مبلمان پدر خوانده
مبلمان پدر خوانده

قبل از معرفی و شناسایی مبلمان پدر خوانده باید مفاهیم و عناوینی را بررسی نماییم که در جهت ساخت مبلمان پدر خوانده موثر می‌باشند . با توجه به تخصصی بودن طراحی صنعتی می‌طلبد که در این حوزه ، اطلاعات بسیار زیادی را کسب کرد و با علم و تجربه طراحی مبلمان اداری را به پیش برد . از طرفی می‌توان به ضرس قاطع اذعان داشت که در طراحی صنعتی می‌شود ، آینده‌ای درخشان را برای طراحی مبلمان اداری متصور شد .

زیرا ، طراحی محصولات مبلمان اداری ( با بهره‌گیری از نوآوری ، فناوری ، کار و پژوهش بروز ) به تولیدات پیشرفته و بهینه ختم می‌شود که اختراعات و آفرینش‌های نوین در چرخه صنعت مبلمان اداری پدیدار می‌کند . بنابراین ، مبلمان پدر خوانده به عنوان یکی از مهم‌ترین اختراعات صنعت مبلمان اداری به حساب آورد که دارای منحصربه فرد ترین و خاص‌ترین طرح‌ها و رنگ‌ها می‌باشد . در حقیقت می‌توان بیان نمود که در این محصول طراحی خلاقانه هنری به وضوح قابل مشاهده است .

مبلمان پدر خوانده

اگر بیان کنیم که طراحی صنعتی ( بویژه صنعت مبلمان اداری ) نوعی فرآیند خلق هنری است ، اشتباه عرض نکرده‌ایم . زیرا بازخورد و نتیجه این امر منجر به تولید و ارائه محصول مبلمان اداری می‌گردد . این امر سبب باعث می‌شود تا روند و روال طراحی محصول مبلمان اداری متنوع گردد که تنها توسط یک تیم گسترده و فعال امکان پذیر می‌باشد .

دو فاکتور مهم ” ( هنر و خلاقیت ) و ( علم و تجربه ) ” در طراحی‌های مبلمان اداری دخیل می‌باشند و هر دو آن‌ها در موازات قرار می‌گیرند که در ادامه به مواردی از آن خواهیم پرداخت . در حقیقت ، این عوامل در راستای ایجاد نقشی منحصربه فرد ، کاربرد مناسب ، ارگونومی فیزیکی ، توسعه نام تجاری ، پایداری و فروش در مبلمان اداری است . جهت معرفی یک طراح صنعتی و طراح مبلمان می‌توان به چارلز ایمز اشاره کرد .

وی ابتکارات مطلوبی را در زمینه طراحی مبلمان بعمل آورده است که سبب ایجاد تغییرات مثبت متعدد در آن گردیده . این فرد را می‌توان به عنوان یکی از پیشگامان طراحی صنعتی و طراحی مبلمان مدرن نامید . در مطالعات پیشین موضوع این مقاله ، به بازخوانی و شناسایی دانش ضمنی و ساماندهی شیوه‌های طراحی و تولید محصول مبلمان اداری کمتر پرداخته شده است .

هدف مطالعه حاضر ، آن است تا با شناسایی و مؤثر دقت دانش ضمنی و ساماندهی شیوه‌های طراحی و تولید محصول مبلمان اداری به معرفی مبلمان پدر خوانده بپردازیم . جهت دستیابی به هدف مورد نظر ، ابتدا پرسش‌هایی را می‌توان مطرح کرد تا با بهر‌گیری از پاسخ آن‌ها به جمع‌آوری داده‌ها صحیح در این زمینه مشغول شود . پس در نظر گرفتن پرسش‌های زیر برای شناسایی این محصول از مبلمان می‌تواند کمک بسزایی را به هنگام انتخاب و خرید آن بنماید ؛ به سوالات زیر توجه فرمایید :

  • مبلمان پدر خوانده دارای چه ویژگی‌هایی است ؟
  • چگونه می‌توان مبلمان پدر خوانده را از سایر محصولات شناسایی کرد ؟
  • این محصول از مبلمان را در کجا کاربرد دارد ؟
مبلمان پدر خوانده

این محصول همانند سایر محصولات دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه فرد است که می‌تواند آن را از سایر محصولات متمایز سازد . خصوصیات و ویژگی‌های این مبلمان را می‌توان در عناوین مختلف بیان نمود و جهت اشاره به مواردی از آن ( سبک و طراحی ، جنس و متریال ، اتصال و یراق‌آلات و … ) کرد .

مبلمان پدر خوانده بزرگ و سنگین می‌باشد و ارتفاع بلندتری نسبت به بقیه انواع مبل‌ها دارد ؛ به همین جهت برای اتاق نشیمن و استراحت مناسب نیست و این مبل بیشتر جنبه رسمی و تشریفاتی دارد . چیدمان مبلمان سلطنتی در محیط‌های کوچک هم جلوه مبلمان را از بین می‌برد و هم به شدت فضای شما را تنگ می‌کند .

در این مبل از سبک سلطنتی استفاده می‌شود که در زیبایی داخلی هر محیطی جلوه فوق العاده و منحصر به فردی را می‌بخشد . زیرا این سبک دارای زرق و برق ببیشتری نسبت به دیگر سبک‌های طراحی مبلمان اداری است و عموما از طرح‌های برجسته و منبت کاری‌های زیبا در طراحی آن بهره می‌برند .

در واقع ، مبل پدر خوانده یکی از حجیم ترین و پرکار ترین انواع مبل است . در طراحی این مبلمان معمولا از منبت کاری‌های شلوغ و پیچیده‌ای روی تاج و دسته و پایه استفاده می‌کنند . مبلمان پدر خوانده به دلیل بزرگ و سنگین بودن فقط مناسب سالن‌های بزرگ است .

رنگ مبل پدر خوانده نیز اگر اهمیتش از ظاهر فریم و پارچه مبل بیشتر نباشد ، کم‌تر هم نیست . در ادامه این مقاله به معرفی انواع مبل پدر خوانده می‌پردازیم با این تفاوت که رنگ‌های مورد استفاده در آن‌ها ، اندکی با آنچه تا بحال دیده‌اید متفاوت است و همین عامل باعث می‌شود که دیزاینی کاملا متفاوت را داشته باشیم .

جنس و متریال در این محصول چوب است که دارای دوام خوبی می‌باشد . چوب نیز تعمیر و نگهداری آسان را تضمین می‌کند . چوب گزینه‌ای عالی برای پایداری است و به همین ترتیب یک راه سازگار با محیط زیست برای تهیه آن در محیط کاری است .

قسمت عمده مبلمان پدر خوانده از چوب و پارچه تشکیل شده است . ابر و فوم به کار رفته در این مبل‌ها در مقایسه با مبل‌های راحتی به مراتب کم‌تر است . چوب بیشتری در ساخت این گونه مبل‌ها استفاده می‌شود و چوب‌های استفاده شده نیز اغلب از جنس چوب سفید ، گردو ، راش در دسته و پایه هستند که بر اساس نوع چوب قیمت مبلمان نیز تفاوت می‌کند .

بهرگیری و استفاده از چوب بیشتر در این مبل‌ها ، می‌تواند دلیلی بر طولانی و بیشتر بودن عمر مبلمان پدر خوانده نسبت به مبلمان باشد . هنگامی که این محصول از مبلمان در مجاورت آب و رطوبت و مواد بیرونی قرار می‌گیرند ، آن‌ها می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهند .

در حقیقت مبلمان تشکیل شده از مواد اولیه می‌باشد که توسط یراق‌آلات به یکدیگر متصل شده و حجم کلی محصول را به وجود می‌آورد و ماندگاری و کارایی محصول را افزایش می‌دهد . حال باید بدانیم یراق استفاده شده در مبلمان چگونه می‌تواند روی کیفیت مبلمان پدر خوانده تاثیر بگذارد .

تکنولوژی ساخت یراق مبلمان در حال پیشرفت روز افزون بوده و هرچه تکنولوژی و مکانیزم ساخت یک یراق به روزتر باشد ؛ توانمندی محصول را برای ارائه کارایی بیشتر تضمین می‌کند . طراحی یراق مورد استفاده در مبلمان با هدف زیبایی بیشتر و تسهیل استفاده از محصول صورت می‌گیرد .

از سویی با توجه به اینکه یراق‌آلات مبلمان در معرض استهلاک بیشتری نسبت به مواد اولیه هستند ، می‌توان گفت که تداوم استفاده از مبلمان پدر خوانده توسط یراق‌آلات به کار برده شده تعیین می‌گردد و هرچه یراق مرغوب‌تری در ساخت آن استفاده شده باشد ؛ زمان بیشتری می‌تواند مورد مصرف قرار گیرد . علاوه بر آن زیبایی و سادگی یراق‌آلات نیز می‌تواند به زیبایی نهایی آن کمک کند .

نوع و غلظت رنگ ، آشنایی با فلسفه و تاثیرات رنگ‌ها ، نوع چیدمان اشیاء ، نوع طرح‌های استفاده شده ، نورگیر بودن قسمت‌های مهم ، جنس وسایل به کار برده شده و … هستند که باید به آن‌ها توجه نمود . به طور مثال استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع ، تاثیر مثبتی بر روحیه افراد خواهد داشت .

در مبلمان پدر خوانده از بهترین روکش‌ها ( پارچه‌ و چرم زیبا ) استفاده می‌شود . اغلب تولیدگان برای جذب مخاطبان از اصطلاح پارچه نانو استفاده می‌کنند . این تولیدگان ، در توصیف پارچه به کار رفته در مبلمان می‌گویند که مایعات در آن نفوذ نمی‌کند و با ریختن آب روی پارچه مبلمان سعی در قانع کردن مخاطبان دارند .

این در حالی است که پارچه این مبلمان ضد آب بوده و آب برای مدت کوتاهی روی پارچه می‌ماند و اگر مدتی آب روی پارچه باقی بماند به داخل آن نفوذ خواهد کرد . اما خصوصیات دیگر را می‌توان برای این نوع پارچه ( اعم از ضد لکه ، ضد چروک ، استحکام بیشتر ، ضد بو و باکتری ، دوام رنگ و … ) نام برد . از سویی ، اکثر این ویژگی‌ها را می‌توان در روکش چرم نیز مشاهده نمود .

اگرچه ممکن است برای یک قطعه از مبلمان چوبی مبلغی بیشتر بپردازید ، چوب با ارزش‌ترین ماده مورد استفاده در تولید مبلمان است . هزینه اولیه مبلمان چوبی ممکن است بالاتر از جنس دیگرها باشد ، اما مزایای آن برای سال‌ها با شما خواهد بود .

بسته به بودجه می‌توانید مبلمان را انتخاب کنید ؛ اما مبلمان پدر خوانده از قطعات چوب درختان ( از قبیل : چوب کاج ، چوب گردو ، چوب گردو ، چوب افرا ، چوب روس و … تولید می‌گردد . این چوب‌ها همواره به عنوان با کیفیت‌ترین و با ارزش‌تر متریال در صنعت مبلمان شناخته می‌شود .

مبلمان پدر خوانده

این مبل در سال‌های دور فقط برای اشراف و نجیب زادگان ساخته می‌شد . پس از انقلاب صنعتی و پیدایش طبقه متوسط در جوامع ، مبل پدر خوانده به خانه‌های و دیگر محیط‌ها مردم عادی هم راه یافت . تولیدکنندگان مبل در هر کشور هنر اصیل خود را در مبلمان پدر خوانده پیاده می‌کنند . امروزه انواع این مبل‌ها شیک در مشرق زمین مثل ایران ، ترکیه و مصر طرفداران بیشتری دارد .

عظمت آثار باستانی و تمدن غنی مصر بر همگان روشن است . مردم مصر علاقه وافری به تزئین کردن با زیورآلات و جواهرات و اشیای قیمتی داشته و دارند . چنین امری را در تمامی زمینه‌های هنری مصر می‌توان مشاهده کرد . مبل پدر خوانده مصری که یکی از پرکارترین و پر نقش و نگارترین انواع مبلمان شیک است .

مبلمان پدر خوانده مصری طراحی‌های کم نظیری روی تاج و دسته و پایه خود دارد . این نقش‌ها گاهی تو در تو و خیلی جالب می‌شوند . مبل مصری مناسب کسانی است که در طراحی دکوراسیون محیط‌ها تجمل خیلی زیاد و زرق و برق را می‌پسندند . مبل مصری پنجه شیری و مبل مصری خفاشی مهم‌ترین این نوع می‌باشد .

مبلمان ترک طراحی ساده و ظریفی دارد . در حکاکی‌های آن خبری از نقش‌های پیچیده نیست . طرح پارچه مبل معمولا ساده است . یا از ترکیب دو طرح و رنگ پارچه در آن استفاده می‌شود . این مبل مناسب افرادی است که سبک کلاسیک و ساده را می‌پسندند . رنگ این مبلمان عموما از طیف‌های ملایم رنگ سبز ، آبی ، بنفش یا صورتی است .

تقریبا همه مدل‌های مبل پدر خوانده شبیه هم هستند . نمی‌توان تمایز ویژه‌ای بین آن‌ها قائل شد . مبل پرنس یکی از مدل‌های پرطرفدار است . هر کارگاه یک مدل خاص خود به نام مبل پرنس دارد . این مبل معمولا دارای منبت کاری‌های پیچیده و تاج‌های زیاد است .

به طوری که هر کاناپه سه نفره دست کم سه تاج حکاکی شده روی پشتی خود دارد . رنگ‌های مبل پرنس متنوع است . برخی افراد مبل پرنس را نمونه ویژه‌ای از همان مبلمان مصری می‌دانند . مبل پرنس یکی از انواع مبلمان جدید پرکار و سنگین است که مناسب فضاهای بزرگ و سالن‌های دلباز می‌باشد .

مبلمان پدر خوانده

اغلب مدل‌های مبلمان پدر خوانده مخصوص فضای پذیرایی و مهمان است و احتمالا این مبل‌ها برای قرارگیری در نشیمن و لم دادن روی آن مناسب نباشد . قبل از هر چیز ، باید مساحت محیطی برای چیدمان مبل را در نظر بگیرید و این مبل برای فضاهای کوچک مناسب نیست . زیرا چیدمان فشرده این نوع مبلمان ، هم فضا را دلگیر می‌کند و هم زیبایی مبلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد .

چیدمان این مبلمان در محیط‌های مدرن ، تناقض بزرگی است و حس اضافی بودن می‌دهد . البته اگر در خرید این مبل مصمم هستید ؛ می‌توانید با تغییراتی در دکوراسیون پذیرایی ، فضایی یکپارچه ایجاد کنید . حتی اگر نشیمن و یا فضایی مدرن دارید ؛ این امر در محیط‌های بزرگ امکان پذیر است .

امروزه کاربرد این مبلمان نه تنها در دکوراسیون منازل می‌باشد ، بلکه در فضاهای استودیویی هم قابل استفاده است . به گونه‌ای که این مبلمان در برنامه‌های تلویزیونی ( اعم از صدا و سیما یا نمایش‌های خانگی ) نیز کاربرد دارد . از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مسابقات و رئالیتی شوها اشاره نمود .

مبلمان پدر خوانده
  • هنگام خرید مبلمان پدر خوانده همه نکته‌هایی که در بیان نموده‌ایم را در نظر بگیرید .
  • به چیدمان میز جلومبلی و عسلی‌ها در کنار مبلمان توجه کنید تا دسترسی به وسایل پذیرایی راحتی باشد .
  • اگر فضای کافی دارید ، کاناپه را به دیوار نچسبانید و حداقل به اندازه ده سانتی‌متر پشت کاناپه جا بگذارید .
  • در چیدمان مبلمان پدر خوانده به راحتی عبور و مرور افراد دقت کنید .
  • هنگام خرید ؛ به کیفیت پارچه مبلی ، کیفیت چوب ، اتصالات آن پایه مبل دقت کنید .
  • قبل از خرید گرانتی مبلمان را از فروشنده سوال کنید که باعث اطمینان از خریدتان می‌شود .
  • برای تکمیل دکوراسیون پذیرایی با مبل پدر خوانده ؛ می‌توانید پرده‌هایی مجلل و شیک برای پذیرایی انتخاب کنید .
  • تابلوهای کلاسیک مجلل مانند تابلو فرش می‌تواند پشت کاناپه قرار بگیرد .
  • خرید یک لوستر کلاسیک را فراموش نکنید .
  • در انتخاب رنگ دیوار و کاغذدیواری مناسب دقت کنید ، زیرا در کنار مبل دکوراسیون را بسیار جذاب می‌کند .

طراحی و ساخت انواع مبلمان یا خرید آن ، با توجه به مواردی که گفته شد خیلی کار سختی نیست . فقط نیاز به کمی دقت و سلیقه دارد . مواردی مانند انتخاب جنس خوب ، طراحی مناسب و … می‌تواند به زیباترین بخش دکوراسیون محیط‌ها و یا شرکتتان کمک کند . با رعایت این نکات ،‌ مبلمان پدر خوانده زیبا خواهید داشت .

مبلمان پدر خوانده

در حقیقت برای اینکه بتوانید از یک طراحی محیط جذاب و منحصر به فرد برخوردار شوید ، بهتر است از مشاوره‌های تخصصی و کاربردی در این زمینه ، غافل نشوید . شرکت طراحی مبلمان آبادیس یکی از مراکز معتبر برای ارائه‌ی مشاوره‌های دقیق و هوشمندانه به شمار می‌رود که با بهره برداری از این مشاوره‌ها می‌توانید بهترین و ماندگارترین خریدها را برای خود رقم بزنید .

مجموعه مبلمان آبادیس برای محصولات خود ضمانت و خدمات پس از فروش مطلوبی را قرار داده است و همچنین در این زمینه برای ارائه مشاوره مناسب بسیار پر تلاش می‌باشد تا به هنگام انتخاب و خرید محصول از آن استفاده نماید . این موضوعات دلیل خوبی برای رسیدن به پاسخ چرا آبادیس ” می‌باشد .

همچنین مارا در ترب و ایمالز دنبال کنید