداره

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید